Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2023

    1. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Edukační horizonty v designu a strategii služeb současné knihovny a učícího knihovníka. 2023.
    2. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Gramotnosti a kompetence dětí a teenagerů (nejen v zrcadle výzkumů) (Literacy and competences of children and teenagers (not only in the mirror of research)). In Profesní fórum - Svět knihy 2023, Praha, 11. 5. 2023. 2023.
    3. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Humanitní vědy dokořán (Humanities wide open). In Elektronické služby knihoven 7., 16.-17. 5. 2023, Zlín. 2023.
    4. MAZÁČOVÁ, Pavlína, Zuzana JANOTOVÁ, Veronika FIEDLEROVÁ, Kateřina ŠAFRÁNKOVÁ and Irena POLÁKOVÁ. Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS 2021 (Inspiration for developing reading skills PIRLS 2021). 1st ed. Praha: Česká školní inspekce, 2023, 180 pp. ISBN 978-80-88492-55-9.
    5. MAZÁČOVÁ, Pavlína, Ondřej HUDEČEK, Tereza LIŠKOVÁ and Barbora HOŘAVOVÁ. Knihovny současnosti : programová sekce Mediální a digitální gramotnost (Libraries of Today : Programme section Media and digital literacy). 2023.
    6. ČERNÝ, Michal, Kristýna KALMÁROVÁ, Monika MARTONOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ, Petr ŠKYŘÍK, Jan ŠTĚPÁNEK and Jan VOKŘÁL. Nonlinear Interactive Stories as an Educational Resource. Education Sciences. Basel: MDPI, 2023, vol. 13, No 1, p. 1-23. ISSN 2227-7102. Available from: https://dx.doi.org/10.3390/educsci13010040.
    7. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Rabbit Hole i Hate Speech. Studenti filozofické fakulty píší Wikipedii. In Web MUNI ARTS. 2023.
    8. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků. In Česká školní inspekce. Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS. 1st ed. Praha, 2023, p. 160-176. ISBN 978-80-88492-55-9.
    9. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků (The role of public libraries in the development of reading and information literacy and pupils' reading). Online. In Česká školní inspekce. Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS. Praha, 2023, p. 160-176. ISBN 978-80-88492-55-9.
    10. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Rozvoj kompetencí učícího knihovníka : výzkumy - kurikulum - gramotnosti (Development of teaching librarian competencies : research - curriculum - literacy). Praha: Národní knihovna, 2023, 92 pp. ISBN 978-80-7050-783-4.
    11. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Svět knihy Praha 2023 - Profesní fórum (Book World Prague 2023 - Professional forum). 2023.
    12. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Školní knihovny v České republice - současnost a vize (School libraries in the Czech Republic - present and vision). In Konferencia školských knižníc – budúcnosť školských knižníc, 17. 5. 2023, Zvolen. 2023.
    13. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Učící knihovník - nová typová pozice v NSK? (Teaching librarian - a new typical position in NSK?). In Konference o personální práci v knihovnách, online, 11. 5. 2023. 2023.
    14. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Vzdělávací aktivity knihoven v perspektivě aktuálních výzkumů a rozvojových projektů. In Královéhradecká knihovnická konference. 2023.

    2022

    1. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Co nebylo v učebnici – rozvoj kompetencí a gramotností žáků z perspektivy učícího knihovníka (What was not in the textbook - the development of competencies and literacy of students from the perspective of a teaching librarian). In Bellérová, Beáta; Džuganová, Daniela. Knižnice a informačné vzdelávanie. 1st ed. Bratislava: Slovenská asociácia knižníc, 2022, p. 80-88. ISBN 978-80-972135-3-4.
    2. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Členka Meziresortní pracovní skupiny MK ČR a MŠMT ČR (Member of the Interdepartmental Working Group of the Ministry of Education and Ministry of Culture of the Czech Republic). Meziresortní pracovní skupina MK ČR a MŠMT ČR, 2022.
    3. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Design edukační práce v kontextu technologií a evaluačních nástrojů učících knihovníků (Design of educational work in the context of technologies and evaluation tools of teaching librarians). 2022.
    4. ČERNÝ, Michal, Kristýna KALMÁROVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ, Monika MARTONOVÁ, Jan VOKŘÁL, Jan ŠTĚPÁNEK and Petr ŠKYŘÍK. Design interaktivního multimediálního příběhu jako aplikace kurátorského přístupu k edukaci (Designing an Interactive Multimedia Story as an Application of a Curatorial Approach to Education). In X. Národní seminář informačního vzdělávání, 23.–24. 5. 2022, Brno. 2022.
    5. MAZÁČOVÁ, Pavlína, Michal ČERNÝ, Kristýna KALMÁROVÁ, Monika MARTONOVÁ, Jan VOKŘÁL and Jan ŠTĚPÁNEK. Digitalizované kulturní dědictví jako prostředek vzdělávání : sbírka metodik (Digitized cultural heritage as a means of education : a collection of methodologies). 1st ed. Brno: Flow, 2022, 310 pp. ISBN 978-80-88123-33-0.
    6. MAZÁČOVÁ, Pavlína. FRIEDLAENDEROVÁ, Hana, Vít RICHTER a Jiří TRÁVNÍČEK. Covidočtení: co s naším čtenářstvím udělala pandemie (recenze) (FRIEDLAENDEROVÁ, Hana, Vít RICHTER and Jiří TRAVNÍČEK. Covid reading: what the pandemic has done to our readership (book review)). Knihovna - knihovnická revue. -, 2022, vol. 33, No 2, p. 114-116. ISSN 1801-3252.
    7. MAZÁČOVÁ, Pavlína, Ondřej HUDEČEK, Barbora HOŘAVOVÁ and Tereza LIŠKOVÁ. Knihovny jako průvodkyně 21. stoletím : První výstupy z projektu Nadace OSF (Libraries as guides to the 21st century : The first outputs from the OSF Foundation project). In Knihovny současnosti 2022 : Mediální vzdělávání v knihovnách není bílý nosorožec, 13.-15. 9. 2022, Olomouc. 2022.
    8. MAZÁČOVÁ, Pavlína, Ondřej HUDEČEK, Barbora HOŘAVOVÁ and Tereza LIŠKOVÁ. Knihovny současnosti 2022 : Mediální vzdělávání není bílý nosorožec (Libraries today 2022 : Media education is not a white rhinoceros). 2022.
    9. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Mediální a informační gramotnost ve vysokoškolském kurikulu : Reflexe edukační praxe na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity (Media and information literacy in the university curriculum : Reflection of educational practice at the Faculty of Arts of Masaryk University). In Knihovny současnosti 2022 : Mediální vzdělávání v knihovnách není bílý nosorožec, 13.-15. 9. 2022, Olomouc. 2022.
    10. VOKŘÁL, Jan and Pavlína MAZÁČOVÁ. Nástroj Twine ve vzdělávání a učení : Jak tvořit nelineární digitální příběhy (The Twine tool in education and learning : How to create non-linear digital stories). 1st ed. Brno: Flow, 2022, 144 pp. ISBN 978-80-88123-34-7.
    11. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pilotní výzkumná evaluace Cyklu mediálního vzdělávání učících knihovníků: workshop v participaci s Nadací OSF (Pilot research evaluation of the cycle of media education of teaching librarians: a workshop in participation with the OSF Foundation). 2022.
    12. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Projekt S knížkou do života (Bookstart) a logopedická prevence: metodická příručka pro práci knihoven (recenze) (The With a book for life project (Bookstart) and speech therapy prevention: a methodological guide for the work of libraries (book review)). Knihovna: knihovnická revue. Czechia: -, 2022, vol. 33, No 1, p. 91-93. ISSN 1801-3252.
    13. MAZÁČOVÁ, Pavlína. X. Národní seminář informačního vzdělávní (X. National Seminar of Information Education). 2022.
    14. ZBIEJCZUK SUCHÁ, Ladislava, Pavlína MAZÁČOVÁ, Petr ŠKYŘÍK and Michal ČERNÝ. Zapojení studentů do výzkumu: Výzkumná spolupráce studujících a knihoven na KISK MU (Involvement of students in research: Research cooperation of students and libraries at KISK MU). Čtenář: Měsíčník pro knihovny. 2022, vol. 74, No 2, p. 48-49. ISSN 0011-2321.

    2021

    1. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Co nebylo v učebnici – rozvoj kompetencí a gramotností žáků z perspektivy učícího knihovníka (What was not in the textbook - the development of competencies and literacy of students from the perspective of a teaching librarian). 2021.
    2. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Kristýna KALMÁROVÁ. Digitalizované kulturní dědictví jako příležitost k rozvíjení informační a digitální gramotnosti středoškoláků (Digitized Cultural Heritage as a Means of Developing Information and Digital Literacy of High School Students). In OpenAlt 2021. 2021.
    3. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Digitalizované kulturní dědictví: potenciál pro rozvoj gramotností a kompetencí (nejen) v knihovnách (Digitized cultural heritage: potential for literacy and competence development (not only) in libraries). 2021. KISK 4 FUTURE.
    4. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Jan VOKŘÁL. Digitalizované kulturní dědictví: potenciál pro rozvoj gramotností a kompetencí (nejen) v knihovnách (Digitized cultural heritage: potential for literacy and competence development (not only) in libraries). Online. In Eva Víchová. KISK 4 FUTURE - online. 1st ed. kisk.phil.muni.cz, 2021.
    5. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Monika MARTONOVÁ. E-learningový kurz Metody kritického myšlení (E-learning course Methods of critical thinking). Online. In Pavlína Mazáčová. E-learningový portál ELF.phil.muni.cz. 1st ed. ELF.phil.muni.cz, 2021.
    6. MAZÁČOVÁ, Pavlína, Monika MARTONOVÁ and Kristýna KALMÁROVÁ. Experimentální edtechové uzly KISKu (Experimental edtech nodes of KISK). 2021.
    7. VOKŘÁL, Jan, Monika MARTONOVÁ, Kristýna KALMÁROVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ and Michal ČERNÝ. Humanitní vědy dokořán (Open Humanities). In Odborné setkání projektů ISVD II. 2021.
    8. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Kompetenční rámec učícího knihovníka (Competence framework of a teaching librarian). 2021.
    9. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Kompetenční rámec učícího knihovníka se zaměřením na evaluaci (Competence framework of a teaching librarian with a focus on evaluation). 2021.
    10. MAZÁČOVÁ, Pavlína, Monika MARTONOVÁ and Anna BĚLOHOUBKOVÁ. Komplexní učební text Metody kritického myšlení (Complex textbook Methods of critical thinking). 1st ed. 2021. ELF.phil.muni.cz.
    11. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Mediální vzdělávání – výzva pro společnost a příležitost pro knihovny (Media Education - a challenge for society and an opportunity for libraries). Online. In Sborník z 29. ročníku konference Knihovny současnosti 2021. 1st ed. Praha: Sdružení knihoven České republiky, 2021, p. 85-95. ISBN 978-80-86249-94-0.
    12. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Mediální vzdělávání v knihovnách a jeho aktuální výzvy (Media education in libraries and its current challenges). In Konference Knihovny současnosti 2021 (Olomouc, 7..-9. 9. 2021). 2021.
    13. KALMÁROVÁ, Kristýna, Michal ČERNÝ, Pavlína MAZÁČOVÁ and Monika MARTONOVÁ. Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání (Possibilities of using digitized cultural heritage in education). Proinflow. Brno: Masarykova univerzita, 2021, vol. 13, No 1, p. 37-63. ISSN 1804-2406. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/ProIn2021-1-3.

    2020

    1. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aktivizující přístupy knihoven v rozvoji informačních kompetencí žáků (Activating approaches of libraries in the development of pupils' information competencies). In Přednáškový cyklus Učící knihovník. 2020.
    2. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aktivizující přístupy v rozvíjení čtenářské a informační gramotnosti žaků (Activating approaches in the development of reading and information literacy of students). Online. In Cenigová, Rozália. Školské knižnice ako informačné a kultúrne centrá škôl : 14. medzinárodná konferencia. Bratislava: Slovenská pedagogická knižnica v Bratislave, 2020, p. 60-66. ISBN 978-80-972668-7-5.
    3. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aktivizující přístupy v rozvoji kompetencí v informačním vzdělávání (Activating approaches in the development of competencies in information education). In Odborný vzdělávací cyklus Pedagogika pro učící knihovníky. 2020.
    4. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aplikační perspektivy výzkumu edukačního potenciálu digital humanities (Application perspectives of research into the educational potential of digital humanities). 2020.
    5. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aplikační perspektivy výzkumu edukačního potenciálu digital humanities (Application perspectives of research into the educational potential of digital humanities). 2020.
    6. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aplikační perspektivy výzkumu edukačního potenciálu spolupráce knihoven a škol (Application perspectives of research into the educational potential of cooperation between libraries and schools). 2020.
    7. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aplikační perspektivy výzkumu reflektivní praxe učících knihovníků (Application perspectives of research of reflective practice of teaching librarians). 2020.
    8. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost – kompetence pro bezpečnou každodennost (Information literacy - competence for safe everyday life). In Festival bezpečného internetu 2020, 1.10.2020, online. 2020.
    9. MAZÁČOVÁ, Pavlína. IX. Národní seminář informačního vzdělávání (IX. National seminar of information education). 2020.
    10. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Jak připravit knihovníky a učitele na změny ve vzdělávání (How to prepare librarians and teachers for changes in education). In Sborník z 28. ročníku konference Knihovny současnosti 2020, konané ve dnech 2.–4. listopadu on-line. Praha: Sdružení knihoven ČR, 2020, p. 78-88. ISBN 978-80-86249-91-9.
    11. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Jak připravit knihovníky a učitele na změny ve vzdělávání (How to prepare librarians and teachers for changes in education). In Konference Knihovny současnosti 2020. 2020.
    12. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Knihovnická pedagogika se zaměřením a rozvoj kompetencí učícího knihovníka (Library pedagogy with a focus and development of competencies of a teaching librarian). In Odborný seminář Pedagogika pro učící knihovníky. 2020.
    13. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Knihovnická pedagogika ve výzkumné i aplikační perspektivě (Library pedagogy in research and application perspective). 2020.
    14. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Na můstku mezi knihovnou a školou (On the bridge between the library and the school). In IX. Národní seminář informačního vzdělávání, 10.3.2020, Brno. 2020.
    15. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Národní seminář informačního vzdělávání 2020 (National Seminar of Information Education 2020). Praha, Univerzita Karlova: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2020, 4 pp. 1. ISSN 2533-7882.
    16. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Předsedkyně programové rady konference IX. Národní seminář informačního vzdělávání (Chair of the conference program board IX. National seminar of information education). Konference Národní seminář informačního vzdělávání, 2020 - 2021.
    17. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Marija ŠUPICOVÁ. Rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi základní školy uplatňující Montessori pedagogiku: případová studie (Development of information literacy in the educational practice of a primary school applying Montessori pedagogy: a case study). Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2020, vol. 4, No 2, p. 95-112. ISSN 2533-7882.
    18. MAZÁČOVÁ, Pavlína. S projektem Co nebylo v učebnici vstříc informační gramotnosti žáků (With the project What was not in the textbook to meet the information literacy of students). In Bulletin SKIP. Praha: Svaz knihovníků a informačních pracovníků České republiky, 2020. ISSN 1213-5828.
    19. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Současný stav spolupráce knihoven a škol ve výzkumné perspektivě (The current state of cooperation between libraries and schools in the research perspective). In Kulatý stůl ministra kultury České republiky. 2020.
    20. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Význam společenství praxe učitelů SOŠ a SOU, knihovníků a akademiků při rozvoji gramotností a kompetencí žáků (The importance of the community of secondary school teachers, librarians and academics in the development of literacy and competencies of pupils). In Národní pedagogický institut – Aktivity a náměty IKAP pro oblast Čtenářská a matematická gramotnost se zohledněním specifik SOŠ a SOU. 2020.

    2019

    1. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Co nebylo v učebnici : příprava vzdělávacích programů pro knihovny (What was not in the textbook : preparation of educational programs for libraries). In Konference Regionální funkce knihoven 2019. 2019.
    2. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty (Information literacy as a tool to support democracy in today´s school : research horizons). In Konference Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11. - 13. 09. 2019, Liberec. 2019. ISBN 978-80-7494-475-8.
    3. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty (Information literacy as a tool to support democracy in today´s school: research horizons). In Konference Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11. - 13. 09. 2019, Liberec. 2019. ISBN 978-80-7494-475-8.
    4. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost: Teorie a vzdělávací praxe (Information literacy: Theory and educational practice). Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2019, 93 pp. ISBN 978-80-7603-065-7.
    5. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Knihovnická pedagogika pro praxi informačního vzdělávání (Library pedagogy for information education practice). In 7. ročník Královéhradecké knihovnické konference, 19.11.2019, Hradec Králové. 2019.
    6. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Knihovnická pedagogika pro praxi informačního vzdělávání (Library pedagogy for information education practice). In Královéhradecká knihovnická konference 2019, 19.11.2019, Hradec Králové. 2019.
    7. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspectives of Digital Humanities in Educational Strategies of Libraries and Schools. In Conference Ruditatis antidotum Eruditio est, 22nd – 24th May 2019, Martin. 2019.
    8. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy digital humanities v edukačních strategiích knihoven a škol (Perspectives of Digital Humanities in Educational Strategies of Libraries and Schools). In Mezinárodní konference Ruditatis antidotum Eruditio est. 2019.
    9. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Případové studie ve výzkumném diskurzu alternativních škol (Case studies in research discourse of alternative schools). In Přednáškový pobyt na Univerzitě Komenského, Bratislava. 2019.
    10. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Spolupráce a knihoven a škol : inovativní přístupy k rozvíjení čtenářské a informační gramotnosti (Collaboration and Libraries and Schools : Innovative Approaches to Develop Reading and Information Literacy). In Zahraniční přednáškový pobyt, Univerzita Komenského Bratislava. 2019.
    11. TULINSKÁ, Hana, Michal ČERNÝ, Veronika ŠMERDOVÁ, Daniela UŘIČÁŘOVÁ, Dalibor ČERNOCKÝ, Vojtěch HAMERSKÝ, Anna PUCHOVSKÁ, Jana FOLKOVÁ, Natálie KÁČOVÁ, Adam MELNIČÁK and Pavlína MAZÁČOVÁ. Stroje a humanita : cesta k filozofické fakultě 21. století (Machines and Humanity : The Way to Faculty of Arts in the 21st Century). 2019.
    12. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Výzkumné perspektivy spolupráce učitelů a učících knihovníků v rozvoji gramotností a kompetencí žáků (Research perspectives of cooperation between teachers and teaching librarians in the development of pupils' literacy and competences). In Přednáškový cyklus na Univerzitě Komenského Bratislava. 2019.
    13. MAZÁČOVÁ, Pavlína, Petra VAŇKOVÁ, Josef LOMBARD and Jan BERKI. Vzdělávací modul Informační gramotnost s metodikou (Educational module Information literacy with methodology). 1st ed. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2019, 30 pp. ISBN 978-80-7603-063-3.

    2018

    1. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Academické psaní v informační gramotnosti studentů II (Academic writing in the information literacy of students II). In Cyklus Informační vzdělávání na FF MU, 21. 3. 2018, Filozofická fakulta MU. 2018.
    2. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Akademické psaní v pregraduální přípravě studentů (Academic writing in undergraduate preparation of students). In Cyklus Informační vzdělávání na FF MU, Filozofická fakulta MU, 27. 4. 2018. 2018.
    3. MAZÁČOVÁ, Pavlína. BIG 6 mezi předměty – rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi (BIG 6 among subjects - developing of information literacy in educational practice). 2018.
    4. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Členka redakční rady vědeckého časopisu Knihovna: knihovnická revue (Member of the editorial board of the scientific journal Library: the library review). Knihovna: knihovnická revue, 2018. ISSN 1802-8772.
    5. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Digital humanities a praxe učitele (Digital humanities and teacher practice). 2018.
    6. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Edukace informační gramotnosti ve strategii činnosti knihovny (Information literacy education in the library's strategy). In VIII. národní seminář informačního vzdělávání, 12. - 13. 6. 2018, FF MU Brno. 2018.
    7. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Gramotnosti pro život (Literacy for life). In Veletrh gramotností, 14.-15. 11. 2018, Edukační centrum Ústí nad Labem. 2018.
    8. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Gramotnosti pro 21. století v pedagogické praxi (Literacy for the 21st Century in the Pedagogical Practice). In Doudenní odborný seminář pro učící knihovníky, 14.-15. 3. 2018, MěK Havířov. 2018.
    9. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost v teorii a pedagogické praxi (Information Literacy in the Theory and Pedagogical Practice). 2018.
    10. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Tereza VELETOVÁ. Informační vzdělávání online pro středoškoláky (Information education online for high school students). In Konferennce OpenAlt, Vysoké učení technické Brno, 3. 11. 2018. 2018.
    11. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Jazykové kompetence v psaném projevu informačních specialistů (Language competencies in the written expression of information specialists). 2018.
    12. KRČÁL, Martin, Pavla KOVÁŘOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ, Iva ZADRAŽILOVÁ and Klára MASAŘOVÁ. Knihovnické fondy, procesy a služby (Library funds, processes, and services). Edited by Martin Krčál - Pavla Kovářová. 1. vyd. Brno: Citace.com, 2018, 124 pp. Knihovnictví a informační vědy, sv. 1. ISBN 978-80-88071-03-7.
    13. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Komunikace se zaměřením na odborný text (Communication focusing on professional text). In Odborný seminář Vzdělávání KAP, 13. 12. 2018, Edukační centrum Tišnov. 2018.
    14. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Kreativní práce s informacemi v praxi informačních specialistů (Creative work with information in the practice of information specialists). 2018.
    15. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Mediální gramotnost v praxi učícího knihovníka (Media Literacy in the Practice of the Teaching Librarians). In Odborný seminář Mediální gramotnost pro knihovníky, 29. 5. 2018, Knihovna Pardubice. 2018.
    16. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Mediální gramotnost v praxi učícího knihovníka (Media Literacy in the Practice of Teaching Librarian). In Odborný seminář Mediální gramotnost pro knihovníky Hradec Králové. 2018.
    17. MAZÁČOVÁ, Pavlína, Veronika WÖLFELOVÁ and Zbyněk TAJOVSKÝ. Online nástroje informační gramotnosti učitelů v teorii a edukační praxi (Online Instruments of Information Literacy on Teachers in Theory and Educational Practice). 2018.
    18. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pedagogické a didaktické kompetence v rozvoji informační gramotnosti : teorie, výzkum, praxe (Pedagogical and didactic competences in the development of information literacy : theory, research, practice). 2018.
    19. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pedagogické kompetence učícího knihovníka se zaměřením na dimenzi sebereflexe (Pedagogical competences of a teaching librarian focusing on self-reflection). ITlib. Informačné technológie a knižnice. Slovensko: Centrum vedecko-technických informácií SR, 2018, vol. 2018, No 2, p. 12-17. ISSN 1336-0779.
    20. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pedagogické kompetence učícího knihovníka se zaměřením na dimenzi sebereflexe (Pedagogical competences of a teaching librarian focusing on self-reflection). ITlib. Informačné technológie a knižnice. Centrum vedecko-technických informácií SR, 2018, vol. 22, No 2, p. 12-17. ISSN 1335-793X.
    21. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pedagogické kompetence učících knihovníků v akademické knihovně (Pedagogical competencies of teaching librarians in the academic library). 2018.
    22. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pojetí rozvoje informační gramotnosti žáků z perspektivy učícího knihovníka : výzkumné horizonty (Concept of the development of information literacy of pupils from the perspective of the teaching librarian : research horizons). In Mezinárodní vědecká konference Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, 15-16. 3. 2018, Slezská univerzita Opava. 2018.
    23. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Projekt Co nebylo v učebnici – spolupráce knihoven a škol ve vzdělávání žáků 21. století začíná (Project What was not in the textbook - the cooperation of libraries and schools in the education of pupils of the 21st century begins). In Bulletin SKIP (online). Praha: Národní knihovna ČR, 2018, 4 pp. 2018. ISSN 1213-5828.
    24. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Recenze: publikace Černý, M (2017) : Informační a učící se společnost (Book Review: Černý, M (2017) : Information and Learning Society). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2018, vol. 28, No 3, p. 545-548. ISSN 1211-4669.
    25. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Marta ZONKOVÁ. Rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi v laboratorní základní škole : případová studie (Developing of Information Literacy in Educational Practice at a Laboratory Primary School : Case Study). Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. UK Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018, vol. 2018, No 2, p. 21-43. ISSN 2533-7882.
    26. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Rozvíjení informační gramotnosti ve společenství praxe s principy mezigeneračního učení (Developing information literacy in a community of practice with the principles of intergenerational learning). In 7. oborovědidaktická konference PdF MU: Společenství praxe jako princip (spolu)práce v oborových didaktikách, 14.6.2018, PdF MU, Brno. 2018.
    27. BUDÍNOVÁ, Irena, Pavlína MAZÁČOVÁ, Lenka PAVLASOVÁ and Martin RUSEK. Rozvoj přírodovědné, matematické a informační gramotnosti v podmínkách současného školství (Development of natural science, mathematical and information literacy in the conditions of contemporary education). In Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. první. Praha: Univerzita Karlova, 2018, p. 3-6. ISSN 2533-7882.
    28. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Společenství praxe pro rozvoj informační gramotnosti (Community of Practice for the Development of Information Literacy). Online. In Sborníkz26. ročníku konference, konané 11.–13. září 2018 na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého vOlomouc. 1st ed. Praha: Sdružení knihoven ČR, 2018, p. 215-222. ISBN 978-80-86249-86-5.
    29. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Lenka MALÁ. Výzkum informační gramotnosti žáků základní školy se zaměřením na procesy vyhledávání a hodnocení informací (Research of the information literacy of pupills in elementary school with focus on the processes of searching an evluating information). In Konference Transdisciplinarita v pedagogických vědách, 12.-14. 9. 2018, UTB Zlín. 2018.
    30. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Lenka MALÁ. Výzkum informační gramotnosti žáků základní školy se zaměřením na procesy vyhledávání a hodnocení informací (Research of information literacy of pupils elementary schools focusing on search and evaluation processes information). In Konference Transdisciplinarita v pedagogických vědách, Zlín 2018. 2018.
    31. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Webinář : Společenství praxe jako příležitost rozvíjení informační gramotnosti (Webinar : Community Practice as an Opportunity to Develop Information Literacy). 2018.

    2017

    1. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Analýza kurikulárních dokumentů z perspektivy kompetenčního přístupu ke vzdělávání : příspěvek ze společenství praxe (Analysis of Curriculum Documents from the Perspective of Competence Approach to Education : Contribution from the Common Practice). In (K) čemu učit ve škole : vybrané problémy kurikula v oborově didaktických souvislostech, 14. prosince 2017, Brno. 2017.
    2. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Analýza kurikulárních dokumentů z perspektivy kompetenčního přístupu ke vzdělávání: příspěvek ze společenství praxe (Analysis of Curriculum Documents from the Perspective of Competence Approach to Education: Contribution from the Common Practice). In (K) čemu učit ve škole: vybrané problémy kurikula v oborově didaktických souvislostech, 14. prosince 2017, Brno. 2017.
    3. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Celoživotní vzdělávání uživatelů - edukační výzva učících knihovníků (Lifelong User Education - Educational Challenge of Teaching Librarians). Online. In Martina Horejšová. Knihovny současnosti 2017. Sborník z 25. ročníku konference, konané 12.–14. září 2017 v areálu Univerzity Palackého v Olomouci. 1st ed. Praha: Sdružení knihoven České republiky, 2017, p. 349-359. ISBN 978-80-86249-83-4.
    4. MAZÁČOVÁ, Pavlína. člen Národního konventu o EU Úřadu vlády ČR - Mediální gramotnost (Member of the National Convention on the EU of the Office of the Government of the Czech Republic - Media Literacy). Národní konvent o EU Úřadu vlády ČR, 2017 - 2024.
    5. MAZÁČOVÁ, Pavlína. člen Ústřední knihovnické rady ČR (Member of the Central Library Council of the Czech Republic). Ústřední knihovnická rada ČR, 2017.
    6. MAZÁČOVÁ, Pavlína. členka redakční rady a editorka (member of the editorial board and editor). Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, 2017 - 2021. ISSN 2533-7890.
    7. MAZÁČOVÁ, Pavlína. členka redakční rady a editorka (member of the editorial board). Knihovna: knihovnická revue, 2017 - 2021. ISSN 1801-3252.
    8. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Členka redakční rady recenzovaného časopisu Knihovna:knihovnická revue (Member of Editorial Board of Reviewed Periodical Library: Library Revue). Knihovna: knihovnická revue, 2017. ISSN 1802-8772.
    9. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Členka redakční rady vědeckého časopisu Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání (Member of the editorial board of the scientific journal Literacy, pre-literacy and education). Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, 2017. ISSN 2533-7882.
    10. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informace a média pro každý den (Information and Media for every day). 2017.
    11. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost (Information Literacy). In Konference OP VVV, Společenství praxe, 17. 5. 2017, Praha. 2017.
    12. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost : hodnocení zdrojů a informací ve výuce (Information literacy : evaluation of resources and information in teaching). 2017.
    13. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost : Jak organizovat data a informace v pedagogické praxi (Information Literacy : How to Organize Data and Information in Teaching Practice). 2017.
    14. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost jako klíčová kompetence (Information literacy as a key competence). In Zahajovací konference OP VVV, Společenství praxe, 12. 4. 2017, Brno. 2017.
    15. LORENZ, Michal, Martin KRČÁL and Pavlína MAZÁČOVÁ. Kabinet informačních studií a knihovnictví na Masarykově univerzitě slaví 25 let své existence I. In Duha. Brno: Moravská zemská knihovna, 2017. ISSN 1804-4255.
    16. LORENZ, Michal, Martin KRČÁL and Pavlína MAZÁČOVÁ. Kabinet informačních studií a knihovnictví na Masarykově univerzitě slaví 25 let své existence II. In Duha. Brno: Moravská zemská knihovna, 2017. ISSN 1804-4255.
    17. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Klíčová edukativní a rozvojová témata českého knihovnictví - post CASLIN (Key Educational and Development Issues of the Czech Librarianship - Post CASLIN). In Odborný seminář projektu Sociální inovace v knihovnách, KISK FF MU, 17. 10. 2017, Brno. 2017.
    18. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Kritické myšlení (Critical Thinking). In Kritické myšlení – tipy pro učící knihovníky (seminář). 2017.
    19. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pedagogika a didaktika pro učící knihovníky : teorie a praxe (Pedagogy and Didactics for Teaching Librarians : Theory and Practice). 2017.
    20. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy edukace heterogenní školní třídy k informační gramotnosti v prostředí veřejné knihovny (Perspectives of the education of a heterogeneous school class for information literacy in a public library environment). In Mezinárodní konference Olomoucké speciálněpedagogické dny, 14. - 15. 03. 2017, Olomouc. 2017.
    21. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy edukace heterogenní školní třídy k informační gramotnosti v prostředí veřejné knihovny (Perspectives of educating a heterogeneous school class for information literacy in a public library environment). In XVIII. mezinárodní konference k problematice osob s specifickými potřebami. 2017.
    22. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami k informační gramotnosti v prostředí veřejných knihoven (Perspectives of education of pupils with special educational needs for information literacy in public libraries). In Mezinárodní konference Olomoucké speciálněpedagogické dny, 14. - 15. 03. 2017, Olomouc. 2017.
    23. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami k informační gramotnosti v prostředí veřejných knihoven (Perspectives for the education of pupils with special educational needs for information literacy in public libraries). In XVIII. mezinárodní konference k problematice osob s specifickými potřebami. 2017.
    24. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy edukační a výzkumné interakce knihovědných akademických pracovišť s oborovou praxí (Perspectives of educational and research Interaction of Academic Workplaces with Branch Practice). 2017.
    25. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Kateřina HANUŠOVÁ. Perspektivy rozvoje předčtenářské gramotnosti na platformě mezigeneračního učení : případová studie (Perspectives of the development of pre-reading skills on the platform of intergenerational learning : a case study). Knihovna. ČR: Národní knihovna ČR, 2017, vol. 28, No 2, p. 37-49. ISSN 1801-3252.
    26. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy spolupráce knihoven a škol v rozvoji gramotností pro 21. století (The Perspective of Collaboration of Libraries and Schools in the Development of Literacy for the 21st Century). In Konference Spolupráce knihoven a škol v oblasti čtenářské a informační gramotnosti, 24. dubna 2017, Praha. 2017.
    27. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy spolupráce veřejných knihoven a škol v rozvoji gramotností pro 21. století (Perspectives of cooperation between public libraries and schools in the development of literacy for the 21st century). In VI. mezinárodní vědecká konference Aktuální přístupy v managementu vzdělávání, 21. dubna 2017, Praha. 2017.
    28. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspektivy spolupráce veřejných knihoven a škol v rozvoji gramotností pro 21. století (Perspectives of cooperation between public libraries and schools in the development of literacy for the 21st century). In Mezinárodní konference Spolupráce knihoven a škol v oblasti čtenářské a informační gramotnosti. 2017.
    29. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Platformy rozvoje akademických kompetencí na Masarykově univerzitě (Academic Competence Development Platforms at Masaryk University). In Centra akademického psaní a VŠ knihovny, 7. 9. 2017, Praha. 2017.
    30. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Podpora edukační spolupráce škol a knihoven v operačních programech Evropské unie (Support for educational cooperation between schools and libraries in the operational programs of the European Union). In Odborný seminář Ústřední knihovnické rady ČR, 25.9.2017, Praha. 2017.
    31. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pojetí informační gramotnosti a mediální gramotnosti v edukační praxi formálního a neformálního vzdělávání v České republice (The concept of information literacy and media literacy in the educational practice of formal and non-formal education in the Czech Republic). In Kulatý stůl EU - mediální gramotnost v občanském vzdělávání, 21. dubna 2017, Praha. Neuveden, 2017.
    32. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Projekty na podporu spolupráce knihoven a škol : dotační programy v roce 2018 (Projects to support cooperation between libraries and schools : subsidy programs in 2018). In Celostátní seminář Regionální funkce knihoven 2017, 25.-26. 10. 2017, Pardubice. 2017.
    33. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Předsedkyně komise literární olympiády (Chair of the Literary Olympiad Commission). Komise pro literární olympiádu, 2017 - 2018.
    34. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Recenze : Učení – zábava pro každého a na celý život (Book Review : Learning - Entertainment for everyone and for a lifetime). Duha [online]. Moravská zemská knihovna, 2017, vol. 31, No 2, p. nestránkováno. ISSN 1804-4255.
    35. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Sociokulturní specifika uživatelů ve vzdělávacích aktivitách knihoven (Socio-cultural specifics of users in libraries' educational activities). In Národní seminář informačního vzdělávání. 2017.
    36. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Michaela BLAŽEJOVÁ. Středoškoláci a online svět mimoškolního vzdělávání (Students from secondary schools and the online world of out-of-school education). In OpenAlt konference : Otevřeným přístupem k otevřené společnosti, 4. – 5. listopadu 2017, Brno. 2017.
    37. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Technologie ve vzdělávání (Technology in Education). In Odborný seminář pro učitele, ScioŠkola, 21. 3. 2017, Brno. 2017.
    38. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Tvorba odborného textu (Creating a scientific text). In Tvorba odborného textu, 24. 10. 2017, Brno. 2017.
    39. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Učící knihovník - didaktické perspektivy (Learning Librarian - Didactic Perspectives). In Odborný seminář pro knihovníky, 23. 5. 2017, Pardubice. 2017.
    40. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Učící knihovník - didaktické perspektivy informačního vzdělávání (Teaching Librarian - Didactic Perspectives of information education). In Dvoudenní odborný seminář pro učící knihovníky, 21. - 22. 6. 2017, Plzeň. 2017.
    41. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Učící knihovník není jen „děckař“ aneb Interakce s různými cílovými skupinami celoživotního vzdělávání v knihovnách (The teaching Librarian is not just a "kid" - Educational interactions with target groups of lifelong learning in libraries). In Konference Knihovny současnosti, 12. - 14. září 2017, Olomouc. 2017.
    42. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Učící knihovník v perspektivě vzdělávání heterogenní školní třídy k informační gramotnosti (Teaching Librarian in the Perspective of Education Heterogeneous School Classes on Information Literacy). Proinflow : časopis pro informační vědy. Brno: Masarykova univerzita, 2017, vol. 9, No 1, p. 23-31. ISSN 1804-2406.
    43. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Vymezení informační gramotnosti v celoživotní vzdělávání (Definition of information literacy in lifelong learning). In Meziuniverzitní odborný seminář k mediální a informační gramotnosti, 12. 9. 2017, Praha. 2017.
    44. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Využití moderních technologií ve výuce českého jazyka (Use of modern technologies in Czech language teaching). In Ladění : cesty k rozvoji čtenářské gramotnosti v současné škole, 18.10.2017, Zlín. 2017.
    45. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Výzvy operačních programů Evropské unie s potenciálem aktivit veřejných knihoven (Challenges of European Union Operational Programs with the potential of public libraries' activities). 2017.
    46. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Webinář Technologie - vzdělávání - knihovny : příležitosti a bariéry (Web Lesson Technology - Education - Libraries : Opportunities and Barriers). Online. 2017th ed. Brno, 2017, p. nestránkováno.

    2016

    1. MAZÁČOVÁ, Pavlína. A teaching librarian and their educational needs in educational environment in 21st century. 2016. ISBN 978-80-270-0530-7.
    2. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Akademické psaní a jeho edukace (Academic writing and its education). 2016.
    3. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Cloudové služby ve vzdělávání (Cloud services in education). Online. Brno, 2016, p. nestránkováno.
    4. MAZÁČOVÁ, Pavlína. člen grantové komise Veřejné informační služby knihoven Ministerstva kultury České republiky (member of the grant committee Library Public Information Services Ministry of Culture of Czech Republic). Grantová komise programu Veřejné informační služby knihoven Ministerstva kultury České republikyk, 2016 - 2018.
    5. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Členka organizačního výboru - IV. Evropské konference o informační gramotnosti (Member of the Organizing Committee - IV. European Conference on Information Literacy). The Organizing Committee - IV. European Conference on Information Literacy, 2016.
    6. MAZÁČOVÁ, Pavlína and David KUDRNA. Didaktika informační gramotnosti s prvky inkluze (Didactics of information literacy with elements of inclusion). In Konference Knihovny současnosti, 6.-8. září 2016, Olomouc. 2016.
    7. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Marie INDRÁKOVÁ. ICT mentoring for the development of teachers‘ digital and information literacy. 2016.
    8. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Marie INDRÁKOVÁ. ICT mentoring for the development of teachers‘ digital and information literacy. In European Conference on Information Literacy 2016. 2016. ISBN 978-80-270-0530-7.
    9. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační vzdělávání v prostředí vysoké školy. In Týden informačního vzdělávání na MU. 2016.
    10. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Inkluzivní přístup k edukaci informační gramotnosti v praxi učícího knihovníka (Inclusive approach to education of information literacy in the practice of teaching librarian). Online. In Horejšová, Martina. Knihovny současnosti 2016. Praha: Sdružení knihoven České republiky, 2016, p. 24-37. ISBN 978-80-86249-80-3.
    11. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Knihovna jako místo celoživotního učení - rozvojové příležitosti (The library as a place of lifelong learning - development opportunities). In Konference Jak správně řídit knihovnu, 11.-12. 4. 2016, Havířov. 2016.
    12. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Konstruktivismus a kritické myšlení : Vybrané moduly pedagogiky pro doktorandy (Constructivism and critical thinking : Selected modules for doctoral education). 2016.
    13. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pedagogické minimum pro knihovníky (Pedagogical minimum for librarians). 2016.
    14. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pedagogické minimum pro učící knihovníky (Pedagogical minimum for teaching librarians). 2016.
    15. MAZÁČOVÁ, Pavlína. S tabletem do výuky literární a slohové výchovy na ZŠ (With the tablet in teaching literary and stylistic education at elementary school). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 4 pp. Komenský; Do výuky; 140 (3). ISSN 0323-0449.
    16. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Trendy vzdělávání. S technologiemi do knihoven (Trends in education. With technologies into the libraries). In Moderní technologie v knihovnách, 11.-12. 5. 2016, Brno. 2016.
    17. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Tvorba lekce informační gramotnosti ze sdílených výukových materiálů (Formation of information literacy lessons from shared training materials). 2016.
    18. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Týden informačního vzdělávání na MU (Week of information education at MU). 2016.
    19. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Učící knihovník (Teaching librarian). In Odborný seminář Učící knihovník, 31. 5. 2016, Pardubice. 2016.
    20. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Učící knihovník a inkluzivní přístup k edukaci informační gramotnosti (Teaching librarian and inclusive approach to education of information literacy). In Konference Národní seminář informačního vzdělávání. 2016.
    21. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Radim CHALUPNÍK. Učící knihovník a vzdělávací technologie (The Teaching Librarian and Educational Technology). IT lib. Bratislava: Centrum vedecko-technických informácií SR, 2016, vol. 20, No 2, p. 18-24. ISSN 1335-793X.
    22. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Učící knihovník jako designér vzdělávání v informační gramotnosti vysokoškolských studentů (Teaching librarian training as a designer in the information literacy of university students). 2016.
    23. MAZÁČOVÁ, Pavlína. výkonný redaktor odborného časopisu Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání (executive editor of the professional journal Literacy, pre-literacy and education). Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, 2016 - 2019.
    24. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků v digitálních kompetencích (Educational needs of teachers in digital competences). In Škola jako místo setkávání, 15. 4. 2016, Praha. 2016.
    25. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků v digitálních kompetencích : případová studie projektu Masarykovy univerzity (Educational needs of teachers in digital competencies : a case study of the project of Masaryk University). Online. In Krejčová, Lenka; Mertin, Václav. Škola jako místo setkávání aneb Učení je zábavné a inspirativní v každém věku. Sborník z konference konané 15. dubna 2016. Praha: Filozofická fakulta UK Praha, 2016, p. 101-110. ISBN 978-80-7308-643-5.
    26. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Vzdělávací potřeby učících knihovníků v kontextu celoživotního učení pro 21. století (Educational Needs of Teaching Librarians in the Context of Livelong Learning for the 21st Century). Online. In Hlaďo, Peter. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016, p. 287-299. ISBN 978-80-7509-426-1.

    2015

    1. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Zuzana HOSTAŠOVÁ. Aplikace pro tvorbu animací ve výtvarné výchově (Applications for creating animations in art education). In Černý, Michal; Mazáčová, Pavlína. Tablet ve školní praxi. 1st ed. Brno: Flow, 2015, p. 151-157. ISBN 978-80-88123-02-6.
    2. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Zuzana HOSTAŠOVÁ. Aplikace pro tvorbu animací ve výtvarné výchově (Applications for creating animations in art education). Online. In Černý, Michal; Mazáčová, Pavlína. Tablet ve školní praxi. 1st ed. Brno: Flow, 2015, p. 151-157. ISBN 978-80-88123-02-6.
    3. ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ and Gabriela ŠIMKOVÁ. Distanční vzdělávání pro učitele (Distance education for teachers). 1. vyd. Brno: Flow, 2015, 176 pp. ISBN 978-80-905480-7-7.
    4. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Marie INDRÁKOVÁ. Dotykové technologie a inkluzivní aspekty vzdělávání (Touch technology and inclusive aspects of education). In Mazáčová, Pavlína. Tablet ve školní praxi. 1st ed. Brno: Flow, 2015, p. 185-195. ISBN 978-80-88123-02-6.
    5. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační vzdělávání na MU v pojetí CEINVE (Information education at MU in the concept CEINVE). In Týden informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě, Brno. 2015.
    6. ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ and Gabriela ŠIMKOVÁ. Informační vzdělávání pro učitele (Information Education for Teachers). 1st ed. Brno: Flow, 2015, 133 pp. ISBN 978-80-88123-07-1.
    7. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Radim CHALUPNÍK. Mediální výchova v zrcadle dotykových technologií (Media Education in the mirror of touch technologies). In Černý, Michal; Mazáčová, Pavlína. Tablet ve školní praxi. 1st ed. Brno: Flow, 2015, p. 167-174. ISBN 978-80-88123-02-6.
    8. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Metodika lekcí informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně (s akcentem pedagogického konstruktivismu) (Methodology lessons of information education at Masaryk University in Brno (with emphasis pedagogical constructivism)). Online. In Stasselová, Silvia; Kmeťová, Jitka; Gábrišová, Henrieta. INFOS 2015. 38. medzinárodné informatické sympózium o postavení a úlohách pamäťových inštitúcií v oblasti rozvoja kultúry, vedy, techniky a vzdelávania. Bratislava: Spolok slovenských knihovníkov a knižníc, 2015, p. 257-270. ISBN 978-80-89586-08-0.
    9. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Marie INDRÁKOVÁ. Mobilní dotykové technologie a e-zdroje ve vzdělávání pedagogů - projekt INTERES Masarykovy univerzity v Brně (Mobil touch technology and e - resources in teacher education - a project INTERES Masaryk University in Brno). 2015. ISSN 1801-2213.
    10. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Marie INDRÁKOVÁ. Mobilní dotykové technologie a e-zdroje ve vzdělávání pedagogů - projekt INTERES Masarykovy univerzity v Brně (Cell touch technology and e - resources in teacher education - a project INTERES Masaryk University in Brno). 2015.
    11. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Marie INDRÁKOVÁ. Projekt INTERES aneb Tablety učitelům (The project INTERES or tablets for teachers). In Škola jako místo setkávání 2015, Praha, 17. dubna 2015. 2015.
    12. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Projekt INTERES MU - Tablety pro učitele základních a středních škol (Project INTERES MU, Tablets for teachers of primary and secondary schools). In Edufórum, Brno. 2015.
    13. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Strategické dokumenty v kontextu ICT a školy (Strategic documents in the context of ICT and school). In Kurz Metodik ICT. 2015.
    14. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Michal ČERNÝ. Tablet ve školní praxi (Tablet in school practice). 1st ed. Brno: Flow, 2015, 195 pp. ISBN 978-80-88123-02-6.
    15. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Tablety učitelům (reflexe vzdělávacích aktivit projektu INTERES) (Tablets for teachers ( reflection on the educational activities of the project INTERES)). 2015.
    16. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Tablety ve výuce pomáhají (Tablets help in teaching). Veřejná správa. Praha: Ministerstvo vnitra ČR, 2015, vol. 26, No 15, p. 22-23. ISSN 1213-6581.
    17. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Taxonomie vzdělávacích cílů v aplikacích dotykových zařízení (Taxonomy of educational objectives in applications on touch devices). 2015.
    18. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Gabriela ŠIMKOVÁ. Týden informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě (Week of information education at Masaryk University). 2015.
    19. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Využívání digitálního vzdělávacího obsahu ve výuce literární a slohové výchovy (The use of digital educational content in teaching literary and stylistic education). In Černý, Michal; Mazáčová, Pavlína. Tablet ve školní praxi. Brno: Flow, 2015, p. 55-63. ISBN 978-80-88123-02-6.

    2014

    1. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Centrum informačního vzdělávání na MU – cesta k akademickým kompetencím doktorandů (Information Literacy Center at MU - path to the academic competence of doctoral students). In Danielová, Lenka; Linhartová, Dana; Foltová, Lucie; Skalická, Ivona. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2014. Brno: Mendelova univerzita Brno, 2014, p. 193-202. ISBN 978-80-7509-001-0.
    2. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Knihovníci, nebojte se kurikula! aneb Tajemství školních vzdělávacích programů (Librarians, do not worry curriculum! or The Secret of school educational programs). In Seminář Informační vzdělávání uživatelů Sdružení knihoven ČR, Havířov, 23.-24. dubna 2014. 2014.
    3. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pod pokličkou školních vzdělávacích programů (Under the Hood school education programme). 2014.
    4. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Projekt INTERES aneb "Tablety učitelům" (The project INTERES or " Tablets for teachers '). In Dny webinářového vzdělávání. Informační a komunikační technologie: nové možnosti a výzvy ve vzdělávání. 2014.
    5. ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ and Gabriela ŠIMKOVÁ. Přechodový model informační gramotnosti II. (The Transition model of Information Literacy II.). ITlib. Informačné technológie a knižnice. Bratislava: Centrum vedecko-technických informácií SR, 2014, vol. 2014, No 1, p. 65-72. ISSN 1336-0779.
    6. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Ředitel ve škole 21. století (Director of the School of the 21st Century). 2014.

    2013

    1. ŠIMKOVÁ, Gabriela and Pavlína MAZÁČOVÁ. Face-To-Face Training of Information Literacy at Masaryk University. In Abstracts - European Conference on Information Literacy 2013, October 22-25, Istanbul, Turkey. 2013. ISBN 978-975-491-359-0.
    2. ŠIMKOVÁ, Gabriela and Pavlína MAZÁČOVÁ. Face-To-Face Training of Information Literacy at Masaryk University. In European Conference on Information Literacy 2013, October 22-25, Istanbul, Turkey. 2013.
    3. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Projekt CEINVE – Informační vzdělávání (nejen) pro studenty na Masarykově univerzitě. ITlib: Informačné technologie a knižnice. Bratislava: Centrum VTI SR, 2013, vol. 2013, No 2, p. "nestránkováno", 3 pp. ISSN 1336-0779.

    2012

    1. ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Kateřina HOŠKOVÁ, Alžběta KAROLYIOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ, Gabriela ŠIMKOVÁ, Iva ZADRAŽILOVÁ and Jan ZIKUŠKA. CEINVE: témata, lidé, motivace a inspirace nového projektu (CEINVE: topics, people, motivation and inspiration of the new project). Inflow : information journal [online]. 2012, vol. 5, 7/8. ISSN 1802-9736.
    2. ČERNÝ, Michal, Kateřina HOŠKOVÁ, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ, Gabriela ŠIMKOVÁ, Iva ZADRAŽILOVÁ and Jan ZIKUŠKA. Kurz práce s informacemi. Brno, 2012, 147 pp.
Display details
Displayed: 24/4/2024 15:15