Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2015

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana, Josef TRNA and Eva TRNOVÁ. Eye Tracking method in the research of mathematical and logical intelligence of students at primary school. In 21st World Conference Educating Gifted and Talented Children - Turning Research Into Practice, Odense. 2015.
    2. TRNOVÁ, Eva, Josef TRNA and Jana ŠKRABÁNKOVÁ. Fostering STEM giftedness by experimentation in pre-primary and primary education. In 21st World Conference Educating Gifted and Talented Children - Turning Research Into Practice. Odense. 2015.
    3. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Eva TRNOVÁ. Researching Students Gifted in Science Using the Method of Eye Tracking. e-Pedagogium. Olomouc: Palacky University, Faculty of Education, vol. 15, No 4, p. 79-93. ISSN 1213-7758. 2015.

    2014

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Eva TRNOVÁ. Researching Students Gifted in Science Using the Method of Eye Tracking. In The 13th APFG Conference on Giftedness. Beijing. China. 2014.
    2. TRNA, Josef and Jana ŠKRABÁNKOVÁ. Systemic Teacher Education for Gifted Students in Science and Technology. In The 13th APFG Conference on Giftedness. Beijing. China. 2014.

    2013

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana, Josef TRNA, Eva TRNOVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Irena BUDÍNOVÁ, Jiřina NOVOTNÁ, Magdaléna NOVOTNÁ and Jan ŠŤÁVA. Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku (Gifted students and their teachers in Czech schools: focused on science and mathematics). 1. vydání. Brno: Paido. 139 pp. 354. ISBN 978-80-7315-244-4. 2013.

    2012

    1. TRNA, Josef and Jana ŠKRABÁNKOVÁ. Extraordinarily Motivational Teaching Methods for Gifted Students in Science Teacher Continual Professional Development. In Giftedness 2012, The 12th Asia-Pacific Conference on Giftedness. 2012.
    2. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Josef TRNA. Motivation and Creativity in the Model of Development of Science Giftedness. In Giftedness 2012, The 12th Asia-Pacific Conference on Giftedness. 2012.
    3. NAVRÁTIL, Vladislav and Jana ŠKRABÁNKOVÁ. Podpora fyzikálně nadaných studentů (Support of students gifted in physics). In University of Defence. XXX International Colloquium on the Management of Educational Process:Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. I. University of Defence: University of Defence, Faculty of Economics and Management. p. 44-49. ISBN 978-80-7231-865-0. 2012.
    4. ŠŤÁVA, Jan and Jana ŠKRABÁNKOVÁ. Podstawy prawne kształcenia uczniów zdolnych – dzieci obcokrajowców w RC (The legislative basis for the education of gifted students--children of foreigners in the Czech Republic). In Wielokulturowe aspekty edukacji uczniów zdolnych jako istotny element procesu kształcenia w zakresie specjalizacji nauczycielskiej. Referát na mezinárodní konferenci. 2012. 2012.

    2011

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Josef TRNA. Názory přírodovědně nadaných žáků na výuku fyziky (Opinions of students gifted for natural sciences to teaching physics). In Janda, M., Šťáva, J. Nadaní žáci ve škole. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita Brno. p. 101-118. ISBN 978-80-210-5760-9. 2011.

    2010

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Andera NĚMEČKOVÁ. Charakteristické rysy učitelů nadaných žáků. (The characterictical attributes of teachers of the gifted pupils.). In Sborník anotací referátů z mezinárodního semináře Talent a nadání ve vzdělávání. ISBN 978-80-210-5274-1. 2010.
    2. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Andera NĚMEČKOVÁ. Charakteristické rysy učitelů nadaných žáků. In Mezinárodní seminář Talent a nadání ve vzdělávání. 2010.
    3. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Andrea NĚMEČKOVÁ. CHARAKTERISTICKÉ RYSY UČITELŮ NADANÝCH ŽÁKŮ (THE CHARACTERISTICAL ATTRIBUTES OF TEACHERS OF THE GIFTED PUPILS). In Sborník referátů z mezinárodního semináře Talent a nadání ve vzdělávání. první. Brno: PdFMU. p. 187-196. ISBN 978-80-210-5330-4. 2010.
    4. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Přemysl ZÁŠKODNÝ. Modelování a vizualizace řešení problémů (Modelling and Visualization of Problem Solving). In Vzdelávacia a didaktická komunikácia 2009, Educational & Didactic Communication 2009. první. Bratislava: Pedagogické vydavateľstvo Didaktis, s.r.o. p. 92-97. ISBN 978-80-89160-69-3. 2010.
    5. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Pedagogical approaches to gifted pupils (Focus on education of gifted pupils in science subjects). In ŠIMONÍK, O. (ed.). School and talented Pupil. první. Brno: Masarykova univerzita. p. 46-54. ISBN 978-80-210-5350-2. 2010.
    6. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Pedagogické přístupy k nadaným žákům (Se zaměřením na vzdělávání nadaných žáků v přírodovědných předmětech.) (Pedagogical approaches to gifted pupils (Focus on education of gifted pupils in science subjects)). In ŠIMONÍK, O. (ed.). Vzdělávání nadaných žáků. první. Brno: Masarykova univerzita. p. 57-64. ISBN 978-80-210-5349-6. 2010.
    7. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Pedagogické přístupy k nadaným žákům, atributy nadaných žáků. (Pedagogical approaches for gifted pupils, attributes of gifted pupils.). In Jihomoravské centrum pro mezinárodní mobilitu; projekt Vzdělávání a rozvoj talentované mládeže v JMK,. 2010.
    8. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Připravenost učitelů na přítomnost nadaných žáků ve třídě. (The readiness of teachers on the presence of gifted students in the classroom.). In Šimoník, O. (ed.) Nové přístupy v přípravě budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků. Sborník příspěvků z pracovního semináře. první. Brno: Masarykova univerzita. p. 146-153. ISBN 978-80-210-5368-7. 2010.
    9. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Strukturální zobrazení oborových kompetencí v přírodovědných disciplínách (The Structural Scheme of Professional Competences in Natural Science Branches). první. Brno. 186 pp. ISBN 978-80-7392-101-9. 2010.
    10. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Učím žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, umím to? (I teach the pupil with special educational needs, can I do it?). In Vítková, M.; Havel, J. (eds.) Inkluzívní vzdělávání v primární škole. Sborník z konference s mezinárodní účastí. první. Brno: PdF MU. 7 pp. ISBN 978-80-7315-199-7. 2010.
    11. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana, Jan ŠŤÁVA, Miroslav JANDA, Magdalena NOVOTNÁ and Iva KUBIŠTOVÁ. Vyučovací metody vhodné pro výuku nadaných žáků a studentů (Teaching methods appropriate for teaching gifted pupils and students). první. Brno: Jihomoravské centrum pro mezinárodní mobilitu. 44 pp. ISBN 978-80-254-8122-6. 2010.
    12. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Martin NOVÁK. Využití a aplikace astrofyziky a planetární geografie ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda u nadaných žáků na SŠ (USAGE AND APPLICATION OF ASTROPHYSICS AND PLANETARY GEOGRAPHY IN EDUCATIONAL AREA MAN AND NATURE AT GIFTED AND TALENTED PUPILS IN GRAMMAR SCHOOLS). In Sborník referátů z mezinárodního semináře Talent a nadání ve vzdělávání. první. Brno: PdF MU. p. 174-186, 12 pp. ISBN 978-80-210-5330-4. 2010.
    13. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Martin NOVÁK. Využití a aplikace astrofyziky a planetární geografie ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda u nadaných žáků na SŠ (Usage and application of astrophysics and planetary geography in educational area Man and nature at gifted and talented pupils in grammar schools.). In Sborník anotací referátů z mezinárodního semináře Talent a nadání ve vzdělávání. ISBN 978-80-210-5274-1. 2010.
    14. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Využití a aplikace astrofyziky a planetární geografie ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda u nadaných žáků na SŠ (Usage and application of astrophysics and planetary geography in educational area Man and nature at gifted and talented pupils in grammar schools.). In Mezinárodní seminář Talent a nadání ve vzdělávání. 2010.
    15. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Základní postupy při psaní závěrečných prací a možnosti využití vybraných výzkumných metod (The basic processes during writing of theses and exploit possibilities of chosen research methods). In Literární téma v bakalářských a diplomových pracích. první. Brno: Muni press. p. 15-20, 5 pp. ISBN 978-80-210-5208-6. 2010.

    2009

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. A Model of the Logical Structure of Gifted and Talented Pupil. In Talent and Education 3. Monografie. První vydání. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. p. 10-18. Výzkumné zprávy číslo 6. ISBN 978-80-210-5113-3. 2009.
    2. ŠŤÁVA, Jan, Oldřich ŠIMONÍK and Jana ŠKRABÁNKOVÁ. Metody a způsoby práce s nadanými žáky (Methods and Manners Work with talented Babies). In Nadaní žáci - výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře. První vydání. Brno: Masarykova univerzita. p. 173-181. ISBN 978-80-210-5039-6. 2009.
    3. ŠŤÁVA, Jan, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Oldřich ŠIMONÍK. Metody a způsoby práce s nadanými žáky (Methods and Manners Work whit talented pupils). In Mezinárodní seminář Nadaní žáci: výzva pro učitele. 2009.
    4. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Model logické struktury edukačního procesu pro nadaného žáka (A Model of the Logical Structure of Gifted and Talented Pupil.). In Výchova a nadání 3. První vydání. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. p. 11-19. Výzkumné zprávy číslo 5. ISBN 978-80-210-5117-1. 2009.
    5. ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Jan ŠŤÁVA. Nadaní žáci - výzva pro učitele (Talented pupils. Call appeal for teacher). 2009.
    6. ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Jan ŠŤÁVA. Nadaní žáci - výzva pro učitele. Sborník anotací (Talented pupils. Call appeal for for teacher.). ISBN 978-80-210-5023-5. 2009.
    7. ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Jan ŠŤÁVA. Nadaní žáci: výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře (Talented pupuls: Call Appeal for teacher). Brno: Masarykova univerzita. 282 pp. ISBN 978-80-210-5039-6. 2009.
    8. ŠMAHELOVÁ, Bohumíra and Jana ŠKRABÁNKOVÁ. Nadaný žák na 1. stupni základní školy (Gifted pupils in primary school). In Nadaní žáci – výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře. 1st ed. Brno: MU Brno. p. 188 - 206, 14 pp. ISBN 978-80-210-5039-6. 2009.
    9. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Martin NOVÁK. Nejčastější volba metod při výuce nadaných žáků. (Most Common Methods Used in Teaching Gifted and Talented Pupils). In Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. ISBN 978-80-7315-188-1. 2009.
    10. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana, Jana VLACHOVÁ and Jan ŠŤÁVA. Podpora a rozvoj nadání u žáků romského etnika. (Support and Development of Talent at Pupils from Romany Ethnical Group.). In Nadaní žáci - výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře. První vydání. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. p. 209-221. ISBN 978-80-210-5039-6. 2009.
    11. NOVÁK, Martin, Oldřich ŠIMONÍK, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Jan ŠŤÁVA. Problematika nadání dětí cizinců v České republice (The Problematics of gifted Children of foreigners in the Czech republic). In Mezinárodní seminář Nadaní žáci: výzva pro učitele. 2009.
    12. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana, Martin NOVÁK, Oldřich ŠIMONÍK and Jan ŠŤÁVA. Problematika nadání dětí cizinců v České republice. (The Problematics of gifted Children of foreigners in the Czech republic.). In Nadaní žáci - výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře. Brno: Masarykova univerzita. p. 179-187. ISBN 978-80-210-5039-6. 2009.
    13. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana, Oldřich ŠIMONÍK and Martin NOVÁK. Profil učitele nadaného žáka (The Profile of Teacher of gifted Pupil). In Nadaní žáci: výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře. Brno: Masarykova univerzita. p. 113-121. ISBN 978-80-210-5039-6. 2009.
    14. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Strukturální zobrazení oborových kompetencí v přírodovědných disciplínách (The Structural Scheme of Professional Competences in Natural Science Branches). první. Brno: Brno: MSD. 186 pp. ISBN 978-80-7392-101-9. 2009.
    15. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Petra JANDLOVÁ. Tvorba individuálního vzdělávacího programu pro nadaného žáka (Designing an individual educational program for talented pupil). In Nadaní žáci:výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře. První vydání. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. p. 85-89. ISBN 978-80-210-5039-6. 2009.
    16. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Dana BRÍDZIKOVÁ. Výzkum mýtů vyskytujících se mezi pedagogy v praxi (Research of Myths Occuring among Pedagogues in Practices). In Nadaní žáci: výzva pro učitele. Sborník referátů z odborného semináře s mezinárodní účastí. První vydání. Brno: Masarykova univerzita, pedagogická fakulta. p. 35-38. ISBN 978-80-210-5039-6. 2009.

    2008

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Aktuální trendy v pregraduální přípravě učitelů základních a středních škol (Topical trends in the undergraduate preparation of the natural science teachers of the primary and secondary schools). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. 67 pp. ISBN 978-80-210-4544-6. 2008.
    2. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. INFOGRAM - Portál pro podporu informační gramotnosti (INFOGRAM - Portal for Supporting of Information of Literacy). Brno: MU Brno, 2008.
    3. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Hana BŘOUŠKOVÁ. Komunikační specifika nadaných žáků (Specificity of Communication in Gifted Children). In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. (Education of Pupils with Special Educational Needs II.). Brno: PdF MU Brno. p. 113-132, 19 pp. Speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV, svazek 2. ISBN 978-80-210-4736-5. 2008.
    4. ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Hana BŘOUŠKOVÁ. Komunikační specifika nadaných žáků 2. (Communications specificity talented pupils 2). In Výchova a nadání 2. První vydání. Brno: PdF MU. p. 92-97. Výzkumné zprávy číslo 3. ISBN 978-80-7392-055-5. 2008.
    5. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Pedagogické principy v didaktice chemie. (Pedagogy Principles in Didactics of Chemistry.). In HAVEL, J., ŠIMONÍK, O., ŠŤÁVA, J. (Eds.) / Pedagogické praxe a oborové didaktiky./ Sborník příspěvků ze semináře s mezinárodní účastí. Brno: MSD. p. 249-253. ISBN 978-80-7392-052-4. 2008.
    6. HÜBELOVÁ, Dana. Pohledy na výuku zeměpisu: pracují učitelé s nadanými žáky? (Views on education geography: work teachers with talented pupils?). In ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Jan ŠŤÁVA. Učitel a nadaný žák. Brno: MSD, spol. s.r.o. p. 52 - 62, 233 pp. ISBN 978-80-7392-054-8. 2008.
    7. ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Jan ŠŤÁVA. Possibilities of Development of gifted Pupils at School. In Education and Talent 2. Brno: Masarykova univerzita, pedagogická faulta. p. 9-25. Výzkumné zprávy číslo 4. ISBN 978-80-7392-056-2. 2008.
    8. ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Jan ŠŤÁVA. Přírodovědně nadaní žáci a evaluace jejich výsledků (Pupils gifted for natural sciences and evaluation of their results concerning). In Výchova a nadání 1. první. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. p. 35-44. Výzkumné zprávy, číslo 1. ISBN 978-80-7392-024-1. 2008.
    9. ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Jan ŠŤÁVA. Přírodovědně nadaní žáci a evaluace jejich výsledků v rámci chemických olympiád. (Pupils Gifted for Natural Sciences and Evaluation of Their Results Concerning Chemical Olympics.). In Výchova a nadání 1. Brno: PdF MU. p. 35-44. Výzkumné zprávy, číslo 1. ISBN 978-80-7392-024-1. 2008.
    10. ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Jan ŠŤÁVA. Pupils gifted for natural sciences and evaluation of their results concerning. In Education and Talent 1. 1st ed. Brno: Faculty of Education, Masaryk University. p. 38-47. Talented pupil 1. ISBN 978-80-7392-033-3. 2008.
    11. ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Jan ŠŤÁVA. Pupils Gifted for Natural Sciences and Evaluation of Their Results Concerning Chemical Olympics. In Education end Talent 1. 1st ed. Brno: Masaryk univerzity, Faculty of Education. p. 38-47. Výzkumné zprávy, číslo 2. ISBN 978-80-7392-033-3. 2008.
    12. ŠIMONÍK, Oldřich, Magdalena NOVOTNÁ, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Jan ŠŤÁVA. The Cooperation of School and Pedagogical-Psychological Service during the Care of gifted Pupils. In Education and Talent 2. Brno.: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. p. 26-31. Výzkumné zprávy číslo 4. ISBN 978-80-7392-056-2. 2008.
    13. ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Jan ŠŤÁVA. Učitel a nadaný žák (The Teacher and the Gifted pupil). 2008.
    14. ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Jan ŠŤÁVA. Učitel a nadaný žák. (Teacher and talented pupil.). In Učitel a nadaný žák. Sborník příspěvků z mezinárodního semináře. První vydání. Brno.: Pedagogická fakulta MU v Brně. 175 pp. ISBN 978-80-7392-054-8. 2008.
    15. ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Jan ŠŤÁVA. Učitel a nadaný žák. (Teacher and talented pupil.). In Učitel a nadaný žák. Sborník anotací. První vydání. Brno.: Pedagogická fakulta MU v Brně. 23 pp. ISBN 978-80-7392-053-1. 2008.

    2007

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Petr PROCHÁZKA. Analytical-synthetic model of chemistry. Bratislava: Didaktis. p. 112-120. ISBN 978-80-89160-46-4. 2007.
    2. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Petr PROCHÁZKA. Cognitive structure of the plant cell metabolism. ISBN 978-80-89160-46-4. 2007.
    3. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Conceptual Curricula of Inorganic and Organic Chemistry and Its Analytical Synthetic Models. In Educational and Didactic Communication 2007, Vol.3. – Applications. Bratislava: Didaktis. p. 62-69. ISBN 978-80-89160-56-3. 2007.
    4. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Conceptual Curriculum of Biochemistry and Its Analytical Synthetic Model. In Educational and Didactic Communication 2007, Vol.3. – Applications. Bratislava: Didaktis. p. 70-75. ISBN 978-80-89160-56-3. 2007.
    5. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Conceptual Curriculum of General Chemistry and Its Analytical Synthetic Model. In Educational and Didactic Communication 2007, Vol.3. – Applications. Bratislava: Didaktis. p. 56-61. ISBN 978-80-89160-56-3. 2007.
    6. ŠIMONÍK, Oldřich, Jan ŠŤÁVA and Jana ŠKRABÁNKOVÁ. Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky (Dimension pedagogic work with talented pupils.). 2007.
    7. ŠIMONÍK, Oldřich and Jana ŠKRABÁNKOVÁ. Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky (The Dimension of Educational Work with Talented Pupils). Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-7392-004-3. 2007.
    8. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Evaluace výsledků přírodovědně nadaných žáků při jejich účasti v chemických soutěžích. Brno. 7 pp. ISBN 978-80-7231-228-3. 2007.
    9. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Hodnotový systém vysokoškolských a středoškolských studentů. Brno: MSD a KPd PdF MU. 14 pp. ISBN 978-80-86633-78-7. 2007.
    10. POSPÍŠIL, Radek. Kázeňské přestupky u nadaných žáků (Gifted pupils and discipline problems). In ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ and Radek POSPÍŠIL. Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. ISBN 978-80-7392-004-3. 2007.
    11. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Metodologie pedagogického výzkumu. (Metodology of pedagogical research.). In Sborník ze studentské konference na téma: K metodologické problematice psaní disertačních a diplomových prací. Brno: PdF MU Brno. p. 30-41, 9 pp. ISBN 978-80-210-4660-3. 2007.
    12. ŠIMONÍK, Oldřich and Jana ŠKRABÁNKOVÁ. Nadaní žáci z pohledu evaluace jejich výsledků v přírodovědných soutěžích. (Talented pupils from look evaluace their results in naturalist match.). In Zborník vedeckovýskumných prác Katedry pedagogiky č. 3. první. Banská Bystrica.: UMB. p. 270-278., 9 pp. ISBN 978-80-8083-457-9. 2007.
    13. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Obsahová dimenze kurikula vzdělávání učitelů chemie s přihlédnutím k epistemologickým prvkům. 12 pp. ISBN 978-80-8083-457-9. 2007.
    14. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Redoxní děje. Ostrava: Středisko přírodovědců OV – Mar. Hory. 8 pp. ISBN 978-80-254-0119-4. 2007.
    15. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Strukturální zobrazení kompetencí ve vztahu k didaktické komunikaci v přírodovědných disciplínách. (The Structural Projection of Competences in Relationship with Didactic Communication at Natural Science Disciplines.). In Educational and Didactic Communication 2007, Vol.3. – Applications. Bratislava: Didaktis. p. 138-148. ISBN 978-80-89160-56-3. 2007.
    16. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Teacher´s Competencies Development within the Process of their Pre-Graduation Training. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren. 15 pp. ISBN 978-3-8340-0285-3. 2007.
    17. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. THEORETICAL BASIS OF CREATION OF PEDAGOGICAL STRUCTURES - A MODEL OF THE LOGICAL STRUCTURE OF THE EDUCATIONAL PROCESS. MSD spol. s.r.o., 23 Lidická street, CR: MSD Brno, spol. s.r.o. 86 pp. ISBN 978-80-86633-80-0. 2007.

    2006

    1. ŠIMONÍK, Oldřich and Jana ŠKRABÁNKOVÁ. Aktuální názory studentů a absolventů učitelství chemie na obsahovou dimenzi jejich pregraduální přípravy (Current views of students and graduates in teaching chemistry to the content dimension of their undergraduate training). In Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie: sborník přednášek z mezinárodní konference, Ostrava. Ostrava: Ostravská univerzita. p. 197-204, 7 pp. ISBN 80-7368-244-3. 2006.
    2. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Aktuální otázky pregraduální přípravy studentů učitelství chemie na vysokých školách v České republice. Brno: UO. 14 pp. ISBN 80-7231-139-5. 2006.
    3. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Obsahová dimenze kurikula vzdělávání učitelů chemie s přihlédnutím k epistemologickým prvkům. Brno: Portál PdF MU. 11 pp. 2006.
    4. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Podpora profesního rozvoje studentů v průběhu jejich pregraduální přípravy. Brno: MSD a KPd PdF MU. 13 pp. ISBN 80-86633-67-5. 2006.
    5. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Pojetí a cíle vzdělávání podle RVP ZV, klíčové kompetence. Žilina: Katedra pedagogiky, psychologie a sociálnych vied FPV ŽU, Žilinská univerzita. 11 pp. ISBN 1336-5126. 2006.
    6. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Recenze Svatoš, T. Malá didaktika, díl I. Brno: Česká pedagogická společnost. 18 pp. ISBN 1211-4669. 2006.
    7. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Struktura výstupních kompetencí absolventů učitelství přírodovědných disciplín pro základní a střední školy. Brno: Portál PdF MU. 10 pp. 2006.
    8. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. The curriculum contents dimension concerning the education of chemistry teachers. In Badania w dydaktyce przedmiotów przyrodnicznyc. Sborník příspěvků zmezinárodní konference. Krakow: Uniwersytet Jagiellonski et JAXA Sp. zo.o.,. p. 388-393. ISBN 83-85886-12-5. 2006.

    2005

    1. ŠIMONÍK, Oldřich and Jana ŠKRABÁNKOVÁ. A model of the logical structure of the educational process. In Modern science and textbook creation. Brochure of conference. Bratislava: Development & Research Centre of Didactic Institute. p. 52-60, 8 pp. ISBN 80-85456-12-5. 2005.
    2. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Basis of Quantum Chemistry Through Cognitive Structure of Quantum Mechanics. In Brochure of conference "Structure, Formation and Design of Textbook". Vydání první. Bratislava: The Educational Publisher Didaktis Ltd. p. 70-83. ISBN 80-85456-09-5. 2005.
    3. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Kompetence učitelů chemie pro ZŠ a SŠ, získané v období jejich pregraduální přípravy. Brno. 12 pp. ISBN 80-85960-92-3. 2005.
    4. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Podpora profesního rozvoje studentů přírodovědných předmětů v průběhu jejich pregraduální přípravy. Brno: Katedra pedagogiky PdF MU a Centrum pedagogického výzkumu PdF MU. 14 pp. ISBN 80-210-3884-5. 2005.

    2004

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Dissertation "Development of a Teacher´s Psychodidactic Competence". In Modern Science and Textbook Creation. Brochure of conference. první. Bratislava: Educational Publisher Didaktis Ltd. p. 67-71. ISBN 80-85456-12-5. 2004.
    2. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Práce cvičného učitele při vedení praxí vysokoškolských studentů. Vyškov. 19 pp. ISBN 80-7231-116-6. 2004.
    3. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Vliv rodinného prostředí na utváření osobnosti. Brno: Česká pedagogická společnost. 16 pp. ISBN 1211-4669. 2004.
    4. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Zkušenosti fakultního cvičného učitele při vedení praxí vysokoškolských studentů. Brno: Katedra pedagogiky PdF MU a Centrum pedagogického výzkumu PdF MU. 14 pp. ISBN 80-210-3378-9. 2004.

    2003

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Algoritmické postupy a programované učení. Vyškov. 21 pp. ISBN 80-7231-105-0. 2003.
    2. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Práce s algoritmy ve výuce chemie. Ostrava: Ostravská univerzita. 15 pp. ISBN 80-7042-960-7. 2003.
    3. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Práce s talentovanými žáky na gymnáziu – výuka chemie. Brno: Česká pedagogická společnost. 13 pp. ISBN 1211-4669. 2003.

    2002

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Formy práce s talentovanými studenty gymnázia ve výuce chemie. Vyškov: Vysoká vojenská škola pozemního vojska. 17 pp. ISBN 80-72310-90-9. 2002.

    2001

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Výuka chemie u talentovaných žáků. Ostrava: Ostravská univerzita. 13 pp. ISBN 80-7042-817-1. 2001.
Display details
Displayed: 17/4/2024 01:11