Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2023

    1. KORBEL, Václav, Karel GARGULÁK, Jitka UHROVÁ, Marek POUR, Michal OSTRÝ, Nina FABŠÍKOVÁ, Kateřina ŠAFÁŘOVÁ, Jakub KOMÁREK, Jan ZEMAN, Karina HOŘENÍ, Martin KRATOCHVÍL, Lucie OBROVSKÁ, Tomáš KOHOUTEK, Daniel PROKOP a Martin BUCHTÍK. Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení – syntetická zpráva a doporučení. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, 2023.
      URL
      Název česky: Specializované činnosti pedagogických pracovníků a nepedagogická práce či další činnosti v regionálním školství: analýza stavu a návrhy doporučení – syntetická zpráva a doporučení
      Název anglicky: Specialized activities of teaching staff and non-pedagogical work or other activities in the regional education: analysis of the situation and proposals for recommendations - synthetic report and recommendations

      Klíčová slova anglicky: teaching staff, specialized activities, non-teaching work

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 16. 4. 2024 15:19.

    2022

    1. KOHOUTEK, Tomáš. Ošetřit emoce tak, aby nebolely. In ...a pak bylo ticho / Tornádo v Moravské Nové Vsi. Hodonín: Jihomoravská komunitní nadace. s. 124-141. ISBN 978-80-11-01633-3. 2022.
      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 19. 9. 2022 05:09.
    2. KOHOUTEK, Tomáš, Jan ŠIRŮČEK a Hynek CÍGLER. Podněty k rozvoji psychodiagnostické praxe při stanovování podpůrných opatření (včetně zařazování do tříd a škol, zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona). In Hoření, K. et al., Výzkumná zpráva: Analýza příčin vyššího podílu romských žáků vzdělávajících se dle RVP ZV UV ve třídách zřízených podle § 16 odst. 9, Školského zákona a návrh souboru opatření pro oblast vzdělávání a další relevantní oblasti. TAČR, MŠMT. 14 s. 2022.
      URL
      Název anglicky: Incentives for the development of psychodiagnostic practice when establishing support measures (including placement in classes and schools established pursuant to pursuant to Section 16(9) of the Education Act

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 11. 5. 2023 21:53.
    3. KOHOUTEK, Tomáš. Škola jako pestrá obec. Praha: Česká školní inspekce, 2022.
      URL
      Název česky: Škola jako pestrá obec
      Název anglicky: School as a diverse community

      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 31. 1. 2023 13:03.
    4. HOŘENÍ, Karina, Klára ZAJÍČKOVÁ, Jitka UHROVÁ, Lucie OBROVSKÁ, Karel GARGULÁK, Daniel PROKOP, Michal KUNC, Tomáš KOHOUTEK, Martin BUCHTÍK, Nina FABŠÍKOVÁ, Jakub KOMÁREK, Václav KORBEL a Martin PHILIPP. Výzkumná zpráva: Analýza příčin vyššího podílu romských žáků vzdělávajících se dle RVP ZV UV ve třídách zřízených podle § 16 odst. 9, školského zákona a návrh souboru opatření pro oblast vzdělávání a další relevantní oblasti. Praha: TAČR, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2022.
      URL
      Název anglicky: Research report: Analysis of the causes of the higher proportion of Romani pupils educated according to the framework curriculum for basic education in classes established pursuant to Section 16(9) of the Education Act and proposal of a set of measures

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 11. 5. 2023 21:33.

    2021

    1. KOHOUTEK, Tomáš. Cena děkana. Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2021.
      Název anglicky: Dean´s Award
      Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: tornado, catastrophic event, psychosocial assistance

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 25. 2. 2022 14:54.
    2. KOHOUTEK, Tomáš. Potřebujeme krytinu, plachty a psychologa. Praha: VLTAVA LABE MEDIA a.s. s. 28-31. Vlasta. ISSN 0139-6617. 2021.
      Název anglicky: We need roofing, tarpaulins and a psychologist.
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: tornado, catastrophic event, psychosocial assistance

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 3. 2022 11:49.

    2020

    1. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Stanislav JEŽEK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ a Miroslav JANÍK. Novice teachers in the Czech Republic and their drop-out intentions. European Journal of Education. Hoboken , NJ USA: John Wiley & Sons, roč. 55, č. 2, s. 275- 291. ISSN 0141-8211. doi:10.1111/ejed.12373. 2020.
      URL
      Název česky: Začínající učitelé v České republice a jejich záměry odejít
      Název anglicky: Novice teachers in the Czech Republic and their drop-out intentions
      RIV/00216224:14410/20:00114019 Článek v odborném periodiku. angličtina. Spojené státy.
      Hanušová, Světlana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Píšová, Michaela (203 Česká republika, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Minaříková, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Miroslav (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: novice teacher; dropout; professional socialisation; objective determinants of socialization
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 14. 3. 2022 11:15.
    2. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Lucie ŠKARKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Petr KVĚTON a Stanislav JEŽEK. Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé. 1. vyd. Brno: Munipress. 278 s. Pedagogický výzkum, sv. 1. ISBN 978-80-210-9651-6. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9652-2020. 2020.
      URL
      Název anglicky: Classroom Management: Student Teachers and Mentor Teachers
      RIV/00216224:14410/20:00114352 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Lojdová, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Lukas, Josef (203 Česká republika, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Škarková, Lucie (203 Česká republika, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Květon, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Classroom management; behavioral management; instructional management; need for closure; mixed methods; student teachers; mentor teachers; lower secondary education
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 12. 3. 2021 12:22.
    3. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Lucie ŠKARKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Petr KVĚTON a Stanislav JEŽEK. Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 278 s. Pedagogický výzkum, sv. 1. ISBN 978-80-210-9652-3. 2020.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: Classroom Management: Student Teachers and Mentor Teachers
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Classroom management; behavioral management; instructional management; need for closure; mixed methods; student teachers; mentor teachers; lower secondary education
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 21. 4. 2021 08:39.
    4. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Lucie ŠKARKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Petr KVĚTON a Stanislav JEŽEK. Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 278 s. Pedagogický výzkum, sv. 1. ISBN 978-80-210-9651-6. 2020.
      Název anglicky: Classroom Management: Student Teachers and Mentor Teachers
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Classroom management; behavioral management; instructional management; need for closure; mixed methods; student teachers; mentor teachers; lower secondary education
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 21. 4. 2021 08:24.

    2019

    1. HANUŠOVÁ, Světlana a Tomáš KOHOUTEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách. In ZAČÍNAJÍCÍ UČITEL II. 5. mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků. 2019.
      Název česky: Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách
      Název anglicky: Do they want to stay or leave? Novice teachers at Czech primary and lower secondary schols
      RIV/00216224:14410/19:00108158 Vyžádané přednášky. čeština. Česká republika.
      Hanušová, Světlana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: novice teacher;pupils; school; leadership; colleagues
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Změněno: 25. 3. 2020 16:53.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ a Tomáš KOHOUTEK. Novice Teachers of English as a Foreign Language in the Czech Republic and their Drop-Out Intentions. Journal of Language and Cultural Education. Nitra: OZ SlovakEdu, roč. 7, č. 2, s. 51-77. ISSN 1339-4045. doi:10.2478/jolace-2019-0011. 2019.
      URL
      Název česky: Začínající učitelé angličtiny jako cizího jazyka v České republice a jejich záměr odejít ze školy/ze školství
      Název anglicky: Novice Teachers of English as a Foreign Language in the Czech Republic and their Drop-Out Intentions
      RIV/00216224:14410/19:00107790 Článek v odborném periodiku. angličtina. Slovensko.
      Hanušová, Světlana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Píšová, Michaela (203 Česká republika, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: teaching English as a foreign language; novice teachers; drop-out
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 19. 3. 2020 10:38.
    3. VLČKOVÁ, Kateřina, Stanislav JEŽEK, Tomáš KOHOUTEK a Jan MAREŠ. Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů. Orbis Scholae. Praha: UK, roč. 13, č. 2, s. 49-64. ISSN 1802-4637. doi:10.14712/23363177.2019.11. 2019.
      full text Orbis Scholae
      Název anglicky: Short Version of Need for Closure Scale: The Structure of the Czech Version on the Student Teachers’ and Teachers’ Sample
      RIV/00216224:14410/19:00107603 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Need for Closure Scale; teachers; student teachers; lower secondary education
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 3. 2020 10:19.

    2018

    1. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ a Stanislav JEŽEK. Cena děkana. Masarykova univerzita, 2018.
      Název česky: Cena děkana
      Název anglicky: Dean's Award
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: novice teacher; dropout; primary and lower secondary schools; professional socialisation; objective determinants of socialization
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Změněno: 14. 3. 2022 16:56.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ a Stanislav JEŽEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 322 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, č. 45. ISBN 978-80-210-8889-4. 2018.
      Název česky: Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách
      Název anglicky: Do they want to stay or leave?
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: novice teacher; dropout; primary and lower secondary schools; professional socialisation; objective determinants of socialization
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 14. 11. 2018 15:22.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ a Stanislav JEŽEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách. 1. dotisk 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. 322 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 45. ISBN 978-80-210-8889-4. 2018.
      Název česky: Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách
      Název anglicky: Do they want to stay or leave?
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: novice teacher; dropout; primary and lower secondary schools; professional socialisation; objective determinants of socialization
      Recenzováno: ano

      Změnil: Bc. Jiří Hotárek, učo 235101. Změněno: 12. 10. 2018 10:42.
    4. KOHOUTEK, Tomáš a Jan MAREŠ. Profesní socializace začínajících učitelů – zkušenosti s diagnostikou a evaluací. In Pedagogická diagnostika a evaluace 2018. 2018.
      URL
      Název anglicky: Professional Socialization of Novice Teachers - Research Assessment and Evaluation Experience
      RIV/00216224:14410/18:00101235 Prezentace na konferencích. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: novice teachers; professional socialization of novice teachers; questionaires; assessment; well-being
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 20. 3. 2019 16:09.

    2017

    1. MINAŘÍKOVÁ, Eva, Světlana HANUŠOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Tomáš KOHOUTEK a Klára ULIČNÁ. Career Change Intentions of Novice Teachers in the Czech Republic: The Role of Out-of-school Factors. In European Conference on Educational Research. 2017.
      Název česky: Úvahy o změně profese začínajících učitelů v České republice: role mimoškolních faktorů
      Název anglicky: Career Change Intentions of Novice Teachers in the Czech Republic: The Role of Out-of-school Factors
      RIV/00216224:14410/17:00095393 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Dánsko.
      Minaříková, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Hanušová, Světlana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janík, Miroslav (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Uličná, Klára (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: Career Change;Novice Teachers;Out-of-school Factors;parents;community;educational context
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D., učo 102818. Změněno: 29. 3. 2018 09:58.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ a Stanislav JEŽEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. 326 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 45. ISBN 978-80-210-8889-4. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8922-2017. 2017.
      URL
      Název česky: Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách
      Název anglicky: Do they want to stay or leave?
      RIV/00216224:14410/17:00101500 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Hanušová, Světlana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Píšová, Michaela (203 Česká republika, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Minaříková, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Miroslav (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Uličná, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: novice teacher; dropout; primary and lower secondary schools; professional socialisation; objective determinants of socialization
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 22. 2. 2019 15:33.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ a Stanislav JEŽEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 322 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, č. 45. ISBN 978-80-210-8922-8. 2017.
      Čítárna Munispace
      Název česky: Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách
      Název anglicky: Do they want to stay or leave?
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: novice teacher; dropout; primary and lower secondary schools; professional socialisation; objective determinants of socialization
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 14. 11. 2018 15:36.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ, Klára ULIČNÁ a Stanislav JEŽEK. Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 322 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, č. 45. ISBN 978-80-210-8889-4. 2017.
      Název česky: Chtějí zůstat nebo odejít? Začínající učitelé v českých základních školách
      Název anglicky: Do they want to stay or leave?
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: novice teacher; dropout; primary and lower secondary schools; professional socialisation; objective determinants of socialization
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 14. 11. 2018 15:24.
    5. MINAŘÍKOVÁ, Eva, Světlana HANUŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Miroslav JANÍK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ a Klára ULIČNÁ. Novice teachers in the Czech Republic: Why do they leave and change schools? In EARLI 2017. 2017.
      URL
      RIV/00216224:14410/17:00095379 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Minaříková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Hanušová, Světlana (203 Česká republika, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Miroslav (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Uličná, Klára (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: novice teachers; drop-out
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 4. 2018 15:15.
    6. HANUŠOVÁ, Světlana, Tomáš JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Miroslav JANÍK, Klára ULIČNÁ a Jan MAREŠ. Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi? In XXV. ročník konference ČAPV Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. 2017.
      Název česky: Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi?
      Název anglicky: Should I stay or should I go or What keeps beginning teachers in the profession?
      RIV/00216224:14410/17:00095109 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Hanušová, Světlana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janík, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Minaříková, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Miroslav (203 Česká republika, domácí) -- Uličná, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: novice teacher; drop-out; predictors
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D., učo 102818. Změněno: 5. 4. 2018 15:51.
    7. HANUŠOVÁ, Světlana, Tomáš JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Miroslav JANÍK, Klára ULIČNÁ a Jan MAREŠ. Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi? In XXV. ročník konference ČAPV Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. ISBN 978-80-7435-688-9. 2017.
      Název česky: Should I stay or should I go aneb Co drží začínající učitele v profesi?
      Název anglicky: Should I stay or should I go or What keeps beginning teachers in the profession?
      RIV/00216224:14410/17:00095108 Konferenční abstrakt. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Hanušová, Světlana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janík, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Minaříková, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Miroslav (203 Česká republika, domácí) -- Uličná, Klára (203 Česká republika, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: novice teacher; drop-out; predictors
      Druh účasti: aktivní účast
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2018 10:36.
    8. MAREŠ, Jan a Tomáš KOHOUTEK. Well-being začínajících učitelů - výzkumná studie. In XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu Hradec Králové. 2017.
      URL
      Název česky: Well-being začínajících učitelů - výzkumná studie
      Název anglicky: Beginning teachers well-being - research study
      RIV/00216224:14410/17:00094971 Prezentace na konferencích. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Mareš, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: beginning teacher; well-being; beginning teacher socialization
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2018 10:46.
    9. MAREŠ, Jan a Tomáš KOHOUTEK. Životní spokojenost začínajících učitelů. In Novinky v pedagogické a školní psychologii 2017: Příklady dobré praxe. 2017.
      URL
      Název anglicky: Novice teachers well being
      RIV/00216224:14410/17:00095373 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Mareš, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: well being; novice teachers
      Druh účasti: aktivní účast
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2018 10:52.

    2016

    1. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ a Tomáš KOHOUTEK. Moc ve školních třídách studentů učitelství: souhrnné výsledky projektu GAČR. 2016.
      Název anglicky: Power in Classess Taught by Student Teachers: Summarizing Research Results
      RIV/00216224:14410/16:00088522 Konferenční abstrakt. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Lojdová, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Lukas, Josef (203 Česká republika, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: power in the classroom; mixed methods design; student teachers; teaching practice
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 22. 9. 2017 16:32.
    2. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ a Tomáš KOHOUTEK. Moc ve školních třídách studentů učitelství: souhrnné výsledky projektu GAČR. 2016.
      Název anglicky: Power in Classess Taught by Student Teachers: Summarizing Research Results
      RIV/00216224:14410/16:00088505 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Lojdová, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Lukas, Josef (203 Česká republika, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: power in the classroom; mixed methods design; student teachers; teaching practice
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 8. 1. 2017 18:59.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Klára ULIČNÁ, Miroslav JANÍK, Jan MAREŠ a Tomáš KOHOUTEK. Proč odcházejí začínající učitelé ze školství? In XXIV. ročník ČAPV Síťování v pedagogickém výzkumu. ISBN 978-80-7394-596-1. 2016.
      Název česky: Proč odcházejí začínající učitelé ze školství?
      Název anglicky: Why do novice teachers leave schools?
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: novice teacher; drop-out; objective factors
      Druh účasti: aktivní účast
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 22. 9. 2017 16:33.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana, Eva MINAŘÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Klára ULIČNÁ, Miroslav JANÍK, Jan MAREŠ a Tomáš KOHOUTEK. Proč odcházejí začínající učitelé ze školství? In XXIV. ročník ČAPV Síťování v pedagogickém výzkumu. 2016.
      Název česky: Proč odcházejí začínající učitelé ze školství?
      Název anglicky: Why do novice teachers leave schools?
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: novice teacher; drop-out; objective factors
      Druh účasti: aktivní účast
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Změněno: 17. 2. 2017 10:34.
    5. MAREŠ, Jan a Tomáš KOHOUTEK. Začínající učitelé a jejich well-being. In Učíme psychologii / Teaching psychology 2016. 2016.
      URL
      Název anglicky: Beginning teachers and their well-being
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: wellbeing; beginning teachers; professional identity; professional socialization
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 12. 12. 2016 14:47.

    2015

    1. KOHOUTEK, Tomáš a Jan MAREŠ. Referenční báze moci aneb dobrý učitel jako dobrý člověk. In Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. 1. vyd. Brno: Munipress. s. 157-177, 20 s. verze 1. ISBN 978-80-210-8096-6. 2015.
      Název anglicky: Reference base of power: a good teacher, a good man
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: reference base of power; student teacher; pregradual teacher education; lower secondary education; power bases
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 26. 2. 2016 14:44.
    2. MAREŠ, Jan a Tomáš KOHOUTEK. Well-being u začínajících učitelů. In Učíme psychologii / Teaching psychology 2015. 2015.
      URL
      Název anglicky: Well-being of the beginning teachers
      RIV/00216224:14410/15:00081364 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Mareš, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: wellbeing; beginning teachers; professional identity; professional socialization
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 5. 4. 2016 09:43.
    3. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Jarmila BRADOVÁ a Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. 1. vyd. Brno: Munipress. 238 s. verze 1. ISBN 978-80-210-8096-6. 2015.
      full text Munispace
      Název anglicky: From a Lecture Hall to a Teacher´s Desk Power Relations in Student Teacher Classes
      RIV/00216224:14410/15:00081507 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Lojdová, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Lukas, Josef (203 Česká republika, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Šalamounová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Bradová, Jarmila (703 Slovensko, domácí) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Power; power relations; student teacher; pregradual teacher education; teaching practice; lower secondary education; power bases; coercive power; legitimate power; referent power; reward power; expert power
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 20. 6. 2017 14:11.
    4. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Jarmila BRADOVÁ a Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 237 s. ISBN 978-80-210-8096-6. 2015.
      Název anglicky: From a Lecture Hall to a Teacher´s Desk Power Relations in Student Teacher Classes
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Power; power relations; student teacher; pregradual teacher education; teaching practice; lower secondary education; power bases; coercive power; legitimate power; referent power; reward power; expert power

      Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 2. 6. 2016 13:46.
    5. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Jarmila BRADOVÁ a Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 237 s. ISBN 978-80-210-8097-3. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8097-2015. 2015.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: From a Lecture Hall to a Teacher´s Desk Power Relations in Student Teacher Classes

      Klíčová slova anglicky: Power; power relations; student teacher; pregradual teacher education; teaching practice; lower secondary education; power bases; coercive power; legitimate power; referent power; reward power; expert power

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 16. 2. 2016 12:07.

    2014

    1. KOHOUTEK, Tomáš. Ohlasy jungovských témat v současné teoretické psychologii: teorie interakce osobnostních systémů. In Konference ČSAP - Hranice psychoterapeutického prostoru. 2014.
      URL
      Název anglicky: Reception of jungian topics in contemporary theoretical psychology: The personality systems interaction theory
      Psychologie. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: jungian typology, personality styles, PSI theory
      Druh účasti: aktivní účast
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 18. 2. 2015 13:51.

    2013

    1. BUCKOVÁ, Jolana a Tomáš KOHOUTEK. Možnosti využití hry v písku (Sandspiel) v diagnostice a terapii rodinných vztahů I: východiska pro strukturovaný přístup. In Psychologická diagnostika - výzkum, prevence a poradenství. 2013.
      Název anglicky: Possibilities of use of sandplay for the purposes of family relationships diagnostics and therapy I: foundations of structured approach

      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 30. 1. 2014 18:34.
    2. BUCKOVÁ, Jolana a Tomáš KOHOUTEK. Možnosti využití hry v písku (Sandspiel) v diagnostice a terapii rodinných vztahů II: popis metodiky a příklady případové práce. In Psychologická diagnostika - výzkum, prevence a poradenství. 2013.
      Název anglicky: Possibilities of use of sandplay for the purposes of family relationships diagnostics and therapy II: description of the method, case examples

      Klíčová slova anglicky: projective methods, diagnostics of the family relationships, sandplay

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 30. 1. 2014 18:31.

    2012

    1. KOHOUTEK, Tomáš a Jan MAREŠ. Anketa pro učitele. Anketa škole na míru. Praha: NÚV. ISBN 978-80-87063-73-6. 2012.
      URL
      Název anglicky: Surveys for teachers
      RIV/00216224:14230/12:00059297 Účelové publikace. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: school self-evaluation; self-evaluation tool; survey for parents; survey user manual
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 21. 2. 2013 01:48.
    2. KOHOUTEK, Tomáš a Jan MAREŠ. Anketa pro žáky. Anketa škole na míru. Praha: NÚV. ISBN 978-80-87652-94-7. 2012.
      URL
      Název anglicky: Surveys for students
      RIV/00216224:14230/12:00059426 Účelové publikace. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: school self-evaluation; self-evaluation tool; survey for students; survey user manual
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 21. 2. 2013 01:47.
    3. MAREŠ, Jan a Tomáš KOHOUTEK. Ankety pro žáky, učitele a rodiče. In XX. konference České asociace pedagogického výzkumu "Kvalita ve vzdělávání". 2012.
      URL
      Název anglicky: Surveys for pupils, teachers and parents
      RIV/00216224:14230/12:00060895 Vyžádané přednášky. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Mareš, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: school self-evaluation; self-evaluation tool; survey for students; survey for teachers; survey for parents; surveys user manual; methodology of surveys development;
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 30. 11. 2012 11:12.
    4. MAREŠ, Jan a Tomáš KOHOUTEK. Ankety pro žáky, učitele a rodiče: zkušenosti s přípravou autoevaluačního nástroje pro potřeby základních a středních škol. In Věra Ježková. Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova. s. 48-57. ISBN 978-80-7290-620-8. 2012.
      URL
      Název anglicky: Surveys for pupils, teachers and parents: the experience with the preparation of the selfevaluation tool for elementary and secondary schools
      RIV/00216224:14230/12:00069614 Stať ve sborníku. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Mareš, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: school climate; school self-evaluation; surveys for students; surveys for teachers; surveys for parents; educational research; practice-based approach; online questionnaire
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Změněno: 25. 4. 2014 11:16.

    2011

    1. KOHOUTEK, Tomáš a Jan MAREŠ. Ankety pro rodiče. Anketa škole na míru. Praha: NÚV. ISBN 978-80-87063-49-1. 2011.
      Manuál Evaluační nástroj
      Název anglicky: Surveys for parents
      RIV/00216224:14230/11:00054139 Účelové publikace. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: school self-evaluation; self-evaluation tool; survey for parents; survey user manual
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 8. 2. 2012 14:47.
    2. KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ a Stanislav JEŽEK. Dotazník způsobů zvládání zátěže: konstrukce nástroje využitého v brněnské části longitudinální studie ELSPAC, souhrn nejvýznamnějších výsledků. In konference Psychologická diagnostika dětí a dospívajících: Výzkum, prevence a školní poradenství. 2011.
      URL
      Název anglicky: The coping questionnaire: the construction of questionnaire administrated in the Brno ELSPAC longitudinal study, a summary of the main findings
      RIV/00216224:14230/11:00052663 Prezentace na konferencích. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Adolescence; Coping; Coping and development; Coping in adolescence; Coping questionnaire; Coping questionnaire structure
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 8. 7. 2011 11:38.
    3. MAREŠ, Jan a Tomáš KOHOUTEK. Strategie zvládání zátěže v adolescenci: styly odpovídání a limity dotazníkového šetření. In konference Psychologická diagnostika dětí a dospívajících: Výzkum, prevence a školní poradenství. 2011.
      URL
      Název anglicky: Coping strategies in adolescence: responding styles and the survey limits
      RIV/00216224:14230/11:00052662 Prezentace na konferencích. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Mareš, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Adolescence; coping; coping and development; responding styles; survey limits
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 8. 7. 2011 11:38.

    2010

    1. DVOŘÁČKOVÁ, Dagmar a Tomáš KOHOUTEK. Psychosociální determinanty zdraví a vnímání kvality života seniorů. Revue sociálnych služieb. Trnava: Oliva, roč. 2, č. 2, s. 50-65. ISSN 1338-1075. 2010.
      Název anglicky: Psychosocial determinants of health and perceived quality of life by seniors

      Klíčová slova anglicky: senior, ageing process, home for seniors, quality of life, psychosocial determinants of health

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 28. 1. 2011 00:17.

    2009

    1. KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ a Stanislav JEŽEK. Changes in Coping During Adolescence: Possible Conceptualisations. Studia psychologica: časopis pre základný výskum v psychologických vedách. Bratislava: Slovak Academic Press, roč. 51/2009, 2-3, s. 167-182. ISSN 0039-3320. 2009.
      URL
      Název česky: Změny ve struktuře zvládání zátěže v adolescenci: možnosti konceptualizace
      RIV/00216224:14230/09:00035743 Článek v odborném periodiku. Psychologie. angličtina. Slovensko.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant) -- Mareš, Jan (203 Česká republika) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: coping; stress; transactional approach; development; change; structure
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 6. 10. 2009 14:09.
    2. KOHOUTEK, Tomáš, Dalibor ŠPOK a Ivo ČERMÁK. Neštěstí, krizové události, katastrofy a jedinec. In Kohoutek, T., Čermák, I. (editoři). Psychologie katastrofické události. 1. vyd. Praha: Academia. s. 18-92. ISBN 978-80-200-1816-8. 2009.
      Název anglicky: Critical incidents, disasters and an individual
      Psychologie. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: disasters; floods; stress; trauma
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 9. 11. 2009 15:35.
    3. NAVRÁTIL, Marek, Ivo ČERMÁK a Tomáš KOHOUTEK. Povodně a pomoc z perspektivy pomáhajících. In Kohoutek, T., Čermák, I. (editoři). Psychologie katastrofické události. 1. vyd. Praha: Academia. s. 192-230, 40 s. ISBN 978-80-200-1816-8. 2009.
      Název anglicky: The floods and the help from the view of aid workers
      Psychologie. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: floods; focus groups; aid workers
      Recenzováno: ano

      Změnil: prof. PhDr. Ivo Čermák, CSc., učo 27253. Změněno: 3. 12. 2009 00:55.
    4. KOHOUTEK, Tomáš, Tomáš URBÁNEK, Ivo ČERMÁK a Bohumila BAŠTECKÁ. Povodně a pomoc z perspektivy zasažených. In Kohoutek, T., Čermák, I. (editoři). Psychologie katastrofické události. 1. vyd. Praha: Academia. s. 110-191. ISBN 978-80-200-1816-8. 2009.
      Název anglicky: The floods and the help from the view of flood victims
      Psychologie. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: floods; stress; trauma; psychosocial assistance
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 9. 11. 2009 15:41.
    5. KOHOUTEK, Tomáš a Ivo ČERMÁK. Psychologie katastrofické události. Vyd. 1. Praha: Academia. 362 s. 10332. ISBN 978-80-200-1816-8. 2009.
      Název anglicky: The Psychology of Disastrous Events
      RIV/00216224:14230/09:00028626 Odborná kniha. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika) -- Čermák, Ivo (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: floods; psychosocial assistance; crisis psychology; stress; trauma
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 8. 3. 2010 20:04.
    6. KOLÁŘOVÁ, Kateřina, Marek BLATNÝ a Tomáš KOHOUTEK. Vztah mezi sebepojetím a zvládáním zátěže. In L. Golecká, J. Gurňáková, I. Ruisel (Eds.). Sociálne procesy a osobnosť 2008. Zborník z konferencie. Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie SAV. s. s. 655 – 663, 9 s. ISBN 978-80-88910-26-8. 2009.
      Název česky: Vztah mezi sebepojetím a zvládáním zátěže
      Název anglicky: Self-concept relation to coping

      Klíčová slova anglicky: coping; personality; self-concept
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 15. 4. 2011 14:19.
    7. MAREŠ, Jan, Stanislav JEŽEK a Tomáš KOHOUTEK. Změny v hodnocení problémů a strategií zvládání zátěže v průběhu dospívání - longitudinální studie. In Sociální procesy a osobnost 2009: Člověk na cestě životem: rizika, výzvy, příležitosti. 2009.
      URL
      Název česky: Changes in the assessment of problems and coping styles and strategies during adolescence - a longitudinal study
      Název anglicky: Changes in the problems perception and coping styles in adolescence - a longitudinal study.
      RIV/00216224:14230/09:00037134 Prezentace na konferencích. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Mareš, Jan (203 Česká republika, garant) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: coping; stress; transactional approach; adolescence; change; structure; longitudinal study; ELSPAC
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 10. 11. 2009 17:20.

    2008

    1. KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ a Stanislav JEŽEK. Coping in Adolescence. In Ježek, S., Lacinová, L. (Eds.). Fifteen-Year-Olds in Brno: A Slice of Longitudinal Self-Reports. Brno: Masarykova univerzita. s. 55-64. Psychologie. ISBN 978-80-210-4755-6. 2008.
      Název česky: Zvládání v adolescenci
      RIV/00216224:14230/08:00027203 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Psychologie. angličtina. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Mareš, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: coping; adolescence; ELSPAC
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D., učo 18832. Změněno: 30. 9. 2011 11:38.
    2. MILLOVÁ, Katarína, Marek BLATNÝ a Tomáš KOHOUTEK. Demanding life situations in university students: gender aspect. Social Processes & Personality. roč. 1, č. 1, s. 12 - 19, 2008.
      URL
      Název česky: Zátěžové situace u vysokoškolských studentů: genderové hledisko
      Psychologie. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: appraisal; coping; coping strategies; demanding life situations; gender differences
      Recenzováno: ano

      Změnil: prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc., učo 30587. Změněno: 14. 4. 2010 18:11.
    3. MILLOVÁ, Katarína, Marek BLATNÝ a Tomáš KOHOUTEK. Osobnostné aspekty zvládania záťaže. E-psychologie [online]. roč. 2, č. 1, s. 1 - 8. ISSN 1802-8853. 2008.
      URL
      Název česky: Osobnostní aspekty zvládání zátěže
      Název anglicky: Personality aspects of coping with stress
      RIV/00216224:14230/08:00024161 Článek v odborném periodiku. Psychologie. slovenština. Česká republika.
      Millová, Katarína (703 Slovensko, garant) -- Blatný, Marek (203 Česká republika) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: coping strategies; personality styles; coping; personality
      Recenzováno: ano

      Změnil: prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc., učo 30587. Změněno: 14. 4. 2010 18:20.
    4. KOLÁŘOVÁ, Kateřina, Marek BLATNÝ a Tomáš KOHOUTEK. Osobnostní souvislosti zvládání zátěže. SPFFBU. Řada psychologická (P). Annales Psychologici. Brno: Masarykova univerzita, roč. 56, P 12, s. 67-77. ISSN 1211-3522. 2008.
      Název česky: Osobnostní souvislosti zvládání zátěže
      Název anglicky: Personality relation to coping
      RIV/00216224:14210/08:00047606 Článek v odborném periodiku. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Kolářová, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Blatný, Marek (203 Česká republika, domácí) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: Coping; personality; Big Five

      Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 15. 4. 2011 14:12.
    5. KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ a Stanislav JEŽEK. Reakce na školní zátěž: longitudinální perspektivy. In XVI celostátní konference ČAPV: Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. 2008.
      Název anglicky: Responses to academic stress: longitudinal perspectives
      RIV/00216224:14230/08:00028431 Prezentace na konferencích. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant) -- Mareš, Jan (203 Česká republika) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: stress; coping; early adolescence; school achievement
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 16. 3. 2010 14:25.
    6. ELICHOVÁ, Markéta a Tomáš KOHOUTEK. Romská dětská populace a tvořivost. In Socialia. Trnava: Tranavská univerzita v Trnave. s. 506-508. ISBN 978-808082-160-9. 2008.
      Název anglicky: Romanian children and creativity
      RIV/00216224:14230/08:00024312 Stať ve sborníku. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Elichová, Markéta (203 Česká republika) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: creativity; Romanian chidren
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 6. 11. 2008 14:12.
    7. KOLÁŘOVÁ, Kateřina, Marek BLATNÝ a Tomáš KOHOUTEK. Vztah mezi sebepojetím a zvládáním zátěže (poster). In Sociálne procesy a osobnosť 2008. Zborník z konferencie. ISBN 978-80-88910-26-8. 2008.
      Název česky: Vztah mezi sebepojetím a zvládáním zátěže
      Název anglicky: Self-concept relation to coping
      Psychologie. čeština. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: coping; personality; self-concept

      Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 15. 4. 2011 14:24.
    8. KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ a Stanislav JEŽEK. Zvládání zátěže v adolescenci: stabilita a kontext změn mezi 13. a 15. rokem. In Sociálne procesy a osobnosť 2008. 2008.
      Název anglicky: Coping in adolescence: stability and context of changes between 13 and 15 years of age
      RIV/00216224:14230/08:00028430 Prezentace na konferencích. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant) -- Mareš, Jan (203 Česká republika) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: stress; coping; adolescence
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 16. 3. 2010 14:26.

    2007

    1. KOHOUTEK, Tomáš, Tomáš URBÁNEK, Ivo ČERMÁK, Dalibor ŠPOK a Marek NAVRÁTIL. Dopady povodní v ČR v roce 2002 z perspektivy zasažených a pomáhajících: implikace pro organizaci pomoci, psychosociální aspekty pomoci. In Veřejná a soukromá řešení dopadů živelních pohrom v ČR : konference s mezinárodní účastí 6.6.-7.6.2007 / [editor Petr Červinek]. Brno: Masarykova univerzita. s. 102 - 113, 11 s. ISBN 978-80-210-4395-4. 2007.
      Název anglicky: Flooding in the Czech Republic in 2002 from the perspective of victims and helpers: implications for the organization of the help, psychosocial aspects of the help
      RIV/00216224:14210/07:00041874 Stať ve sborníku. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Urbánek, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Čermák, Ivo (203 Česká republika, domácí) -- Špok, Dalibor (203 Česká republika, domácí) -- Navrátil, Marek (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: floods; needs of the victims; traumatic experience; psychosocial aid
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 6. 5. 2011 11:36.
    2. KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ a Stanislav JEŽEK. Experienced problems and coping with them in adolescence. 2007.
      URL
      Název česky: Pociťované problémy a způsob jejich zvládání v adolescenci.
      RIV/00216224:14210/07:00019479 Audiovizuální tvorba. Psychologie. angličtina. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant) -- Mareš, Jan (203 Česká republika) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: coping; coping strategies; adolescence; individual development

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 12. 3. 2008 13:58.
    3. MILLOVÁ, Katarína, Marek BLATNÝ a Tomáš KOHOUTEK. Osobnostné súvislosti zvládania záťaže. In Sociální procesy a osobnost 2007 (sborník příspěvků). Brno: Psychologický ústav Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. s. 317-321. ISBN 978-80-7392-016-6. 2007.
      Název česky: Osobnostní souvislosti zvládání zátěže
      Název anglicky: Personality relation to coping with stress
      Psychologie. slovenština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: personality; coping; demanding life situations

      Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 29. 3. 2012 09:14.
    4. MILLOVÁ, Katarína, Marek BLATNÝ a Tomáš KOHOUTEK. Osobnostné súvislosti zvládania záťaže (poster). In Konference "Sociální procesy a osobnost". 2007.
      Název česky: Osobnostní souvislosti zvládání zátěže (poster)
      Název anglicky: Personality relation to coping with stress (poster)
      Psychologie. slovenština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: personality; coping; demanding life situations
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PhDr. Katarína Millová, Ph.D., učo 64592. Změněno: 8. 10. 2010 11:11.
    5. ELICHOVÁ, Markéta a Tomáš KOHOUTEK. Tvořivost - potenciální síla pro umění i seberealizaci (tvořivost u romských dětí). In Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku: vybrané aspekty teorie a praxe. Praha: Centrum adiktologie. s. 12-15. ISBN 80-86620-14-X. 2007.
      Název anglicky: Creativity - potential power for artistry and self-fulfillment (creativity among Romanian children)
      RIV/00216224:14230/07:00024311 Stať ve sborníku. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Elichová, Markéta (203 Česká republika) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: creativity; Romanian children; impact of the family
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 6. 11. 2008 14:00.
    6. KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ a Stanislav JEŽEK. Způsob zvládání zátěže v adolescenci. 2007.
      URL
      Název anglicky: The coping strategies in adolescence
      RIV/00216224:14210/07:00019361 Audiovizuální tvorba. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant) -- Mareš, Jan (203 Česká republika) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: coping; coping strategies; adolescence

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 12. 3. 2008 14:00.

    2006

    1. JAKUBEKOVÁ, Ivana, Petra BOKOVÁ a Tomáš KOHOUTEK. Hudba a osobnost: souvislosti profesní dráhy hudebníků a proměnných jejich osobnostního stylu (vývěskové sdělení). In Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku - "Umění ve vědě, věda v umění". 2006.
      Název anglicky: Music and personality: connections between career of the musicians and variables of their personality style
      Psychologie. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: music; personality; career

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 12. 3. 2008 17:51.
    2. KOHOUTEK, Tomáš. Katastrofy a jedinec: člověk v situaci mimořádné zátěže. 2006.
      URL
      Název anglicky: Disasters and the individual: people under extreme stress
      RIV/00216224:14210/06:00041873 Audiovizuální tvorba. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: disasters PTSD stress Chernobyl

      Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 6. 5. 2011 11:32.
    3. KOHOUTEK, Tomáš, Stanislav JEŽEK a Jan MAREŠ. Otázky vztahu stylu zvládání zátěže mladšími adolescenty a jejich sociální pozice ve školní třídě. Blatný, M., Vobořil, D., Květon, P., Jelínek, M., Sobotková, V. (eds.). In Sociální procesy a osobnost 2005. Brno: PsÚ AV ČR. s. 185-197, 12 s. ISBN 80-86174-09-3. 2006.
      Název anglicky: Coping strategies in early adolescence and its influence to the social status in the clasroom
      RIV/00216224:14410/06:00018422 Stať ve sborníku. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika) -- Mareš, Jan (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: coping; coping strategies; clasroom; social statutus
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 12. 3. 2008 14:01.

    2005

    1. KOHOUTEK, Tomáš, Tomáš URBÁNEK, Ivo ČERMÁK, Dalibor ŠPOK a Bohumila BAŠTECKÁ. Flooding: Czech Republic 2002: Impact on the mind of victims and issues of psychosocial aid. Granada 3 - 8 July 2005, Spain, 2005.
      URL
      Název česky: Povodně v ČR v roce 2002: dopad na psychiku zasažených a otázky psychosociální pomoci
      RIV/00216224:14210/05:00019501 Audiovizuální tvorba. Psychologie. angličtina. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant) -- Urbánek, Tomáš (203 Česká republika) -- Čermák, Ivo (203 Česká republika) -- Špok, Dalibor (203 Česká republika) -- Baštecká, Bohumila (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: floods; symptoms of PTSD; psychosocial aid
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 12. 3. 2008 14:03.
    2. KOHOUTEK, Tomáš, Stanislav JEŽEK a Jan MAREŠ. Otázky vztahu stylu zvládání zátěže mladšími adolescenty a jejich sociální pozice ve školní třídě. Brno: konference PsÚ AV ČR, PÚ SAV. VIII. Sociální procesy a osobnost. 2005.
      Název anglicky: Coping strategies in early adolescence and its influence to the social status in the clasroom
      RIV/00216224:14410/05:00013982 Audiovizuální tvorba. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika) -- Mareš, Jan (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: coping; coping strategies; clasroom; social statutus

      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 12. 3. 2008 14:02.

    2004

    1. SVOBODA, Mojmír, Vladimír ŘEHAN, Zdeněk VTÍPIL, Helena KLIMUSOVÁ, Pavel HUMPOLÍČEK, Tomáš URBÁNEK a Tomáš KOHOUTEK. Aplikovaná psychodiagnostika v České republice. První vydání. Brno: MSD, s.r.o. Brno. 234 s. ISBN 80-86633-12-8. 2004.
      Název anglicky: Applied psychological assessment in the Czech Republic
      RIV/00216224:14210/04:00011372 Odborná kniha. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Svoboda, Mojmír (203 Česká republika, garant) -- Řehan, Vladimír (203 Česká republika) -- Vtípil, Zdeněk (203 Česká republika) -- Klimusová, Helena (203 Česká republika) -- Humpolíček, Pavel (203 Česká republika) -- Urbánek, Tomáš (203 Česká republika) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: psychological assessment; assessment methods; questionnaire survey

      Změnil: prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc., učo 1679. Změněno: 29. 6. 2009 08:06.
    2. BALAŠTÍKOVÁ, Veronika, Marek BLATNÝ a Tomáš KOHOUTEK. Aspekty sebepojetí jako determinanty výběru strategií zvládání u adolescentů. Československá psychologie: Časopis pro psychologickou teorii a praxi. Praha: Academia, roč. 48, č. 5, s. 410-415. ISSN 0009-062X. 2004.
      Název anglicky: Aspects of self-concept as a determinants of coping strategies in adolescence
      Psychologie. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: self-concept; coping; adolescence
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 23. 3. 2015 17:24.
    3. KOHOUTEK, Tomáš, Tomáš URBÁNEK a Dalibor ŠPOK. Prožívání povodňových událostí: výskyt symptomů zátěže jako indikátor specifických potřeb zasažených osob. In Víme o sobě? vydáno u příležitosti konání konference Psychosociální pomoc v situacích mimořádných událostí. Praha: Magistrát hlavního města Prahy. s. 19-26. 2004.
      Název anglicky: Experience of the flood
      RIV: Stať ve sborníku. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika, garant) -- Urbánek, Tomáš (203 Česká republika) -- Špok, Dalibor (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: flood;traumatic experiences;coping

      Změnil: prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D., učo 18094. Změněno: 26. 6. 2007 15:53.

    2003

    1. BALAŠTÍKOVÁ, Veronika, Marek BLATNÝ a Tomáš KOHOUTEK. Aspekty Já jako determinanty výběru copingových strategií. In Sociální procesy a osobnost - sborník příspěvků. Brno: Psychologický ústav FF MU. s. 13-14. ISBN 80-86633-09-8. 2003.
      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 14. 7. 2004 14:34.
    2. MAREŠ, Jan, Tomáš KOHOUTEK a Stanislav JEŽEK. Copingové strategie a jejich vývoj v adolescenci. Pavlov: konference Sociální procesy a osobnost. PsÚ FF MU, PsÚAV ČR, ÚEP SAV, SpÚ SAV. 2003.
      URL
      Název anglicky: Coping Strategies and Development in Adolescence
      RIV/00216224:14410/03:00008937 Audiovizuální tvorba. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Mareš, Jan (203 Česká republika, garant) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: Coping; coping strategies; adolescence; development

      Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 29. 5. 2009 12:29.
    3. MAREŠ, Jan, Tomáš KOHOUTEK a Stanislav JEŽEK. Copingové strategie v adolescenci. Brno: konference Učitelé a zdraví. PedF MU. 2003.
      URL
      Název anglicky: Coping Strategies in Adolescence
      RIV/00216224:14410/03:00008939 Audiovizuální tvorba. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Mareš, Jan (203 Česká republika, garant) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: Coping; coping strategies; adolescence; development

      Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 29. 5. 2009 12:32.
    4. MAREŠ, Jan, Tomáš KOHOUTEK a Stanislav JEŽEK. Time changes in adolescents' relationship towards school - a coping perspective. Milano: The European Society for Developmental Psychology. XIth European Conference on Developmental Psych. 2003.
      URL
      Název anglicky: Time changes in adolescents' relationship towards school - a coping perspective
      RIV/00216224:14410/03:00008934 Audiovizuální tvorba. Psychologie. angličtina. Česká republika.
      Mareš, Jan (203 Česká republika, garant) -- Kohoutek, Tomáš (203 Česká republika) -- Ježek, Stanislav (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: development; adolescence; coping; coping strategies; attitudes; school

      Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 29. 5. 2009 12:33.
    5. KOHOUTEK, Tomáš, Marek BLATNÝ a Miroslav BRÉDA. Zdravotní stesky, copingové strategie a kognitivně-emoční typologie osobnosti: analýza vzájemných souvislostí. In Sociální procesy a osobnost. Brno: Psychologický ústav FF MU. s. 159-168. ISBN 80-86633-09-8. 2003.
      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 14. 7. 2004 14:30.

    2002

    1. BLATNÝ, Marek, Tomáš KOHOUTEK a Petra JANUŠOVÁ. Dimensionality of coping encounter and its relationship to appraisal and personality. 11th European Conference on Personality. ISBN 3-936142-78-5. 2002.
      Změnil: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., učo 19783. Změněno: 6. 9. 2002 15:17.
    2. BLATNÝ, Marek, Tomáš KOHOUTEK a Petra JANUŠOVÁ. Situačně kognitivní a osobnostní determinanty chování v zátěžové situaci. Československá psychologie. Praha: AV ČR, roč. 46, č. 2, s. 97-108. ISSN 0009-062X. 2002.
      Název anglicky: Situational-cognitive and personality determinants of coping behavior
      Psychologie. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: personality; coping; appraisal

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 23. 3. 2015 17:27.
Zobrazeno: 18. 4. 2024 18:54