EIBL, Otto, Roman CHYTILEK, Anna MATUŠKOVÁ, Barbora PETROVÁ, Radovan BRTNÍK, Miloš GREGOR, Lenka HRBKOVÁ, Silvia HUDÁČKOVÁ, Oto KÓŇA, Marcela KRÁLIKOVÁ, Alena MACKOVÁ, Eva PAVLOVÁ, Tomáš ŠKRHA and Michal ŽIŽLAVSKÝ. Teorie a metody politického marketingu (Theories and Methods of Political Marketing). 1st ed. Brno: CDK, 2012, 341 pp. mimo edici. ISBN 978-80-7325-281-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teorie a metody politického marketingu
Name in Czech Teorie a metody politického marketingu
Name (in English) Theories and Methods of Political Marketing
Authors EIBL, Otto (203 Czech Republic, belonging to the institution), Roman CHYTILEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Anna MATUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Barbora PETROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Radovan BRTNÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miloš GREGOR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HRBKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Silvia HUDÁČKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Oto KÓŇA (703 Slovakia, belonging to the institution), Marcela KRÁLIKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Alena MACKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva PAVLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš ŠKRHA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Michal ŽIŽLAVSKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 341 pp. mimo edici, 2012.
Publisher CDK
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50601 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14230/12:00060949
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-7325-281-6
Keywords (in Czech) marketing; metodologie; teorie; politická komunikace
Keywords in English marketing; theories and methods; political communication
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Otto Eibl, Ph.D., učo 65581. Changed: 12/3/2013 13:27.
Abstract
První ucelená publikace poskytující vyčerpávající přehled o nejrelevantnějších konceptech politického marketingu. Čtenář se skrze tři tematické bloky seznamuje s teoretickými a metodologickými základy disciplíny, s praktickými aspekty přítomnosti marketingu v politice a s problematikou politické komunikace. I přes své teoretické zaměření publikace na konkrétních příkladech z reálného prostředí politických kampaní (mj. z prostředí České republiky) ukazuje, že "praktický" politický marketing a jeho akademická reflexe nejsou na sobě nezávislé disciplíny, ale že existují v symbiotickém vztahu. Své si tedy v knize najdou jak studenti politického marketingu, tak odborníci, kteří jsou s praktickou stránkou disciplíny v každodenním kontaktu.
Abstract (in English)
First Czech comperhensive volume dealing with theories and methods of political marketing. The volume is divided into three parts, first one dealing with methods, second with aspects of marketing in political life and third one with political communication. The main focus is theoretical, however the synbiothetic character of practical marketing and academic discipline is firmly demonstrated through numerous examples and case studies which broaden the range of possible audiences of the book a lot.
PrintDisplayed: 5/5/2024 01:44