ŠVEC, Vlastimil. Moje cesta k pedagogickým znalostem (My way to pedagogical knowledge). Pedagogická orientace. 2007, vol. 17, No 4, p. 43-60. ISSN 1211-4669.
JANÍK, Tomáš. Pedagogické znalosti jako součást profesní výbavy učitele (Pedagogical knowledge in teachers professional competence). Pedagogická orientace. 2007, vol. 17, No 4, p. 35-42. ISSN 1211-4669.
HAVEL, Jiří and Tomáš JANÍK. Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů (Pedagogical Practice of the Pre-gradual Preparation of Teachers). 2004.
HAVEL, Jiří and Kateřina VLČKOVÁ. Rozvíjení profesních dovedností učitelů (předběžné výzkumné sdělení) (The Development of Professional Skills of Teachers). In Cesty demokracie vo výchove a vdelávaní VIII. 1st ed. Bratislava: PdF UK v Bratislavě, 2004, p. 231-237. ISBN 80-969146-0-X.
TRNA, Josef. Dovednost diagnostikovat a ovlivňovat žákovskou prekoncepci učiva (The pedagogical skills of diagnostics and influence on students preconception). In Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2002, p. 257-270. ISBN 80-7315-035-2.
FILOVÁ, Hana. Intervence cvičných učitelů v procesu vytváření pedagogických dovedností studentů učitelství primární školy (Teacherś Educators Intervention into Process the Pedagogical Skills Developing of the Primary SchoolsTeacher Students). In Spolupráca univerzity a škol (Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie "Cvičný učitel"). Banská Bystrica: Pedagogická fakulty Univerzity Mateja Bela a Vzdelávacia nadácia Jana Husa, 2002, p. 151-160. ISBN 80-8055-638-5.
HAVEL, Jiří. Pohled na roli fakultních cvičných učitelů při rozvíjení profesních dovedností studentů (The Wiew on Faculty Cooperative Teachers' Role in Development of Student's Profesional Skills). In Spolupráca univerzity a škôl. Banská Bystrica: PedF UMB v Banské Bystrici, 2002, p. 161-166. ISBN 80-8055-638-5.
HAVEL, Jiří. Rozvíjení pedagogických dovedností pohledem studentů (The Development of Pedagogical skills by studentś wiew). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2002, vol. 2001, No 4, p. 64-75. ISSN 1211-4669.