Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2023

    1. KROUFEK, Roman, Jan ČINČERA, Miloslav KOLENATÝ, Jan ZÁLEŠÁK a Bruce JOHNSON. “I had a spider in my mouth” : What makes students happy in outdoor environmental education programs. Evaluation and Program Planning. Oxford: Elsevier, roč. 99, August, s. 1-9. ISSN 0149-7189. doi:10.1016/j.evalprogplan.2023.102326. 2023.
    2. ČINČERA, Jan, Roman KROUFEK a Franz X. BOGNER. The perceived effect of environmental and sustainability education on environmental literacy of Czech teenagers. Environmental Education Research. Abingdon: Routledge Journals, Taylor & Francis, roč. 29, č. 9, s. 1276-1293. ISSN 1350-4622. doi:10.1080/13504622.2022.2107618. 2023.

    2022

    1. KOLENATÝ, Miloslav, Roman KROUFEK a Jan ČINČERA. What Triggers Climate Action : The Impact of a Climate Change Education Program on Students’ Climate Literacy and Their Willingness to Act. Sustainability. Basel: MDPI, roč. 14, č. 16, s. 1-20. ISSN 2071-1050. doi:10.3390/su141610365. 2022.

    2021

    1. KROUFEK, Roman a Jan ČINČERA. Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách. Praha: Ministerstvo životního prostředí. 44 s. 2021.
    2. ČINČERA, Jan a Roman KROUFEK. Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků. 2021.
    3. ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ a Jan ZÁLEŠÁK. Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : The Practice from the Perspective of Educational Research. 1st ed. Brno: Masaryk University Press. 192 s. ISBN 978-80-210-9757-5. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9758-2021. 2021.
    4. ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ a Jan ZÁLEŠÁK. Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs. The Practice from the Perspective of Educational Research. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 194 s. ISBN 978-80-210-9758-2. 2021.
    5. ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ a Jan ZÁLEŠÁK. Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs. The Practice from the Perspective of Educational Research. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 194 s. ISBN 978-80-210-9757-5. 2021.
    6. ČINČERA, Jan, Roman KROUFEK, Kateřina MARKOVÁ, Šárka KŘEPELKOVÁ a Petra ŠIMONOVÁ. The GLOBE program : what factors influence students’ and teachers’ satisfaction with science education. Research in Science & Technological Education. Abingdon: Routledge Journals, Taylor & Francis, roč. 39, č. 2, s. 245-261. ISSN 0263-5143. doi:10.1080/02635143.2019.1687441. 2021.
    7. KROUFEK, Roman a Jan ČINČERA. Učení v reálném světě : zkušenosti s testováním modelu pro environmentální výchovu v přírodě. Pedagogická orientace. Brno: Masarykova univerzita, roč. 31, č. 2, s. 119-132. ISSN 1211-4669. doi:10.5817/PedOr2021-2-119. 2021.

    2020

    1. ČINČERA, Jan, Petra ŠIMONOVÁ, Roman KROUFEK a Bruce JOHNSON. Empowerment in outdoor environmental education : who shapes the programs? Environmental Education Research. Abingdon: Routledge, Taylor & Francis, roč. 26, č. 12, s. 1690-1706. ISSN 1350-4622. doi:10.1080/13504622.2020.1814205. 2020.
    2. ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ a Petra ŠIMONOVÁ. Frames in Outdoor Environmental Education Programs : What We Communicate and Why We Think It Matters. Sustainability. Basel: MDPI, roč. 12, č. 11, s. 1-14. ISSN 2071-1050. doi:10.3390/su12114451. 2020.
    3. ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON a Roman KROUFEK. Outdoor environmental education programme leaders’ theories of experiential learning. Cambridge Journal of Education. Abingdon: Routledge, Taylor & Francis, roč. 50, č. 6, s. 729-745. ISSN 0305-764X. doi:10.1080/0305764X.2020.1770693. 2020.
    4. DOLEŽALOVÁ KŘEPELKOVÁ, Šárka, Jan KRAJHANZL a Roman KROUFEK. The Influence of Interaction with Nature in Childhood on Future Pro-environmental Behavior. Journal of Baltic Science Education. Siauliai: Scientia Socialis, roč. 19, č. 4, s. 536-550. ISSN 1648-3898. doi:10.33225/jbse/20.19.536. 2020.
    5. ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK a Petra ŠIMONOVÁ. Values Education in Outdoor Environmental Education Programs from the Perspective of Practitioners. Sustainability. Basel: MDPI, roč. 12, č. 11, s. 1-12. ISSN 2071-1050. doi:10.3390/su12114700. 2020.

    2019

    1. KŘEPELKOVÁ, Šárka, Jan ČINČERA a Roman KROUFEK. Becoming a Global Citizen through Participation in the Global Storylines Program. Sustainability. Basel: MDPI, roč. 11, č. 15, s. 1-13. ISSN 2071-1050. doi:10.3390/su11154162. 2019.
    2. ČINČERA, Jan, Barbora VALEŠOVÁ, Šárka KŘEPELKOVÁ, Petra ŠIMONOVÁ a Roman KROUFEK. Place-based education from three perspectives. Environmental Education Research. Abingdon: Routledge, Taylor & Francis, roč. 25, č. 10, s. 1510-1523. ISSN 1350-4622. doi:10.1080/13504622.2019.1651826. 2019.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 19. 4. 2024 15:50