Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. SVOJANOVSKÝ, Petr a Jana OBROVSKÁ. Modelling individuality but advising universality: ethnography of mentoring pre-service teachers with regard to student diversity. EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION. ENGLAND: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, XXX, XXX, s. 1-22. ISSN 0261-9768. doi:10.1080/02619768.2024.2311694. 2024.
      URL
      Název česky: Modelování individuálního přístupu, ale poskytování univerzalizujících rad: etnografie mentorování studentů učitelství na praxi s ohledem na žákovskou diverzitu
      Název anglicky: Modelling individuality but advising universality: ethnography of mentoring pre-service teachers with regard to student diversity.
      angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Klíčová slova anglicky: mentoring; pre-service teacher education; student diversity; differentiated instruction; COVID-19
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 13. 2. 2024 22:16.

    2023

    1. HLAĎO, Petr, Klára ŠEĎOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Kateřina LOJDOVÁ, Oksana Yuriyivna STUPAK, Tomáš LINTNER a Martin FICO. Adaptace ukrajinských žáků na vzdělávání v českých základních školách. Brno: Národní institut SYRI. 23 s. 2023.
      čeština. Česká republika.
      Změnil: doc. PhDr. Petr Hlaďo, Ph.D., učo 12270. Změněno: 27. 3. 2023 14:53.
    2. OBROVSKÁ, Jana. Biographies of Roma Mothering in Contemporary Czechia. In Qualitative methods in studies of identities and attachment: mothers and children’s perspectives. Book launch and seminar organized by University of Oxford, Department of Education. 2023.
      Název anglicky: Biographies of Roma Mothering in Contemporary Czechia
      angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Klíčová slova anglicky: biography; Roma woman; mothering; education
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 31. 10. 2023 17:25.
    3. SIDIROPULU-JANKŮ, Kateřina a Jana OBROVSKÁ. Biographies of Roma Mothering in Contemporary Czechia. Exploring Tapestries of Multi-ethnic Gendered Identity in a Marginalised Social Position. In Lyudmila Nurse, Lisa Moran and Kateřina Sidiropulu-Janků. Biographical Research and the Meanings of Mothering. Life Choices, Identities and Methods. Bristol: Bristol University Press. s. 82-102. Policy Press. ISBN 978-1-4473-6563-1. doi:10.51952/9781447365648.ch004. 2023.
      URL
      Název anglicky: Biographies of Roma Mothering in Contemporary Czechia. Exploring Tapestries of Multi-ethnic Gendered Identity in a Marginalised Social Position
      RIV/00216224:14410/23:00131712 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Sidiropulu-Janků, Kateřina (40 Rakousko) -- Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Roma ethnicity; Czechia; mothering; biography; social marginalisation
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 5. 4. 2024 13:32.
    4. TŮMA, František, Jana OBROVSKÁ a Petr SVOJANOVSKÝ. Changes in orientations among pre-service EFL teachers’ correction practices: From teaching materials to underlying knowledge structures. LINGUISTICS AND EDUCATION. NETHERLANDS: ELSEVIER, roč. 76, article ID 101186, s. 1-15. ISSN 0898-5898. doi:10.1016/j.linged.2023.101186. 2023.
      URL
      RIV: Článek v odborném periodiku. angličtina. Nizozemské království.
      Tůma, František (203 Česká republika, garant, domácí) -- Obrovská, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Svojanovský, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Correction; Pre-service teachers; Clueing; Developmental study; Conversation analysis; Multimodality
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 23. 1. 2024 10:22.
    5. STRAKOVÁ, Jana, Jaroslava SIMONOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Kateřina LOJDOVÁ, Martin MAJCÍK a Martin FICO. Jak si školy vybírají podpůrná opatření pro sociálně znevýhodněné žáky – první výsledky evaluace post-covidové podpory. In Zdravotní a systémová rizika v centru zájmu: Výroční konference SYRI 2023. 2023.
      URL
      Název anglicky: How do schools select supportive measures for socially disadvantaged students – initial results of the evaluation of post-COVID support
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: post-covid support; education; socially disadvantaged schools; support measures; multiple case study

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 10. 11. 2023 12:55.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ, Jana OBROVSKÁ, Lukáš PLCH, Petr SVOJANOVSKÝ a Jana NAVRÁTILOVÁ. Je inkluzivní vzdělávání opravdu pro všechny žáky? In Konference ČAPV Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2023. 2023.
      program konference
      Název česky: Je inkluzivní vzdělávání opravdu pro všechny žáky?
      Název anglicky: Is inclusive education really for all students?
      RIV: Prezentace na konferencích. čeština. Česká republika.
      Kratochvílová, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Lojdová, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Plch, Lukáš (203 Česká republika, domácí) -- Svojanovský, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Navrátilová, Jana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; differentiation; scoping review; lower-secondary education
      Druh účasti: aktivní účast
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Tomaňová, učo 445546. Změněno: 22. 3. 2024 12:48.
    7. OBROVSKÁ, Jana. MUNI SCIENTIST AWARD 2023. Grantová agentura Masarykovy univerzity (GAMU), 2023.
      URL
      Název anglicky: MUNI SCIENTIST AWARD 2023
      angličtina. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 12. 12. 2023 16:27.
    8. OBROVSKÁ, Jana a Petr SVOJANOVSKÝ. Nejdříve celá třída, až potom jednotlivci? Etnografie profesního učení studentů učitelství na praxi zaměřeného na žákovskou diverzitu. SOCIOLOGICKY CASOPIS-CZECH SOCIOLOGICAL REVIEW. CZECH REPUBLIC: SOCIOLOGICKY CASOPIS, s. 1-21. ISSN 0038-0288. doi:10.13060/csr.2023.035. 2023.
      URL
      Název anglicky: The Whole Class First and Individuals Second? The Ethnography of Pre-Service Teachers’ Learning to Address Student Diversity during Their Practicum
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: student diversity; differentiated instruction; social inequalities; student teachers; mentor teachers; ethnography

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 13. 2. 2024 14:57.
    9. OBROVSKÁ, Jana, Cecília AGUIAR, Carla Sofia SILVA a Konstantinos PETROGIANNIS. Predictors of educational aspirations of Roma mothers in Czech Republic, Greece, and Portugal. SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION. NETHERLANDS: SPRINGER, roč. 26, č. 4, s. 1063-1088. ISSN 1381-2890. doi:10.1007/s11218-023-09780-4. 2023.
      URL
      Název česky: Prediktory vzdělávacích aspirací romských matek v České republice, Řecku a Portugalsku
      Název anglicky: Predictors of educational aspirations of Roma mothers in Czech Republic, Greece, and Portugal
      RIV/00216224:14410/23:00130564 Článek v odborném periodiku. angličtina. Nizozemské království.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Aguiar, Cecília (620 Portugalsko) -- Silva, Carla Sofia (620 Portugalsko) -- Petrogiannis, Konstantinos (300 Řecko)
      Klíčová slova anglicky: Educational aspirations; Roma mothers; Interactions with non-Roma parents; Parent-teacher relationships; Material deprivation
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 29. 11. 2023 10:37.
    10. OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA a Kateřina VLČKOVÁ. Promises and challenges of differentiated instruction as pre-service teachers learn to address pupil diversity. Journal of Education for Teaching. England: Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, s. 1-18. ISSN 0260-7476. doi:10.1080/02607476.2023.2247356. 2023.
      URL
      Název česky: Přísliby a výzvy diferencované výuky když se studenti učitelství učí adresovat žákovskou diverzitu
      Název anglicky: Promises and challenges of differentiated instruction as pre-service teachers learn to address pupil diversity
      angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Klíčová slova anglicky: pupil diversity; pre-service teacher education; differentiated instruction; ethnography
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 10. 11. 2023 10:23.
    11. OBROVSKÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ, Oksana Yuriyivna STUPAK a Martin FICO. „Zlepšily se mi známky“: Adaptace ukrajinských dětí na českých školách. In Konference ČAPV Pedagogický výzkum a proměny vzdělávání, Pedagogická fakulta Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. 2023.
      URL
      Název anglicky: “My grades have improved”: Adaptation of Ukrainian children in Czech schools
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: adaptation; Ukrainian refugees; education; case studies
      Druh účasti: aktivní účast
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 10. 9. 2023 08:48.

    2022

    1. SIDIROPULU-JANKŮ, Kateřina a Jana OBROVSKÁ. Discursive subjugation and the ways out. Czech Roma mothers narrate three generations of othering experience in Europe. In 2022 Annual Meeting of the Gypsy Lore Society and Conference of Romani Studies, Belgrade. 2022.
      Název anglicky: Discursive subjugation and the ways out. Czech Roma mothers narrate three generations of othering experience in Europe
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Roma woman; biography; everyday ethnicity; racialization; coping strategies; bringing up strategies
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 18. 7. 2023 11:18.
    2. OBROVSKÁ, Jana. Hodnotitelka vědeckých výsledků dle metodiky 2017+. Hodnotitelka vědeckých výsledků dle metodiky 2017+, 2022 - 2023.
      angličtina. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 18. 7. 2023 14:23.
    3. OBROVSKÁ, Jana a Kateřina LOJDOVÁ. Jak kódovat a kategorizovat kvalitativní data (nejen) s pomocí analytického softwaru. In Metodologická letní škola na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. 2022.
      Název anglicky: How to categorize qualitative data with the help of (not only) analytic software.
      čeština. Česká republika.
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 10. 10. 2022 12:01.
    4. OBROVSKÁ, Jana. Jak se studenti učitelství učí pracovat s žákovskou diverzitou? Využití vícemístné etnografie ve výzkumu diverzity v pregraduální učitelské přípravě. In Jana Poláchová Vašťatková, František Tůma. Inspirace pro výzkum: nahlédnutí do metodologie pedagogiky. Brno: MSD, spol. s r. o., pro Českou asociaci pedagogického výzkumu. s. 65-77. Výzkum. ISBN 978-80-7392-387-7. 2022.
      URL
      Název anglicky: How do Pre-service Teachers Learn do Address Student Diversity? Multi-sited Ethnography in Research on Pregradual Teacher Education
      RIV/00216224:14410/22:00129296 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. čeština. Česká republika.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: multi-sited ethnography; student diversity; pre-service teacher education; methodological issues
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 13. 2. 2023 14:46.
    5. NURSE, Lyudmila, Kateřina SIDIROPULU JANKŮ, Jana OBROVSKÁ, Katarzyna GAJEK a Jérome MBIATONG. The place of religious and non-religious values and beliefs in identities of mothers of young children: Methodological approach and empirical evidence from the European comparative perspective. In Arniika Kuusisto. The Routledge International Handbook of the Place of Religion in Early Childhood Education and Care. Abington: Routledge. s. 194-212. Routledge International Handbooks of Education. ISBN 978-0-367-86225-1. doi:10.4324/9781003017783-15. 2022.
      stránky vydavatele
      Název anglicky: The place of religious and non-religious values and beliefs in identities of mothers of young children: Methodological approach and empirical evidence from the European comparative perspective
      RIV/00216224:14410/22:00125927 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Nurse, Lyudmila (826 Velká Británie a Severní Irsko) -- Sidiropulu Janků, Kateřina (203 Česká republika) -- Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Gajek, Katarzyna (616 Polsko) -- Mbiatong, Jérome (250 Francie)
      Klíčová slova anglicky: religious beliefs and values; non-religious values; identities; mothers; young children; Early Childhood and Early Care; qualitative research; biographical approach
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 3. 4. 2023 09:28.

    2021

    1. OBROVSKÁ, Jana a Petr SVOJANOVSKÝ. Ethnography of Pre-Service Teachers' Beliefs and Practices Regarding Working with Student Diversity. In European Conference on Educational Research (ECER), 2021, Geneva (online), Network 19 Ethnography. 2021.
      URL
      Název česky: Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství vztahujících se k žákovské diverzitě
      Název anglicky: Ethnography of Pre-Service Teachers' Beliefs and Practices Regarding Working with Student Diversity
      angličtina. Švýcarsko.
      Klíčová slova anglicky: Teacher education; student diversity; pre-service teachers; ethnography
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 4. 4. 2022 13:39.
    2. OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ a Kateřina VLČKOVÁ. Ethnography of Pre-service Teachers Learning to Address Student Diversity. In Oxford Ethnography and Education Online Conference. 2021.
      URL
      Název česky: Etnografie studentů učitelství učících se adresovat žákovskou diverzitu
      Název anglicky: Ethnography of Pre-service Teachers Learning to Address Student Diversity
      angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Klíčová slova anglicky: student diversity; pre-service teachers; teacher education; multi-sited ethnography
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 4. 4. 2022 13:39.
    3. OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA a Kateřina VLČKOVÁ. Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou. In 29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. 2021.
      Název česky: Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou
      Název anglicky: Ethnography of pre‐service teachers’ beliefs and practices with regard to working with student diversity
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: student diversity; pre-service teacher education; pre-service teachers; ethnography
      Druh účasti: aktivní účast
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 4. 4. 2022 13:40.
    4. SVOJANOVSKÝ, Petr a Jana OBROVSKÁ. Mezi individualizací a univerzalizací: mentorování studentů učitelství vztahující se k žákovské diverzitě. In 29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. 2021.
      Název česky: Mezi individualizací a univerzalizací: mentorování studentů učitelství vztahující se k žákovské diverzitě
      Název anglicky: Between Individuality and Universality: Mentoring of Pre-Service Teachers with Regard to Student Diversity
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Differentiated Instruction; mentoring; student diversity; pre-service teacher education; ethnography
      Druh účasti: aktivní účast
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 4. 4. 2022 13:41.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jana OBROVSKÁ, Dana VESELÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ, Jarmila BRADOVÁ, Hana KOBLIHOVÁ a Eva TRNOVÁ. Pedagogická diagnostika a pedagogické diagnostikování. Učební materiál. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 90 s. ISBN 978-80-280-0018-9. 2021.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: Educational assessment and diagnostic assessment. Textbook

      Klíčová slova anglicky: Educational assessment, diagnostic assessment, diagnosis, methods of educational assessment, cooperation with experts

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 16. 3. 2022 14:40.
    6. OBROVSKÁ, Jana a Kateřina SIDIROPULU JANKŮ. Resilience capacity and supportive factors of compulsory education in ethnic minority families: mixed methods study of Czech Roma mothers. Contemporary Social Science. Taylor and Francis, roč. 16, č. 4, s. 448-463. ISSN 2158-2041. doi:10.1080/21582041.2020.1869813. 2021.
      URL
      RIV/00216224:14410/21:00120939 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sidiropulu Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Critical race theory; Czech Roma; family-school relationship; motherhood; primary education; resilience
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 16. 2. 2022 19:20.
    7. OBROVSKÁ, Jana, Lucie JARKOVSKÁ a Kateřina LIŠKOVÁ. ‘Since they are here in Czechia, they should talk in Czech’. Ethnicity in peer groups at school. Intercultural Education. roč. 32, č. 1, s. 62-82. ISSN 1467-5986. doi:10.1080/14675986.2020.1844511. 2021.
      URL
      RIV/00216224:14410/21:00118795 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Jarkovská, Lucie (203 Česká republika, domácí) -- Lišková, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: ethnicity; education; migration; ethnography; Czechia
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 5. 1. 2022 13:38.
    8. OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA a Kateřina VLČKOVÁ. Výzkumné sympozium: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů. 2021.
      URL
      Název česky: Výzkumné sympozium: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
      Název anglicky: Research Symposium: Ethnography of Diversity in Pre-Service Teacher Education
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: student diversity; differentiated instruction; pre-service teacher education; ethnography
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 4. 4. 2022 13:41.

    2020

    1. OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Kateřina VLČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Diversity-Oriented Mentoring of Student-Teachers. In EARLI SIG 10, 21 and 25 Virtual Conference 2020, University of Groningen and University of Applied Sciences, Netherlands. 2020.
      Název česky: Mentoring studentů učitelství zaměřený na žákovskou diverzitu
      RIV/00216224:14410/20:00114133 Konferenční abstrakt. angličtina. Nizozemské království.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Svojanovský, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kratochvílová, Jana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Ethnography Multicultural education Higher education/Doctoral education Secondary education
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 12. 3. 2021 15:42.
    2. AGUIAR, Cecilia, Carla S. SILVA, Rita GUERRA, Ricardo B. RODRIGUES, Luisa A. RIBEIRO, Giulia PASTORI, Paul LESEMAN, Jana OBROVSKÁ, Zuzana SZABÓ LENHARTOVÁ, Katharina EREKY-STEVENS, Aghogho OMONIGHO, Bethan THOMSON, Rebecca TRACZ, Theresia HUMMEL, Yvonne ANDERS, Katrin WOLF, Chrysanthi PANAGIOTIDOU, Despina PAPAGERIDOU, Anastasia GKAINTARTZI, Petroula TSOKALIDOU, Konstantinos TSIOUMIS, Konstantinos PETROGIANNIS, Silvia CESCATO, Melissa BE, Ryanne FRANCOT, Justyna PALCZYNSKA-JANIAK, Kamila WICHROWSKA, Dulce MARTINS, Ines FERREIRA a Ana CAMACHO. Early interventions tackling inequalities experienced by immigrant, low-income, and Roma children in 8 European countries: a critical overview. EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL. ABINGDON: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, roč. 28, č. 1, s. 58-76. ISSN 1350-293X. doi:10.1080/1350293X.2020.1707363. 2020.
      URL
      Název česky: Rané intervence zaměřené na vymýcení nerovností zažívaných dětmi z imigrantských, nízkopříjmových a romských rodin v 8 evropských zemích: kritický přehled
      RIV/00216224:14410/20:00115392 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Aguiar, Cecilia (620 Portugalsko) -- Silva, Carla S. (620 Portugalsko) -- Guerra, Rita (620 Portugalsko) -- Rodrigues, Ricardo B. (620 Portugalsko) -- Ribeiro, Luisa A. (620 Portugalsko) -- Pastori, Giulia (380 Itálie) -- Leseman, Paul (528 Nizozemské království) -- Obrovská, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Szabó Lenhartová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Ereky-Stevens, Katharina (826 Velká Británie a Severní Irsko) -- Omonigho, Aghogho (826 Velká Británie a Severní Irsko) -- Thomson, Bethan (826 Velká Británie a Severní Irsko) -- Tracz, Rebecca (826 Velká Británie a Severní Irsko) -- Hummel, Theresia (276 Německo) -- Anders, Yvonne (276 Německo) -- Wolf, Katrin (276 Německo) -- Panagiotidou, Chrysanthi (300 Řecko) -- Papageridou, Despina (300 Řecko) -- Gkaintartzi, Anastasia (300 Řecko) -- Tsokalidou, Petroula (300 Řecko) -- Tsioumis, Konstantinos (300 Řecko) -- Petrogiannis, Konstantinos (300 Řecko) -- Cescato, Silvia (380 Itálie) -- Be, Melissa (528 Nizozemské království) -- Francot, Ryanne (528 Nizozemské království) -- Palczynska-Janiak, Justyna (616 Polsko) -- Wichrowska, Kamila (616 Polsko) -- Martins, Dulce (620 Portugalsko) -- Ferreira, Ines (620 Portugalsko) -- Camacho, Ana (620 Portugalsko)
      Klíčová slova anglicky: Inequalities; early childhood; interventions; language support; Europe; immigrant
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 11. 9. 2021 14:50.
    3. OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ a Kateřina VLČKOVÁ. Práce studentů učitelství s žákovskou diverzitou. In XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem „Rozmanitost podpory učení v teorii výzkumu“, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita. 2020.
      Název anglicky: Student-Teachers Dealing with Student Diversity
      RIV/00216224:14410/20:00114312 Konferenční abstrakt. čeština. Česká republika.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Svojanovský, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: student diversity; student-teachers; teaching practice; lower secondary schools
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 16. 9. 2020 11:36.
    4. OBROVSKÁ, Jana a František TŮMA. PŘÍSLIBY A VÝZVY VÍCEMÍSTNÉ ETNOGRAFIE VE VÝZKUMU DIVERZITY V PREGRADUÁLNÍ UČITELSKÉ PŘÍPRAVĚ. Studia paedagogica. Ústav pedagogických věd.: Masarykova univerzita, roč. 25, č. 1, s. 155-177. ISSN 1803-7437. doi:10.5817/SP2020-1-7. 2020.
      URL
      Název česky: PŘÍSLIBY A VÝZVY VÍCEMÍSTNÉ ETNOGRAFIE VE VÝZKUMU DIVERZITY V PREGRADUÁLNÍ UČITELSKÉ PŘÍPRAVĚ
      Název anglicky: PROMISES AND CHALLENGES OF MULTI-SITED ETHNOGRAPHY IN RESEARCH ON DIVERSITY IN PRE-SERVICE TEACHER EDUCATION
      RIV/00216224:14410/20:00114112 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Tůma, František (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: school ethnography; multi-sited ethnography; diversity; teacher education; educational research
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 27. 3. 2021 10:48.

    2019

    1. KISSOVÁ, Lenka, Jana OBROVSKÁ, Viktorie HERMANOVÁ a Lenka ŠPINKOVÁ. Country Report. The Czech Republic. In Multilingualism and Global Competence in ECEC & Primary School Settings. Report on the ISOTIS Virtual Learning Environment Development and Implementation in Four Countries to Innovate Inclusive and Effective Curricula. Giulia Pastori, Valentina Pagani and Alice Sophie Sarcinelli (eds.). online: European Union. 50 s. 2019.
      URL
      Název anglicky: Country Report. The Czech Republic. In Multilingualism and Global Competence in ECEC & Primary School Settings. Report on the ISOTIS Virtual Learning Environment Development and Implementation in Four Countries to Innovate Inclusive and Effective Curricu
      angličtina. Nizozemské království.
      Klíčová slova anglicky: Multilingualism in classroom; Virtual Learning Environment; digital competences of students and teachers
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 13. 1. 2020 14:16.
    2. PETROGIANNIS, Konstantinos, Cecília AGUIAR a Jana OBROVSKÁ. Educational Aspirations of Roma Mothers in Czech Republic, Greece and Portugal. In Resources, experiences, and support needs of families in disadvantaged communities. BROEKHUIZEN, WOLF, FRANCOT, MOSER, PASTORI, NURSE, MElHUISH, LESEMAN. online: European Union. 26 s. Integrative Report D2.5. 2019.
      URL
      Název anglicky: Educational Aspirations of Roma Mothers in Czech Republic, Greece and Portugal. In Resources, experiences, and support needs of families in disadvantaged communities.
      angličtina. Nizozemské království.
      Klíčová slova anglicky: Educational inequalities; social disadvantage; educational aspirations; Roma mothers
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 9. 1. 2020 11:10.
    3. OBROVSKÁ, Jana, Lenka KISSOVÁ, Viktorie HERMANOVÁ a Lenka ŠPINKOVÁ. Children's Views on and Contributions to Inclusive Education: Studies in Diverse Classrooms. The Czech Republic. In Resources, experiences, and support needs of families in disadvantaged communities. Giulia Pastori, Alice Sophie Sarcinelli, & Valentina Pagani (eds.). online: European Union. 26 s. Integrative Report D2.5. 2019.
      URL
      Název anglicky: Children's Views on and Contributions to Inclusive Education: Studies in Diverse Classrooms. The Czech Republic. In Resources, experiences, and support needs of families in disadvantaged communities.
      angličtina. Nizozemské království.
      Klíčová slova anglicky: Diversity in school classroom; childrens' views; inclusion; well-being
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 11. 9. 2021 14:51.
    4. NURSE, Lyudmila, Edward MELHUISH, Kateřina SIDIROPULU JANKŮ, Jana OBROVSKÁ, Cecília AGUIAR, Ayca ALAYLI, Faugeron AUDE, Katarzyna GAJEK, Paul LESEMAN, Paulina MARCHLIK, Jerome MBIATONG, Ioanna STRATAKI, Hande ERDEM-MÖBIUS, Elzbieta CZERSKA-SZCZEPANIAK, Alessandra MUSSI, Gulia PASTORI a Irene CAPELLI. Overview of the Experiences, Strategies and Resources of Mothers with a Disadvantaged Position in Europe. In Resources, experiences, and support needs of families in disadvantaged communities. BROEKHUIZEN, WOLF, FRANCOT, MOSER, PASTORI, NURSE, MElHUISH, LESEMAN. neuveden: European Union. 37 s. Integrative Report D2.5. 2019.
      URL
      Název anglicky: Overview of the Experiences, Strategies and Resources of Mothers with a Disadvantaged Position in Europe. In Resources, experiences, and support needs of families in disadvantaged communities.
      angličtina. Nizozemské království.
      Klíčová slova anglicky: Social disadvantage; mothers from disadvantaged communities; experiences with education system
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 11. 9. 2021 14:51.
    5. OBROVSKÁ, Jana a Kateřina SIDIROPULU JANKŮ. Post-Socialist Czech Education Research on Socially Disadvantaged/Roma Children and Families: Literature Review. Orbis Scholae. Karolinum, roč. 13, č. 3, s. 85-116. ISSN 1802-4637. doi:10.14712/23363177.2020.5. 2019.
      URL
      Název česky: Post-socialistický český výzkum o vzdělávání sociálně znevýhodněných/romských dětí a rodin. Přehled literatury.
      RIV/00216224:14410/19:00113217 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sidiropulu Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: the Czech Republic; education; literature review; Roma children; Roma families
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 12. 1. 2021 11:04.
    6. OBROVSKÁ, Jana, Kateřina SIDIROPULU JANKŮ a Karel PANČOCHA. Supporting Disadvantaged Multilingual Families in Using Their Own Resources in Education. In Orbis Scholae, 2019, 13 (3). Praha: Karolinum. s. 5-8. ISSN 1802-4637. doi:10.14712/23363177.2020.6. 2019.
      URL
      Název česky: Podpora znevýhodněných vícejazyčných rodin v užití jejich vlastních zdrojů ve vzdělávání
      RIV/00216224:14410/19:00113361 Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu. angličtina. Česká republika.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sidiropulu Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Pančocha, Karel (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Social disadvantage; parenting; multilingual families; education
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 7. 2020 08:01.

    2018

    1. OBROVSKÁ, Jana a Kateřina SIDIROPULU JANKŮ. Between kidneys and skin. How Czech Roma mothers cope with ethnic othering. In European Sociological Association (ESA) Mid-term Conference, RN 03: Theoretical and Empirical Reflections on Social Disorganization and ‚Otherness‘ in Modern European Societies, Department of Sociology of Culture, University of Lodz, Lodz, 17-18. September, 2018. 2018.
      Název anglicky: Between kidneys and skin. How Czech Roma mothers cope with ethnic othering
      RIV/00216224:14410/18:00103719 Prezentace na konferencích. angličtina. Polsko.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Sidiropulu Janků, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Roma mothers; biography; identities; othering; language socialization
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Kateřina Sidiropulu Janků, Ph.D., učo 17268. Změněno: 2. 4. 2019 11:17.
    2. OBROVSKÁ, Jana a Lenka KISSOVÁ. Enhancing Multilingual Identities in Czech Postsocialistic Classrooms. In European Sociological Association (ESA) Mid-term Conference, Education and Social Cohesion, UCL Institute of Education, London, 30-31 August 2018. 2018.
      Název česky: Podpora multilingvních identit v českých postsocialistických třídách
      Název anglicky: Enhancing Multilingual Identities in Czech Postsocialistic Classrooms
      RIV/00216224:14410/18:00103547 Prezentace na konferencích. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kissová, Lenka (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Multilingualism; Roma pupils; Virtual Learning Environment
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: Mgr. Martin Vrubel, Ph.D., učo 214871. Změněno: 2. 4. 2019 09:23.
    3. OBROVSKÁ, Jana a Lenka KISSOVÁ. ETNOGRAFIE VÍCEJAZYČNOSTI V ETNICKY SMÍŠENÝCH TŘÍDNÍCH KOLEKTIVECH. In Metodologické soustředění pro kandidáty Ph.D. v oboru Speciální pedagogika 2018. 2018.
      Název anglicky: ETNOGRAPHY OF MULTILINGUALISM IN ETHICAL MIXED CLASS COLLECTIVES
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: ethnographic research; ethnicity; school; class; pupil; inclusion
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnil: Mgr. Martin Vrubel, Ph.D., učo 214871. Změněno: 5. 4. 2019 11:22.
    4. OBROVSKÁ, Jana a Kateřina SIDIROPULU JANKŮ. Panel discussion: “ISOTIS project: the mothers’ story of inequality and otherness in contemporary Europe: bringing up children in low income, immigrant and ethnic minority families”. In European Sociological Association (ESA) Mid-term Conference, RN 03: Theoretical and Empirical Reflections on Social Disorganization and ‚Otherness‘ in Modern European Societies, Department of Sociology of Culture, University of Lodz, Lodz, 17-18. September, 2018. 2018.
      Název anglicky: Panel discussion: “ISOTIS project: the mothers’ story of inequality and otherness in contemporary Europe: bringing up children in low income, immigrant and ethnic minority families”
      RIV/00216224:14410/18:00103717 Prezentace na konferencích. angličtina. Polsko.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sidiropulu Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Biography; minority woman; identities; othering
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 2. 4. 2019 15:52.
    5. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jana OBROVSKÁ, Eva TRNOVÁ, Jarmila BRADOVÁ, Hana KOBLIHOVÁ a Jana BOUMOVÁ. Pedagogická diagnostika a pedagogické diagnostikování. 2018.
      Název česky: Pedagogická diagnostika a pedagogické diagnostikování
      Název anglicky: Pedagogical Diagnostics and Pedagogical Diagnosing
      čeština. Česká republika.
      Změnila: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Změněno: 28. 2. 2019 08:08.
    6. OBROVSKÁ, Jana. Roma Identity and Ritual in the Classroom. The Institutional Embeddedness of Ethnicity. Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan. 199 s. Edition Number 1. ISBN 978-3-319-94513-2. doi:10.1007/978-3-319-94514-9. 2018.
      URL
      Název anglicky: Roma Identity and Ritual in the Classroom. The Institutional Embeddedness of Ethnicity.
      RIV/00216224:14410/18:00101248 Odborná kniha. angličtina. Švýcarsko.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Othering in Education; Roma teenage learners; Minority children in classrooms; Peer cultures; Multiculturalism and Education
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 27. 3. 2021 10:43.
    7. BROEKHUIZEN, Martine, Katharina EREKY-STEVENS, Katrin WOLF, Thomas MOSER, Paul LESEMAN, Yvonne ANDERS, Edward MELHUISH, Ayca ALAYLI, Ryanne FRANCOT, Ebrar GÜLEC, Konstantinos PETROGIANNIS, Cecília AGUIAR a Jana OBROVSKÁ. Technical Report. Parent Structured Interview Study. Procedures, Instruments, Development, Samples and Showcases. Utrecht University: European Comission, 2018.
      Název česky: Technická zpráva. Strukturované rozhovory. Procedury, nástroje, stav, vzorek, ukázkové příklady.
      Název anglicky: Technical Report Parent Structured Interview Study. Procedures, Instruments, Development, Samples and Showcases.
      angličtina. Nizozemské království.
      Klíčová slova anglicky: Social disadvantage; parenting; minority mothers; education

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 21. 1. 2020 17:05.

    2017

    1. AGUIAR, Cecília, Carla Sofia SILVA, Rita GUERRA, Ricardo BORGES RODRIGUES, Luísa RIBEIRO, Giulia PASTORI, Jana OBROVSKÁ a Zuzana SZABÓ LENHARTOVÁ. Inventory and analysis of promising curriculum, pedagogy and social climate interventions tackling inequalities. online: European Uninon. 91 s. 2017.
      URL URL
      Název česky: Souhrn a analýza úspěšných a slibných kurikul, pedagogiky a intervencí v oblasti sociálního klimatu, zabývajících se nerovnostmi.
      Název anglicky: Inventory and analysis of promising curriculum, pedagogy and social climate interventions tackling inequalities.
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: inequalities; social disadvantage; minorities, inclusive education; curriculum; social climate
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 21. 1. 2020 16:46.
    2. LENHARTOVÁ, Zuzana, Jana OBROVSKÁ a Lenka SLEPIČKOVÁ. Jak rozpoznat "dobrou praxi": Přehled používaných praxí v práci s dětmi a rodinami se sociálním znevýhodněním v ČR a ve světě. In 25. konference ČAPV: "Vliv technologií v oblasti vzdělávání a pedagogického výzkumu." 13.9.-14.9.2017 v Hradci Králové na PDF UHK. 2017.
      Název česky: Jak rozpoznat "dobrou praxi": Přehled používaných praxí v práci s dětmi a rodinami se sociálním znevýhodněním v ČR a ve světě
      Název anglicky: How to recognize a „good practice“? Inventory of practices used in the education of socially disadvantaged children and their families in the Czech Republic and Europe
      RIV/00216224:14410/17:00102084 Prezentace na konferencích. Sociologie, demografie. čeština. Česká republika.
      Lenhartová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Slepičková, Lenka (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: educational programmes; social programmes; social disadvantage; education; children; family
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 2. 4. 2019 17:13.
    3. VAĎUROVÁ, Helena a Jana OBROVSKÁ. Klíčové kompetence mladých lidí s postižením/znevýhodněním pro trh práce. In V. Olomoucké speciálněpedagogické dny. 2017.
      Název česky: Klíčové kompetence mladých lidí s postižením/znevýhodněním pro trh práce
      Název anglicky: Key Competences by Young Aduts with Disabilites
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: young people with SEND; competences for labour market; barriers; enhancement of competences; support and counselling; project ACTWORK
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Klára Dobrovolná, DiS., učo 84416. Změněno: 11. 3. 2018 20:05.
    4. SIDIROPULU JANKŮ, Kateřina a Jana OBROVSKÁ. Multilingvní děti v monolingvní pasti. In Konference Škola jako cesta k lidské důstojnosti, mezinárodní konference Katedry sociální pedagogiky, PdF MU. 2017.
      Název česky: Multilingvní děti v monolingvní pasti.
      Název anglicky: Multilingual children in monolingual trap.
      RIV/00216224:14410/17:00102339 Prezentace na konferencích. čeština. Česká republika.
      Sidiropulu Janků, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Obrovská, Jana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: multilingualism; social disadvantage; family care; education; ISOTIS project
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 2. 4. 2019 17:14.
    5. OBROVSKÁ, Jana. Představení projektu "Inkluzivní vzdělávání a sociální podpora v překonávání nerovností ve společnosti" (ISOTIS). Eduspace Brno 2017, festival vzdělávání, 2017.
      Název česky: Představení projektu "Inkluzivní vzdělávání a sociální podpora v překonávání nerovností ve společnosti" (ISOTIS)
      Název anglicky: The Presentation of Project "Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society" (ISOTIS)
      Sociologie, demografie. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Research; inclusive education

      Změnila: Mgr. Klára Dobrovolná, DiS., učo 84416. Změněno: 11. 3. 2018 20:27.

    2016

    1. OBROVSKÁ, Jana. Frajeři, rapeři a propadlíci: Etnografie etnicity a etnizace v desegregované školní třídě. Sociologický časopis. AV ČR, Sociologický ústav, roč. 52, č. 1, s. 53-78. ISSN 0038-0288. doi:10.13060/00380288.2016.52.1.242. 2016.
      URL
      Název česky: Frajeři, rapeři a propadlíci: Etnografie etnicity a etnizace v desegregované školní třídě
      Název anglicky: Cool Kids, Rappers and Drop-Outs: The Ethnography of Ethnicity and Ethnicisation in the Desegregated Classroom
      RIV/00216224:14230/16:00087842 Článek v odborném periodiku. Sociologie, demografie. čeština. Česká republika.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: ethnicity interaction rituals ethnography peer relations intersections of identities school
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 27. 3. 2021 10:44.
    2. OBROVSKÁ, Jana. Frajeři, rapeři a propadlíci: Etnografie etnicity a etnizace v desegregované školní třídě. In XV. Kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku, Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied. 2016.
      Název česky: Frajeři, rapeři a propadlíci: Etnografie etnicity a etnizace v desegregované školní třídě
      Název anglicky: Cool-kids, Rappers and Drop-outs: Ethnography of Ethnicity and Ethnicization in Desegregated Classroom
      RIV/00216224:14230/16:00087801 Prezentace na konferencích. Sociologie, demografie. čeština. Česká republika.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: ethnography ethnicity interaction rituals education Roma
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 1. 3. 2018 09:35.
    3. LOJDOVÁ, Kateřina a Jana OBROVSKÁ. Kvalitativní analýza dat: Co vše dokáže program Atlas. 2016.
      čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 11. 3. 2021 14:20.

    2015

    1. JARKOVSKÁ, Lucie, Kateřina LIŠKOVÁ, Jana OBROVSKÁ a Adéla SOURALOVÁ. Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti. 1. vyd. Praha: Portál. 256 s. ISBN 978-80-262-0792-4. 2015.
      Název česky: Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti
      Název anglicky: Ethnic Diversity in the Classroom. Sameness in Difference
      RIV/00216224:14230/15:00080793 Odborná kniha. Sociologie, demografie. čeština. Česká republika.
      Jarkovská, Lucie (203 Česká republika, domácí) -- Lišková, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Obrovská, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Souralová, Adéla (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: ethnicity; education; inequalities; sameness; difference
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 12. 5. 2015 12:17.
    2. OBROVSKÁ, Jana. From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils’ Strategies in De-Segregated Classroom. In György Mészáros, Franciska Körtvélyesi. Social Justice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April, Budapest, Hungary. Brussels – Budapest: Association for Teacher Education in Europe - Magyar Pedagógiai Társaság. s. 56-74. ISBN 978-963-7123-38-2. 2015.
      URL
      Název anglicky: From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils’ Strategies in De-Segregated Classroom
      RIV/00216224:14230/15:00080721 Stať ve sborníku. Sociologie, demografie. angličtina. Maďarsko.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Ethnic Diversity; Roma Pupils; De-Segregation; Interaction Rituals; Educational Ethnography

      Změnila: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Změněno: 28. 4. 2016 14:39.
    3. LIŠKOVÁ, Kateřina, Barbora HUBATKOVÁ a Jana OBROVSKÁ. Migrace do Československa od meziválečného období do současnosti. In Lucie Jarkovská et al. Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti. Praha: Portál. s. 185-203. ISBN 978-80-262-0792-4. 2015.
      čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Barbora Hubatková, učo 220208. Změněno: 19. 11. 2015 16:35.
    4. JARKOVSKÁ, Lucie, Kateřina LIŠKOVÁ a Jana OBROVSKÁ. "We treat them all the same, but…". Disappearing ethnic homogeneity in Czech classrooms and teachers' responses. Race Ethnicity and Education. roč. 18, č. 5, s. 632-654. ISSN 1361-3324. doi:10.1080/13613324.2015.1013457. 2015.
      URL
      Název česky: "We treat them all the same, but…". Disappearing ethnic homogeneity in Czech classrooms and teachers' responses
      Název anglicky: "We treat them all the same, but…". Disappearing ethnic homogeneity in Czech classrooms and teachers' responses
      RIV/00216224:14230/15:00081023 Článek v odborném periodiku. Sociologie, demografie. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Jarkovská, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí) -- Lišková, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Obrovská, Jana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: ethnic diversity; pupils from ethnic minorities; education; teachers ’ perceptions; social disadvantage
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 27. 3. 2021 10:45.

    2014

    1. OBROVSKÁ, Jana. From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils' Strategies in De-Segregated Classroom. In ATEE WINTER Conference 2014: Social Justice and Diversity in Teacher Education 15-17 April 2014, Budapest, ELTE Faculty of Education and Psychology. 2014.
      Název anglicky: From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils' Strategies in De-Segregated Classroom
      RIV/00216224:14230/14:00073595 Prezentace na konferencích. Sociologie, demografie. angličtina. Česká republika.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: ethnic diversity Roma de-segregation interaction rituals educational ethnography

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 18. 4. 2014 18:58.
    2. OBROVSKÁ, Jana. Lucie Jarkovská: Gender před tabulí. Etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy. (recenze). 1/2014. Sociální studia. 5 s. 11. ISSN 1803-6104. 2014.
      Název anglicky: Gender in front of the blackboard.
      RIV/00216224:14230/14:00073721 Přehledové a vzdělávací texty. Sociologie, demografie. čeština. Česká republika.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: gender; school; children; socialization; sex education; ethnography

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 8. 3. 2015 18:52.
    3. OBROVSKÁ, Jana. Rituály s "těmi druhými": Perspektiva interakčních rituálů ve školní etnografii etnicky různorodých třídních kolektivů. Sociální studia. Masarykova univerzita, roč. 11, 2/2014, s. 51-74. ISSN 1214-813X. 2014.
      URL
      Název anglicky: Rituals with “the Others”: An Interaction Ritual Perspective on the Educational Ethnography of Ethnically Diverse Classrooms
      RIV/00216224:14230/14:00073927 Článek v odborném periodiku. Sociologie, demografie. čeština. Česká republika.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Interaction rituals ritualization classroom ethnicity interaction order

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 3. 2021 15:05.
    4. OBROVSKÁ, Jana a Adéla SOURALOVÁ. Sociální studia 2/2014. Cizinci a našinci mezi školou a každodenností. Brno: Fakulta sociálních studií, Masarykova univerzita. s. 1-157. 2014.
      URL
      Název česky: Sociální studia 2/2014. Cizinci a našinci mezi školou a každodenností
      Název anglicky: Social Studies 2/2014. Foreigners and One of us between Schools and Everyday Life
      RIV/00216224:14230/14:00073930 Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu. Sociologie, demografie. čeština. Česká republika.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Souralová, Adéla (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Education Minorities Interethnic relations Ethnicity

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 3. 10. 2014 17:01.
    5. OBROVSKÁ, Jana. Spiritualita v nových sociálních hnutích: Případová studie neziskové organizace Embercombe. Sociální studia. Masarykova univerzita, roč. 11, 1/2014, s. 131-150. ISSN 1214-813X. 2014.
      URL
      Název česky: Spiritualita v nových sociálních hnutích: Případová studie neziskové organizace Embercombe
      Název anglicky: Spirituality in New Social Movements: Case Study of Nongovernmental Organization Embercombe
      RIV/00216224:14230/14:00075877 Článek v odborném periodiku. Sociologie, demografie. čeština. Česká republika.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Alternative spirituality privatization of religion deprivatization of spirituality new social movements new religious movements
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 3. 2021 15:08.
    6. OBROVSKÁ, Jana. Towards the Performance Analysis of Classroom Life: Ethnicity and Rituals in De-Segregated Classroom. In Ethnography and Education Conference 2014, New College, Oxford. 2014.
      RIV/00216224:14230/14:00094504 Prezentace na konferencích. Sociologie, demografie. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: performativity; de-segregated classroom; ethnic diversity

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 3. 4. 2018 10:32.
    7. JARKOVSKÁ, Lucie, Kateřina LIŠKOVÁ a Jana OBROVSKÁ. Who pulls the strings. Using creative methods in research with children. In European Conference on Educational Research. 2014.
      URL
      Název česky: Kdo tahá za nitky. Využití kreativních metod ve výzkumu s dětmi
      RIV/00216224:14230/14:00073993 Prezentace na konferencích. Sociologie, demografie. angličtina. Portugalsko.
      Jarkovská, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí) -- Lišková, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Obrovská, Jana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: education; childhood studies; methodology
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D., učo 21642. Změněno: 24. 10. 2014 09:53.
    8. JARKOVSKÁ, Lucie, Kateřina LIŠKOVÁ a Jana OBROVSKÁ. Žádná různost není, všichni jsme tu stejní. Děti migrantů, jejich spolužáci a vyučující na českých základních školách. Orbis Scholae. Praha: Karolinum, roč. 8, č. 1, s. 97-110. ISSN 1802-4637. 2014.
      URL
      Název anglicky: There is No Difference, We Are All the Same. Migrant Children, their Schoolmates and Teachers in Czech Primary Schools
      RIV/00216224:14230/14:00073969 Článek v odborném periodiku. Sociologie, demografie. čeština. Česká republika.
      Jarkovská, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí) -- Lišková, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Obrovská, Jana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: education; ethnicity; migrant pupils; ethnography
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 3. 2021 15:15.

    2013

    1. OBROVSKÁ, Jana. Ethnic Diversity in Czech Classroom through the Lenses of Interaction-Ritual Model. In 2nd Belgrade International Conference on Education, 2013 November 14th-16th. 2013.
      Název anglicky: Ethnic Diversity in Czech Classroom through the Lenses of Interaction-Ritual Model
      RIV/00216224:14230/13:00094487 Prezentace na konferencích. Sociologie, demografie. angličtina. Srbsko.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Interaction Rituals; Roma Ethnicity; Inclusive Classroom; Czech Context

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 3. 4. 2018 10:20.
    2. OBROVSKÁ, Jana. Ethnic Diversity in Czech Classroom through the Lenses of Interaction-Ritual Model. In Tomorrow People Organization. Belgrade International Conference on Education 2013, 14-16 November 2013. Belgrade, Serbia: Tomorrow People Organization. s. 80-89. ISBN 978-86-87043-19-0. 2013.
      Název anglicky: Ethnic Diversity in Czech Classroom through the Lenses of Interaction-Ritual Model
      RIV/00216224:14230/13:00066509 Stať ve sborníku. Archeologie, antropologie, etnologie. angličtina. Srbsko.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Interaction Rituals Roma Ethnicity Inclusive Classroom Czech Context

      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 30. 3. 2018 21:06.
    3. OBROVSKÁ, Jana. Rituals with the "Other": Dynamics in Czech Inclusive Classroom. In Summer Institute in Qualitative Research, Manchester Metropolitan University. 2013.
      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 25. 8. 2013 12:27.
    4. JARKOVSKÁ, Lucie a Jana OBROVSKÁ. “There is no difference, but the state should pay us more”: Czech Teachers in the Ethnically Diverse Classroom. In Compelling Diversities, Educational Intersections: Policy, Practice, Parity, Gender and Education Association. 2013.
      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 25. 8. 2013 12:56.

    2012

    1. OBROVSKÁ, Jana, Lucie OBROVSKÁ a Lenka GULOVÁ. Předsudky a diskriminace vůči romské menšině v postojích studentů pedagogické fakulty. In Gulová Lenka. Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 177-193. Sociálněpedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-6030-2. 2012.
      Název anglicky: Prejudices and Discrimination against Roma Minority in Attitudes of Pedagogical Faculty Students
      RIV/00216224:14410/12:00064649 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Obrovská, Lucie (203 Česká republika, domácí) -- Gulová, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Roma; Minority Students; Prejudices; Discrimination;
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 10. 4. 2013 12:37.
    2. OBROVSKÁ, Jana. Spirituality in New Social Movements: A Case Study of Non-Governmental Organization Embercombe. In New Forms of Public Religion, University of Cambridge. 2012.
      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 25. 8. 2013 12:54.
    3. OBROVSKÁ, Jana. SPOTTI, Massimiliano. Developing Identites: Identity Construction in Multicultural Primary Classroom in the Netherlands and Flanders. Amsterdam: Aksant Academic Publishers. 2007. 216 s. (recenze). Sociální studia. Brno: FSS MU, roč. 9, č. 2, s. 129-134. ISSN 1212-365X. 2012.
      URL
      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 25. 8. 2013 13:08.
    4. OBROVSKÁ, Jana, Olga KUSÁ, Zuzana LEHOTSKÁ, Ivana MARÁŠKOVÁ a Kateřina DOBEŠOVÁ. Školní a mimoškolní doučování metodika. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. 44 s. ISBN 978-8086-85-3. 2012.
      URL
      Název anglicky: Curricular and Extra-Curricular Tutoring
      Sociologie, demografie. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 29. 8. 2013 10:30.

    2009

    1. OBROVSKÁ, Jana. Duchovní dimenze waldorfské pedagogiky optikou reflexivní modernity. Sociální studia. Brno: Fakulta sociálních studií MU Brno, roč. 6, 3/2009, s. 97-113. ISSN 1214-813X. 2009.
      URL
      Název anglicky: The spiritual dimension of Waldorf education as seen through the lens of reflexive modernity
      RIV/00216224:14230/09:00067687 Článek v odborném periodiku. Sociologie, demografie. čeština. Česká republika.
      Obrovská, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: education system religion reflexive modernity reflexive spirituality Waldorf pedagogy
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 3. 2021 15:20.
Zobrazeno: 19. 4. 2024 02:36