Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2024

    1. ANDRÁŠIK, Tomáš, Nela WURMOVÁ and Barbora KRČMÁŘOVÁ. IMPROVing Spontaneity: Gestalt Therapy Perspective on Improvisational Theater as a Therapeutical Intervention. Gestalt Review. United States: Penn State University Press, 2024, vol. 28, No 1, p. 24-53. ISSN 1084-8657. Available from: https://dx.doi.org/10.5325/gestaltreview.28.1.0024.
    2. ANDRÁŠIK, Tomáš. Mental Health & Drama. In 25th Drama / Theatre in Education Conference: Sharing & caring - every child matters. 2024.

    2023

    1. ANDRÁŠIK, Tomáš. (Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice. In Sympozium Katedry sociální pedagogiky 2023. 2023.
    2. ANDRÁŠIK, Tomáš and Lucie MORAVČÍKOVÁ. EDU-Gestalt: Expressive, Experiential & Embodied Teaching. 2023. Available from: https://dx.doi.org/.
    3. MARIN ROMERA, Diego Miguel and Tomáš ANDRÁŠIK. Geštalto Teatro Mokymai Lietuvoje I (Gestalt Theatre Training in Lithuania I). 2023.
    4. ANDRÁŠIK, Tomáš and Diego Miguel MARÍN ROMERA. Geštalto teatro mokymai Lietuvoje II (Gestalt Theatre Training in Lithuania II). 2023.
    5. ANDRÁŠIK, Tomáš and Barbora KRČMÁŘOVÁ. Impro v psychoterapii a improvizující terapeut. 2023.
    6. ANDRÁŠIK, Tomáš. Improving Spontaneity: Gestalt therapy perspective on improvisational theatre as a therapeutical intervention and a tool to develop gestalt therapist competences. In Gestalt conference 2023: XIV EAGT Gestalt conference. 2023.
    7. ANDRÁŠIK, Tomáš and Barbora KRČMÁŘOVÁ. Letní škola IVGT: Gestalt, ano! A impro? (Summer school IVGT: Gestalt, yes! And Improv?). 2023.
    8. ANDRÁŠIK, Tomáš. Mosty mezi dramaterapií a Gestalt terapií. In Webináře Asociace dramaterapeutů České republiky. 2023.
    9. ANDRÁŠIK, Tomáš. Noc vzdělávání: Hledá se bezpečí (Night of Education: In Search for Safety). 2023.
    10. ANDRÁŠIK, Tomáš. Role (sociálních) pedagogů v péči o duševní zdraví: volba nebo nutnost? In Sympozium Katedry sociální pedagogiky 2023. 2023.
    11. ANDRÁŠIK, Tomáš, Veronika NÝDRLOVÁ and Diego Miguel MARÍN ROMERA. Training in Gestalt Theatre 2022/23, second year. 2023.

    2022

    1. ANDRÁŠIK, Tomáš and Barbora KRČMÁŘOVÁ. Aplikovaná improvizace, duševní zdraví a psychoterapie – přehledová studie (Applied improvisation, mental health and psychotherapy – research review). Psychoterapie. Brno: Masarykova univerzita, 2022, vol. 16, No 1, p. 5-19. ISSN 1802-3983.
    2. ANDRÁŠIK, Tomáš. Aplikovaná improvizace v sociální pedagogice (Applied improvisation in social education). In SOCEDU: Retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogiky. 2022. ISBN 978-80-568-0497-1.
    3. ANDRÁŠIK, Tomáš. Drama a improvizace v roli podpůrné intervence (Drama and improvisation as therapeutic intervention). In VÝVOJOVÉ TRAUMA aneb Jak se do dětství volá, tak se z dospělosti ozývá. 2022.
    4. ANDRÁŠIK, Tomáš and Barbora KRČMÁŘOVÁ. Future sense, Gestalt theatre a improvizace: podporujeme kreativní přizpůsobování ve 21. století (Future sense, Gestalt Theatre a improvizace: supporting proces of creative adjustment in 21. century). In Gestalt fórum: Dělat vlny. 2022.
    5. ANDRÁŠIK, Tomáš and Barbora KRČMÁŘOVÁ. Impro v psychoterapii a improvizující terapeut (Improv in psychotherapy and improvising therapist). 2022.
    6. ANDRÁŠIK, Tomáš and Barbora KRČMÁŘOVÁ. Improvizující terapeut (Improvising therapist). 2022.
    7. ANDRÁŠIK, Tomáš. Jak spolu souvisejí sociální pedagogika, aplikované drama a Gestalt terapie. In SOCEDU: Retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogiky. 2022. ISBN 978-80-568-0497-1.
    8. ANDRÁŠIK, Tomáš. Komplexní vývojové trauma (Complex developmental trauma). In VÝVOJOVÉ TRAUMA aneb Jak se do dětství volá, tak se z dospělosti ozývá. 2022.
    9. ANDRÁŠIK, Tomáš. Několik postřehů z případové studie kurikula kurzů Sebezkušenostní přípravana profesi I a II (Few insights from case study of the curriculum of courses Self-experiential preparation for profession). In Doktorandská konference studentů pedagogické fakulty MU. 2022.
    10. ANDRÁŠIK, Tomáš, Markéta KOŠATKOVÁ, Lucie MORAVČÍKOVÁ and Petr SOJÁK. Osobnostně orientovaná profesní příprava sociálních pedagogů: Aplikovaná improvizace jako metoda profesního rozvoje a nástroj do praxe (Personality-oriented professional training of social educators: Applied improvisation as a method of professional development and a tool for practice). In Kristína Liberčanová, Ivana Šuhajdová. Príbeh sociálnej pedagogiky. Vývoj, aktuálny stav a budúcnosť sociálnej pedagogiky v slovensko-českom prostredí. 1st ed. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trnavskej univerzity v Trnave a Vedy, vydavateľstva Slovenskej akadémie vied, 2022, p. 136-157. ISBN 978-80-568-0533-6.
    11. ANDRÁŠIK, Tomáš, Veronika NÝDRLOVÁ and Diego Miguel MARÍN ROMERA. Training in Gestalt Theatre 2022/23. 2022.
    12. ANDRÁŠIK, Tomáš. Zo života terapeuta na tému: Jak spolu souvisejí sociální pedagogika, aplikované drama a Gestalt terapie (From the life of a therapist: The relationship of social education, applied improv and Gestalt therapy). Online. In doc. Naďa Bizová, PhD.; Mgr. Kristína Liberčanová, PhD.; Mgr. Alexandra Lengyelová, PhDr. Ivana Šuhajdová, PhD.; PaedDr. Janette Gubricová, PhD.; Mgr. Romana Martincová, PhD. Zborník príspevkov z konferencie SOCEDU: Retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogiky. Trnava: Trnavská univerzita v Trnavě, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogických studií, 2022. ISBN 978-80-568-0522-0. Available from: https://dx.doi.org/10.31262/978-80-568-0522-0/2022.

    2021

    1. ANDRÁŠIK, Tomáš. Gestalt Theatre Workshop pro pedagogické pracovníky (Gestalt Theatre workshop for educators). 2021.
    2. ANDRÁŠIK, Tomáš. Gestalt Theatre workshop pro speciální pedagogy a školní psychology (Gestalt Theatre workshop for special educators and school psychologists). 2021.

    2020

    1. ANDRÁŠIK, Tomáš. Gestalt Theatre – Integrace aplikovaného dramatu do Gestalt terapie (Gestalt Theatre – Integration of Applied Drama into Gestalt Therapy). Psychoterapie. Masarykova univerzita, 2020, vol. 14, No 2, p. 147-169. ISSN 1802-3983.

    2019

    1. ANDRÁŠIK, Tomáš. Gestalt Theatre Therapy. In Konference Gestalt psychoterapie. 2019.

    2018

    1. ANDRÁŠIK, Tomáš. O (sebe)zkušenosti studentů učitelství. In Doktorandská konference studentů pedagogické fakulty MU. 2018.

    2017

    1. ANDRÁŠIK, Tomáš and Eva GÖKSEL. Drama in Education in Language Teacher Training (workshop with integrated talk). In Drama in Education Days 2017. 2017.
    2. ANDRÁŠIK, Tomáš. Positive classroom atmosphere and communicative language skills through Improv (theatre improvisation). In Drama in Education Days 2017. 2017.
    3. ANDRÁŠIK, Tomáš. Vyžádaný workshop: Poznej, potkej a ... svůj strach. In Diagnóza strach: XIV. konference České asociace studentů psychologie. 2017.

    2016

    1. ANDRÁŠIK, Tomáš. Drama, theories of foreign language acquisition and procedural language knowledge. In Drama and theatre in foreign and second language teaching conference at Reutlingen University. 2016.
    2. ANDRÁŠIK, Tomáš. Positive classroom atmosphere and communicative language skills through theatre improvisation. In Drama and theatre in foreign and second language teaching conference at Reutlingen University. 2016.
    3. ANDRÁŠIK, Tomáš, Petra FUKOVÁ, Marie CHVÁLOVÁ, Simona KALOVÁ, Tereza POTŮČKOVÁ, Martina HULEŠOVÁ, Blanka POJSLOVÁ, Jana VELIČKOVÁ, Petra CHLÁDKOVÁ, Markéta DENKSTEINOVÁ and Pavla JAHODOVÁ. Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Research on learning and teaching of foreign languages). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 241 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 173. ISBN 978-80-210-8497-1.

    2015

    1. ČEŘOVSKÁ, Martina, Petra FUKOVÁ, Tomáš ANDRÁŠIK, Martina HULEŠOVÁ, Jaime Geovany ESCOBAR ABARCA, Marie CHVÁLOVÁ, Pavla JAHODOVÁ and Simona KALOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Current Topics in Research into Foreign Language Learning and Teaching IV). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, Muni Press, 2015, 204 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity 172. ISBN 978-80-210-8120-8.
    2. ČEŘOVSKÁ, Martina, Petra FUKOVÁ, Tomáš ANDRÁŠIK, Martina HULEŠOVÁ, Jaime Geovany ESCOBAR ABARCA, Marie CHVÁLOVÁ, Pavla JAHODOVÁ and Simona KALOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Current Topics in Research into Foreign Language Learning and Teaching IV). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 204 pp. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity 172. ISBN 978-80-210-8120-8.
    3. ANDRÁŠIK, Tomáš. Drama jako nástroj ke zmírnění úzkosti z komunikace v cizím jazyce. (Drama as a tool to lower communicative anxiety in foreign language). In Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazkům. 2015.
    4. ANDRÁŠIK, Tomáš. IMPROve your English: Improvizace v angličtině, angličtina v improvizaci (IMPROve your English: Improvisation in English, English in improvisation). 2015.
    5. ANDRÁŠIK, Tomáš, Hana VRTALOVÁ, Stephanie BRUSH and Lukáš VENCLÍK. IMPROve your English: Intenzivní výcvik angličtiny improvizačními metodami (IMPROve your English: Intensive language course based on method of the theatre improvisation). 2015.
    6. ANDRÁŠIK, Tomáš. Impro(wise) to Improve - Theatre Improvisation in English Classroom. In 1st International SKA ELT Conference. 2015.
Display details
Displayed: 1/5/2024 10:09