Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2019

    1. TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva and Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ. Fostering Autonomous Learning: English Across Disciplines. In CLIL: methodological Concept to effectively Support Key Professional Competencies Using Foreign Language. 2019.

    2018

    1. TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva. Key Factors in Teacher Behaviour Enhancing the Emotional Intelligence in Language Learners. In International Conference on Language Education and Testing. 2018.

    2015

    1. TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva. Emotions in Language Learning. Iatefl Voices. Canterbury, Kent: The International Association of Teachers of English as a Foreign Language, 2015, vol. 2015, No 245, 1 pp. ISSN 1814-3830.
    2. TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva and Lenka ZOUHAR LUDVÍKOVÁ. To Dare or Not to Dare. In Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.

    2010

    1. VOJTKOVÁ, Naděžda and Rita Chalmers COLLINS. Práce v centrech aktivit (Learning Centers Activities). www.rvp.cz: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010. ISSN 1802-4785.

    2009

    1. KOLÁČEK, Jan and Rohana J. KARUNAMUNI. On boundary correction in kernel estimation of ROC curves. Austrian Journal of Statistics. 2009, vol. 38, No 1, p. 17-32. ISSN 1026-597X.
    2. VOJTKOVÁ, Naděžda. Using Dialogue Journals in an Interdisciplinary University Course. In Bridging the Gap between Theory and Practice. 2009.

    2008

    1. KOLÁČEK, Jan. An Improved Estimator for Removing Boundary Bias in Kernel Cumulative Distribution Function Estimation. In Proceedings in Computational Statistics COMPSTAT'08. Porto: Physica-Verlag, 2008, p. 549-556. ISBN 978-3-7908-2083-6.
    2. HORKÁ, Hana. Reflexe pedagogických činností a výsledků jako hodnota profesního seberozvoje (Reflection of educational activities and results as a value in professional self-development). In K sobě, k druhým, k profesi. Teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků. první. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 95-98. ISBN 978-80-210-4595-8.
    3. HORKÁ, Hana, Hana FILOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Stimulující vliv činností studenta v pedagogické přípravě - hledání cest (The stimulation ....). In Tvořivost učitele v primárním vzdělávání. první. Fakulta pedagogická Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008, p. 86-94. ISBN 978-80-7372-422-1.

    2007

    1. COUFAL, M. Dramatická situace jako východisko pro reflexi s ohniskovou skupinou (Dramatic Situation as Impulse to Reflection with Focused Group). In SOCIALIA 2006. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2007, p. 493-498. ISBN 978-80-7041-741-6.
    2. BABYRÁDOVÁ, Hana and Michaela MACH. Duhový poutník aneb Skutečná cesta čaro/časo/prostorem (Rainbow pilgrim. Actual wandering through the magical/chronological/space). Brno: Masarykova univerzita, 2007, 23 pp. ISBN 978-80-210-4452-4.
    3. VOJTKOVÁ, Naděžda. Evropské portfolio pro studenty učitelství cizích jazyků (European Portfolio for Student Teachers of Languages). In Portfolio v profesní přípravě učitele. 1st ed. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007, p. 129 - 132. ISBN 978-80-7395-024-8.
    4. VOJTKOVÁ, Naděžda. Evropské portfolio pro studenty učitelství cizích jazyků (European Portfolio for Student Teachers of Languages). In Portfolio v cizojazyčném vyučování. Brno: KAJ PdF MU, 2007, p. 42-46, 4 pp. ISBN 978-80-210-4480-7.
    5. DOKULIL, Miloš. Garrett Thomson: Locke. Organon. Bratislava: Filozofický ústav SAV, 2007, XIII, No 3, p. 395-398. ISSN 1335-0668.
    6. SPURNÝ, Lubomír. Intuice či reflexe? Několik poznámek k estetice "osvobozené hudby" (Intuition or reflections? Several Remarks about the Aesthetics of "Music of Freedom"). In Musicologica. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 230-237. ISBN 978-80-210-4270-4.
    7. KOLÁČEK, Jan. On boundary correction in kernel estimation of ROC curves. In ASMDA 2007 Book of Abstracts. 2007.
    8. VOJTKOVÁ, Naděžda. Portfolio for Student Teachers of Languages and its use in teacher training programmes. In Sborník z konference IAHE, září 2006. Germany: Schneider Verlag Hohengehre, 2007, p. 220 do 223, 294 pp. ISBN 978-3-8340-0285-3.
    9. VOJTKOVÁ, Naděžda. Využití portfolia při závěrečných státních zkouškách na katedře anglického jazyka a literatury PDF MU v Brně (Using portfolio at final state examinations at the English Department, Faculty of Education). In Portfolio v cizojazyčném vyučování. Brno: KAJ PdF MU Brno, 2007, p. 63-70, 7 pp. ISBN 978-80-210-4480-7.

    2006

    1. KOLÁČEK, Jan. Boundary effects in kernel estimation of ROC curves. In Compstat 2006 Book of abstracts. 2006.
    2. FILOVÁ, Hana. Hodnocení studentů na souvislé praxi - hledání alternativ (Valuation of the students on the pedagogical practice - serching of options). In Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. Brno: MSD a KPd PdF MU, 2006, p. 109-112. ISBN 80-86633-67-5.
    3. KALINA, Petr. Reflexe života a díla Mykoly Lysenka v českém prostředí do roku 1912 (Czech Reflection of Mykola Lysenko´s Life and Writings onto 1912). Acta musicologica. 2006, vol. 2006, No 1, p. 0-0, 8 pp. ISSN 1214-5955.
    4. KALINA, Petr. Reflexe života a díla Mykoly Lysenka v českém prostředí po roce 1912 (Czech Reflection of Mykolas Lysenko s life and writings after 1912). Acta musicologica. 2006, vol. 2006, No 3, p. 0-0, 8 pp. ISSN 1214-5955.
    5. HANUŠOVÁ, Světlana. Studentská reflexe pedagogické praxe (Student reflection of the teaching practice). In Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. Brno: MSD a KPd PdF MU, 2006, p. 122-125. ISBN 80-86633-67-5.

    2005

    1. HANUŠOVÁ, Světlana. Reflexe v pedagogické praxi v rámci pregraduální přípravy učitelů anglického jazyka (Reflection in teaching practice within pre-service English language teacher education). In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 1st ed. Brno: MSD, 2005, p. 96 - 100. ISBN 80-210-3884-5.

    2004

    1. FRANTA, Daniel, Ivan OHLÍDAL, Petr KLAPETEK and Pere ROCA I CABARROCAS. Complete Characterization of Rough Polymorphous Silicon Films by Atomic Force Microscopy and the Combined Method of Spectroscopic Ellipsometry and Spectroscopic Reflectometry. Thin Solid Films. Oxford, UK: Elsevier science, 2004, 455-456, No 1, p. 399-403. ISSN 0040-6090.
    2. VÍCHOVÁ, Dagmar. "Lidová víra" a její projevy v hmotné kultuře doby protohistorické ("Folk Magic" and her Reflection in the Material Culture of the Protohistory). In Kult a mágia v materiálnej kulture. Bratislava: Filozofické fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, 2004, p. 37-48. ISBN 80-968040-3-0.
    3. FRANTA, Daniel, Ivan OHLÍDAL, Vilma BURŠÍKOVÁ and Lenka ZAJÍČKOVÁ. Optical Properties of Diamond-Like Carbon Films Containing SiOx Studied by the Combined Method of Spectroscopic Ellipsometry and Spectroscopic Reflectometry. Thin Solid Films. Oxford, UK: Elsevier science, 2004, 455-456, No 1, p. 393-398. ISSN 0040-6090.
    4. KALINA, Petr. Refleksija tvorčosti Mykoly Lysenka v Čechiji (Reflexion of Mykola Lysenko s works in the Czech lands). Problemy slovjanoznavstva. Lvov: Lvivskyj nacionalnyj universitet imeni Ivana Franka, 2004, vol. 54, No 1, p. 35-43. ISSN 0203-9494.

    2003

    1. SKULA, Ladislav. A Categorical Contribution to the Kummer Theory of Ideal Numbers. Math.Slovaca. Bratislava: Slovak Academy of Science, 2003, 53(2003), No 3, p. 255-271. ISSN 0002-9947.
    2. JANÍK, Tomáš. Zur reflexiven LehrerInnenbildung (Reflective Teachers Education). In Erste Schritte in die Unterrichtspraxis - Texte, Materialen, Berichte/First Steps into Teaching Practice - Study Material, Reports. Brno: Paido, 2003, p. 78-84. Edice pedagogické litratury. ISBN 80-7315-043-3.

    2002

    1. SKULA, Ladislav. Metoda zúplnění matematických struktur (The Method of Completions of Mathematical Structures). In XX.Mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Vyškov: VVŠ PV Vyškov, 2002, p. 369-371. ISBN 80-7231-090-9.
    2. HORKA, Hana. Mikrovýstupy jako prostředek intervence do dovednostní struktury studenta (Microteaching as a tool for intervention into pedagocical skils teachers students). In Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. první. Brno: Paido, 2002, p. 119-126. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-035-2.
    3. NOVOTNÝ, Petr. Mnoho podob reflexe - ke klíčovému prvku profesní přípravy učitelů. (Many Forms of Reflection. On the Key Element of Teacher Training). In Vzdělávat učitele. Příspěvky o inovativní praxi. Brno: Paido, 2002, p. 16-23. ISBN 80-7315-015-1.
    4. JANÍK, Tomáš. Příprava učitelů na pedagogických akademiích v Rakousku (Teacher Training in a colleges of education in Austria). In Úloha fakultní cvičné školy a fakultního cvičného učitele v přípravě budoucího učitele. Brno: MSD, 2002, p. 118-123. ISBN 80-86633-01-2.

    2001

    1. OHLÍDAL, Ivan, Daniel FRANTA, Miloslav OHLÍDAL and Karel NAVRÁTIL. Optical characterization of nonabsorbing and weakly absorbing thin films with the wavelengths related to extrema in spectral reflectances. Applied Optics. USA: Optical Society of America, 2001, vol. 40, No 31, p. 5711-5717. ISSN 0003-6935.

    1999

    1. ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace (Teacher education: problems and inspirations). 1. vyd. Brno: Paido, 1999, 163 pp. ISBN 80-85931-70-2.
Display details
Displayed: 6/11/2024 13:38