Detailed Information on Publication Record
2012
Markets, Social Networks, and Endogenous Preferences
KVASNIČKA, MichalBasic information
Original name
Markets, Social Networks, and Endogenous Preferences
Name in Czech
Trhy, sociální sítě a endogenní preference
Authors
KVASNIČKA, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Karviná, Proceedings of 30th International Conference Mathematical Methods in Economics, p. 518-523, 6 pp. 2012
Publisher
Silesian University, School of Business Administration
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14560/12:00074613
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-7248-779-0
UT WoS
000316715900089
Keywords (in Czech)
endogenní preference; trhy; sociální sítě; multiagentová simulace
Keywords in English
endogenous preferences; market; social network; agent-based simulation
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 10/3/2015 11:40, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
This paper generalizes the Bell’s model (“Locally interdependent preferences in a general equilibrium environment,” JEBO, 2002), and models an interaction between a market, endogenous preferences, and a general social network. Contrary to Bell’s results, 1) the system need not to converge, 2) the agents’ preferences need not to be polarized, 3) the agents’ preferences need not to adjust in the proportion to the availability (only the more abundant good can be consumed in one type of equilibrium), and 4) the agents with the same preferences need not to be clustered.
In Czech
Příspěvek zobecňuje model “Locally interdependent preferences in a general equilibrium environment,” (Bell, JEBO, 2002) a modeluje interakce mezi trhem, endogenními preferencemi a obecnou sociální sítí. Na rozdíl od výsledků Bell, 1) systém vždy nekonverguje, 2) preference agentů nemusejí být vždy polarizované, 3) preference agentů nemusejí vždy být proporcionální k dostupnosti statků (agenti mohou spotřebovávat pouze hojný statek) a 4) agenti se stejnými preferencemi nemusejí tvořit geografické klastry.
Links
MUNI/A/0796/2011, interní kód MU |
|