Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2023

    1. KUROWSKI, Martina a Oksana Yuriyivna STUPAK. Building bridges: Exploring aspects of social adaptation of Ukrainian refugee children in Czech educational settings. In 4th Cultural Diversity, Migration, and Education Conference. 2023.
      URL
      Název česky: Budování mostů: Zkoumání aspektů sociální adaptace ukrajinských dětí uprchlíků v českém vzdělávacím prostředí
      Název anglicky: Building bridges: Exploring aspects of social adaptation of Ukrainian refugee children in Czech educational settings
      angličtina. Německo.
      Klíčová slova anglicky: refugee; Ukraine; educational strategy; adaptation strategy; acculturation
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 23. 1. 2024 10:40.
    2. KUROWSKI, Martina. Collaborative online international learning. 2023.
      Název česky: Collaborative online international learning
      Název anglicky: Collaborative online international learning
      ukrajinština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: internationalisation; COIL; good practice example
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 13. 2. 2024 01:04.
    3. KUROWSKI, Martina a Markéta KOŠATKOVÁ. Examples of good practice in the field of wellbeing at Masaryk University. In WellTogether: Belonging and Inclusion Conference. 2023.
      URL
      Název česky: Příklady dobré praxe v oblasti wellbeingu na Masarykově univerzitě
      Název anglicky: Examples of good practice in the field of wellbeing at Masaryk University
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: wellbeing; inclusion; belonging; examples of good practice; Faculty of Education
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 13. 2. 2024 01:44.
    4. KOŠATKOVÁ, Markéta, Martina KUROWSKI a Zuzana VAŘEJKOVÁ. Kultivace wellbeingu, inkluzivity a sounáležitosti ve vysokoškolské přípravě budoucích pedagogů. In Konference ICOLLE 2023. 2023.
      URL
      Název česky: Kultivace wellbeingu, inkluzivity a sounáležitosti ve vysokoškolské přípravě budoucích pedagogů
      Název anglicky: Cultivating Well-being, Inclusivity and Belonging in the Higher Education Preparation of Future Teachers
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: wellbeing; belonging; inclusion; university preparation; faculty of education; impact gap canvas
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 13. 2. 2024 01:34.
    5. KUROWSKI, Martina. Most mezi světy aneb sociální pedagog ve škole. 2023.
      URL
      Název česky: Most mezi světy aneb sociální pedagog ve škole
      Název anglicky: Bridge between worlds - social educator in school
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: social pedagogue; school; social pathology; regulated profession; law on pedagogical workers
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 13. 2. 2024 00:58.
    6. KUROWSKI, Martina. Společně ve škole a v kruhu. Gymnasion - Časopis pro zážitkovou pedagogiku. Praha: Prázdninová škola Lipnice-Outward Bound, roč. 17/2, č. 33, s. 69-71. ISSN 1214-603X. 2023.
      URL
      Název česky: Společně ve škole a v kruhu
      Název anglicky: Together at school and in the circle
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: the way of council; communication; helping professions; non-hierarchical approach

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 13. 2. 2024 02:00.
    7. KUROWSKI, Martina, Radim ŠÍP a Denisa DENGLEROVÁ. Vizualizace dat jako předpoklad náležitého analytického postupu: rozšíření situační analýzy. In XXXI. výroční konference ČAPV. 2023.
      URL
      Název česky: Vizualizace dat jako předpoklad náležitého analytického postupu: rozšíření situační analýzy
      Název anglicky: Data visualisation as a prerequisite for proper analytical procedure: an extension of situational analysis
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: situational analysis; vizualizing methods; qualitative research
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 13. 2. 2024 01:49.
    8. VIDLÁKOVÁ, Jitka, Martina KUROWSKI, Markéta KOŠATKOVÁ a Zuzana VAŘEJKOVÁ. WellTogether: Belonging and Inclusion Conference. 2023.
      BELONG Conference
      Název anglicky: WellTogether: Belonging and Inclusion Conference
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: wellbeing; inclusivity; belonging, workplace

      Změnila: Mgr. Jitka Vidláková, Ph.D., učo 40185. Změněno: 2. 4. 2024 11:38.

    2022

    1. KUROWSKI, Martina, Michal ČERNÝ a František TRAPL. A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools. Efficiency and Responsibility in Education and Science. Prague: Czech University of Life Sciences Prague, roč. 15, č. 2, s. 116-130. ISSN 2336-2375. doi:10.7160/eriesj.2022.150206. 2022.
      Odkaz na plný text výsledku
      Název česky: Přehledová studie výzkumných článků o bariérách inkluzivního vzdělávání na základních školách
      Název anglicky: A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools
      RIV/00216224:14410/22:00129102 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Kurowski, Martina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Černý, Michal (203 Česká republika, domácí) -- Trapl, František (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: barriers to inclusion; challenges in education; inclusive education; educational opportunity; primary school
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 2. 3. 2023 09:07.
    2. GULOVÁ, Lenka, Martina KUROWSKI a František TRAPL. DEZINFORMACE JAKO ZBRAŇ KREMLU. JAK SE JIM BRÁNIT. 2022.
      Změnila: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Změněno: 24. 2. 2023 22:22.
    3. KUROWSKI, Martina a Lenka ŠAFRÁNKOVÁ PAVLÍČKOVÁ. Integrace cizinců ve městě Brně: Příklad dobré praxe. Sociální pedagogika. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. ISSN 1805-8825. 2022.
      URL
      Název česky: Integrace cizinců ve městě Brně: Příklad dobré praxe
      Název anglicky: Integration of foreigners in Brno: an example of good practice
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: integration; Brno; strategy; migrants

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 14. 10. 2022 12:03.
    4. ŠÍP, Radim, Denisa DENGLEROVÁ, Miroslav BIELIK, Lenka ĎULÍKOVÁ, Jan KALENDA, Markéta KOŠATKOVÁ, Martina KUROWSKI, Lenka GULOVÁ a František TRAPL. Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma. Brno: Masarykova univerzita. 275 s. ISBN 978-80-280-0124-7. 2022.
      Název česky: Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma
      Název anglicky: Towards an inclusive school: interaction and the norm
      RIV/00216224:14410/22:00129372 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Šíp, Radim (203 Česká republika, garant, domácí) -- Denglerová, Denisa (203 Česká republika, domácí) -- Bielik, Miroslav (203 Česká republika, domácí) -- Ďulíková, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Kalenda, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Košatková, Markéta (203 Česká republika, domácí) -- Kurowski, Martina (203 Česká republika, domácí) -- Gulová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Trapl, František (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; differentiation; well-being; support measures
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Změněno: 17. 10. 2023 22:34.
    5. ŠÍP, Radim, Denisa DENGLEROVÁ, Miroslav BIELIK, Lenka ĎULÍKOVÁ, Jan KALENDA, Markéta KOŠATKOVÁ, Martina KUROWSKI, Lenka GULOVÁ a František TRAPL. Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 275 s. ISBN 978-80-280-0125-4. 2022.
      Čítárna Munispace
      Název česky: Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma
      Název anglicky: Towards an inclusive school: interaction and the norm
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; differentiation; well-being; support measures
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 6. 3. 2023 11:06.
    6. ŠÍP, Radim, Denisa DENGLEROVÁ, Miroslav BIELIK, Lenka ĎULÍKOVÁ, Jan KALENDA, Markéta KOŠATKOVÁ, Martina KUROWSKI, Lenka GULOVÁ a František TRAPL. Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 275 s. ISBN 978-80-280-0124-7. 2022.
      Název česky: Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma
      Název anglicky: Towards an inclusive school: interaction and the norm
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; differentiation; well-being; support measures
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 25. 1. 2023 12:00.
    7. DENGLEROVÁ, Denisa, Radim ŠÍP, Markéta KOŠATKOVÁ a Martina KUROWSKI. Politické souvislosti proměn ve vzdělávání. In XXX. konference ČAPV. 2022.
      odkazn na web konference
      Název česky: Politické souvislosti proměn ve vzdělávání
      Název anglicky: The political context of changes in education
      čeština. Česká republika.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D., učo 252937. Změněno: 23. 1. 2024 14:03.
    8. BANĎOUCHOVÁ, Petra, Eva DITTINGEROVÁ a Martina KUROWSKI. Poradní kruh jako součást školní praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-280-0118-6. 2022.
      Název česky: Poradní kruh jako součást školní praxe
      Název anglicky: Council as part of school practice
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: council; educational constructivism; council intentions; school practice
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 31. 1. 2023 13:33.
    9. BANĎOUCHOVÁ, Petra, Eva DITTINGEROVÁ a Martina KUROWSKI. Poradní kruh jako součást školní praxe. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-280-0119-3. 2022.
      Čítárna Munispace
      Název česky: Poradní kruh jako součást školní praxe
      Název anglicky: Council as part of school practice
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: council; educational constructivism; council intentions; school practice
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 30. 1. 2023 15:02.
    10. BANĎOUCHOVÁ, Petra, Eva DITTINGEROVÁ a Martina KUROWSKI. Poradní kruh jako součást školní praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 24 s. ISBN 978-80-280-0118-6. 2022.
      Název česky: Poradní kruh jako součást školní praxe
      Název anglicky: Council as part of school practice
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: council; educational constructivism; council intentions; school practice
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 24. 1. 2023 22:39.
    11. GULOVÁ, Lenka, Martina KUROWSKI a František TRAPL. Projektování jako cesta k cílovým skupinám sociální pedagogiky. Sociální pedagogika. Zlín, s. 115-123. ISSN 1805-8825. 2022.
      URL
      Název anglicky: Projecting as a way to the target groups for social pedagogy

      Změnila: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Změněno: 12. 2. 2023 21:01.
    12. GULOVÁ, Lenka, Martina KUROWSKI a František TRAPL. Sexuální násilí v ruské válce na Ukrajině. 2022.
      čeština.
      Změnila: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Změněno: 24. 2. 2023 22:15.
    13. NĚMEC, Jiří, Lenka GULOVÁ, Hana HORKÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, Martina KUROWSKI, Jan NEHYBA a Radek POSPÍŠIL. Teorie a metodika výchovy. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-280-0131-5. 2022.
      html
      Název anglicky: Theory and methodology of education
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Educational theory and methodology; play; communication; critical thinking; multicultural education; attitudes and prejudices; sociological theories of education; classroom teacher
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Petra Baštářová, učo 105126. Změněno: 18. 10. 2022 11:01.
    14. NĚMEC, Jiří, Lenka GULOVÁ, Hana HORKÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, Martina KUROWSKI, Jan NEHYBA a Radek POSPÍŠIL. Teorie a metodika výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. Elportál. ISBN 978-80-280-0131-5. 2022.
      PURL url html
      Název anglicky: Theory and methodology of education
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Educational theory and methodology; play; communication; critical thinking; multicultural education; attitudes and prejudices; sociological theories of education; classroom teacher
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Petra Baštářová, učo 105126. Změněno: 10. 10. 2022 12:23.
    15. TRAPL, František, Lenka GULOVÁ a Martina KUROWSKI. The way to inklusion. In Mezinárodní konference v Kigali - eLearning Africa - 15th International Conference & Exhibition on ICT for Education, Training & Skills Development. 2022.
      URL
      angličtina.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Změněno: 11. 2. 2023 01:24.
    16. KUROWSKI, Martina a Eva DITTINGEROVÁ. Učení v kruhu na portugalský způsob. Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Pedagogická fakulta MU Brno, roč. 147, č. 02, s. 33-38. ISSN 0323-0449. 2022.
      URL
      Název česky: Učení v kruhu na portugalský způsob
      Název anglicky: Portuguese-style learning in a circle
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: the way of council; internationalisation; exchange of experience; school; circular practice

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 13. 2. 2024 01:27.

    2021

    1. SVOBODOVÁ, Hana, Martina KUROWSKI a Květoslava KLÍMOVÁ. Complex Language Analysis as One of the Methods in Teaching Czech as a Foreign Language. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, roč. 71, č. 4, s. 602-607. ISSN 0031-3815. doi:10.14712/23362189.2021.2061. 2021.
      URL
      Název česky: Komplexní jazykový rozbor jako jedna z metod výuky češtiny jako cizího jazyka
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: complex language analysis; learner with a different mother tongue; migration; Czech as a second language
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 14. 10. 2022 12:04.
    2. KALU, Ntite Orji a Martina KUROWSKI. Culturally Responsive Teaching for Learner Diversity in Czech Schools: A Literature Review. European Journal of Education and Pedagogy. European Open Science Publishing, roč. 2, č. 6, s. 106-110. ISSN 2736-4534. doi:10.24018/ejedu.2021.2.6.202. 2021.
      URL
      Název česky: Kulturně citlivé vyučování pro rozmanitost žáků v českých školách: Přehled literatury
      Název anglicky: Culturally Responsive Teaching for Learner Diversity in Czech Schools: A Literature Review
      RIV/00216224:14410/21:00124012 Článek v odborném periodiku. angličtina. Belgie.
      Kalu, Ntite Orji (566 Nigérie, garant, domácí) -- Kurowski, Martina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Cultural Competence; Culturally Responsive Teaching; Czech Schools; Diversity; Inclusive Education; Learners
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 3. 2022 16:47.
    3. DENGLEROVÁ, Denisa, Radim ŠÍP, Martina KUROWSKI, Lenka GULOVÁ, Markéta KOŠATKOVÁ, František TRAPL, Miroslav BIELIK a Lenka ĎULÍKOVÁ. Inkluze v situačním poli: výzkum komplexního fenoménu. In 29. konference ČAPV. 2021.
      URL
      Název česky: Inkluze v situačním poli: výzkum komplexního fenoménu
      Název anglicky: Inclusion in the situational field: research on a complex phenomenon
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; diversity; differentiation; school management; situational analysis
      Druh účasti: aktivní účast
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D., učo 252937. Změněno: 28. 2. 2022 18:10.
    4. GULOVÁ, Lenka, Martina KUROWSKI a František TRAPL. Školní management jako určující prvek inkluze. In Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu; Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. ISBN 978-80-7392-367-9. 2021.
      URL
      Název česky: Školní management jako určující prvek inkluze
      Název anglicky: School management as a determining element of inclusion
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: inclusion; community; school management; support measures; situation analysis

      Změnila: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D., učo 252937. Změněno: 14. 4. 2022 09:29.
    5. GULOVÁ, Lenka a Martina KUROWSKI. Wasted opportunity: Trends and changes of social pedagogy in the environment of the Department of Social Education, Faculty of Education, Masaryk University. Sociální pedagogika: časopis pro vědu a praxi. Česká republika: Univerzita Tomáše bati ve Zlíně, roč. 9, č. 1, s. 93-96. ISSN 1805-8825. 2021.
      URL
      Název česky: Promarněná příležitost: Trendy a změny v sociální pedagogice v České republice. prostředí katedry sociální pedagogiky Pedagogické fakulty UK, Masarykovy univerzity
      Název anglicky: Wasted opportunity: Trends and changes of social pedagogy in the environment of the Department of Social Education, Faculty of Education, Masaryk University
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: social pedagogy; change; trends in education; project designing

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 1. 2. 2022 11:20.

    2020

    1. KUROWSKI, Martina. Anonymní recenze. Speciální pedagogika. Praha: Univerzita Karlova v Praze - PdF. ISSN 1211-2720. 2020.
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: social disadvantage; Roma pupil; inclusive education; support measures
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 27. 2. 2021 17:37.
    2. KUROWSKI, Martina. Anonymní recenze. Paidagogos. Paidagogos - společnost pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání o. s. ISSN 1213-3809. 2020.
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: motivation; Roma; education; barriers

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 27. 2. 2021 17:33.
    3. KUROWSKI, Martina. Cizinci v českých školách nejsou cizí. Komenský. Masarykova univerzita, roč. 145, č. 02, s. 37-40. ISSN 0323-0449. 2020.
      URL
      Název česky: Cizinci v českých školách nejsou cizí
      Název anglicky: Migrant pupils in Czech schools are not strangers
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: pupisl with different mother tongue; education; inclusion; diversity

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 27. 2. 2021 17:07.
    4. KUROWSKI, Martina. Council as an inclusive practice in Ukrainian schools. 2020.
      European council network Newsletter
      Název česky: Council jako inkluzivní praxe v ukrajinských školách
      Název anglicky: Council as an inclusive practice in Ukrainian schools
      angličtina. obsah je utajovanou skutečností.
      Klíčová slova anglicky: council; inclusion; education; school; Ukrain; circle pedagogy
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 22. 2. 2021 23:54.
    5. KUROWSKI, Martina. Využívání technologií v období koronaviru II. (jak zkvalitnit výuku a efektivně učit). In Podpora vědy a výzkumu a doktorandského studia na univerzitách; Kvalita vzdělávání na vysokých školách. 2020.
      Název česky: Využívání technologií v období koronaviru II. (jak zkvalitnit výuku a efektivně učit)
      Název anglicky: Use of technologies in the period of coronavirus II. (how to improve teaching and teach effectively)
      čeština. Ukrajina.
      Klíčová slova anglicky: technology; quality of education; education; coronavirus
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 27. 2. 2021 17:04.

    2019

    1. KUROWSKI, Martina a Lenka GULOVÁ. Шляхи створення інклюзивного середовища. In Seminář pro pedagogy. 2019.
      Název česky: Způsoby tvorby inkluzivního prostředí
      Název anglicky: Ways to create an inclusive environment
      ukrajinština. Ukrajina.
      Klíčová slova anglicky: inclusion; school; diversity; way of council
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 11. 3. 2020 14:03.
    2. KUROWSKI, Martina a Lenka GULOVÁ. Шляхи створення інклюзивного середовища. In Seminář pro pedagogy. 2019.
      Název česky: Způsoby tvorby inkluzivního prostředí
      Název anglicky: Ways to create an inclusive environment
      ukrajinština. Ukrajina.
      Klíčová slova anglicky: inclusion; school; educator; pupil; otherness
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 10. 3. 2020 00:55.
    3. KUROWSKI, Martina a Lenka GULOVÁ. Коло pада як інклюзивний допоміжний інструмент у шкільному середовищі. In Seminář pro pedagogy. 2019.
      Název česky: Poradní kruh: nástroj pro podporu inkluzivního prostředí ve škole
      Název anglicky: Council as the inclusive supporting tool in the school environment
      ukrajinština. Ukrajina.
      Klíčová slova anglicky: council; inclusion; school; diversity;
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 11. 3. 2020 13:58.
    4. DENGLEROVÁ, Denisa, Martina KUROWSKI a Radim ŠÍP. Communication as a Means of Development in a School with a High Percentage of Foreign Pupils. Orbis Scholae. Praha: Karolinum, roč. 13, č. 3, s. 39-58. ISSN 1802-4637. doi:10.14712/23363177.2020.4. 2019.
      URL
      Název česky: Komunikace jako prostředek rozvoje ve škole s vysokým procentem žáků cizinců
      Název anglicky: Communication as a Means of Development in a School with a High Percentage of Foreign Pupils
      RIV/00216224:14410/19:00108170 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Denglerová, Denisa (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kurowski, Martina (203 Česká republika, domácí) -- Šíp, Radim (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: experientialist epistemology; Bronfenbrenner’s ecological model; mesosystem; communication; education; inclusion policy; migrants
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Denisa Denglerová, Ph.D., učo 3930. Změněno: 12. 10. 2021 11:54.
    5. GULOVÁ, Lenka, Martina KUROWSKI a František TRAPL. Environmentální rozměr pedagogických profesí. 2019.
      URL
      Název česky: Environmentální rozměr pedagogických profesí
      Název anglicky: Environmental dimension of teaching professions
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: environmental education; climat; climat crisis; school class

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 28. 2. 2020 00:05.
    6. KUROWSKI, Martina a Lenka GULOVÁ. Higher Education - Expectations for the Future. In 12. Fóru Evropa-Ukrajina. 2019.
      URL
      Název česky: Vyšší vzdělávání - očekávání budoucnosti
      Název anglicky: Higher Education - Expectations for the Future
      angličtina. Polsko.
      Klíčová slova anglicky: education; university; future; Ukraine; European Union
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 10. 3. 2020 00:46.
    7. KUROWSKI, Martina a Kristýna HRUBANOVÁ. Když se to sejde… aneb GRV na PdF MU v Brně. 2019.
      URL
      Název česky: Když se to sejde… aneb GRV na PdF MU v Brně
      Název anglicky: When it comes together… or Global developmental education at Faculty of Education Masaryk University in Brno
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: global developmental education; activ methods of learning; critical thinking; reading and writing to the critical thinking (RWCT)
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 10. 3. 2020 09:48.
    8. KUROWSKI, Martina, Denisa DENGLEROVÁ a Radim ŠÍP. Komunikace jako potenciál rozvoje ve škole s vysokým podílem žáků s odlišným mateřským jazykem. In Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie - XXVII. konference české asociace pedagogického výzkumu. 2019.
      URL
      Název česky: Komunikace jako potenciál rozvoje ve škole s vysokým podílem žáků s odlišným mateřským jazykem
      Název anglicky: Communication as a development potential in school with a high number of pupils with a different mother tongue
      RIV/00216224:14410/19:00108177 Prezentace na konferencích. čeština. Česká republika.
      Kurowski, Martina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Denglerová, Denisa (203 Česká republika, domácí) -- Šíp, Radim (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: inclusion; school; pupil with the migration background; bronfenbrenner´s ecosocial model; qualitative research
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 20. 3. 2020 16:11.
    9. KUROWSKI, Martina. Komunikace ve škole s vysokým procentem žáků s odlišným mateřským jazykem. In XX Polsko-Czeskich Historycznych i Pedagogicznych Dni. 2019.
      URL
      Název česky: Komunikace ve škole s vysokým procentem žáků s odlišným mateřským jazykem
      Název anglicky: Communication at school with a high percentage of pupils with different mother tongue
      čeština. Polsko.
      Klíčová slova anglicky: communication; qualitative research; open coding; migrant pupils
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 10. 3. 2020 09:52.

    2018

    1. KUROWSKI, Martina. На шляху до інклюзії Вибрані методи роботи в інклюзивній школі. 2018.
      Název česky: Na cestě k inkluzi: vybrané metody práce v inkluzivní škole
      Název anglicky: On the way to the inclusion: the specific inclusion methods
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: inclusion; differency; council; non violent communication; non hierarchic leadership
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 7. 3. 2019 00:20.
    2. KUROWSKI, Martina. Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice. In Mládež a hodnoty 2018: Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti. 2018.
      URL
      Název česky: Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice
      Název anglicky: The barriers in the education of the pupils with the refugee background in the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/18:00106518 Prezentace na konferencích. čeština. Česká republika.
      Kurowski, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Asylum; migration; refugee pupil; educational strategy; educational barrier; supporting measures
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 25. 3. 2019 19:08.
    3. KUROWSKI, Martina. Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice. In Petra Potměšilová, Milena Öbrink Hobzová. Mládež a hodnoty 2018: Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. s. 150-166. ISBN 978-80-244-5408-5. 2018.
      URL
      Název česky: Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice
      Název anglicky: The barriers in the education of the pupils with the refugee background in the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/18:00106517 Stať ve sborníku. čeština. Česká republika.
      Kurowski, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Asylum; migration; refugee pupil; educational strategy; educational barrier; supporting measures
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 6. 3. 2019 23:55.
    4. GULOVÁ, Lenka, Martina KUROWSKI, Radim ŠÍP, Denisa DENGLEROVÁ, Markéta SEDLÁKOVÁ a František TRAPL. Inklyuziya – vikliki ta perspektivi. Nethneniya z Chehii. 1. vyd. Praha: KUFR. ISBN 978-80-87092-59-0. 2018.
      Název česky: Inkluze – výzvy a perspektivy. Inspirace z České republiky
      Název anglicky: Inclusion – prospects and challenges. Inspiration from the Czech Republic
      ukrajinština. Ukrajina.
      Klíčová slova anglicky: inclusion; difference; research; new methods

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 25. 3. 2019 20:43.
    5. GULOVÁ, Lenka, František TRAPL a Martina KUROWSKI. Internacionalizace jako cesta k rozvoji. 2018.
      Název česky: Internacionalizace jako cesta k rozvoji
      Název anglicky: Internationalization as a way to development
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: internationalization; development; experience; critical thinking; media reflection; social networks

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 11. 3. 2019 10:36.

    2017

    1. KUROWSKI, Martina, Lenka GULOVÁ, Markéta SEDLÁKOVÁ, Radim ŠÍP a Denisa DENGLEROVÁ. Škola jako cesta k lidské důstojnosti (?). 2017.
      Odborná konference s mezinárodní účastí
      Název česky: Škola jako cesta k lidské důstojnosti (?)
      Název anglicky: School on the way of dignity
      RIV/00216224:14410/17:00100133 Uspořádání konference. čeština. Česká republika.
      Kurowski, Martina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Gulová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Sedláková, Markéta (203 Česká republika, domácí) -- Šíp, Radim (203 Česká republika, domácí) -- Denglerová, Denisa (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: school; inclusion; dignity; diversity; research;

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 29. 3. 2018 11:58.
    2. KALIČINSKÁ, Eva a Martina KUROWSKI. Vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem. 2017.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Eva Kaličinská, Ph.D., učo 54137. Změněno: 22. 1. 2018 09:26.

    2016

    1. KUROWSKI, Martina. Edukace žáků-cizinců na základních školách v České republice. Prevence. Život bez závislostí, 2016.
      Název česky: Edukace žáků-cizinců na základních školách v České republice
      Název anglicky: Education of the pupils with immigrant background in the Czech Republic
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: education; special educational needs; immigrant; supporting measures

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 19. 3. 2017 17:50.
    2. KUROWSKI, Martina. Vybrané oblasti edukace žáků-uprchlíků v České republice. 2016.
      Název česky: Vybrané oblasti edukace žáků-uprchlíků v České republice
      Název anglicky: The selected areas of education of the refugee pupils in the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/16:00093801 Účelové publikace. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Kurowski, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Asylum; migration; refugee pupil; educational strategy; educational barrier; support provision

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 8. 3. 2017 15:59.

    2015

    1. SEDLÁKOVÁ, Markéta a Martina KUROWSKI. Jak učit multikulturní výchovu? 2015.
      URL
      Název česky: Jak učit multikulturní výchovu?
      Název anglicky: How to teach multicultural education?
      RIV/00216224:14410/15:00085325 Uspořádání workshopu. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Sedláková, Markéta (203 Česká republika, domácí) -- Kurowski, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: diversity; multicultural education; stereotype.
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 29. 3. 2016 23:02.
    2. GULOVÁ, Lenka, Martina KUROWSKI, Markéta SEDLÁKOVÁ, Veronika NÝDRLOVÁ, Radim ŠÍP a Jan BUCHTA. Škola, kde jsem člověkem. 2015.
      URL
      Název anglicky: The school where I am a person
      RIV/00216224:14410/15:00086225 Uspořádání konference. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Gulová, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kurowski, Martina (203 Česká republika, domácí) -- Sedláková, Markéta (203 Česká republika, domácí) -- Nýdrlová, Veronika (203 Česká republika, domácí) -- Šíp, Radim (203 Česká republika, domácí) -- Buchta, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Diversity; school; inclusion; activization; pupil; student; education.

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 22. 3. 2016 16:08.

    2014

    1. GULOVÁ, Lenka, Martina KUROWSKI a Petr SOJÁK. Sociální pedagog do škol (?). In Časopis Sociální pedagogika. 2014.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Změněno: 26. 1. 2015 18:49.

    2013

    1. KUROWSKI, Martina. Edukace žáků uprchlíků v ČR (případová studie). In XIV Polsko-Czeskie dni: Udział ludzi i instytucji w kształtowaniu świadomości obywatelskiej i narodowej na przestrzeni XIX – XXI wieku. 2013.
      Název česky: Edukace žáků uprchlíků v ČR (případová studie)
      Název anglicky: The education od refugee pupils in the Czech Republic (the case study)
      Pedagogika a školství. čeština. Polsko.
      Klíčová slova anglicky: kvalitative research; interview; analysis; refugee; education; case study
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 4. 4. 2014 13:31.
    2. KUROWSKI, Martina. Edukace žáků z řad uprchlíků v České republice: pohled učitele a rodiče. In XXI. konference české asociace pedagogického výzkumu. 2013.
      Název česky: Edukace žáků z řad uprchlíků v České republice: pohled učitele a rodiče
      Název anglicky: The education of the refugee pupils in the Czech Republic: the teachers and parents perspective
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: kvalitative research; interview; analysis; refugee; education;
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 4. 4. 2014 13:32.
    3. VEJRYCHOVÁ, Radka, Barbora SVÁTKOVÁ, Lenka REMSOVÁ, Hana STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Marie PAVLOVSKÁ, Martina KUROWSKI a Jan BUCHTA. Multikulturní výchova cestou výtvarné a dramatické dílny. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 113 s. ISBN 978-80-210-6653-3. 2013.
      URL
      Název anglicky: Multicultural education through art and drama workshops
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 13. 8. 2014 16:30.
    4. GULOVÁ, Lenka, František TRAPL a Martina KUROWSKI. Nakládání s diverzitou; výzva pro Evropu. 2013.
      Název anglicky: Dealing with Diversity; A challenge for Europe
      RIV/00216224:14410/13:00072431 Uspořádání workshopu. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Gulová, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) -- Trapl, František (203 Česká republika, domácí) -- Kurowski, Martina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Diversity; multiculturalism; research; plurality; tolerance; prejudice; conflict; culture; workshop; dialogue; spirituality
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Změněno: 16. 4. 2014 11:59.
    5. KUROWSKI, Martina. Od teorie k výzkumu - od výzkumu zpět k teorii: krize souladu teorie a směřování výzkumu. In Radim Šíp a kol. Příběh první vědecké práce : od thrilleru k happyendu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 123-136. Sociálněpedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-6731-8. 2013.
      Název česky: Od teorie k výzkumu - od výzkumu zpět k teorii : krize souladu teorie a směřování výzkumu
      Název anglicky: From the theory to the research - from the research back to the theory: crisis of the theory and of the research direction
      RIV/00216224:14410/13:00072620 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Kurowski, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: theoretical background of the research; human ecology; makrosystem; exosystem; mezosystem; mikrosystem; chronosystem; pedagogy of the oppressed
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 15. 4. 2014 14:02.
    6. GULOVÁ, Lenka a Martina KUROWSKI. Sympozium sociální pedagogiky Praxe ve vzdělávání pedagogů. 2013.
      Název anglicky: The symposium of Social Pedagogy
      RIV/00216224:14410/13:00072432 Uspořádání konference. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Gulová, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kurowski, Martina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: social pedagogy; pedagogical practice; leisure; multicultural education; research

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 4. 4. 2014 13:27.
    7. KUROWSKI, Martina a Marie PAVLOVSKÁ. Vzdělávací workhopy pro učitele stepních škol na Krymu: přístupy k multikulturní výchově. 2013.
      Název česky: Vzdělávací workhopy pro učitele stepních škol na Krymu: přístupy k multikulturní výchově
      Název anglicky: Educational workshops in the Crimean schools: the approaches to the multicultural education
      RIV/00216224:14410/13:00072625 Uspořádání workshopu. Pedagogika a školství. čeština. Ukrajina.
      Kurowski, Martina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pavlovská, Marie (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: prejustice; interactive education; critical thinking; multicultural education; rasism; theoretical goals of multicultural education

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 1. 4. 2014 09:57.
    8. KUROWSKI, Martina. Vzdělávání žáků-uprchlíků. In Linda Doleží (Ed.). Začínáme učit češtinu pro děti-cizince (mladší školní věk). Příručka pro lektorky a lektory. 1. vyd. Praha: AUČCJ – Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka. s. 33-40. ISBN 978-80-260-5587-7. 2013.
      URL
      Název česky: Vzdělávání žáků-uprchlíků
      Název anglicky: The education of the refugee pupils
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: education; migrant; system of support; case of good practice

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 4. 4. 2014 13:33.
    9. KUROWSKI, Martina. Začleňování dětí-cizinců do českého vzdělávacího systému. In Týden pro inkluzi. 2013.
      Název česky: Začleňování dětí-cizinců do českého vzdělávacího systému
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: education; migration; inclusion; support in the education; educcational barriers
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 4. 4. 2014 13:34.
    10. KUROWSKI, Martina. Zády k domovu - trpký život uprchlíka. In Pestrovečer. 2013.
      Název česky: Zády k domovu - trpký život uprchlíka
      Název anglicky: With the back to the home and the bitter life of the refugee
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: refugee; home country; emigration
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 4. 4. 2014 13:35.
    11. KUROWSKI, Martina. Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie. Sociální pedagogika. Časopis pro vědu a praxi. Zlín: Univerzita Tomáše bati, Zlín, roč. 1, č. 1, s. 48-63. ISSN 1805-8825. 2013.
      URL
      Název česky: Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie
      Název anglicky: The refugee pipul in the Czech educational system: a case study
      RIV/00216224:14410/13:00072622 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Kurowski, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: education; refugee; asylum seeker; migration; reception centre; educational strategy; case study; open coding; analysis
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 4. 4. 2014 13:30.

    2012

    1. VODIČKOVÁ, Martina. Edukace žáků-imigrantů v Kanadě, inspirace pro naše školy. Prevence. Praha: Život bez závislostí, o.s., roč. 9, č. 3, s. 11-13. ISSN 1214-8717. 2012.
      Název česky: Edukace žáků-imigrantů v Kanadě, inspirace pro naše školy
      Název anglicky: Education of imigrant pupils in Canada - inspiration for our schools
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: education; imigrant; Canada; refugee; educational programm

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 25. 3. 2013 15:16.
    2. VODIČKOVÁ, Martina. The education of refugee pupils in the Czech Republic: the teacher´s perspective. In International Technology, Education and Development Conference. 2012.
      Název česky: Vzdělávání dětí uprchlíků v České republice: pohled učitele
      Název anglicky: The education of refugee pupils in the Czech Republic: the teacher´s perspective
      Pedagogika a školství. angličtina. Španělsko.
      Klíčová slova anglicky: refugee; integration; migration; inclusion; education of refugees in the Czech Republic
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 2. 4. 2013 19:02.
    3. VODIČKOVÁ, Martina. THE EDUCATION OF THE REFUGEE PUPILS IN THE CZECH REPUBLIC: THE TEACHER'S PERSPECTIVE. In Chova, LG Martinez, AL Torres, IC. INTED2012: INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE. VALENICA: IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION A& DEVELOPMENT. s. 4052. ISBN 978-84-615-5563-5. 2012.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: education; asylum seeker; refugee; migration; refugee camp; education strategy
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 18. 3. 2019 12:26.
    4. VODIČKOVÁ, Martina. Vzdělávání žáků cizinců – Edukační bariéry specifické skupiny uprchlíků v České republice. In Jiří Němec (ed.). Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie. 1. vyd. Brno: Paido. s. 141-150. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-7315-224-6. 2012.
      Název česky: Vzdělávání žáků cizinců – Edukační bariéry specifické skupiny uprchlíků v České republice
      Název anglicky: The education of migrant pupils - Educational barriers of the specific group of refugees living in the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/12:00064041 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vodičková, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: education; refugee; educational barriers; research interviews; open coding
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 8. 4. 2013 15:15.
    5. VODIČKOVÁ, Martina a Monika TANNENBERGEROVÁ. Vzdělávání žáků–cizinců, konkrétní příklad žadatelů o mezinárodní ochranu. In Lenka Gulová et al. Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogickém výzkumu a praxi. 1. vyd. Brno: Munipress. s. 47-54. Sociálněpedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-6030-2. 2012.
      Název česky: Vzdělávání žáků–cizinců, konkrétní příklad žadatelů o mezinárodní ochranu
      Název anglicky: The migrants education, the concrete example of asylum seekers
      RIV/00216224:14410/12:00064039 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vodičková, Martina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Tannenbergerová, Monika (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: migrant; education; refugee; theoretical resources of inclusion; analisys of educational strategies
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 8. 4. 2013 15:29.

    2011

    1. GULOVÁ, Lenka, Ema ŠTĚPAŘOVÁ a Martina VODIČKOVÁ. Setkání asistentů pedagoga a jejich příznivců. 2011.
      Název česky: Setkání asistentů pedagoga a jejich příznivců
      Název anglicky: Teaching assistant education school environment teacher pupils professional interests research analysis
      RIV/00216224:14410/11:00055549 Uspořádání workshopu. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Gulová, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) -- Štěpařová, Ema (203 Česká republika, domácí) -- Vodičková, Martina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Teaching assistant education school environment teacher pupils professional interests research analysis

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 24. 2. 2013 16:26.
    2. NĚMEC, Jiří a Martina VODIČKOVÁ. Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů. In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. 1. vyd. Brno: Paido. s. 137 - 152, 8 s. ISBN 978-80-7315-220-8. 2011.
      Název anglicky: Education of students-refugees: Teachers´point of view
      RIV/00216224:14410/11:00055133 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Němec, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) -- Vodičková, Martina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: education asylum seeker refugee migration refugee camp education strategy research

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 24. 2. 2013 16:25.

    2010

    1. VODIČKOVÁ, Martina. Přesídlení po kanadsku. Brno: Nesehnuti. 45 s. ISSN 1214-9640. 2010.
      Přes: čtvrtletník o migraci a lidských právech
      Název česky: Přesídlení po kanadsku
      Název anglicky: The canadian way of resettlement

      Klíčová slova anglicky: resettlement, migration, Canada

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 5. 3. 2011 13:50.
    2. VODIČKOVÁ, Martina. Symposium sociální pedagogiky. 2010.
      Název česky: Symposium sociální pedagogiky
      Název anglicky: Symposium of social pedagogy
      RIV/00216224:14410/10:00045947 Uspořádání konference. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vodičková, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: social pedagogy international scholarship award-winning research examples of good practice

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 4. 5. 2011 17:43.
    3. VODIČKOVÁ, Martina. Transportation loan aneb svoboda za úvěr. Praha: Multikulturní centrum Praha, 2010.
      Migrace on-line: popularizační web Multikulturního centra Praha
      Název česky: Transportation loan aneb svoboda za úvěr
      Název anglicky: Transportation loan means freedom for a loan

      Klíčová slova anglicky: migration, resettlement, loan

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 24. 2. 2013 16:24.
    4. NĚMEC, Jiří, Martina VODIČKOVÁ a Petra MÁJKOVÁ. Výzkum zaměřený na volný čas. In Výzkum zaměřený na … : Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Katedra sociální pedagogiky PdF MU. s. 68-77. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5391-5. 2010.
      Název česky: Výzkum zaměřený na volný čas
      Název anglicky: Research on leisure time
      RIV/00216224:14410/10:00046810 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Němec, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) -- Vodičková, Martina (203 Česká republika, domácí) -- Májková, Petra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: research leisure time leisuretime centre generation agreement experience organized groups life style Institute for the leisure time research and turism B.A.T. Institute

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 24. 2. 2013 16:10.
    5. VODIČKOVÁ, Martina. Výzkum zaměřený na vzdělávání imigrantů. In Výzkum zaměřený na...:Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Katedra sociální pedagogiky PdF MU. s. 18-21. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5391-5. 2010.
      Název česky: Výzkum zaměřený na vzdělávání imigrantů
      Název anglicky: Research on education of immigrants
      RIV/00216224:14410/10:00046808 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vodičková, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: ethnopedagogy cross-cultural psychology refugee integration multiculturalism

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 24. 2. 2013 16:10.
    6. NĚMEC, Jiří a Martina VODIČKOVÁ. Výzkum zaměřený na základní oblasti sociální pedagogiky. In Výzkum zaměřený na … : Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Katedra sociální pedagogiky PdF MU. s. 13-18. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5391-5. 2010.
      Název česky: Výzkum zaměřený na základní oblasti sociální pedagogiky
      Název anglicky: Research focused on the basic issues of the social pedagogy
      RIV/00216224:14410/10:00046807 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Němec, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) -- Vodičková, Martina (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: drama education environmental education methods of personality development multicultural education prevention social pathologies social education social work social group subculture institutional care leisure time education life style

      Změnila: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Změněno: 24. 2. 2013 16:11.
Zobrazeno: 17. 4. 2024 01:02