Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2023

    1. ŘÍČAN, Jaroslav, Vlastimil CHYTRÝ, Petr SUCHÁČEK a Miloš MAKOVSKÝ. Možnosti objektivizace hodnocení metakognitivního myšlení žáků v reálné praxi: Výběr příkladů z portfolií učitelů matematiky realizujících akční výzkum. Most: Hněvín. 96 s. ISBN 978-80-7561-403-2. 2023.
      Název česky: Možnosti objektivizace hodnocení metakognitivního myšlení žáků v reálné praxi: Výběr příkladů z portfolií učitelů matematiky realizujících akční výzkum
      Název anglicky: Possibilities of Objectifying the Assessment of Students‘ Metacognitive Thinking in Real Practice: A Selection of Examples from the Portfolios of Mathematics Teachers Conducting an Action Research

      Klíčová slova anglicky: Action research; metacognition; mathematics instruction; teachers; student teachers
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 7. 3. 2023 14:39.
    2. SUCHÁČEK, Petr, Hana TESÁK VRTALA a Radek ŠÍP. Summer school for Ph.D. students. 2023.
      Program Letní školy
      Název česky: Letní škola pro doktorandy
      Název anglicky: Summer school for Ph.D. students

      Klíčová slova anglicky: pedagogical competence; professional development

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 3. 9. 2023 12:17.
    3. BOČEK, Marek, Ingrid PROCHÁZKOVÁ, Petr SUCHÁČEK a Hana ŠVÁBÍKOVÁ. Výlet do dobré praxe. Příprava budoucích učitelů na vlastní kůži. 2023.
      webová stránka konference
      Název česky: Výlet do dobré praxe. Příprava budoucích učitelů na vlastní kůži.
      Název anglicky: Trip to Good Practice. Preparing future teachers first-hand.

      Klíčová slova anglicky: future teacher preparation; collegial sharing; university pedagogy; experiential learning

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 30. 1. 2023 13:26.

    2022

    1. SUCHÁČEK, Petr. Emoce ve výuce. 8 s. doi:. 2022.
      Plný text v .pdf Plný text článku online
      Název česky: Emoce ve výuce
      Název anglicky: Emotions in Teaching

      Klíčová slova anglicky: emotion in teching, nonviolent communication, teacher empathy

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 1. 11. 2022 23:10.
    2. SUCHÁČEK, Petr. Empatie učitele – co, proč a hlavně jak. Sociální pedagogika | Social Education. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlině, roč. 10, č. 1, s. 88-93. ISSN 1805-8825. 2022.
      Plný text článku
      Název česky: Empatie učitele – co, proč a hlavně jak
      Název anglicky: Teacher empathy - What, Why and especially How
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: teacher empathy, teacher credibility, teacher-student relationships

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 25. 4. 2022 10:43.
    3. SUCHÁČEK, Petr. Nenásilná komunikace: Jak to přežít s lidmi. In Noc vzdělávání. Otevřeno, 2022.
      Sborník anotací workshopů
      Název česky: Nenásilná komunikace: Jak to přežít s lidmi
      Název anglicky: Nonviolent communication: How to Survive with People

      Klíčová slova anglicky: nonviolent communication, mental health, relationships between teachers and pupils

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 18. 4. 2022 20:55.
    4. SUCHÁČEK, Petr. Nenásilná komunikace v mateřské škole. 2022.
      Program konference
      Název česky: Nenásilná komunikace v mateřské škole
      Název anglicky: Nonviolent communication in kindergarten

      Klíčová slova anglicky: nonviolent communication, mental health, relationships between teachers and pupils
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 1. 11. 2022 22:59.
    5. SUCHÁČEK, Petr. Pojetí rozvoje pedagogických kompetencí vysokoškolských vyučujících na univerzitách v České republice. 2022.
      URL
      Název česky: Pojetí rozvoje pedagogických kompetencí vysokoškolských vyučujících na univerzitách v České republice
      Název anglicky: The Concept of the Development of Pedagogical Competences of University Teachers at Universities in the Czech Republic

      Klíčová slova anglicky: tertiary pedagogy; teacher education; innovation in education

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 21. 3. 2022 15:08.

    2021

    1. SUCHÁČEK, Petr. Cesta rozvoje pedagogických kompetencí – od jednoho semináře k systému podpory. In International Conference of Lifelong Learning. 2021.
      Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2021
      Název česky: Cesta rozvoje pedagogických kompetencí – od jednoho semináře k systému podpory
      Název anglicky: The Path Towards Pedagogical Competencies: from a Single Seminar to a Comprehensive Support System

      Klíčová slova anglicky: tertiary pedagogy; teacher education; innovation in education
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 8. 9. 2021 10:58.
    2. SUCHÁČEK, Petr. Cesta rozvoje pedagogických kompetencí – od jednoho semináře k systému podpory. In Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2021. ISBN 978-80-7509-802-3. 2021.
      Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2021
      Název česky: Cesta rozvoje pedagogických kompetencí – od jednoho semináře k systému podpory
      Název anglicky: The Path Towards Pedagogical Competencies: from a Single Seminar to a Comprehensive Support System

      Klíčová slova anglicky: tertiary pedagogy; teacher education; innovation in education
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 1. 9. 2021 18:11.
    3. SUCHÁČEK, Petr. Inspirace z nenásilné komunikace pro pohodu doma, v kabinetu i ve třídě. In Vitální učitel. 2021.
      webová stránky projektu
      Název česky: Inspirace z nenásilné komunikace pro pohodu doma, v kabinetu i ve třídě
      Název anglicky: Inspirations from Nonviolent Communication for Peace at home, at school and in the classroom
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: nonviolent communication, mental health, relationships between teachers and pupils
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 29. 11. 2021 16:39.
    4. SUCHÁČEK, Petr. Jak funguje učení a proč na tom záleží? In 5. Konference "Výuka První Pomoci Zážitkem" - ONLINE. 2021.
      Konference o výuce první pomoci. Akce, která motivuje, vzdělává a spojuje. Všechny, kdo učí první pomoc. Kohokoli, kdekoli - od žáků základních škol přes mediky po topmanagement velkých firem. Chcete získat nové informace, okouknout nápady pro vlastní ku Záznam přednášky
      Název česky: Jak funguje učení a proč na tom záleží?
      Název anglicky: How Learning Works and Why it matters?
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: pedagogy; learning; principles of learning
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 13. 2. 2021 16:12.
    5. SUCHÁČEK, Petr. Jak se učí budoucí učitelé učit v čase pandemie? 2021.
      Záznam celého pořadu. Můj příspěvek začíná v 1:14:20
      Název česky: Jak se učí budoucí učitelé učit v čase pandemie?
      Název anglicky: How to teach pre-service teacher in the times of pandemic?
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: pre-service teacher education; education in the pandemic

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 22. 3. 2021 10:03.
    6. SUCHÁČEK, Petr. Jak zapojit žáky do náročných témat? Dobrou otázkou! In Učíme v globálních souvislostech VII. ročník. 2021.
      URL
      Název česky: Jak zapojit žáky do náročných témat? Dobrou otázkou!
      Název anglicky: How to get students to engage with complicated topics? With a good question!

      Klíčová slova anglicky: classroom discourse, teacher's questions, dialogic teaching, pedagogical competence; professional development
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 24. 8. 2021 19:58.
    7. SUCHÁČEK, Petr, Hana VRTALOVÁ a Radek ŠÍP. Letní škola pro Ph.D. studenty. 2021.
      webové stránky letní školy
      Název česky: Letní škola pro Ph.D. studenty
      Název anglicky: Summer School for PhD Students MUNI

      Klíčová slova anglicky: pedagogical competence; professional development

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 20. 8. 2021 17:45.

    2019

    1. SUCHÁČEK, Petr. Active learning: Something we all have to get used to. thesedablog: Supporting and Leading Educational Change, 2019.
      URL
      Název česky: Aktivní učení: zvykat si musejí všichni
      Název anglicky: Active learning: Something we all have to get used to
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: university pedagogy, proffesional development, active learning, participatory methods
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 20. 2. 2020 13:38.
    2. VANDERZIEL, Jeffrey Alan, Ingrid ČEJKOVÁ a Petr SUCHÁČEK. Center for Teaching Excellence: Origins and Future Potential. 2019.
      angličtina. Česká republika.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Jeffrey Alan Vanderziel, B.A., učo 37043. Změněno: 24. 4. 2019 15:15.
    3. SUCHÁČEK, Petr, Hana VRTALOVÁ a Petr HOLÍK. Letní škola pro doktorandy MUNI. 2019.
      Název anglicky: Summer School for PhD Students MUNI
      RIV/00216224:14210/19:00110596 Popularizační texty a aktivity. čeština. Česká republika.
      Sucháček, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) -- Vrtalová, Hana (203 Česká republika, domácí) -- Holík, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: pedagogical competence; professional development

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 24. 3. 2020 09:41.
    4. ČEJKOVÁ, Ingrid, Petr SUCHÁČEK a Jeffrey Alan VANDERZIEL. Vysokoškolský učitel bez učitelského vzdělání: Nástin problematiky a možností řešení. 2019.
      Název česky: Vysokoškolský učitel bez učitelského vzdělání: Nástin problematiky a možností řešení
      Název anglicky: University Teachers Without Teaching Education: Problems and Possible Solutions
      čeština. Česká republika.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Jeffrey Alan Vanderziel, B.A., učo 37043. Změněno: 24. 4. 2019 15:04.

    2018

    1. SUCHÁČEK, Petr a Ingrid ČEJKOVÁ. Akčním výzkumem k praxi založené na důkazech. 2018.
      Název anglicky: Action Research : The Way to evidence-based education
      RIV/00216224:14210/18:00103892 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
      Sucháček, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) -- Čejková, Ingrid (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: action research; inclusive education

      Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 10. 4. 2019 13:26.
    2. ŠVAŘÍČEK, Roman, Jeffrey Alan VANDERZIEL a Petr SUCHÁČEK. Beginning University Teachers and Their Approaches to Teaching and Professional Self-Perception. In Teaching for Learning. University Perspective. Conference in Tartu, Estonia 23 – 25 January, 2018. 2018.
      Book of abstracts
      Název anglicky: Beginning University Teachers and Their Approaches to Teaching and Professional Self-Perception
      RIV/00216224:14810/18:00102219 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Vanderziel, Jeffrey Alan (840 Spojené státy, domácí) -- Sucháček, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Higher Education
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 21. 1. 2019 09:50.
    3. SUCHÁČEK, Petr. Když věda a výuka probíhají současně. In 9. studentská konference FHS Univerzity Tomáše Bati. 2018.
      Konference zaměřená na studenty bakalářského stupně FHS UTB
      Název anglicky: When Science and Teaching go hand in hand
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: evidence-based approach, university education,
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 21. 1. 2019 11:01.
    4. ŠVAŘÍČEK, Roman a Petr SUCHÁČEK. Praxe inkluzivního vzdělávání založená na důkazech. 2018.
      URL
      Název anglicky: The practice of inclusive evidence-based education
      RIV/00216224:14210/18:00100846 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
      Švaříček, Roman (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sucháček, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: action research

      Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 11. 4. 2019 13:54.
    5. SUCHÁČEK, Petr, Jeffrey Alan VANDERZIEL, Ingrid ČEJKOVÁ a Katarína ROZVADSKÁ. Představení a vyhodnocení vzdělávacího programu CERPEK. In PROFESIONÁLNE VZDELÁVANIE VŠ UČITEĽOV NA SLOVENSKU A V ČESKU. 2018.
      Název česky: Představení a vyhodnocení vzdělávacího programu CERPEK
      Název anglicky: Introduction to and Evaluation of CERPEK's Educational Program
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: university pedagogy, CERPEK, proffesional development
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: Jeffrey Alan Vanderziel, B.A., učo 37043. Změněno: 29. 10. 2018 14:25.
    6. SUCHÁČEK, Petr. Rozvoj pedagogických kompetencí vysokoškolských učitelů: PLÁNY VS. REALITA. In XVII. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku. 2018.
      Název česky: Rozvoj pedagogických kompetencí vysokoškolských učitelů: PLÁNY VS. REALITA
      Název anglicky: The Development of University Teachers’ Pedagogical Competence: PLANS VS. REALITY
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: CERPEK, pedagogical competence, professional development
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 21. 1. 2019 11:37.
    7. VANDERZIEL, Jeffrey Alan, Roman ŠVAŘÍČEK, Ingrid ČEJKOVÁ a Petr SUCHÁČEK. Teaching University Teachers to Teach Better: Program, Prospects and Challenges. In Towards Better University Teaching. 2018.
      Název česky: Učíme vysokoškolké učitele vyučovat lépe: program, budoucnost a výzvy
      Název anglicky: Teaching University Teachers to Teach Better: Program, Prospects and Challenges
      angličtina. Česká republika.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: Jeffrey Alan Vanderziel, B.A., učo 37043. Změněno: 14. 1. 2019 09:27.
    8. SUCHÁČEK, Petr, Ingrid ČEJKOVÁ a Jeffrey Alan VANDERZIEL. Vysokoškolský učitel znovu studentem: Kurzy rozvoje pedagogických kompetencí v České a Slovenské republice. 2018.
      webová stránka, která sumarizuje průběh konference, včetně videozáznamů prezentací
      Název česky: Vysokoškolský učitel znovu studentem: Kurzy rozvoje pedagogických kompetencí v České a Slovenské republice
      Název anglicky: University Teachers Back to the Classroom: Pedagogical Competence Courses
      RIV/00216224:14810/18:00103917 Uspořádání konference. čeština. Česká republika.
      Sucháček, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) -- Čejková, Ingrid (203 Česká republika, domácí) -- Vanderziel, Jeffrey Alan (840 Spojené státy, domácí)
      Klíčová slova anglicky: CERPEK; pedagogical competence; professional development

      Změnil: Jeffrey Alan Vanderziel, B.A., učo 37043. Změněno: 29. 10. 2018 14:14.
    9. SUCHÁČEK, Petr. Základy nenásilné komunikace pro učitele. 2018.
      URL
      Název česky: Základy nenásilné komunikace pro učitele
      Název anglicky: The Basics of Nonviolent Communication for Teachers
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: educational communication, nonviolent communication

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 21. 1. 2019 12:14.

    2017

    1. SUCHÁČEK, Petr. Budoucí učitelé a dialogické vyučování. In XVI. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, 6.-7. 2. 2017, České Budějovice. 2017.
      Název anglicky: Future teachers and dialogic teaching
      RIV/00216224:14210/17:00096148 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Sucháček, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: dialogic teaching; microteaching; pre-service teacher education; communicational approach; classroom discourse
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 3. 4. 2018 11:22.
    2. SUCHÁČEK, Petr. Budoucí učitelé a dialogické vyučování. In XVI. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, 6.-7. 2. 2017, České Budějovice. ISBN 978-80-7394-635-7. 2017.
      Název anglicky: Future teachers and dialogic teaching
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: dialogic teaching; microteaching; pre-service teacher education; communicational approach; classroom discourse
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 3. 4. 2018 12:22.
    3. VANDERZIEL, Jeffrey Alan, Ingrid PROCHÁZKOVÁ a Petr SUCHÁČEK. Úvodní konference ke vzniku Centra rozvoje pedagogických kompetencí Masarykovy univerzity (CERPEK). 2017.
      Název česky: Úvodní konference ke vzniku Centra rozvoje pedagogických kompetencí Masarykovy univerzity (CERPEK)
      Název anglicky: Introductory Conference on the Establishment of the Center for the Development of Pedagogical Competences of Masaryk University (CERPEK)
      RIV/00216224:14810/17:00110507 Uspořádání konference. čeština. Česká republika.
      Vanderziel, Jeffrey Alan (840 Spojené státy, domácí) -- Procházková, Ingrid (203 Česká republika, domácí) -- Sucháček, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Center for the Development of Pedagogical Competences;University Pedagogy;Professional Conference

      Změnila: Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D., učo 342061. Změněno: 27. 8. 2019 15:42.

    2016

    1. SUCHÁČEK, Petr. Co dělá žák, který nemluví? In Konferencia QAK, 1.-2. 2. 2016, Bratislava. 2016.
      Název anglicky: What keeps the silent pupil busy?
      RIV/00216224:14210/16:00087804 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Slovensko.
      Sucháček, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: silent pupil; participation in communication; typology; teaching communication

      Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 10. 4. 2017 19:25.
    2. SUCHÁČEK, Petr. Co dělá žák, který nemluví? In Konferencia QAK, 1.-2. 2. 2016, Bratislava. ISBN 978-80-223-4011-3. 2016.
      Název anglicky: What keeps the silent pupil busy?
      RIV/00216224:14210/16:00089356 Konferenční abstrakt. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Sucháček, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: silent pupil; participation in communication; typology; teaching communication
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 10. 4. 2017 19:26.
    3. SUCHÁČEK, Petr. Implementace prvků dialogického vyučování v rámci mikrovyučování u studentů učitelství přírodovědných předmětů. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, roč. 21, č. 3, s. 81-106. ISSN 1803-7437. doi:10.5817/SP2016-3-5. 2016.
      Digitální knihovna FF MU
      Název anglicky: Implementation of dialogic teaching components into micro-teaching of pre-service science teachers
      RIV/00216224:14210/16:00091630 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Sucháček, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: dialogic teaching; micro-teaching; pre-service teacher education; communicational approach; classroom discourse
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 11. 4. 2017 13:05.
    4. SUCHÁČEK, Petr. MOC A STUDENTI UČITELSTVÍ – JAK FUNGUJE TOTO SPOJENÍ? Studia paedagogica. Masarykova univerzita, roč. 21, č. 3, s. 183-189. ISSN 1803-7437. 2016.
      URL
      Název česky: MOC A STUDENTI UČITELSTVÍ – JAK FUNGUJE TOTO SPOJENÍ?
      Název anglicky: POWER AND STUDENT TEACHERS: HOW DOES THIS COMBINATION WORK?
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 14. 11. 2016 09:58.
    5. SUCHÁČEK, Petr. Studenti učitelství přírodovědných oborů: Za jakých podmínek se jim daří vyučovat dialogicky? In XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, České Budějovice, 15.-16. září 2016. 2016.
      Název anglicky: Preservice science teacher students: Under what conditions they thrive teach dialogically?
      RIV/00216224:14210/16:00090862 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Sucháček, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: diaogic teaching; microteaching; science teacher; preservice teacher training

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 11. 4. 2017 16:38.
    6. SUCHÁČEK, Petr. Studenti učitelství přírodovědných oborů: Za jakých podmínek se jim daří vyučovat dialogicky? In XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, České Budějovice, 15.-16. září 2016. ISBN 978-80-7394-596-1. 2016.
      Název anglicky: Preservice science teacher students: Under what conditions they thrive teach dialogically?
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: diaogic teaching; microteaching; science teacher; preservice teacher training
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 11. 4. 2017 16:37.
    7. SUCHÁČEK, Petr. The Key Components of Teacher-Student Relationships – A New Perspective on an Old Topic. In ECER 2016 Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers, Dublin, 22-26 August 2016. 2016.
      Název česky: Klíčové komponenty vztahu mezi učitelem a žákem - Nový pohled na staré téma
      RIV/00216224:14210/16:00090677 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Irsko.
      Sucháček, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: teacher-student relationships; classroom interaction; social dimension of education; student outcomes

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 11. 4. 2017 16:52.
    8. SUCHÁČEK, Petr. Vyučování jako prostor k žákovskému učení? In Doboš, Pavel; Honsnejmanová, Irena. Sborník z workshopu: Geografický výzkum: Vztahy mezi sociálním a materiálním. Brno: Masarykova univerzita. s. 120-132. ISBN 978-80-210-8404-9. 2016.
      URL
      Název anglicky: Teaching as a Space For Pupil´s Learning?
      RIV/00216224:14210/16:00092521 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Sucháček, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: classroom discourse; dialogic education; student participation; action research
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 12. 4. 2017 09:48.

    2015

    1. ŠEĎOVÁ, Klára, Petr SUCHÁČEK a Martin MAJCÍK. Kdopak to mluví? Participace žáků ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, roč. 65, č. 2, s. 143-162. ISSN 0031-3815. 2015.
      Název anglicky: Who is talking? Student participation in classroom discourse at lower secondary school
      RIV/00216224:14210/15:00080916 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Šeďová, Klára (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sucháček, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Majcík, Martin (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: classroom discourse; participation; student contribution

      Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 1. 4. 2016 12:03.
    2. SUCHÁČEK, Petr. Reflektivní psaní : Pro výzkum, pro výuku, pro rozvoj. In Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita. s. 151-156. ISSN 2336-4521. doi:10.5817/SP2015-2-9. 2015.
      URL Digitální knihovna FF MU
      Název anglicky: Reflective writing: for research, teaching and development
      RIV/00216224:14210/15:00083454 Popularizační texty a aktivity. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Sucháček, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: reflective practice; reflective writing

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 14. 4. 2016 15:23.
    3. SUCHÁČEK, Petr. Vyučování jako prostor k žákovskému učení? In WORKSHOP DOKTORANDEK A DOKTORANDŮ. Brno, Přírodovědecká fakulta MU. 2015.
      Název anglicky: Teaching as a space for pupils' learning?
      RIV/00216224:14210/15:00081031 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Sucháček, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: classroom discourse; dialogic education; student participation; action research
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 31. 3. 2016 15:18.

    2014

    1. SUCHÁČEK, Petr. Bílá místa na mapě jménem "víceleté gymnázium". In Konference České asociace pedagogického výzkumu 2014 v Olomouci. 2014.
      Název anglicky: White Space on the map called "multi-year gymnasium"
      RIV/00216224:14210/14:00076771 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Sucháček, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: multi-year gymnasium; research; systematic comparison
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 22. 3. 2015 20:50.
    2. SUCHÁČEK, Petr. Historie a současnost víceletých gymnázií. In Komenský. Brno: Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita. s. 28-33. ISSN 0323-0449. 2014.
      Název anglicky: Multi-year grammar school past and present
      RIV/00216224:14210/14:00082260 Popularizační texty a aktivity. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Sucháček, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: multi-year grammar school; academic achievement; tracking in education

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 30. 3. 2016 15:48.
    3. SUCHÁČEK, Petr. Spor o víceletá gymnázia: historický kontext a empirická data. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, roč. 19, č. 3, s. 139-154. ISSN 1803-7437. doi:10.5817/SP2014-3-8. 2014.
      Digitální knihovna FF MU URL
      Název anglicky: The Feud over multi-year Gymnasia: historical context and empirical data
      RIV/00216224:14210/14:00077579 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Sucháček, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: multi-year gymnasia; just educational system; the history of Czech education system; student achievement
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 22. 3. 2015 21:59.

    2013

    1. SUCHÁČEK, Petr. Škola: Křižovatka života. Science slam MUNI. Brno, 2013.
      URL
      Název česky: Škola: Křižovatka života
      Název anglicky: School: The Crossroad of Life
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: education; inequality; systems thinking

      Změnil: Mgr. Petr Sucháček, učo 327525. Změněno: 20. 10. 2016 16:12.
Zobrazeno: 20. 4. 2024 01:11