Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2023

    1. BAZALOVÁ, Barbora, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ, Věra VOJTOVÁ and Pavel SOCHOR. Developing Inclusion with Special Needs Teachers: Disorders of Intellectual Development: Health Issues and Strategies in Education. Online. In Abstract Volume. International Conference on Ethnicity, Identity and Nationalism in Indigenous Literature
    2. ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ and Petra RÖDEROVÁ. Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers / Kdo jsme?. Online. 1. dotisk 1. Brno: Masarykova univerzita. 196 pp. ISBN 978-80-280-0247-3
    3. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana and Věra VOJTOVÁ. Provázení podpůrnými opatřeními - provázející pedagog a student při vstupu do speciálněpedagogické praxe (Accompaniment by support measures - accompanying teacher and student upon entering special pedagogical practice). Online
    4. ČERVENKA, Karel and Věra VOJTOVÁ. Rozmanité role speciálních pedagogů očima speciálního pedagoga. Online. In MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA KRIŽOVATKY XII: Prevýchova ako dialóg, 2023.
    5. KOLKOVÁ, Veronika and Věra VOJTOVÁ. ROZVOJ MĚKKÝCH DOVEDNOSTÍ U ADOLESCENTŮ Z POHLEDU ZAHRANIČNÍCH STUDIÍ (SOFT SKILLS DEVELOPMENT IN ADOLESCENTS FROM THE PERSPECTIVE OF INTERNATIONAL STUDIES). Online. In MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA KRIŽOVATKY XII: Prevýchova ako dialóg
    6. BAZALOVÁ, Barbora, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ, Věra VOJTOVÁ and Pavel SOCHOR. Special Needs Teachers and Inclusion in the Czech Republic. Online. In International Conference on Transformative Education, Gender Equality, Active Citizenship for Sustainable Development
    7. ČERVENKA, Karel and Věra VOJTOVÁ. VARIETY OF ROLES OF SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TEACHERS AS PERCEIVED BY SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TEACHERS. Online. In INTED2023 - 17th International Technology, Education adn Development Conference. ISBN 978-84-09-49026-4
    8. ČERVENKA, Karel and Věra VOJTOVÁ. VARIETY OF ROLES OF SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TEACHERS AS PERCEIVED BY SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TEACHERS (poster). Online. In INTED2023 - 17th International Technology, Education adn Development Conference. 2023

    2022

    1. DOLEŽALOVÁ, Pavla, Karel ČERVENKA and Věra VOJTOVÁ. Adverse childhood experiences and aggressive behavior of adolescents in residential educational programs in the Czech Republic. Online. Kontakt. České Budějovice: University of South Bohemia, vol. 24, No 4, p. 339-345. ISSN 1212-4117. Available from: https://dx.doi.org/10.32725/kont.2022.038
    2. DOLEŽALOVÁ, Pavla, Karel ČERVENKA and Věra VOJTOVÁ. Attachment of vulnerable adolescents in residential facilities in the Czech Republic. Online. Kontakt. České Budějovice: University of South Bohemia, vol. 24, No 1, p. 92-97. ISSN 1212-4117. Available from: https://dx.doi.org/10.32725/kont.2021.042

    2021

    1. BALHAROVÁ, Kamila, Jakub BALHAR and Věra VOJTOVÁ. Dyslexia and Accessibility in the Modern Era: Emerging Research and Opportunities.. Online. 1. vydání. Hersshey, Spojené státy: IGI Global. 279 pp. Advances-human-social-aspects-technology. ISBN 978-1-7998-4267-5. Available from: https://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-4267-5
    2. VOJTOVÁ, Věra. Dyslexie a přístupy v moderní době (Dyslexia and Accessibility in the Modern Era). Online. In Dyskorunka
    3. MENIKDIWELA, Kanchana Rukmali, Asanka BULATHWATTE, Věra VOJTOVÁ and Buddhiprabha PATHIRANA. Facilitating individuals with specific learning disorders in Sri Lanka and Czech Republic. Online. International Journal of Indian Psychology. Lunawada: REDSHINE Publication, vol. 9, No 1, p. 442-455, 13 pp. ISSN 2349-3429. Available from: https://dx.doi.org/10.25215/0901.045
    4. ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ and Petra RÖDEROVÁ. Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers. Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 196 pp. ISBN 978-80-280-0247-3
    5. ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ and Petra RÖDEROVÁ. Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers / Kdo jsme?. Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 196 pp. ISBN 978-80-280-0247-3
    6. VRUBEL, Martin, Karel PANČOCHA, Věra VOJTOVÁ and Marie VÍTKOVÁ. Logbook for Special Edication doctoral program (Logbook pro doktorský studijní program Speciální pedagogika). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-9840-4
    7. VRUBEL, Martin, Karel PANČOCHA, Věra VOJTOVÁ and Marie VÍTKOVÁ. Logbook pro doktorský studijní program Speciální pedagogika (Logbook for Special Education doctoral program). Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-9838-1
    8. VRUBEL, Martin, Karel PANČOCHA, Věra VOJTOVÁ and Marie VÍTKOVÁ. Logbook pro doktorský studijní program Speciální pedagogika (Logbook for Special Education doctoral program). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-9839-8
    9. VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Měnící se role speciální pedagogiky a kvalita života v dospělosti (Changing role of special education and quality of life in adulthood). Online. In Mezinárodní vědecká konference pro inkluzi osob se speciálními potřebami

    2020

    1. VOJTOVÁ, Věra. Podpora KVALITNÍHO INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ -Trendy v inkluzivní praxi škol v evropském kontextu (Promoting QUALITY INCLUSIVE EDUCATION Trends in inclusive school practice in the European context). Online. In MAP II. Rovné příležitosti ve vzdělávání
    2. DOLEŽALOVÁ, Pavla, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Ladislav KÁŽMÉR and Barbora ORLÍKOVÁ. Prevalence of substance use among the Czech adolescents living in residential settings (poster). Online. In The 2020 NIDA (International Program of the National Institute on Drug Abuse) International Poster Session at the College on Problems of Drug Dependence (CPDD) Virtual Scientific Meeting on June 23, 2020 (conference organizer: The College on Problems of Drug Dependence, Inc. 5034A Thoroughbred Lane Brentwood, TN 37027, USA, Website: http://www.cpdd.org)
    3. VOJTOVÁ, Věra. Předsedkyně hodnotící komise NAÚ pro přípravu stanoviska ve věci žádosti o akreditaci bakalářského a navazujícího magisterského profesně zaměřeného studijního programu Speciální pedagogika pro uskutečňování Fakultou veřejných politik Slezské univerzity v Opava. (Chairman of the Evaluation Committee of the application of accreditation of bachelor and masters degree professional study programme in special needs education Fakulty veřejných politik Slezské univerzity.). Online. Hodnotící komise NAÚ pro přípravu stanoviska ve věci žádosti o akreditaci
    4. VOJTOVÁ, Věra. Strength through Diversity: Education for Inclusive Societies. Online. Zástupce České republiky pro OECD zasedání
    5. FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ and Barbora ZAIFERTOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze (Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion). Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 257 pp. Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob (22). ISBN 978-80-280-0229-9
    6. FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ and Barbora ZAIFERTOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze (Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion). Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 257 pp. ISBN 978-80-280-0229-9

    2019

    1. KOPEČNÝ, Petr, Sandra SZEWCZYKOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Auswirkungen von Stottern aus der Sicht der Eltern. Online. In 11. Schweizer Heilpädagogik-Kongress der Stiftung Schweizer Zentrum für Heil- und Sonderpädagogik (SZH). Die digitale Transformation - Fluch oder Segen für die Sonderpädagogik?
    2. VOJTOVÁ, Věra. Autoevaluace mateřské školy – analýza výstupů z dotazníků (Autoevaluation of kindergarten – analysis of exits from questionnaires). Online. In Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání ve městě Brně
    3. VOJTOVÁ, Věra. Člen oborové rady speciální pedagogiky Masarykova univerzita. (Member of the Special Education Board at Masaryk University.). Online. Oborová rada speciální pedagogiky Masarykova univerzita
    4. VOJTOVÁ, Věra. Člen oborové rady speciální pedagogiky Univerzita Palackého Olomouc (Member of the Special Education Board at Palacky University Olomouc). Online. Oborová rada Palackého univerzity Olomouc
    5. KACHLÍK, Petr, Věra VOJTOVÁ, Karel ČERVENKA, Martin FIALA, Michaela FIALOVÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO, Jiří MARTINEC, Petra SEGEŤOVÁ and Kateřina ŠTRAUSOVÁ. Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování (Educational attitudes towards children at risk, children with behavioural problems and children with behavioural disorders). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 199 pp. ISBN 978-80-210-9379-9
    6. VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Inspirace pro cílenou speciálněpedagogickou intervenci rizik kvality života v dospělosti „dětí“ v dětském domově (Inspiration for targeted specially pedagogical intervention risks of quality of life in adulthood of "children" in a children's home care). Online. In FEDERACE DĚTSKÝCH DOMOVŮ ČR
    7. VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Inspirace pro speciálněpedagogickou intervenci rizik pro kvalitu života dětí z dětských domovů (vyžádaná přednáška). Online. In Federace dětských domovů ČR: Dvoudenní seminář
    8. VOJTOVÁ, Věra. Místopředsedkyně hodnotící komise NAÚ pro přípravu stanoviska ve věci žádosti Univerzity Jana Evangelisty Purkyně o institucionální akreditaci (Vice Chairman of the Evaluation Committee of the application of Univeristy Jana Evangelisty Purkyně for institutional accreditation). Online. Hodnotící komise NAÚ pro přípravu stanoviska ve věci žádosti o institucionální akreditaci
    9. VOJTOVÁ, Věra. Podpora kvalitních poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních zaměřených na podporu inkluze: Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR) (Support for quality counselling services in schools and school counselling facilities aimed at promoting inclusion: Quality-Inclusion-Counselling-Development (KIPR)). Online. Praha: NUV, MŠMT. CZ.02.3.62/0.0./0.0/15_001/0000584
    10. VOJTOVÁ, Věra. Předseda hodnotící komise NAÚ pro přípravu stanoviska ve věci žádosti Slezské univerzity v Opavě o udělení akreditace bakalářskému profesně zaměřenému studijnímu programu Speciální pedagogika a navazujícím u magisterskému profesně zaměřenému studijnímu programu Speciální pedagogika. (Chairman of the Evaluation Committee of the application of Slezská univerzita in Opava for accreditation of Special needs education Bachelor and Masters Degree study programme). Online. Národní akreditační úřad/MŠMT/NAÚ -550/2019
    11. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role (Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role). Online. Brno: Masarykova univerzita. 250 pp. ISBN 978-80-210-9562-5
    12. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role (Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role). Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 258 pp. ISBN 978-80-210-9562-5
    13. VOJTOVÁ, Věra and Ilona FIALOVÁ. Trendy ve speciální pedagogice v evropských školách (Special Needs Education Development in European Schools). Online. In Rovné příležitost ve vzdělávání KAP Jihomoravský kraj
    14. VOJTOVÁ, Věra. Tři role speciální pedagogiky v současnosti, aneb speciální pedagogika a život (Three Roles of Special Education, Special Education and life). Online. In 100+70+25 let mluvíme společnou řečí

    2018

    1. VOJTOVÁ, Věra. Člen hodnotící komise NAÚ pro přípravu stanoviska ve věci žádosti UK o institucionální akreditaci (NAU-77/2017) (Member of the Evaluation Committee of the application of Charles Univeristy for institutional accreditation (NAU-77/2017)). Online. NAU akreditační komise
    2. VOJTOVÁ, Věra. Člen hodnotící komise NAÚ pro přípravu stanoviska ve věci žádosti Univerzity Hradec Králové, pedagogické fakulty o akreditaci bakalářských studijních programů BSP Speciální pedagogika; BSP Special Education (: Member of the Evaluation Committee of the application of University Hradec Králové for accreditation of bachelor study programme in Special Education). Online. Národní akreditační úřad/MŠMT/NAÚ -90/2018
    3. VOJTOVÁ, Věra. Člen konsorcia projektu (Member of project consorcium). Online. Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání ve městě Brně, MAP I
    4. VOJTOVÁ, Věra. Místopředsedkyně hodnotící komise NAÚ pro přípravu stanoviska ve věci žádosti Univerzity Palackého o institucionální akreditaci (Vice Chairman of the Evaluation Committee of the application of Palacky Univeristy for institutional accreditation). Online. Národní akreditační úřad/MŠMT/NAÚ -1/2018
    5. KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Jana MAGEROVÁ, Ivana MÁROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu (Reflection of Special Educational Needs in the Educational Process). Online. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. 150 pp. ISBN 978-80-210-9206-8
    6. KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Jana MAGEROVÁ, Ivana MÁROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu (Reflection of Special Educational Needs in the Educational Process). Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 150 pp. ISBN 978-80-210-9206-8
    7. VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Zákon 109/2002. Sb. - Otázky a výzvy. Online. In Setkání Asociace náhradní výchovy. 21.11.2018. Hotel Skalský dvůr, Lísek 52, Bystřice nad Pernštejnem.

    2017

    1. MENIKDIWELA, Kanchana Rukmali and Věra VOJTOVÁ. Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder Through Sri Lankan Primary School Teachers’ Eyes. Online. Journal of Education and Practice. USA: IISTE Journal Publishing, Vol 8/2017, No 2, p. 4-10. ISSN 2222-1735
    2. VOJTOVÁ, Věra. Cílená intervence ve školním prostředí jako prevence vývoje problémového chování (Targeted intervention in the school environment to prevent the development of behavior difficulties). Online. In PREVENCE V KONTEXTU ÚSTAVNÍ A OCHRANNÉ VÝCHOVY
    3. VOJTOVÁ, Věra and Kamil KURACKI. Educational bibliotherapy in building internal and external resources of students with special educational needs - practical solutions. Online
    4. KACHLÍK, Petr, Věra VOJTOVÁ, Karel ČERVENKA, Martin FIALA, Michaela FIALOVÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO, Jiří MARTINEC, Petra SEGEŤOVÁ and Kateřina ŠTRAUSOVÁ. Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování (Educational attitudes towards children at risk, children with behavioural problems and children with behavioural disorders). Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 199 pp. ISBN 978-80-210-8916-7
    5. KACHLÍK, Petr, Věra VOJTOVÁ, Karel ČERVENKA, Martin FIALA, Michaela FIALOVÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO, Jiří MARTINEC, Petra SEGEŤOVÁ and Kateřina ŠTRAUSOVÁ. Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování (Educational attitudes towards children at risk, children with behavioural problems and children with behavioural disorders). Online. první. Brno: MU. 199 pp. ISBN 978-80-210-8916-7
    6. VOJTOVÁ, Věra. INCLUSIVE EARLY CHILDHOOD EDUCATION - Czech implementation. Online
    7. VOJTOVÁ, Věra. Inkluze jako cesta ke kvalitě života (Inclusion as a Way to Quality of Life). Online
    8. VOJTOVÁ, Věra and Eva TRNOVÁ. Inkluze jako cesta ke kvalitě života - „Škola jako místo (sebe)zkušenosti“ (Inclusion as a Way to Quality of Life - "The school as a place of (self)experience”). Online. In Inkluze jako cesta ke kvalitě života
    9. VOJTOVÁ, Věra. Intervence nebo péče? (Intervention or care?). Online. In Vize, záměry, očekávané změny a rizika současné sítě zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy v ČR
    10. VOJTOVÁ, Věra. Kvalita života jako perspektiva dětí ze školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy (Quality of llife as a perspective for children in residential care). Online. In Náhradní péče o ohrožené děti v některých evropských zemích
    11. VOJTOVÁ, Věra and Christina GREWEL. The difficulties we can do immediately, the impossible may take a little longer. Online

    2016

    1. VOJTOVÁ, Věra. Člen expertní komise pro koncepci středisek výchovné péče (Member of working group for counselling centres for children with behavioural difficulties). Online. Expertní komise pro koncepci středisek výchovné péče
    2. VOJTOVÁ, Věra. Člen hodnotícího panelu Rady pro výzkum, vývoj a inovaci, Úřad vlády ČR (Member of assessment group - Research Council of Goverment). Online. Hodnotícího panelu Rady pro výzkum, vývoj a inovaci, Úřad vlády ČR
    3. VOJTOVÁ, Věra. Člen Odborného panelu revizního pracoviště NÚV (Member of expert group for evaluation national institute for education). Online
    4. VOJTOVÁ, Věra. Člen poradního sboru Vazební věznice a ústavu pro výkon zabezpečovací detence Brno. Online. Poradní sbor Vazební věznice a ústavu pro výkon zabezpečovací detence Brno
    5. ČERVENKA, Karel and Věra VOJTOVÁ. člen pracovní skupiny. Online. Pracovní skupina k tématu středisek výchovné péče - Národní ústav pro vzdělávání, Novoborská 372, Praha 9, a to od 9:00 přibližně do 13:15 hodin
    6. VOJTOVÁ, Věra. Delegovaný zástupce Rady města Brna v projektu Koordinovaného přístupu k sociálně vyloučeným lokalitám (Nominated representant of Municipality Brno in the Coordinated approach to social excludet localities). Online
    7. VOJTOVÁ, Věra. Expert team for ICF Core Sets for Attention Deficit Hyperactivity Disorder member. Online. Expert team for ICF Core Sets for Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    8. KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Veronika BUCHTOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO and Petra SEGEŤOVÁ. Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování (Inclusion as a way to prevent the development of behavioural problems). Online. 1st ed. Brno: MU. 174 pp. ISBN 978-80-210-8509-1
    9. KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Veronika BUCHTOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO and Petra SEGEŤOVÁ. Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování (Inclusion as a way to prevent the development of behavioural problems). Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 174 pp. ISBN 978-80-210-8509-1
    10. KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Veronika BUCHTOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO and Petra SEGEŤOVÁ. Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování (Inclusion as a way to prevent the development of behavioural problems). Online. 1st ed. Brno: MU. 174 pp. ISBN 978-80-210-8509-1
    11. VOJTOVÁ, Věra. Institucionální výchova - případ VUM Chrastava (Residential care instututions). Online. In Čt24_Studio6. Brno: ČT
    12. VOJTOVÁ, Věra. Porucha chování v kontextu inkluzivních trendů ve speciální pedagogice (Challenging behavior and the special needs approach in inclusive framework). Online. In Seminář pro ředitele zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy
    13. VOJTOVÁ, Věra. Prevence kriminality z pohledu etopedie (Prevention Criminality from the perspective of Special Needs Education). Online. In Prevence kriminality mládeže
    14. VOJTOVÁ, Věra. Školské prostredie ako priestor na prevenciu delikvencie ISDR 3. (School enviroment as the space for prevention deliqency ISDR 3.). Online
    15. VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Výzkum jako inspirace pro intervenci v praxi školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy (Research as an inspiration for intervention within educational residential facilities). Online. In Pacnerová, H., Myšková, L. (eds.). Kvalita péče o děti v ústavní výchově. Praha: NUV. p. 53-62. ISBN 978-80-7481-157-9
    16. VOJTOVÁ, Věra. Význam školského rámce institucionální výchovy pro naplňování edukačních potřeb dětí v riziku/s problémy/s poruchou chování (Educational framework of residential care and its importance for meeting the needs of children at-risk/with behavior difficulties/disorders). Online. In Kachlík, P., Červenka, K., Vojtová, V. Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování. 1st ed. Brno: muni press. p. 133-144, 11 pp. ISBN 978-80-210-8509-1

    2015

    1. VOJTOVÁ, Věra. Člen hodnotícího panelu Rady pro výzkum, vývoj a inovaci, Úřad vlády ČR (Member of assessment group - Research Council of Goverment). Online. Hodnotícího panelu Rady pro výzkum, vývoj a inovaci, Úřad vlády ČR
    2. VOJTOVÁ, Věra. Člen vědecké rady konference (Research comitee). Online. DILEMY INKLUZÍVNEHO PROCESU V EDUKÁCII SO ZAMERANÍM NA SOCIALIZÁCIU OSÔB SO ŠPECIÁLNYMI POTREBAMI
    3. VOJTOVÁ, Věra. Čtenářská gramotnost pro kvalitu života s internetem (Literacy for quality of life on internet). Online
    4. VOJTOVÁ, Věra and Jan OLBERT. Diagnostika a intervence v praxi školní družiny (Assessment and Intervention in the Afternoon School Club). Online. In Červenka Karel, Vojtová Věra, Petr Kachlík. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 67-80, 13 pp. ISBN 978-80-210-8131-4
    5. BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Petr KACHLÍK, Ivana KOLIBOVÁ, Viktor KRIŽO, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MATOCHOVÁ, Lucie NOVÁČKOVÁ, Jan OLBERT, Hana PAVLÍČKOVÁ, Tereza PETINISOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Pavlína PŘIBYLOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Adéla TICOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii (The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders). Online. první. Brno: Masarykova univerzita. 303 pp. ISBN 978-80-210-8131-4
    6. BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Petr KACHLÍK, Ivana KOLIBOVÁ, Viktor KRIŽO, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MATOCHOVÁ, Lucie NOVÁČKOVÁ, Jan OLBERT, Hana PAVLÍČKOVÁ, Tereza PETINISOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Pavlína PŘIBYLOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Adéla TICOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii (The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders). Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 303 pp. ISBN 978-80-210-8131-4
    7. KOBĚRSKÁ, Tereza and Věra VOJTOVÁ. Faktory resilience v životech dětí z dětského domova (The Factor of Resiliency in Lives of Children growing up in the Children's Home). Online. In Červenka Karel, Vojtová Věra, Petr Kachlík. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 231 - 244, 13 pp. ISBN 978-80-210-8131-4
    8. VOJTOVÁ, Věra. Město Brno zvyšuje kvalitu vzdělávání v základních školách (Brno city is increasing Quality of education in mainstream schools). Online
    9. VOJTOVÁ, Věra and Lucie NOVÁČKOVÁ. Podpora zvládání nepříznivých životních situací v intervenci (Support of Coping Strategies in Intervention). Online. In Červenka Karel, Vojtová Věra, Petr Kachlík. FAKTORY RESILIENCE V INTERVENCI 3P JAKO KONCEPT INKLUZIVNÍCH STRATEGIÍ V ETOPEDII. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 57-66. ISBN 978-80-210-8131-4
    10. VOJTOVÁ, Věra. Přípravné třídy pro inkluzi dětí v riziku (Pre-primary classes for inclusion At-risk children). Online. In Vzdělávání žáků přípravných tříd základních škol
    11. VOJTOVÁ, Věra. The three national LITERACY Sites and Assessment: Challenges and Opportunities. Online. In Final LITERACY Conference
    12. MARTINEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Volnočasové aktivity a denní režim jako prediktor problémového chování adolescentů (Leisure Time Activities and Daily Programme as a Predictor of Adolescent Behavioural Problems). Online. In Červenka Karel, Vojtová Věra, Petr Kachlík. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 81-100, 19 pp. ISBN 978-80-210-8131-4
    13. VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Výzkum jako inspirace pro intervenční praxi v institucionální výchově (Research as the intervention resource in residential care institution). Online. In Kvalita péče o děti v ústavní výchově
    14. BALHAROVÁ, Kamila, Věra VOJTOVÁ and Jana PRESOVÁ. Zvládání každodenního života dospělých lidí s dyslexií – internet jako cesta k inkluzi (Coping with everyday life of people with dyslexia – the internet as the way to inclusion). Online. 1st ed. Ivančice/Brno: COPRINT s.r.o., PPP Brno, s.r.o. 120 pp. ISBN 978-80-87192-23-8

    2014

    1. VOJTOVÁ, Věra. Assessment and Adaptation of Curricula in Relation to Children with Intellectual Disabilities. Online
    2. MOTSCHNIG, Renate, Dominik HAGELKRUYS and Věra VOJTOVÁ. CAN A WEB-PORTAL PROMOTE MEDIA-LITERACY OF USERS WITH DYSLEXIA?. Online. In Beseda, J Machat, Z. DISCO 2014: MEDIA LITERACY EDUCATION FROM PUPIL TO LIFELONG LEARNING. PRAHA 5: CENTER HIGHER EDUCATION STUDIES. p. 35-50. ISBN 978-80-86302-46-1
    3. VOJTOVÁ, Věra. Consorcium member - research consultant; LITERACY. OnLIne porTal for E-Learning and suppoRting sociAl inClusion of people with dYslexia (Consorcium member - research consultant;LITERACY. OnLIne porTal for E-Learning and suppoRting sociAl inClusion of people with dYslexia). Online. LITERACY. OnLIne porTal for E-Learning and suppoRting sociAl inClusion of people with dYslexia
    4. VOJTOVÁ, Věra. Člen hodnotícího panelu Rady pro výzkum, vývoj a inovaci, Úřad vlády ČR (Member of assessment group - Research Council of Goverment). Online. Hodnotícího panelu Rady pro výzkum, vývoj a inovaci, Úřad vlády ČR
    5. VOJTOVÁ, Věra and Jiří NĚMEC. Inclusive Education and Special Needs Education changes in Czech. Online. In Mezinárodní konference Association for International Affairs
    6. VOJTOVÁ, Věra, Karel ČERVENKA, Kristýna BALÁTOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Pavlína JUNOVÁ, Petr KACHLÍK, Kristýna KEHAROVÁ, Věra LINHARTOVÁ, Jarmila MATOCHOVÁ, Radka PROKOPOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Paulína RADIMÁKOVÁ, Marie ROUČKOVÁ, Monika RŮŽIČKOVÁ, Radka SKOŘEPOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Jana VRASPÍROVÁ and Petra ZLATUŠKOVÁ. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování (Intervention for inclusion for children with behavioral disorders difficulties). Online. první. Brno: Masarykova univerzita. 200 pp. ISBN 978-80-210-7610-5
    7. VOJTOVÁ, Věra, Karel ČERVENKA, Kristýna BALÁTOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Pavlína JUNOVÁ, Petr KACHLÍK, Kristýna KEHAROVÁ, Věra LINHARTOVÁ, Jarmila MATOCHOVÁ, Radka PROKOPOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Paulína RADIMÁKOVÁ, Marie ROUČKOVÁ, Monika RŮŽIČKOVÁ, Radka SKOŘEPOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Jana VRASPÍROVÁ and Petra ZLATUŠKOVÁ. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování (Intervention for inclusion for children with behavioral disorders difficulties). Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 200 pp. ISBN 978-80-210-7610-5
    8. VOJTOVÁ, Věra. IT ve službách speciálních vzdělávacích potřeb (IT as a service for Special Needs Education). Online
    9. VOJTOVÁ, Věra. Literacy – portál pro lidi nejen s dyslexií aneb jak lépe zvládat činnosti v běžném životě doma, v práci nebo ve škole (Literacy – portal for people with dyslexia or how to better manage the activities in the daily life at home, at work or in school). Online. In Dyskorunka 2014
    10. VOJTOVÁ, Věra. Member of Advisory project team for European Agency for Special Needs and Inclusive Education on the topic Inclusive Early Childhood Education. Online. Advisory project team for European Agency for Special Needs and Inclusive Education on the topic Inclusive Early Childhood Education
    11. VOJTOVÁ, Věra. Včasná intervence problémového chování ve škole jako prevence ústavní výchovy (Early Intervention as the prevention of residential care). Online. Prevence. Praha: Život bez závislostí o.s., 11/2014, No 5, p. 16-18. ISSN 1214-8717

    2013

    1. VOJTOVÁ, Věra and Jitka POUZAROVÁ. Arteterapeutický program v rámci intervence v diagnostickém ústavu. (Art Therapy with the Process of Intervention at the Residential Institution). Online. In ČERVENKA, K. a V. VOJTOVÁ, et al. Východiska pro speciálněpedagogické intervence. 1st ed. Brno: MuniPress. p. 87-94, 7 pp. ISBN 978-80-210-6617-5
    2. VOJTOVÁ, Věra. Cílené strategie podpory inkluzivní praxe školy (Targeted Strategies Promoting Inclusive School Practice). Online. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1st ed. Brno: Paido. p. 351-358. ISBN 978-80-7315-246-8
    3. VOJTOVÁ, Věra and Zuzana KAPROVÁ. Concept of education of Children with Mild Mentally Retardation accross Europe. Online
    4. VOJTOVÁ, Věra. Diagnostika jako zdroj informací pro intervenci 3P. (Assessment as a Resource for 3P Intervention). Online. In Věra VOJTOVÁ, a Marie PAVLOVSKÁ. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů. 1st ed. Brno: MuniPress. p. 87 - 100. ISBN 978-80-210-6518-5
    5. VOJTOVÁ, Věra. Dramatická výchova jako zdroj pro výzkum a intervenční praxi speciální pedagogiky (pomáhajících profesí) (Drama as a resource for research and intervention strategies in special needs education (supporting professions)). Online. In VOJTOVÁ, V. a M. PAVLOVSKÁ. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů. 1st ed. Brno: MuniPress. p. 19-26. ISBN 978-80-210-6518-5
    6. VOJTOVÁ, Věra. Charakteristika žáka s poruchami chování (Pupils with behaviuor disorder characteristic). Online. In Inovace činnosti SPC při posuzování vzdělávacích potřeb dětí a žáků se zdravotním postižením. Žák s poruchou chování.PdF UP Olomouc, Asociace pracovníků SPC ČR.
    7. VOJTOVÁ, Věra. Inkluzivní prostředí školy očima dětí v riziku a s problémy v chování (School Inclusion from At-risk Child Perspective). Online. In Práva dítěte ve školské praxi, Česko-britská o. p. s., Scweizerische Eidgenossenschaft, PdF MU, Brno
    8. VOJTOVÁ, Věra. Inkluzivní škola a žáci/děti v riziku problémů v chování (Inclusive School and At-Risk of Behaviour Difficulties Students/Children). Online. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1st ed. Brno: Paido. p. 359-364. ISBN 978-80-7315-246-8
    9. VOJTOVÁ, Věra and Nikola KRÁSNÁ. Intervence dramatickou výchovou pro podporu strategií zvládání. (Drama education for coping strategies). Online. In Věra Vojtová, Marie Pavlovská. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů. 1st ed. Brno: MuniPress. p. 109 - 116. ISBN 978-80-210-6518-5
    10. VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Intervence pro inkluzi (Intervention for Inclusion). Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 256 pp. ISBN 978-80-210-6645-8
    11. VOJTOVÁ, Věra. Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Intervention for Inclusion in Education). Online. Brno. 12 pp
    12. VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Intervenční dimenze dramatické výchovy (Intervention dimension of drama education). Online. In Vojtová, V.; Pavlovská, M. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování. 1st ed. Brno: MuniPress. p. 47 - 56. ISBN 978-80-210-6518-5
    13. VOJTOVÁ, Věra. Intervenční rámec pro práci s dětmi v ústavní výchově dětského domova. (Framework for intervention focused on the children in home care). Online. In Vojtová,Věra, Pavlovská Marie. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů. 1st ed. Brno: MuniPress. p. 37 - 46. ISBN 978-80-210-6518-5
    14. VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Intervenční strategie v dramice (Intervention strategies in dramatherapy). Online. In Vojtová, V.; Pavlovská, M. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování. 1st ed. Brno: MuniPress. p. 71 - 86. ISBN 978-80-210-6518-5
    15. VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti (Aspects of Special Education for Children with Behavioural Disorders. Current Approaches to Children with Behavioural and Emotional Disorders). Online. 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 136 pp. ISBN 978-80-210-6311-2
    16. VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti.. Online. 3rd ed. Brno: MuniPress. 136 pp. ISBN 978-80-210-6311-2
    17. VOJTOVÁ, Věra. Learning Styles. Online. In Literacy forLiteracy Online Portal for E-learning and Supporting Social Inclusion of People with Dyslexia
    18. VOJTOVÁ, Věra and Kamila BALHAROVÁ. Literacy jako mezioborová intervence pro podporu inkluze (Literacy as the Interdisciplinary Intervention for Inclusion). Online. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 173-186. ISBN 978-80-210-6645-8
    19. VOJTOVÁ, Věra. Potřeby intervenční praxe jako zdroje výzkumu (Intervention Practice Needs as the Resource for Research). Online. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 12-15. ISBN 978-80-210-6645-8
    20. LIVŇANSKÁ, Pavlína and Věra VOJTOVÁ. Prevence poruch chování na ZŠ očima pedagogů (Behavioural Disorders Prevention in Primary Schoos from the Teachers' Perspective). Online. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 68-76. ISBN 978-80-210-6645-8
    21. HAVLOVÁ, Lenka and Věra VOJTOVÁ. Problematika sourozeneckých vztahů u dětí v ústavní výchově (Relationships Between Siblings in Residential Institution). Online. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 115-125. ISBN 978-80-210-6645-8
    22. VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Případové studie speciálněpedagogické intervence s využitím dramatické výchovy. Online. In Vojtová, V.; Pavlovská, M. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování. 1st ed. Brno: MuniPress. p. 101 - 108. ISBN 978-80-210-6518-5
    23. VOJTOVÁ, Věra. Specifické potřeby dětí v riziku poruch chování jako zdroj intervence u dětí v riziku. (At-risk children Special Needs as the Resource for Intervention). Online. In VOJTOVÁ, V. a M. PAVLOVSKÁ. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů. 1st ed. Brno: MuniPress. p. 19-26. ISBN 978-80-210-6518-5
    24. CHLÁDKOVÁ, Alena and Věra VOJTOVÁ. Srovnání intervenčních přístupů u žáků s problémy v chování ve Finsku a České republice (Intervention Strategies for Pupils with Behavioural Difficulties in Finland and the Czech Republic). Online. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 58-67. ISBN 978-80-210-6645-8
    25. VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování (Early Intervention as a Resource of Inclusive Approaches to Children at Risk of Behavioral Disorders). Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 179 pp. ISBN 978-80-210-6518-5
    26. VOJTOVÁ, Věra. Vyhledávání dětí s problémy v chování jako intervenční strategie (Screening for challenging children as the 3P intervention strategy). Online. In ČERVENKA, K. a V. VOJTOVÁ,. Východiska pro speciálněpedagogické intervence. 1st ed. Brno: MuniPress. p. 21 - 28. ISBN 978-80-210-6617-5
    27. ČERVENKA, Karel and Věra VOJTOVÁ. Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii (Resources for Special Educational Intervention). Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 109 pp. ISBN 978-80-210-6617-5
    28. VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. VÝSTUPY Z VÝZKUMŮ JAKO ZDROJE INSPIRACE PRO INKULZIVNÍ PRAXI – SE ZAMĚŘENÍM NA EDUKACI DĚTÍ V RIZIKU A PORUCHAMI CHOVÁNÍ. Online

    2012

    1. VOJTOVÁ, Věra. . LITERACY. OnLIne porTal for E-Learning and suppoRting sociAl inClusion of people with dYslexia (Expert counsellor for consorcium.). Online. EU Projekt: FP7-ICT-2011-7, GA: 288596
    2. VOJTOVÁ, Věra and Věra LINHARTOVÁ. Analýza předprofesní přípravy pro děti s poruchou chování na systémové úrovni (Vocational Training for Children with Behaviour Disorders Analysis from the System Perspective). Online. In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. první. Brno: Masarykova univerzita. p. 127-139. ISBN 978-80-210-5996-2
    3. VOJTOVÁ, Věra and Petr FUČÍK. At-Risk Children’s Attitudes Towards the Quality of School Life. Online. In Visser, J., Daniels, H., Cole, T. Transforming Troubled Lives: Strategies and Interventions for Children with Social, Emotional and Behavioural Difficulties. International Perspectives on Inclusive Education. 1st ed. Bingley: Emerald Group Publishing Limited. p. 19-37. ISBN 978-1-78052-710-9. Available from: https://dx.doi.org/10.1108/S1479-3636(2012)0000002005
    4. VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Dilemata edukace jedinců s poruchou chování v souvislostech kvality života. Konference Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami V (Dilemma of Education for Children with Behavioural Disorders as the Context for Quality of Life). Online
    5. VOJTOVÁ, Věra. Dilemma of Preparation for Future Life in Institutional Care. Online. In Procházková, Lucie a Karel Pančocha et al. Towards Inclusive Society through Education and Support. Durch Bildung und Förderung zu einer inklusiven Gesellschaft. Brno: Masarykova univerzita. p. 107-115. ISBN 978-80-210-6107-1
    6. PAVLOVSKÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Dramatická výchova jako cesta k intervenci dětí s poruchou chování. Online
    7. VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 193 pp. ISBN 978-80-210-6134-7
    8. VOJTOVÁ, Věra. Faktory úspěchu inkluzivní praxe profesní orientace dětí s poruchou chování v institucionální výchově (Vocational Education Attainments of Challenging Students in Residental Care). Online. In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. první. Brno: Masarykova univerzita. p. 115-125. ISBN 978-80-210-5996-2
    9. VOJTOVÁ, Věra. Challenging Literacy At-Risk Children at School for All. Online. In World Literacy Summit: Powerty-Literacy-Future. World Literacy Foundation ABN
    10. ČERVENKA, Karel and Věra VOJTOVÁ. Intervence jako restrikce nebo jako posilování? (Intervention – restriction or support?). Online. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Educational Needs VI. Brno: Paido. p. 285-294. ISBN 978-80-7315-235-2
    11. VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Intervention for At-risk Children in Institutional Care. Online. In Education and Support of People with Special Needs. Bildung und Förderung von Menschen mit Behinderung. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 85-91. ISBN 978-80-210-5848-4
    12. VOJTOVÁ, Věra and Jarmila MATOCHOVÁ. Modely inkluzivní praxe v základní škole – zaměřeno na žáky cizince 1. Podpůrné služby NNO.. Online
    13. VOJTOVÁ, Věra and Jarmila MATOCHOVÁ. Modely inkluzivní praxe v základní škole – zaměřeno na žáky cizince 2. Podpůrné služby NNO,. Online
    14. VOJTOVÁ, Věra. National Coordinator. Online. European Agency for Development in Special Needs Education
    15. VOJTOVÁ, Věra. Podpora učení žáků v riziku (Learning strategies support for at-risk pupils). Online. In Vojtová, Věra, Červenka, Karel. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 115-122. ISBN 978-80-210-6134-7
    16. VOJTOVÁ, Věra. Podpora vztahů s rodinou u dětí s poruchami chování v ústavní výchově. (Empowering Relationship with Parents within the Children in Residential Care). Online. In Bartoňová, M., Vítková, M. Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Educational Needs VI. Paido. Brno: MUNI. p. 275 - 284. ISBN 978-80-7315-235-2
    17. VOJTOVÁ, Věra. Porucha chování u dětí jako potřeba podpory a intervence (Educational Needs of Cildren At-risk and with Behavioural Disorders). Online. In Vojtová, Věra, Červenka, Karel. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Brno: Masarykova univerzita. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 15 - 26, 11 pp. ISBN 978-80-210-6134-7
    18. ČERVENKA, Karel and Věra VOJTOVÁ. Potřeba jako zdroj edukačních strategií u dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování (Individual need as a basis of educational strategies of children with behavioural difficulties or with conduct disorder). Online. In VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. 1st ed. Brno: MUNI PRESS. p. 27-34. ISBN 978-80-210-6134-7
    19. VOJTOVÁ, Věra and Petr FUČÍK. Předcházení problémům v chování žáků. (Prevention of Behavior Disorders at School.). Online. 1. vydání. Praha: Národní ústav pro vzdělávání. 40 pp. ISBN 978-80-87063-66-8
    20. VOJTOVÁ, Věra. Předcházení problémům v chování žáků. Dotazník pro žáky (Prevention of Behavior Disorder. Assessment Toll for Pupils). Online. 1st ed. Praha: NUOV
    21. VOJTOVÁ, Věra. Sociální práce jako dimenze speciálněpedagogické intervence. (Social work dimension in special intervention.). Online. In Truhlářová, Z., Levická, K. Od teorie k praxi, od praxe k teorii. 1st ed. Hradec Králové: Gaudeamus. p. 556-562. ISBN 978-80-7435-138-9
    22. PAVLOVSKÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Special Needs Intervention and Drama Education in Research. Online. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. MAGNANIMITAS, vol. 2012, No 0201, p. 34-37. ISSN 1804-7890
    23. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Pavla PITNEROVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole (Strategy for the Education of Pupils with Special Educational Needs in High School). Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 221 pp. ISBN 978-80-210-6001-2
    24. VOJTOVÁ, Věra. Výuka a učení jako prostor podpory ohrožených žáků (Education as the Space for At-Risk Pupils Support). Online. In konference PODPORA VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI
    25. VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. 3P intervence u dětí (mladistvých) v riziku a s poruchami chování.... (3P intervention for At-risk Children and with Behavior Disorders). Online. In Konference Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami VI. PdF MU, Brno. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

    2011

    1. PAVLOVSKÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Cílená intervence v praxi internátu základní školy praktické (Focused intervention in school practice). Online. In Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.). Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. Brno: PdF MU. p. 486-496, 10 pp. ISBN 978-80-7315-216-1
    2. PAVLOVSKÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Cílená intervence v praxi internátu základní školy praktické (Focused intervention in school practice). Online. In Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. ISBN 978-80-7315-215-4
    3. VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Dilemata inkluzivní edukace dětí s poruchami chování (workshop). PdF MU Brno. Mezinárodní konference. Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. 7. 9. 2011. (Issues of Inclusive education of children with behavioral difficulties.). Online
    4. VOJTOVÁ, Věra. Dilemata podpory a intervence žáků s poruchami chování v období před uložením ústavní výchovy (Questions of Support and Intervention of Pupils with Behaviour Difficulties in the period Preciding Institutional Care). Online. In Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami V. Brno: Paido. p. 81 - 98, 17 pp. ISBN 978-80-210-5709-8
    5. VOJTOVÁ, Věra and Jana PRESOVÁ. Inkluzivní vzdělávání v sociálně vyloučených lokalitách? (Inclusive education in socially excluded city areas?). Online. In Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different. 1st ed. Brno: Muni Press. p. 281-288, 7 pp. ISBN 978-80-210-5731-9
    6. VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Intervenční strategie v dramatických etudách. (Dramatic studies for Intervention.). Online. In MAGNANIMITAS,. Sapere Aude2011. 1st ed. Hradec Králové: MAGNANIMITAS,. p. 343-349. ISBN 978-80-904877-2-7
    7. VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Intervention Strategies in Dramatic Studies. Online. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. Magnanimitas, 01/2011, No 01, p. 76-78. ISSN 1804-7890
    8. PAVLOVSKÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Metodika intervenčních strategií (Methodology of Intervention Strategies). Online. In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V.
    9. VOJTOVÁ, Věra. Prevence problémů chování ve škole a její evaluace (Strategies of Prevention and Evaluation for Behaviour Difficulties at School). Online. In Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different. 1st ed. Brno: MUNI PRESS. p. 273-280. ISBN 978-80-210-5731-9
    10. VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? (Can we perceive different educational strategies of children with behavioral difficulties?). Online. In Ratolest Brno. Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? Brno: občanské sdružení Ratolest Brno. p. 134-143, 145 pp. ISBN 978-80-260-0137-9
    11. VOJTOVÁ, Věra and Karel ČERVENKA. Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? (Can we perceive different educational strategies of children with behavioral difficulties?). Online. In konference Perspektivy práce s delikventní mládeží, která se konala ve dnech 25. a 26. května 2011 v Sídle veřejného ochránce práv v Brně.
    12. VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Využití etud dramatické výchovy v prostředí institucionální edukace (Using Drama Education Sketches in Institutional Care Environment.). Online. In XII. MEZINÁRODNÍ KONFERENCE k problematice osob se specifickými potřebami

    2010

    1. VOJTOVÁ, Věra. At-Risk Children and the Quality of School Life. Online. In Transforming Troubled Lives. SEBDA International Conference. Oxford. GB
    2. VOJTOVÁ, Věra. At-Risk Children´s Attitudes towards the Quality of School Life. Online. In Visser John. Transforming Troubled Lives: The impact of research, policy and practice on Children and Young people with Social, Emotional and Behavioural Difficulties. SEBDA: Oxford, 2010. 1st ed. Oxford: The Social Emotional and Behavioural Difficulties Association. p. 38-44, 6 pp
    3. ČERVENKA, Karel and Věra VOJTOVÁ. „Dilemata inkluzivního vzdělávání žáků v riziku poruch chování“ workshop v rámci konference s mezinárodní účastí „Škola pro všechny: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole“. Pedagogická fakulta MU v Brně. 15. 9. 2010. (Issues of inclusion of pupils with behavioral difficulties). Online
    4. VOJTOVÁ, Věra. Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti (Inclusive Education with the Focus on At-risk Pupils and Pupils with Behaviour Disorder and the Quality of Life.). Online. Brno: Press Muni. 330 pp. pedagogická. ISBN 978-80-210-5159-1
    5. VOJTOVÁ, Věra. Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. (Inclusive Education with the Focus on At-risk Pupils and Pupils with Behaviour Disorder and the Quality of Life.). Online. 1.vyd. Brno: Muni Press. 336 pp. ped. ISBN 978-80-210-5159-1
    6. VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly ze základů etopedie (Introduction in education of children with behaviour disorder). Online. In PIPEKOVÁ, J. ed. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. rozšířené a přepracované. Brno: Paido. p. 367-378, 10 pp. ISBN 978-80-7315-198-0
    7. VOJTOVÁ, Věra. Komparace postojů žáků v riziku vývoje poruch chování a s poruchami chování ke školnímu prostředí (At-risk Pupils´ and Pupils´ with Behaviour Disorder Attitudes to School Environment Comparison). Online. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M., et al. Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV. 1. vydání. Brno: Paido Brno. p. 319-328. ISBN 978-80-7315-201-7
    8. VOJTOVÁ, Věra. Podmínky edukace dětí s poruchami emocí nebo chování (Framework for children with behaviour disorder education). Online. In PIPEKOVÁ, J. ed. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. rozš. a přeprac. vydání. Brno: Paido. p. 379-384, 5 pp. ISBN 978-80-7315-198-0
    9. VOJTOVÁ, Věra. Příležitost a podpora v edukačním prostředí školy se zaměřením na žáky v riziku vývoje poruchy chování. (Opportunity and Protection in the education with the Focuse on At-risk children.). Online. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 359-366, 7 pp. ISBN 978-80-210-5383-0
    10. BĚHOUNKOVÁ, L. and V. VOJTOVÁ. Rizikové a protektivní faktory ve vývoji poruch chování. poster konference. Online. In Mezinárodní konference Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
    11. VOJTOVÁ, Věra. Škola jako prostor podpory a inkluze se zaměřením na žáky v riziku vývoje poruchy chování (Inclusion and Support in the School Enviroment with the Focuse on At-risk children). Online. In HAVEL, J., FILOVÁ, H., et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1.vydání. Brno: Paido. p. 103-112. ISBN 978-80-7315-202-4

    2009

    1. VOJTOVÁ, Věra. Aktuální potřeba intervence u dětí v riziku poruch chování (Current Need for Intervention od Children with Behaviour Disorders). Online. In PAVLOVSKÁ, Marie and Lenka REMSOVÁ. Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. ISBN 978-80-210-4849-2
    2. OPRAVILOVÁ, Ivana and Věra VOJTOVÁ. Analýza výskytu poruch chování u dětí v dětských domovech (Analysis of Behaviour Difficulties Incidence Among Children in Institutional Care Homes). Online. In Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Pupils. 1st ed. Brno: MU. p. 264-273, 9 pp. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5033-4
    3. OPATŘILOVÁ, Dagmar. Aspekty socializace osob s tělesným postižením. (Aspects of Socialization of Person with Physical Disabilities.). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU. 9 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    4. VOJTOVÁ, Věra. At Risk Pupils Attitudes Towards the School Enviroment. Online. In Marie VÍTKOVÁ, Věra VOJTOVÁ, Věra et al. Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe. 1st ed. Brno: MUNI Press. p. 103-117. ped. ISBN 978-80-210-5106-5
    5. ELIÁŠOVÁ, Petra and Věra VOJTOVÁ. Diagnostika školního prostředí z hlediska šikanování (Assessment of the School Enviroment in the Terms of Bullying). Online. In NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. 1st ed. Brno: MUNI. p. 241-252, 11 pp. pd. ISBN 978-80-210-5033-4
    6. VOJTOVÁ, Věra. Dramatická výchova jako intervence u dětí v dětských domovech. (Current Need of Intervention in Children with Behaviour Disorders). Online. ISBN 978-80-210-4849-2
    7. VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Dramatická výchova v konceptu inkluzivní edukace. (Drama Education in Inclusive Education). Online. In X. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. mezinárodní dramaterapeutická konference. 1st ed. Olomouc: UP Olomouc. 300 pp. ISBN 978-80-903832-7-2
    8. VÍTKOVÁ, Marie, Věra VOJTOVÁ, Jiří NĚMEC, David JOHNSTONE, John VISSER, Ladislav NYKL, Victoria SORIANO DE GRACIA, Amanda WATKINS, Jette LENTZ, Kirsten HANSEN and Marie PAVLOVSKÁ. Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe.. Online. 1. vyd. Brno: MUNI Press. 155 pp. Pd. ISBN 978-80-210-5106-5
    9. PAVLOVSKÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Enforcing competencies in children with the risk of behavioral disorder in conditions of childrens home and practical primary boarding school. Online. In ŘEHULKA, Evžen. School and Health 21. - Topical issues in Health Education. 1st ed. Brno: MU. p. 299-312, 13 pp. ISBN 978-80-210-4930-7
    10. VÍTKOVÁ, Marie. Funkce speciálně pedagogické podpory v inkluzivním vzdělávání a komparace v německém a českém školství (Function of Special Needs Support in Inclusive Education and Comparing in German and Czech Educational System). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vítková, M., Vojtová, V. (eds.). Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU. 12 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    11. VAĎUROVÁ, Helena. Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání (Historical Overview and Current Understanding of Inclusive Education). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU. 15 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    12. NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Inclusive Education as a Factor of Socialization of the Socially Disadvantaged Pupils in the Czech Perspective. Online. In Marie VÍTKOVÁ, Věra VOJTOVÁ et al. Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe. 1st ed. Brno: MUNI Press. p. 15–28. Pd. ISBN 978-80-210-5106-5
    13. VOJTOVÁ, Věra and Jiří NĚMEC. Inkluzivní vzdělávání jako faktor socializace dětí se sociálním znevýhodněním (Inclusive Education as a Factor of Socialization of the Pupils with Social Disadvantages). Online. In NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. 1st ed. Brno: MUNI PRESS. p. 21-38, 17 pp. pd. ISBN 978-80-210-5033-4
    14. PAVLOVSKÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Institutional Care Home Based Strategies for Intervention. Online. In Marie VÍTKOVÁ, Věra VOJTOVÁ et al. Education of Socially Disadvantaged Pupils Across Europe. 1st ed. Brno: MU. p. 127–140. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5106-5
    15. ŠTĚPAŘOVÁ, Ema and Jiří NĚMEC. Interakce pedagogických asistentů v kontextu transakční analýzy (Teacher Assistants Interaction in the Framework of Transaction Analysis). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU. 157 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    16. NĚMEC, Jiří and Ema ŠTĚPAŘOVÁ. Interakce pedagogických asistentů v kontextu transakční analýzy (Teacher Assistants Interaction in the Framework of Transaction Analysis). Online. In NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Pupils. 1st ed. Brno: MU. p. 211-227. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5033-4
    17. KLAPKO, Dušan. Interaktivní divadlo jako předmět výzkumného šetření (Interactive Theatre as Research Subject). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy. Brno: Paido. p. 61-217. ISBN 978-80-7315-188-1
    18. SIEGLOVÁ, Naděžda. Komunikace českých žáků a žáků cizinců s lyrickým textem (výzkum recepce) (Communication of Czech Pupils and Pupils Foreigners with Lyrical Text (research of reception)). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním Vzdělávání žáků se SVP Education of Socialy Disadvantaget Students Education of Pupils with Special Educational Needs. 1st ed. Brno: MU. 10 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    19. BOČKOVÁ, Barbora and Jiřina KLENKOVÁ. Komunikační schopnosti žáků se sociálním znevýhodněním (Communication Ability of Social Handicapped Pupils). Online. In NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Pupils. 1st ed. Brno: MU. p. 91-101, 10 pp. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5033-4
    20. HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Kurikulární vymezení podpory učení sociálně znevýhodněných žáků ve školních vzdělávacích programech (Curricular Delimitation of Learning Support of Pupils with Social Disadvantage in School Educational Programmes). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 11 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    21. VOJTOVÁ, Věra. Kvalita života školy z perspektivy žáků se sociálním znevýhodněním (Quality of School Life from the Socially Disadvantaged Pupils Perspective). Online. In NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. 1st ed. Brno: MUNI. p. 77-90, 13 pp. pd. ISBN 978-80-210-5033-4
    22. VOJTOVÁ, Věra. Multicultural Diversity and Special Needs Education in Assessment Perspective. Online
    23. KLAPKO, Dušan. Obsahová analýza plánované verze školního vzdělávacího programu z hlediska práce se sociálně znevýhodněnými skupinami (Content analysis of a planned version of a school educational programme from the perspective of work with socially disadvantaged groups). Online. In NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Pupils. 1st ed. Brno: MU. p. 59-74. <I>Speciální pedagogika</I>. ISBN 978-80-210-5033-4
    24. PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Podpora žáků s postižením při přechodu ze školy do světa práce (The Support of Pupils with Disabilities during the Transition from School to Work). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU. 10 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    25. KLENKOVÁ, Jiřina and Pavla ŠVOJGROVÁ. Poradenství pro integrovaného žáka s narušenou komunikační schopností v základní škole (Counselling for Pupils with Impaired Communication Abilities in Integration in Primary Schools). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU. 13 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    26. VOJTOVÁ, Věra. Postoje dětí z DD ke kvalitě života školy (Children from child home care attitudes to quality of school life). Online. In FICE konference
    27. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Postoje vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením. (Attitudes of University Teachers to Tertiary Education of Students with Hearing Impairments.). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: Masarykva univerzita. 16 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    28. BOČKOVÁ, Barbora. Problematika terapie specificky narušeného vývoje řeči z pohledu logpedů ze speciálně pedagogických center (Specific Language Impairment Therapy from the Perspective of Speech Therapists from Special Education Centres). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy. 1st ed. Brno: MU. 13 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    29. MAKYDOVÁ, Lucie and Josef TRNA. Přírodovědné učení úlohy pro žáky se specifickými poruchami učení (Science learning tasks for students with specific learning disabilities). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: Paido. 7 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    30. VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Rozvoj grafomotorických schopností v období před zahájením povinné školní docházky. (Development of Pre-printing Skills prior to Commencement of Compulsory Education). Online. In Vítková, M., Vojtová, V. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. ISBN 978-80-7315-188-1
    31. HRICOVÁ, Lenka. Situace v oblasti vzdělávání sluchově postižených v Africe (Education of Persons with Hearing Impairment in Africa). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU. 12 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    32. ZÍTKOVÁ, Jitka. Slovesná tvořivost žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a různou úrovní individuálního čtenářství (Verbal Creativity of Pupils with Special Educational Needs and Different Level of Individual Reading). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU. 14 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    33. KAIPROVÁ, Martina and Věra VOJTOVÁ. Sociálně terapeutická dílna Café Práh (Socially Therapeutic Workshop Café Práh). Online. In Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Pupils. 1st ed. Brno: MU. p. 349-358, 9 pp. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5033-4
    34. VOJTOVÁ, Věra. Sociální znevýhodnění a přístup ke vzdělání (Social disadvantage and approach to the education). Online. In Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním 3. konference výzkumného záměru
    35. ŠUBRTOVÁ, Milena. Specializované edice literatury pro děti a mládež zohledňující potřeby dyslektických žáků (Specialized editions of children and youth literature tailored to needs of dyslexic pupils). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU. 157 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    36. BAZALOVÁ, Barbora. Speciální potřeby žáků s poruchami autistického spektra. Realizace výzkumného záměru (Special Needs of Pupils with Autism Spectrum Disorders. Realization of Research). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU. 8 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    37. PAVLOVSKÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Strategie intervence u dětí v dětských domovech (Institutional Care Home Based Strategies for Intervention). Online. In NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálními znevýhodněním. 1st ed. Brno: MU. p. 327-342. Pd-38/09-02/58. ISBN 978-80-210-5033-4
    38. VOJTOVÁ, Věra. Škola pro všechny - vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí (School for all - search of students at risk for behavioural disorder). Online. Orbis Scholae. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1/3, No 1, p. 79-97. ISSN 1802-4637
    39. BLAŽKOVÁ, Růžena and Lenka ŠIROKÁ. Vliv dyskalkulie na profesní orientaci žáka (Influence of dyscalculia on student´s professional orientation). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. první. Brno: MU. 11 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    40. KALEJA, Martin. Vybrané faktory ovlivňující komunikaci mezi učitelem a romským žákem (Selected Factors Influencing Communication Between Teacher and Roma Pupil). Online. In VÍTKOVÁ, Marie, Věra VOJTOVÁ and (EDS.). Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU. 157 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    41. REMSOVÁ, Lenka. Využití interaktivního divadla v rámci předvýzkumného šetření metodou focus group (Focuse Groups Method and Interactive Theatre). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU. p. 1-16, 157 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    42. DOLEŽALOVÁ, Lenka, Lenka HRICOVÁ and Hana ABBODOVÁ. Vzdělávání žáků se sluchovým postižením ze sociokulturně znevýhodněného prostředí (Education of Pupils with Hearing Impairment from Socially Disadvantaged Environment). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU. 12 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    43. NĚMEC, Jiří and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. (Education of Socially Disadvantaged Pupils). Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 381 pp. Pd. ISBN 978-80-210-5033-4
    44. VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. (Education of Socially Disadvantaged Students. Education of Pupils with Special Educational Needs.). Online. In VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1st ed. Brno: MU. 157 pp. ISBN 978-80-7315-188-1
    45. VOJTOVÁ, Věra, Jiří NĚMEC and Ilona FIALOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním 3. konference výzkumného záměru PdF MU (Education of Socially Disadvantaged Students). Online
    46. PANČOCHA, Karel. Zneužívání návykových látek u jedinců se získaným tělesným postižením (Substance Abuse in Individuals with Acquired Physical Disabilities). Online. In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU. 157 pp. ISBN 978-80-7315-188-1

    2008

    1. VOJTOVÁ, Věra. Behaviour Disorders. Online. In ŠIMONÍK, O.; VÍTKOVÁ, M. Pregraduate Teacher Training 2. 1. vyd. Brno: PdF MU. p. 154-162. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7392-058-6
    2. PAVLOVSKÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Dramatická výchova jako komunikační most v procesu prevence a intervence u dětí v riziku poruch chování (Drama education as a bridge for communication within the process of prevention and intervention of children at risk of behaviour disorder). Online. In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. (eds). Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: MU Brno. p. 75-75, 143 pp. ISBN 978-80-7315-167-6
    3. VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti (Current attitudes to education of children with emotional and behaviuoral disorders). Online. 2. rozšířené vydání. Brno: Masarykova univerzita. 136 pp. učebnice. ISBN 978-80-210-4573-6
    4. VOJTOVÁ, Věra. Postoje žáků základních škol k prostředí školy; ověření škály k měření postojů žáků vůči škole; výzkumné teze. (Mainstream Students´ Attitudes to School Environment.). Online. In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. 1. vyd. Brno: Paido. p. 285 - 298, 23 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-210-4736-5
    5. VOJTOVÁ, Věra. Prevence i intervence jako podpora sociálních kompetencí dětí v riziku poruch chování (Prevention and intervention as social competnces support at-risk children). Online. In Evžen Řehulka. ŘEHULKA, Evžen. Prevence závislostí ve škole. 1st ed. Brno: MUNI. p. 66-71, 5 pp. ISBN 978-80-7392-077-7
    6. VOJTOVÁ, Věra. Problematika spolupráce školy a policie při šetření delikvence dětí a mladistvých. (School-Police Cooperation on Investigation of Child and Juvenile Deliquency). Online. In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. 1st ed. Brno: Muni. p. 285-298. pedagogika. ISBN 978-80-210-4736-5
    7. VOJTOVÁ, Věra. Quality of school life from the pupils´ perspective; research thesis. Online. In ŘEHULKOVÁ, O., ŘEHULKA, E., BLATNÝ, M., MAREŠ, J.Quality of Life in the context of Health and Illness. 1. vyd. Brno: MSD. p. 78 - 89, 11 pp. ISBN 978-80-7392-073-9
    8. VOJTOVÁ, Věra. (Speciální) vzdělávací potřeby žáků v riziku a s poruchami chování a kvalita vzdělávání ((Special) Educational Needs of students in risk and with behavioural disorders and quality of education). Online. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M.et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. 1. vyd. Brno: Paido. p. 273-284, 11 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-210-4736-5
    9. VOJTOVÁ, Věra. Úvod do etopedie (Introduction to special education of children with behavioural disorders). Online. 1. vydání. Brno: Paido. 128 pp. pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-166-9
    10. VOJTOVÁ, Věra. Úvod do etopedie. Online. Brno: Paido. 128 pp

    2007

    1. VOJTOVÁ, Věra. Interconnectendess in Systems. Online. In Diagnostics and Planning. 1.vyd. Berlín: Frank a Timme. p. 219-227, 8 pp. Euroepan Inclusion Studies. ISBN 978-3-86596-033-7
    2. VOJTOVÁ, Věra. Intervence jako sebepodpora u žáků s dispozicí k poruchám chování (Intervention as self-support for students in risk of behaviour disorder). Online. In Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. 1. vyd. Brno: Paido. p. 117-119, 2 pp. ISBN 978-80-7315-150-8
    3. VOJTOVÁ, Věra. Vernetzung in Systemen (Interconnectendess in Systems). Online. In Diagnostik und Planung. 1st ed. Berlin: Frank and Timme. p. 90 - 102, 12 pp. European Inclusion Studies. ISBN 978-3-86596-033-7

    2006

    1. STÖRMER, Norbert and Věra VOJTOVÁ. Interventionen (Interventions). Online. 1.vyd. Berlín: Frank & Timme GmbH, Berlin. 234 pp. European Inclusion Studies. ISBN 978-3-86596-035-1
    2. STÖRMER, Norbert and Věra VOJTOVÁ. Interventionen (Interventions). Online. Frank & Timme GmbH, Berlin
    3. STÖRMER, Norbert and Věra VOJTOVÁ. Interventionen (Interventions). Online. 1.vyd. Berlín: Frank & Timme GmbH, Berlin. 234 pp. European Inclusion Studies. ISBN 978-3-86596-035-1
    4. STÖRMER, Norbert and Věra VOJTOVÁ. Interventions. Online. 1.vyd. Berlín: Frank & Timme GmbH, Berlin. 234 pp. European Inclusion Studies, 1. vyd. ISBN 3-86596-035-9
    5. PITNEROVÁ, Pavla. Komunikace u sluchově postižených dětí. Vliv mezilidských vztahů a komunikace na osobnost (Communication of a hearing-impaired child.). Online. In KLENKOVÁ, Jiřina and Věra VOJTOVÁ. Komunikace a její místo v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní a základní vzdělávání. brno: PdF MU Brno. 8 pp
    6. VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS and David JOHNSTONE. Pädagogische Wurzeln der Inklusion (Pedagogical Roots to Inclusion). Online. 1. vydání. Berlín: Frank & Timme GmbH. 266 pp. European Inclusion Studies, 1. vyd. ISBN 978-3-86596-038-2
    7. VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS and David JOHNSTONE. Pädagogische Wurzeln der Inklusion (Pedagogical Roots to Inclusion). Online. Frank & Timme GmbH
    8. VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS and David JOHNSTONE. Pedagogical Roots to Inclusion. Online. 1st ed. Berlin: Frank & Timme GmbH. 266 pp. European Inclusion Studies. ISBN 3-86596-038-3
    9. VOJTOVÁ, Věra. Problematika efektivity výuky žáků s rizikem poruchy emocí a chování (Effectivness of education of the risky group children (with focus on emotional and behavioral difficulties)). Online. In Pokorná, V. Inkluzivní a kognitivní edukace. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. p. 129-141, 11 pp. ISBN 80-7290-258-X

    2005

    1. KREGCJK (HG.), Konrad and Věra VOJTOVÁ. Equality in the classroom practice. Online. In Intensiv-programm: Philosophieren mit Kindern mit unterschiedlichem Hintergrund. 1. vyd. Wien: Lit Verlag. p. 71-77, 8 pp. ISBN 3-8258-8939-4
    2. KREGCJK, Konrad (Hg) and Věra VOJTOVÁ. Evaluation as a tool for improving positive classroom atmosphere. Online. In Philosphieren mit Kindern mit und ohne Behinderungen. 1st ed. Wien: LIT Verlag. p. 31-38. ISBN 3-8258-8409-0
    3. KREGCJK, K. and Věra VOJTOVÁ. Changes and trends in education in the Czech Republic. Online. In Philosphieren mit Kindern mit und ohne Behinderungen. 1. vyd. Wien: LIT Verlag. p. 39-44. Band 9. ISBN 3-8258-7218-1
    4. STŘELEC, Stanislav and Věra VOJTOVÁ. Chování žáků jako edukační problém (School discipline as a barrier in eduaction). Online. In Studie z teorie a metodiky výchovy II. 1. vyd. Brno: MU. p. 55-88, 13 pp. ISBN 80-210-3687-7
    5. VOJTOVÁ, Věra. Kázeňská politika školy (School discipline policy). Online. Komenský. Brno: PdF, MU, 3/2005, No 3, p. 3-7. ISSN 0323-0449

    2004

    1. VOJTOVÁ, Věra. Formy integrativního vzdělávání žáků s poruchami chování ve Spolkové zemi Baden-Württenberg (Modality of inclusive education of students with behavioural disorders in Baden-Württenberg). Online. In Integrativní speciální pedagogika, Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido. p. 423-426. ISBN 80-7315-071-9
    2. VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly etopedie I., Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. (Education of children with behavioral disorders - I. chapter; Approaches in Education). Online. 1.vyd. Brno: MU v Brně. 94 pp. Učebnice. ISBN 80-210-3532-3
    3. VOJTOVÁ, Věra. Problematika kázně na základní škole II (Questions of discipline in mainstream school). Online. Speciální pedagogika. Praha: UK, PdF, 14/2004, No 1, p. 11-15. ISSN 1211-2720

    2003

    1. VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Edukace žáků s poruchami chování (Education of students with behavioural difficulties). Online. In Integrativní školní pedagogika. 1.vyd. Brno: MSD. p. 191 - 203. ISBN 80-86633-07-1
    2. VOJTOVÁ, Věra. Jak předcházet kázeňským problémům (Prevention of discipline difficulties in the school). Online. Moderní vyučování. Kladno: AISIS Kladno, VII/2003, No 7, p. 3-4. ISSN 1211-6858
    3. VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Poradenství v rámci školy (Councelling in the school). Online. In Otázky speciálně pedagogického poradenství. 1. vyd. Brno: MSD. p. 176-182. ISBN 80-86633-08-X
    4. VOJTOVÁ, Věra. Problematika kázně na základní škole I, (School discipline policy I.). Online. Speciální pedagogika. Praha: UK, PdF, 13/2003, No 4, p. 297-303. ISSN 1211-2720
    5. VOJTOVÁ, Věra. Škola a její role při ovlivňování chování žáků (The role of school enviroment in the process of influencing students behaviour). Online. In Problematika integrace dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do MŠ, ZŠ a SŠ, školských zařízení, do MŠ, ZŠ, SŠ a školských zařízení. 1. vyd. Olomouc: UP. p. 53-63, 10 pp. ISBN 80-244-0725-6

    2002

    1. VOJTOVÁ, Věra. National Coordinator in European Agency for Special Needs and Inclusive Education for Czech republic. Online. National Coordinator in European Agency for Special Needs and Inclusive Education for Czech republic

    1996

    1. PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Zkušenosti s integrací v Dánsku a Itálii (Experiences with integration from Dänmark and Italy). Online. In Sociálně pedagogické aspekty ve speciální pedagogice. 1.vyd. Brno: Paido. p. 72-77, 5 pp. ISBN 80-85931-27-3
Display details
Displayed: 23/4/2024 17:10