Your selection contains 180 outcomes. Edit selection.
Filter publications

    2024

    1. FAIMON, Jiří, Vít BALDÍK, Jindřich ŠTELCL, Dalibor VŠIANSKÝ, Jiří REZ, Pavel PRACNÝ, Roman NOVOTNÝ, Marek LANG, Zdeněk ROUBAL, Zoltán SZABÓ and Roman HADACZ. Corrosion of calcite speleothems in epigenic caves of Moravian Karst (Czech Republic). Environmental Earth Sciences. Springer, 2024, vol. 83, No 6, p. 1-20. ISSN 1866-6280. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/s12665-024-11449-w.
    2. LANG, Marek, Jiří FAIMON, Pavel PRACNÝ, Jindřich ŠTELCL and Jiří HEBELKA. Impact of water exhaled out by visitors in show cave: a case study from the Balcarka Cave (Moravian Karst). In 15th Scientific Conference "Research, Use and Protection of Caves", Liptovský Mikuláš, September 24 – 26, 2024, Slovakia. 2024. ISSN 1335-213X.
    3. LANG, Marek, Jiří FAIMON, Pavel PRACNÝ, Jindřich ŠTELCL, Sandra KEJÍKOVÁ and Jiří HEBELKA. Impact of water exhaled out by visitors in show caves: a case study from the Moravian Karst (Czech Republic). Environmental Science and Pollution Research. Springer, 2024, 19 pp. ISSN 0944-1344. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/s11356-024-32946-2.
    4. FAIMON, Jiří, Marek LANG, Jindřich ŠTELCL, Jiří REZ, Vít BALDÍK and Jiří HEBELKA. Karst cave, a seasonal carbon dioxide exchanger: an example of Sloup-Šošůvka Caves (Moravian Karst). Theoretical and Applied Climatology. Vienna: Springer, 2024, vol. 155, No 8, p. 7295-7309. ISSN 0177-798X. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/s00704-024-05049-8.

    2023

    1. DOČEKAL, Mojmír, Lucia VLÁŠKOVÁ and Mariia ONOEVA. Degree achievements from a Slavic perspective. Online. In Biskup, Petr; Börner, Marcel; Mueller-Reichau, Olav; Shcherbina, Iuliia. Advances in formal Slavic linguistics 2021. Berlin: Language Science Press, 2023, p. 99-118. ISBN 978-3-98554-085-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.10078020.
    2. LINDNEROVÁ, Lucie. Jan Váňa: Křehkost. Román o mužské emocionalitě. Online. Měsíčník Host: literatura, kultura, společnost. 2023, XXXIX, No 3, p. 91.
    3. HORÁK, Aleš, Adam RAMBOUSEK, Pavel RYCHLÝ, Vít NOVOTNÝ and Tereza VRABCOVÁ. Nástroj na extrakci pojmenovaných entit a vztahů ze skenovaných textů (A Tool for the Extraction of Named Entities and Their Relationships from Scanned Texts). 2023.
    4. VLÁŠKOVÁ, Lucia and Marcin WĄGIEL. Partitivity and space: Evidence from spoken and sign languages. In Crosslinguistic perspectives on partitivity and related phenomena. 2023.
    5. VLÁŠKOVÁ, Lucia and Marcin WĄGIEL. Partitivity and space: Evidence from spoken and sign languages. In Crosslinguistic perspectives on partitivity and related phenomena. 2023.
    6. LINDNEROVÁ, Lucie. Petra Dvořáková: Pláňata. Obvyklá porce trápení. Měsíčník Host: literatura, kultura, společnost. 2023, XXXIX, No 10, p. 100.
    7. LINDNEROVÁ, Lucie. Petra Soukupová: Nikdo není sám. Babičce veganství nevysvětlíš. Měsíčník Host: literatura, kultura, společnost. 2023, XXXIX, No 4, p. 88.
    8. LINDNEROVÁ, Lucie. „Unikal jsem akátovým květům, abych unikl jedné vzpomínce.“ Paměť a vzpomínání v díle Matěje Hořavy. In Studentská literárněvědná konference. 2023.
    9. LINDNEROVÁ, Lucie. Vyprávění o životě ve 21. století. Česká literatura : časopis pro literární vědu. Praha: Ústav pro českou literaturu AV ČR, 2023, vol. 71, No 1, p. 122–125. ISSN 0009-0468.

    2022

    1. VLÁŠKOVÁ, Lucia and Mirka TYLOVÁ. Compounds in Czech Sign Language: preliminary description and typology. In Word-Formation Theories VI & Typology and Universals in Word-Formation V. 2022.
    2. PRACNÝ, Pavel, Veronika SYNKOVÁ, Zdeněk ROUBAL, Jiří FAIMON, Zoltán SZABÓ, Radim KADLEC and Marek LANG. Continuous monitoring of the hydrogeochemical properties of the Amatérská cave waters. In 14th Scientific Conference “Research, Use and Protection of Caves”, Liptovský Mikuláš, September 6 – 8, 2022, Slovakia. 2022. ISSN 1335-213X.
    3. VLÁŠKOVÁ, Lucia and Mirka TYLOVÁ. Czech Sign Language compounds: preliminary description and typology. In The 16th Language at the University of Essex Postgraduate Conference (LangUE). 2022.
    4. VLÁŠKOVÁ, Lucia and Mirka TYLOVÁ. Czech Sign Language compounds: preliminary description and typology. In The 16th Language at the University of Essex Postgraduate Conference (LangUE). 2022.
    5. LANG, Marek, Jiří FAIMON, Pavel PRACNÝ, Veronika SYNKOVÁ, Zdeněk ROUBAL, Zoltán SZÁBÓ and Radim KADLEC. Kondenzace vody v jeskynním prostředí: případová studie z Amatérské jeskyně (Moravský kras). In Vít Baldík. Sborník referátů 1. ročníku konference Kras, jeskyně a lidé. Průhonice: Správa jeskyní České republiky, 2022, p. 11-14, 72 pp. ISBN 978-80-87309-50-6.
    6. ROUBAL, Zdeněk, Zoltán SZABÓ, Radim KADLEC, Pavel PRACNÝ, Marek LANG, Jiří FAIMON and Veronika SYNKOVÁ. Monitoring vlastností skapových vod v souvislosti s mikroklimatem v Amatérské jeskyni. In Vít Baldík. Sborník referátů 1. ročníku konference Kras, jeskyně a lidé. Průhonice: Správa jeskyní České republiky, 2022, p. 15-16, 72 pp. ISBN 978-80-87309-50-6.
    7. VLÁŠKOVÁ, Lucia and Mirka TYLOVÁ. Preliminary description and typology of Czech Sign Language compounds. In Linguistics Prague 2022. 2022.
    8. VLÁŠKOVÁ, Lucia and Mirka TYLOVÁ. Preliminary description and typology of Czech Sign Language compounds. In Linguistics Prague 2022. 2022.
    9. VLÁŠKOVÁ, Lucia. Presenting Dictio – online sign and spoken language dictionary. In Language Documentation and Archiving. 2022. Available from: https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.8059156.
    10. STRACHOŇOVÁ, Hana and Lucia VLÁŠKOVÁ. Towards a phonological model of Czech Sign Language : a case study of lexical variants. Online. In Janebová, Markéta; Emonds, Joseph; Veselovská, Ludmila. Language Use and Linguistic Structure : Proceedings of the Olomouc Linguistics Colloquium 2021. Olomouc: Palacký University, 2022, p. 352-373. ISBN 978-80-244-6148-9. Available from: https://dx.doi.org/10.5507/ff.22.24461489.
    11. JAKUBÍČEK, Miloš, Vojtěch KOVÁŘ, Michal MĚCHURA and Adam RAMBOUSEK. Using NVH as a Backbone Format in the Lexonomy Dictionary Editor. In Aleš Horák, Pavel Rychlý, Adam Rambousek. Proceedings of the Sixteenth Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Languages Processing, RASLAN 2022. Brno: Tribun EU, 2022, p. 55-61. ISBN 978-80-263-1752-4.
    12. PRACNÝ, Pavel, Marek LANG, Jiří FAIMON, Veronika SYNKOVÁ, Zdeněk ROUBAL, Zoltán SZÁBÓ and Radim KADLEC. Variace v hydrochemických vlastnostech průsakových vod v Amatérské jeskyni. In Vít Baldík. Sborník referátů 1. ročníku konference Kras, jeskyně a lidé. Průhonice: Správa jeskyní České republiky, 2022, p. 49-51, 72 pp. ISBN 978-80-87309-50-6.
    13. KŘEČEK, Jan, Zuzana URBANIČOVÁ, Lucie LINDNEROVÁ, Jakub ZIKMUND and Patrik SLÁMA. Všemi smysly: interaktivní procházka literaturou (All the senses: interactive walk through literature). 2022.
    14. ROUBAL, Zdeněk, Zoltán SZABÓ, Radim KADLEC, Pavel PRACNÝ, Marek LANG, Jiří FAIMON and Veronika SYNKOVÁ. Výhody přístroje Kapkometr s kontinuálním jeskynním monitoringem při zjišťování vztahů mezi koncentrací CO2 ve vzduchu a pH skapové vody. In 14th Scientific Conference Research, Utilization, and Protection of Caves. 2022. ISSN 1335-213X.
    15. PRACNÝ, Pavel, Zdeněk ROUBAL, Veronika SYNKOVÁ, Marek LANG and Jiří FAIMON. Zhodnocení vlivu povrchových podmínek na jeskynní prostředí (Evaluation of the influence of surface conditions on the cave environment). Neuveden: Neuveden, 2022, 149 pp.

    2021

    1. STRACHOŇOVÁ, Hana and Lucia VLÁŠKOVÁ. A phonological model for lexical variants in Czech Sign Language. In OLINCO 2021. 2021.
    2. DOČEKAL, Mojmír and Lucia VLÁŠKOVÁ. Achievements and Paths: Degree Achievements from the Slavic Perspective. In 14th European Conference on Formal Description of Slavic Languages (FDSL 14). 2021.
    3. VLÁŠKOVÁ, Lucia and Hana STRACHOŇOVÁ. Dictio – online sign and spoken language dictionary. In 2021 efsli online Conference. 2021.
    4. DOČEKAL, Mojmír and Lucia VLÁŠKOVÁ. Evaluativity of degree achievements and verbal prefixes : Evidence from Czech morphology. Acta Linguistica Academica. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2021, vol. 68, No 4, p. 536-552. ISSN 2559-8201. Available from: https://dx.doi.org/10.1556/2062.2021.00427.
    5. SZABÓ, Zoltán, Zdeněk ROUBAL, Radim KADLEC, Pavel PRACNÝ and Marek LANG. Jeskynní kapkometr s dataloggerem. 2021.
    6. PRACNÝ, Pavel, Marek LANG, Jiří FAIMON, Veronika SYNKOVÁ, Zdeněk ROUBAL, Zoltán SZÁBÓ and Radim KADLEC. Monitoring ovlivnění prostředí jeskyně Býčí skála během dní otevřených dveří 2021. In Odborná konference k problematice udržitelného rozvoje v krasových oblastech: "Kras, jeskyně a lidé". 2021. ISBN 978-80-87309-50-6.
    7. VLÁŠKOVÁ, Lucia and Hana STRACHOŇOVÁ. Sign language lexicography : a case study of an online dictionary. Slovenščina 2.0 : empirical, applied and interdisciplinary research. Ljubljana University Press, Faculty of Arts, 2021, vol. 9, No 1, p. 90-122. ISSN 2335-2736. Available from: https://dx.doi.org/10.4312/slo2.0.2021.1.90-122.
    8. SYNKOVÁ, Veronika, Pavel PRACNÝ, Zdeněk ROUBAL, Jiří FAIMON, Zoltán SZABÓ, Radim KADLEC and Marek LANG. Specification and utilization of a device capable of continuous cave environment monitoring. In Výskum, využívanie a ochrana jaskýň. 2021. ISSN 1335-213X.
    9. VLÁŠKOVÁ, Lucia. The degree nature of swarm-alternations: experimental evidence from Slovak. In OLINCO 2021. 2021.
    10. VLÁŠKOVÁ, Lucia. The degree nature of swarm-alternations: experimental evidence from Slovak. In OLINCO 2021. 2021.
    11. STRACHOŇOVÁ, Hana. Výuka českého znakového jazyka na Masarykově univerzitě: Tlumočnictví českého znakového jazyka (Teaching of Czech SIgn Language at the Masaryk University: Interpreting of Czech Sign Language). In Podpora kvality pregraduální přípravy v českém znakovém jazyce pro pedagogické pracovníky a další podpůrné profese ve škole. 2021.

    2020

    1. DOČEKAL, Mojmír and Lucia VLÁŠKOVÁ. Achievements and paths : Degree achievements from the Slavic perspective. In 13th conference on Syntax, Phonology, and Language Analysis, 24.-26.9.2020; online. 2020.
    2. DOČEKAL, Mojmír and Lucia VLÁŠKOVÁ. Achievements and paths: Degree achievements from the Slavic perspective. In 13th conference on Syntax, Phonology, and Language Analysis, 24.-26.9.2020; online. 2020.
    3. STRACHOŇOVÁ, Hana and Lucia VLÁŠKOVÁ. Applying phonology in lexicography : Variant-synonym classification in Czech Sign Language. In 13th conference on Syntax, Phonology, and Language Analysis, 24.-26.9.2020; online. 2020.
    4. LANG, Marek and Jiří FAIMON. Effect of water excess on soil carbon dioxide, seepage water chemistry, and calcite speleothem growth: An experimental and modelling approach. Hydrological Processes. Hoboken: John Wiley & Sons, 2020, vol. 34, No 22, p. 4334-4349. ISSN 0885-6087. Available from: https://dx.doi.org/10.1002/hyp.13877.
    5. JÍLKOVÁ, Veronika. Głos krwie b. Iana Sarkandra, męczenniká Moráwskiego od Fabiana Birkowskeho (Głos krwie b. Iana Sarkandra, męczenniká Moráwskiego by Fabian Birkowski). In České a polské literární baroko, 17.9.2020, Opava. 2020.
    6. DOČEKAL, Mojmír and Lucia VLÁŠKOVÁ. Grammatical ingredients of telicity : Czech degree achievements and their prefixes. In Slavic Linguistics Colloquium, Humboldt, 9. 12. 2020. 2020.
    7. JÍLKOVÁ, Veronika. Literární reflexe kultu Jana Sarkandra v 17. století a na počátku 18. století (Literary reflections on the cult of Jan Sarkander in the 17th century and at the beginning of the 18th century). In Tři staletí v srdci Evropy, 26.11.2020, online. 2020.
    8. VLÁŠKOVÁ, Lucia and Mojmír DOČEKAL. Scalar vs. mereological conceptualizations of the N-BY-N and NUM-BY-NUM adverbials. Online. In Markantonatou, Stella; McCrae, John; Mitrović, Jelena; Tiberius, Carole; Ramisch, Carlos; Vaidya, Ashwini; Osenova, Petya; Savary, Agata. Proceedings of the Joint Workshop on Multiword Expressions and Electronic Lexicons. Barcelona: Association for Computational Linguistics, 2020, p. 27-31. ISBN 978-1-952148-50-7.
    9. VLÁŠKOVÁ, Lucia and Mojmír DOČEKAL. Scalar vs. mereological conceptualizations of the N-BY-N and NUM-BY-NUM adverbials. In Joint Workshop on Multiword Expressions and Electronic Lexicons (MWE-LEX 2020), 13/12/2020, online. 2020.
    10. VLÁŠKOVÁ, Lucia and Hana STRACHOŇOVÁ. Selected methodological challenges of sign language lexicography. Online. In Fišer, Darja; Erjavec, Tomaž. Proceedings of the Conference on Language Technologies and Digital Humanities. 1st ed. Ljubljana: Institute of Contemporary History, 2020, p. 109-116. ISBN 978-961-7104-01-1.
    11. VLÁŠKOVÁ, Lucia and Hana STRACHOŇOVÁ. Selected methodological challenges of sign language lexicography. In Language Technologies and Digital Humanities 2020, 24.-25.9.2020, Ljubljana. 2020.
    12. VLÁŠKOVÁ, Lucia. Swarm-alternations as degree constructions : Experimental evidence. In Boğaziçi University Student Conference on Theoretical & Experimental Linguistics (BUSCTEL ´20), 22-23/2/2020, Istanbul. 2020.
    13. VLÁŠKOVÁ, Lucia. Swarm-alternations as degree constructions: Experimental evidence. In 21st Szklarska Poręba Workshop. 2020.
    14. DOČEKAL, Mojmír and Lucia VLÁŠKOVÁ. Telicity effects of prefixes on degree achievements in Czech. Rivista di Grammatica Generativa. 2020, vol. 42, No 3, p. 1-29. ISSN 2531-5935.
    15. FAIMON, Jiří, Marek LANG, Milan GERSL, Ondra SRACEK and Ondrej BABEK. The "breathing spots" in karst areas-the sites of advective exchange of gases between soils and adjacent underground cavities. Theoretical and Applied Climatology. Wien: Springer Vienna, 2020, vol. 142, 1-2, p. 85-101. ISSN 0177-798X. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/s00704-020-03280-7.

    2019

    1. RAMBOUSEK, Adam, Aleš HORÁK, Vít BAISA and Vít SUCHOMEL. A New Approach for Semi-automatic Building and Extending a Multilingual Terminology Thesaurus. International Journal on Artificial Intelligence Tools. USA: World Scientific Publishing, 2019, vol. 28, No 2, p. 1-21. ISSN 0218-2130. Available from: https://dx.doi.org/10.1142/S0218213019500088.
    2. FAIMON, Jiří, Roman LIČBINSKÝ, Marek LANG, Jarmila ÜBERHUBEROVÁ and Jiří HEBELKA. Cave microclimatology: diurnal variations in aerosol particle concentrations. Theoretical and Applied Climatology. Wien: Springer Wien, 2019, vol. 137, 3-4, p. 2841-2852. ISSN 0177-798X. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/s00704-019-02776-1.
    3. CHOVANEC, Jan, Dominika KOVÁČOVÁ and Jan EICHLER. Current Trends in Linguistics : The Second International Wrocław - Brno PhD Linguistic Workshop, 22 November, Masaryk University, Brno, Czech Republic. 2019.
    4. STRACHOŇOVÁ, Hana. Český znakový jazyk jako samostatný komunikační systém (Czech Sign Language as an autonomous communicative system). In Celostátní foniatrický seminář: Následná rehabilitační péče o dítě se sluchovým postižením. 2019.
    5. VLÁŠKOVÁ, Lucia and Hana STRACHOŇOVÁ. Dictio – onlajn tolkovyj i perevodnoj slovar žestovych i pismennych jazykov (Dictio – the online dictionary of spoken and signed languages). In Information technology in engineering education. 2019.
    6. HORÁK, Aleš, Adam RAMBOUSEK and Marek MEDVEĎ. Karel and Karel (Pepper). In Aleš Horák, Klára Osolsobě, Adam Rambousek, Pavel Rychlý. Slavonic Natural Language Processing in the 21st Century. Brno: Tribun EU, 2019, p. 100-108. ISBN 978-80-263-1545-2.
    7. JÍLKOVÁ, Veronika. Obraz Jana Sarkandra a jeho kultu v literatuře doby baroka (Jan Sarkander and his cult in Baroque literature). In Doktorandské kolokvium ÚČLK, Brno, 30. 5. 2019. 2019.
    8. HORÁK, Aleš, Pavel RYCHLÝ and Adam RAMBOUSEK. Proceedings of the Thirteenth Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Languages Processing, RASLAN 2019. Brno: Tribun EU, 2019, 160 pp.
    9. EICHLER, Jan. #WeTheNorth : Hashtag as a Facilitator of National Identity on Twitter. In Current Trends in Linguistics: The Second International Wrocław - Brno PhD Linguistic Workshop, 22 November, Masaryk University, Brno, Czech Republic. 2019.
    10. KULDA, Martin and Lenka DOLEŽALOVÁ. Zoologický lexikon znakového jazyka jako didaktická pomůcka (Zoological lexicon of sign language as a didactic tool). Brno: Masarykova univerzita, 2019, 107 pp. ISBN 978-80-210-9561-8.
    11. KULDA, Martin and Lenka DOLEŽALOVÁ. Zoologický lexikon znakového jazyka jako didaktická pomůcka (Zoological lexicon of sign language as a didactic tool). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 101 pp. ISBN 978-80-210-9561-8.

    2018

    1. RAMBOUSEK, Adam. Multiple Instance Terminological Thesaurus with Central Management. In Aleš Horák, Pavel Rychlý and Adam Rambousek. Proceedings of the Twelfth Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Languages Processing, RASLAN 2018. Brno: Tribun EU, 2018, p. 71-76. ISBN 978-80-263-1517-9.
    2. STRACHOŇOVÁ, Hana, Pavel CAHA, Ivana KUPČÍKOVÁ and Mirka TYLOVÁ. Plural marking in Czech Sign Language. In II Meeting on Morphosyntax of Portuguese Sign Language and other sign languages, 08-09/02/2018, Porto. 2018.
    3. STRACHOŇOVÁ, Hana, Mojmír DOČEKAL, Ivana KUPČÍKOVÁ and Mirka TYLOVÁ. Semantics of distributivity in Czech Sign Language. In II Meeting on Morphosyntax of Portuguese Sign Language and other sign languages, 08-09/02/2018, Porto. 2018.
    4. DOČEKAL, Mojmír and Hana STRACHOŇOVÁ. Semantics of distributivity in Czech Sign Language. In Journées (Co-)Distributivité 2018. 2018.
    5. DOČEKAL, Mojmír and Hana STRACHOŇOVÁ. Semantics of distributivity in Czech Sign Language : PCDRT solution. In GLOW41, 10 - 14 April 2018, Budapest. 2018.
    6. STRACHOŇOVÁ, Hana and Mojmír DOČEKAL. Semantics of distributivity in Czech Sign Language (Distributivity workshop). In Journées Co-distributivité 2018, 22-23 February 2018, Paris. 2018.
    7. RAMBOUSEK, Adam, Aleš HORÁK and Harry PARKIN. Software Tools for Big Data Resources in Family Names Dictionaries. Names. Routledge, 2018, vol. 66, No 4, p. 246-255. ISSN 0027-7738. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/00277738.2018.1453276.
    8. RAMBOUSEK, Adam, Karel PALA and Aleš HORÁK. Sustainable long-term WordNet development and maintenance: Case study of the Czech WordNet. Cognitive Studies | Études cognitives. Warsaw: University of Silesia in Katowice & The Slavic Foundation, 2018, vol. 2018, No 18, p. 1-10. ISSN 2080-7147. Available from: https://dx.doi.org/10.11649/cs.1715.
    9. FAIMON, Jiří and Marek LANG. What actually controls the minute to hour changes in soil carbon dioxide concentrations? Geoderma. Amsterdam: Elsevier, 2018, vol. 323, August, p. 52-64. ISSN 0016-7061. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.geoderma.2018.02.048.
    10. RAMBOUSEK, Adam and Aleš HORÁK. Wordnet Consistency Checking via Crowdsourcing. Online. In Jaka Čibej, Vojko Gorjanc, Iztok Kosem and Simon Krek. Proceedings of the XVIII EURALEX International Congress: Lexicography in Global Contexts. Ljubljana: Ljubljana University Press, 2018, p. 1023-1029. ISBN 978-961-06-0097-8.

    2017

    1. HaBiT system (software)
      PALA, Karel, Aleš HORÁK, Pavel RYCHLÝ, Vít SUCHOMEL, Vít BAISA, Miloš JAKUBÍČEK, Vojtěch KOVÁŘ, Zuzana NEVĚŘILOVÁ, Adam RAMBOUSEK, Björn GAMBÄCK, Utpal SIKDAR and Lars BUNGUM. HaBiT system. 2017.
    2. HORÁK, Aleš and Adam RAMBOUSEK. Lexicography and Natural Language Processing. In Pedro A. Fuertes-Olivera. The Routledge Handbook of Lexicography. New York: Routledge, 2017, p. 179-196. Routledge Handbooks in Linguistics. ISBN 978-1-138-94160-1. Available from: https://dx.doi.org/10.4324/9781315104942.ch12.
    3. RAMBOUSEK, Adam, Aleš HORÁK, David KLEMENT and Jiří KLETEČKA. New features in DEBVisDic for WordNet Visualization and User Feedback. In Aleš Horák, Pavel Rychlý, Adam Rambousek. Proceedings of the Eleventh Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Language Processing, RASLAN 2017. Brno: Tribun EU, 2017, p. 3-10. ISBN 978-80-263-1340-3.
    4. RAMBOUSEK, Adam, Karel PALA and Sandra TUKAČOVÁ. Overview and Future of Czech Wordnet. Online. In John P. McCrae, Francis Bond, Paul Buitelaar, Philipp Cimiano, Thierry Declerck 4, Jorge Gracia, Ilan Kernerman, Elena Montiel Ponsoda, Noam Ordan and Maciej Piasecki. LDK Workshops: OntoLex, TIAD and Challenges for Wordnets. Galway, Ireland: CEUR-WS.org, 2017, p. 146-151. ISSN 1613-0073.
    5. SKLENÁK, Tomáš, Jan FIKEJS and Alexandr ZVONEK. Publikování dokumentů ve znakovém jazyce v Norsku a v Česku (Desktop Publishing in Sign Languages in higher education). In Hutyrová M., Růžičková V. Koheze speciální pedagogiky. IV. Olomoucké speciálněpedagogické dny. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, p. 246–253. ISBN 978-80-244-5256-2.

    2016

    1. RUSŇÁK, Vít, Pavel TROUBIL, Eva HLADKÁ, Desana DAXNEROVÁ, Pavel KAJABA, Matej MINÁRIK, Svatoslav ONDRA and Tomáš SKLENÁK. CoUnSiL: A Videoconferencing Environment for Interpretation of Sign Language. Online. In Okyay Kaynak. 2016 15th International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET). Istanbul, Turkey: IEEE, 2016, p. 1-8. ISBN 978-1-5090-0778-3. Available from: https://dx.doi.org/10.1109/ITHET.2016.7760711.
    2. RUSŇÁK, Vít, Pavel TROUBIL, Svatoslav ONDRA, Tomáš SKLENÁK, Desana DAXNEROVÁ, Eva HLADKÁ, Pavel KAJABA, Matej MINÁRIK, Peter NOVÁK, Christoph DAMM and Jaromír KALA. CoUnSiL: Collaborative Universe for Remote Interpreting of Sign Language in Higher Education. Online. In Klaus Miesenberger. Computers Helping People with Special Needs: 15th International Conference, ICCHP 2016, Linz, Austria, July 13-15, 2016, Proceedings, Part II. ICCHP 2016. Neuveden: Springer International Publishing, 2016, p. 392-399. ISBN 978-3-319-41267-2. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-41267-2_55.
    3. STRACHOŇOVÁ, Hana. Negativní indefinitum. In Petr Karlík, Marek Nekula, Jana Pleskalová. Nový encyklopedický slovník češtiny. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2016, p. 1152-1154. ISBN 978-80-7422-480-5.
    4. STRACHOŇOVÁ, Hana. Negativní shoda. In Petr Karlík, Marek Nekula, Jana Pleskalová. Nový encyklopedický slovník češtiny. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2016, p. 1154-1156. ISBN 978-80-7422-480-5.
    5. KARLÍK, Petr, Marek NEKULA, Jana PLESKALOVÁ, Jarmila BACHMANNOVÁ, Jan BALHAR, Aleš BIČAN, Lenka BIČANOVÁ, Jana BÍLKOVÁ, Petr BISKUP, Ondřej BLÁHA, Izabela BLASZCZYK, Václav BLAŽEK, Michaela BOHÁČOVÁ, Ondřej BOJAR, Tomáš BOŘIL, Máša BOŘKOVCOVÁ, Ivana BOZDĚCHOVÁ, Pavel CAHA, Václav CVRČEK, Radek ČECH, Marie ČECHOVÁ, František ČERMÁK, David S DANAHER, František DANEŠ, Jaroslav DAVID, Mojmír DOČEKAL, Jakub DOTLAČIL, Vít DOVALIL, Věra DVOŘÁK, Eva ECKERTOVÁ, Viktor ELŠÍK, Joseph Embley EMONDS, Adolf ERHART, Francois ESVAN, Dan FALTÝNEK, Masako FIDLER, Fidlerová Alena ANDRLOVÁ, Zbyněk FIŠER, Eva FLANDERKOVÁ, Mirjam FRIED, Markus GIGER, Miroslav GREPL, Jan HAJIČ, Eva HAJIČOVÁ, Ernst HANSACK, Björn HANSEN, Radoslav HARMAN, Milan HARVALÍK, Martin HAVLÍK, Eva HAVLOVÁ, Milada HIRSCHOVÁ, Zdeňka HLADKÁ, Jana HOFFMANNOVÁ, Jiří HOMOLÁČ, Milada HOMOLKOVÁ, Jan HRIC, Jaroslav HUBÁČEK, Jan CHLOUPEK, Leonid IOMDIN, Pavel IRCING, Laura A JANDA, Ilona JANYŠKOVÁ, Tomáš JELÍNEK, Milan JELÍNEK, Lucie JÍLKOVÁ, Filip JURČÍČEK, Michal JURKA, Petr KADERKA, ml Petr KARLÍK, Helena KARLÍKOVÁ, Stanislava KLOFEROVÁ, Martina KLOUDOVÁ, Miloslava KNAPPOVÁ, Robert KOLÁR, Ivana KOLÁŘOVÁ, Marie KOPŘIVOVÁ, Jan KOŘENSKÝ, Pavel KOSEK, Peter KOSTA, Michaela KOŠČOVÁ, Jiří KOTEN, Ondřej KOUPIL, Michal KOVÁŘ, Michala KRÁLÍKOVÁ, Marie KRAPPMANN, Jiří KRAUS, Marie KRČMOVÁ, Susan KRESIN, Michal KŘEN, Michal KŘÍSTEK, Pavel KUBANÍK, Miroslav KUBÁT, Tomáš KUBÍK, Vladislav KUBOŇ, Ivona KUČEROVÁ, Natalia LEVSHINA, Alena MACUROVÁ, Ján MAČUTEK, Jaroslaw Artur MALICKI, Petr MAREŠ, Olga MARTINCOVÁ, Jindřich MATOUŠEK, Medová Lucie TARALDSEN, Barbara MERTINS, Roland MEYER, Krzysztof Marek MIGDALSKI, Eva MINÁŘOVÁ, Kamila MRÁZKOVÁ, Iveta MRÁZOVÁ, Richard MÜLLER, Mira NÁBĚLKOVÁ, Olga NAVRÁTILOVÁ, Iva NEBESKÁ, Anna NEDOLUZHKO, Jiří NEKVAPIL, Zuzana NEVĚŘILOVÁ, Stefan Michael NEWERKLA, Mark NEWSON, Pavel NOVÁK, Renata NOVOTNÁ, Norbert Georg NÜBLER, Radek OCELÁK, Karel OLIVA, Ivo OSOLSOBĚ, Klára OSOLSOBĚ, Ludmila PACNEROVÁ, Karel PALA, Zdena PALKOVÁ, Jarmila PANEVOVÁ, Pavel PECINA, Jaroslav PEREGRIN, Anna Maria PERISSUTTI, Ondřej PEŠEK, Vladimír PETKEVIČ, Petr PLECHÁČ, Jan RADIMSKÝ, Paul Richard RASTALL, Alexandr ROSEN, Zdenka RUSÍNOVÁ, Římalová Lucie SAICOVÁ, Tamah SHERMAN, Tobias SCHEER, Boris SKALKA, Radek SKARNITZL, Marián SLOBODA, Olga STEHLÍKOVÁ, Hana STRACHOŇOVÁ, Jana STRAKOVÁ, Roman SUKAČ, Zbyněk SVITÁK, Aleš SVOBODA, Ondřej ŠEFČÍK, Radek ŠIMÍK, Milena ŠIPKOVÁ, Škrabalová Hana GRUET, Dušan ŠLOSAR, Rudolf ŠRÁMEK, Jan ŠTĚPÁN, František ŠTÍCHA, Michaela TABAKOVIČOVÁ, Knut Tarald TARALDSEN, Jiří TRÁVNÍČEK, Vladimír TRPKA, Jana Marie TUŠKOVÁ, Ludmila UHLÍŘOVÁ, Lenka ULIČNÁ, Oldřich ULIČNÝ, Jana VALDROVÁ, Irena VAŇKOVÁ, Ivo VASILJEV, Radoslav VEČERKA, Jarmil VEPŘEK, Ljuba VESELINOVA, Ludmila VESELOVSKÁ, Kateřina VESELOVSKÁ, Jan VOLÍN, Taťána VYKYPĚLOVÁ, Roland Anton WAGNER, James WILSON, Uliana YAZHINOVA, Daniel ZEMAN, Jiří ZEMAN, Šárka ZIKÁNOVÁ, Markéta ZIKOVÁ, Petr ZIMA, Ilse ZIMMERMANN, Zdeněk ŽABOKRTSKÝ, Stanislav ŽAŽA, Gabriel ALTMANN, Jan ANDRES and van der Johan AUWERA. Nový encyklopedický slovník češtiny (New Encyclopaedia of Czech). První vydání. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2016, 2150 pp. ISBN 978-80-7422-480-5.

    2015

    1. KNAPKOVÁ, Kristýna. Achilles Tzartzanos and his contribution to the Greek language question. Graeco-Latina Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2015, vol. 20, No 2, p. 67-77. ISSN 1803-7402.
    2. RYŠAVÁ, Daniela, Nikol VOLKOVÁ and Adam RAMBOUSEK. Converting the Corpus Query Language to the Natural Language. In Horák, Aleš; Rychlý, Pavel; Rambousek, Adam. Ninth Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Language Processing. Brno: Tribun EU, 2015, p. 43-48. ISBN 978-80-263-0974-1.
    3. BAISA, Vít, Ismaïl EL MAAROUF, Pavel RYCHLÝ and Adam RAMBOUSEK. Software and Data for Corpus Pattern Analysis. In Horák, Aleš; Rychlý, Pavel; Rambousek, Adam. Ninth Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Language Processing. Brno: Tribun EU, 2015, p. 75-86. ISBN 978-80-263-0974-1.
    4. RAMBOUSEK, Adam, Vít BAISA, Vít SUCHOMEL and Aleš HORÁK. Technologie pro využití obsahu tezauru pro publikační účely (Technologies for exploitation of the content of thesaurus for publication purposes). 2015.
    5. RAMBOUSEK, Adam, Vít BAISA, Vít SUCHOMEL, Aleš HORÁK and Lucia KOCINCOVÁ. Terminologický tezaurus pro obor zeměměřictví a katastru nemovitostí: Certifikovaná metodika (Terminological thesaurus for the field of surveying, mapping and cadastre: Certified Methodology). 2015.
    6. STRACHOŇOVÁ, Hana. The Meaning of Free Choice Indefinites: Insight from Czech and Negation. In Seminar on Negation; Institut für Germanistik, Universität Wien. 2015.
    7. RAMBOUSEK, Adam and Aleš HORÁK. Webová služba pro publikaci obsahu tezauru (Web service for publishing the content of thesaurus). 2015.
    8. ZIKOVÁ, Markéta and Hana STRACHOŇOVÁ. 22nd Central and Eastern European Summer School in Generative Grammar (EGG) in Brno. 2015.

    2014

    1. ČÍŽEK, Petr, Pavel HURNÍK, Milan URÍK, Tomáš PRUŠA, Lenka KREJČÍŘOVÁ and Jana LUDVÍKOVÁ. Histologie (Histology). Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7821-5.
    2. HANOUSKOVÁ, Michaela, Jiří STODOLA and Vladimír VAĎURA. Kurz katalogizace speciálních dokumentů pro zrakově postižené (The course of cataloguing of special documents for the visually impaired). 2014.
    3. GRYNDLEROVÁ, Eva and Oxana USHAKOVA. Nominativnye predloženija v tvorčestvě A. A. Feta (na primere stichotvorenij "Šepot, robkoje dychanije" i "Čudnaja kartina") (Nominative sentences in A. A. Fet´s poetry (based on poems "Shepot, robkoe dykchanie" and "Chudnaya kartina")). In Nurgali K. R. Sbornik materialov Meždunarodnoj studenčeskoj naučno-praktičeskoj konferencii, posvjaschennoj 85-letiju so dnja roždenija Č. Ajtmatova "Novyje vyzovy - novyje rešenija: vzgljad molodych učenych". Astana: Jevrazijskij nacionalnyj universitet, 2014, p. 57-62, 7 pp. ISBN 978-9965-31-616-6.
    4. STRACHOŇOVÁ, Hana, Roman VOJTECHOVSKÝ and Jana WAGNEROVÁ. Processing of General Vocabulary in the Monolingual Dictionary of Czech Sign Language On-line: Remarks on Linguistic Methodology. In Current Issues in Sign Language Linguistics (CISL 2014). 2014.

    2013

    1. HLADÍK, Petr, Tomáš GŮRA and Svatoslav ONDRA. Hybrid Book - A New Perspecitve of Synchronized Multimedia Content Publishing. In Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2013. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 7-10. ISBN 978-80-210-6270-2.

    2012

    1. HRICOVÁ, Lenka and Lenka DOLEŽALOVÁ. Aktuální změny v legislativě České republiky týkající se sluchového postižení v oblasti zdravotnictví a sociální práce (Current Amendments in the Legislation of Czech Republic in a Health Care and Social Work Field Relating to Hearing Impairment). In Beňo, P., Tarcsiová, D., Radková, L. Komunikácia s pacientmi/klientmi s postihnutím sluchu. 2012th ed. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2012, p. 216-232. ISBN 978-80-8082-536-2.
    2. HRICOVÁ, Lenka. Cena děkana Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity za akademický rok 2011/2012. 2012.
    3. FIKEJS, Jan and Tomáš SKLENÁK. Czech Sign Language – Czech Dictionary and Thesaurus On-Line. In Klaus Miesenberger et al. Computers helping people with special needs: 13th international conference, ICCHP 2012, Linz, Austria, July 11-13, 2012 : proceedings. Heidelberg: Springer, 2012, p. 200–204. ISBN 978-3-642-31533-6.
    4. HRICOVÁ, Lenka and Andrea SLIVIAKOVÁ. Hledání společného jazyka v rytmu - realizace a výsledky sociálně inkluzivního projektu (Searching for a Mutual Language in Rhythm - Realization and Results of Social Inclusive Project). In Beňo, P., Tarcsiová, D., Radková, L. Komunikácia s pacientmi/klientmi s postihnutím sluchu. 2012th ed. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2012, p. 397-408. ISBN 978-80-8082-536-2.
    5. HRICOVÁ, Lenka and Lenka DOLEŽALOVÁ. Hluchoslepota (Deafblindness). In Bartoňová, M., Bytešníková, I., Vítková, M. et al. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012, p. 157-173. ISBN 978-80-7315-237-6.
    6. KOUTSKÁ, Mariana. Children as Decision Makers in Education: Sharing Experiences Across Cultures. Sociální studia. Brno: Fakulta sociálních studií MU v Brně, 2012, vol. 9, No 2, p. 123-128, 5 pp. ISSN 1214-813X.
    7. KOUTSKÁ, Mariana. Integrace jako sociokulturní determinanta rodiny dítěte se sluchovým postižením (Integration as a Social and Cultural Determinant of Families with a Child with Hearing Impairment). In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 83-94. ISBN 978-80-210-5996-2.
    8. KOUTSKÁ, Mariana. Kulturní instituce ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ (Cultural Institutions in Primary Education of Deaf Pupils). In PANČOCHA, K. Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 141-149. ISBN 978-80-210-6101-9.
    9. ZBIEJCZUK, Adam and Tomáš PRUŠA. Medicína 2.0: Kdy dorazí digitální zdravotnictví s účastí pacienta i do Česka? Praha: Lupa.cz, 2012. ISSN 1213-0702.
    10. MIKOTOVÁ, Andrea and Lenka HRICOVÁ. Možnosti rozvoje psychosociálních kompetencí dospělých neslyšících, nedoslýchavých a hluchoslepých pomocí rytmu (Possibilities of Psychosocial Development of Deaf and Deafblind Adults by Teaching Traditional West African Rhythms). Online. In Halama, P., Hanák, R., Masaryk, R. SOCIÁLNE PROCESY A OSOBNOSŤ 2012. Zborník príspevkov z 15. ročníka medzinárodnej konferencie. Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie SAV, 2012, p. 167-171. ISBN 978-80-88910-40-4.
    11. MIKOTOVÁ, Andrea and Lenka HRICOVÁ. Možnosti rozvoje psychosociálních kompetencí dospělých neslyšících, nedoslýchavých a hluchoslepých pomocí rytmu (Possibilities of Psychosocial Development of Deaf and Deafblind Adults by Teaching Traditional West African Rhythms). In Sociálne procesy a osobnosť 2012. XV. ročník medzinárodnej vedeckej konferencie. 17. - 19. 9. 2012, Kongresové centrum Kúpele Nový Smokovec, Nový Smokovec, Vysoké Tatry. 2012.
    12. MIKOTOVÁ, Andrea and Lenka HRICOVÁ. Možnosti rozvoje psychosociálních kompetencí dospělých neslyšících, nedoslýchavých a hluchoslepých pomocí rytmu. In Sociálne procesy a osobnosť 2012. XV. ročník medzinárodnej vedeckej konferencie. 17. - 19. 9. 2012, Kongresové centrum Kúpele Nový Smokovec, Nový Smokovec, Vysoké Tatry. 2012. ISBN 978-80-88910-38-1.
    13. HRICOVÁ, Lenka and Andrea SLIVIAKOVÁ. Neformální inkluzivní vzdělávání v rámci volnočasových aktivit – inkluzivní projekt Hledání společného jazyka v rytmu (Informal Inclusive Education within Leisure Activities – Inclusive Project Searching for a Mutual Language in Rhythm). Online. In Hutyrová, M., Zedková, V. XIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a I. Tyflopedická konference. Speciální a inkluzivní vzdělávání a role speciální pedagogiky. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, p. 216-226. ISBN 978-80-244-3364-6.
    14. HRICOVÁ, Lenka and Andrea SLIVIAKOVÁ. Neformální inkluzivní vzdělávání v rámci volnočasových aktivit – inkluzivní projekt Hledání společného jazyka v rytmu (Informal Inclusive Education within Leisure Activities – Inclusive Project Searching for a Mutual Language in Rhythm). In XIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. 2012.
    15. HRICOVÁ, Lenka and Andrea SLIVIAKOVÁ. Neformální inkluzivní vzdělávání v rámci volnočasových aktivit – inkluzivní projekt Hledání společného jazyka v rytmu (Informal Inclusive Education within Leisure Activities – Inclusive Project Searching for a Mutual Language in Rhythm). In XIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potrebami a I. Tyflopedická konference. 2012.
    16. URÍK, Milan, Ivo ŠLAPÁK and Peter MIKOLÁŠEK. Onemocnění slinných žláz v dětském věku (Salivary glands diseases in childhood). Pediatrie pro praxi. Olomouc: SOLEN, 2012, vol. 13, No 1, p. 26-28. ISSN 1213-0494.
    17. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Profesní uplatnění osob se sluchovým postižením v České republice (Professional Fulfilment of Persons with Hearing Impairment in the Czech Republic). In Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities. 1. vyd. Brno: Paido, 2012, p. 133-140. ISBN 978-80-7315-236-9.
    18. HRICOVÁ, Lenka and Lenka DOLEŽALOVÁ. Propojení teorie a praxe v oblasti terciárního vzdělávání speciálních pedagogů se zaměřením na surdopedii (Interconnection of theory and the practice in the tertiary education of students of special education in the field of education of persons with hearing impairment). Online. In POTMĚŠIL, M. Sborník textů z XII. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. mezinárodní dramaterapeutické konference pořádané na téma: "Teorie praxi - praxe teorii."MI. 1. vydání. Olomouc: UPOL, 2012, p. 698-711. ISBN 978-80-244-2966-3.
    19. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Připravenost učitelů základních škol na vzdělávání žáků se sluchovým postižením (Preparedness of Teachers at Primary schools for Education of Pupils with Hearing Impairment). In XIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. 2012.
    20. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Připravenost učitelů základních škol na vzdělávání žáků se sluchovým postižením (Preparedness of Teachers at Primary schools for Education of Pupils with Hearing Impairment). 2012.
    21. HRICOVÁ, Lenka and Lenka DOLEŽALOVÁ. Raná intervence u dětí s těžkým sluchovým postižením a dětí s hluchoslepotou (Early Intervention by Children with Severe Hearing Impairment and Children with Deafblindness). In Opatřilová, D., Nováková, Z., Vítková, M. et al. Intervence u dětí se zdravotním postižením v raném věku. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012, p. 121-139. ISBN 978-80-7315-240-6.
    22. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Raná intervence u dětí se sluchovým postižením a u dětí s hluchoslepotou (Early Intervention in Children with Hearing Impairment and Children with Deafblindness). In OPATŘILOVÁ, D., NOVÁKOVÁ, Z. et al. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. 1. vydání. Brno: MU, 2012, p. 115-137. ISBN 978-80-210-5880-4.
    23. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Sluchové postižení (Hearing impairment). In Bartoňová, M., Bytešníková, I., Vítková, M. et al. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012, p. 135-155. ISBN 978-80-7315-237-6.
    24. PRUŠA, Tomáš. Sociální média ve zdravotnictví (Social Media in Health Care). ProInflow. Brno: Masarykova univerzita, 2012, vol. 4, No 1, p. 1-13. ISSN 1804-2406.
    25. PRUŠA, Tomáš, Dana PEŇÁZOVÁ, Dagmar KOVAŘÍKOVÁ, Milan URÍK and Pavel HURNÍK. Specifics of Specialized Science and Medical Programs Terminology Development in Czech Sign Language. In Teiresias Centre of Masaryk University. Universal Learning Design. Brno: Masarykova Univerzita, 2012, p. 27-30. ISBN 978-80-210-6060-9.
    26. PRUŠA, Tomáš, Dana PEŇÁZOVÁ, Dagmar KOVAŘÍKOVÁ, Milan URÍK and Pavel HURNÍK. Specifics of the Specialized Science and Medical Programs Terminology Development in the Czech Sign Language. In Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Linz 2012. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 27-30. ISBN 978-80-210-6060-9.
    27. HRICOVÁ, Lenka and Lenka DOLEŽALOVÁ. Specifika přístupu k dětem se sluchovým postižením a dětem s hluchoslepotou (Approaches to Children with Hearing Impairment and Children with Deafblindness). In Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs. 1st ed. Brno: MU, 2012, p. 131-158. ISBN 978-80-210-6044-9.
    28. HLADÍK, Petr and Tomáš GŮRA. The Hybrid Book — One Document for All in the Latest Development. In Miesenberger, K.; Karshmer, A.; Peňáz, P.; Zagler, W. Computers Helping People with Special Needs. 13th International Conference, ICCHP 2012, Linz, Austria, July 11-13, 2012. Part I. LNCS 7382. Berlin - Heidelberg: Springer, 2012, p. 18-25. ISBN 978-3-642-31521-3.
    29. HRICOVÁ, Lenka. Vlivy rodiny na komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v České republice a v Německu. In Regec, V. (ed.). Sborník příspěvků z konference Posilování kompetencí v oblasti informačních technologií mladých vědeckých pracovníků při práci s osobami se zdravotním postižením. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, p. 57-67. ISBN 978-80-244-3190-1.
    30. DOLEŽALOVÁ, Lenka and Lenka HRICOVÁ. Výuka cizího jazyka u studentů se sluchovým postižením na vysoké škole. In Regec, V. (ed.). Sborník příspěvků z konference Posilování kompetencí v oblasti informačních technologií mladých vědeckých pracovníků při práci s osobami se zdravotním postižením. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, p. 19-29. ISBN 978-80-244-3190-1.
    31. HRICOVÁ, Lenka and Lenka DOLEŽALOVÁ. Význam teorie pro praxi a význam praxe pro teorii – Analýza postojů studentů oboru surdopedie k odborným praxím (The importance of the theory for the practice and the practice for the theory – The analyse of attitudes of students of the education of persons with hearing impairment to field experience). Online. In POTMĚŠIL, M. Sborník textů z XII. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. mezinárodní dramaterapeutické konference pořádané na téma: "Teorie praxi - praxe teorii."MI. 1. vydání. Olomouc: UPOL, 2012, p. 698-711. ISBN 978-80-244-2966-3.
    32. PRUŠA, Tomáš, Martina MARTÍNKOVÁ and Adam ZBIEJCZUK. Výživa 2.0 (Nutrition 2.0). In XX. Vedecko-odborná konferencia Životné podmienky a zdravie. 2012.
    33. HRICOVÁ, Lenka and Jana KABELÁČOVÁ. Vzdělávání žáků se souběžným postižením více vadami (Education of Pupils with Multiple Disabilities). In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs I. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 191-201. ISBN 978-80-210-5995-5.

    2011

    1. HLAVÁČKOVÁ, Dana, Marek GRÁC and Pavlína SEDLÁŘOVÁ. Budování anotovaného korpusu bez odborníků (Building annotated corpus without experts). In František Čermák. Korpusová lingvistika 2 - Výzkum a výstavba korpusů. Lidové noviny, 2011, p. 132-139. ISBN 978-80-7422-115-6.
    2. ŠMERK, Pavel and Dana HLAVÁČKOVÁ. Derivační analyzátor češtiny (Czech Derivational Analyser). 2011.
    3. KOUTSKÁ, Mariana. Dramatická výchova jako determinanta vzájemného vztahu slyšících a neslyšících studentů SŠ (Creative drama as a determinant of the relationship between hearing and deaf secondary school students). In Jiří Králík. Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí – Sapere Aude 2011. 2011th ed. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2011, p. 55 - 64. ISBN 978-80-904877-2-7.
    4. RAMBOUSEK, Adam and Dana HLAVÁČKOVÁ. Extended VerbaLex Editor Interface Based on the DEB platform. In Aleš Horák, Pavel Rychlý. Proceedings of Recent Advances in Slavonic Natural Language Processing, RASLAN 2011. Brno: Tribun EU, 2011, p. 59-65. ISBN 978-80-263-0077-9.
    5. ČERNÁ, Anna, Hana KONEČNÁ, Hana MŽOURKOVÁ, Markéta PRAVDOVÁ, Martin PROŠEK, Kamila SMEJKALOVÁ, Ivana SVOBODOVÁ, Ludmila UHLÍŘOVÁ, Jan CHROMÝ, Dana HLAVÁČKOVÁ, Karel PALA and Pavel ŠMERK. Internetová jazyková příručka (Internet Language Reference Book). Praha: Ústav pro jazyk český AV ČR, v. v. i, 2011.
    6. HLAVÁČKOVÁ, Dana. Korpusové zpracování korespondenčních textů: problematika morfologického značkování (Corpus processing of corresponding texts: problems of morphological tagging). In Korespondenční texty a jejich lingvistické využití. 2011.
    7. KOUTSKÁ, Mariana. Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ (Culture and the Issue of Accessibility of Cultural Wealth in Deaf Pupils‘ Primary Education). In Karel Pančocha. Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 122-128. ISBN 978-80-210-5663-3.
    8. HLADÍK, Petr and Tomáš GŮRA. The Hybrid Book - One Document for All. In Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 157-160. ISBN 978-80-210-5828-6.
    9. SKLENÁK, Tomáš. The Role of E-Learning in the Education of the Deaf. In Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Brno 2011. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 109-114. ISBN 978-80-210-5828-6.
    10. KOUTSKÁ, Mariana. Výuka cizího jazyka u žáků se sluchovým postižením integrovaných v hlavním vzdělávacím proudu (Foreign language education for pupils with hearing impairment inegrated into the ordinary educational institutions). In Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 173-182. ISBN 978-80-210-5731-9.
    11. KLENKOVÁ, Jiřina and Mariana KOUTSKÁ. Zapojení kulturních institucí do vzdělávání neslyšících žáků ZŠ (Involvement od Curtural Institutions in Education of Deaf Pupils in Primary Schools). In Vítková, M., Opatřilová, D. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.Education of Students with Special Educational Needs. Brno: Paido, 2011, p. 216 - 223. ISBN 978-80-7315-216-1.

    2010

    1. PAVLOVÁ, Šárka, Marek MRÁZ, Karla PLEVOVÁ, Zuzana TVARŮŽKOVÁ, Jitka MALČÍKOVÁ, Martin TRBUŠEK, Yvona BRYCHTOVÁ, Michael DOUBEK, Jiří MAYER and Šárka POSPÍŠILOVÁ. Analysis of microRNAs associated with aggressive subtype of chronic lymphocytic leukaemia harbouring inactivated p53. In European journal of cancer, 21st Meeting of the European association for cancer research, Norway, Oslo. 2010. ISSN 1359-6349.
    2. PALA, Karel, Tomáš ČAPEK, Barbora ZAJÍČKOVÁ, Dita BARTŮŠKOVÁ, Kateřina KULKOVÁ, Dana HLAVÁČKOVÁ, Petra HOFFMANNOVÁ, Eduard BEJČEK, Pavel STRAŇÁK and Jan HAJIČ. Český WordNet 1.9 PDT (Czech WordNet 1.9 PDT). 2010.
    3. KOUTSKÁ, Mariana. Dramatická výchova jako determinanta vzájemného vztahu slyšících a neslyšících (Creative drama as a determinant of the relationship between hearing and deaf people). In Pančocha K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 88-96, 10 pp. ISBN 978-80-210-5340-3.
    4. HLAVÁČKOVÁ, Dana and Václav NĚMČÍK. Editing of VerbaLex. In Proceedings of Recent Advances in Slavonic Natural Language Processing 2010. Brno: Masaryk University, 2010, p. 15-20. ISBN 978-80-7399-246-0.
    5. HORÁK, Robin and Jiří HRBÁČEK. Možnosti využití Adobe Flash ve výuce (Possibilities of using Adobe Flash in education). In Nové technologie ve výuce 2010. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 3 pp. ISBN 978-80-210-5333-5.
    6. DOSEDLA, Martin. Nové technologie ve výuce 2010. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 30 pp. ISBN 978-80-210-5333-5.
    7. PALA, Karel and Dana HLAVÁČKOVÁ. Reprezentace významu sloves (valence a sémantické role) (Representation of Verb Meanings (valencies and semantic roles)). In Sborník konference Kognice 2010. první. Praha: Kognice, 2010, 7 pp.

    2009

    1. WINKLEROVÁ, Lucie. České předsednictví EU a s ním spojená očekávání (výsledky dotazníkového šetření) (Czech Presidency of the EU and its assiciated expectations (results of questionnaire survey)). In Evropská unie po českém předsednictví. Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, 2009, 10 pp. ISBN 978-80-248-2057-6.
    2. KURÁŇOVÁ, Silvie and Jan VONDRA. Diferenciální počet funkcí více proměnných – interaktivní sbírka příkladů a testových otázek. Elportál. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISSN 1802-128X.
    3. KURÁŇOVÁ, Silvie. Interactive PDF Documents in Math Education, Focused on Tests for Differential Equations. In Proceedings of the 10th International Conference "Models in Developing Mathematics Education". Dresden, Germany: University of Applied Sciences, Dresden, 2009, p. 347-352. ISBN 83-919465-9-2.
    4. ŠABACKÁ, Silvie and Jan VONDRA. Podpora výuky matematické analýzy interaktivní 3D grafikou v PDF dokumentech. Brno, 2009, p. 105-110. ISBN 978-80-210-4878-2.
    5. KURÁŇOVÁ, Silvie and Jan VONDRA. Podpora výuky matematické analýzy interaktivní 3D grafikou v PDF dokumentech. In SCO 2009. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 105-110. ISBN 978-80-210-4878-2.
    6. MÁSILKO, Lukáš and Alexandr ZVONEK. Specifika tělesné výchovy studentů se zdravotním postižením na Masarykově univerzitě. In Šport a zdravie v hodnotovej orientácii vysokoškolákov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, 2009, p. 30-34. ISBN 978-80-223-2706-0.
    7. ŠLAPÁK, Ivo, Michaela MÁCHALOVÁ, Martina ONDROVÁ, Kateřina SOBOTKOVÁ, Josef MACHAČ, Alice FRYČKOVÁ, Klára BARTOŇKOVÁ and Milan URÍK. Susy Safe projekt - cizí tělesa u dětí. Otorinolaryngologie a foniatrie. 2009, vol. 2009, No 3. ISSN 1210-7867.

    2008

    1. KURÁŇOVÁ, Silvie and Jan VONDRA. Diferenciální počet funkcí více proměnných – interaktivní sbírka příkladů a testových otázek. In Sborník konference Setkání učitelů matematiky Srní 2008. Plzeň, 2008, p. 199–203.
    2. KURÁŇOVÁ, Silvie. Geometrické aplikace diferenciálních rovnic (Differential Equations and Their Geometric Applications). In XXVI International Colloquium on the Management of Educational Process. Brno: University of Defence, 2008, p. -, 10 pp. ISBN 978-80-7231-511-6.
    3. BITTNER, Michal, Petra MACÍKOVÁ, P Giesy JOHN and Klára HILSCHEROVÁ. Seasonal dynamics of specific activities of sediments and water samples from polluted river-basin. In SETAC Europe 2008. 2008.
    4. RAJDOVÁ, Ilja and Lucie ŠTEFKOVÁ. Výuka a testování jazykových kompetencí v případě sluchově postižených. In Pro plný život. Sborník mezinárnodní konference věnované problematice pomoci sluchově postiženým studentům v přípravě a vlastním studiu na vysoké škole. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008, p. 71-76. ISBN 978-80-7368-437-2.

    2007

    1. AWADOVÁ, Linda and Lucie FALATOVÁ. Jazyková akvizice u bilingvních dětí (případ češtiny a polštiny) (Language Aquisition in Bilingual Children (The Case of Czech and Polish)). In Odaloš Pavol. Zborník materiálov zo 6. medzinárodnej vedeckej konferencie o komunikácii Kontinuitné a diskontinuitné otázky jazykovej komunikácie. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2007, p. 122-127. ISBN 978-80-8083-455-5.
    2. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Jiřina KLENKOVÁ and Radka HORÁKOVÁ. Logopedie a surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-136-2.
    3. HORÁKOVÁ, Radka. Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením (Interpreting services for people with hearing impairment). In MÜHLPACHR, Pavel. Dilemata speciální pedagogiky. Brno: MSD, 2007, p. 87-100, 269 pp. 1. vydání. ISBN 978-80-7392-012-8.
    4. HORÁKOVÁ, Radka. Speciálně pedagogická terminologie ve znakovém jazyce. In VALENTA, Milan and Martin Dominik POLÍNEK. VII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007. ISBN 978-80-244-1652-6.
    5. HORÁKOVÁ, Radka. Tlumočnické služby poskytované sluchově postiženým v České republice a analýza jejich využívání. In PANČOCHA, Karel and Helena VAĎUROVÁ. Aktuální směry výzkumu ve speciální pedagogice. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 82-91. ISBN 978-80-86633-92-3.
    6. HORÁKOVÁ, Radka. Tlumočník znakového jazyka a problematika tlumočení ve vzdělávání. In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-150-8.
    7. DUŠKOVÁ, Monika, Vít HUBINKA, Ivana SLÁMOVÁ, Alena ŽÁKOVSKÁ and Petra JELÍNKOVÁ. Změny oxidativního vzplanutí fagocytů v průběhu imunizace u myší: vliv CpG oligodeoxynukleotidu jako adjuvans (Changes of oxidative burst of phagocytes during immunization of mice: influence of CpG oligodeoxynucleotide as an adjuvans). In 22. Pečenkovy epidemiologické dny. 2007.

    2006

    1. KRAMÁREKOVÁ, Miroslava, Daniel JAKUBÍK, Martin ŽÁDNÍK and David ŠAFRÁNEK. FlowMon Cache Simulation and Analysis of Inter-Packet Gaps. CESNET, z.s.p.o. Praha: CESNET, z.s.p.o., 2006. CESNET Technical Report Series 32/2006. Available from: https://dx.doi.org/10.1000/182.
    2. HORÁKOVÁ, Radka. Specifika vývoje a včasná pedagogická intervence u dětí se sluchovým postižením. In OPATŘILOVÁ, Dagmar. Pedagogicko psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 243-281. ISBN 80-210-3977-9.
    3. PEŇÁZ, Petr, Rita Chalmers COLLINS, Vladislav JANKOVÝCH, Lucie KASTNEROVÁ and Ilja RAJDOVÁ. Studie k realizaci strukturované písemné práce žáků se specifickými nároky v rámci maturitní zkoušky zadávané Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Praha: Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání – CERMAT, 2006, 25 pp.
    4. HORÁKOVÁ, Radka. Tlumočení pro sluchově postižené jak jedna z forem služeb sociální prevence. In MÜHLPACHR, Pavel. Sociální práce jako životní pomoc. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 53 – 62. ISBN 80-86633-62-4.
    5. HORÁKOVÁ, Radka. Uvedení do surdopedie. In PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozšířené vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 127-141. ISBN 80-7315-120-0.

    2005

    1. HORÁKOVÁ, Radka. Nedoslýchavost v období senia. In MÜHLPACHR, Pavel. Schola Gerontologica. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 112-117. ISBN 80-210-3838-1.

    2004

    1. TYL, Tomáš. Konference "Právně-filozofický odkaz I. Kanta a současné právní myšlení" (zpráva). Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita. Právnická fakulta, 2004, roč. XII, 1/2004, p. 75-76. ISSN 1210-9126.
    2. TYL, Tomáš. Ochrana lidských práv v praxi (zpráva). Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: PrF MU v Brně, 2004, roč. XII, 1/2004, p. 74. ISSN 1210-9126.
    3. TYL, Tomáš. Právně-filozofický pohled na pricnip rovnosti a princip ochrany slabšího. In Princip rovnosti a princip ochrany slabšího. Brno: PrF MU, 2004, p. 57-60.
    4. RICHTEROVÁ, Valerie, Milan ALBERTI and Dalibor DASTYCH. Reactions of hexafluoro-cyclo-triphosphazene with secondary cyclic amines. In Sborník příspěvků V. semináře Pokroky v anorganické chemii. 5th ed. Bratislava: UK Bratislava, 2004, p. 79 - 80. ISBN 80-223-195.
    5. TYL, Tomáš. Zákon 61/1918 Sb. aneb Spravedlnost pro každého! Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita. Právnická fakulta, 2004, roč. XII, čís. 4/200, p. 333-341. ISSN 1210-9126.
Display details
Displayed: 18/11/2024 23:22