POL, Milan and Petr NOVOTNÝ. Continuous professional development of school leaders. In Extension of the tranining programs for managers of education. Taškent, 2009. 2009.
LAZAROVÁ, Bohumíra and Dana KNOTOVÁ. O čem, jak a s kým v osobnostním rozvoji (What about, how and with whom in personality development). In K sobě, k druhým, k profesi. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 38-44. ISBN 978-80-210-4595-8.
HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Stimulující vliv činností studenta v pedagogické přípravě - hledání cest (The stimulation ....). In Tvořivost učitele v primárním vzdělávání. první. Fakulta pedagogická Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008, p. 86-94. ISBN 978-80-7372-422-1.
LAZAROVÁ, Bohumíra. Další vzdělávání učitelů: k problematice rezistence (In-service teacher training: towards the topis of resistance). In Ako se učitelia učia? 1st ed. Prešov: MPC Prešov, 2007, p. 15-20. ISBN 978-80-8045-493-7.
ŠVAŘÍČEK, Roman. Expert teacher as a proficient and a moral authority (Expert teacher as a proficient and moral authority). In International Congress for School Effectiveness and Improvement. Book of Abstracts. 2006th ed. Ljubljana: Šola za ravnatelje, 2007, p. 25. ISBN 978-961-6637-03-9.
LAZAROVÁ, Bohumíra. Nauczyciele kończacy kariere zawodowa (Teachers in the late phase of career). Dyrektor szkoly. Miesiecznik kierowniczej kadry oswiatowej. Warszawa, 2007, 3 (159), 3 (159), p. 14-18. ISSN 1230-9508.
LAZAROVÁ, Bohumíra. Cesty dalšího vzdělávání učitelů (Paths of the in-service teacher training). 1st ed. Brno: Paido, 2006, 230 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-114-6.
LAZAROVÁ, Bohumíra and Alice PROKOPOVÁ. Škola - přirozené místo pro profesionální rozvoj učitelů? (The school - a natural place for the professional development of teachers). In Kvalita života v škole v centre pozornosti výskumných projektov. Bratislava: Pedagogická fakulta UK Bratislava, 2005, p. 90-96, 8 pp. ISBN 80-969-146-2-6.
LAZAROVÁ, Bohumíra. Profesionální rozvoj učitele a duševní zdraví: k problematice resistence vůči změně (Professional development of a teacher and mental health: towards the topic of the resistance to change). In Teachers and Health. Brno: Paido, 2004, p. 137-144. ISBN 80-7315-093-X.