KOSAŘ, David. Kritika soudců (a dalších představitelů soudní moci) v judikatuře Evropského soudu pro lidská práva (Criticism of Judges (and Other Judicial Officials) in the Case Law of the ECtHR). Soudní rozhledy. Praha: C.H. Beck, 2010, XVI, No 8, p. 281-290. ISSN 1211-4405.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kritika soudců (a dalších představitelů soudní moci) v judikatuře Evropského soudu pro lidská práva
Name (in English) Criticism of Judges (and Other Judicial Officials) in the Case Law of the ECtHR
Authors KOSAŘ, David (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Soudní rozhledy, Praha, C.H. Beck, 2010, 1211-4405.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50500 5.5 Law
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14220/10:00060961
Organization unit Faculty of Law
Keywords in English freedom of speech; criticism of judges; European Court of Human Rights; judicial independence; judicial accountability
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. JUDr. David Kosař, Ph.D., LL.M., J. S. D., učo 4775. Changed: 25/1/2013 20:05.
Abstract
Tento článek detailně rozebírá judikaturu ESLP ke kritice soudců. V první části krátce článek shrnuje základní argumenty pro a proti kritice soudců. Druhá část se zaměřuje na čl. 10 Evropské úmluvy o lidských právech a rozebírá relevantní legitimní cíle zakotvené v čl. 10 odst. 2 EÚLP a definici „soudní moci“ v judikatuře ESLP. Třetí část se věnuje analýze judikatury ESLP ke kritice představitelů soudní moci, k níž přistupuje prostřednictvím odpovědí na čtyři klíčové otázky: (1) Koho se kritika týká?; (2) Kdo kritizuje?; (3) Co je kritizováno?; a (4) Kde se kritika odehrává?.
Abstract (in English)
This article analyzes the case law of the ECtHR on criticism of judges. It first identifies the relevant legitimate aims in Art. 10 ECHR. Subsequently, it studies the case law through four questions: (1) Whom does the criticism target?; (2) Who is criticizing?; (3) What is criticized?; and (4) Where the criticism takes place?.
PrintDisplayed: 21/7/2024 11:30