Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2018

    1. PETERSON, Christina, Jasia STEINMETZ, Alida MOONEN and Jana STARÁ. Characteristics of Effective Wellness Practitioners: A Qualitative Study. The International Journal of Health, Wellness, and Society. CG Publishers, 2018, vol. 8, No 1, p. 41-52. ISSN 2156-8960. Available from: https://dx.doi.org/10.18848/2156-8960/CGP/v08i01/41-52.

    2016

    1. DOČEKALOVÁ, Soňa, Martin VACULÍK and Jakub PROCHÁZKA. Competencies measured in assessment centers: Predictors of transformational leadership and leader's effectiveness. In D. Vasilenko and N. Khazieva. Proceedings of the 4th International Conference on Management, Leadership & Governance. Reading, UK: ACPI, 2016, p. 76-83. ISBN 978-1-910810-84-2.

    2009

    1. JATERKOVÁ, Lenka. Kompetenční modely v manažerské praxi (Competency models in managerial practice). In Sborník Think Together 2009. Praha: Česká zemedělská univerzita v Praze, 2009, 8 pp. ISBN 978-80-213-1906-6.

    2008

    1. ANTLOVÁ, Klára and Lubomír POPELÍNSKÝ. Predicting Information System Competencies in Small and Medium Enterprises with Data Mining Methods. In Proceedings of IASK Intl. Conference E-Activity and Leading Technologies. Madrid: IASK - International Association for the Scientific Knowledge, 2008, 10 pp. ISBN 978-989-95806-3-3.
    2. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Jarmila PIPEKOVÁ and Marie VÍTKOVÁ. Strategie ve vzdělávání žáků s mentálním postižením v odborném učilišti a na praktické škole (Strategies in Education of Pupils with mental disability in training college and practical school.). Edited by Miroslava Bartoňová - Jarmila Pipeková - Marie Vítková. 2. vyd. Brno: MSD, 2008, 148 pp. MSD. ISBN 978-80-7392-050-0.

    2007

    1. FILIP, Jan. Dorobek pierwszego Sądu Konstytucyjnego Republiki Czeskiej (1993-2003 (Results of the activity of the first Constitutional Court of the Czech Republic). In Ustroje, doktryny, instytucje polityczne. Księga jubileuszowa Prof. zw. dra hab. Mariana Grzybowskiego. 1. vyd. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2007, p. 75-86, 456 pp. ISBN 978-83-233-2377-8.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Obsahová struktura portfolia - volba nebo povinnost? (The structure of portfolio - option or duty?). In Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: UP, 2007, p. 103-107. ISBN 978-80-7395-024-8.
    3. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Teacher´s Competencies Development within the Process of their Pre-Graduation Training. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2007, 15 pp. ISBN 978-3-8340-0285-3.
    4. JATERKOVÁ, Lenka. Úvod do problematiky managementu změny kompetencí zaměstnanců v kontextu dynamicky se rozvíjejícího podniku (Change management of employees competencies in connection with dynamically developing organisation). In Recenzovaný sborník Mezinárodní Baťovy Doktorandské Konference. FM UTB Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007, p. 42-43, 322 pp. ISBN 978-80-7318-529-9.
    5. FILIP, Jan, Pavel HOLLÄNDER and Vojtěch ŠIMÍČEK. Zákon o Ústavním soudu : komentář. (Constitutional Court Act : commentary). 2nd ed. Praha: C. H. Beck, 2007, 896 pp. Beckova edice Komentované zákony. ISBN 978-80-7179-599-5.

    2006

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Tvorba školního vzdělávacího programu krok za krokem - s pedagogickým sborem (The school curriculum design step by step - with teachers). Brno: MU, 2006, 116 pp. Škola v praxi, svazek 10. ISBN 80-210-4063-7.

    2005

    1. SMUTNÝ, Petr. Manažerské kompetence pro trvale udržitelný rozvoj - teorie a praxe (Managerial competencies for sustainable development - theory and practices). In Ekonomie, právo, management : vzájemné vztahy v procesu trvale udržitelného rozvoje. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, p. 139-150, 11 pp. ISBN 80-210-3820-9.
    2. SMUTNÝ, Petr. Manažerské kompetence v dnešní hospodářské praxi (Managerial competencies for contemporary business practice). Universitas. Brno: Masarykova univerzita, 2005, vol. 38, No 2, p. 58-63. ISSN 1211-3384.

    2004

    1. TRNA, Josef. Evaluační standardy ve fyzikálním vzdělávání. (Evaluation standards of physics education.). In Kompetence a standardy ve fyzikálním vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004, p. 52-63. ISBN 80-244-0922-4.

    2003

    1. HÁLEK, Ivan and Petr SMUTNÝ. Simulační hry jako prostředek rozvoje klíčových manažerských kompetencí (Gaming simualtion as means of managerial competencies develpment). In EDMAN 03 - Education For Management. Brno: EVIDA, 2003, p. 77-84. ISBN 80-86596-25-7.
    2. POSPÍŠIL, Petr and Petr SMUTNÝ. Simulační manažerská hra (Business simulation game). In MendelNet 2002/03 - sborník příspěvků z konference studentů doktorského studia. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, 2003, p. 147-150. ISBN 80-7302-047-5.

    1998

    1. TRNA, Josef. Kompetence, standardy, dovednosti a diagnostika ve výuce fyziky. (Competencies, Standards, Skills and Diagnostics in Teaching Physics.). In Physical Education Today and After 2000. Prešov, Slovakia: Fakulta humanitnych a prierodnych vied PU, 1998, p. 32-35. ISBN 80-88885-31-0.

    1993

    1. SOUČEK, Václav. 1. Is there a need to redress the balance between the system's goals and the lifeworld-oriented goals in public education in Australia? In Competencies: The Competencies Debate in Australian Education and Training. Canberra: Australian College of Education, 1993, p. 162-187, 25 pp. Competencies: The Competencies Debate in Australia.
Display details
Displayed: 6/11/2024 05:48