Your selection contains 254 outcomes. Edit selection.
Filter publications

    2015

    1. VLČKOVÁ, Kateřina and Jan MAREŠ. Adaptace Teacher Power Use Scale na studenty učitelství a druhý stupeň základní školy (Adaptation of Teacher Power Use Scale to Student Teachers and Czech Lower Secondary Education). In 23. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Pedagogická fakulta ZČU v Plzni. 2015.
    2. VLČKOVÁ, Kateřina, Jan MAREŠ and Stanislav JEŽEK. Adaptation of Teacher Power Use Scale to Lower Secondary Students and Student Teachers. Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2015, vol. 25, No 6, p. 798-821. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2015-6-798.
    3. KACHLÍK, Petr. Analýza chování s rysy závislosti a primární prevence u prezenčních studentů Masarykovy univerzity (Analysis of Behavior with Features of Addiction and Primary Prevention for Full-time Students at Masaryk University). LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015, vol. 5, No 3, p. 45-74. ISSN 1805-8868.
    4. KACHLÍK, Petr. Analýza okolností vzniku a řešení závislosti na metamfetaminu (Analysis of the Circumstances of a Solution Methamphetamine Dependence). In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. první. Brno: MU, 2015, p. 85-97. ISBN 978-80-210-8139-0.
    5. KACHLÍK, Petr. Analýza případových studií dívek umístěných ve výchovném ústavu (Case Studies Analysis Girls Placed in Educational Institution). In Česko-slovenská pediatrie, SLOVENSKÝ PEDIATRICKÝ KONGRES s medzinárodnou účasťou, Košice, 4.-6.6.2015, červen 2015, S1/70, s. 63. 2015. ISSN 0069-2328.
    6. VLČKOVÁ, Kateřina, Jan MAREŠ and Stanislav JEŽEK. Báze moci: verze pro studenty učitelství (BMS). Adaptace Teacher Power Use Scale na studenty učitelství a druhý stupeň základní školy (Power Bases: Version for Student Teachers (BMS). Adaptation of Teacher Power Use Scale to Student Teachers and Czech Lower Secondary Education). In 23. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Pedagogická fakulta ZČU v Plzni. 2015.
    7. KACHLÍK, Petr. Biorytmy jako jeden z projevů života (Biorhythms as one of the manifestations of life). In 36. konference Člověk ve svém pozemském a kosmickém prostředí. 2015.
    8. LUKAS, Josef and Jan MAREŠ. Cesta od studenta učitelství k začínajícímu učiteli (The path from student teacher to a new teacher). In Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. 1st ed. Brno: Munipress, 2015, p. 11-21, 10 pp. verze 1. ISBN 978-80-210-8096-6.
    9. ŠORGO, Andrej, Nataša PIPENBAHER, Slavica Šimić ŠAŠIĆ, Pavol PROKOP, Milan KUBIATKO, Nika GOLOB, Mehmet ERDOGAN, Iztok TOMAŽIČ, Martin BÍLEK, Jana FANČOVIČOVÁ, Vincentas LAMANAUSKAS and Muhammet USAK. Cross National Study on Pre-Service Elementary and Science Teachers’ Opinions on Science Teaching. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education. Ankara, Turecko: EURASIA, GAZI UNIV, 2015, vol. 11, No 4, p. 713-723. ISSN 1305-8215. Available from: https://dx.doi.org/10.12973/eurasia.2015.1379a.
    10. ŘEHULKA, Evžen. Člen oborové komise. : Oborová komise FF MU (obory Klinická psychologie, Obecná psychologie, Sociální psychologie a Vývojová psychologie). (Member of the Commission. : Doctoral committee Masaryk University (disciplines Clinical Psychology, General Psychology, Social Psychology and Developmental Psychology).). Člen oborové komise. : Oborová komise FF MU (obory Klinická psychologie, Obecná psychologie, Sociální psychologie a Vývojová psychologie)., 2015.
    11. MAREŠ, Jan. člen oborové rady DSP Pedagogické psychologie Katedry psychologie FF UP v Olomouci (Member of the Board PhD study of Education Psychology Department of Psychology Palacky University in Olomouc). 2015 - 2018.
    12. MAREŠ, Jan. člen oborové rady DSP Pedagogické psychologie Katedry psychologie FF UP v Olomouci (Member of the Board PhD study of Education Psychology Department of Psychology Palacky University in Olomouc). 2015.
    13. MAREŠ, Jan. člen redakční rady Orbis Scholae (editorial board member of Orbis Scholae). 2015 - 2018.
    14. MAREŠ, Jan. člen redakční rady Studia Paedagogica (editorial board member of Studia Paedagogica). redakční rada Studia Paedagogica, 2015 - 2018.
    15. ŘEHULKA, Evžen. členství ve Vědecké radě Fakulty sociálnych vied a zdravotníctva, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Slovenská republika (Membership in the Scientific Council of the Faculty of Social Sciences and Health, Constantine the Philosopher University in Nitra, Slovak Republic). Vědecká rada Fakulty sociálnych vied a zdravotníctva, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Slovenská republika, 2015.
    16. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Jan MAREŠ and Michaela SPURNÁ. Dotazník bází moci učitele ve školní třídě: „O naší třídě“ (Teacher Power Use Scale: "About our Classroom"). In Business Research Forum MU – prezentace produktů výzkumu, CEITEC , 30.4.2015. 2015.
    17. BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Petr KACHLÍK, Ivana KOLIBOVÁ, Viktor KRIŽO, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MATOCHOVÁ, Lucie NOVÁČKOVÁ, Jan OLBERT, Hana PAVLÍČKOVÁ, Tereza PETINISOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Pavlína PŘIBYLOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Adéla TICOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii (The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders). první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 303 pp. ISBN 978-80-210-8131-4.
    18. BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Petr KACHLÍK, Ivana KOLIBOVÁ, Viktor KRIŽO, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MATOCHOVÁ, Lucie NOVÁČKOVÁ, Jan OLBERT, Hana PAVLÍČKOVÁ, Tereza PETINISOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Pavlína PŘIBYLOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Adéla TICOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii (The Factors of Resiliency in 3P Intervention as a Concept of Inclusive Strategies in Education of Children with Special Behavioural Difficulties/Disorders). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 303 pp. ISBN 978-80-210-8131-4.
    19. FANČOVIČOVÁ, Jana and Milan KUBIATKO. Faktory súvisiace so zdravotným stavom celiatikov (Factors Connected with Health Status of Individuals with Coeliac). In ŘEHULKA, E.,REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. první. Brno: MU, 2015, p. 54-64. ISBN 978-80-210-8139-0.
    20. ŘEHULKA, Evžen. Fenomén transferu při studiu psychologie (Transfer phenomenon while studying psychology). In Učíme psychologii/Teaching psychology. 2015.
    21. VLČKOVÁ, Kateřina and Jan MAREŠ. Implications of attachment theory and research for educators (organizace workshopu). 2015.
    22. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Ivona JEDLIČKOVÁ, Geraldina PALOVČÍKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Bohumíra LAZAROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Karel PANČOCHA, Jarmila PIPEKOVÁ, Milan POL, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Lenka SLEPIČKOVÁ, Ivo ŠLAPÁK, Kateřina TRNKOVÁ, Martin VRUBEL and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma (Inclusion in Schools and in Society as an Interdisciplinary Issue). první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 363 pp. ISBN 978-80-210-8093-5.
    23. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Ivona JEDLIČKOVÁ, Geraldina PALOVČÍKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Bohumíra LAZAROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Karel PANČOCHA, Jarmila PIPEKOVÁ, Milan POL, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Lenka SLEPIČKOVÁ, Ivo ŠLAPÁK, Kateřina TRNKOVÁ, Martin VRUBEL and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma (Inclusion in Schools and in Society as an Interdisciplinary Issue). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 363 pp. ISBN 978-80-210-8093-5.
    24. KUBIATKO, Milan. Is chemistry attractive for pupils? Czech pupils’ perception of chemistry. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education. Ankara, Turecko: iSER Publications, 2015, vol. 11, No 4, p. 855-863. ISSN 1305-8215. Available from: https://dx.doi.org/10.12973/eurasia.2015.1444a.
    25. ŘEHULKA, Evžen. Koncepce a výsledky projektu ŠKOLA A ZDRAVÍ PRO 21. STOLETÍ (Concept and Results of the Project SCHOOL AND HEALTH FOR 21.CENTURY). In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. první. Brno: MU, 2015, p. 432-443. ISBN 978-80-210-8139-0.
    26. KACHLÍK, Petr. Možné ohrožení virtuálními drogami a jinými nelátkovými závislostmi ve vysokoškolském prostředí - ohlédnutí (Possible Exposure to Virtual Drugs and Other Non-substantial Addictions in Academic Background - a Review). In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. první. Brno: MU, 2015, p. 166-213. ISBN 978-80-210-8139-0.
    27. KACHLÍK, Petr. Názory vysokoškolských studentů na využívání primární prevence závislostního chování - ohlédnutí (Opinions University Students in the Use of Primary Prevention of Addictive Behavior - a Review). In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. první. Brno: MU, 2015, p. 214-246. ISBN 978-80-210-8139-0.
    28. STUCHLÍKOVÁ, Iva, Tomáš JANÍK, Zdeněk BENEŠ, Martin BÍLEK, Karla BRÜCKNEROVÁ, Miroslava ČERNOCHOVÁ, Věra ČÍŽKOVÁ, Hana ČTRNÁCTOVÁ, Leoš DVOŘÁK, Kateřina DYTRTOVÁ, Blažena GRACOVÁ, Ondřej HNÍK, Martina KEKULE, Klára KOSTKOVÁ, Milan KUBIATKO, Michal NEDĚLKA, Jarmila NOVOTNÁ, Miroslav PAPÁČEK, Jan PETR, Michaela PÍŠOVÁ, Dana ŘEZNÍČKOVÁ, Jan SLAVÍK, Antonín STANĚK, Martina ŠMEJKALOVÁ, Marie TICHÁ, Josef VALENTA, Jiří VANÍČEK, Naďa VONDROVÁ, Radka ZÁVODSKÁ, Vojtěch ŽÁK and Věra ČÍŽKOVÁ. Oborové didaktiky : vývoj – stav – perspektivy (Field didactics : development – state of the art – perspectives). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 465 pp. ISBN 978-80-210-7769-0.
    29. VLČKOVÁ, Jana, Milan KUBIATKO, Muhammet USAK and Halil AYDIN. Opinions on Euthanasia among Czech Seniors and University Students. Revista de Cercetare si Interventie Sociala. Iasi: EDITURA LUMEN, 2015, vol. 50, SEP 2015, p. 193-208. ISSN 1583-3410.
    30. KACHLÍK, Petr. Pilotní šetření mapující znalosti o poskytování první pomoci a prevenci úrazů na vybraných středních odborných školách (A Pilot Survey Mapping Knowledge of First Aid and Accident Prevention at Selected Secondary Vocational Schools). In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. první. Brno: MU, 2015, p. 279-287. ISBN 978-80-210-8139-0.
    31. PŘIBYLOVÁ, Pavlína and Petr KACHLÍK. Postavení a úloha školního metodika prevence na vybraných školách v pražském regionu (The Role and Status of a School Prevention Methodist in Selected Schools in the Prague Region). In ČERVENKA, K., VOJTOVÁ, V., KACHLÍK, P. et al. (eds). Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p. 137-147. ISBN 978-80-210-8131-4.
    32. PETINISOVÁ, Tereza and Petr KACHLÍK. Pozitiva a rizika související s počítačovou sítí internet pro žáky základní školy (Positives and Risks Associated with the Internet Network for Primary School Pupils). In ČERVENKA, K., VOJTOVÁ, V., KACHLÍK, P. et al. (eds.). Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p. 167-182. ISBN 978-80-210-8131-4.
    33. VLČKOVÁ, Kateřina and Jan MAREŠ. Psychologie dotazování a praxe pedagogického výzkumu (organizace workshopu) (Psychology of survey response and its implication for educational research (workshop)). 2015.
    34. KOHOUTEK, Tomáš and Jan MAREŠ. Referenční báze moci aneb dobrý učitel jako dobrý člověk (Reference base of power: a good teacher, a good man). In Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. 1st ed. Brno: Munipress, 2015, p. 157-177, 20 pp. verze 1. ISBN 978-80-210-8096-6.
    35. PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Karel PANČOCHA, Lenka SLEPIČKOVÁ, Evžen ŘEHULKA and Helena VAĎUROVÁ. Social Inclusion of People with Intellectual Disabilities. první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 217 pp. ISBN 978-80-210-7726-3.
    36. PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Karel PANČOCHA, Lenka SLEPIČKOVÁ, Evžen ŘEHULKA and Helena VAĎUROVÁ. Social Inclusion of People with Intellectual Disabilities. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 217 pp. ISBN 978-80-210-7726-3.
    37. PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Karel PANČOCHA, Lenka SLEPIČKOVÁ, Evžen ŘEHULKA and Helena VAĎUROVÁ. Social Inclusion of People with Intellectual Disabilities. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 217 pp. ISBN 978-80-210-7726-3.
    38. KACHLÍK, Petr. Sonda do rizikové konzumace alkoholu a její prevence u vzorku žáků dvou brněnských středních škol (Probe into Risk Alcohol Consumption and its Prevention among a Sample of Students of Two High Schools in Brno). In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. první. Brno: MU, 2015, p. 247-267. ISBN 978-80-210-8139-0.
    39. MAREŠ, Jan. Subjektivní koncepce některých psychometrických charakteristik dotazníků a testů u studentů PedF MU (The subjective concepts of some psychometric characteristics of questionnaires and tests among students of teaching at Faculty of Education MU). In PhD Existence V "Cogito ergo experior". 2015.
    40. MAREŠ, Jan. šéfredaktor časopisu Školský psychológ/Školní psycholog. 2015 - 2022. ISSN 2695-0154.
    41. REISSMANNOVÁ, Jitka and Evžen ŘEHULKA. Škola a zdraví v 21. století - Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém (School and Health in the 21st Century - Inclusion in school). 2015.
    42. ŘEHULKA, Evžen, Jitka REISSMANNOVÁ and Lenka GAJZLEROVÁ. Škola a zdraví v 21. století: sborník za roky 2014 a 2015 (School and health in the 21st century, 2014 and 2015). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 535 pp. ISBN 978-80-210-8139-0.
    43. ŘEHULKA, Evžen, Jitka REISSMANNOVÁ and Lenka GAJZLEROVÁ. ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015 (SCHOOL AND HEALTH IN THE 21ST CENTURY: Yearbooks 2014 and 2015). první. Brno: MU, 2015, 535 pp. ISBN 978-80-210-8139-0.
    44. PŘIBYLOVÁ, Pavlína and Petr KACHLÍK. Užívání návykových látek a preventivní aktivity ve vzorku žáků pražských středních škol (Drug Abuse and Prevention Activities among Pupils of Selected Upper Secondary Schools in the Prague Region). In ČERVENKA, K., VOJTOVÁ, V., KACHLÍK, P. et al. (eds). Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p. 219-228. ISBN 978-80-210-8131-4.
    45. ŘEHULKA, Evžen. Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (The Scientific Council of Faculty of Education, Masaryk University). Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, 2015.
    46. KACHLÍK, Petr. Vybrané sociálně patologické jevy u dívek v prostředí výchovného ústavu (Selected Social Pathologies among Girls in an Educational Institution). In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. první. Brno: MU, 2015, p. 152-165. ISBN 978-80-210-8139-0.
    47. KACHLÍK, Petr. Výskyt kyberšikany ve vzorku žáků základních a středních škol v oblasti Třebíčska (The Incidence of Cyberbullying in a Sample of Pupils at Elementary and High Schools in Třebíč). In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. první. Brno: MU, 2015, p. 268-278. ISBN 978-80-210-8139-0.
    48. KACHLÍK, Petr. Výskyt návykových látek substančního typu ve vysokoškolském prostředí - ohlédnutí (Occurence of Habit-forming Substances in Academic Background - a Review). In ŘEHULKA, E., REISSMANNOVÁ, J., GAJZLEROVÁ, L. (eds.). ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015. první. Brno: MU, 2015, p. 98-151. ISBN 978-80-210-8139-0.
    49. KACHLÍK, Petr. Vzdělávání školních metodiků prevence a realizace programů primární prevence na vybraných školách v teritoriu hlavního města Prahy (Training the school prevention methodists and realization primary prevention programs in selected schools in the territory of the capital city of Prague). In DANIELOVÁ, L., SCHMIED, J. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. Proceedings of international scientific conference ICOLLE 2015. 1st ed. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015, p. 270-280. ISBN 978-80-7509-287-8.
    50. KACHLÍK, Petr. Vzdělávání školních metodiků prevence a realizace programů primární prevence na vybraných školách v teritoriu hlavního města Prahy (Training the school prevention methodists and realization primary prevention programs in selected schools in the territory of the capital city of Prague). In DANIELOVÁ, L. (ed.). Sborník abstraktů ze 7. mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. 2015. ISBN 978-80-7509-321-9.
    51. KUBIATKO, Milan. WHY SHOULD WE PUBLISH IN JOURNALS INDEXED IN WEB OF SCIENCE? (editorial). Siauliai, Litva: Scientific Methodical Center ”Scientia Educologica”, 2015, 2 pp. Vol. 14, Issue 2, pp. 160-161. ISSN 1648-3898.
    52. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Jarmila BRADOVÁ and Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství (From a Lecture Hall to a Teacher´s Desk Power Relations in Student Teacher Classes). 1st ed. Brno: Munipress, 2015, 238 pp. verze 1. ISBN 978-80-210-8096-6.
    53. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Jarmila BRADOVÁ and Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství (From a Lecture Hall to a Teacher´s Desk Power Relations in Student Teacher Classes). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 237 pp. ISBN 978-80-210-8096-6.
    54. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Jarmila BRADOVÁ and Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství (From a Lecture Hall to a Teacher´s Desk Power Relations in Student Teacher Classes). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 237 pp. ISBN 978-80-210-8097-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8097-2015.
    55. PAVLÍČKOVÁ, Hana and Petr KACHLÍK. Žáci 2. stupně základní školy praktické a jejich osobní zkušenost s užíváním návykových látek (2nd Grade Pupils in the Specific Primary School and Their Personal Experience with Use of Habit-forming Substances). In ČERVENKA, K., VOJTOVÁ, V., KACHLÍK, P. et al. (eds). Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p. 209-218. ISBN 978-80-210-8131-4.

    2014

    1. SORGO, Andrej, Muhammet USAK, Milan KUBIATKO, Jana FANČOVIČOVÁ, Pavol PROKOP, Miro PUHEK, Jiří SKODA and Mehmet BAHAR. A cross-cultural study on freshmens knowledge of genetics, evolution, and the nature of science. Journal of Baltic Science Education. 2014, vol. 13, No 1, p. 6-18. ISSN 1822-7864.
    2. KUBIATKO, Milan and Kristýna BALÁTOVÁ. Are storks homosexuals? Persistence of misconceptions among university students. Journal of Baltic Science Education. 2014, vol. 13, No 4, p. 448-457. ISSN 1648-3898.
    3. MAREŠ, Jan and Jiří MAREŠ. Autonomie dospívajícího jedince: složitý proces, nejistý výsledek (The Autonomy of the Adolescent: The result of learning autonomy). Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2014, vol. 64, No 1, p. 81-98. ISSN 0031-3815.
    4. ŘEHULKA, Evžen. Člen oborové komise. : Oborová komise FF MU (obory Klinická psychologie, Obecná psychologie, Sociální psychologie a Vývojová psychologie). (Member of the Commission. : FF MU Doctoral Committee (clinical psychology, General Psychology, Social Psychology and Developmental Psychology).). Člen oborové komise. : Oborová komise FF MU (obory Klinická psychologie, Obecná psychologie, Sociální psychologie a Vývojová psychologie)., 2014.
    5. ŘEHULKA, Evžen. Člen oborové rady. Oborová komise PdF MU (obory Výtvarná výchova a Výtvarná výchova, něm.), 2013. (Member of the Council. Doctoral committee of the Faculty (courses of Art Education and Art Education (Ger.)), 2013.). Člen oborové rady. : Oborová komise PdF MU (obory Výtvarná výchova a Výtvarná výchova, něm.), 2013., 2014.
    6. ŘEHULKA, Evžen. členství ve Vědecké radě Fakulty sociálnych vied a zdravotníctva, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Slovenská republika. Vědecká rada Fakulty sociálnych vied a zdravotníctva, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Slovenská republika, 2014.
    7. ŘEHULKA, Evžen. členství ve vědecké radě Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Vědecká rada Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, 2014.
    8. FANČOVIČOVÁ, Jana, Milan KUBIATKO and Kristýna BALÁTOVÁ. Dětská kresba jako jedna z možností zkoumání vnímání přírody dětmi z mateřských škol. In XXII. ročník konference ČAPV. Pedagogický výzkum:spojnice mezi teorií a praxí. 2014. ISBN 978-80-86768-91-5.
    9. MAREŠ, Jan and Aleš NEUSAR. European Psychology Learning and Teaching Network. In Konference ČASP 2014: Quo vadis, psychologie? Aktuální trendy v psychologii. 2014.
    10. FANČOVIČOVÁ, Jana and Milan KUBIATKO. Faktory vplývajúce na toleranciu obojživelníkov. In Trendy v didaktice biologie. 2014. ISBN 978-80-7290-787-8.
    11. BALÁTOVÁ, Kristýna. Hodnoty a rizikové chování (problémy a poruchy chování) u dospívajících jedinců (Values and risk behavior (problems and behavioral disorders) in adolescents). In Škola a zdraví v 21. století. 2014.
    12. BALÁTOVÁ, Kristýna. Hodnoty dospívajících jedinců s poruchami chování (se zaměřením na specifické poruchy chování) (Values of adolescents with behavioral disorders (focusing on specific behavioral disorders)). 2014.
    13. BALÁTOVÁ, Kristýna. Hodnoty dospívajících jedinců s poruchami chování (se zaměřením na specifické poruchy chování) (Values of adolescents with behavioral disorders (focusing on specific behavioral disorders)). 2014.
    14. BALÁTOVÁ, Kristýna. Hodnoty u dospívajících jedinců s poruchami chování (Values in Adolescents with Behavioral Disorders). 1. vydání. Brno: MSD s.r.o., 2014, 146 pp. ISBN 978-80-210-7573-3.
    15. BALÁTOVÁ, Kristýna. Hodnoty u dospívajících jedinců s poruchami chování (Values in Adolescents with Behavioral Disorders). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 146 pp. ISBN 978-80-210-7573-3.
    16. KOKSAL, Serdar, Esra FIRAT and Milan KUBIATKO. How are knowledge structures of pre-service biology teachers on “Organic” concept? International Journal of Research in Teacher Education. 2014, vol. 5, No 2, p. 1-10. ISSN 1308-951X.
    17. KLENKOVÁ, Jiřina, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Lenka HRICOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Jana PAVELKOVÁ, Evžen ŘEHULKA and Ivo ŠLAPÁK. Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálněpedagogické souvislosti. (Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearing Impairment. Psychological, Medical and Special Educational Context). první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 156 pp. ISBN 978-80-210-7487-3.
    18. KLENKOVÁ, Jiřina, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Lenka HRICOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Jana PAVELKOVÁ, Evžen ŘEHULKA and Ivo ŠLAPÁK. Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálněpedagogické souvislosti. (Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearing Impairment. Psychological, Medical and Special Educational Context). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 156 pp. ISBN 978-80-210-7487-3.
    19. MAREŠ, Jan and Josef LUKAS. Interakce učitele se třídou jako příběh sdílených bází moci: zkušenosti s převodem dotazníku TPUS pro žáky do českého prostředí (Class interaction with the teacher as a story shared bases of power: the experience with the czech adadaptation of TPUS questionnaire). In Ďuričove dni 2014 „Učiteľ a školská psychológia“ Trnava. 2014.
    20. MAREŠ, Jan and Josef LUKAS. Interakce učitele se třídou jako příběh sdílených bází moci: zkušenosti s převodem dotazníku TPUS pro žáky do českého prostředí (abstrakt) (Class interaction with the teacher as a story shared bases of power: the experience with the czech adadaptation of TPUS questionnaire (abstract)). In KUSÝ, Peter. Ďuričove dni 2014 „Učiteľ a školská psychológia“. Kniha abstraktov. 2014.
    21. VOJTOVÁ, Věra, Karel ČERVENKA, Kristýna BALÁTOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Pavlína JUNOVÁ, Petr KACHLÍK, Kristýna KEHAROVÁ, Věra LINHARTOVÁ, Jarmila MATOCHOVÁ, Radka PROKOPOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Paulína RADIMÁKOVÁ, Marie ROUČKOVÁ, Monika RŮŽIČKOVÁ, Radka SKOŘEPOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Jana VRASPÍROVÁ and Petra ZLATUŠKOVÁ. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování (Intervention for inclusion for children with behavioral disorders difficulties). první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 200 pp. ISBN 978-80-210-7610-5.
    22. VOJTOVÁ, Věra, Karel ČERVENKA, Kristýna BALÁTOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Pavlína JUNOVÁ, Petr KACHLÍK, Kristýna KEHAROVÁ, Věra LINHARTOVÁ, Jarmila MATOCHOVÁ, Radka PROKOPOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Paulína RADIMÁKOVÁ, Marie ROUČKOVÁ, Monika RŮŽIČKOVÁ, Radka SKOŘEPOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Jana VRASPÍROVÁ and Petra ZLATUŠKOVÁ. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování (Intervention for inclusion for children with behavioral disorders difficulties). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 200 pp. ISBN 978-80-210-7610-5.
    23. KUBIATKO, Milan and Kristýna BALÁTOVÁ. Lower Secondary School Pupils’ Attitudes toward and Knowledge about Water Birds. In ISER 2014 World Conference. 2014.
    24. LOJDOVÁ, Kateřina, Jarmila BRADOVÁ, Jan MAREŠ and Kateřina VLČKOVÁ. Moc ve školní třídě studentů učitelství: Přednáška a workshop pro studenty doktorského studia pedagogiky PdF MU­ (Power in the student teacher s classes: lecture and workshop for doctoral students of Education PdF MU). In Přednáška a workshop pro studenty doktorského studia pedagogiky PdF MU. 2014.
    25. SKOŘEPOVÁ, Radka and Petr KACHLÍK. Možnosti komplexní péče o jedince závislé na pervitinu (Complex-care Options for Meth-addicted Individuals). In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA, K. et al. (eds.). Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. 1st ed. Brno: MSD, 2014, p. 101-112. ISBN 978-80-210-7610-5.
    26. ŘEHULKA, Evžen. Oborová rada PdF MU (program Speciální pedagogika), obor Speciální pedagogika (Doctoral Board Faculty of Education (Special Education programme), fields of study Special Education). Oborová rada PdF MU (program Speciální pedagogika), obor Speciální pedagogika, 2014.
    27. PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BAZALOVÁ, Lenka DŽAMBIKOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Karel PANČOCHA, Lenka SLEPIČKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Ivo ŠLAPÁK and Helena VAĎUROVÁ. Od edukace k sociální inkluzi osob se zdravotním postižením se zaměřením na mentální postižení (From Education to Social Inclusion of People with Health Disabilities with Focus on Intellectual Disabilities). první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 322 pp. ISBN 978-80-210-7581-8.
    28. PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BAZALOVÁ, Lenka DŽAMBIKOVÁ, Hana OŠLEJŠKOVÁ, Karel PANČOCHA, Lenka SLEPIČKOVÁ, Evžen ŘEHULKA, Ivo ŠLAPÁK and Helena VAĎUROVÁ. Od edukace k sociální inkluzi osob se zdravotním postižením se zaměřením na mentální postižení (From Education to Social Inclusion of People with Health Disabilities with Focus on Intellectual Disabilities). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 322 pp. ISBN 978-80-210-7581-8.
    29. PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Kristýna BALÁTOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Lenka BÁRTOVÁ, Kristýna BĚLOHLÁVKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Lenka HRICOVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Kateřina JISKROVÁ, Barbora KITTLEROVÁ, Soňa KLEMPOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Nela LEŠKANIČOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Eva Valerie MAXOVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Martina PUDIŠOVÁ, Tereza SÝSOVÁ, Zuzana ŠIRMEROVÁ, Lucie ŠPIČÁKOVÁ, Zuzana TIHELKOVÁ, Simona TOMANOVÁ, Martin VRUBEL and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti (From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 456 pp. ISBN 978-80-210-7530-6.
    30. PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Kristýna BALÁTOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Lenka BÁRTOVÁ, Kristýna BĚLOHLÁVKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Lenka HRICOVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Kateřina JISKROVÁ, Barbora KITTLEROVÁ, Soňa KLEMPOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Nela LEŠKANIČOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Eva Valerie MAXOVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Martina PUDIŠOVÁ, Tereza SÝSOVÁ, Zuzana ŠIRMEROVÁ, Lucie ŠPIČÁKOVÁ, Zuzana TIHELKOVÁ, Simona TOMANOVÁ, Martin VRUBEL and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. (From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society). první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 456 pp. ISBN 978-80-210-7530-6.
    31. PROKOP, Pavol and Milan KUBIATKO. Perceived vulnerability to disease predicts environmental attitudes. Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education. 2014, vol. 10, No 1, p. 3-11. ISSN 1305-8215.
    32. BALÁTOVÁ, Kristýna. Poruchy chování a specifické poruchy chování. 2014.
    33. FANČOVIČOVÁ, Jana and Milan KUBIATKO. Postoje žiakov nižšieho sekundárneho vzdelávania k predmetu prírodopis po školskej reforme. In Trendy v didaktice biologie. 2014. ISBN 978-80-7290-787-8.
    34. KACHLÍK, Petr. Potenciálně rizikové chování studentů Masarykovy univerzity a jeho prevence (Potentially risky behavior of Masaryk University students and its prevention). Online. In KOZOŇ, A. et al. (eds.). Sociálne zdravie jedinca a spoločnosti. 1st ed. Trenčín: Spoločnosť pre sociálnu integráciu v SR, 2014, p. 271-292. ISBN 978-80-89533-12-1.
    35. KACHLÍK, Petr. Problematika závislostního chování dívek umístěných ve výchovném ústavu (The problem of addictive behavior of girls placed in an educational institution). In DANIELOVÁ, L., LINHARTOVÁ, D., FOLTOVÁ, L., SKALICKÁ, I. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2014. 1st ed. Křtiny: Mendelova univerzita v Brně, 2014, p. 116-127. ISBN 978-80-7509-001-0.
    36. KACHLÍK, Petr. Problematika závislostního chování dívek umístěných ve výchovném ústavu (The problem of addictive behavior of girls placed in an educational institution). In 6. mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2014. 2014.
    37. MAREŠ, Jan. Proč aktivizovat nemotivované žáky - poznámky k problematice podpory profesního rozhodování (Unmotivated students issue - Notes to the student career decision support). In Konference „Volba povolání a skryté rezervy lidských zdrojů“ Středisko služeb školám. 2014.
    38. MAREŠ, Jan and Josef LUKAS. Převod dotazníku TPUS (báze moci učitele) pro české kulturní prostředí (Czech ddaptation of TPUS questionnaire (teachers power bases)). In Pedagogická diagnostika a evaluace 2014. 2014.
    39. VLČKOVÁ, Jana and Milan KUBIATKO. Přírodopis v očích žáků 2. stupně základních škol (The biology in the eyes of lower secondary school pupils). e-Pedagogium. 2014, vol. 14, No 1, p. 20-37. ISSN 1213-7758.
    40. ŘEHULKA, Evžen. Psychologická gramotnost (Psychological literacy). In Učíme psychologii / Teaching psychology. 2014.
    41. MAREŠ, Jan and Kateřina VLČKOVÁ. Reflexe bází moci učitelů žáky druhého stupně základních škol (Reflection of Teacher´s Power Bases by Lower Secondary Students). In konference ČAPV 2014. 2014.
    42. VLČKOVÁ, Kateřina and Jan MAREŠ. Reflexe bází moci učitelů žáky druhého stupně základních škol (Reflection of Teacher´s Power Bases by Lower Secondary Students). In XXII. konference České asociace pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum - spojnice mezi teorií a praxí. 2014. ISBN 978-80-86768-91-5.
    43. KACHLÍK, Petr. Riziko nelátkových závislostí u studentů Masarykovy univerzity (The risk of non-substance addictions among students of Masaryk University). In TKÁČOVÁ, R., RAČKOVÁ, M. Spoločne proti drogám. Nekonferenčný vedecký zborník recenzovaných štúdií s medzinárodnou účasťou. 1st ed. Košice: Centrum protidrogových a poradenských služieb, Technická univerzita v Košiciach, 2014, p. 51-63. ISBN 978-80-553-1732-8.
    44. VLČKOVÁ, Kateřina, Jan MAREŠ and Kateřina LOJDOVÁ. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Příklad projektu „Moc ve školních třídách studentů učitelství“ (Mixed Methods Design in Educational Research: An Example of Project "Power in the Classes Taught by Student Teachers"). In Odborný seminář Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze: Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Příklad projektu „Moc ve školních třídách studentů učitelství“. 2014.
    45. KACHLÍK, Petr. Studenti Masarykovy univerzity a návykové látky charakteru substancí (Students of Masaryk University and addictive substances). In TKÁČOVÁ, R., RAČKOVÁ, M. Spoločne proti drogám. Nekonferenčný vedecký zborník recenzovaných štúdií s medzinárodnou účasťou. 1st ed. Košice: Centrum protidrogových a poradenských služieb, Technická univerzita v Košiciach, 2014, p. 28-50. ISBN 978-80-553-1732-8.
    46. KACHLÍK, Petr and Tatiana KIMÁKOVÁ. Studenti Masarykovy univerzity a prevence závislostního chování (Students of Masaryk University and prevention of addictive behavior). In TKÁČOVÁ, R., RAČKOVÁ, M. Spoločne proti drogám. Nekonferenčný vedecký zborník recenzovaných štúdií s medzinárodnou účasťou. 1st ed. Košice: Centrum protidrogových a poradenských služieb, Technická univerzita v Košiciach, 2014, p. 64-76. ISBN 978-80-553-1732-8.
    47. ŘEHULKA, Evžen, Milan KUBIATKO and Kristýna BALÁTOVÁ. Škola a zdraví v 21. století (School and Health in the 21st Century). 2014.
    48. KUBIATKO, Milan. The environmental literacy of lower secondary school pupils, high school and college students. Journal of Environmental Science and Engineering Technology. 2014, vol. 2, No 1, p. 2-8. ISSN 2311-8741.
    49. KUBIATKO, Milan and Kateřina MRÁZKOVÁ. Vliv používaní geoinformačních systémů na vnímání zeměpisu (The influence of geoinformation systems using on the geography perception). Journal of Technology and Information Education. 2014, vol. 6, No 2, p. 108-113. ISSN 1803-537X.
    50. KUBIATKO, Milan. Vplyv rôznych faktorov na postoje žiakov základných škôl k prírodovedným predmetom (The influence of different factors on the lower secondary school pupils attitudes toward science subjects). Brno: Masarykova univerzita, 2014, 183 pp. ISBN 978-80-210-7567-2.
    51. KUBIATKO, Milan. Vplyv rôznych faktorov na postoje žiakov základných škôl k prírodovedným predmetom (The influence of different factors on the lower secondary school pupils attitudes toward science subjects). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 183 pp. ISBN 978-80-210-7567-2.
    52. NEVOLNÁ, Zuzana, Tatiana KIMÁKOVÁ and Petr KACHLÍK. Vybrané informácie o vplyve negatívnych účinkov cigaretového dymu na graviditu ženy (Selected information on the impact of the negative effects of cigarette smoke in woman's pregnancy). In TKÁČOVÁ, R., RAČKOVÁ, M. Spoločne proti drogám. Nekonferenčný vedecký zborník recenzovaných štúdií s medzinárodnou účasťou. 1st ed. Košice: Centrum protidrogových a poradenských služieb, Technická univerzita v Košiciach, 2014, p. 98-106. ISBN 978-80-553-1732-8.
    53. MAREŠ, Jan. Výuka psychologie pro nepsychology (Teaching of Psychology for non-psychology students). In PhD existence Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech. 2014. ISBN 978-80-244-4086-6.
    54. FANČOVIČOVÁ, Jana and Milan KUBIATKO. Záujem žiakov nižšieho sekundárneho vzdelávania o biologické vedy. In Trendy v didaktice biologie. 2014. ISBN 978-80-7290-787-8.
    55. ŘEHULKA, Evžen. Zdravotní gramotnost (health literacy). In Škola a zdraví v 21. století. 2014.

    2013

    1. PANČOCHA, Karel, Lenka SLEPIČKOVÁ, Kristýna BALÁTOVÁ, Pinková PAVLÍNA, Sayoud Solárová KATEŘINA, Pavel SOCHOR, Helena VAĎUROVÁ and Martin VRUBEL. Aktéři školní inkluze. Actors of School Inclusion. (School Inclusion Actors.). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 156 pp. ISBN 978-80-210-6688-5.
    2. ŘEZNÍČKOVÁ, Dana, Hana CÍDLOVÁ, Věra ČÍŽKOVÁ, Hana ČTRNÁCTOVÁ, Radka ČUDOVÁ, Martin HANUS, Milan KUBIATKO, Miroslav MARADA, Tomáš MATĚJČEK and Eva TRNOVÁ. Dovednosti žáků ve výuce biologie, geografie a chemie (Pupils´Skills in Biology, Geography and Chemistry Education). Praha: Nakladatelství P3K, 2013, 288 pp. ISBN 978-80-87343-24-1.
    3. BALÁTOVÁ, Kristýna. Hierarchie hodnot u dospívajících s poruchami chování (Hierarchy of values in adolescents with behavioral disorders). In SAYOUD SOLÁROVÁ, Kateřina a Martin VRUBEL a kolektiv. Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 19-36. ISBN 978-80-210-6674-8.
    4. BALÁTOVÁ, Kristýna. Hodnoty adolescentů s poruchami chování (Values in Adolescents with Behaviour Disorders). In PANČOCHA, Karel, Lucie PROCHÁZKOVÁ a Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ et al. Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy k dospělým osobám a seniorům se zdravotním postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 224-237. ISBN 978-80-210-6306-8.
    5. KUBIATKO, Milan. Jak vidí přírodovědné předměty žáci základních škol. Komenský. 2013, vol. 137, No 4, p. 14-17. ISSN 0323-0449.
    6. JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR and Milan KUBIATKO. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje (Quality of curriculum and instruction: research approaches and tools). Online. 1. elektron. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 245 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-210-6398-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6398-2013.
    7. KUBIATKO, Milan. On the problematic of research islands (part 1). Problems of Education in the 21st Century, 2013, 2 pp. 53. ISSN 1822-7864.
    8. KUBIATKO, Milan and Monika VAŠÍČKOVÁ. Ověřování výzkumného nástroje zaměřeného na zkoumání názorů žáků na důležitost biologických dovedností (Verification of a Research Tool Focused on Investigating of Pupils’ Opinion of the Importance of Biology Skills). e-Pedagogium. 2013, vol. 13, No 1, p. 69-81. ISSN 1213-7758.
    9. BALÁTOVÁ, Kristýna. Postoje a hodnoty adolescentů s poruchami chování jako bariéry inkluze (Attitudes and Values Of Adolescents with Behavioral Disorders as Barrriers of Inclusion). In SLEPIČKOVÁ, L. a K. PANČOCHA. Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 77-98. ISBN 978-80-210-6688-5.
    10. PEŠKOVÁ, Karolína, Josef MORAVEC and Milan KUBIATKO. Pupils’ perception of printed and e-textbooks. In ECER 2013. 2013.
    11. KUBIATKO, Milan. The Comparison of Different Age Groups on the Attitudes toward and the Use of ICT. Educational Sciences: Theory & Practice. 2013, vol. 13, No 2, p. 1263-1272. ISSN 1303-0485.
    12. ČUDOVÁ, Radka, Milan KUBIATKO, Sabina RADVANOVÁ and Věra ČÍŽKOVÁ. The teachers' opinions and requirements of biology skills. Journal of Baltic Science Education. 2013, vol. 12, No 5, p. 579-591. ISSN 1648-3898.
    13. PEŠKOVÁ, Karolína, Milan KUBIATKO and Josef MORAVEC. The use of e-textbooks: views of lower secondary school pupils. In IARTEM 2013. 2013.
    14. KUBIATKO, Milan, Zuzana HALÁKOVÁ, Tibor NAGY and Soňa NAGYOVÁ. The using of and attitudes toward Internet and Information and Communication Technologies in different age groups. Online. In Alonsa J.Salazar, Cedro JImenez. Communication Technologies: Societal perspectives. strategic management and impact on business. New York: Nova Science Publishers, Inc., 2013, p. 65-81. ISBN 978-1-62257-769-9.
    15. POKORNÁ, Radka, Věra ČÍŽKOVÁ and Milan KUBIATKO. Úlohy zaměřené na procvičování biologických dovedností (The tasks focused on the excercising of biological skills). Biologie - Chemie - Zeměpis. 2013, vol. 21, No 4, p. 179-182. ISSN 1210-3349.
    16. KUBIATKO, Milan. Vnímanie a používanie ICT v rôznych vekových skupinách (The perception and using of ICT in the different age groups). Journal of Technology and Information Education. 2013, vol. 5, No 1, p. 35-41. ISSN 1803-537X.
    17. KUBIATKO, Milan. Vnímanie fyziky žiakmi základných škôl so zameraním na vplyv genderu a ročníka (The lower secondary school pupils perception of physics with the focus on the influence of gender and year of study). Technológia vzdelávania (Slovenský učiteľ). 2013, vol. 21, No 2, p. 3-14. ISSN 1338-1202.
    18. BALÁTOVÁ, Kristýna. Vývoj člověka v období dospívání, dospělosti a stáří (Human Development in Adolescence, Adulthood and Old Age). In PANČOCHA, Karel, Lucie PROCHÁZKOVÁ a Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ et al. Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy k dospělým osobám a seniorům se zdravotním postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 50-63. ISBN 978-80-210-6306-8.
    19. ŠVEC, Vlastimil, Jana KRÁTKÁ, Milan KUBIATKO and Blanka PRAVDOVÁ. Výzkum tacitních znalostí jako východisko zefektivnění pedagogické praxe studentů učitelství (Research tacit knowledge as the basis streamline teaching practice student teachers). In Círus. L. Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV: Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti. Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně, 2013, p. 553-557. ISBN 978-80-7414-602-2.

    2012

    1. ŠORGO, Andrej, Vincentas LAMANAUSKAS, Slavica Simic ŠAŠIĆ, Milan KUBIATKO, Pavol PROKOP, Jana FANČOVIČOVÁ, Martin BÍLEK, Iztok TOMAŽIČ and Mehmet ERDOGAN. A cross-national study of prospective elementary and science teachers creativity styles. Journal of Baltic Science Education. 2012, vol. 11, No 3, p. 285-292. ISSN 1648-3898.
    2. VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO. Application of Didactic Means and Teaching Methods in Subjects of the Field „Teachnig of Practical Courses“. In Kapounová Jana, Kostolányová Kateřina. Information and Communication Technology in Education. Repronis Ostrava: Univerzity of Ostrava, 2012, p. 283-290. ISBN 978-80-7464-135-0.
    3. VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO. Application of Didactic Means and Teaching Methods in Subjects of the Field „Teachnig of Practical Courses“. In Information and Communication Technology in Education. 2012.
    4. JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ, Tomáš JANKO and Milan KUBIATKO. Approaches and instruments for analysing instructional quality. In Emotions in school and instruction, Friedrich-Schiller Universität Jena. 2012.
    5. TORKAR, Gregor, Milan KUBIATKO and Barbara BAJD. Assessing pre-service teachers (dis)liking of some animal species. Journal of Baltic Science Education. 2012, vol. 11, No 4, p. 393-402. ISSN 1648-3898.
    6. YILMAZ, Zuhal, Milan KUBIATKO and Hatice TOPAL. Czech childrens drawing of nature. Educational Sciences: Theory & Practice. 2012, vol. 12, No 4, p. 3111-3119. ISSN 1303-0485.
    7. KUBIATKO, Milan, Tomáš JANKO and Kateřina MRÁZKOVÁ. Czech Student Attitudes towards Geography. Journal of Geography. 2012, vol. 111, No 2, p. 67-75. ISSN 0022-1341. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/00221341.2011.594904.
    8. BALÁTOVÁ, Kristýna. Diagnostika specifických poruch učení v České republice a v zahraničí (ve Spojených státech amerických) - přehledová studie (Diagnostics of Specific Learning Disorders in the Czech Republic and in the United States of America - Survey). In Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 2012. ISBN 978-80-7315-231-4.
    9. BALÁTOVÁ, Kristýna. Diagnostika specifických poruch učení v České republice a v zahraničí (ve Spojených státech amerických) - přehledová studie (Diagnostics of Specific Learning Disorders in the Czech Republic and in the United States of America - Survey). In Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 189-200. ISBN 978-80-210-5941-2.
    10. ŠVANDOVÁ, Kateřina and Milan KUBIATKO. Faktory ovlivňující postoje studentů gymnázií k vyučovacímu předmětu chemie (Factors Influencing the Secondary School Students Attitudes to Chemistry). Scientia in Educatione. 2012, vol. 3, No 2, p. 65-78. ISSN 1804-7106.
    11. KUBIATKO, Milan, Kateřina MRÁZKOVÁ and Tomáš JANKO. Gender and Grade Level as Factors Influencing Perception of Geography. Review of International Geographical Education Online. 2012, vol. 2, No 3, p. 289-302. ISSN 2146-0353.
    12. BALÁTOVÁ, Kristýna and Karel PANČOCHA. Hodnoty u jedinců s poruchami chování v období dospívání (Values in Individuals with Behavior Disorders in Adolescence). In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 141-150. ISBN 978-80-210-5996-2.
    13. KUBIATKO, Milan. Is there any chance to increase pupils interest in science subjects? Problems of Education in the 21st Century, 2012, 2 pp. 43. ISSN 1822-7864.
    14. KUBIATKO, Milan. Kindergarten childrens perception of animals focusing on the look and fear of animals. Educational Sciences: Theory & Practice. Istanbul, 2012, vol. 12, No 4, p. 3181-3186. ISSN 1303-0485.
    15. KUBIATKO, Milan. Lower Secondary School Pupils Knowledge and Attitudes Toward Butterflies and Mosquitoes. International Journal of Biology Education. 2012, vol. 2, No 2, 11 pp. ISSN 2147-4990.
    16. CÍDLOVÁ, Hana, Milan KUBIATKO, Anna BAYEROVÁ and Michaela PETRŮ. Oblíbenost přírodovědných předmětů mezi žáky ZŠ (Science subjects popularity among primary school pupils). Biologie - chemie - zeměpis. 2012, vol. 21, No 1, p. 4-7. ISSN 1210-3349.
    17. BALÁTOVÁ, Kristýna. Preference hodnot u dospívajících jedinců s poruchami chování (Value Preferences in Adolescents with Behavioral Disorders). In PANČOCHA, Karel. Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy. Brno: Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2012, p. 169-176. ISBN 978-80-210-6101-9.
    18. KUBIATKO, Milan, Harun YILMAZ and Zuzana HALÁKOVÁ. The attitudes of Slovak and Turkish high school students to the ICT used in biology according to gender and age differences. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies. 2012, vol. 4, No 1, p. 433-446. ISSN 1308-7711.
    19. KUBIATKO, Milan. The connection between science education research and teaching. Problems of Education in the 21st Century, 2012, 2 pp. 49. ISSN 1822-7864.
    20. KUBIATKO, Milan, Tomáš JANKO and Kateřina MRÁZKOVÁ. The influence of gender, grade level and favourite subject on Czech lower secondary school pupils perception of geography. International Research in Geographical and Environmental Education. 2012, vol. 21, No 2, p. 109-122. ISSN 1038-2046. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/10382046.2012.672675.
    21. KUBIATKO, Milan and Kateřina MRÁZKOVÁ. The influence of ownership and using of pc on the attitudes toward geography. Problems of Education in the 21st Century. 2012, vol. 6, No 50, p. 23-31. ISSN 1822-7864.
    22. KUBIATKO, Milan. The Investigation of Czech Lower Secondary School Pupils Toward Science Subjects. Journal of Educational and Social Research. 2012, vol. 2, No 8, p. 11-17. ISSN 2239-978X.
    23. KUBIATKO, Milan, Kateřina ŠVANDOVÁ, Jiří ŠIBOR and Jiří SKODA. Vnímání chemie žáky druhého stupně základních škol (Lower secondary school pupils perception of chemistry). Pedagogická orientace. 2012, vol. 22, No 1, p. 82-96. ISSN 1211-4669.
    24. KUBIATKO, Milan and Kateřina ŠVANDOVÁ. Vnímanie vyučovacieho predmetu chémia žiakmi II. stupňa ZŠ a študentmi gymnázií (The perception of chemistry by lower secondary school pupils and secondary grammar school students). Online. In Věra Ježková. Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, 2012, p. 38-47. ISBN 978-80-7290-620-8.

    2011

    1. KUBIATKO, Milan. Bez prírodopisu to nejde alebo ako ho vnímajú žiaci základných škôl (It cannot be done without biology, or how the lower secondary school pupils perceive it). Studia Paedagogica. 2011, vol. 16, No 2, p. 75-88. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2011-2-4.
    2. JANÍK, Tomáš, Milan KUBIATKO and Eva MINAŘÍKOVÁ. CPV videoweb – funkce a postup tvorby (CPV videoweb - functions and the development process). In Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. 1st ed. Brno: Paido, 2011, p. 105-108, 3 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 21. ISBN 978-80-7315-213-0.
    3. HALÁKOVÁ, Zuzana and Milan KUBIATKO. CPV Videoweb pro vzdělávání učitelů chemie (CPV Videoweb for the education of future chemistry teachers). In Janík, T., Minaříková, E. a kol.: Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. 1st ed. Brno: Paido, 2011, p. 121-131. Pedagogický výzkum v teorii a praxi Svazek 21. ISBN 978-80-7315-213-0.
    4. KUBIATKO, Milan. CPV Videoweb pro vzdělávání učitelů přírodopisu (CPV Videoweb for the education of future biology teachers). In Janík, T., Minaříková, E. a kol.: Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum. 1st ed. Brno: Paido, 2011, p. 133-142. Pedagogický výzkum v teorii a praxi Svazek 21. ISBN 978-80-7315-213-0.
    5. KUBIATKO, Milan and Dominik DVOŘÁK. Čeští žáci v přírodních vědách: Biologie (The czech pupils in science subjects: The Biology). In Přírodovědné úlohy pro druhý stupeň základního vzdělávaní: Náměty pro rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění výzkumu TIMSS 2007. 1. vydání. Praha: ÚIV, 2011, p. 40-46. ISBN 978-80-211-0610-9.
    6. KUBIATKO, Milan and Monika VAŠÍČKOVÁ. Do we need biological skills for our future life? The elementary school pupils views on the importance of biological skills. Western Anatolia Journal of Educational Sciences. 2011, vol. 2, sp. issue, p. 153-160. ISSN 1308-8971.
    7. JANČOVÁ, Martina, Milan KUBIATKO and Zdeňka LOSOSOVÁ. Dovednosti žáků a učitelů ve výuce přírodopisu (The pupils and teachers skills in the biology teaching). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 64 pp. ISBN 978-80-210-5617-6.
    8. VAŠÍČKOVÁ, Monika, Zdeňka LOSOSOVÁ and Milan KUBIATKO. Dovednosti žáků ve výuce přírodopisu (The pupil's skills in the Biology education). In Mgr. Martina Jančová, Ph.D., PaedDr. Milan Kubiatko, Ph.D., Doc. RNDr. Zdeňka Lososová, Ph.D. Dovednosti žáků a učitelů ve výuce přírodopisu. 2011th ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 59-63, 63 pp. ISBN 978-80-210-5617-6.
    9. KUBIATKO, Milan, Muhammet USAK and Eva PECUŠOVÁ. Elementary School Pupils' Knowledge and Misconceptions about Birds. Eurasian Journal of Educational Research. 2011, vol. 11, No 43, p. 163-181. ISSN 1302-597X.
    10. KUBIATKO, Milan. Experiment ako jedna z metód v pedagogickom výskume. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů DSP. 2011.
    11. JANKO, Tomáš and Milan KUBIATKO. Geologické procesy, cykly a historie země (Geological processes, cycles and history of Earth). In Přírodovědné úlohy pro druhý stupeň základního vzdělávaní: Náměty pro rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění výzkumu TIMSS 2007. 1. vydání. Praha: ÚIV, 2011, p. 86-87. ISBN 978-80-211-0610-9.
    12. MEDKOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO. Inovace akreditovaného studijního oboru Učitelství praktického vyučování (The Innovation of Accredited Study Field - Teaching of Practical Lessons). In Novotná, J. (ed.). Moderní trendy ve výuce matematiky a fyziky. 1st ed. Brno: MU Brno, 2011, p. 103-110. ISBN 978-80-210-5652-7.
    13. USAK, Muhammet, Mehmet ERDOGAN, Hatice INAN, Milan KUBIATKO and Mehmet SAHIN. Investigation of Prospective Teachers' Approaches to Learning in Biology and Ecology. New Educational Review. 2011, vol. 23, No 1, p. 283-294. ISSN 1732-6729.
    14. BALÁTOVÁ, Kristýna. Komplexní diagnostika specifických poruch učení ve Spojených státech amerických (USA) (Comprehensive Diagnostics of Specific Learning Disabilities in the United States of America (USA)). In Vítková, M., Opatřilová, D. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. první. Brno: Paido, 2011, p. 379-389. ISBN 978-80-7315-216-1.
    15. BALÁTOVÁ, Kristýna. Komplexní diagnostika specifických poruch učení ve Spojených státech amerických (USA) (Comprehensive Diagnostics of Specific Learning Disabilities in the United States of America (USA)). In Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. 2011. ISBN 978-80-7315-215-4.
    16. NAJVAR, Petr, Jan SLAVÍK, Kateřina VLČKOVÁ, Milan KUBIATKO, Tomáš PAVLAS and Tomáš JANKO. Kurikulární reforma na gymnáziích: dotazníkové šetření (Curricular reform at upper-secondary comprehensive schools: questionnaire survey). In Tomáš Janík, Petr Knecht, Simona Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 17-23. ISBN 978-80-210-5774-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-40.
    17. JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR and Milan KUBIATKO. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje (The Quality of Curriculum and Instruction: Research Approaches and Instruments). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 241 pp. ISBN 978-80-210-5705-0.
    18. JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT, Milan KUBIATKO, Tomáš PAVLAS, Jan SLAVÍK, David SOLNIČKA and Petr VLČEK. Kvalita školy a kurikula: od expertního šetření ke standardu kvality (The Quality of School and Curriculum: from Expert Survey towards Standard of Quality). 1st ed. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2011, 112 pp. Výzkumná zpráva 5. ISBN 978-80-86856-80-3.
    19. KUBIATKO, Milan. member of editorial board. International Journal of Biology Education, 2011.
    20. KUBIATKO, Milan. member of editorial board. Innovative Energy Policies, 2011.
    21. KUBIATKO, Milan. member of editorial board. International Electronic Journal of Environmental Education, 2011.
    22. KUBIATKO, Milan. member of editorial board. European Journal of Educational Studies, 2011.
    23. KUBIATKO, Milan. member of editorial board. International_Journal of Science and Technology Education Research, 2011.
    24. KUBIATKO, Milan. member of reviewer panel. British Journal of Educational Technology, 2011.
    25. KUBIATKO, Milan and Jana VLČKOVÁ. Návrh výzkumného nástroje na zkoumání postojů žáků 2. stupně ZŠ k přírodopisu (The Proposal of the Measurement Tool on the Investigation of Lower Secondary School Pupils’ Attitudes toward Biology). Scientia in Educatione. 2011, vol. 2, No 1, p. 49-67. ISSN 1804-7106.
    26. DOZBABOVÁ, Eva and Milan KUBIATKO. Návrh výzkumného nástroje na zkoumání mylných představ žáků o savcích (The proposal of measurement tool on the investigation of pupils wrong ideas about mammals). In Martina Jančová, Milan Kubiatko, Zdeňka Lososová. Dovednosti žáků a učitelů ve výuce přírodopisu. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 26-34. ISBN 978-80-210-5617-6.
    27. PANČOCHA, Karel and Kristýna BALÁTOVÁ. Postoje budoucích učitelů k jedincům se zdravotním postižením jako předpoklad úspěšného inkluzivního vzdělávání (Attitudes of Future Teachers towards Individuals with Disabilities as a Precondition of Successful Inclusive Education). In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení. Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. Brno: MU, 2011, p. 331-342, 13 pp. ISBN 978-80-210-5731-9.
    28. KUBIATKO, Milan, Kateřina MRÁZKOVÁ and Tomáš JANKO. Postoje žáků 2. stupně základních škol k vyučovacímu předmětu zeměpis (The attitudes of lower secondary-school pupils’ to geography as a teaching subject). Pedagogika. 2011, vol. 61, No 3, p. 257-270. ISSN 0031-3815.
    29. BULUT, Mehmet, Timothy TEO, Muhammet USAK, Harun YILMAZ, Mustafa AYDOGDU and Milan KUBIATKO. Pre-service teachers' technology acceptance in Turkey: An exploratory study. Technics Technologies Education Management. 2011, vol. 6, No 3, p. 719-727. ISSN 1840-1503.
    30. KUBIATKO, Milan and Ivana VACULOVÁ. Project-based learning: characteristic and the experiences with application in the science subjects. Energy Education Science and Technology Part B-Social and Educational Studies. 2011, vol. 3, 1-2, p. 65-74. ISSN 1308-7711.
    31. VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO. Projektová výuka v přírodovědných předmětech (Project learning in scientific subjects). In Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 5. 2011.
    32. VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO. Projektová výuka v přírodovědných předmětech (Project learning in scientific subjects). In Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 5. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2011, p. 246-251. ISBN 978-80-261-0030-0.
    33. KUBIATKO, Milan and Veronika NAJVAROVÁ. Přírodovědná gramotnost (Science Literacy). 1st ed. Brno: MU, 2011, 5 pp. ISBN 978-80-210-5714-2.
    34. KUBIATKO, Milan, Zuzana HALÁKOVÁ, Soňa NAGYOVÁ and Tibor NAGY. Slovak high school students’ attitudes toward computers. Interactive Learning Environments. 2011, vol. 19, No 5, p. 537-550. ISSN 1049-4820. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/10494821003612232.
    35. JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR and Milan KUBIATKO. Systémový rámec kvality školního vzdělávání: uvedení do problematiky (The systemic framework of school education: introduction). In Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. 1st ed. Brno: MU, 2011, p. 11-19. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 23. ISBN 978-80-210-5705-0.
    36. PROKOP, Pavol, Sue Dale TUNNICLIFFE, Milan KUBIATKO, Alžbeta HORNÁČKOVÁ and Muhammet USAK. The role of teacher in students' attitudes to and achievement in palaeontology. Energy Education Science and Technology Part B-Social and Educational Studies. 2011, vol. 3, 1-2, p. 29-45. ISSN 1308-7711.
    37. KUBIATKO, Milan. Trendy v prírodovednom vzdelávaní: World Conference on New Tends in Science Education (WCNTSE) 2011 v Turecku). Brno: Pedagogická orientace, 2011, 4 pp. 21/4. ISSN 1211-4669.
    38. KUBIATKO, Milan, Tomáš JANKO, Vlasta KARÁSKOVÁ, Martina KEKULE and Zdeněk ŠABATKA. Úlohy z biologie (Tasks from biology). In Přírodovědné úlohy pro druhý stupeň základního vzdělávaní: Náměty pro rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění výzkumu TIMSS 2007. 1. vydání. Praha: ÚIV, 2011, p. 99-111. ISBN 978-80-211-0610-9.
    39. KUBIATKO, Milan. Vědy o Zemi: Co dělalo žákům obtíže v jednotlivých tematických celcích (Sciences about Earth: What were the greatest problems for the pupils in thematic areas). In Přírodovědné úlohy pro druhý stupeň základního vzdělávaní: Náměty pro rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění výzkumu TIMSS 2007. 1. vydání. Praha: ÚIV, 2011, p. 36-40. ISBN 978-80-211-0610-9.
    40. KUBIATKO, Milan, Ivana VACULOVÁ and Věra ČÍŽKOVÁ. Vymezení klíčových konceptů pro zkoumání osvojených dovedností v biologii (The delimitation of the key concepts for the investigation of acquired biological skills). In Wernerová, J. (ed.). Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník příspěvků XVIII. celostátní konference ČAPV. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2011, p. 1-7. ISBN 978-80-7372-722-2.
    41. DOULÍK, Pavel, Dominik DVOŘÁK, Jitka HOUFKOVÁ, Milan KUBIATKO, Dana MANDÍKOVÁ and Jiří ŠKODA. Výsledky českých žáků v přírodních vědách (The czech pupils results in the science subjects). In Matematické a přírodovědné úlohy pro první stupeň základního vzdělávaní: Náměty pro rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění výzkumu TIMSS 2007. 1. vydání. Praha: ÚIV, 2011, p. 59-79. ISBN 978-80-211-0611-6.
    42. BALÁTOVÁ, Kristýna. Výzkum hodnot u adolescentů s poruchami chování (Research of Values of Adolescents with Behavior Disorders). In Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 137-151. ISBN 978-80-210-5663-3.
    43. BALÁTOVÁ, Kristýna. Výzkum hodnot u adolescentů s poruchami chování (Research of Values of Adolescents with Behavior Disorders). In Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání. 2011.
    44. KUBIATKO, Milan, Tomáš JANKO and Vlasta KARÁSKOVÁ. Zdroje, jejich využívaní a zachování (The mineral resources, using and conservation of them). In Přírodovědné úlohy pro druhý stupeň základního vzdělávaní: Náměty pro rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění výzkumu TIMSS 2007. 1. vydání. Praha: ÚIV, 2011, p. 87-89. ISBN 978-80-211-0610-9.

    2010

    1. KUBIATKO, Milan, Muhammet USAK, Kursad YILMAZ and Mehmet Fatih TASAR. A cross-national study of czech and turkish university students attitudes towards ICT used in science subjects. Journal of Baltic Science Education. 2010, vol. 9, No 2, p. 119-134. ISSN 1648-3898.
    2. DOSKOČILOVÁ, Marie, Eva SLOŽILOVÁ and Milan KUBIATKO. Are You Asking the Right Question? Interlocutor Training for Higher Secondary School Teachers Towards Standardised Leaving Exam in the Czech Republic. In Janik, T., Knecht, P. New Pathways in the Professional Development of Teachers. Münster: LIT Verlag, 2010, p. 284-290. ISBN 978-3-643-50153-0.
    3. KUBIATKO, Milan. Czech university students attitudes towards ICT used in science education. Journal of Technology and Information Education. 2010, vol. 2, No 3, p. 20-25. ISSN 1803-537X.
    4. KUBIATKO, Milan and Ivana VACULOVÁ. Elementary school pupils knowledge and attitudes toward butterflies and mosquitoes. 2010.
    5. BALÁTOVÁ, Kristýna. Hodnoty jako bariéry v inkluzivním vzdělávání (u žáků s poruchou chování) (Values as Barriers to Inclusive Education (for Pupils with Behavioral Disorders)). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 337-346. ISBN 978-80-210-5383-0.
    6. BALÁTOVÁ, Kristýna. Hodnoty u dětí s poruchami chování (Values in Children with Behavior Disorders). In Pančocha, K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 15-21, 6 pp. ISBN 978-80-210-5340-3.
    7. BALÁTOVÁ, Kristýna. Hodnoty u dětí s poruchami chování (Values in Children with Behavior Disorders). In Konference Inkluze versus exkluze. Determinanty životní dráhy jedince v inkluzivním a rezidenčním prostředí. 2010.
    8. KNECHT, Petr, Milan KUBIATKO and Hana SVATOŇOVÁ. Jak uživatelé hodnotí školní zeměpisné atlasy? Podněty pro rozvoj školské kartografie (How users rate school atlases? Impulses for developing educational cartography). Geodetický a kartografický obzor. 2010, vol. 56, No 7, p. 142-147. ISSN 0016-7096.
    9. JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Milan KUBIATKO, Petr NAJVAR, Tomáš PAVLAS, Jan SLAVÍK, David SOLNIČKA and Kateřina VLČKOVÁ. Kurikulární reforma na gymnáziích: výsledky dotazníkového šetření (Curricular reform at gymnasium: questionnaire survey). Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010, 143 pp. Publikace VUP. ISBN 978-80-87000-39-7.
    10. KUBIATKO, Milan. member of editorial board. International Electronic Journal of Environmental Education, 2010.
    11. KUBIATKO, Milan. member of editorial board. European Journal of Educational Studies, 2010.
    12. KUBIATKO, Milan. member of editorial board. Journal of Science and Technology Education Research, 2010.
    13. KUBIATKO, Milan. member of reviewer board. British Journal of Educational Technology, 2010.
    14. KUBIATKO, Milan and Zuzana HALÁKOVÁ. Miskoncepcie vo vyučovaní biológie: Možnosti ich skúmania na príklade témy Vtáky (Misconceptions in the teaching of biology: The possibilities of their investigation on the example of topic Birds). In Prekoncepce a miskoncepce v oborových didaktikách. 1. vydání. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2010, p. 143-165. ACTA UNIVERSITATIS PURKYNIANAE 160. ISBN 978-80-7414-290-1.
    15. KUBIATKO, Milan, Ivana VACULOVÁ and Eva PECUŠOVÁ. Mylné představy žáků II. stupně základních škol: Možnost jejich zkoumání na příkladě tématu Ptáci (Basic Pupils´ Wrong ideas: The possibility of their investigation on the example of the thematic ares Birds). Pedagogická orientace. 2010, vol. 20, No 2, p. 93-109. ISSN 1211-4669.
    16. KUBIATKO, Milan, Kateřina MRÁZKOVÁ and Muhammet USAK. Postoje českých a tureckých vysokoškolských studentů k využívání ICT v přírodovědných předmětech (Czech and turkish university students attitudes toward ICT using in science subjects). Paidagogos. 2010, vol. 11, No 2, p. 1-12. ISSN 1213-3809.
    17. KUBIATKO, Milan. Postoje českých vysokoškolských študentov k používaniu IKT vo vyučovaní prírodovedných predmetov (Czech university students attitudes towards ICT used in science education). Technológia vzdelávania: príloha Slovenský učiteľ. 2010, vol. 18, No 8, p. 8-11. ISSN 1335-003X.
    18. VLČKOVÁ, Jana and Milan KUBIATKO. Postoje žáků druhého stupně základních škol k vyučovacímu předmětu přírodopis (Elementary school pupils attitudes toward biology). In Bulletin IVŠV. 1st ed. Brno: MU, 2010, p. 21-24. ISBN 978-80-210-5378-6.
    19. BALÁTOVÁ, Kristýna and Iveta MACHÁČOVÁ. Problematika specifických poruch učení v dospělosti (kvalitativní výzkum - případová studie) (The Issue of Specific Learning Difficulties in Adulthood (Qualitative Research - Case Study)). In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2010, 9 pp. ISBN 978-80-7315-199-7.
    20. ORSZAGHOVA, Zlatica, Janka SCHLARMANNOVÁ, Milada HOLECOVÁ, Eva TIRJAKOVÁ, Milan KUBIATKO, Miroslav KULFAN, Ivan ORSZÁGH, Ľudovít KOCIAN, Peter MIKULÍČEK, Peter FEDOR, Tomáš ČEJKA, Igor HUDEC, Soňa NAGYOVÁ, Peter MIKLOS, Ivan BARTÍK, Peter PUCHALA, Peter MAŠÁN, Martin KAĽAVSKÝ, Helena IMRICHOVÁ, Karolína SOBEKOVÁ, Miroslav KRUMPÁL, Zuzana KRUMPÁLOVÁ, Mária MELIŠKOVÁ, Viliam VONGREJ and Viera KILMAJEROVÁ. Slovník zoologických termínov a taxónov (The lexicon of zoological terms and taxons). Bratislava: Univerzita Komenského, 2010, 344 pp. ISBN 978-80-223-2903-3.
    21. ORSZAGHOVA, Zlatica, Janka SCHLARMANNOVÁ, Milada HOLECOVÁ, Milan KUBIATKO, Ivan ORSZÁGH, Martin NOVACKÝ, Eva TIRJAKOVÁ, Peter FEDOR, Ľudovít KOCIAN, Soňa NAGYOVÁ, Peter MIKULÍČEK, Martin KAĽAVSKÝ, Ivan BARTÍK, David JANDZÍK, Karolína SOBEKOVÁ, Terézia LUČENIČOVÁ, Helena IMRICHOVÁ, Peter MIKLOS, Tomáš ČEJKA, Igor HUDEC, Miroslav KULFAN, Peter PUCHALA, Viliam VONGREJ, Peter MAŠÁN, Mária MELIŠKOVÁ, Martin MRVA, Miroslav KRUMPÁL and Zuzana KRUMPÁLOVÁ. Terminologický zoologický slovník (Zoological terminology lexicon). Bratislava: Univerzita Komenského, 2010, 232 pp. ISBN 978-80-223-2927-9.
    22. KUBIATKO, Milan and Kateřina VLČKOVÁ. The relationship between ICT use and science knowledge for Czech students: a secondary analysis of PISA 2006. International Journal of Science and Mathematics Education. Nizozemí: Springer, 2010, vol. 8, No 3, p. 523-543. ISSN 1571-0068.
    23. PECUŠOVÁ, Eva and Milan KUBIATKO. Úroveň mylných představ žáků základních škol o ptácích (Primary school pupils wrong ideas about birds). Biologie-Chemie-Zeměpis. 2010, vol. 19, No 2, p. 68-71. ISSN 1210-3349.
    24. KNOTOVÁ, Martina and Milan KUBIATKO. Vědomosti a postoje žáků základních škol k hadům (Elementary school pupils knowledge and attitudes toward snakes). In Bulletin IVŠV. 1st ed. Brno: MU, 2010, p. 31-35. ISBN 978-80-210-5378-6.
    25. KUBIATKO, Milan, Věra ČÍŽKOVÁ and Ivana VACULOVÁ. Vymezení klíčových konceptů pro zkoumání osvojených dovedností v biologii. 2010. ISBN 978-80-7372-626-3.
    26. KUBIATKO, Milan. Zounek, J., Šeďová, K. Učitelé a technologie. Mezi tradičním a moderním pojetím. Pedagogická orientace, 2010, 4 pp. ISSN 1211-4669.

    2009

    1. KUBIATKO, Milan and Zuzana HALÁKOVÁ. High school students relation to information and communication technologies in the context of biology. E - Pedagogium. 2009, vol. 9, No 1, p. 20-30. ISSN 1213-7758.
    2. MRÁZKOVÁ, Kateřina and Milan KUBIATKO. Implementace geoinformačních technologií do výuky zeměpisu na základních školách (Implementation of geoinformation technologies into geography teaching at basic schools). E-Pedagogium. 2009, vol. 9, No 4, p. 46-60. ISSN 1213-7758.
    3. KUBIATKO, Milan and Ivana VACULOVÁ. Jedna vlaštovka jaro nedělá aneb (ne)vědomosti žáků nejenom o vlaštovkách (One swallow does not make a summer or what pupils (do not) know about swallows). In Sborník příspěvků XVII. ročníku celostátní konference ČAPV. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 2009, p. 557-563. ISBN 978-80-7368-769-4.
    4. KUBIATKO, Milan. Názory študentov gymnázií na využívanie IKT vo vyučovacom predmete biológia (Secondary grammar school students attitudes toward ICT using in the biology as the school subject). Technológia vzdelávania. 2009, vol. 17, No 8, p. 6-9. ISSN 1335-003X.
    5. KUBIATKO, Milan. Postoje študentov gymnázií k využívaniu IKT vo vyučovaní biológie (Secondary grammar school students attitudes toward using of ICT in the biology lessons). Informatika v škole. 2009, vol. 18, No 36, p. 43-47. ISSN 1335-616X.
    6. KUBIATKO, Milan and Zuzana HALÁKOVÁ. Postoje študentov stredných škôl k využívaniu IKT na hodinách biológie (Slovak high school students’ attitudes to ICT using in biology lesson). In Bulletin CPV. 1st ed. Brno: MU, 2009, p. 63-65. ISBN 978-80-210-5060-0.
    7. KUBIATKO, Milan, Pavol PROKOP and Jana FANČOVIČOVÁ. Postoje študentov vysokých škôl k netopierom (Undergraduate students attitudes toward bats). In Bulletin CPV. 1st ed. Brno: MU, 2009, p. 38-40. ISBN 978-80-210-5060-0.
    8. KUBIATKO, Milan and Pavol PROKOP. Pupils understanding of mammals: An investigation of the cognitive dimension of misconceptions. Orbis scholae. 2009, vol. 3, No 2, p. 97-111. ISSN 1802-4637.
    9. KUBIATKO, Milan and Zuzana HALÁKOVÁ. Slovak high school students attitudes to ICT using in biology lesson. Computers in Human Behavior. 2009, vol. 25, No 3, p. 743-748. ISSN 0747-5632.
    10. KUBIATKO, Milan and Eva PECUŠOVÁ. Slovakian pupils misconceptions about birds. In Conference ECER 2009. 2009.
    11. JANÍK, Tomáš, Tina SEIDEL, Peter BOWMAN, Geraldine BLOMBERG, Hilda BORKO, David CLARKE, Inger Marie DALEHEFTE, Erin Marie FURTAK, Constanze HERWEG, Dana HÜBELOVÁ, Jennifer Kay JACOBS, Marcela JANÍKOVÁ, Kirsti KLETTE, Eckhard KLIEME, Petr KNECHT, Mareike KOBARG, Karen KOELLNER, Milan KUBIATKO, Peter LABUDDE, Cameron MITCHELL, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Christine PAULI, Manfred PRENZEL, Kurt REUSSER, Rolf RIMMELE, Kathleen J. ROTH, Katharina SCHWINDT, Simona ŠEBESTOVÁ, Richard J. SHAVELSON, Kathleen STÜRMER, Elke SUMFLETH and Maik WALPUSKI. The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom. 1st ed. Münster: Waxmann, 2009, 282 pp. Empirische Bildungsforschung. ISBN 978-3-8309-2208-7.
    12. PROKOP, Pavol, Jana FANČOVIČOVÁ and Milan KUBIATKO. Vampires Are Still Alive: Slovakian Students Attitudes toward Bats. Anthrozoös. 2009, vol. 22, No 1, p. 19-30. ISSN 0892-7936.
    13. VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO. Videostudie procesu osvojování dovedností a její následné využití pro přípravu budoucích učitelů fyziky (Videostudy of the process of the skill acquirement and its application for the preparation of physics future teachers). 2009.
    14. VACULOVÁ, Ivana and Milan KUBIATKO. Videostudie procesu osvojování dovedností a její následné využití pro přípravu budoucích učitelů fyziky. (Videostudy of the process of the skill acquirement and its application for the preparation of physics future teachers). In Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 4. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2009, p. 211-217. ISBN 978-80-7043-785-8.

    2008

    1. PROKOP, Pavol and Milan KUBIATKO. Bad wolf kills lovable rabbits: childrens attitudes toward predator and prey. Electronic Journal of Science Education. 2008, vol. 12, No 1, p. 55-70. ISSN 1087-3430.
    2. KUBIATKO, Milan. Biológia (biologicko-medicínsky študijný odbor) (Biology (biological-medic study subject)). Univerzita Komenského Bratislava, 2008, 118 pp. 1. vydanie. ISBN 978-80-223-2591-2.
    3. KUBIATKO, Milan. Názory študentov na praktickú aplikáciu IKT do vyučovania biológie (Students views of practical application of ICT to biology lessons). E-Pedagogium. 2008, vol. 8, No 3, p. 7-20. ISSN 1213-7758.
    4. KUBIATKO, Milan. O mylných představách žáků (About pupils misconceptions). 2008, 4 pp. ISSN 1210-3349.
    5. HALÁKOVÁ, Zuzana and Milan KUBIATKO. Obľúbenosť používania počítačov študentmi gymnázií (The popularity of computer usage among secondary grammar schools students). Informatika v škole. 2008, vol. 17, No 35, p. 33-36. ISSN 1335-616X.
    6. KUBIATKO, Milan, Soňa NAGYOVÁ and Tibor NAGY. Postoje študentov gymnázií k počítačom (High school students attitudes toward computers). 2008, 14 pp. ISSN 1213-3809.
    7. NAGY, Tibor, Milan KUBIATKO and Soňa NAGYOVÁ. Postoje žiakov v spojitosti s prípravou učiteľov v problematike implementácie IKT do vyučovacieho procesu (Pupils attitudes in the connection with preparation of teachers toward problematic of ICT implementation into learning process). Informatika v škole. 2008, vol. 17, 33/34, p. 20-24. ISSN 1335-616X.
    8. KUBIATKO, Milan. Praktická aplikácia informačných a komunikačných technológií do vyučovania biológie (A practical application of information and communication technologies to the biology teaching). Technológia vzdelávania. 2008, vol. 16, No 3, p. 14-17. ISSN 1335-003X.
    9. ŽEMLIČKOVÁ, Martina, Soňa NAGYOVÁ, Milan KUBIATKO and Tibor NAGY. Problematika drogových závislostí očami žiakov vybraných škôl - Lokalita Bratislava a Orava (Drug Addiction from the pupils point of view - Bratislava and Orava). Biológia - Ekológia - Chémia. 2008, vol. 12, No 3, p. 2-4. ISSN 1335-8960.
    10. ZÁHUMENSKÁ, Silvia, Soňa NAGYOVÁ and Milan KUBIATKO. Skúsenosti žiakov s legálnymi drogami (Pupils experiences with legal drugs). 2008, 3 pp. ISSN 1210-3349.
    11. PROKOP, Pavol, Milan KUBIATKO and Jana FANČOVIČOVÁ. Slovakian pupils knowledge of, and attitudes toward birds. Anthrozoös. 2008, vol. 21, No 3, p. 221-235. ISSN 0892-7936.
    12. KUBIATKO, Milan and Zuzana HALÁKOVÁ. Students point of view of the biology lecture taught with an ICT assistance: Preliminary results. Problems of Education in 21st century. 2008, vol. 5, No 5, p. 75-79. ISSN 1822-7864.
    13. HALÁKOVÁ, Zuzana and Milan KUBIATKO. Sú budúci učitelia prírodovedných predmetov tvoriví? (Are future teachers of natural science teachers creative?). Pedagogika. 2008, vol. 58, No 1, p. 50-60. ISSN 0031-3815.
    14. KUBIATKO, Milan, Zlatica ORSZÁGHOVÁ and Zuzana HALÁKOVÁ. Taxonómia vtákov Slovenska - Edukačný disk pre učiteľov a študentov (Taxonomy birds of Slovakia - educational disc for teachers and students). Informatika v škole. 2008, vol. 17, 33/34, p. 10-13. ISSN 1335-616X.
    15. HALÁKOVÁ, Zuzana and Milan KUBIATKO. Voľný čas budúcich učiteľov prírodovedných predmetov (Leisure time of future teachers of science subjects). In Pedagogika voľného času - Teória a prax. Trnava, Slovensko: Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity, 2008, p. 300-306. ISBN 978-80-8082-171-5.
Display details
Displayed: 8/8/2024 08:53