VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS and David JOHNSTONE. Pädagogische Wurzeln der Inklusion (Pedagogical Roots to Inclusion). Frank & Timme GmbH, 2006.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pädagogische Wurzeln der Inklusion
Name in Czech Pedagogická východiska inkluzivního vzdělávání
Name (in English) Pedagogical Roots to Inclusion
Authors VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS and David JOHNSTONE.
Edition 2006.
Publisher Frank & Timme GmbH
Other information
Original language German
Type of outcome Scientific or artistic work award
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) vzdělávání; komunikace; pedagogika; teorie; intervence; vývoj
Keywords in English education; communication; cooperation; intervention; realtion dialogue; development; pedagogy; therapy; isolation; support; assistance; subject orientation; life situation orientation; community orienattion; self-determined life;
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 14/9/2012 12:08.
Abstract
Theorien und Ideen der pädagogischen Entwicklungen, welche die Inklusion in Bildung und Erziehung in Europa beeinflußt haben.
Abstract (in Czech)
Inklusivní přístupy k problematice vzdělávání dětí s postižením v pedagogických teoriích. Autoři pojali danou problematiku v historickém, evropském, mezinárodním kontextu.
Abstract (in English)
Theories and Ideas about the pedagogical processes that have influenced inclusion within the historical as well as european, international context.
PrintDisplayed: 30/4/2024 15:40