Vámi zvolený výběr obsahuje 240 výsledků. Upravit výběr.
Filtrování publikací

    2024

    1. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina a Radim HEROUT. Fostering Students’ Self-Directed Language Learning: Approaches to Advising. Studies in Self-Access Learning Journal. 2024, roč. 15, č. 2, s. 213-228. ISSN 2185-3762. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.37237/150206.
    2. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Helping to See/Understand the Learning. In 57th IATEFL Conference 2024, PCE Advising and guiding: Empowering foreign language learners in and out of the classroom. 2024.
    3. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Language advising case studies: does one size fit all? in the Forum on academic language support for students in higher education. In 57th International IATEFL Conference. 2024.

    2023

    1. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. A Stitch (of Self-regulated Learning) in Time Saves Nine. Humanising Language Teaching. Oxford: Pilgrims, 2023, roč. 25, č. 1, s. 25 - 29. ISSN 1755-9715.
    2. LENNON, Joseph. Asking the “Big Questions” about Academic Writing: A Lesson Plan and Some Reflections. Humanizing Language Teaching. 2023, roč. 25, č. 1. ISSN 1755-9715.
    3. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. “I am afraid that I might catch some phrases”: language advising and affective factors. In 34th International Conference on Foreign/Second Language Acquisition: Psychological perspectives on second/foreign language learning and teaching. 2023.
    4. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Language advising and learner autonomy: case studies in progress. In Mezinárodní doktorandská konference „Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu". 2023.
    5. LENNON, Joseph, Alena HRADILOVÁ, Petra TRÁVNÍKOVÁ a Libor ŠTĚPÁNEK. Locking down and opening out: Creating new virtual spaces for writers and presenters during the pandemic. In James Fenton, Julio Gimenez, Katherine Mansfield, Martin Percy, Mariangela Spinillo. International Perspectives on Teaching and Learning Academic English in Turbulent Times. New York and London: Routledge, 2023, s. 178-188. 1st edition. ISBN 978-1-032-25478-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4324/9781003283409-19.
    6. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Reading skills and their “products”: Integrated tasks in Academic English course. In Hradec Králové Anglophone Conference. 2023.
    7. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The story of becoming an autonomous learner: a case study of a student’s learning management. Language Learning in Higher Education. Berlin: DE GRUYTER MOUTON, 2023, roč. 13, č. 1, s. 247-269. ISSN 2191-611X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/cercles-2023-2018.
    8. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. To observe, to listen, to write a report: How do observations work in a large language centre. In KVALITA JAZYKOVÉHO VZDELÁVANIA NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH V EURÓPE VII. 2023.

    2022

    1. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. „Connections? The languages are very different.“ Advising sessions and plurilingual competences. In 32. AKS-Arbeitstagung: Mehrsprachigkeit ≠ L1 + L2 + … + Ln Mehrsprachigkeit ist keine Formel, sondern ein gelebtes Modell. 2022.
    2. LENNON, Joseph. How is academic writing different from bullshit? And other crazy questions an American asks his students in the Czech Republic. In European Writing Center Association conference 2022. 2022.
    3. PANDAVAR, Anjuli. Islam. Wiara a człowieczeństwo. Katowice, Poland: Wydawnictwo STAPIS, 2022, 272 s. 1st. ISBN 978-83-7967-185-4.
    4. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Learner Autonomy (Self-) assessment: What to use instead of a "placement test"? In CORALL International Conference: Coaching-oriented Online Resources for Autonomous Learning. 2022.
    5. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Les activités et stratégies de médiation dans l’enseignement du français sur objectifs spécifiques (résultats de la recherche pilote). In Migrations littéraires, linguistiques, didactiques et traductologiques. 25e école doctorale des pays de Visegrád - Brno. 2022.
    6. VEŠKRNOVÁ, Daniela. New uses of mediation in the teaching of French for professional purposes. In Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách. 2022.
    7. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The more the merrier? Analysing self-assessment tool set use. Pedagogická orientace/Journal of the Czech Pedagogical Society. Brno: Masaryk University, 2022, roč. 32, č. 4, s. 484–498. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2022-4-484.
    8. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The Nature of Learning: Case Study of Autonomous Learning. In In/Outside the Frame Conference 16th International Cultural Studies Conference & 5th International Conference on Linguistics and Language Teaching and Learning. 2022.
    9. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Who is the manager here?: (Self-) assessment of students´ abilities to manage their learning. In XVII CercleS International Conference 2022, “The Future of Language Education in an Increasingly Digital World: Embracing Change”. 2022.

    2021

    1. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Didaktický překlad a mediační aktivity ve výuce odborné francouzštiny: metodologie. In AKTEV. Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu. 2021.
    2. ČERVENKOVÁ, Marie a Ladislav VÁCLAVÍK. French comparative online course from the English background. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021. Elportál. ISSN 1802-128X.
    3. LENNON, Joseph. How to Not Be Boring: Some Creative Approaches to Academic Writing. In The 26th PARK Conference. 2021.
    4. VÁCLAVÍK, Ladislav. In quest of similarity: Raising cross-linguistic awareness among Erasmus students learning French. In the 5th International Conference Contemporary Challenges in LSP Teaching. 2021.
    5. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Investigating language advising sessions: Is the pedagogical tool working as it should? In Vienna Autumn School of Methods. 2021.
    6. VEŠKRNOVÁ, Daniela. La traduction pédagogique et la médiation dans les cours du français juridique. In XXIVe Ecole Doctorale des Pays de Vysegrad. Autour du texte dans les études françaises. Uniwersytet Jagiellonski z Krakowie, Polsko. 2021.
    7. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Language advising investigated: pilot study report. In Studentská konference budoucích akademických pracovníků 2021. 2021.
    8. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Role a využití didaktického překladu a mediačních činností ve výuce francouzštiny: Přehledová studie. In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků IV. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, s. 91-111. ISBN 978-80-280-0054-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0055-2021-4.
    9. BAKEŠOVÁ, Václava, Daniela VEŠKRNOVÁ a Marcela POUČOVÁ. Šrámek, Jiří. Poslední evropské století (1918-2018). Faktografické eseje. 1. vyd. Brno: Munipress, 2021, 424 s.
    10. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The 5 P's of Language Advising: A Pilot Analysis of Advising Sessions. In Konference FORLANG. 2021.
    11. VÁCLAVÍK, Ladislav. True Bastards. Brno: Host, 2021. ISBN 978-80-275-0522-7.
    12. SUCHOMELOVÁ-POLOMSKA, Agnieszka. What is expertise in language teaching? Balancing between LAP and LSP. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2021, Vol 11, No 1, s. 93 - 103. ISSN 1804-9435. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-1-8.
    13. LENNON, Joseph. Writers, writers everywhere, but no writing center: The first year of the Masaryk University Writing Lab. In Conference of the European Association for the Teaching of Academic Writing (EATAW 2021). 2021.

    2020

    1. LENNON, Joseph. Advisor, Counselor, Mentor, Coach - What Should We Call Ourselves? In Kateřina Sedláčková, Barbora Chovancová and Štěpánka Bilová. The Teacher's Role in Developing Learner Autonomy. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing Limited, 2020, s. 40-54. Autonomous Language Learning series. ISBN 978-1-6592-7135-5.
    2. DLABOLOVÁ, Daniela, Agnieszka SUCHOMELOVÁ-POLOMSKA a Eva ČOUPKOVÁ. Conference Skills in Practice. Porta Lingua 2020. 2020, roč. 2020, č. 1, s. 311-320. ISSN 1785-2420. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.48040/PL.2020.
    3. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Jazykové poradenství jako nástroj podpory autonomního učení. In Konference AKTEV. 2020.
    4. VÁCLAVÍK, Ladislav. Learning French through English: students’ beliefs and motivations and the role of English as language medium. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2020, roč. 10, č. 2, s. 25-40. ISSN 1804-9435. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-2-3.
    5. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Listening for language learning: (re)discovering students’ autonomy. Zeszyty Glottodydaktyczne. Cracow: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020, roč. 2020, č. 10, s. 31-38, 7 s. ISSN 2080-2358.
    6. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Observing students´ learning through their texts: what is reflective writing (not) good for? In 31. AKS-Arbeitstagung: Sprache.Politik.Sprachenpolitik. 2020.
    7. VÁCLAVÍK, Ladislav. Promoting Learner Autonomy in Classes of Business English using Quizlet. In Kateřina Sedláčková, Barbora Chovancová and Štěpánka Bilová. The Teacher´s Role in Developing Learner Autonomy. 1. vyd. Hongkong: Candlin & Mynard ePublishing Limited, 2020, s. 122-131. Autonomous Language Learning Series. ISBN 978-1-6592-7135-5.
    8. CHOVANCOVÁ, Barbora, Joseph LENNON, Anjuli PANDAVAR, Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Eva RUDOLFOVÁ a Lenka ZOUHAR LUDVÍKOVÁ. Riding the Waves of Autonomy: Language Counsellors’ Reflections at Masaryk University Language Centre. Online. In Ludwig, C., Tassinari, M.G., Mynard, J. Navigating Foreign Language Learner Autonomy. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing Limited, 2020, s. 38-103. Autonomous Language Learning Series. ISBN 978-0-463-56990-0.
    9. VEŠKRNOVÁ, Daniela. Role a využití didaktického překladu ve výuce. Přehledová studie. In Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu. 2020.
    10. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Speech is silver, silence is gold: What really happens during individual language counselling sessions. In XVI CercleS international conference. 2020.
    11. VÁCLAVÍK, Ladislav. The role of Quizlet in learning business vocabulary. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2020, roč. 10, č. 1, s. 69-88. ISSN 1804-9435. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-1-6.
    12. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Výzkum v oblasti jazykového poradenství: přehledová studie. In Věra Janíková, Světlana Hanušová (eds.). Výzkum v didaktice cizích jazyků III. Brno: MASARYKOVA UNIVERZITA, PEDAGOGICKÁ FAKULTA, 2020, s. 71-92. ISBN 978-80-210-9821-3.

    2019

    1. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Asistenti ve výuce odborného jazyka. In Výuka ekonomického jazyka na vysokých školách. 2019.
    2. DLABOLOVÁ, Daniela a Agnieszka SUCHOMELOVÁ-POLOMSKA. Designing an ESP Course. Zeszyty glottodydaktyczne. 2019, roč. 9, č. 1, s. 13-21. ISSN 2080-2358.
    3. ŠEVEČKOVÁ, Monika a Anastasija SOKOLOVA. ELEKTRONICKÉ UČEBNICE: NOVÉ VÝZVY. Lingua et Vita. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2019, VIII/1, č. 15, s. 85-95. ISSN 1338-6743.
    4. TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva a Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ. English Autonomously: jazyková výuka v lavicích a (hlavně) mimo ně. In 9. ročník Open space konference o e-learningu IS MU. 2019.
    5. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Forced to autonomy: Are there ever ideal conditions for development of learner autonomy? In 7th Bremen Symposion "Rethinking the Language Learner: Paradigms - Methods - Disciplines". 2019.
    6. TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva a Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ. Fostering Autonomous Learning: English Across Disciplines. In CLIL: methodological Concept to effectively Support Key Professional Competencies Using Foreign Language. 2019.
    7. VÁCLAVÍK, Ladislav. Grammaire française pour les étudiants en médecine. Masarykova univerzita, 2019.
    8. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Intěrferencija kak rezul'tat kontakta jazyka i kul'tury? In Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca, 2019. 2019.
    9. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Jazykovye kompetěncii i vozmožnosti ich těstirovanija (obučenije pis'mennoj reči). FORLANG. Cudzie jazyky v akademickom prostredí. Košice: Technická univerzita v Košiciach. Katedra jazykov, 2019, roč. 7, č. 1, s. 369-376. ISSN 1338-5496.
    10. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Jazykovye kompetěncii i vozmožnosti ich těstirovanija (obučenije pis'mennoj reči). In FORLANG 2019. 2019. ISBN 978-80-553-3398-4.
    11. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Multiple language learning listories: Is there a happy ending? In Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca. 2019.
    12. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Points, Hours, Pages: How to Measure Students Progress. In Anglophone Conference. 2019.
    13. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Reflections of an Advisor : A Never-Ending Story. Mélanges CRAPEL. Nancy: Université Nancy, 2019, roč. 40, č. 1, s. 115-135, 20 s. ISSN 0077-2712.
    14. ŠEVEČKOVÁ, Monika, Anastasia SOKOLOVA, Yulia BARANOVA a Aliaksandra DZIADZIKINA. Russkij jazyk dlja dělovogo obščenija. Elektronické vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2019.
    15. VÁCLAVÍK, Ladislav. Setting Up A New Medical French Course at Masaryk University, Brno. The Language Scholar. Leeds, 2019, roč. 2019, Spring, s. 37-57. ISSN 2398-8509.
    16. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Teaching styles and strategies in the teaching of Russian for specific purposes. In IV. International Conference: From Theory to Practice in Language for Specific Purposes, Zagreb, 21-23 February, 2019. 2019.

    2018

    1. VÁCLAVÍK, Ladislav. A Drop of French in the sea of English – A New Course of French at the Masaryk University, Brno. In LSPHE 2018 Leeds. 2018.
    2. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Can Everybody be a Material Designer? In IATEFL LASIG Conference The Teacher’s Role in Development of Learner Autonomy. 2018.
    3. VÁCLAVÍK, Ladislav. Dead Man's Steel. Brno: Host - vydavatelství, 2018. ISBN 978-80-7577-173-5.
    4. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Didaktičeskaja laboratorija: RKI v Brněnskom universitěte. In Internationales Fortbildungsseminar „Interaktive Unterrichtsmethoden und Materialien für Russisch als Fremdsprache an Hochschulen“. 2018.
    5. ŠEVEČKOVÁ, Monika. DMO (překlad). PROUDY - LITERÁRNÍ ČASOPIS STŘEDOEVROPSKÉHO CENTRA SLOVANSKÝCH STUDIÍ A ÚSTAVU SLAVISTIKY FF MU, 2018.
    6. VÁCLAVÍK, Ladislav. Franz Hellens: le role du reve dans le fantastique réel hellensien. In O conto : o canone e as margens, Aveiro, 17.-19. květen 2017. 2018.
    7. CHLÁDKOVÁ, Petra. Jugendsprachen im Fremdsprachenunterricht. In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Research in Foreign Language Pedagogy. Brno: Masarykova univerzita, 2018, s. 167-181. ISBN 978-80-210-9217-4.
    8. VÁCLAVÍK, Ladislav. One step for the teacher, a huge leap for the learners: taking off planet Textbook in classes of business English. 2018.
    9. VÁCLAVÍK, Ladislav. One step for the teacher, a huge leap for the learners: taking off planet Textbook in classes of business English. In IATEFL LASIG, Brno 2018. 2018.
    10. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Rozvíjejme produktivní dovednosti v odborném jazyce kreativně! In Současné výzvy ve výuce a testování cizích jazyků včetně češtiny pro cizince. 2018.
    11. LENNON, Joseph. Teacher, Counselor, Mentor, Coach—What Should We Call Ourselves? In IATEFL LASIG Local Conference Brno 2018. 2018.
    12. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The Importance of Being Earnest. Can Teachers Learn from Students? In 52nd International IATEFL Conference. 2018.
    13. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The More Intelligencies Students Use, the More They (and You) Learn. In Kvalita jazykového vzdelávania na univerzitách v Európe VII. 2018.
    14. VÁCLAVÍK, Ladislav. To use or not to use: adapting the textbook for the course of English for laboratory technicians. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2018, roč. 2018, č. 1, s. 91-99. ISSN 1804-9435.
    15. PANDAVAR, Anjuli. VC Technology: Master or Servant of Education? In Štěpánek, L., Sedláčková, K., Byrne N. Videoconferencing in University Language Education. 1. vyd. Brno: MUNI Press, 2018, s. 179-188. ISBN 978-80-210-9003-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018.
    16. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina a Jo EASTLAKE. "Yes, interesting. But who were they and what just happened?!": Working with Disparate HE Groups via Videoconferencing. In Štěpánek, L., Sedláčková, K., Birne, N. Videoconferencing in University Language Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, s. 191-202. ISBN 978-80-210-9003-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018.

    2017

    1. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. DIY Materials: a Step towards Students´Autonomy. In Trendy v jazykovém vzdělávání v terciární sféře v jazykových centrech na univerzitách v ČR a SR III. 2017. ISBN 978-80-244-5234-0.
    2. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. English Autonomously: Opportunities for 1 to 1, Peer and Community Learning. In Internationale wissenschaftliche Tagung zum Fremdsprachenlernen im Tandem in der tertiären Bildung: Forschung, Implementierung und Qualitätssicherung. Greifswald. 2017.
    3. ŽVÁČKOVÁ, Jitka. Flexibilidad del docente universitario: reflexiones en torno a la evaluación portafolios. In X Congreso ACLES, Vigo, 28.6.-2.7. 2017.
    4. ŽVÁČKOVÁ, Jitka. Flexible syllabus: Debates sobre la actualidad del mundo hispano. In Languages for Specific Purposes in Higher Education, Oxford, 8th September. 2017.
    5. VÁCLAVÍK, Ladislav. Franz Hellens: (auto)biographie du fantastique réel. In Česká romanistika v evropském kontextu - XVIII. mezinárodní setkání romanistů, Olomouc, 25.-26. 11. 2016. 2017.
    6. GOLIKOVA, Guzel a Monika ŠEVEČKOVÁ. K voprosu o sozdanii motivacionnoj učebnoj sredy v processe izučenia russkogo jazyka kak inostrannogo v češskoj auditorii. Filologia a kultura. 2017, roč. 48, č. 2, s. 232-237. ISSN 2074-0239.
    7. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Kreativní lektor znamená kreativní student. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2017, č. 2/2017, č. 2, s. 142-149. ISSN 1804-9435.
    8. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Language and Non-Language Impact of Autonomy Support as Reported by the Students. In GOLA, Sabina, PIERRARD, Michel, TOPS, Evie & Van RAEMDONCK, Dan. Enseigner et apprendre les langues au XXIe siècle Méthodes alternatives et nouveaux dispositifs d'accompagnement. Brusel: Peter Lang, 2017, s. 83-106. ISBN 978-2-8076-1366-9.
    9. VÁCLAVÍK, Ladislav. Lékařská francouzština na LF MU. In Česká romanistika v evropském kontextu - XVIII. mezinárodní setkání romanistů, Olomouc, 25.-26. 11. 2016. 2017.
    10. CHLÁDKOVÁ, Petra. Literarische Texte als Gelegenheit zum interkulturellem Lernen und ihre Rolle in den Lehrbüchern im Fremdsprachenunterricht. In Janíková, V.; Hanušová, S. Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 169-188. ISBN 978-80-210-8869-6.
    11. SHEMSHURENKO, Oksana, Guzel GOLIKOVA a Monika ŠEVEČKOVÁ. Poetics of the psychological game: The role of the epigraph in the short stories by E. A. Poe. Astra Salvensis - review of history and culture. 2017, roč. 1/2017, č. 4, s. 95-101. ISSN 2457-9807.
    12. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Reálie ve výuce cizího jazyka. In Trendy v jazykovém vzdělávání v terciální sféře v jazykových centrech na univerzitách v ČR a SR III. 2017.
    13. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Sculpting Students´ Skills. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2017, roč. 19, August 2017, s. 1-7. ISSN 1755-9715.
    14. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Students´ Attitude to Reflective Writing in ELT. 2017.
    15. VÁCLAVÍK, Ladislav. To use or not to use: adapting the textbook for the course of English for laboratory technicians. In Foreign language in academic and professional education. 2017.
    16. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Visualizing literary texts in university language courses. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazyků na vysokých školách, 2017, roč. 2016-2017, č. 3, s. 82-97. ISSN 1804-9435.
    17. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Výuka ruského jazyka jako cizího. In Mezinárodní konference "Výuka a testování produktivních dovedností v cizích jazycích včetně češtiny pro cizince", Poděbrady, 20.-21.6.2017. 2017.
    18. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. "What teaches me what" or how students report their progress in numbers and in free writing. In 13th Nordic Autonomy Workshop. 2017.

    2016

    1. ŠEVEČKOVÁ, Monika a Aliaksandra MIASAYEDAVA. Международная конференция I. – Актуальные проблемы 21 века. 2016.
    2. ŽVÁČKOVÁ, Jitka. Animalising Language Teaching. Humanising Language Teaching. 2016, roč. 18, 2, April 2016, 4 s. ISSN 1755-9715.
    3. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Autonomy Support via Self-reflection. In CASALC konference v Bratislave. 2016.
    4. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Creativity in foreign language teaching. In Alexander Kobylarek. Journal of Education, Culture and Society. Wroclaw, Poland: University of Wroclaw, 2016, s. 180-188. ISSN 2081-1640.
    5. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. El lenguaje figurado como elemento constitutivo del discurso económico. In Caminos del hispanismo. Univerzita Ostava. 2016.
    6. ŠTĚPÁNEK, Libor, Alena HRADILOVÁ, Hana REICHOVÁ a Kateřina SEDLÁČKOVÁ. Humanising Language Teaching. Velká Británie: Pilgrims, 2016. ISSN 1755-9715.
    7. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Kreativní lektor znamená kreativní student. In Cizí jazyk v akademickém a profesním vzdělávání. 2016.
    8. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Motivating Through Autonomy: Theoretical Framework Ilustrated. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazyků na vysokých školách, 2016, roč. 2015-2016, č. 2, s. 5-13. ISSN 1804-9435.
    9. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Non-Language Impact of Autonomy Support in ELT. In Multilingualism and alternative language Learning methodologies: New complementary Tools for foreign language teaching. 2016.
    10. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. The Impact of English Autonomously: Students´ Perceptions. Humanizing Language Teaching. Pilgrims, 2016, roč. 18, April 2016, s. 1-15. ISSN 1755-9715.
    11. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Vizualizing Literary Texts in University Language Courses. In CASALC konference Kvalita jazykového vzdelávania na univerzitách v Európe VI, Bratislava. 2016.
    12. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. 5 Reasons to Use Literature in (English) Language Classes (of any Level). Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, roč. 18, April 2016, s. 1-7. ISSN 1755-9715.

    2015

    1. ŠTĚPÁNEK, Libor. A creative approach to language teaching: a way to recognise, encourage and appreciate students´ contributions to language classes. In Alany Maley and Nik Peachey. Creativity in the English language classroom. 1. vyd. London: British Council, 2015, s. 98-103. ISBN 978-0-86355-767-5.
    2. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Autonomně spolu. In Kateřina Pořízková, Libor Švanda. Latinitas Medica. Brno: Masarykova Univerzita, 2015, s. 6 - 11, 5 s. ISBN 978-80-210-7789-8.
    3. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Autonomy - where is the limit? In The 10th Brno Conference of English, American and Canadian Studies. 2015.
    4. ŠTĚPÁNEK, Libor. Blind Men and an Elephant: What is creativity for? In Language Centres in Higher Education: Sharing Innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.
    5. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Alena HRADILOVÁ a Libor ŠTĚPÁNEK. CASALC Review, č. 1, roč. 2015/2016. Brno: Česká a slovenská asosiace učitelů jazykových center na VŠ, 2015, 233 s. ISSN 1804-9435.
    6. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Congratulations, Commiserations and Good Wishes : Positive Politeness Strategies Promoting Mutuality in an Online Community. In Creating, Shaping, Signifying. 10th Brno Conference of English, American and Canadian Studies, 5 – 7 February 2015, Brno. 2015.
    7. ŠTĚPÁNEK, Libor. Creative Approach to Language Teaching: Negotiating responsibilities in EAP classes. In BALEAP 2015 Conference, Leicester. 2015.
    8. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika. El lenguaje figurado en los textos económicos-financieros y su equivalencia en la traducción. In Konference Ad translationem. 2015.
    9. MALOVIČOVÁ, Ivana, Šárka ROUŠAVÁ a Renata HAJSLEROVÁ. English for Study & Internship Abroad: Description & Aims of the Course (poster). 2015.
    10. HAJSLEROVÁ, Renata. English Grammar for Students of Humanities. In Gramatika ve výuce a testování cizích jazyků, mezinárodní konference Poděbrady. 2015. ISBN 978-80-87238-11-0.
    11. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Hra jako fenomén během svatebních rituálů Slovanů (srovnání folklorních pramenů). Online. In Ostrava, Slavica Iuvenum XVI. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2015, s. 354-366. ISBN 978-80-7464-784-0.
    12. ŠTĚPÁNEK, Libor. Implementing Creativity in Language Learning: A Practical Guide. In Andreas Hettiger. Vorsprung durch Sprachen. 1. vyd. Bochum: AKS-Verlag Bochun, 2015, s. 285-299. ISBN 978-3-925453-61-8.
    13. ZACHOVÁ, Irena. Ještě k Brněnskému kolu. In Radana Červená. About the Brno Wheel. 1. vyd. Brno: Statutární město Brno, 2015, s. 309-323. ISBN 978-80-86736-40-2.
    14. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Motivating through Autonomy. In Language Centres in Higher Education: Sharing Innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.
    15. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Netřeba brečet nad rozříznutou cibulí. In mezinárodní konference Asociace učitelů angličtiny v České republice (ATECR) - Shades of ELT. 2015.
    16. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika a Alena SIMBARTLOVÁ. Persuasive approaches in communication and principles of argumentation in Spanish. In Language Centers in Higher Education: Sharing innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.
    17. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Průběh a výsledky projektu IMPACT v oblasti testování. In Trendy v jazykovém vzdělávání v terciární sféře v jazykových centrech na FF v ČR a SR II. - Testování a měření jazykových kompetencí, Olomouc. 2015.
    18. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Roĺ lingvističeskoj igry v formirovaniji rečevych kompetencij studenta pri izučeniji russkogo jazyka kak inostrannogo. CASALC Review. Praha: Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2015, roč. 5-2015/16, č. 1, s. 63-73. ISSN 1804-9435.
    19. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Teacher´s insight into learner´s self-motivation. In 5.Bremer Symposion zum Sprachenlernen und -lehren. 2015.
    20. ŠTĚPÁNEK, Libor. The Magic of Creativity: From Robust Theories to Delicate Use. In Conference: Opportunities and Challenges in Language Teaching and Learning, Mladá Boleslav. 2015.
    21. TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva a Lenka ZOUHAR LUDVÍKOVÁ. To Dare or Not to Dare. In Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.
    22. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Tvořivou hrou k adekvátnímu překladu (studentské překlady pro Měsíc autorského čtení 2015). In MYRONOVA, Halyna, Oxana ČMELÍKOVÁ, Petr KALINA, Krystyna KUZNIETSOVA a Ihor SHYSTEROV. Ukrajinistika: minulost, přítomnost, budoucnost III: jazyk. 1. vyd. Brno: Jan Sojnek - Galium, 2015, s. 503-512. III. ISBN 978-80-906183-1-2.

    2014

    1. ŠTĚPÁNEK, Libor. A Creative Approach to Language Teaching: A Teacher Trainer Perspective. In XX Seminario Nazionale AICLU 2014: Innovazioni tecnologiche, metodologiche e creativita nell´insegnamento delle lingue stranice e nella formazione degli insegnanti. 2014.
    2. ŠTĚPÁNEK, Libor. A Practical Guide to Creative Approach to Language Teaching. In UNICOM Conference, Pardubice. 2014.
    3. ŠTĚPÁNEK, Libor. Academic Writing for Medieval Studies. In Seminář pro studenty PhD, UK Praha. 2014.
    4. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Angličtina autonomně. In Jiří Nový. Trendy v jazykovém vzdělávání v terciální sféře - činnost jazykových center na filozofických fakultách v České republice a na Slovensku. Olomouc: Univrzity Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4048-4.
    5. ŠTĚPÁNEK, Libor. Creative Approach to Language Teaching: Flipping your Language Classes. In Online Educa Berlin. 2014.
    6. ŠTĚPÁNEK, Libor. Creative approach to language teaching: From flexible sylabus to students´ autonomy. In Cutting Edges Research Conference, Canterbury Christ Church University. 2014.
    7. ŠTĚPÁNEK, Libor. Creative Approach to Language Teaching: Theory and Practice. In Cercles 13th Conference: Language Centres in Higher Education: Exploring and Shaping Plurilingual Profiles and Practices. 2014.
    8. ŠTĚPÁNEK, Libor. Creative Use of Information and Communication Technologies in Language Teaching. In Foreign Language Competence as an Integral Component of the Universiy Graduate Profile, IV. 2014.
    9. REICH, Pavel. Exploring the Potential of Integrating George Orwell’s Language Theories into English Courses Designed for Students of Political Science. In Second International Conference on Linguistics, Literature and Cultural Studies in Modern Languages: Teaching and Learning Contexts, Universidad Católica San Antonio de Murcia. 2014.
    10. REICH, Pavel. Family Relations Words as a Specific Category of Loaded Terms in American Presidential Campaigns. In From Theory to Practice: Sixth International Conference on Anglophone Studies, Zlín. 2014.
    11. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Francouzská avantgarda. In vyžádaná přednáška pro ÚČL FF MU. 2014.
    12. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Francouzský nový román a experimentální román v české literatuře. In Přednáškový cyklus v rámci programu Česká litertaura v kontextu evropských literatur, Ústav české literatury a knihovnictví, Masarykova univerzita. 2014.
    13. ŠTĚPÁNEK, Libor. How to Implement Creativity to Language Learning: A Practical Guide. In 28.Arbeitstagung des AKS. 2014.
    14. ZACHOVÁ, Irena. Les translations d´Ovide au Moyen Age. Actes de la journée d´études internationale a le Bibliotheque roayle de Blegique le 4 décembre 2008, édités par An Faems,Virginie Minet-Mahy et Colette Van Coolput-Storms. Studie o rukopisech. AV ČR, Masarykův ústav a Archiv, 2014, roč. 2014, č. 44, s. 494-506. ISSN 0585-5691.
    15. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Message structure in Internet discussion boards: exchanging letters or talking over the garden fence? In Hradec Králové Anglophone Conference. 2014.
    16. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Obřady přijetí dítěte do rodiny a společenství u východních a západních Slovanů. In Marcus Giger, Hana Kosáková, Marek Příhoda. Slované mezi tradicí a modernitou. Červený Kostelec/Praha: Pavel Mervart, 2014, s. 163-178. Russia Altera svazek 25, řada Slavica svazek 12. ISBN 978-80-7465-106-9.
    17. ŠEVEČKOVÁ, Monika. Ptačí motivy ve slovesné tvorbě a lidových představách východních Slovanů (vybrané příklady). Online. In Jan Vorel et al. Slavica Iuvenum XV. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014, s. 349-354. ISBN 978-80-7464-680-5.
    18. ZACHOVÁ, Irena. Salvete plus decies v rukopise 34/42 svatojakubské knihovny v Archivu města Brna. Studie o rukopisech. Praha: Masarykův ústav a Archiv AV ČR, v.v.i, 2014, roč. 2014, č. 44, s. 141-153. ISSN 0585-5691.
    19. ŠTĚPÁNEK, Libor. Scientific Writing Skills. In Seminář pro UFCH J. Heyrovského AV ČR. 2014.
    20. ŠTĚPÁNEK, Libor. Seminář kreativních metod ve výuce cizích jazyků. 2014.
    21. ZACHOVÁ, Irena. "Sententiae" v rukopise A 84 Mitrovského knihovny v Archivu města Brna. In Baďurová, A., Boldan, K., Jelínková, A., Vaculínová, M. Humanismus v rozmanitosti pohledů/ Farrago festiva Josepho Hejnic nonagenario oblata. 1. vyd. Praha: Knihovna AV ČR, v. v. i., 2014, s. 203-209. Humanismus v rozmanitosti pohledů/ Farrago festiva Josepho Hejnic nonagenario oblata. ISBN 978-80-86675-27-5.
    22. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Topic orientation markers in asynchronous Internet discussions. In From Theory to Practice 2014 Zlín. 2014.
    23. ŠTĚPÁNEK, Libor. Use of Information and Communication Technologies (ICT) at Masaryk University Language Centre. In Risorse digitali per la comunicazione didattica tra l’Europa e il Molise. 2014.
    24. GAZDOŠOVÁ, Oxana, Petr KALINA, Olga LYTVYNYUK, Halyna MYRONOVA a Monika ŠEVEČKOVÁ. 1000 ukrajinských slovíček : ilustrovaný slovník. 1. vyd. Brno: Edika, 2014, 136 s. Ilustrovaný slovník. ISBN 978-80-266-0383-2.

    2013

    1. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Angličtina autonomně. In konference: Trendy v jazykovém vzdělávání v terciální sféře - činnost jazykových center na filozofických fakultách v České republice a na Slovensku. 2013.
    2. REICH, Pavel. Angličtina v politice a institucích EU. In Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR. 2013.
    3. MALOVIČOVÁ, Ivana, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO, Renata HAJSLEROVÁ, Jana VYORÁLKOVÁ a Alena SIMBARTLOVÁ. ANGLIČTINA/NĚMČINA/ŠPANĚLŠTINA pro studium a stáže v zahraničí. In Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR. 2013.
    4. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Autonomously Together. 2013.
    5. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Building rapport in an online community via positive politeness strategies. Discourse and Interaction. Brno, 2013, roč. 5, č. 2, s. 67-83. ISSN 1802-9930.
    6. ŠTĚPÁNEK, Libor. Creative Language Learning: Rules of Serious Play. In 4th Bremen Symposium. 2013.
    7. ŠTĚPÁNEK, Libor. Creative methods in language teaching in higher education. In teacher training workshop. 2013.
    8. ŠTĚPÁNEK, Libor. Creativity in EAP: How far can we go? In BALEAP Conference. 2013.
    9. ŠTĚPÁNEK, Libor a Alena HRADILOVÁ. Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies. Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS). 2013, Volume 2, Issue 1, s. 163-171. ISSN 2191-611X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/cercles-2012-0010.
    10. ZACHOVÁ, Irena. Dicta de disposicione hominis et eius membris Alexandri Hispani v rukopisu 113/110 Svatojakubské knihovny v Archívu města Brna. Graeco-Latina Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 18, č. 2, s. 199-214. ISSN 1803-7402.
    11. ŠTĚPÁNEK, Libor. English for Academic Purposes (EAP). In seminář pro FSS UK. 2013.
    12. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Guillaume Apollinaire a Vítězslav Nezval : Vliv francouzské avantgardy na český poetismus. In Vyžádaná přednáška pro Ústav české literatury a knihovnictví FF MU. 2013.
    13. TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva a Lenka ZOUHAR LUDVÍKOVÁ. Hard Skills Will Qualify You, with Soft Skills You’ll Rank the First. Online. In Conference Proceedings: The Inaugural European Conference on Education 2013. The International Academic Forum, 2013, s. 378 - 384. ISSN 2188-1162.
    14. ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka. Languages autonomously. 2013.
    15. ŠTĚPÁNEK, Libor. New technologies, new rules. In 8th National AICLU Conference. 2013.
    16. MALOVIČOVÁ, Ivana. Přehled nabízených jazyků a kurzů Oddělení na Filozofické fakultě a Fakultě sociálních studií MU Brno. In Činnost jazykových center na filozofických fakultách v ČR a na Slovensku. 2013.
    17. ŠTĚPÁNEK, Libor. Reinventing the wheel? Exploring existing and creating new ESP material. In All-day workshop for teachers of English for Specific Purposes, Universität Paderborn. 2013.

    2012

    1. ŠTĚPÁNEK, Libor, Jana GLOMBÍČKOVÁ a Jitka ŽVÁČKOVÁ. Creativity in Language Learning - La Créativité dans l'enseignement des langues étrangères - Creatividad en la enseñanza de idiomas. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 8 s. ISBN 978-80-210-5769-2.
    2. ŠTĚPÁNEK, Libor, Jitka ŽVÁČKOVÁ a Jana GLOMBÍČKOVÁ. Edward de Bono: Six Thinking Hats - Seis Sombreros para Pensar - Les Six Chapeaux de la Réflexion. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 8 s. ISBN 978-80-210-5773-9.
    3. REICH, Pavel. Hidden Bias in the Discourse of American Presidential Candidates. In Language, Literature and Culture in a Changing Transatlantic World II, Prešov. 2012.
    4. ŠTĚPÁNEK, Libor. How to develop a flexible, creative and relevant language learning environment. In ICC: Perception and Reality in Language Education, Plzeň. 2012.
    5. ŠTĚPÁNEK, Libor. Individualised, Creative and ICT-enhanced: Passing the Baton to Learners. In 12th Cercles Conference, Londýn. 2012.
    6. ŠTĚPÁNEK, Libor. Individualised ICT-enhanced Language Learning: From Web-quests to Virtual Study Space. In Online Educa Berlin. 2012.
    7. SEDLÁČKOVÁ, Kateřina, Veronika DE AZEVEDO CAMACHO, Alena SIMBARTLOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK a Jana VYORÁLKOVÁ. Mozaika jazyků na MU - The Mosaic of Languages at Masaryk University - La Mosaique de langues a l'Université Masaryk - El Mosaico de lenguas en la Universidad Masaryk - Vielfalt der Sprachen an der Masaryk Universitat. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 8 s. ISBN 978-80-210-5771-5.
    8. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Politeness Strategies in Asynchronous Computer-mediated Communication. In Fifth Brno Conference on Linguistics Studies in English 2012: English as the Lingua Franca of the Modern World: New Challenges for Academia. 2012.
    9. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Speaking and Writing in Asynchronous Computer-mediated Communication. In Irena Headlandová Kalischová a Renata Jančaříková. Approaches to Discourse: Proceedings. 1st ed. Brno: Masaryk University, 2012, s. 43-55. ISBN 978-80-210-5953-5.
    10. REICH, Pavel. The Use of Euphemisms as the Highest Form of Doublespeak in American Presidential Debates. In A Culture of Language, Brno. 2012.
    11. REICH, Pavel. The Use of Purr and Snarl Words as a Means of Manipulation in the American Presidential Debates. In Linguistic and Literary Approaches to Speech, Text and Discourse, Nitra. 2012.
    12. DE AZEVEDO CAMACHO, Veronika a Alena SIMBARTLOVÁ. Využití autentických materiálů a zdrojů v kurzu „Ekonomická a právnická španělština se zaměřením na EU“. In Konference projektu COMPACT. 2012.

    2011

    1. ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER. Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3577-1.
    2. ŠTĚPÁNEK, Libor. CEFR at Masaryk University: A Cultural Shift in Language Learning. In Cercles Seminar: Ten Years of the CEFR and the ELP. 2011.
    3. ŠTĚPÁNEK, Libor. Creative u-learning: Complex ICT Use at the Masaryk University Language Centre. 1. vydání. Poznaň: SORUS, 2011, s. 29-36. ISBN 978-83-62653-03-4.
    4. ŠTĚPÁNEK, Libor. Creativity in Language Education. In ELT Signposts: 10th National and International Conference of MSSUA. 2011.
    5. SIMBARTLOVÁ, Alena. Ekonomická a právnická španělština se zaměřením na EU. In Marta Rybičková. Sdílení zkušeností - II. konference projektu COMPACT. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 91-93. ISBN 978-80-210-5413-4.
    6. ZACHOVÁ, Irena. Liber de mania Mistra Radslava v rukopise 113/110 brněnské svatojakubské knihovny. Brno v minulosti a dnes. Příspěvky k dějinám a výstavbě Brna. Brno: Statutární město Brno, Archiv města Brna, 2011, roč. 2011, č. 24, s. 137-166. ISSN 0524-689X.
    7. ZACHOVÁ, Irena a Stanislav PETR. Soupis sbírky rukopisů bývalého Františkova muzea - fondu G11 Moravského zemského archívu v Brně. 1. vyd. Praha: Masarykův ústav a Archiv AV ČR, v.v.i, 2011, 687 s. Studie o rukopisech. Monographia. Sv. XIV. ISBN 978-80-86495-66-8.
    8. TRÁVNÍKOVÁ, Petra. Speaking vs. Writing in Asynchronous Computer-mediated Communication. In Brno Workshop on Linguistics Studies in English: Approaches to Discourse. 2011.
    9. ZACHOVÁ, Irena. Sto let Rukověti. In Rukověť humanistického básnictví v Čechách a na Moravě od konce 15. do začátku 17. století. Dodatky A-Ž. Enchiridion renatae poesis Latinae in Bohemia et Moravia cultae. Supplementa A-Ž. 1. vydání. Praha: Academia, 2011, s. 9-15. RHB 6. ISBN 978-80-200-1986-8.
    10. HRADILOVÁ, Alena, Hana KATRŇÁKOVÁ, John MORGAN a Libor ŠTĚPÁNEK. Videoconferencing and community of practice interaction. Semantic, pragmatic and intercultural aspects of students' communication in English language classes. Discourse and Interaction. Brno: Masarykova univerzita, 2011, roč. 4, č. 1, s. 35-49. ISSN 1802-9930.

    2010

    1. REICH, Pavel. Control through Language in Politics. In Diversification and Its Discontents: Dynamics of the Discipline, 9th Brno International Conference of English, American and Canadian Studies, Brno. 2010.
    2. HRADILOVÁ, Alena a Libor ŠTĚPÁNEK. Designing ICT-enhanced Language programmes: An academic writing for postgraduate studies. 2010.
    3. REICH, Pavel. Hidden Bias in the 2008 American Presidential Debates. Topics in Linguistics. Nitra, 2010, Neuveden, č. 5, s. 29-33. ISSN 1337-7590.
    4. ZACHOVÁ, Irena. Lire le manuscript médiéval. Observer et décrire. Sous la direction de Paul Géhin. Paris, Armand Colin, 2007. (Compte rendu). Studie o rukopisech. Praha: Masarykův ústav a Archiv AV ČR, v.v.i, 2010, roč. 2010, XL, s. 312-322. ISSN 0585-5691.
    5. HRADILOVÁ, Alena a Libor ŠTĚPÁNEK. Modern Technologies in Courses of Academic Writing for Ph.D. Students. 1. vyd. Bratislava: EKÓNOM, 2010, s. 99 - 103. ISBN 978-80-225-2993-8.
    6. REICHOVÁ, Hana, Hana KATRŇÁKOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Marta RYBIČKOVÁ, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ, Helena HUŠKOVÁ, Eva ŠRÁMKOVÁ, Marie MÉSZÁROSOVÁ, Blanka POJSLOVÁ a Ildikó ROLLER BRESŤÁK. Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování. 2010. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 20 s. ISBN 978-80-210-5114-0.
    7. HRADILOVÁ, Alena, Hana KATRŇÁKOVÁ a Libor ŠTĚPÁNEK. SEMANTIC, PRAGMATIC AND INTERCULTURAL ASPECTS OF STUDENTS´ COMMUNICATION THROUGH VIDEOCONFERENCING (SPOKEN) AND FACEBOOK (INFORMAL WRITTEN) ENGLISH. 2010.

    2009

    1. ZACHOVÁ, Irena. "Historiam Moraviae scripturus..." D. J. I. Hoffer a jeho netištěné Dějiny Moravy. Graeco-Latina Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2009, roč. 14/2009, 1-2, s. 365-378. ISSN 1803-7402.

    2008

    1. ŠTĚPÁNEK, Libor, Alena HRADILOVÁ a Hana KATRŇÁKOVÁ. Designing a Multi-Cultural Video Conferencing Language Programme. In 10th International Cercles Conference. 2008.
    2. ŠTĚPÁNEK, Libor. Flexibilní jazyková výuka: případová studie využití multimédií na CJV MU. In Multimedia in Foreign Language Teaching IV. Nitra: Slovenská polnohospodárska univerzita v Nitre, 2008, s. 109-115. ISBN 978-80-552-0001-9.
    3. ŠTĚPÁNEK, Libor. Flexibilní učení a u-learning: kombinace mnohotvaré a individualizované formy multimediální výuky jazyků. In Multimedia in Foreign Language Teaching IV. Nitra: Slovenská polnohospodárska univerzita v Nitre, 2008, s. 101-108. ISBN 978-80-552-0001-9.
    4. HRADILOVÁ, Alena a Libor ŠTĚPÁNEK. Implementing Videoconferencing Project Results into Lifelong Education. In Diverse 2008. 2008.
    5. RYBIČKOVÁ, Marta, Hana REICHOVÁ, Hana KATRŇÁKOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK a Alena HRADILOVÁ. Koncepce jazykového vzdělávání na Masarykově univerzitě. In Kvalita jazykového vzdelávania na univerzitách v Európe II. Bratislava: CASAJC, 2008. ISBN 978-80-225-2647-0.
    6. ŠTĚPÁNEK, Libor a Jana VEJVODOVÁ. The European Dimension of the Net-Trainers Course: Tutor´s and Learner´s Perspectives. Bratislava: e-ACADEMIA SLOVACA, 2008. ISBN 978-80-89316-10-6.
    7. KATRŇÁKOVÁ, Hana, John MORGAN, Janice DE HAAFF, Libor ŠTĚPÁNEK, Alena HRADILOVÁ, Barbora BUDÍKOVÁ, Martin ASHE-JONES a Joe EASTLAKE. Video Conferencing Quick Guide. Brno: Invite, 2008, 8 s. ISBN 978-80-86984-54-4.

    2007

    1. HRADILOVÁ, Alena a Libor ŠTĚPÁNEK. Designing a multi‐cultural, multi‐purpose videoconferencing learning programme. In VideoFunet Conference 2007. 2007.
    2. HRADILOVÁ, Alena a Libor ŠTĚPÁNEK. Interaktivní videokonference. In KATRŇÁKOVÁ, Hana. Sborník čtvrtého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2007, Brno, ČR, 30.–31. 5. 2007. 29.5.2007. Brno: vydavatelství Masarykovy univerzity v Brně, 2007, s. 81-86. ISBN 978-80-210-4296-4.
    3. HRADILOVÁ, Alena a Libor ŠTĚPÁNEK. MU-UWA implementation of video conferencing within a frame of innovative learning infrastructures. In Diverse 2007. 2007.

    2006

    1. HRADILOVÁ, Alena a Libor ŠTĚPÁNEK. Negotiating design in video conferencing. In MORGAN, John a Geoff CONSTABLE. Diverse 2006. 2006.

    2002

    1. FILIPOVÁ, Helena. Vladimir Vysockij. Puť ot barda k poetu. Stanovlenije i razvitije poetičeskoj sistěmy. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 2002, 199 s. ISBN 80-210-2908-0.

    2001

    1. FILIPOVÁ, Helena. Duše dějin v díle Marka Charitonova. Brno: MU Brno, 2001, s. 51-59. Litteraria humanitas IX, Cesta k duši díla. ISBN 80-210-2531-X.
    2. FILIPOVÁ, Helena. Lužická otázka dnes. Několik úvah o perspektivách lužické srbštiny. SPFFMU Slavica Litteraria X. Brno: MU Brno, 2001, roč. 4, č. 4, s. 95-100. ISSN 1212-1509.
    3. FILIPOVÁ, Helena. Romantik sovětského dne. Gennadij Špalikov. SPFFMU, Slavica Litteraria X. Brno: MU Brno, 2001, roč. 4, č. 4, s. 23-34. ISSN 1212-1509.

    2000

    1. FILIPOVÁ, Helena a Miloš ZELENKA. A. S. Puškin v evropském kulturním kontextu. Slavia. Praha: Euroslavica, 2000, roč. 69, č. 1, s. 121-123. ISSN 0037-6736.
    2. FILIPOVÁ, Helena. Brněnská pozůstalost Franka Wollmana. Slavia. Praha: Euroslavica, 2000, roč. 69, č. 1, s. 63-72. ISSN 0037-6736.
    3. FILIPOVÁ, Helena. Filosofskaja lirika V. S. Vysockogo. Rossica. Praha: Euroslavica, 2000, roč. 2/98-9, 3-4, s. 59-64. ISSN 1211-7234.
    4. FILIPOVÁ, Helena. Puškinskije motivy v poeziji V. Vysockogo. In A. S Puškin v evropských a kulturních souvislostech. 2000. vyd. Brno: Filozofická fakulta MU, 2000, s. 169-177. Litteraria humanitas VII. ISBN 80-210-2300-7.
    5. FILIPOVÁ, Helena. Ruský verš a počítačové systémy. Sborník prací Filozofické fakulty MU X. Brno: FF MU, 2000, roč. 3, č. 3, s. 91-95. ISSN 1212-1509.
    6. FILIPOVÁ, Helena a Siegfried ULBRECHT. Schwarz, W.: Prager Schule:Kontinuität und Wandel. Arbeiten zur Literaturästhetik und Poetik der Narration. Slavia. Praha: Euroslavica, 2000, roč. 69, č. 1, s. 87-90. ISSN 0037-6736.
    7. FILIPOVÁ, Helena. Sorge, V.: Literarische Länderbilder in Liedern Wolf Biermanns und Wladimir Wyssozkis. Ein imagologischer Vergleich. Paratexte. Berlin: Referatedienst zur Literaturwissenschaft, 2000, roč. 1, č. 1, s. 67-68. ISSN 0138-340X.
    8. ZACHOVÁ, Irena. Soupis sbírky rukopisů A. B. Mitrovského v Archivu města Brna. Praha-Brno: Archiv AV ČR, AMB, 2000, 304 s. Studie o rukopisech, Monographia, sv. 4. ISBN 80-902464-9-4.
    9. FILIPOVÁ, Helena. 60-je, 70-je... Zapiski o neoficialnoj žizni v Moskve. Slavia. Praha: Euroslavica, 2000, roč. 69, č. 2, s. 256-258. ISSN 0037-6736.

    1999

    1. ULBRECHT, Siegfried a Helena FILIPOVÁ. Hanáková, Jitka: Edice českého samizdatu 1972-1991. Referatedienst zur Literaturwissenschaft. Berlin, 1999, roč. 31, č. 3, s. 581-582. ISSN 0138-340X.
    2. ZACHOVÁ, Irena. Isidorus Sevillensis, Etymologiae IX. 1. vyd. Praha: Oikúmené, 1999, 102 s. Knihovna středověké tradice. ISBN 80-86005-02-7.
    3. FILIPOVÁ, Helena. Kam směřuje evropská slavistika? Sborník prací Filozofické fakulty Masarykovy univerzity X2. Řada slavistická. Litteraria Slavica. Brno: Masarykova univerzita, 1999, roč. 2, č. 2, s. 105-106. ISSN 1212-1509.
    4. FILIPOVÁ, Helena a Siegfried ULBRECHT. Machala, Lubomír: Průvodce po nových jménech české poezie a prózy 1990-1995. Referatedienst zur Literaturwissenschaft. Berlin, 1999, roč. 31, č. 3, s. 579-580. ISSN 0138-340X.
    5. FILIPOVÁ, Helena. Nad překlady Vladimíra Vysockého. Sborník prací Filozofické fakulty Masarykovy univerzity X2. Řada slavistická. Litteraria Slavica. Brno: Masarykova univerzita, 1999, roč. 2, č. 2, s. 65-73. ISSN 1212-1509.
    6. FILIPOVÁ, Helena. Slavistika II (1998). Slavia : časopis pro slovanskou filologii. Praha: Euroslavica, 1999, roč. 68, č. 1, s. 164-166. ISSN 0037-6736.
    7. FILIPOVÁ, Helena. Sorge, V.: Literarische Länderbilder in Liedern Wolf Biermanns und Wladimir Wyssozkis. Ein imagologischer Vergleich an Liedtexten der Autor-Interpreten aus den Jahren 1960 bis 1980. Opera Slavica. Brno: Masarykova univerzita, 1999, roč. 9, č. 3, s. 63-66. ISSN 1211-7676.

    1998

    1. FILIPOVÁ, Helena. Bahtin in humanistične vede. Slavia : časopis pro slovanskou filologii. Praha: Euroslavica, 1998, roč. 67, č. 3, s. 412-413. ISSN 0037-6736.
    2. FILIPOVÁ, Helena a Siegfried ULBRECHT. Pospíšil, I., Zelenka, M.: René Wellek a meziválečné Československo. Ke kořenům strukturální estetiky. Referatedienst zur Literaturwissenschaft. Berlin, 1998, roč. 30, č. 4, s. 657-658. ISSN 0138-340X.
    3. FILIPOVÁ, Helena. Slovakistika v Brně a česko-slovenské vztahy. Opera Slavica. Brno: Masarykova univerzita, 1998, roč. 8, č. 1, s. 48-50. ISSN 1211-7676.
    4. FILIPOVÁ, Helena. Vzaimodejstvije literatur v mirovom literaturnom processe. Problemy teoretičeskoj i istoričeskoj poetiki. Slavia : časopis pro slovanskou filologii. Praha: Euroslavica, 1998, roč. 67, č. 4, s. 528-530. ISSN 0037-6736.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 29. 7. 2024 05:20