Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2013

    1. MEDKOVÁ, Ivana. Dovednosti žáků ve výuce fyziky na základní škole (The Pupil’s Skills in the Physics Education at the Lower-secondary School). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 184 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 28. ISBN 978-80-210-5999-3.
    2. MEDKOVÁ, Ivana. Moderní aspekty v pedagogice: Inovace oboru učitelství praktického vyučování (Modern aspects of Education: Innovation of the study program "Vocational training"). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 184 pp. ISBN 978-80-210-6524-6.
    3. MEDKOVÁ, Ivana. Výzkum spokojenosti studentů se studiem oboru Učitelství praktického vyučování a následná inovace oboru (Investigation of the student’s satisfaction with their study in the field of Teaching of practical education, and resulting innovations). In XXXI International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. 1st ed. Brno: Univerzita Obrany, 2013, p. nestránkováno, 5 pp. ISBN 978-80-7231-923-7.

    2012

    1. VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO. Application of Didactic Means and Teaching Methods in Subjects of the Field „Teachnig of Practical Courses“. In Kapounová Jana, Kostolányová Kateřina. Information and Communication Technology in Education. Repronis Ostrava: Univerzity of Ostrava, 2012, p. 283-290. ISBN 978-80-7464-135-0.
    2. VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO. Application of Didactic Means and Teaching Methods in Subjects of the Field „Teachnig of Practical Courses“. In Information and Communication Technology in Education. 2012.
    3. VACULOVÁ, Ivana. Inovace výukových předmětů a jejich přiblížení k požadavkům současné praxe (The Innovation of Subjects of Study and Their Update According to the Requirements of the Current Practice). In XXX International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. Brno: Univerzita obrany Fakulta ekonomiky a managementu, 2012, p. nestránkováno, 6 pp. ISBN 978-80-7231-865-0.
    4. MEDKOVÁ, Ivana. Inovace výukových předmětů a jejich přiblížení k požadavkům současné praxe (The Innovation of Subjects of Study and Their Update According to the Requirements of the Current Practice). In XXX International Colloquium on the Management of Educational Process. 2012.
    5. MEDKOVÁ, Ivana. Matematika pro ekonomy - učební materiály pro studenty. Brno: PdF MU, 2012, 84 pp.
    6. VACULOVÁ, Ivana. Motivace nadaných žáků prostřednictvím řešení problémových úloh ve výuce fyziky na ZŠ (Motivation of talented pupils by solving problem tasks in physics education at the basic schools). In Novotná, J. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 212-217. ISBN 978-80-210-6144-6.
    7. VACULOVÁ, Ivana. Motivace nadaných žáků prostřednictvím řešení problémových úloh ve výuce fyziky na ZŠ (Motivation of talented pupils by solving problem tasks in physics education at the basic schools). In Jiřina Novotná. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 115 -120. ISBN 978-80-210-5886-6.
    8. MEDKOVÁ, Ivana. Motivace nadaných žáků prostřednictvím řešení problémových úloh ve výuce fyziky na ZŠ (Motivation of talented pupils by solving problem tasks in physics education at the basic schools). In Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách. 2012. ISBN 978-80-210-5884-2.
    9. MEDKOVÁ, Ivana. Repetitorium z matematiky - učební materiály pro studenty. Brno: PdF MU, 2012, 172 pp.

    2011

    1. VACULOVÁ, Ivana. CPV videoweb pro vzdělávání učitelů fyziky (CPV videoweb for the education of future teachers of physics). In Janík, T., Minaříková, E. a kol.: Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. 1. vyd. Brno: Paido, 2011, p. 109-120. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, Svazek 21. ISBN 978-80-7315-213-0.
    2. VACULOVÁ, Ivana and Petr NOVÁK. Didaktická příprava studentů katedry fyziky a spolupráce se základními školami. In Veletrh nápadů učitelů fyziky 16. 2011.
    3. VACULOVÁ, Ivana and Petr NOVÁK. Didaktická příprava studentů katedry fyziky a spolupráce se základními školami. In Holubová, R. Veletrh nápadů učitelů fyziky 16. Olomouc: UP Olomouc, 2011, p. 185-196, 7 pp. ISBN 978-80-244-2894-9.
    4. VACULOVÁ, Ivana. Fyzikální pokusy. 2011. Festival vědy - Den vědců.
    5. MEDKOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO. Inovace akreditovaného studijního oboru Učitelství praktického vyučování (The Innovation of Accredited Study Field - Teaching of Practical Lessons). In Novotná, J. (ed.). Moderní trendy ve výuce matematiky a fyziky. 1st ed. Brno: MU Brno, 2011, p. 103-110. ISBN 978-80-210-5652-7.
    6. KUBIATKO, Milan and Ivana VACULOVÁ. Project-based learning: characteristic and the experiences with application in the science subjects. Energy Education Science and Technology Part B-Social and Educational Studies. 2011, vol. 3, 1-2, p. 65-74. ISSN 1308-7711.
    7. VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO. Projektová výuka v přírodovědných předmětech (Project learning in scientific subjects). In Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 5. 2011.
    8. VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO. Projektová výuka v přírodovědných předmětech (Project learning in scientific subjects). In Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 5. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2011, p. 246-251. ISBN 978-80-261-0030-0.
    9. VACULOVÁ, Ivana. Řešení aktuálních problémů fyzikálního vzdělávání prostřednictvím CPV videowebu (Solution to Current Problems of Physics Education thrugh the CPV videoweb). In Aktuálne problémy fyzikálneho vzdelávania v európskom priestore. Nitra, Slovakia: Pobočka JSMF v Nitre, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2011, p. 411-417. ISBN 978-80-8094-988-4.
    10. KUBIATKO, Milan, Ivana VACULOVÁ and Věra ČÍŽKOVÁ. Vymezení klíčových konceptů pro zkoumání osvojených dovedností v biologii (The delimitation of the key concepts for the investigation of acquired biological skills). In Wernerová, J. (ed.). Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník příspěvků XVIII. celostátní konference ČAPV. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2011, p. 1-7. ISBN 978-80-7372-722-2.

    2010

    1. TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ and Ivana VACULOVÁ. Developing skills in learning and teaching science. In Contemporary science educational research: Learning and assessment. A collection of papers presented at ESERA 2009 conference. Ankara: ESERA, 2010, p. 165-172. ISBN 978-605-364-033-2.
    2. KUBIATKO, Milan and Ivana VACULOVÁ. Elementary school pupils knowledge and attitudes toward butterflies and mosquitoes. 2010.
    3. KUBIATKO, Milan, Ivana VACULOVÁ and Eva PECUŠOVÁ. Mylné představy žáků II. stupně základních škol: Možnost jejich zkoumání na příkladě tématu Ptáci (Basic Pupils´ Wrong ideas: The possibility of their investigation on the example of the thematic ares Birds). Pedagogická orientace. 2010, vol. 20, No 2, p. 93-109. ISSN 1211-4669.
    4. VACULOVÁ, Ivana. Řešení aktuálních problémů fyzikálního vzdělávání prostřednictvím CPV videowebu. 2010.
    5. VACULOVÁ, Ivana. Řešení aktuálních problémů fyzikálního vzdělávání prostřednictvím CPV videowebu. In Aktuálne problémy fyzikálneho vzdelávania v europskom prestore. 2010. ISBN 978-80-8094-795-8.
    6. KUBIATKO, Milan, Věra ČÍŽKOVÁ and Ivana VACULOVÁ. Vymezení klíčových konceptů pro zkoumání osvojených dovedností v biologii. 2010. ISBN 978-80-7372-626-3.

    2009

    1. VACULOVÁ, Ivana. Dovednosti žáků ve výuce fyziky na základní škole (The Pupil’s Skills in the Physics Education at the Lower-secondary School). Brno: Masarykova univerzita, 2009.
    2. DVOŘÁK, Ladislav, Tomáš MILÉŘ, Petr NOVÁK and Ivana VACULOVÁ. Educational video from the textile sector as a resource for teaching physics. In Moderní trendy v přípravě učitelů 4. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2009, p. 91-93. ISBN 978-80-210-5022-8.
    3. DVOŘÁK, Ladislav, Tomáš MILÉŘ, Petr NOVÁK and Ivana VACULOVÁ. Educational video from the textile sector as a resource for teaching physics. In Moderní trendy v přípravě učitelů 4. 2009.
    4. DVOŘÁK, Ladislav, Petr NOVÁK and Ivana VACULOVÁ. Experimenty s textilem v laboratorních úlohách pro ZŠ (Experiments with textiles in the laboratory tasks for elementary school). In Sborník příspěvků z konference XXVII. International Colloquium on the Management of Educational Process. 2009th ed. Brno: Univerzita obrany, 2009, 74 pp. ISBN 978-80-7231-650-2.
    5. DVOŘÁK, Ladislav, Petr NOVÁK and Ivana VACULOVÁ. Experimenty s textilem v laboratorních úlohách pro ZŠ (Experiments with textiles in the laboratory tasks for elementary school). In Sborník příspěvků z konference XXVII. International Colloquium on the Management of Educational Process. 2009.
    6. KUBIATKO, Milan and Ivana VACULOVÁ. Jedna vlaštovka jaro nedělá aneb (ne)vědomosti žáků nejenom o vlaštovkách (One swallow does not make a summer or what pupils (do not) know about swallows). In Sborník příspěvků XVII. ročníku celostátní konference ČAPV. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 2009, p. 557-563. ISBN 978-80-7368-769-4.
    7. PECINA, Pavel, Petr SLÁDEK, Ivana VACULOVÁ, Renáta BEDNÁROVÁ, Denisa KAWULOKOVÁ, Jiří ŠIBOR, Ladislav DVOŘÁK, Tomáš MILÉŘ and Petr NOVÁK. Metodika pro tvorbu a aplikaci didaktických prostředků propagujících vědu a techniku a profesní kariéru v rámci stávajících předmětů fyzika, chemie a technická výchova na základních školách (Methodology for the creation and application of educational resources that promote science and technology and professional career within existing subjects physics, chemistry and technical education in primary schools). 1. vydání. Brno: PdF MU, 2009, 72 pp. Pd -55/09-02/58. ISBN 978-80-210-5088-4.
    8. PECINA, Pavel. Metodika pro tvorbu a aplikaci didaktických prostředků propagujících vědu a techniku a profesní kariéru v rámci stávajících předmětů fyzika, chemie a technická výchova na základních školách (Methodology for the creation and application of educational resources that promote science and technology and professional career within existing subjects physics, chemistry and technical education in primary schools). 1. vydání. Brno: PdF MU, 2009, 72 pp. Pd -55/09-02/58. ISBN 978-80-210-5088-4.
    9. VACULOVÁ, Ivana, Marta SVOBODOVÁ, Petr SLÁDEK, Petr BENEŠOVSKÝ, Renáta BEDNÁROVÁ, Ladislav DVOŘÁK, Denisa KAWULOKOVÁ, Tomáš MILÉŘ, Petr NOVÁK, Pavel PECINA and Jiří ŠIBOR. Metodika tvorby a využívání didaktických prostředků propagujících vědu, techniku a profesní kariéru: Tvorba výukových pořadů a pracovních listů a jejich následné využití při výuce na ZŠ (Methodology of development and use of teaching resources that promote science, technology and professional career: Creating educational programs and worksheets and their subsequent use in teaching at primary schools). 1st ed. Olomouc: Masarykova univerzita, 2009, 129 pp. ISBN 978-80-210-5089-1.
    10. DVOŘÁK, Ladislav, Petr NOVÁK and Ivana VACULOVÁ. Nejsou látky jako látky (Are not substances such as substance). In Veletrh nápadů učitelů fyziky 14. 2009th ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 77-81. ISBN 978-80-210-5022-8.
    11. VACULOVÁ, Ivana. Postavení učebních úloh v procesu osvojování dovedností žáků během výuky fyziky (Representation of the teaching tasks in the process of the pupil`s skills acquisition in the physics education). In Vyučovanie fyziky vo svetle nových poznatkov vedy. Nitra: Pobočka JSMF a UKF, 2009, 6 pp. ISBN 978-80-8094-496-4.
    12. VACULOVÁ, Ivana. Postavení učebních úloh v procesu osvojování dovedností žáků během výuky fyziky (Representation of the teaching tasks in the process of the pupil`s skills acquisition in the physics education). In Vyučovanie fyziky vo svetle nových poznatkov vedy. 2009.
    13. TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ, Ivana VACULOVÁ and Petr NOVÁK. Problematika motivace přírodovědně nadaných žáků (Problems of Motivation of Gifted Students). In DIDFYZ 2008. Vyučovanie fyziky vo svetle nových poznatkov vedy. Nitra, Slovakia: Univerzita K. Filozofa v Nitre. Fakulta prírodných vied., 2009, 5 pp. ISBN 978-80-8094-496-4.
    14. TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ, Ivana VACULOVÁ and Petr NOVÁK. Problematika motivace přírodovědně nadaných žáků (Problems of Motivation of Gifted Students). In DIDFYZ 2008. 2009.
    15. VACULOVÁ, Ivana. Proces osvojování fyzikálních dovedností žáků ve výzkumných otázkách (Acquisition of physical skills in research questions). In ACTA FACULTATIS PAEDAGOGICAE UNIVERSITATIS TYRNAVIENSIS, Séria D VEDY O VYCHOVE A VZDELÁVANÍ. Trnava: Pedagogická fakulta TU, 2009, p. 63-81. ISBN 978-80-8082-324-5.
    16. VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO. Videostudie procesu osvojování dovedností a její následné využití pro přípravu budoucích učitelů fyziky (Videostudy of the process of the skill acquirement and its application for the preparation of physics future teachers). 2009.
    17. VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO. Videostudie procesu osvojování dovedností a její následné využití pro přípravu budoucích učitelů fyziky. (Videostudy of the process of the skill acquirement and its application for the preparation of physics future teachers). In Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 4. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2009, p. 211-217. ISBN 978-80-7043-785-8.
    18. OCHRYMČUKOVÁ, Eva and Ivana VACULOVÁ. Zpráva o "Intennzivním programu EFEU" - Patras 2009. In Bulletin Centra pedagogického výzkumu Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity 2009. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5060-0.

    2008

    1. VACULOVÁ, Ivana. Dovednosti žáků základní školy ve výuce fyziky: výzkum dovedností a procesu jejich osvojování (The basic school pupils skills in the physics education: The research of the skills and the process their acquirement). Pedagogická orientace. Brno: Konvoj, 2008, vol. 2008, No 2, p. 3-21. ISSN 1211-4669.
    2. VACULOVÁ, Ivana. Postavení učebních úloh v procesu osvojování dovedností žáků během výuky fyziky. (Representation of the teaching tasks in the process of the pupil`s skills acquisition in the physics education). In DIDFYZ 2008. Vyučovanie fyziky vo svetle nových poznatkov ved. 2008.
    3. TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ and Ivana VACULOVÁ. Role of Hands-on Activity in Development of Students´ Skills in Science Education. In HSci2008. Formal and Informal Science Education. 2008. ISBN 978-989-95095-3-5.
    4. VACULOVÁ, Ivana and Josef TRNA. Video-study of Physics Education: the Role of Teaching Tasks in the Process of Skills Acquirement. In Research in Didactics of the Sciences. 1st ed. Krakow: Uniwersytet pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowe, 2008, p. 182-185. Science Education. ISBN 978-83-7271-519-7.
    5. DVOŘÁK, Ladislav, Tomáš MILÉŘ, Petr NOVÁK, Petr SLÁDEK and Ivana VACULOVÁ. Využití textilních materiálů ve výuce fyzice (Textile materials in physics education). In XXVI. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu zaměřené k aktuálním problémům vědy, výchovy, vzdělávání a rozvoje tvůrčího myšlení. Brno: Univerzita obrany, 2008, p. 55-60. ISBN 978-80-7231-511-6.
    6. VACULOVÁ, Ivana. Výzkum výuky fyziky realizovaný prostřednictvím videostudie (The research of the physics education carried out using a videostudy). In Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník sdělení 16. konference ČAPV. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2008, p. 833 – 843. ISBN 978-80-7041-287-9.
    7. VACULOVÁ, Ivana. Výzkum výuky fyziky realizovaný prostřednictvím videostudie. In Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. 2008. ISBN 987-80-7041-958-8.

    2007

    1. VACULOVÁ, Ivana. Dovednosti žáků základní školy ve výuce fyziky: výzkum dovedností a procesu jejich osvojování. (The Basic School Pupils Skills In The Physics Education: The Research On The Skills And The Process Of Their Acquirement). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů V. Olomouc: VOTOBIA, 2007, p. 379-384. ISBN 978-80-7220-306-2.
    2. VACULOVÁ, Ivana. Fyzikální dovednosti žáků ZŠ a RVP. (Physical skills in basic school pupils and RVP). In Sborník příspěvků z konference 50 let didaktiky fyziky v ČR.. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007, p. 141 do s.147, 7 pp. ISBN 978-80-244-1786-8.
    3. VACULOVÁ, Ivana and Josef TRNA. Role fyzikálních dovedností v RVP ZV (The Role of Physical Skills in the Framework Educational Programme). In Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 3. Rámcové vzdělávací programy. Plzeň: Západočeská univerzita, 2007, p. 228-232. ISBN 978-80-7043-603-5.

    2006

    1. VACULOVÁ, Ivana. Problematika osvojování dovedností žáků ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy. (Skills Acquirement In Physics Education By Pupils At Secondary Schools). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů IV. Olomouc: VOTOBIA, 2006, p. 231-235. ISBN 80-7220-280-4.
    2. VACULOVÁ, Ivana. Problematika osvojování dovedností žáků základní školy v přírodovědném vzdělávání. (The Issue of Skills Acquirement in Science Education by Pupils at Secondary School). In Aktuální problémy pedagogiky a oborových didaktik. Brno: Paido, 2006, p. 174-179. ISBN 80-210-4163-3.
Display details
Displayed: 25/4/2024 08:52