Detailed Information on Publication Record
2012
Teorie a metody politického marketingu
EIBL, Otto, Roman CHYTILEK, Anna MATUŠKOVÁ, Barbora PETROVÁ, Radovan BRTNÍK et. al.Basic information
Original name
Teorie a metody politického marketingu
Name in Czech
Teorie a metody politického marketingu
Name (in English)
Theories and Methods of Political Marketing
Authors
EIBL, Otto (203 Czech Republic, belonging to the institution), Roman CHYTILEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Anna MATUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Barbora PETROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radovan BRTNÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miloš GREGOR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HRBKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Silvia HUDÁČKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Oto KÓŇA (703 Slovakia, belonging to the institution), Marcela KRÁLIKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Alena MACKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva PAVLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš ŠKRHA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Michal ŽIŽLAVSKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 341 pp. mimo edici, 2012
Publisher
CDK
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50601 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14230/12:00060949
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-7325-281-6
Keywords (in Czech)
marketing; metodologie; teorie; politická komunikace
Keywords in English
marketing; theories and methods; political communication
Tags
Reviewed
Změněno: 12/3/2013 13:27, Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
V originále
První ucelená publikace poskytující vyčerpávající přehled o nejrelevantnějších konceptech politického marketingu. Čtenář se skrze tři tematické bloky seznamuje s teoretickými a metodologickými základy disciplíny, s praktickými aspekty přítomnosti marketingu v politice a s problematikou politické komunikace. I přes své teoretické zaměření publikace na konkrétních příkladech z reálného prostředí politických kampaní (mj. z prostředí České republiky) ukazuje, že "praktický" politický marketing a jeho akademická reflexe nejsou na sobě nezávislé disciplíny, ale že existují v symbiotickém vztahu. Své si tedy v knize najdou jak studenti politického marketingu, tak odborníci, kteří jsou s praktickou stránkou disciplíny v každodenním kontaktu.
In English
First Czech comperhensive volume dealing with theories and methods of political marketing. The volume is divided into three parts, first one dealing with methods, second with aspects of marketing in political life and third one with political communication. The main focus is theoretical, however the synbiothetic character of practical marketing and academic discipline is firmly demonstrated through numerous examples and case studies which broaden the range of possible audiences of the book a lot.