KONEČNÁ, Věra. Sociální postavení rozumově nadaného dítěte ve třídě. In Sborník příspěvků přednesených k 80. výročí založení Psychologického ústavu Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. 1. vyd. Brno: Psychologický ústav FF MU, 2006, s. 66-75. ISBN 80-86633-58-6.
VAŠEČKA, Imrich. Postavenie žien - vedeckých pracovníčok v SAV podľa vybraných statusových charakteristík (rámcová analýza štatistických dát podľa stavu vo februári-apríli 2002). In Sedová, T., (ed.). Ženy a veda v SAV. První. Bratislava: VEDA, 2003, s. 45-60. č. 5. ISBN 80-224-0769-0.
CHARVAT, Michal. Sociální aspekty sportovních pohybových aktivit dětí a mládeže. In Role tělesné výchovy a sportu v transformujících se zemích středoevropského regionu. Brno: MU, 2001, s. 284-285. ISBN 80-210-2712-6.
MOŽNÝ, Ivo a Petr MAREŠ. Poverty in the Czech Republic: Transformation or Transition? Praha: Social Transformation Advanced Research Trust Prague-Vienna, 1995, 57 s. Výzkumné studie/Research Papers 9.