Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2020

    1. JARKOVSKÁ, Lucie. If It Were Not Exceptional, We Wouldn’t Have Chosen It: Institutional Habitus of Two Nursery Schools. Orbis Scholae. Karolinum, 2020, vol. 14, No 3, p. 1-23. ISSN 1802-4637. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2021.2.

    2016

    1. ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Radim ŠÍP, Blanka PRAVDOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jan SLAVÍK, Barbora ŠIMŮNKOVÁ and James LAWLEY. Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi (Becoming a Teacher: The Dance Between tacit and Explicit Knowledge). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 223 pp. Pedagogika v teorii a praxi, svazek 4. ISBN 978-80-210-8428-5.

    2009

    1. HLOUŠKOVÁ, Lenka. Kultura školy v diskurzu pedagogického výzkumu (School culture in the discurs of educational research). In Přednáška na Pedagogické fakultě Univerzity Komenského v Bratislavě. 2009.
    2. JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ and Kateřina VLČKOVÁ. Kurikulum - výuka - školní klima - učitelské vzdělávání: Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008) (Curriculum ­ teaching ­ school climate ­ teacher education: An analysis of the Czech Educational Research (2001­2008)). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 72 pp. 1/09. ISBN 978-80-210-4771-6.
    3. KNECHT, Petr and Hana SVATOŇOVÁ. Mapová zobrazení a kartografické dovednosti jako předmět pedagogického výzkumu. (Maps and maps skills as an educational research object). In Geodny Liberec 2008 sborník příspěvků. 1st ed. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2009, 8 pp. ISBN 978-80-7372-443-6.

    2008

    1. MAŇÁK, Josef and Kateřina VLČKOVÁ. Aktuální problémy vzdělávání (Current topics and problems in education in the Czech Republic). In KOCMANOVÁ, Alena. Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci studijního programu Ekonomika a management. 1st ed. Brno: VUT, 2008, p. 60 - 73, 15 pp. ESF, 1. ISBN 978-80-7204-590-7.
    2. KNECHT, Petr and Hana SVATOŇOVÁ. Mapová zobrazení a kartografické dovednosti jako předmět pedagogického výzkumu. (Maps and maps skills as an educational research object). In Geodny Liberec 2008. Sborník abstraktů. 1st ed. Liberec: Technická univerzita, 2008, p. 124-124. ISBN 978-80-7372-367-5.
    3. HLOUŠKOVÁ, Lenka. Proměna kultury školy v pedagogických diskurzech (A change of view of school culture in pedagogical discursi). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 106 pp. ISBN 978-80-210-4813-3.
    4. BENEŠOVÁ, Pavla. Realizace výzkumného šetření v rámci disertační práce doktorandky Pavly Benešové (Realization of the dissertation research of the postgraduate student Pavla Benešová). 2008.
    5. JEŽKOVÁ, Věra, Botto KOPP VON and Tomáš JANÍK. Školní vzdělávání v Německu (School education in Germany). 1st ed. Praha: Karolinum, 2008, 224 pp. Karolinum. ISBN 978-80-246-1558-5.
    6. KNECHT, Petr, Tomáš JANÍK, Dominik DVOŘÁK, Michaela DVOŘÁKOVÁ, Peter GAVORA, Libuše HRABÍ, Patrícia JELEMENSKÁ, Věra JEŽKOVÁ, Dana HUBELOVÁ, Drahoslava CHÁROVÁ, Dušan KLAPKO, Josef MAŇÁK, Veronika NAJVAROVÁ, Mária NOGOVÁ, Jan PRŮCHA, Zuzana SIKOROVÁ and Jana STARÁ. Učebnice: z pohledu pedagogického výzkumu (Textbooks from the educational research perspective). 1st ed. Brno: Paido, 2008, 196 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 11. ISBN 978-80-7315-174-4.
    7. KNECHT, Petr and Tomáš JANÍK. Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu (Textbooks from the educational research perspective). In KNECHT, Petr and Tomáš JANÍK. Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 9-17. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 11. ISBN 978-80-7315-174-4.
    8. HÜBELOVÁ, Dana, Veronika NAJVAROVÁ and Drahoslava CHÁROVÁ. Uplatnění didaktických prostředků a médií ve výuce zeměpisu (Didactic tools and media in Geography lessons). In KNECHT, Petr and Tomáš JANÍK. Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 147-163. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 11. ISBN 978-80-7315-174-4.

    2007

    1. KNECHT, Petr. Frekvenční pojmová analýza učebnic zeměpisu (Frequency concepts analysis of geography textbooks). In Hodnocení učebnic. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 121-134. Pedagogický výzkum v teori a praxi 7. ISBN 978-80-7315-148-5.
    2. MAŇÁK, Josef, Petr KNECHT, Jaan MIKK, Zuzana SIKOROVÁ, Věra MARTINKOVÁ, Jana STAUDKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Rudolf STADLER, Tomáš JANÍK, Veronika NAJVAROVÁ, Petr NAJVAR, Jana PÍŠOVÁ, Libuše HRABÍ, Eva JANOUŠKOVÁ and Martin WEINHÖFER. Hodnocení učebnic (Textbooks assessment (evaluation)). 1st ed. Brno: Paido, 2007, 144 pp. Pedagogický výzkum v teori a praxi 7. ISBN 978-80-7315-148-5.
    3. JANÍK, Tomáš and Petr KNECHT. Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy (Educational research and the reform of school curriculum in the Czech Republic). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi pedagogického výzkumu. Recenzovaný sborník. 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, p. 30-41. ISBN 978-80-7394-061-4.
    4. JANÍK, Tomáš and Petr KNECHT. Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy (Educational research and the reform of school curriculum in the Czech Republic). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, p. 1-12. ISBN 978-80-7040-987-9.
    5. JARKOVSKÁ, Lucie. What counts in educational research? Quantitative and qualitative explanations of educational inequalities. 2007.

    2006

    1. KNECHT, Petr. Comparison of selected Czech geography textbooks. In Geografické aspekty stredoeurópskeho priestoru. 1st ed. Nitra: Universita Konstantina filozofa v Nitre, 2006, 2 pp. ISBN 80-8094-058-4.
    2. KNECHT, Petr. Frekvenční pojmová analýza učebnic sociálního zeměpisu pro ZŠ (Frequency concept analysis of Czech secondary school human geography textbooks). In Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 150-154, 268 pp. ISBN 80-210-4163-3.
    3. KNECHT, Petr. Hodnocení učebnic zeměpisu z pohledu žáků 2. stupně základních škol (How do Czech pupils assess their geography textbooks?). In Učebnice pod lupou. 1st ed. Brno: Paido, 2006, p. 85-96, 11 pp. Pedagogický výzkum v teori a praxi. ISBN 80-7315-124-3.
    4. KNECHT, Petr. How Czech pupils assess geography textbooks. In Research on Learning and Teaching in Primary Geography. 1st ed. Karlsruhe: Padagogische Hochschule, 2006, p. 129-147, 18 pp. Karlsruher Padagogische Studien - Band 7. ISBN 3-8334-5298-6.
    5. KNECHT, Petr and Martin WEINHŐFER. Jaká kritéria jsou důležitá pro učitele ŽŠ při výběru učebnic zeměpisu? Výsledky výzkumné sondy provedené na jihomoravských základních školách (According what criteria do teachers select geography textbooks?). In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. 1st ed. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2006, p. 35-51. ISBN 80-7043-483-X.
    6. KNECHT, Petr. Několik poznámek k věkové přiměřenosti geografických pojmů uváděných v učebnicích zeměpisu (Some comments about age adequacy of geographical concepts in geography textbooks). In Česká geografie v evropském prostoru. 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2006, p. 169-174. ISBN 80-7040-879-0.
    7. FOLTÝNOVÁ, Darina. Vliv metakognitivních strategií podporovaných moderními informačními technologiemi na rozvoj dovedností žáků řídit vlastní učení na příkladu zeměpisného učiva (Influence of Metacognition Strategies Supporting of Modern Information Technologies on Development Skills of Pupils to Direct Self-Regulated Learning on Example Geography Curriculum). In Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 138-142. ISBN 80-210-4163-3.
    8. KNECHT, Petr. Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik (Research in current problems of learning and teaching). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 268 pp. ISBN 80-210-4163-3.

    2005

    1. ŠVAŘÍČEK, Roman. Je zakotvená teorie teorií? (Is the Grounded Theory a Theory?). In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 133-145. ISBN 80-210-3891-8.
    2. ŠEĎOVÁ, Klára. Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví (Options of the Application of the Grounded Theory in Pedagogic Research: Family Socialization of Childrens TV-Watching). In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 123 - 132. ISBN 80-210-3891-8.
    3. JANÍK, Tomáš. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání (Knowledge in teacher education). Brno: Paido, 2005, 171 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 80-7315-080-8.

    2004

    1. MAŇÁK, Josef and Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu (Ways to educational research). Brno: Paido, 2004, 78 pp. 188. ISBN 80-7315-078-6.

    2003

    1. JŮVA, Vladimír. Historickosrovnávací metoda (Historical and comparative method). Brno: Katedra sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU, 2003.

    2000

    1. POL, Milan. On Reflective Practitioner Research in the Czech Education. In Kroath, F., Vernon, T., (eds.) A Conference Tells its Story. Innsbruck, Rakousko.: 3. International Practitioner Research Conference., 2000, p. 141-146. ISBN 1-900-432-40-4.
Display details
Displayed: 3/11/2024 10:20