Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2024

    1. RODOVÁ, Veronika and Hana HORKÁ. Театральна освіта у підготовці педагогів закладів дошкільної освіти (Drama education as a tool for developing cooperation and creativity for kindergarten teaching students). In Innovative Educational Technologies in the System of Continuous Education: From Preschool Education to Adult Education Ukrainian and Global Experience of Implementation. 2024.
    2. RODOVÁ, Veronika and Hana HORKÁ. Драматична освіта як засіб розвитку співпраці та креативності майбитніх педагогів закладів дошкільної освіти. 2024.

    2023

    1. RODOVÁ, Veronika and Anna TOMKOVÁ. Didaktika jako „design science“: Výzvy spojené s tvorbou učebních prostředí (Didactics as "design science": Challenges associated with the creation of learning environments). In oborově didaktická konference. 2023.
    2. RODOVÁ, Veronika. Šéfredaktorka časopisu Komenský (Editor in chief of the journal Komenský). Komenský. ISSN 0323-0449. 2023.
    3. RODOVÁ, Veronika. Úvodník 148/1 (The Editorial 146/1). Komenský. Odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Masarykova univerzita, vol. 148, No 1, p. 2. ISSN 0323-0449. 2023.
    4. RODOVÁ, Veronika. Výběr a použití vhodných didaktických metod a forem muzejní edukace. (The selection and the use of appropriate didactic methods and forms of museum education.). In Kurz Muzejní edukátor, 4. ročník. 2023.

    2022

    1. RODOVÁ, Veronika. členka/oponentka pracovní skupiny NPI ČR pro vzdálávácí oblast Umění a kultura (member/opponent of the working group of the NPI CR for the educational area of Art and Culture). pracovní skupina NPI ČR pro vzdělávací oblast Umění a kultura - tvorba RVP ZV, 2022 - 2023.
    2. NAJVAR, Petr, Jiří HAVEL, Tomáš HORČIČKA, Petra VYSTRČILOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ and Veronika RODOVÁ. Dopady pandemie covid-19 na výuku v primární škole: přehled užitých metodologií a získaných poznatků v diplomových pracích studentů učitelství 1. stupně ZŠ na PdF MU (The covid pandemic and primary schools in the Czech Republic: an overview of methodologies and findings of Masaryk university's primary school teachers' diploma theses). In Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu; XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. ISBN 978-80-280-0090-5. 2022.
    3. NAJVAR, Petr, Jiří HAVEL, Tomáš HORČIČKA, Petra VYSTRČILOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ and Veronika RODOVÁ. Dopady pandemie covid-19 na výuku v primární škole: přehled užitých metodologií a získaných poznatků v diplomových pracích studentů učitelství 1. stupně ZŠ na PdF MU (The covid pandemic and primary schools in the Czech Republic: an overview of methodologies and findings of Masaryk university's primary school teachers' diploma theses). In Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu; XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2022.
    4. RODOVÁ, Veronika and Hana HORKÁ. Grandes figures de la Révolution française: création et lecture à l’aide de la technique des tableaux vivants (Great Figures of the French Revolution: Creating and Reading by Using Live Pictures). Synergies Europe. Sylvains-lès-Moulins, France: GERFLINT (Groupe d'Etudes et de Recherches pour le Francais Langue Internationale), vol. 2022, No 17, p. 209-222. ISSN 1951-6088. 2022.
    5. SLAVÍK, Jan, Kateřina DYTRTOVÁ, Ondřej HNÍK, Lucie JAKUBCOVÁ, Alena NOHAVOVÁ, Veronika RODOVÁ and Věra UHL SKŘIVANOVÁ. Klíčová kompetence (nejen) pro umělecké obory v evropském kurikulu: analytické vysvětlení (Key competence (not only) for the arts in the european curriculum: analytical explanation). Studia Paedagogica. Brno: MUNI PRESS, vol. 27, No 3, p. 9-32. ISSN 1803-7437. doi:10.5817/SP2022-3-1. 2022.
    6. RODOVÁ, Veronika. Metoda živých obrazů v online prostoru. In The method of live pictures in the online space. 2022.
    7. RODOVÁ, Veronika and Anna TOMKOVÁ. Mosty mezi praxí a teorií dramatické výchovy a pedagogiky (Bridges between practice and theory of drama education and pedagogy). Praha: Katedra výchovné dramatiky DAMU Praha. 7 pp. 2022.
    8. RODOVÁ, Veronika and Lucie GRŮZOVÁ. Pozvání do jeskyně pokladů, recenze knihy (Invitation to the Cave of Treasures, book review). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 146, No 3, p. 62. ISSN 0323-0449. 2022.
    9. RODOVÁ, Veronika. Recenzní posudek na publikaci vydávanou Nakladatelstvím JAMU (Review opinion on a publication published by JAMU Publishing House). první. Brno: Divadelní fakulta, Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2022.
    10. LÉTALOVÁ, Jana and Veronika RODOVÁ. Rozhovor o environmentální výchově ve školní praxi s její koordinátorkou Zdenkou Kissovou. Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Masarykova univerzita, vol. 147, No 1, p. 9-14. ISSN 0323-0449. 2022.
    11. RODOVÁ, Veronika and Lucie ŠKARKOVÁ. Rozhovor s Arnoldem Kissem o podnikavosti, jako důležité složce učitelské profese (An interview with Arnold Kiss about entrepreneurship as an important component of the teaching profession). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 146, No 3, p. 13-18. ISSN 0323-0449. 2022.
    12. RODOVÁ, Veronika, Jana LÉTALOVÁ and Hana HORKÁ. Rozhovor s Hanou Horkou o environmentální výchově, jejím pojetí a významu ve vzdělávacím kurikulu (Interview with Hana Horka about environmental education, its concept and importance in the educational curriculum). Komenský, odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Masarykova univerzita, vol. 147, No 1, p. 3-7. ISSN 0323-0449. 2022.
    13. RODOVÁ, Veronika and Anna TOMKOVÁ. Rozhovor s Klárou Šeďovou a Romanem Švaříčkem o významu výzkumu a jeho vlivu na učitelskou praxi (Interview with Klára Šeďová and Roman Švaříček about the importance of research and its influence on teaching practice). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 146, No 4, p. 5-13. ISSN 0323-0449. 2022.
    14. RODOVÁ, Veronika. Rozhovor s Lukášem Tvrďochem o pojetí výuky dějepisu (Interview with teacher Lukáš Tvrďoch about the concept of teaching history). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 147, No 2, p. 11-17. ISSN 0323-0449. 2022.
    15. RODOVÁ, Veronika and Anna TOMKOVÁ. Rozhovor s Markétou Němcovou a Radkou Proškovou o zkušenosti učitele jako účastníka intervenčního pedagogického výzkumu (nterview with Markéta Němcová and Radka Prošková about the experience of a teacher as a participant in interventional pedagogical research). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 146, No 4, p. 14-18. ISSN 0323-0449. 2022.
    16. RODOVÁ, Veronika and Jiří MIHOLA. Rozhovor s Petrem Čornejem o výchovně-vzdělávací roli historie a důležitosti dobrých učitelů (Interview with Petr Čornej about the educational role of history and the importance of good teachers). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 147, No 2, p. 3-10. ISSN 0323-0449. 2022.
    17. RODOVÁ, Veronika. Rozhovory v Komenském. Tucet zamyšlení o výchově a vzdělávání (Interviews in the Comenius Journal. A Dozen Reflections on Education.). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. 191 pp. edice Reflexe, 7. svazek. ISBN 978-80-280-0101-8. doi:10.5817/CZ.MUNI.M280-0101-2022. 2022.
    18. RODOVÁ, Veronika. Rozhovory v Komenském. Tucet zamyšlení o výchově a vzdělávání (Interviews in the Comenius Journal. A Dozen Reflections on Education.). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. 191 pp. Reflexe. ISBN 978-80-280-0100-1. doi:10.5817/CZ.MUNI.M280-0101-2022. 2022.
    19. RODOVÁ, Veronika. Rozhovory v Komenském. Tucet zamyšlení o výchově a vzdělávání (Interviews in the Comenius Journal. A Dozen Reflections on Education.). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 191 pp. ISBN 978-80-280-0101-8. doi:10.5817/CZ.MUNI.M280-0101-2022. 2022.
    20. RODOVÁ, Veronika. Rozhovory v Komenském. Tucet zamyšlení o výchově a vzdělávání (Interviews in the Comenius Journal. A Dozen Reflections on Education.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 191 pp. ISBN 978-80-280-0100-1. 2022.
    21. RODOVÁ, Veronika. Rozhovory v Komenském. Tucet zamyšlení o výchově a vzdělávání (Interviews in the Comenius Journal. A Dozen Reflections on Education.). 1st ed. Masarykova univerzita. 191 pp. ISBN 978-80-280-0100-1. 2022.
    22. RODOVÁ, Veronika. Šéfredaktorka časopisu Komenský (Editor in chief of the journal Komenský). Komenský. Odborný časopis pro učitele základní školy. ISSN 0323-0449. 2022.
    23. RODOVÁ, Veronika, Karolína DUNDÁLKOVÁ and Tomáš JANÍK. Úvahy Hanse Ulricha Grundera o učitelství, učitelích a jejich postavení ve společnosti (Hans Ulrich Grunder's reflections on teaching, teachers and their position in society). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 146, No 3, p. 5-12. ISSN 0323-0449. 2022.
    24. RODOVÁ, Veronika. Úvodník 146/1 (The Editorial 146/1). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 146, No 1, p. 4. ISSN 0323-0449. 2022.
    25. RODOVÁ, Veronika. Úvodník 147/1 (The Editorial 147/1). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 147, No 1, p. 2. ISSN 0323-0449. 2022.
    26. RODOVÁ, Veronika. Úvodník 147/2 (The Editorial 147/2). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 147, No 2, p. 2. ISSN 0323-0449. 2022.
    27. RODOVÁ, Veronika. Vánoce - adventní kalendář (Christmas - advent calendar). In Kurz Muzejní edukátor. 2022.
    28. RODOVÁ, Veronika. Výběr a použití vhodných didaktických metod a forem muzejní edukace. (The selection and the use of appropriate didactic methods and forms of museum education.). In Kurz Muzejní edukátor, 3. ročník. 2022.
    29. RODOVÁ, Veronika and Zuzana JIRSOVÁ. Vývoj školství v zapadlém kraji (The development of education in a backward region). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 147, No 2, p. 60. ISSN 0323-0449. 2022.

    2021

    1. RODOVÁ, Veronika and Katja ROPERT PERNE. Drama in gledališče v izobraževanju kot metoda za vključevanje socialnega in čustvenega vidika v izobraževalni proces (Drama and theater in teaching as a method of integrating social and emotional aspects into the educational process). In Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Učenje in poučevanje na daljavo – Izkušnje, problemi, perspektive. ISBN 978-961-270-376-9. 2021.
    2. RODOVÁ, Veronika and Katja ROPERT PERNE. Drama in gledališče v izobraževanju kot metoda za vključevanje socialnega in čustvenega vidika v izobraževalni proces. (Drama and theater in teaching as a method of integrating social and emotional aspects into the educational process). In Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Učenje in poučevanje na daljavo – Izkušnje, problemi, perspektive. ISBN 978-961-270-376-9. 2021.
    3. HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ. Jiné obory jako živý zdroj inspirace pedagogiky (Other fields as a living source of inspiration for pedagogy). Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, LXXI, No 2, p. 153-157. ISSN 0031-3815. doi:10.14712/23362189.2021.2005. 2021.
    4. RODOVÁ, Veronika, Eva DITTINGEROVÁ, Katja ROPRET PERNE and Tomáš MOHAPL DOLEŽAL. Kurikulum pro wellbeing. Lužánky zvou učitele do hry (The Well-being Curriculum - Lužánky calling teachers into play, 2019-2021). první. Brno: Lužánky - středisko volného času Brno, příspěvková organizace. ISBN 978-80-85038-08-8. 2021.
    5. DITTINGEROVÁ, Eva, Katja ROPRET PERNE, Veronika RODOVÁ and Tomáš MOHAPL DOLEŽAL. Living the school life - Lužánky calling teachers into play. In To Be Consortium. To Be – A Living Question. Guidebook for Drama & Education Practitioners. Nyitott Kör Egyesület. p. 78-119, 41 pp. ISBN 978-615-01-2517-6. 2021.
    6. RODOVÁ, Veronika and Zora SYSLOVÁ. Portfolio jako obraz profesního růstu studentek Učitelství pro mateřské školy (Portfolio as an image of the professional growth of students of kindergarten teaching). In Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021.
    7. SYSLOVÁ, Zora and Veronika RODOVÁ. Portfolio jako obraz profesního růstu studentek Učitelství pro mateřské školy (Portfolio as an image of the professional growth of students of kindergarten teaching). In Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. ISBN 978-80-7392-367-9. 2021.
    8. RODOVÁ, Veronika and Zora SYSLOVÁ. Profesní identita studentek učitelství pro mateřské školy a její odraz v portfoliu (Professional identity of pre-service kindergarten teachers and its reflection in their portfolios). Pedagogická orientace. Vědecký časopis České pedagogické společnosti. Brno: Masarykova univerzita, vol. 31, No 1, p. 35-69. ISSN 1211-4669. doi:10.5817/PedOr2021-1-35. 2021.
    9. RODOVÁ, Veronika. Šéfredaktorka časopisu Komenský (Editor in chief of the journal Komenský). Komenský. Odborný časopis pro učitele základní školy. Založil Jan Havelka v Olomouci roku 1873. ISSN 0323-0449. 2021.
    10. DITTINGEROVÁ, Eva, Katja ROPRET PERNE, Veronika RODOVÁ and Tomáš MOHAPL DOLEŽAL. Well-being Curriculum 2. (CZ). Brno: Nyitott Kör Egyesület. ISBN 978-615-01-2516-9. 2021.
    11. RODOVÁ, Veronika, Eva DITTINGEROVÁ, Ropert- Perne KATJA and Mohapl Doležal TOMÁŠ. Wellbeing ve škole. Pohled na téma skrze metody dramatické výchovy (Exploring well-being atř school through drama). In Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. ISBN 978-80-7392-367-9. 2021.
    12. RODOVÁ, Veronika, Eva DITTINGEROVÁ, Ropert- Perne KATJA and Mohapl Doležal TOMÁŠ. Wellbeing ve škole. Pohled na téma skrze metody dramatické výchovy (Exploring well-being at school through drama). In Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021.
    13. RODOVÁ, Veronika, Eva DITTINGEROVÁ, Katja ROPRET PERNE and Tomáš MOHAPL DOLEŽAL. Žít školou naplno. Lužánky zvou učitele do hry (Living the school life - Lužánky calling teachers into play). první. Brno: Lužánky - středisko volného času Brno, příspěvková organizace. ISBN 978-80-85038-09-5. 2021.
    14. DITTINGEROVÁ, Eva, Katja ROPRET PERNE, Veronika RODOVÁ, Tomáš MOHAPL DOLEŽAL, Lenka POLÁNKOVÁ, Hana CISOVSKÁ and Eva JANEBOVÁ. Žít školou naplno. Wellbeing učitelů a žáků základních škol v kontextu dramatické výchovy (Living the School Life. The Well-Being Of Primary School Teachers And Management Workers In The Context Of Drama In Education). první. Brno: Lužánky - středisko volného času Brno, příspěvková organizace. 86 pp. ISBN 978-80-85038-11-8. 2021.

    2020

    1. RODOVÁ, Veronika. Edukační potenciál živých obrazů v prostředí muzea. In The educational potential of living tableaus in the museum environment. 2020.
    2. RODOVÁ, Veronika and Eva DITTINGEROVÁ. Joe Provisor o poradních kruzích jako prastarém a užitečném způsobu otevřené komunikace mezi žáky a učiteli (Joe Provisor speaks on the importance of council circles as an ancient and effective practice for open communication between teachers and students.). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 144, No 3, p. 5-11. ISSN 0323-0449. 2020.
    3. RODOVÁ, Veronika and Anna TOMKOVÁ. Rozhovor s Evou Machkovou o věčných otázkách pedagogiky (Interview with Eva Machková about the eternal questions of pedagogy). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 144, No 4, p. 5-11, 4 pp. ISSN 0323-0449. 2020.
    4. RODOVÁ, Veronika and Tomáš JANÍK. Rozhovor se Zdeňkem Benešem o vzdělanosti, vzdělávání a významu školního dějepisu (An interview with Zdeňek Beneš about knowledge, education and the importance of history as a school subject.). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 145, No 1, p. 5-14, 5 pp. ISSN 0323-0449. 2020.
    5. DITTINGEROVÁ, Eva, Katja ROPRET PERNE, Veronika RODOVÁ, Tomáš MOHAMPL DOLEŽAL and Lenka POLÁNKOVÁ. To be or not to be well? Semináře pro učitele a programy pro školy (To be or not to be well? Sessions for teachers and programmes for classes). 2020.
    6. RODOVÁ, Veronika. Úvodník 144/3 (The Editorial 144/3). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 144, No 3, p. 4. ISSN 0323-0449. 2020.
    7. RODOVÁ, Veronika. Úvodník 145/2 (Editorial 145/2). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 145, No 2, p. 4. ISSN 0323-0449. 2020.
    8. RODOVÁ, Veronika. Výběr a použití vhodných didaktických metod a forem muzejní edukace. (The selection and the use of appropriate didactic methods and forms of museum education.). In Kurz Muzejní edukátor. 2020.
    9. RODOVÁ, Veronika. Živé obrazy jako cesta tvorby a poznání… v době online výuky (Live pictures as a way of creation and knowledge době during online teaching). In Umění online? Jak učit umění online? Zkušenosti a inspirace z uměleckých oborů. 2020.

    2019

    1. RODOVÁ, Veronika. Člen lektorského sboru na krajské přehlídce dětského divadla Dětská scéna ve Strašecí 2019 (Member of the lecturer staff in Theatre festival Dětská scéna in Nové Strašecí). člen lektorského sboru na krajské přehlídce dětského divadla, 2019.
    2. RODOVÁ, Veronika. Člen redakční rady Deníku dětské scény, Svitavy 2019 (Editor of the Journal Dětská scéna (Children's Stage) Svitavy 2019). Deník dětské scény, 2019.
    3. GRŮZOVÁ, Lucie, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ, Zora SYSLOVÁ and Petra VYSTRČILOVÁ. Jak a o čem přemýšlejí? (How and about what are they thinking?). In Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2019.
    4. SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ and Petra VYSTRČILOVÁ. Jak a o čem přemýšlejí studenti učitelství v začátcích svého studia? (How (and what about) teacher students think at the beginning of their studies?). In Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. ISBN 978-80-7494-475-8. 2019.
    5. NOVÁKOVÁ, Eva and Veronika RODOVÁ. Když se žáci učí v pátek odpoledne. Komenský. vol. 144, No 1, p. 28-33, 2019.
    6. RODOVÁ, Veronika. Metody dramatické výchovy - výukový program Václav a Boleslav, počátky českého státu (The Methods of Drama - educational programme Václav and Boleslav, the beginnings of the Czech state). 2019.
    7. RODOVÁ, Veronika. Metody dramatické výchovy - výukový program Velká francouzská revoluce, čas nadšení, čas vraždění (The Methods of Drama - educational programme French Revolution, the time of enthusiasm, the time of murders). 2019.
    8. HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ. Osobnosti francouzské revoluce. Vytváření a čtení ikonického textu technikou živých obrazů (Great Figures of the French Revolution Creating and Reading Iconic Texts Using Live Pictures). Marginalia Historica. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisu, vol. 10, No 1, p. 65-91. ISSN 1804-5367. 2019.
    9. RODOVÁ, Veronika and Hana HORKÁ. Pokračování rozhovoru s Vladimírou Spilkovou, tentokrát o proměnách učitelské profese a přípravy na ni (Interview with Vladimíra Spilková about the preparation for the teaching profession). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 143, No 4, p. 5-13. ISSN 0323-0449. 2019.
    10. RODOVÁ, Veronika and Karolína DUNDÁLKOVÁ. Rozhovor s Tomášem Kasperem o významu historie (Interview with Tomáš Kasper about the importance of history). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 144, No 2, p. 5-8. ISSN 0323-0449. 2019.
    11. HAVEL, Jiří, Lucie GRŮZOVÁ, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ, Zora SYSLOVÁ and Petra VYSTRČILOVÁ. Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ (Reflection of Preschool and Primary School Teacher Education Graduates on Becoming a Teacher). In Mgr. Zuzana Pechová, Ph.D., PaedDr. Zbyněk Prokeš, Ph.D., Mgr. Vilém Valkoun, PhDr. Věra Vykoukalová, Ph.D. Prostor pro primární a preprimární pedagogy. Liberec: KPV FP TUL. p. 27-36. ISBN 978-80-7494-404-8. 2019.
    12. RODOVÁ, Veronika. Šéfredaktorka časopisu Komenský (editor in chief of the journal Komenský). Komenský. ISSN 0323-0449. 2019.
    13. RODOVÁ, Veronika. Úvodník 143/3 (Editorial 143/3). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 143, No 3, p. 4. ISSN 0323-0449. 2019.
    14. RODOVÁ, Veronika. Úvodník 144/1 (The editorial 144/1). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 144, No 1, p. 4. ISSN 0323-0449. 2019.
    15. RODOVÁ, Veronika. Výběr a použití vhodných didaktických metod a forem muzejní edukace. (The selection and the use of appropriate didactic methods and forms of museum education.). In Kurz Muzejní edukátor. 2019.
    16. RODOVÁ, Veronika. Živé obrazy ve výuce. Dramatická výchova ve službách vlastivědy (Live Pictures at Education. Drama Education in Service Didactics of History). In Ondřej Šimík. Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie. první. Ostrava: Ostravská univerzita. p. 149-157. ISBN 978-80-7599-091-4. 2019.

    2018

    1. RODOVÁ, Veronika. Člen redakční rady Deníku dětské scény, Svitavy 2018 (Dětská scéna (Children's Stage) Svitavy 2018). 2018.
    2. RODOVÁ, Veronika. Editorial 142/3. Komenský. Masarykova univerzita, vol. 142, No 3, p. 4. ISSN 0323-0449. 2018.
    3. RODOVÁ, Veronika. Editorial 143/1. Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 143, No 1, p. 4. ISSN 0323-0449. 2018.
    4. RODOVÁ, Veronika. Edukační možnosti živých obrazů - dramatická výchova ve službách vlastivědy (Education Possibilities of the Live Pictures, Drama Education in the service of History). In VI. mezinárodní odborná konference z cyklu Učitel a žák v pedagogické teorii a praxi - kontexty změn. 2018.
    5. RODOVÁ, Veronika. Edukační možnosti živých obrazů, dramatická výchova ve službách dějepisu (Education Possibilities of the Live Pictures, Drama Education in the service of History). In Dějiny a divadlo aneb dramatizace dějin (24.-25. dubna 2018). 2018.
    6. RODOVÁ, Veronika and Eva DITTINGEROVÁ. O fotki, dílna v rámci letní školy pro učitele. (O fotki, workshop within the summer school for teachers.). In Lidé a místa. Síla příběhů ve vyprávění o moderních dějinách. Letní škola pro učitele 2018. 2018.
    7. GRŮZOVÁ, Lucie, Petra VYSTRČILOVÁ and Veronika RODOVÁ. Play - children under three years in non-formal education. In 70th OMEP World Assembly and Conference. 2018.
    8. SYSLOVÁ, Zora, Michaela PÍŠOVÁ, Veronika RODOVÁ, Monika ČERNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Eva NOVÁKOVÁ and Hana STADLEROVÁ. Podpora tvorby profesního portfolia v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol (Supporting the creation of a professional portfolio in pre-graduate education pre-school and primary teachers). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-9177-1. 2018.
    9. SYSLOVÁ, Zora, Michaela PÍŠOVÁ, Veronika RODOVÁ, Lucie GRŮZOVÁ and Hana STADLEROVÁ. Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol (Professional portfolio in pre-graduate education of pre-school and primary teachers). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 48 pp. ISBN 978-80-210-9059-0. 2018.
    10. RODOVÁ, Veronika. Rozhovor s Janou Frankovou o uměleckém vzdělávání (Interview with Jana Franková about artistic education). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 142, No 3, p. 5-11. ISSN 0323-0449. 2018.
    11. RODOVÁ, Veronika. Rozhovor s Martinem Hakem o vypravěčském umění (Interview with Martin Hak about the narrative art). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 143, No 2, p. 5-11. ISSN 0323-0449. 2018.
    12. RODOVÁ, Veronika, Hana HORKÁ and Kateřina LOJDOVÁ. Rozhovor s Vladimírou Spilkovou o školské reformě a o podobách současné školy (Interview with Vladimíra Spilková about the school reform and contemporary school). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 143, No 1, p. 5-12. ISSN 0323-0449. 2018.
    13. HAVEL, Jiří, Petr NAJVAR, Veronika RODOVÁ and Petra VYSTRČILOVÁ. Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro 1. stupeň ZŠ (Becoming a teacher as reflected by primary school teacher education graduates). In 5PP PROSTOR PRO PRIMÁRNÍ A PREPRIMÁRNÍ PEDAGOGY. 2018.
    14. RODOVÁ, Veronika. Šéfredaktorka časopisu Komenský (editor in chief of the journal Komenský). Komenský. ISSN 0323-0449. 2018.
    15. HAVEL, Jiří, Petra VYSTRČILOVÁ, Veronika RODOVÁ and Petr NAJVAR. Uchazeči o studium učitelství 1. stupně základní školy: předběžné výzkumné sdělení (Prospective students of primary school teacher study programme: preliminary findings). In 16. konference ČAPV: Transdisciplinarita ve pedagogických vědách. ISBN 978-80-7454-755-3. 2018.
    16. HAVEL, Jiří, Petra VYSTRČILOVÁ, Veronika RODOVÁ and Petr NAJVAR. Uchazeči o studium učitelství 1. stupně základní školy: předběžné výzkumné sdělení (Prospective students of primary school teacher study programme: preliminary findings). In 16. konference ČAPV: Transdisciplinarita ve pedagogických vědách. 2018.
    17. RODOVÁ, Veronika. Velká francouzská revoluce, čas nadšení, čas vraždění (French Revolution, the time of enthusiasm, the time of murders). In Škola dramatickou hrou. první. Praha: Eva Machková. p. 1-8. https://www.evamachkova.cz/. 2018.
    18. RODOVÁ, Veronika. Výběr a použití vhodných didaktických metod a forem muzejní edukace. (The selection and the use of appropriate didactic methods and forms of museum education.). In Kurz Muzejní edukátor. 2018.
    19. RODOVÁ, Veronika and Jan SLAVÍK. Živé obrazy jako metoda výuky dějepisu: Analytické zobecnění poznatků z praxe (Live pictures as a method in history instruction: Analytical generalisation of practice findings). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, vol. 23, No 3, p. 9-47. ISSN 1803-7437. doi:10.5817/SP2018-3-2. 2018.
    20. RODOVÁ, Veronika and Jan SLAVÍK. Živé obrazy jako způsob poznávání (Live pictures as a way of learning). In Konstruktivistické přístupy ve vzdělávání v perspektivě (nejen) oborových didaktik. 2018.
    21. RODOVÁ, Veronika. Životní osudy Boženy Němcové (The life story of Božena Němcová). Tvořivá dramatika, časopis o dramatické výchově, literatuře a divadle pro děti a mládež. Praha: NIPOS-pracoviště ARTAMA ve spolupráci se Sdružením pro tvořivou dramatiku a katedrou výchovné dramatiky DAMU, XXIX, 3/2018, p. 19-27. ISSN 1211-8001. 2018.

    2017

    1. RODOVÁ, Veronika. Člen lektorského sboru na krajské přehlídce Bechyňské jaro 7. - 8. dubna 2017 (Theatre Bechyňské jaro 2017). člen lektorského sboru na krajské jihočeské přehlídce dětských divadelních, loutkářských a recitačních kolektivů, 2017.
    2. RODOVÁ, Veronika. Člen lektorského sboru na krajské přehlídce Divadelní Tartas 2017 (Theatre Tartas 2017). Člen lektorského sboru na krajské přehlídce Divadelní Tartas 2017, 2017 - 2017.
    3. RODOVÁ, Veronika. Člen redakční rady Deníku dětské scény, Svitavy 2017 (Dětská scéna (Children's Stage) Svitavy 2017). Deník Dětské scény, 2017.
    4. HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ. Osobnosti Francouzské revoluce, živé obrazy jako cesta k dialogickému vyučování (Personalities of the French Revolution, living images as a way to Dialogic Teaching). Komenský. Masarykova univerzita, vol. 142, No 2, p. 32-39. ISSN 0323-0449. 2017.
    5. RODOVÁ, Veronika. Pravěk - stále nosíme v hlavách mozek sběračů a lovců (Paleolith - collection and hunting). 2017.
    6. RODOVÁ, Veronika and Helena KOLDOVÁ. Rozhovor s Františkem Kuřinou o matematice a jejím vyučování (Interview with František Kuřina about mathematics and its teaching). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 142, No 2, p. 5-11. ISSN 0323-0449. 2017.
    7. RODOVÁ, Veronika. Rozhovor s Jessicou Litwak o divadle jako nástroji společenské změny a vzdělávání (Interview with Jessica Litwak about the theater as a tool of social change and education). Komenský. Masarykova univerzita, vol. 142, No 1, p. 5-10. ISSN 0323-0449. 2017.
    8. RODOVÁ, Veronika. Šéfredaktorka časopisu Komenský (editor in chief). Komenský. ISSN 0323-0449. 2017.

    2016

    1. RODOVÁ, Veronika. Člen lektorského sboru na krajské přehlídce Divadelní Tartas 2016 (Theatre Tartas 2016). 2016.
    2. RODOVÁ, Veronika. Člen lektorského sboru na Setkání divadel - Malé jevištní formy 2016 (Meeting Theatres - Malé jevištní formy 2016). 2016.
    3. RODOVÁ, Veronika. Člen redakční rady Deníku dětské scény, Svitavy 2016 (Dětská scéna (Children's Stage) Svitavy 2016). Deník Dětské scény, 2016.
    4. RODOVÁ, Veronika. Dramatická výchova v muzeu. Náměty pro práci muzejního pedagoga. (Drama Education in Museum. Museum Educator’s Guide). 1st ed. Brno: Moravské zemské muzeum Brno. 37 pp. ISBN 978-80-7028-468-1. 2016.
    5. HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ and Veronika RODOVÁ. Rozvíjení didaktických dovedností v učitelském vzdělávání (Developing didactic skills in teacher training). In Petr Hlaďo. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita v Brně. p. 124-137. ISBN 978-80-7509-426-1. 2016.
    6. RODOVÁ, Veronika, Hana HORKÁ and Zora SYSLOVÁ. Standard pro realizaci závěrečných prací v oboru učitelství pro mateřské školy (Standard Quality of Format and Guidelines for Thesis Writing for Preschool Teacher Training). první. Brno: Masarykova univerzita. 16 pp. 2016.
    7. RODOVÁ, Veronika, Hana HORKÁ and Zora SYSLOVÁ. Standard pro realizaci závěrečných prací v oboru učitelství pro 1. stupeň základní školy (Standard Quality of Format and Guidelines for Thesis Writing for Primary School Teacher Training). první. Brno: Masarykova univerzita. 17 pp. 2016.
    8. RODOVÁ, Veronika. Still Pictures as a Form of Learning. New Zealand Journal of Research in Performing Arts and Educations: Nga mahi a Rehia no Aotearoa. Canterbury: University of Canterbury, Volume 6,, podzim 2016, p. 59-67. ISSN 1178-7708. 2016.
    9. RODOVÁ, Veronika. Šéfredaktorka časopisu Komenský (Editor in chief of the journal Komenský). Komenský. Odborný časopis pro učitele základní školy. ISSN 0323-0449. 2016.
    10. RODOVÁ, Veronika. Šéfredaktorka časopisu Komenský (editor in chief). Komenský. ISSN 0323-0449. 2016 - 2018.
    11. RODOVÁ, Veronika. Šéfredaktorka časopisu Komenský (editor in chief). Komenský. ISSN 0323-0449. 2016.
    12. HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ and Veronika RODOVÁ. Tematická kooperativní výuka jako výuková strategie v učitelském vzdělávání (Thematic Cooperative Education as an Educational Strategy in Teacher Training). In Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2016. 2016.
    13. RODOVÁ, Veronika. Workshop Dramatická výchova v muzeu Velká francouzská revoluce - čas nadšení, čas vraždění. In Workshop Drama Education in Museum - French Revolution. 2016.
    14. HANUŠ, Jiří and Veronika RODOVÁ. Živý obraz jako metoda výuky dějepisu (Still Picture as Method of Teaching History). In Porozumět 20. století. první. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury. p. 18-20. 2016.
    15. RODOVÁ, Veronika. Živý obraz jako metoda výuky dějepisu. (Still Picture as Method of Teaching History.). In Understanding 20th Century. 2016.
    16. RODOVÁ, Veronika. Živý obraz jako způsob práce s historickými fakty a pojmy. (Still Picture as a Way of Dealing with Historical Facts and Terms.). 2016.

    2015

    1. RODOVÁ, Veronika. Autopohádky, Horácké divadlo Jihlava (Autostories,Horácké Divadlo Jihlava). Praha: Společenství pro pěstování divadla pro děti a mládež Dobré Divadlo Dětem, 2015.
    2. RODOVÁ, Veronika. Dětská scéna Svitavy 2015 (Dětská scéna (Children's Stage) Svitavy 2015). Deník Dětské scény, 2015.
    3. RODOVÁ, Veronika. Dětské divadlo má smysl (Children’s theatre is worth it). Tvořivá dramatika, časopis o dramatické výchově, literatuře a divadle pro děti a mládež. Praha: NIPOS-pracoviště ARTAMA ve spolupráci se Sdružením pro tvořivou dramatiku a katedrou výchovné dramatiky DAMU, XXVI, No 75, p. 18-21, 48 pp. ISSN 1211-8001. 2015.
    4. RODOVÁ, Veronika. Divadelní Tartas 2015 (Theatre Tartas 2015). lektorský sbor krajského kola divadelní přehlídky, 2015.
    5. RODOVÁ, Veronika. Koncepce vlastních výukových programů účastníků (Concept educational programme participants). 2015.
    6. HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ. Nová kultura vyučování a učení v primární škole na příkladech. (The new Culture of Teaching and Learning at Primary School in Examples). In Porubský, Š., Lynch, Z. (eds.). Kurikulárna reforma a perspektívy základnej školy. 1st ed. Banská Bystrica: Banská Bystrica: PF UMB. p. 22-40. ISBN 978-80-557-1024-2. 2015.
    7. RODOVÁ, Veronika. Prezentace výukových programů (Presentation educational programme). 2015.
    8. RODOVÁ, Veronika, Tomáš DOLEŽAL and Eva GAŽÁKOVÁ. Přehlídka dětského divadla Tartas, Dobřany 24.-26.4.2015 (Children’s Theatre Festival Tartas 2015, Dobřany 24.-26.4.2015). Svitavy: Sdružení pro tvořivou dramatiku a Multifunkční centrum Fabrika Svitavy, 2015.
    9. HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ. Příklad aplikace nové kultury vyučování a učení v primární škole (Example aplication of new culture of teaching and learning at primary school). In Mezinárodní­ konference Kurikulárna reforma a perspektivy základnej školy, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici. 2015.
    10. HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ. The way of life of prehistoric people of environmental understanding of pupils of fourth grade primary school (the theoretical and empirical reflection of the educational programme). Przegląd Pedagogiczny. Bydgoszcz: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Instytut Pedagogiki, vol. 2015, No 1, p. 30-40. ISSN 1897-6557. 2015.
    11. HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ. Učitel jako iniciátor rozvoje prožitku, zkušenosti a tvořivosti v mateřské škole (The teacher as an initiator of development of experiential and creativity-based learning in pre-school education). In Adriana Wiegerová a kol. Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. první. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií. p. 58-73. 10 publikace ve vědecké edici Pedagogika. ISBN 978-80-7454-555-9. 2015.
    12. RODOVÁ, Veronika. Václav a Boleslav, počátky českého státu (Václav and Boleslav, the beginnings of Bohemian State). 2015.
    13. RODOVÁ, Veronika and Eva DITTINGEROVÁ. Vyprávěj, maluj, hraj….příběh Romů. (Tell a Story, Draw, Play... The Story of Roma). první. Brno: Muzeum romské kultury. p. 1-16. 12/2015. 2015.
    14. RODOVÁ, Veronika and Eva DITTINGEROVÁ. Vzdělávací kurz Vyprávěj, maluj, hraj… Příběh Romů (Narrate, Draw, Act…A Roma Story). In Vzdělávací kurz. 2015.
    15. RODOVÁ, Veronika. Živý obraz jako způsob práce s historickými fakty a pojmy. (Still Picture as a Way of Dealing with Historical Facts and Terms. Requested lecture.). 2015.

    2014

    1. RODOVÁ, Veronika. Dramatická výchova ve službách dějepisu : vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky (Drama education in service didactics of history : Educational Potential of Thematic Cooperative Education). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 179 pp. ISBN 978-80-210-7593-1. 2014.
    2. RODOVÁ, Veronika. Dramatická výchova ve službách dějepisu. Vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky (Drama education in service didactics of history. Educational Potential of Thematic Cooperative Education). první. Brno: MU. 179 pp. ISBN 978-80-210-7593-1. 2014.
    3. HORKÁ, Hana, Veronika RODOVÁ and Ivana CHYBOVÁ. Poznávání přírody v předškolním věku (Learning about nature in preschool age). In Zora Syslová, Veronika Rodová. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 59-69. ISBN 978-80-210-7370-8. 2014.
    4. SYSLOVÁ, Zora and Veronika RODOVÁ. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. (Pre-school education in theory and practice. What is the current situation in the Czech Republic and foreign bases for education with us.). 2014.
    5. SYSLOVÁ, Zora and Veronika RODOVÁ. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. (Pre-school education in theory and practice. What is the current situation in the Czech Republic and foreign bases for education with us.). In Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. První. Brno: Masarykova univerzita. p. 1 - 284. ISBN 978-80-210-7370-8. 2014.
    6. SYSLOVÁ, Zora and Veronika RODOVÁ. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 11.–12.11.2014 (Pre-school education in theory and practice. What is the current situation in the Czech Republic and foreign bases for education with us.). In Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-7370-8. 2014.
    7. HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří HAVEL and Veronika RODOVÁ. School Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-7597-9. 2014.
    8. RODOVÁ, Veronika. The Legacy of J.A. Komenius. In Hana Horká, Jana Kratochvílová et al. School education. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 91-96. ISBN 978-80-210-7597-9. 2014.
    9. HORKÁ, Hana and Veronika RODOVÁ. Učení přírodní zahradou (Learning by Natural Gardens). In Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 2014.
    10. RODOVÁ, Veronika. Živý obraz jako způsob poznávání (Still picture as a way of learning). 2014.

    2013

    1. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Budeme si spolu číst! (We will read together). Tvořivá dramatika,. Praha: IPOS-pracoviště Artama, XXIV, No 2, p. 25-27. ISSN 1211-8001. 2013.
    2. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Edukační potenciál živých obrazů (Educational Potential of Still Pictures). In Muzeum a škola, 6. ročník mezinárodní konference, Zlín. 2013.
    3. MOON, Jennifer Ann, Michal DIVIŠ, Jan KOLÁŘ, Vít DOČEKAL, Josef VALENTA, Hana KASÍKOVÁ, Hana HORKÁ, Veronika RODRIGUEZOVÁ, Karla BRÜCKNEROVÁ and Michal DUBEC. Krajinou zkušenostně reflektivního učení (Landscape of Experiential and Reflective Learning). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 118 pp. ISBN 978-80-210-6296-2. 2013.
    4. KYSELO, A and Veronika RODRIGUEZOVÁ. Místo, kde žijeme jako zrcadlo našich osudů (The place we live in as a mirror of our destinies). In 18. ročník celostátního semináře Dramatická výchova ve škole, Jičín 2014. 2013.
    5. KYSELO, Alena and Veronika RODRIGUEZOVÁ. Muzejní divadlo? Využití dramatické výchovy v muzejních edukačních programech (Museum theatre? Use of drama education in museum educational programmes.). In Dvoudenní workshop pořádáný Metodickým centrem muzejní pedagogiky Moravského zemského muzea Brno. 2013.
    6. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Obrazy skryté v textu (Images hidden in the text). In Workshop Dobíjení tvořivých baterií. 2013.
    7. KYSELO, A and Veronika RODRIGUEZOVÁ. Pátrání po místě – expedice domů (workshop Muzejní divadlo) (Museum Theatre workshop). In Search for a place – a homecoming expedition. 2013.
    8. RODRIGUEZOVÁ, Veronika and Radim ŠÍP. Umíme učit dějepis? (Can we teach history?). 2013.
    9. RODRIGUEZOVÁ, Veronika, Lukáš TVRĎOCH and Martin PLEVA. Umíme vyučovat dějepis? (Can we teach history?). Komenský. Masarykova univerzita, vol. 137, No 4, p. 36-38, 2 pp. ISSN 0323-0449. 2013.
    10. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Václav a Boleslav - edukační potenciál středověkých legend (Václav a Boleslav - educational potential of medieval legend). 2013.
    11. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Vzdělávací možnosti živých obrazů (Educational potential of still pictures). In Sekce Podoby Dramatické výchovy, v rámci přehlídky Děti Výchova Divadlo (DVD), pořádané Katedrou výchovné dramatiky DAMU a Sdružením pro výchovnou dramtiku. 2013.
    12. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Živý obraz jako způsob práce s pojmy (Still picture as a way of working with conceptions). 2013.
    13. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Živý obraz jako způsob vyprávění (Still image as a manner of narration). 2013.

    2012

    1. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Cirkus ve škole? (Making Circus at School?). Komenský. Brno: PdF MU, vol. 137, No 1, p. 41-44. ISSN 0323-0449. 2012.
    2. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Dramatická výchova v muzeu a galerii (workshop pro muzejní pedagogy) (Drama education in a museum and gallery (workshop for pedagogues in a museum),). 2012.
    3. HORKÁ, Hana and Veronika RODRIGUEZOVÁ. Možnosti integrace a kooperace dvou zdánlivě nesouvisejících oblastí (Život pravěkých sběračů a lovců z pohledu environmentální výchovy) (Posibilities of integration of two seemingly unrelated areas (Life of prehistoric pickers and hunters from the point of view of environmental education)). In XX. jubilejní konference ČAPV, sekce Dimenze kurikula. ISBN 978-80-7290-581-2. 2012.
    4. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Pozvání k četbě o komunikaci ve školní třídě. (Invitation to reading about communication in a classroom). Tvořivá dramatika,. Praha, XXIII, No 3, p. 30-32. ISSN 1211-8001. 2012.
    5. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Procedury zakotvené teorie jako možnost výzkumné reflexe vlastního pedagogického působení (Grounded theory procedures as a possibility of research reflexion of my own paedagogical work). In Věra Ježková (Ed.). KVALITA VE VZDĚLÁVÁNÍ XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, Praha, 10.—12. září 2012, Sborník příspěvků. Praha: Univerzita Karlova. p. 326-339. ISBN 978-80-7290-620-8. 2012.
    6. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Procedury zakotvené teorie jako možnost výzkumné reflexe vlastního pedagogického působení (Grounded theory procedures as a possibility of research reflexion of my own paedagogical work). In XX. jubilejní konference ČAPV, sekce Učitel jako výzkumník. ISBN 978-80-7290-581-2. 2012.
    7. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Rozumět textu starému pět tisíc let… (náměty pro práci s ikonickým textem) (Understanding a five thousand years old text... (topics for work with iconic text)). Komenský. Brno: Pedagogická fakulta MU, vol. 137, No 2, p. 47-52. ISSN 0323-0449. 2012.
    8. HORKÁ, Hana and Veronika RODRIGUEZOVÁ. Teoreticko-výzkumná reflexe výukového programu.(Život pravěkých sběračů a lovců z pohledu environmentální výchovy) (Explorative reflexion of an educational programme (Life of prehistoric pickers and hunters from the point of view of environmental). In Ježková, V. (Ed.). Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova. p. 339-347. ISBN 978-80-7290-620-8. 2012.
    9. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Vzdělávací potenciál programů tematické kooperativní výuky (příklad užití kvalitativní metodologie pro oblast didaktiky dějepisu) (Educational potential of thematic cooperative education programmes (example of using qualitative methodology for the area of didactics of history)). In I mlčení je lež. Paměť a paměti, zapomínání a vzpomínání ve školním dějepise (konference a didaktický seminář). 2012.
    10. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Vzdělávací potenciál programů tematické kooperativní výuky v kontextu didaktiky dějepisu a dramatické výchovy (The Educational Potential of Thematic Cooperative Education Programmes in the Context of Didactics of History and Drama Education). 305 pp. 2012.
    11. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Zakotvená teorie jako možnost výzkumné sebereflexe (Grounded theory as a possibility of research self-reflexion). In XX. jubilejní konference ČAPV, sekce Učitel jako výzkumník. 2012.
    12. HORKÁ, Hana and Veronika RODRIGUEZOVÁ. Život pravěkých sběračů a lovců z pohledu environmentální výchovy (Life of prehistoric pickers and hunters from the point of view of environmental education). In XX. jubilejní konference ČAPV, sekce Dimenze kurikula. 2012.

    2011

    1. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Obraz jako východisko výuky dějepisu. (Image as a resource for the tuition of history). In DOLEŽELOVÁ, J. (Ed.). Vybrané problémy oborové didaktiky dějepisu 4 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 34-52, 75 pp. ISBN 978-80-210-5587-2. 2011.
    2. BRHELOVÁ, Eva and Veronika RODRIGUEZOVÁ. Otázka jako klíč k příběhu. (Question as a key to the story). Tvořivá dramatika. Praha: IPOS-ARTAMA, XXII., No 1, p. 15-22, 56 s. ISSN 1211-8001. 2011.
    3. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Vzdělávací potenciál programů tematické kooperativní výuky (T.K.V.). (Educational potential of thematic cooperative education programmes.). ISBN 978-80-210-5553-7. 2011.

    2010

    1. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Božena Němcová jako objekt dějepisného vyučování. (Božena Němcová as an object of history tuition). In MÄRC, J. a kolektiv. Žena jako subjekt a objekt dějepisného vyučování (genderová tematika ve výuce dějepisu), Acta Universitatis Purkynianae, Facultatis Philosophicae. Studia Historica Didactica 3. 1. vydání. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. p. 94-112, 160 pp. ISBN 978-80-7414-367-0. 2010.
    2. RODRIGUEZOVÁ, Veronika and Věra ŠLECHTOVÁ. Brněnský ŠPÍL- BERG 2010 byl zdolán. (Brno's ŠPÍL - BERG 2010 was conquered.). Amatérská scéna. Praha, 2010/56, No 2, p. 55-57, 87 pp. ISSN 0002-6786. 2010.
    3. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Jindra Delongová. Paní. (Jindra Delongová. Madame.). Amatérská scéna. Praha, 2010/56, No 3, p. 5-7, 59 pp. ISSN 0002-6786. 2010.
    4. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. (Qualitative Research in Pedagogical Science.). Brno: Masarykova univerzita, 2010.
    5. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Redbridge Drama Centre. Amatérská scéna. Praha, 2010/56, No 6, p. 41-42, 55 pp. ISSN 0002-6786. 2010.
    6. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Vliv programů tematické kooperativní výuky (T.K.V.) na vyučovací strategie učitelů dějepisu. (The influence of thematic cooperative education programmes on teaching stratefies of history teachers). In In DOLEŽELOVÁ,J. (ed.) Vybrané problémy oborové didaktiky dějepisu 3 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). Brno: MU. p. 6-14, 103 pp. ISBN 978-80-210-5293-2. 2010.

    2009

    1. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Projektové vyučování dějepisu metodami dramatické výchovy. (Project education of history by means of drama education methods). In In BURSÍKOVÁ, L., MARTINOVSKÝ, P. a kol. Metodické inspirace. Mezipředmětové vztahy v dějepise. 1st ed. Praha: ASUD ČR. p. 96-100, 138 pp. ISBN 978-80-903419-4-4. 2009.
    2. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Tematická kooperativní výuka dějepisu u zdravotně znevýhodněných. (Thematic cooperative instruction in teaching history to the disabled). In In. PAVLOVSKÁ, M., REMSOVÁ, L.(Eds.). Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. Sborník anotací příspěvků z konference s mezinárodní účastí. Brno: MU. p. 16-70. ISBN 978-80-210-4849-2. 2009.
    3. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Tematická kooperativní výuka dějepisu u zdravotně znevýhodněných. (Thematic cooperative instruction in teaching history to the disabled). In In PAVLOVSKÁ, M., REMSOVÁ, L.(Eds.). Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí (CD ROM). Brno: MU. p. 75-78, 237 pp. ISBN 978-80-210-4849-2. 2009.
    4. DVOŘÁKOVÁ, Iva and Veronika RODRIGUEZOVÁ. Václav a Boleslav na dva způsoby. (Two ways of viewing Wenceslas and Boleslav). In In BURSÍKOVÁ, L., MARTINOVSKÝ, P. a kol. Metodické inspirace. Mezipředmětové vztahy v dějepise. 1st ed. Praha: ASUD ČR. p. 26-39, 138 pp. ISBN 978-80-903419-4-4. 2009.
    5. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Výukové programy jako zdroj znalostí žáků v dějepise. (Educational programmes as sources of pupils knowledge in history.). In In ŠTĚPÁNEK, K. (ed.) Vybrané problémy borové didaktiky dějepisu 2 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). 1st ed. Brno: MU. p. 28-39, 46 pp. ISBN 978-80-210-5019-8. 2009.
    6. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Výzkum je dobrodružství. (Research is an adventure). Tvořivá dramatika. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2009/XX,, No 3, p. 56-57, 65 pp. ISSN 1211-8001. 2009.

    2008

    1. RODOVÁ, Veronika. člen redakční rady (Member of the Editorial Board). Tvořivá dramatika. ISSN 1211-8001. 2008.
    2. RODOVÁ, Veronika. člen redakční rady časopisu Tvořivá dramatika (Member of the Editorial Board of the Journal Tvořivá dramatika). Tvořivá dramatika. ISSN 1211-8001. 2008.
    3. RODRIGUEZOVÁ, Veronika and Jana HRUBÁ. Člověk a společnost. Diskuse o přínosu zavádění RVP a ŠVP pro jednotlivé obory a oblasti. (Man and society. Discourse on the contribution of the introduction of Reference framework for elementary education and School framework for elementary education for the individual subjects and areas). In Člověk a společnost. Diskuse o přínosu zavádění RVP a ŠVP pro jednotlivé obory a oblasti. 1st ed. Brno: Mravenec. p. 27-31. ISBN 978-80-86994-63-5. 2008.
    4. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Divadelní jarmark v Brně (Theatre Fair in Brno.). Amatérská scéna. Praha: NIPOS, 2008/54, No 2, p. 51-52, 66 pp. ISSN 0002-6786. 2008.
    5. RODRIGUEZOVÁ, Veronika, Radek MARUŠÁK and Olga KRÁLOVÁ. Dramatická výchova v kurikulu současné školy (Drama education in contemporary school's curriculum). Vyd. 1. Praha: Portál, s.r.o. 128 pp. ISBN 978-80-7367-472-4. 2008.
    6. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Přechodná známost nebo trvalý vztah (využití metod dramatické výchovy a kooperace při výuce dějepisu. (Passing fancy or a permanent relationship). In In Dítě mezi výchovou a uměním. Dramatická výchova na přelomu tisíciletí. Sborník příspěvků z konference o dramatické výchově, kterou roku 2007 uspořádaly katedra výchovné dramatiky Divadelní fakulty Akademie múzických umění. 1st ed. Praha: ružení pro tvořivou dramatiku ve spolupráci s katedrou výchovné dramatiky DAMU. p. 112 – 122, 219 pp. ISBN 978-80-903901-2-6. 2008.
    7. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Struktura praktické přípravy studentů Ateliéru Divadlo a výchova na divadelní fakultě JAMU v Brně. (Structure of the practical training of students in the Drama education department at the Faculty of Theatre at the Janáček Academy in Brno). In In HAVEL, J., ŠIMONÍK, O., ŠŤÁVA, J., (Eds.). Pedagogické praxe a oborové didaktiky Sborník příspěvků ze semináře s mezinárodní účastí. 1st ed. Brno: MSD spol.s.r.o. p. 237-242, 276 pp. ISBN 978-80-7392-052-4. 2008.
    8. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Tematická kooperativní výuka dějepisu s využitím metod dramatické výchovy, její možnosti v současném vzdělávání ve vztahu ke klíčovým kompetencím a Rámcovému vzdělávacímu programu. (Thematic Cooperative Instruction of history using the drama education methods, its possibilities in the contemporary education system in relation to the key competences and Reference fremework for the elementary education.). In In VYHŇÁK, P. (ed.). Vybrané problémy oborové didaktiky dějepisu 1 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). 1st ed. Brno: MU a Akademické nakladatelství CERM. p. 45-62, 62 pp. ISBN 978-80-210-4664-1. 2008.
    9. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Tematická výuka a dramatická výchova ve službách dějepisu. (Thematic instruction and drama education in in the sevice of history.). Tvořivá dramatika. Praha: IPOS-ARTAMA, 2008/XIX, No 1, p. 17-26, 53 pp. ISSN 1211-8001. 2008.

    2005

    1. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Drama kolem dějepisu, projektové vyučování dějepisu: možnosti propojení historických pramenů a metod dramatické výchovy (Drama about history, project education of history: the possibilities of interconnecting the primary historical sources and drama education methods.). Moderní vyučování. Kladno: AISIS Kladno, 2005/XI, No 6, p. 15-16, 20 pp. ISSN 1211-6858. 2005.
    2. DRAHANSKÁ, Petra and Veronika RODRIGUEZOVÁ. Drama v historii. Projektové vyučování dějepisu metodami dramatické výchovy. (Drama in history. Project education of history metodami dramatické výchovy.). Gymnasion - časopis pro zážitkovou pedagogiku. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2005/2, No 4, p. 56-59, 168 pp. ISSN 1214-603X. 2005.
    3. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Festival Popelec 2005 (Theatre Festival Popelec 2005). Amatérská scéna. Praha, 2005/51, No 2, p. 61-62, 76 pp. ISSN 0002-6786. 2005.
    4. RODRIGUEZOVÁ, Veronika and Milada SOBKOVÁ. Pět synů (Five Sons). Tvořivá dramatika. Praha: IPOS-ARTAMA, 2005/XVI, No 3, p. 40-96. ISSN 1211-8001. 2005.
    5. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Projektové vyučování dějepisu: možnosti využití historických pramenů. (Project education of history: the possibilities of using primary historical sources). In In Acta musealia, suplementa 2005. 1st ed. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně. p. 58-59, 70 pp. ISSN 0862-8548. 2005.

    2003

    1. RODRIGUEZOVÁ, Veronika and Eva KUNCLOVÁ. Prima sezóna 2003 v Brně. (Prima sezóna 2003 in Brno). Amatérská scéna. Praha, 2003/49, No 2, p. 46-47, 58 pp. ISSN 0002-6786. 2003.

    2002

    1. RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Byl jeden Domeček, v tom Domečku kurz školního divadla. (There was a Small House with a School Theatre course within). Amatérská scéna,. Praha, 2002/48, No 1, p. 11-67. ISSN 0002-6786. 2002.

    2000

    1. RYCHECKÁ, Petra, Veronika RODRIGUEZOVÁ and Tomáš DOLEŽAL. Co si děti povídaly. (What childern told.). Tvořivá dramatika. Praha: IPOS-ARTAMA, 2000/XI, No 2, p. 7-9, 37 pp. ISSN 1211-8001. 2000.
Display details
Displayed: 19/4/2024 20:53