Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2020

    1. DOLEŽALOVÁ, Lenka, Ilona FIALOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Ivo ŠLAPÁK and Marie VÍTKOVÁ. Inkluze žáků se zdravotním postižením z pohledu lékaře, psychologa a pedagoga. Osvětové aktivity na podporu inkluzivního vzdělávání (Inclusion of Pupils with Health Disabilities from the Perspective of a Doctor, Psychologist and Teacher). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 144 pp. ISBN 978-80-210-9596-0.
    2. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ and Radka HORÁKOVÁ. Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se sluchovým postižením. Metodická příručka (Methodology of Classroom Management in Inclusive Classroom with a Focus on Pupils with Hearing Disability. Methodological Manual). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 303 pp. ISBN 978-80-210-6643-4.
    3. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Odezírání a jeho role v individuální logopedické intervenci a vzdělávání jedinců se sluchovým postižením (Lipreading and its role individual speech therapy intervention and education of individuals with hearing impairment). Listy klinické logopedie. Praha: Asociace klinických logopedů, 2020, vol. 4, No 2, p. 61-68. ISSN 2570-6179. Available from: https://dx.doi.org/10.36833/lkl.2020.042.
    4. FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ and Barbora ZAIFERTOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze (Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 257 pp. Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob (22). ISBN 978-80-280-0229-9.
    5. FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ and Barbora ZAIFERTOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze (Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 257 pp. ISBN 978-80-280-0229-9.

    2019

    1. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Radka HORÁKOVÁ. Komunikační a simulační techniky surdopedické (Communication and simulation techniques in deaf education.). 1., elektronické. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 68 pp. ISBN 978-80-210-9678-3.
    2. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Radka HORÁKOVÁ. Speciálněpedagogická diagnostika surdopedická. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.) (Special Needs Diagnostic – Hearing Disability. Methodical texts for the MUNI 4.0 project). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9595-3.
    3. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role (Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role). Brno: Masarykova univerzita, 2019, 250 pp. ISBN 978-80-210-9562-5.
    4. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role (Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 258 pp. ISBN 978-80-210-9562-5.
    5. KULDA, Martin and Lenka DOLEŽALOVÁ. Zoologický lexikon znakového jazyka jako didaktická pomůcka (Zoological lexicon of sign language as a didactic tool). Brno: Masarykova univerzita, 2019, 107 pp. ISBN 978-80-210-9561-8.
    6. KULDA, Martin and Lenka DOLEŽALOVÁ. Zoologický lexikon znakového jazyka jako didaktická pomůcka (Zoological lexicon of sign language as a didactic tool). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 101 pp. ISBN 978-80-210-9561-8.

    2018

    1. KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Jana MAGEROVÁ, Ivana MÁROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu (Reflection of Special Educational Needs in the Educational Process). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 150 pp. ISBN 978-80-210-9206-8.
    2. KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Jana MAGEROVÁ, Ivana MÁROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Věra VOJTOVÁ and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu (Reflection of Special Educational Needs in the Educational Process). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 150 pp. ISBN 978-80-210-9206-8.

    2017

    1. HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ and Barbora CHLEBORADOVÁ. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí (Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment). první. Brno: MU, 2017, 311 pp. ISBN 978-80-210-8915-0.
    2. HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATEJIČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ and Barbora CHLEBORADOVÁ. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí (Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 311 pp. ISBN 978-80-210-8915-0.

    2016

    1. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Adéla ĎÁSKOVÁ. Možnosti diagnostiky školní zralosti u dětí se sluchovým postižením (Possibilities of diagnostic process of school readiness of children with hearing impairment). In Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání. 2016.
    2. BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Adéla ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Helena GAJDOŠÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Miroslava HYNŠTOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Barbora ILGNEROVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Petr KOPEČNÝ, Eva MINÁŘOVÁ, Dana NOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Zuzana PAŽITNÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kristina ŠIMEČKOVÁ, Petra ŠEVČÍKOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání (Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education). 1st ed. Brno: MU, 2016, 384 pp. ISBN 978-80-210-8508-4.
    3. BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Adéla ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Helena GAJDOŠÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Miroslava HYNŠTOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Barbora ILGNEROVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Petr KOPEČNÝ, Eva MINÁŘOVÁ, Dana NOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Zuzana PAŽITNÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kristina ŠIMEČKOVÁ, Petra ŠEVČÍKOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání (Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 338 pp. ISBN 978-80-210-8508-4.

    2014

    1. PROCHÁZKOVÁ, Lucie, Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Martin VRUBEL, Petr KOPEČNÝ, Lenka DOLEŽALOVÁ and Miroslava BARTOŇOVÁ. Speciální andragogika. Texty k distančnímu vzdělávání (Special Andragogy). 1st ed. Brno: Paido, 2014. ISBN 978-80-7315-254-3.
    2. VÍTKOVÁ, Marie, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Ilona FIALOVÁ and Barbora BAZALOVÁ. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. první. Brno: Paido, 2014.

    2013

    1. DOLEŽALOVÁ, Lenka, Kateřina JANDÁSKOVÁ and Lada MÜLLEROVÁ. Postavení rodiny dítěte se sluchovým postižením v sociálním systému v České republice (Family with a Child with Hearing Impairment within the Social System of the Czech Republic). In PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. 1st ed. Brno: Paido, 2013, p. 99-107. ISBN 978-80-7315-245-1.
    2. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Sluchové postižení v období dospělosti a stáří (Hearing Impairment in Adulthood and Old Age). In PANČOCHA, Karel, Lucie PROCHÁZKOVÁ a Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ et al. Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy k dospělým osobám a seniorům se zdravotním postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 187-198. ISBN 978-80-210-6306-8.
    3. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Specifika ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením (Specific features in teaching pupils with hearing impairment). In Bartoňová, M., Vítková, M et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 119-138, 19 pp. ISBN 978-80-210-6646-5.
    4. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Vytváření podmínek pro cestu k inkluzivní společnosti a inkluzivnímu vzdělávání s ohledem na jedince se sluchovým postižením (Creating Conditions for Inclusive Society and Inclusive Education for Individuals with Hearing Loss). In KLENKOVÁ, J. et al. Jedinci s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí škol, školských zařízení a v zařízeních sociálních služeb. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 105-126. ISBN 978-80-210-6652-6.
    5. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Pavla PITNEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ and Lenka DOLEŽALOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve středním školství. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2013, 259 pp. ISBN 978-80-7315-243-7.

    2012

    1. HRICOVÁ, Lenka and Lenka DOLEŽALOVÁ. Aktuální změny v legislativě České republiky týkající se sluchového postižení v oblasti zdravotnictví a sociální práce (Current Amendments in the Legislation of Czech Republic in a Health Care and Social Work Field Relating to Hearing Impairment). In Beňo, P., Tarcsiová, D., Radková, L. Komunikácia s pacientmi/klientmi s postihnutím sluchu. 2012th ed. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2012, p. 216-232. ISBN 978-80-8082-536-2.
    2. HRICOVÁ, Lenka and Lenka DOLEŽALOVÁ. Hluchoslepota (Deafblindness). In Bartoňová, M., Bytešníková, I., Vítková, M. et al. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012, p. 157-173. ISBN 978-80-7315-237-6.
    3. KLENKOVÁ, Jiřina, Barbora BOČKOVÁ and Lenka DOLEŽALOVÁ. Mezinárodní setkání pedagogů a specialistů k problematice vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, workshop 6 (International Meeting of Teachers and Specialists on the Issues Education Students with Special Educational Needs, workshop 6). 2012.
    4. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Profesní uplatnění osob se sluchovým postižením v České republice (Professional Fulfilment of Persons with Hearing Impairment in the Czech Republic). In Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities. 1. vyd. Brno: Paido, 2012, p. 133-140. ISBN 978-80-7315-236-9.
    5. HRICOVÁ, Lenka and Lenka DOLEŽALOVÁ. Propojení teorie a praxe v oblasti terciárního vzdělávání speciálních pedagogů se zaměřením na surdopedii (Interconnection of theory and the practice in the tertiary education of students of special education in the field of education of persons with hearing impairment). Online. In POTMĚŠIL, M. Sborník textů z XII. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. mezinárodní dramaterapeutické konference pořádané na téma: "Teorie praxi - praxe teorii."MI. 1. vydání. Olomouc: UPOL, 2012, p. 698-711. ISBN 978-80-244-2966-3.
    6. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Připravenost učitelů základních škol na vzdělávání žáků se sluchovým postižením (Preparedness of Teachers at Primary schools for Education of Pupils with Hearing Impairment). In XIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. 2012.
    7. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Připravenost učitelů základních škol na vzdělávání žáků se sluchovým postižením (Preparedness of Teachers at Primary schools for Education of Pupils with Hearing Impairment). 2012.
    8. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Tereza ŽAJDLÍKOVÁ. Působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze žáků se sluchovým postižením (Influence of Families and Schools in the Process of Social Inclusion of Pupils with Hearing Impairment). In D. Opatřilová, M. Vítková et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 101-111. ISBN 978-80-210-5996-2.
    9. HRICOVÁ, Lenka and Lenka DOLEŽALOVÁ. Raná intervence u dětí s těžkým sluchovým postižením a dětí s hluchoslepotou (Early Intervention by Children with Severe Hearing Impairment and Children with Deafblindness). In Opatřilová, D., Nováková, Z., Vítková, M. et al. Intervence u dětí se zdravotním postižením v raném věku. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012, p. 121-139. ISBN 978-80-7315-240-6.
    10. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Raná intervence u dětí se sluchovým postižením a u dětí s hluchoslepotou (Early Intervention in Children with Hearing Impairment and Children with Deafblindness). In OPATŘILOVÁ, D., NOVÁKOVÁ, Z. et al. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. 1. vydání. Brno: MU, 2012, p. 115-137. ISBN 978-80-210-5880-4.
    11. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Sluchové postižení (Hearing impairment). In Bartoňová, M., Bytešníková, I., Vítková, M. et al. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012, p. 135-155. ISBN 978-80-7315-237-6.
    12. HRICOVÁ, Lenka and Lenka DOLEŽALOVÁ. Specifika přístupu k dětem se sluchovým postižením a dětem s hluchoslepotou (Approaches to Children with Hearing Impairment and Children with Deafblindness). In Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs. 1st ed. Brno: MU, 2012, p. 131-158. ISBN 978-80-210-6044-9.
    13. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Pavla PITNEROVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole (Strategy for the Education of Pupils with Special Educational Needs in High School). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 221 pp. ISBN 978-80-210-6001-2.
    14. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Terciární vzdělávání studentů se sluchovým postižením v České republice (Tertiary education of students with hearing impairment in the Czech republic). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 199 pp. ISBN 978-80-210-5993-1.
    15. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Výuka cizího jazyka u studentů se sluchovým postižením na vysoké škole. In Regec, V. (ed.). Sborník příspěvků z konference Posilování kompetencí v oblasti informačních technologií mladých vědeckých pracovníků při práci s osobami se zdravotním postižením. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, p. 19-29. ISBN 978-80-244-3190-1.
    16. HRICOVÁ, Lenka and Lenka DOLEŽALOVÁ. Význam teorie pro praxi a význam praxe pro teorii – Analýza postojů studentů oboru surdopedie k odborným praxím (The importance of the theory for the practice and the practice for the theory – The analyse of attitudes of students of the education of persons with hearing impairment to field experience). Online. In POTMĚŠIL, M. Sborník textů z XII. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. mezinárodní dramaterapeutické konference pořádané na téma: "Teorie praxi - praxe teorii."MI. 1. vydání. Olomouc: UPOL, 2012, p. 698-711. ISBN 978-80-244-2966-3.
    17. KLENKOVÁ, Jiřina and Lenka DOLEŽALOVÁ. Workshop v rámci 6. konference s mezinárodní účastí v rámci řešení VZ PdF MU Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání s názvem: Profesní orientace u žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením (Professional Orientation of Pupils with Hearing Impairment and Pupils with impaired communication ability). 2012.

    2011

    1. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Aktuální změny v legislativě České republiky týkající se sluchového postižení v oblasti zdravotnictví a sociální práce. In Komunikácia s pacientmi/klientmi s postihnutím sluchu, mezinárodní konference, Trnavská univerzita v Trnave, Slovenská republika. 2011.
    2. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Analýza podmínek pro vzdělání žáka se sluchovým postižením v běžné základní škole (Analysis of Conditions for Education of Students with Hearing Impairments in Mainstreem Schools). In OPATŘILOVÁ, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantages. 1st ed. Brno: Paido, 2011, p. 77-88. ISBN 978-80-7315-219-2.
    3. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Komplexní systém péče o jedince se sluchovým postižením. Možnosti komunikace s dětmi se sluchovým postižením v nemocnici. In Projekt Inovace studijního programu všeobecného lékařství s rozšířenou výukou pediatrie na LF MU (CZ.1.07/2.2.00/15.0187), řešitel prof. MUDr. Ivo Šlapák, CSc., období řešení 10/2010 - 9/2012, investor/program : Ministerstvo školství, mládeže a tělovýcho. 2011.
    4. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Komunikační systémy osob se sluchovým postižením (Communication Systems of Person with Hearing Impairment). In Sborník přednášek a statí specializovaného vzdělávání logopedů ve školství. Modul 3. Poruchy sluchu. 1st ed. Měcholupy: Asociace logopedů ve školství, o.s., 2011, p. 92-126.
    5. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Podmínky inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením v základní škole (Conditions of Inclusive Education of Pupils with Hearing Impairment in the Primary School). In ODSTRČILÍKOVÁ, Y. Současné trendy ve výuce dětí a žáků se sluchovou vadou. Sborník přednášek z odborné konference konané dne 25. března 2011 na počest 100. výročí založení školy pro děti s vadami sluchu ve Valašském Meziříčí. 1st ed. Valašské Meziříčí, 2011.
    6. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Podmínky inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením v základní škole (Conditions of Inclusive Education of Pupils with Hearing Impairment in the Primary School). 2011.
    7. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Propojení teorie a praxe v oblasti terciárního vzdělávání speciálních pedagogů se zaměřením na surdopedii (Interconnection of theory and the practice in the tertiary education of students of special education in the field of education of persons with hearing impairment). In XII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebamina téma: Teorie praxi - praxe teorii. Pedagogická fakulta Univerzity Palackého. 2011.
    8. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Jana LUKÁČOVÁ. Recepce psaného textu u dětí se sluchovým postižením (Reception of written text by children with hearing impairment). In Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.). Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Stude. 1st ed. Brno: Paido, 2011, p. 45-57. ISBN 978-80-7315-216-1.
    9. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Jana LUKÁČOVÁ. Recepce psaného textu u dětí se sluchovým postižením (Reception of written text by children with hearing impairment). In Vítková, M., Opatřilová, D. (eds.) Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Stud. 2011. ISBN 978-80-7315-215-4.
    10. KLENKOVÁ, Jiřina, Barbora BOČKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ and Lenka HRICOVÁ. Zkušenosti pedagogů z inkluzivních škol se vzděláváním žáků s narušenou komunikační schopností a sluchovým postižením (Experiences of Teachers form Inclusive Schools with Education of Pupils with Impaired Communication Ability and Hearing Impairment). 2011.
    11. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Žák se sluchovým postižením v prostředí inkluzivní základní školy (Pupil with Hearing Impairment in Inclusive Environment of Primary School). In Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení.Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 165-172. ISBN 978-80-210-5731-9.

    2010

    1. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Analýza postojů vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením (Analyse attitudes of university teachers at all faculties of Masaryk University towards the tertiary education of hearing-impaired students at university). In XI. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VI. Mezinárodní dramaterapeutická konference. 2010.
    2. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Erziehung der Schüler mit Sprachstörungen und der Schüler mit Hörschädigung in der Regelschule (Education Of Pupils With Impaired Communication Ability And Pupils With Hearing Impairment In The Primary School). In Integration hörgeschadigter Kinder und Jugendlichen in allgemeinen Einrichtungen, Konferenz, Ludwig-Maxmilians-Universität in München. 2010.
    3. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Inkluzivní vzdělávání žáků se sluchovým postižením v základní škole (Inclusive Education of Pupils with Hearing Impairment in the Primary School). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 143-152. ISBN 978-80-210-5383-0.
    4. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Specifika osobnosti jedince se sluchovým postižením (Particular aspects of personality of persons with hearing impairment). In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2010, 22 pp. ISBN 978-80-7315-199-7.
    5. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Vizuálně-motorické komunikační systémy a jejich užití v praxi (se zaměřením na oblast vzdělávání). In Specializované vzdělávání logopedů ve školství. 2010.
    6. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Výchova a vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením v běžných školských zařízeních (Education of Children and Pupils with Hearing Impairments in Mainstream Schools). In HAVEL, J., FILOVÁ, H., et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole.Inclusive Education in Primary School. 1. vydání. Brno: Paido Brno, 2010, p. 137-152. ISBN 978-80-7315-202-4.
    7. HRICOVÁ, Lenka and Lenka DOLEŽALOVÁ. Výuka cizího jazyka u studentů se sluchovým postižením na vysoké škole (Teaching of Foreign Language by Students with Hearing Impairment at the University). In Workshop Cudzí jazyk a žiaci so sluchovým postihnutím, Katedra špeciálnej pedagogiky Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Slovenská republika. 2010.
    8. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Vzdělávání žáka se sluchovým postižením v prostředí inkluzivní základní školy (Education of Pupil with Hearing Impairment in Inclusive Environment of Primary School). In Květoňová, L.; Prouzová, R. (eds.) Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Praha: PdF UK, 2010, p. 102-113. ISBN 978-80-7290-472-3.
    9. KLENKOVÁ, Jiřina, Barbora BOČKOVÁ, Lenka HRICOVÁ and Lenka DOLEŽALOVÁ. Žák s narušenou komunikační schopností na začátku povinné školní docházky (The Pupil With Impaired Communication Ability On Begin Of Compulsory Education). 2010.

    2009

    1. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Analýza postojů vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením (Analyse of attitudes of university teachers towards the tertiary education of hearing-impaired students at university.). In Mühlpachr, P. (ed.) Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 45-54. Publikace Pd-22/09-02/58. ISBN 978-80-210-4951-2.
    2. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Postoje vysokoškolských učitelů k terciárnímu vzdělávání studentů se sluchovým postižením. (Attitudes of University Teachers to Tertiary Education of Students with Hearing Impairments.). In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: Masarykva univerzita, 2009, 16 pp. ISBN 978-80-7315-188-1.
    3. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Specifika terciárního vzdělávání studentů se sluchovým postižením . In X. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. mezinárodní dramaterapeutická konference. 1st ed. Olomouc, 2009, 17 pp. ISBN 978-80-903832-7-2.
    4. DOLEŽALOVÁ, Lenka, Lenka HRICOVÁ and Hana ABBODOVÁ. Vzdělávání žáků se sluchovým postižením ze sociokulturně znevýhodněného prostředí (Education of Pupils with Hearing Impairment from Socially Disadvantaged Environment). In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1st ed. Brno: MU, 2009, 12 pp. ISBN 978-80-7315-188-1.

    2008

    1. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Auditivně-verbální terapie u sluchově postižených dětí (Auditive-Verbal Therapy in Children with Hearing Impairment). In KLENKOVÁ, Jiřina and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Pupils with Special educational Needs. Brno: Paido, 2008, p. 44-44, 12 pp. ISBN 978-80-7315-167-6.
    2. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Specifika terciárního vzdělávání studentů se sluchovým postižením (Specificity of the tertiary education of hearing impaired students). Editor, doc.PhDr. Mgr. Pavel Mühlpachr, Ph.D. In MÜHLPACHR, Pavel. Speciální pedagogika v interdisciplinárních a muiltidisciplinárních souvislostech. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 45-59, 14 pp. pedagogická. ISBN 978-80-210-4762-4.

    2007

    1. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Integrace sluchově postiženého žáka do běžného školského zařízení (Integration of pupil with hearing impairment into mainstream school). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Brno: Paido, 2007, p. 75-75, 12 pp. ISBN 978-80-7315-150-8.
    2. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Komunikační techniky užívané v komunikaci sluchově postižených studentů s vyučujícími na vysoké škole (Communication forms of the deaf and hard of hearing people and their using with the teachers in the tertiary education). In Mühlpachr, Pavel. Dilemata speciální pedagogiky. 1st ed. Brno: MSD, 2007, p. 53-57. ISBN 978-80-7392-012-8.
    3. DOLEŽALOVÁ, Lenka. Vizuální percepce řeči u sluchově postižených (Visual perception of speech by hearing impaired persons). In PANČOCHA, Karel and Helena VAĎUROVÁ. Aktuální směry ve speciální pedagogice. Výzkum v dizertačních pracích postgraduálních studentů na Katedře speciální pedagogiky PdF MU. Brno: MSD, spol. s.r.o., 2007, p. 36-43, 160 pp. ISBN 978-80-86633-92-3.
Display details
Displayed: 25/4/2024 12:26