SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Expression écrite : A la recherche du geste sémantique français. In 12th International CercleS Conference, Londýn. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Expression écrite : A la recherche du geste sémantique français
Název anglicky Writing: Searching for the Semantic Principle of French Texts
Autoři SEDLÁČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 12th International CercleS Conference, Londýn, 2012.
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/12:00061015
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky psaní; jazyk; způsob myšlení; akademické tradice
Klíčová slova anglicky writing; language; way of thinking; university traditions
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 3. 4. 2013 12:28.
Anotace
La maitrise de l’expression ecrite d’une langue etrangere au niveau academique est sans doute une aptitude langagiere qui pose aux apprenants le plus de problemes. Etant donne que choisir la langue de redaction signifie inevitablement opter pour un mode de pensee, la difficulte majeure ne reside pas dans les systemes grammatical et linguistique dissemblables mais dans les differences culturelles et intellectuelles de la conception du texte. Il s’avere donc primordial de faire decouvrir aux etudiants les principes fondamentaux de la structuration des idees de la langue cible. La communication se fixe pour objectif de presenter le cours d’expression ecrite destinee aux etudiants des disciplines non-philologiques a travers l’universite desirant apprendre a bien rediger des textes français a des fins universitaires et scientifiques. Nous aimerions demontrer comment il est possible de faire face aux besoins varies d’un public heterogene avec des attentes, motivations et dispositions disparates.
Anotace anglicky
The aim of this paper is to share experience of the course of French written expression for students of non-philological disciplines across the university. This course is one of a hundred of courses innovated and newly created in the Compact Project carried out in 2009-2012 by the Masaryk University Language Centre, the largest language centre in the Czech Republic. The goal of this project was to improve language teaching in a complex and innovative way and respond to the changing needs of learners. A new project entitled Impact took over in May 2012 in order to pursue those activities on the national level. We would like to demonstrate how to effectively cope with diverse needs of a heterogeneous audience with disparate expectations, motivations and competences while concentrating on cultural and intellectual differences in the process of text creation.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUNázev: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 10:54