B 2012

Teorie a metody politického marketingu

EIBL, Otto, Roman CHYTILEK, Anna MATUŠKOVÁ, Barbora PETROVÁ, Radovan BRTNÍK et. al.

Basic information

Original name

Teorie a metody politického marketingu

Name in Czech

Teorie a metody politického marketingu

Name (in English)

Theories and Methods of Political Marketing

Authors

EIBL, Otto (203 Czech Republic, belonging to the institution), Roman CHYTILEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Anna MATUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Barbora PETROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radovan BRTNÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miloš GREGOR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HRBKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Silvia HUDÁČKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Oto KÓŇA (703 Slovakia, belonging to the institution), Marcela KRÁLIKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Alena MACKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva PAVLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš ŠKRHA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Michal ŽIŽLAVSKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 341 pp. mimo edici, 2012

Publisher

CDK

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50601 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14230/12:00060949

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

978-80-7325-281-6

Keywords (in Czech)

marketing; metodologie; teorie; politická komunikace

Keywords in English

marketing; theories and methods; political communication

Tags

Reviewed
Změněno: 12/3/2013 13:27, Mgr. Otto Eibl, Ph.D.

Abstract

V originále

První ucelená publikace poskytující vyčerpávající přehled o nejrelevantnějších konceptech politického marketingu. Čtenář se skrze tři tematické bloky seznamuje s teoretickými a metodologickými základy disciplíny, s praktickými aspekty přítomnosti marketingu v politice a s problematikou politické komunikace. I přes své teoretické zaměření publikace na konkrétních příkladech z reálného prostředí politických kampaní (mj. z prostředí České republiky) ukazuje, že "praktický" politický marketing a jeho akademická reflexe nejsou na sobě nezávislé disciplíny, ale že existují v symbiotickém vztahu. Své si tedy v knize najdou jak studenti politického marketingu, tak odborníci, kteří jsou s praktickou stránkou disciplíny v každodenním kontaktu.

In English

First Czech comperhensive volume dealing with theories and methods of political marketing. The volume is divided into three parts, first one dealing with methods, second with aspects of marketing in political life and third one with political communication. The main focus is theoretical, however the synbiothetic character of practical marketing and academic discipline is firmly demonstrated through numerous examples and case studies which broaden the range of possible audiences of the book a lot.