Informační systém MU
RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Zakotvená teorie jako možnost výzkumné sebereflexe. In XX. jubilejní konference ČAPV, sekce Učitel jako výzkumník. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zakotvená teorie jako možnost výzkumné sebereflexe
Název anglicky Grounded theory as a possibility of research self-reflexion
Autoři RODRIGUEZOVÁ, Veronika.
Vydání XX. jubilejní konference ČAPV, sekce Učitel jako výzkumník, 2012.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky výukový program; tematická kooperativní výuka; hra v roli; obrazový text; konstruktivistické pojetí výuky; zakotvená teorie
Klíčová slova anglicky educational programme; thematic cooperative education; play in role; visual text; constructivist concept of education; grounded theory
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Změněno: 30. 11. 2012 13:23.
Anotace
Příspěvek přináší vybrané výsledky empirického šetření, zaměřeného na problematiku autorských výukových programů pro vzdělávací oblast Člověk a společnost. Tyto programy představují aplikaci konstruktivistického pojetí a propojují oblast dějepisu s oblastí dramatické výchovy. Základní koncepční princip představuje hra v roli ve formě živého obrazu (still picture) jako způsob práce s textem. Zvolená kvalitativní metodologie vychází ze strategií zakotvené teorie (grounded theory) a odpovídá typu akčního deskriptivního výzkumu.
Anotace anglicky
The paper brings selected results of an empirical enquiry aimed at the topic of authored educational programmes for the educational area of Man and Society. These programmes represent an application of a constructivist concept and interconnect the domain of history with the domain of drama education. The basic concept principle is represented by the play in a role in a form of a still picture as a way of working with the text. The chosen qualitative methodology issues from the strategies of grounded theory and responds to the type of action descriptive research.
Zobrazeno: 6. 7. 2022 01:01