MAREŠ, Jan, Jan BERAN a Stanislav JEŽEK. Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy. In SLEJŠKOVÁ, Lucie. Učitel v 21. století nové výzvy, nové požadavky? Praha: VÚP, 2008, s. 38-53. ISBN 978-80-87000-19-9.
BERAN, Jan, Jan MAREŠ a Stanislav JEŽEK. Rezervované postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy. Orbis scholae. Praha, 2007, roč. 2007, č. 1, s. 111-130, 19 s. ISSN 1802-4637.
PECINA, Pavel a Josef PECINA. Technické vzdělávání na druhém stupni ZŠ v České republice v kontextu kurikulární reformy. In Technické vzdelávanie ako sůčasť všeobecnoho vzdelania. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bella v Banské bystrici, 2007, s. 241-248, 381 s. ISBN 978-80-8083-529-3.
STŘELEC, Stanislav. Výchovné působení školy. In Studie z teorie a metodiky výchovy II. Střelec,S.(ed.). Brno: Masarykova univerzita,MSD,, 2005, s. 9-15. Studijní literatura. ISBN 80-210-3687-7.