VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ a Tomáš KOHOUTEK. Moc ve školních třídách studentů učitelství: souhrnné výsledky projektu GAČR. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Moc ve školních třídách studentů učitelství: souhrnné výsledky projektu GAČR
Název anglicky Power in Classess Taught by Student Teachers: Summarizing Research Results
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí), Josef LUKAS (203 Česká republika, domácí), Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí) a Tomáš KOHOUTEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00088505
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky moc ve školní třídě; smíšený výzkum; studenti učitelství; učitelské praxe
Klíčová slova anglicky power in the classroom; mixed methods design; student teachers; teaching practice
Změnil Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 8. 1. 2017 18:59.
Anotace
Cílem výzkumu bylo popsat, jaké podoby nabývá moc ve školních třídách na druhém stupni českých základních škol, v nichž vybraní studenti učitelství realizují svoji dlouhodobou učitelskou praxi. Zajímali jsme se o to, jakým způsobem se mocenské vztahy utvářejí, jakým způsobem se na jejich podobě vybraní studenti učitelství i jejich žáci podílejí a jak podobu moci ve třídě obě strany reflektují. Uchopit komplexní fenomén moci jsme se pokusili skrze smíšený výzkumný design. Položili jsme si základní výzkumnou otázku: Jak probíhá proces vyjednávání moci mezi studenty učitelství a jejich žáky ve vyučování na druhém stupni české základní školy v průběhu dlouhodobé pedagogické praxe? Kvalitativní část je postavena na videozáznamech výuky osmi studentů učitelství v průběhu jednoho semestru, na polostrukturovaných rozhovorech s těmito studenty a na denících, které si psali v průběhu praxe. Kvantitativní data vnáší do naší studie výsledky dotazníku Báze moci: verze pro studenty učitelství distribuované žákům v osmi třídách studentů učitelství z našeho výzkumného vzorku.
Anotace anglicky
The aim of the project is to describe in detail how power is negotiated, used, and perceived by student teachers and their pupils on the level of lower secondary schools (ISCED 2A) whom the student teachers teach during their one semester long teaching practice. To deal with complex phenomenon of power, a design of mixed methods research was applied. The main research question was: How does a process of power negotiation take place between student teachers and their students in classes in Czech lower secondary schools during their long-term teaching practice? The qualitative part was based on video-studies of eight student teachers’ teaching in the course of one semester, on semi-structured interviews with these student teachers, and on reflective diaries that were written by these student teachers during their teaching practice. Quantitative data bring results of the Power Bases: Version for Student Teachers questionnaire into our study. This questionnaire was distributed to the students from eight classes where the student teachers from our research sample were teaching.
Návaznosti
GA13-24456S, projekt VaVNázev: Moc ve školních třídách studentů učitelství
Investor: Grantová agentura ČR, Moc ve školních třídách studentů učitelství
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Poster_CAPV_2016.pdf   Verze souboru Lukas, J. 5. 1. 2017

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1366532/Poster_CAPV_2016.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1366532/Poster_CAPV_2016.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1366532/Poster_CAPV_2016.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1366532/Poster_CAPV_2016.pdf?info
Vloženo
Čt 5. 1. 2017 09:52, PhDr. Josef Lukas, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154
  • osoba PhDr. Josef Lukas, Ph.D., učo 17887
  • osoba Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783
  • osoba Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154
  • osoba PhDr. Josef Lukas, Ph.D., učo 17887
  • osoba Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783
  • osoba Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
Atributy
 

Poster_CAPV_2016.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1366532/Poster_CAPV_2016.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1366532/Poster_CAPV_2016.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
3,5 MB
Hash md5
723ce6671e300a541da295695f6ed322
Vloženo
Čt 5. 1. 2017 09:52

Poster_CAPV_2016.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1366532/Poster_CAPV_2016.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1366532/Poster_CAPV_2016.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
139 B
Vloženo
Čt 5. 1. 2017 09:59
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 19. 4. 2024 07:07