Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2024

    1. HLAĎO, Petr and Klára HARVÁNKOVÁ. Teachers’ perceived work ability: a qualitative exploration using the Job Demands-Resources model. Humanities & Social Sciences Communications. London, England: Springer Nature, 2024, vol. 11, No 1, p. 1-10. ISSN 2662-9992. Available from: https://dx.doi.org/10.1057/s41599-024-02811-1.
    2. HLAĎO, Petr, Kateřina LOJDOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Klára ŠEĎOVÁ, Tomáš LINTNER, Martin FICO and Oksana Yuriyivna STUPAK. “The Schools Try, But...”: A Holistic Perspective on the Social Adaptation of Ukrainian Refugee Students in Czech Schools. Learning, Culture and Social Interaction. London, England: Elsevier, 2024, vol. 2024, No 48, p. 1-18. ISSN 2210-6561. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.lcsi.2024.100854.
    3. ŠEĎOVÁ, Klára, Jana OBROVSKÁ, Petr HLAĎO, Kateřina LOJDOVÁ, Kateřina MACHOVCOVÁ, Oksana Yuriyivna STUPAK, Martin FICO and Tomáš LINTNER. ‘They usually look happy.’ approaches to the adaptation of Ukrainian refugees in Czech schools. Pedagogy, Culture & Society. ENGLAND: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2024. ISSN 1468-1366. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/14681366.2024.2362965.

    2023

    1. KVASKOVÁ, Lucia, Petr HLAĎO, Petr PALÍŠEK, Václav ŠAŠINKA, Stanislav JEŽEK, Andreas HIRSCHI and Petr MACEK. A Longitudinal Study of Relationships Between Vocational Graduates’ Career Adaptability, Career Decision-Making Self-Efficacy, Vocational Identity Clarity, and Life Satisfaction. Journal of Career Assessment. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2023, vol. 31, No 1, p. 27-49. ISSN 1069-0727. Available from: https://dx.doi.org/10.1177/10690727221084106.
    2. ŠEĎOVÁ, Klára and Petr HLAĎO. Adaptace ukrajinských žáků očima ředitelů a učitelů ZŠ. In Konference ČAPV, Ústí nad Labem, 5. - 7. září 2023. 2023.
    3. ŠEĎOVÁ, Klára and Petr HLAĎO. Integrace ukrajinských uprchlíků do českých škol. In Konference Dopady války na Ukrajině na českou společnost, Národní institut SYRI a Senát Parlamentu ČR. 2023.
    4. HLAĎO, Petr and Klára HARVÁNKOVÁ. Pracovní požadavky jako klíč k pracovnímu zdraví a spokojenému pracovnímu životu učitelů? In 15. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE, 13. září 2023, Brno. 2023. ISBN 978-80-7509-933-4. Available from: https://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-933-4.
    5. HLAĎO, Petr. Pracovní schopnost učitelů: nový nástroj pro měření konstruktu a vztah se syndromem vyhoření. In ČAPV, Ústí nad Labem, 5. - 7. září 2023. 2023.
    6. KVASKOVÁ, Lucia, Petr HLAĎO, Libor JUHAŇÁK and Petr MACEK. Self-esteem and career adaptability : Moderating roles of parental and peer support. Career Development Quarterly. Willey, 2023, vol. 71, No 2, p. 84-96. ISSN 0889-4019. Available from: https://dx.doi.org/10.1002/cdq.12319.
    7. LINTNER, Tomáš, Tomáš DIVIÁK, Klára ŠEĎOVÁ and Petr HLAĎO. Ukrainian refugees struggling to integrate into Czech school social networks. Humanities and Social Sciences Communications. 2023, vol. 10, No 409, p. 1-11. ISSN 2662-9992. Available from: https://dx.doi.org/10.1057/s41599-023-01880-y.
    8. HLAĎO, Petr. Work ability in the context of the JD-R model: Pathways to promote the well-being of teachers. In ECER 2023 Glasgow, August 22-25, 2023. 2023.

    2022

    1. HLAĎO, Petr and Lucia KVASKOVÁ. A Longitudinal Study of Relationships Between Vocational Graduates’ Career Adaptability, Career Decision-Making Self-Efficacy, Vocational Identity Clarity, and Life Satisfaction. In ECER. Yerevan 23.-25. August 2022. 2022.
    2. HLAĎO, Petr. Adaptace ukrajinských žáků na českých základních školách: příklad práce SYRI Vzdělávání (Adaptation of Ukrainian pupils in the Czech primary schools: An example of the work of SYRI Education). In Patříme k sobě? Region jako „education village“. Národní pedagogický insititut, Brno 8. 12. 2022. 2022.
    3. HLAĎO, Petr, Libor JUHAŇÁK, Lenka HLOUŠKOVÁ and Bohumíra LAZAROVÁ. Exploring the Roles of Career Adaptability, Self-Esteem, and Work Values in Life Satisfaction Among Emerging Adults During their Career Transition. Emerging Adulthood. Thousand Oaks: Sage Publishing, 2022, vol. 10, No 1, p. 135-148. ISSN 2167-6968. Available from: https://dx.doi.org/10.1177/21676968211012586.
    4. HLAĎO, Petr. Hlavní výkonný redaktor. Studia paedagogica, Masaryk University Press, 2022. ISSN 1803-7437.
    5. HLAĎO, Petr. Pracovní schopnost učitelů a jak ji mohou školy podporovat. Řízení školy. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2022, Letní speciál, p. 10-12. ISSN 1214-8679.
    6. HLAĎO, Petr, Petr NOVOTNÝ and Claudia SCHUCHART. Success and Failure in Upper Secondary Education: Special Issue. Brno: Studia paedagogica, Masaryk University Press, 2022, 161 pp. ISSN 1803-7437.

    2021

    1. HLAĎO, Petr and Klára HARVÁNKOVÁ. Co ovlivňuje pracovní schopnost (stárnoucích) učitelů středních škol?. Online. In Švaříček, Roman & Voňková, Hana. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Česká asociace pedagogického výzkumu a Masarykova univerzita, 2021, p. 76-80. ISBN 978-80-7392-367-9.
    2. HLAĎO, Petr and Klára HARVÁNKOVÁ. Co ovlivňuje pracovní schopnost (stárnoucích) učitelů středních škol? (What Affects the Work Ability of (Ageing) Upper-Secondary School Teachers?). In XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno 3.–15. září 2021. 2021.
    3. HLAĎO, Petr and Klára HARVÁNKOVÁ. Konference pro učitele základních a středních škol, ředitele, studenty učitelství a další pedagogické pracovníky Vitální učitel. Brno, Filozofická fakulta Masarykovy univerzity (online) (Conference for primary and secondary school teachers, principals, student teachers and other pedagogical staff Vital teacher. Brno, Faculty of Arts, Masaryk University (online)). 2021.
    4. HLAĎO, Petr. Pracovní schopnost učitelů. Proč o ní hovořit a co ji ovlivňuje? In Konference pro učitele základních a středních škol, ředitele, studenty učitelství a další pedagogické pracovníky Vitální učitel. Brno, Filozofická fakulta Masarykovy univerzity (online). 2021.
    5. HLAĎO, Petr, Klára HARVÁNKOVÁ, Jitka VIDLÁKOVÁ, Klára ZÁLESKÁ, Ilona ŠTOROVÁ, Michaela KOSTELNÍKOVÁ and Markéta PETROVOVÁ. Vitální učitel : informační rozcestník pro učitele (Vital Teacher : An Information Signpost for Teachers). Brno: Masarykova univerzita, 2021.

    2020

    1. HLAĎO, Petr. Absolventi středního odborného vzdělávání na trhu práce – co zvyšuje jejich šanci na získání zaměstnání? (Vocational education and training graduates in the labor market—What increases their chances of getting a job?). In Konference „Kariérové poradenství a vzdělávání ve světě vzhůru nohama, 20. a 21. listopadu 2020, Euroguidance a ČZU, Praha. 2020.
    2. HLAĎO, Petr, Lucia KVASKOVÁ, Stanislav JEŽEK, Andreas HIRSCHI and Petr MACEK. Career Adaptability and Social Support of Vocational Students Leaving Upper Secondary School. Journal of Career Assessment. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2020, vol. 28, No 3, p. 478-495. ISSN 1069-0727. Available from: https://dx.doi.org/10.1177/1069072719884299.
    3. HLAĎO, Petr, Lucia KVASKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Stanislav JEŽEK, Libor JUHAŇÁK, Petr MACEK, Petra DAŇSOVÁ, Jaroslav GOTTFRIED, Petr PALÍŠEK, Karel REČKA and Václav ŠAŠINKA. Kariérová adaptabilita : její podoby, proměny, souvislosti a role v životě mladých dospělých procházejících středním odborným vzděláváním (Career adaptability : Its Forms, Changes, Contexts, and Roles in the Lives of Young Adults Undergoing Upper-Secondary Vocational Education). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 208 pp. monografie. ISBN 978-80-210-9666-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9692-2020.
    4. HLAĎO, Petr, Lucia KVASKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Stanislav JEŽEK, Libor JUHAŇÁK, Petr MACEK, Petra DAŇSOVÁ, Jaroslav GOTTFRIED, Petr PALÍŠEK, Karel REČKA and Václav ŠAŠINKA. Kariérová adaptabilita : její podoby, proměny, souvislosti a role v životě mladých dospělých procházejících středním odborným vzděláváním (Career adaptability : Its Forms, Changes, Contexts, and Roles in the Lives of Young Adults Undergoing Upper-Secondary Vocational Education). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 208 pp. monografie. ISBN 978-80-210-9692-9. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9692-2020.
    5. HLAĎO, Petr, Lucia KVASKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Stanislav JEŽEK, Libor JUHAŇÁK, Petr MACEK, Petra DAŇSOVÁ, Jaroslav GOTTFRIED, Petr PALÍŠEK, Karel REČKA and Václav ŠAŠINKA. Kariérová adaptabilita : její podoby, proměny, souvislosti a role v životě mladých dospělých procházejících středním odborným vzděláváním (Career adaptability : Its Forms, Changes, Contexts, and Roles in the Lives of Young Adults Undergoing Upper-Secondary Vocational Education). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 208 pp. monografie. ISBN 978-80-210-9666-0.
    6. HLAĎO, Petr, Lenka HLOUŠKOVÁ and Bohumíra LAZAROVÁ. Proměny kariérové adaptability u žáků středního odborného vzdělávání (Changes in career adaptability amog upper-secondary vocational students). In XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem: „Rozmanitost podpory učení v teorii a výzkumu“.  14. – 16. září 2020, Ostrava. 2020.
    7. ŠLAPALOVÁ, Klára and Petr HLAĎO. „Už mě to tam nebavilo“ - absentérství žáků středních odborných škol v kontextu odpoutávání od školy (“I Got Tired of It” - Absenteeism Among Vocational Upper-Secondary School Students in the Context of School Disengagement). Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2020, vol. 14, No 1, p. 81-99. ISSN 1802-4637. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2020.12.
    8. HLAĎO, Petr, Jaroslava DOSEDLOVÁ, Klára HARVÁNKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Jaroslav GOTTFRIED, Karel REČKA, Markéta PETROVOVÁ, Bohumil POKORNÝ and Ilona ŠTOROVÁ. Work Ability among Upper-Secondary School Teachers : Examining the Role of Burnout, Sense of Coherence, and Work-Related and Lifestyle Factors. International Journal of Environmental Research and Public Health. Molecular Diversity Preservation International, 2020, vol. 17, No 24, p. 9185-9207. ISSN 1660-4601. Available from: https://dx.doi.org/10.3390/ijerph17249185.

    2019

    1. LAZAROVÁ, Bohumíra, Petr HLAĎO and Lenka HLOUŠKOVÁ. Career Adaptability of Adolescents and Sources of Support. In XVI European Congress of Psychology, July 2-5 2019, Moscow, Russia. 2019.
    2. HLAĎO, Petr, Bohumíra LAZAROVÁ and Lenka HLOUŠKOVÁ. Career adaptability of vocational education and training graduates in the period of prospective school-to-work transition. Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2019, vol. 24, No 2, p. 59-83. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2019-2-3.
    3. HLAĎO, Petr. Člen hodnotícího panelu P407 Psychologie, pedagogika (vědní obos Společenské a humanitní vědy). Grantová agentura České republiky, 2019 - 2023.
    4. HLOUŠKOVÁ, Lenka, Petr HLAĎO and Bohumíra LAZAROVÁ. Kariérová adaptabilita a zdroje jejího rozvoje (Career adaptabiliy and resources of its development). In Novinky v pedagogické a školní psychologii : Co opravdu zajímá školní psychology?, 29.- 30.8.2019, Brno. 2019.
    5. HLOUŠKOVÁ, Lenka, Libor JUHAŇÁK, Petr HLAĎO and Bohumíra LAZAROVÁ. Kariérová adaptabilita začínajících vysokoškoláků (Career adaptability of first year university students). In PŘESAH (Y) vysokoškolského poradenství : Konference Asociace vysokoškolských poradců, 13. - 14. června 2019, Praha. 2019.
    6. LAZAROVÁ, Bohumíra, Petr HLAĎO and Lenka HLOUŠKOVÁ. Perception of Teacher Support by Students in Vocational Education and Its Associations with Career Adaptability and Other Variables. Psychology in Russia. Moskva: Russian Psychological Society and Faculty of Psychology of Lomonosov Moscow State Universit, 2019, vol. 12, No 4, p. 47-64. ISSN 2074-6857.
    7. HLAĎO, Petr. Potřeba kariérového vzdělávání : náměty z výzkumu (The need for career education : suggestions based on research findings). In Vize rozvoje kariérového vzdělávání ve školách, Centrum Euroguidance, Praha, 23. 05. 2019. 2019.
    8. HLOUŠKOVÁ, Lenka, Petr HLAĎO and Bohumíra LAZAROVÁ. Predictors of using career guidance services by emerging adults. In IAEVG conference: Career guidance for social justice, 11.-13.9.2019, Bratislava, Slovensko. 2019.
    9. HLAĎO, Petr. Předčasné odchody ze škol - výzkum (Inter-School Mobility in Middle Vocational Schooling). In Cesta kariérového poradenství: Konference na podporu rozvoje kariérového poradenství na školách Pardubického kraje, 18. - 19. března 2019, Seč. 2019.
    10. HLAĎO, Petr and Markus P. NEUENSCHWANDER. Transitions in Educational Contexts. Monotematické číslo. Masarykova univerzita: Studia paedagogica, roč. 24, č. 2, 2019.
    11. HARVÁNKOVÁ, Klára, Petr NOVOTNÝ, Klára ZÁLESKÁ and Petr HLAĎO. Upper-Secondary School Teachers and their Work Ability Support. In ECER 2019 : Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, 2.-6.9.2019, Hamburg. 2019.
    12. HLAĎO, Petr and Klára ŠLAPALOVÁ. „Už to dál nešlo“ : meziškolní mobilita ve středním odborném vzdělávání zpětným pohledem žáků (“No other Option” : Inter-School Mobility in Middle Vocational Schooling as Seen with Hindsight by Pupils). Pedagogika. Univerzita Karlova, 2019, roč. 69, No 5, p. 147-164. ISSN 0031-3815.

    2018

    1. KVASKOVÁ, Lucia, Petr HLAĎO, Stanislav JEŽEK and Petr MACEK. Career adaptability of vocational upper-secondary school graduates during the school-to-work transition. Career adaptability and social support : The role of parents, teachers, and friends. In EARA 2018, Ghent (Belgium). 2018.
    2. HLAĎO, Petr. Faktory pôsobiace na kariérové rozhodovanie žiakov – poznatky z českých a zahraničných výskumov (Factors influencing career decision-making by students - findings from Czech and international research). In Konference Stredná škola nie je cieľ, ale cesta, Bratislava. 2018.
    3. HLAĎO, Petr, Lenka HLOUŠKOVÁ and Bohumíra LAZAROVÁ. Influence of parental career behavior on vocational upper-secondary school students’ career adaptability. In Conference ECER 2018, 04 - 07 Sep, Bolzano. 2018.
    4. LAZAROVÁ, Bohumíra, Petr HLAĎO and Lenka HLOUŠKOVÁ. Kariérová adaptabilita virtuální generace (Career adaptability of virtual generation). In Duševné zdravie a wellbeing virtuálnej generácie, 21. 11. 2018, Bratislava. 2018.
    5. HLAĎO, Petr, Lenka HLOUŠKOVÁ and Bohumíra LAZAROVÁ. Kariérová adaptabilita žáků absolventských ročníků ve středním odborném vzdělávání v kontextu kariérově-specifického rodičovského chování (Career adaptability of upper-secondary graduates in the context of career-specific parental behavior). In Transdisciplinarita v pedagogických vědách : XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 12. – 14. září 2018, Zlín. 2018.
    6. HLAĎO, Petr and Stanislav JEŽEK. Measurement of career-specific parental behaviors perceived by Czech adolescents. Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2018, vol. 23, No 2, p. 101-135. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2018-2-7.
    7. PETROVOVÁ, Markéta, Bohumil POKORNÝ and Petr HLAĎO. Měření indexu pracovní schopnosti u starších pracovníků v ČR (Work ability index among ageing Czech republic workers). Pracovní lékařství. Praha: Česká lékařská společnost J.E. Purkyně, 2018, vol. 70, 1-2, p. 27-37. ISSN 0032-6291.
    8. HLAĎO, Petr. Pracovní schopnost české pracovní síly ve věku 50+ (Work ability of the Czech workforce aged 50+). In Edukácia dospelých 2018 (5. 4. 2018, Banská Bystrica, Slovensko). 2018.
    9. HLOUŠKOVÁ, Lenka, Petr HLAĎO and Bohumíra LAZAROVÁ. Teacher support as a new competence of career educators? In NICE Academy: Fostering the Dialogue Between Science and Practice in Career Guidance and Counselling, September 5-8 2018, Krakow (Polsko). 2018.
    10. LAZAROVÁ, Bohumíra, Petr HLAĎO and Lenka HLOUŠKOVÁ. Učitelská podpora a její vztah ke kariérové adaptabilitě studentů středních odborných škol (Teacher support and its relationship to the career adaptability of vocational schools students). In Školská psychológia: história a perspektívy, 17. a 18. októbra 2018, Košice. 2018.
    11. HLAĎO, Petr, Lenka HLOUŠKOVÁ and Bohumíra LAZAROVÁ. Využívání služeb kariérového poradenství a jeho souvislost s kariérovou adaptabilitou žáků (Use of career guidance services and its relation to career adaptability of students). In Evropská konference “Celoživotní kariérové poradenství v lokální a globální síti”, Hradec Králové 23.–24. 11. 2018. 2018.
    12. PETROVOVÁ, Markéta, Bohumil POKORNÝ and Petr HLAĎO. Work ability index - výsledky prvních validovaných měření v ČR. In VIII. kongres nemocí z povolání s mezinárodní účastí, Praha. 2018.

    2017

    1. HLAĎO, Petr. Rodičovská podpora kariérového rozhodování žáků středních škol. In Konference Kariérové poradenství v měnícím se světě, Praha. 2017.
    2. HLAĎO, Petr, Bohumil POKORNÝ and Markéta PETROVOVÁ. Work ability of the Czech workforce aged 50+ and the relationship between selected demographic and anthropometric variables. Kontakt : Journal of Nursing and Social Sciences related to Health and Illness. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, 2017, vol. 19, No 2, p. 145-155. ISSN 1212-4117. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.kontakt.2017.05.001.

    2016

    1. HLAĎO, Petr. Psychosociální konstrukt kariérové adaptability z pohledu teorie a empirické evidence – přehledová studie (Psychosocial Construct of Career Adaptability from the Point of View of Theory and Empirical Evidence—Overview). Liefelong Learning - celoživotní vzdělávání. Mendelova univerzita v Brně, 2016, vol. 6, No 4, p. 102-125. ISSN 1804-526X. Available from: https://dx.doi.org/10.11118/lifele20160603102.
    2. HLAĎO, Petr. Sexuální předsudky heterosexuálů vůči homosexuálům a homosexualitě – syntéza poznatků (Sexual Prejudice of Heterosexuals Against Homosexuals and Homosexuality—A Synthesis of Findings). In Hlaďo, Petr (ed.). Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016. 1. vydání. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016, p. 100-114. ISBN 978-80-7509-426-1.

    2015

    1. BROŽ, J, M BRABEC, DJ ZDARSKA, Z FEDAKOVA, L HOSKOVCOVA, JY YOU, V DONICOVA, Petr HLAĎO, D RAHELIC, M KVAPIL and J POLAK. Fear of driving license withdrawal in patients with insulin-treated diabetes mellitus negatively influences their decision to report severe hypoglycemic events to physicians. PATIENT PREFERENCE AND ADHERENCE. ALBANY: DOVE MEDICAL PRESS LTD, 2015, vol. 9, p. 1367-1370. ISSN 1177-889X. Available from: https://dx.doi.org/10.2147/PPA.S87393.
    2. HLAĎO, Petr. Informační potřeby žáků středních odborných škol a středních odborných učilišť při volbě další vzdělávací a profesní dráhy. In DANIELOVÁ Lenka et al. Rozvoj kompetencí vzdělavatelů v kontextu moderního pojetí vzdělávání. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015, p. 19–32. ISBN 978-80-7509-256-4.
    3. HLAĎO, Petr. Postoje univerzitních studentů pedagogicky orientovaných studijních programů k homosexualitě měřené na škále Homosexuality Attitude Scale (Attitudes of university students of educationally-oriented study programs towards homosexuality measured on the Homosexuality Attitude Scale). Pedagogická orientace. Česká pedagogická společnost o.s., 2015, vol. 25, No 3, p. 438-464. ISSN 1211-4669.
    4. HLAĎO, Petr. Potřeba kariérových informací u žáků absolventských ročníků odborně profilovaných středních škol (The need for career information in graduate students of technically and vocationally profiled upper secondary schools). Orbis Scholae. Karolinum, 2015, vol. 9, No 1, p. 55-81. ISSN 1802-4637.
    5. HLAĎO, Petr. Recenze knihy DOSEDLA, M. Profesní orientace žáků s lehkou mentální retardací. Brno: Masarykova univerzita. In Universitas. 2015, p. 124–125. ISSN 1211-3387.
    6. HLAĎO, Petr. Recenze knihy PRŮCHA, J. Andragogický výzkum. Praha: Grada, 2014. 152 s. ISBN 978-80-247-5232-7. In Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání. 2015, p. 102–106. ISSN 1804-526X.
    7. HLAĎO, Petr. Sociální vlivy – psychologický fenomén při volbě další vzdělávací a profesní dráhy (Social influences—A psychological phenomenon in the choice of further course of education and career). Liefelong Learning - celoživotní vzdělávání. Mendelova univerzita v Brně, 2015, vol. 5, No 2, p. 32-53. ISSN 1804-526X.

    2014

    1. HLAĎO, Petr. Člen redakční rady. Acta Educationis Generalis, 2014 - 2018. ISSN 1338-3965.
    2. HLAĎO, Petr. Příručka k volbě povolání aneb Co by měl znát výchovný poradce na základních škole. Jihlava: Vysočina Education, 2014, 68 pp. ISBN 978-80-904994-2-3.
    3. HLAĎO, Petr. Recenze knihy PRŮCHA, J., VETEŠKA, J. Andragogický slovník. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2014. 320 s. ISBN 978-80-247-4748-4. In Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání. 2014, p. 93–97. ISSN 1804-526X.

    2013

    1. HLAĎO, Petr. Analysis of Social Influences in the Transition of Czech Students Between Educational Levels and to the Labour Market. Acta Educationis Generalis. 2013, vol. 3, No 1, p. 25–38. ISSN 1338-3965.
    2. HLAĎO, Petr. Konference Inovatívne technológie včasnej prevencie v poradenských systémoch a preventívnych programoch; příspěvek: Rozhodování žáků absolventských ročníků základních škol o další vzdělávací a profesní dráze. 2013.
    3. HLAĎO, Petr. Možnosti a limity kariérového poradenství pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť. In HLAĎO, Petr, DANIELOVÁ, Lenka (Eds.). Profese učitele odborných předmětů. Brno: Konvoj, 2013, p. 97–117. ISBN 978-80-7302-167-2.
    4. HLAĎO, Petr. Pohledy žáků maturitních a nematuritních oborů středních škol na relevanci vzdělání a profese pro osobní úspěch. In DANIELOVÁ, Lenka et al. Celoživotní učení v podmínkách středních a vysokých škol. 162–175: Mendelova univerzita v Brně, 2013. ISBN 978-80-7375-918-6.
    5. HLAĎO, Petr and Lenka DANIELOVÁ. Profese učitele odborných předmětů. Brno: Konvoj, 2013, 164 pp. ISBN 978-80-7302-167-2.
    6. HLAĎO, Petr. Quality of lifelong learning in the Czech Republic: paradigms, development and perpectives in the european context. In TAMÁŠOVÁ, Viola et al. Quality in the Context of Adult Education and Lifelong Education. Dubnica nad Váhom: Dubnica Institute of Technology, 2013, p. 44–51. ISBN 978-80-89400-53-9.
    7. HLAĎO, Petr. Recenze knihy ŠÍMOVÁ, B., ČERNÝ, J., ŠUSTROVÁ, M. Kariérové poradenství na středních školách. Brno: Tribun EU, 2012. 136 s. ISBN 978-80-263-0238-4. 2013, p. 157–160. ISSN 1213-7758.
    8. HLAĎO, Petr. Rozhodování žáků absolventských ročníků základních škol o další vzdělávací a profesní dráze: analýza na základě dotazníkového šetření a ohniskových skupin (Lower secondary school graduate students’ decision-making on the further course of their education and career: Analysis based on a questionnaire survey and focus groups). 1. vydání. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2013, 358 pp. ISBN 978-80-7375-874-5.

    2012

    1. HLAĎO, Petr. Evaluace připravenosti absolventů pregraduálního vzdělávání učitelů středních odborných škol na výkon profese. In KOHNOVÁ, Jana et al. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2012, p. 151–159. ISBN 978-80-7290-625-3.
    2. JANKOVÝCH, Vladislav and Petr HLAĎO. Evaluace vědomostí, dovedností a kompetencí absolventů pohledem zaměstnavatelské sféry (Evaluation of graduates' knowledge, skills and competencies from the employers' point of view). In Celoživotní vzdělávání v podmínkách EU. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 37-42. ISBN 978-80-210-5872-9.
    3. HLAĎO, Petr. Informační zdroje, informace a jejich efektivita při rozhodování žáků středních škol o další vzdělávací a profesní dráze (Information sources, information, and their effectiveness in determining secondary school students' choices of further educational pathway and careers). Liefelong Learning - celoživotní vzdělávání. Mendelova univerzita v Brně, 2012, vol. 2, No 2, p. 19-39. ISSN 1804-526X.
    4. HLAĎO, Petr. Názory žáků a rodičů na význam vzdělání a profese pro životní úspěch a spokojenost. Pedagogika.sk: Slovak Journal for Educational Sciences. 2012, vol. 3, No 4, p. 213–231. ISSN 1338-0982.
    5. JANKOVÝCH, Vladislav and Petr HLAĎO. Perception of Roma people by prospective secondary school teachers in the context of generalized ethnicization of problems related to non-assimilated part of the Roma population. Procedia - Social and Behavioral Sciences. Elsevier, 2012, vol. 55, neuveden, p. 383-389. ISSN 1877-0428. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.516.
    6. HLAĎO, Petr. Profesní orientace adolescentů: poznatky z teorií a výzkumů (Professional orientation of adolescents). 1. vydání. Brno: Konvoj, 2012, 140 pp. ISBN 978-80-7302-164-1.
    7. HLAĎO, Petr. Recenze knihy SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. 256 s. ISBN 978-80-7367-778-7. In Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání. 2012, p. 52–57. ISSN 1804-526X.
    8. HLAĎO, Petr and Jiří BALCAR. Sociálně-psychologické aspekty volby technického a humanitního studijního zaměření při tranzici žáků do maturitních oborů na středních školách (Social-psychological aspects of choosing technical study fields and humanities completed with school-leaving examination in the pupils’ transition to upper-secondary schools). Pedagogická orientace. Česká pedagogická společnost o.s., 2012, vol. 22, No 4, p. 544-564. ISSN 1211-4669.
    9. HLAĎO, Petr. Views of the Authonomy of Czech Students of Technically and Vocationally Oriented Secondary Schools and the Influence of the Significant other on Career Decisionmaking. New Educational Review. Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012, vol. 30, No 4, p. 193-205. ISSN 1732-6729.
    10. HLAĎO, Petr. Volba střední školy: empirické poznatky o rozhodovacím procesu a jeho aktérech. In FRIEDMANN, Zdeněk et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Brno: Paido, 2012, p. 65–79. ISBN 978-80-7315-236-9.

    2011

    1. JANKOVÝCH, Vladislav and Petr HLAĎO. Evaluace vědomostí, dovedností a kompetencí absolventů pohledem zaměstnavatelské sféry (Evaluation of graduates' knowledge, skills and competencies from the employers' point of view). In LINHARTOVÁ, D., DANIELOVÁ, L., MÁCHAL, P. (ed.). Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2011 / Proceedings of international scientific conference ICOLLE 2011 [CD-ROM]. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2011, p. 93-101. ISBN 978-80-7375-535-5.
    2. HLAĎO, Petr and Jiří BALCAR. Faktory ovlivňující volbu technického vzdělávání a percepce technických oborů žáky základních škol (Decisive factors in choice of technical education and pupils' perception of technical study fields). JTIE - Journal of Technology and Information Education. Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, vol. 3, No 1, p. 5-10. ISSN 1803-537X.
    3. HLAĎO, Petr. Informační a projektová podpora profesní orientace. In FRIEDMANN, Zdeněk et al. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 93–109. ISBN 978-80-210-5602-2.
    4. HLAĎO, Petr. Kariérové poradenství a jeho institucionální rámec v České republice. In FRIEDMANN, Zdeněk et al. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 59–71. ISBN 978-80-210-5602-2.
    5. HLAĎO, Petr. Longitudinal Professional Orientation Program as a Means of Supporting Mental Health. In ŘEHULKA, Evžen. School and Health 21: Education and Healthcare. Brno: Masaryk university, 2011, p. 129–140. ISBN 978-80-210-5721-0.
    6. HLAĎO, Petr. Podmínky přijímacího řízení: faktor determinující volbu střední školy českých žáků. Pedagogika.sk: Slovak Journal for Educational Sciences. 2011, vol. 2, No 3, p. 173–188. ISSN 1338-0982.
    7. HLAĎO, Petr. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. In FRIEDMANN, Zdeněk et al. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 93–109. ISBN 978-80-210-5602-2.
    8. JANKOVÝCH, Vladislav and Petr HLAĎO. Recenze monografie: Linhartová, D. - Danielová, L. - Máchal, P. (Ed.). Vybrané problémy celoživotního vzdělávání v evropském kontextu. Brno : Konvoj, 2010. (Review of monograph: Linhartová, D. - Danielová, L. - Máchal, P. (Ed.). Vybrané problémy celoživotního vzdělávání v evropském kontextu. Brno : Konvoj, 2010.). Brno: Mendelova univerzita, 2011, 6 pp. Lifelong Learning, roč. 1, č. 2. ISSN 1804-526X.
    9. HLAĎO, Petr. Výkonný redaktor a člen redakční rady. Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, 2011 - 2017. ISSN 1804-526X.
    10. BALCAR, Jiří, Jiří HAVLENA and Petr HLAĎO. Zvolil jsem si techniku. Proč? Faktory výběru studijního oboru a střední školy žáky základních škol v Moravskoslezském kraji. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2011, 118 pp. ISBN 978-80-7375-484-6.
    11. HLAĎO, Petr. Žiak v kontexte psychológie a pedagogiky. In ŽITNIAKOVÁ GURGOVÁ, Beata. Žiak v kontexte psychológie a pedagogiky. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela v Banské Bystrici, 2011, p. 256–269. ISBN 978-80-557-0239-1.

    2010

    1. HLAĎO, Petr. Dynamika rozhodování žáků základních škol o další vzdělávací dráze (Dynamics in pupils’ decision-making about further educational pathways). Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2010, vol. 15, No 2, p. 87-104. ISSN 1803-7437.
    2. HLAĎO, Petr. Strategie uplatňované rodiči při volbě další vzdělávací dráhy žáků (Parental strategies employed during career decision-making). Zpravodaj Pedagogicko-psychologické poradenství. Institut pedagogicko-psychologického poradenství České republiky - školské poradenské zařízení pro dalšívzdělávání pedagogických pracovníků, 2010, vol. 59, p. 11-18. ISSN 1214-7230.
    3. HLAĎO, Petr. Vliv sociálního okolí na kariérové rozhodování žáků při přechodu do vyššího sekundárního vzdělávání (Impact of social background on pupils career decision-making in transition to upper secondary education). Pedagogická orientace. Česká pedagogická společnost o.s., 2010, vol. 20, No 3, p. 66-81. ISSN 1211-4669.

    2009

    1. HLAĎO, P. Příprava na volbu další vzdělávací dráhy : vyhledávání a práce s informacemi na internetu. In BERNÝ, L. (ed.). Poradce k volbě povolání : pro výchovné poradce a učitele ZŠ. Praha: Josef Raabe, 2009, D 3.35, p. 1–28. ISSN 1801-8440.
    2. HLAĎO, P. Sebepoznávání žáků : dotazník pracovního zaměření osobnosti. In BERNÝ, L. (ed.). Poradce k volbě povolání : pro výchovné poradce a učitele ZŠ. Praha: Josef Raabe, 2009, C 3.4, p. 1–36. ISSN 1801-8440.
    3. HLAĎO, P. Volba povolání : internetový portál http://vychova-vzdelavani.cz [online]. Brno: Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, 2009. ISSN 1803-9669.
    4. HLAĎO, P. Využití prvků zážitkového učení při přípravě učitelů tematického okruhu Svět práce : teoretické souvislosti, metodické poznámky a nárys aktivit. In GÉRINGOVÁ, J. (ed.). Sborník z elektronické konference Zážitek a jeho funkce ve vzdělávání pedagogů [CD-ROM]. Ústí nad Labem: KVK ÚJEP, 2009, p. 1–14. ISBN 978-80-7414-101-0.
    5. HLAĎO, Petr. Výzkum volby povolání dospívajících v kontextu rodiny. In WALTEROVÁ, Eliška, GREGER, David, NOVOTNÁ, Jana. Přechod žáků ze základní školy na střední školu: pohledy z výzkumů. Brno: Paido, 2009, p. 83–99. ISBN 978-80-7315-179-9.
    6. HLAĎO, P. Zpracování videopořadu s námětem ze světa práce a volby povolání. In FRIEDMANN, Z. (ed.). Člověk a svět práce na 2. stupni ZŠ. Praha: Josef Raabe, 2009, B 1.4, 1–32. ISSN 1802-4513.

    2008

    1. HLAĎO, P. Informační média a materiály využitelné v tematickém okruhu Svět práce a při volbě povolání žáků základních škol. In FRIEDMANN, Z. (ed.). Člověk a svět práce na 2. stupni ZŠ. Praha: Josef Raabe, 2008, A 1.7. ISSN 1802-4513.
    2. HLAĎO, P. Nácvik vyhledávání informací pro správnou volbu střední školy. In FRIEDMANN, Z. (ed.). Člověk a svět práce na 2. stupni ZŠ. Praha: Josef Raabe, 2008, B 3.1, p. 1–20. ISSN 1802-4513.
    3. HLAĎO, P. Po…VOLÁNÍ: praktická cvičení pro plánování pracovní dráhy. In FRIEDMANN, Z. (ed.). Člověk a svět práce na 2. stupni ZŠ. Praha: Josef Raabe, 2008, B 1.3, p. 1–24. ISSN 1802-4513.
    4. HLAĎO, P. Rodina, škola a jejich vliv na volbu povolání dospívajících (FAMILY, SCHOOL AND THEIR INFLUENCE ON CAREER CHOICE OF ADOLESCENTS). In KASÁČOVÁ, L. and K. (ed.) BENCOVÁ. Klíma školy 21. storočia : zborník prispevkov z vedeckej konferencie s mezinárodnou účasťou. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela, 2008, 56–58. ISBN 978-80-8083-586-6.
    5. HLAĎO, P. Rodina, škola a jejich vliv na volbu povolání dospívajících žáků : konceptuální rámec a návrh výzkumného designu (poster). 6. 5. 2008. Konference Klíma v škole 21. storočia: Univerzita Mateja Bela. Banská Bystrica, 2008.
    6. HLAĎO, P. Role rodiny a školy při přípravě českých žáků na volbu povolání (The Role of the Family and School in Preparing Czech Pupils Choose their Future Career Path). Pedagogické rozhľady : časopis pre školy a školské zariadenia. Banská Bystrica: Metodicko-pedagogické centrum Bratislava, 2008, vol. 17, 1/2008, p. 25–28. ISSN 1335-0404.
    7. HLAĎO, P. Sebepoznávání žáků : dotazník pracovního zaměření osobnosti. In FRIEDMANN, Z. (ed.). Člověk a svět práce na 2. stupni ZŠ. Praha: Josef Raabe, 2008, B 2.1, p. 1–28. ISSN 1802-4513.
    8. HLAĎO, P. Svět práce a volba povolání : učební text pro učitele. E-learning KTeIV. Brno: Katedra technické a informační výchovy Masarykovy univerzity, 2008, 117 pp.
    9. HLAĎO, P. Volba povolání očima dospívajících a jejich rodičů : metodologie a vybrané výstupy výzkumu (Career Choice from the Point of View of Adolescents and Their Parents : The Methodology and Selected Research Results). In KLENKOVÁ, J. and M. VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností - Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2008, p. 1–13 [CD-ROM]. ISBN 978-80-7315-167-6.
    10. HLAĎO, P. Volba povolání žáků základních škol a kariérové poradenství v České republice (Career Choice of Lower Secondary School Students and Career Counselling in the Czech Republice). Technológia vzdelávania. Nitra: SLOVDIDAC, 2008, 16. ročník, 5/2008, p. 7–10. ISSN 1335-003X.
    11. HLAĎO, P. Volba povolání žáků základních škol v kontextu rodiny. In KNECHT, P. and V. NAJVAROVÁ. Bulletin Centra pedagogického výzkumu PdF MU 2008. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 31-36. ISBN 978-80-210-4753-2.
    12. HLAĎO, P. Volba povolání (1. část) : Úloha rodiny nebo školy? Moderní vyučování. Kladno: Aisis, 2008, 12. ročník, 5/2008, p. 14–15. ISSN 1211-6858.
    13. HLAĎO, P. Volba povolání (2. část) : Internetové zdroje informací pro žáky a učitele. Moderní vyučování. Kladno: Aisis, 2008, 12. ročník, 6/2008, p. 9–10. ISSN 1211-6858.

    2007

    1. HLAĎO, P. Aby děti nastoupily do správného vlaku. Rodina a škola. Praha: Portál, 2007, vol. 54, No 2, p. 20–23. ISSN 0035-7766.
    2. HLAĎO, P. E-learningový kurz eKariéra [online]. Učitelské listy. 2007. ISSN 1210-6313.
    3. HLAĎO, P. Možnosti využití nových technologií ve vyučování tematického okruhu Svět práce (Possibilities of utilization new technologies at the lesson World of work). In HRBÁČEK, J. Moderní technologie ve výuce : Sborník abstraktů a elektronických verzí příspěvků. Brno: MSD, 2007, p. 1–7. ISBN 978-80-7392-003-6.
    4. HLAĎO, P. Náměty projektové výuky v tematickém okruhu Svět práce. Komenský : odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: PdF MU, 2007, vol. 132, 2/2007, p. 7–12. ISSN 0323-0449.
    5. HLAĎO, P. Nové technologie v moderně zařízené školní třídě. Moderní vyučování. Kladno: Aisis, 2007, 12. ročník, 10/2007, p. 10–12. ISSN 1211-6858.
    6. HLAĎO, P. Profesní orientace dospívajících : role rodiny a školy. In MAŇÁK, J. and T. JANÍK. Absolvent základní školy : Sborník z pracovního semináře konaného dne 20.–21. června 2007 na Pedagogické fakultě MU. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 113–120. ISBN 978-80-210-4402-9.
    7. HLAĎO, P. Projekt - "Hledám si své první zaměstnání". In FRIEDMANN, Z. (ed.). Člověk a svět práce na 2. stupni ZŠ. Praha: Josef Raabe, 2007, B 1.1, p. 1–26. ISSN 1802-4513.
    8. HLAĎO, P. Volba povolání žáků základních škol v kontextu rodiny : projekt disertační práce a jeho realizace (Career Choice of Secondary School Adolescents In the Context of Family : Dissertation Project and Its Research). In VAŠÁTKOVÁ, J. and R. POLÁŠEK. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů V. Olomouc: Votobia, 2007, p. 102–107. ISBN 978-80-7220-306-2.
    9. HLAĎO, P. Volba povolání žáků základních škol v kontextu rodiny : teoretická východiska a projekt disertační práce. In BARTOŇOVÁ, M. and M. VÍTKOVÁ. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole : Sborník z konference s mezinárodní účastí. Brno: Paido, 2007, p. 1–11 [CD-ROM]. ISBN 978-80-7315-150-8.
    10. HLAĎO, P. Životopis: Známý - neznámý? In FRIEDMANN, Z. (ed.). Člověk a svět práce na 2. stupni ZŠ. Praha: Josef Raabe, 2007, B 1.2, p. 1–10. ISSN 1802-4513.

    2006

    1. HLAĎO, P. Kariérové vzdělávání a poradenství v ČR. In KNECHT, P. Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 31–35. ISBN 80-210-4163-3.
    2. HLAĎO, P. Motivace ke studiu by měla mít jinou podobu - více lidskou [online]. Britské listy. Praha, 2006. ISSN 1213-1792.
    3. HLAĎO, P. Škola ovlivňuje volbu povolání žáků velmi málo [online]. Učitelské listy. Praha, 2006. ISSN 1210-6313.

    2004

    1. HLAĎO, P. Příprava žáků základních škol na volbu povolání : rigorózní práce. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2004, 239 pp.

    2002

    1. HLAĎO, P. Současná úroveň a perspektivy českého bankovnictví : diplomová práce. Vedoucí: Ing. Oldřich Králík, CSc. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2002, 108 pp.
Display details
Displayed: 5/11/2024 17:35