Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2020

    1. VÁLKOVÁ, Hana, Hana ŠERÁKOVÁ, Alena SKOTÁKOVÁ, Šárka MALEŇÁKOVÁ and Eva VALKOUNOVÁ. Inklusivní pohybové kroužky jako prostředek podpory psycho-sociální stránky zdraví (Inclusive movement groups as a mean of supporting the psycho-social domain of health). In Disportare 2020. 2020. ISBN 978-80-7394-830-6.

    2010

    1. HORÁKOVÁ, Radka. Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením (Awareness of teachers about the integration process of pupils with hearing impairment). In Potměšil, M. a kol. Psychosocální aspekty sluchového postižení. první. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 155-173, 18 pp. ISBN 978-80-210-5184-3.

    2009

    1. VAŠEČKA, Michal and Ctibor KOŠŤÁL. Integrácia migrantov - vieme čo chceme? Politiky integrácie v Slovenskej republike v komparatívnej perspektíve. (Integration of migrants - do we know what we want? Policies if integration in the Slovak republic in comparative perspective.). 1. vydání. Bratislava: Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť, 2009, 431 pp. Governance studies. ISBN 978-80-89244-51-5.
    2. HAMADOVÁ, Petra and Marie PAVLOVSKÁ. Využití dramatické výchovy ve společném vzdělávání (Use of Drama in Inclusive Education). In Dramatická výchova pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu RVP ZV. 1st ed. Brno: MU, 2009, 8 pp. ISBN 978-80-210-4849-2.

    2008

    1. KLVAŇOVÁ, Radka. Conceptualizing inclusion/exclusion of migrants in a transnational perspective: ways of belonging and non-belonging in a transnational social field. In Migrations. Rethinking Contemporary Migration Events. Masarykova univerzita, Telč. 2008.
    2. OPATŘILOVÁ, Dagmar. Didaktické zvláštnosti ve vyučování u integrovaných tělesně postižených žáků (Didactic Aspects of Education of Pupils with Physical Disabilities in Mainstream Schools). Komenský. Brno: PdF MU v Brně, 2008, vol. 132, No 3, p. 28-30. ISSN 0323-0449.
    3. SIEGLOVÁ, Naděžda. Empirický výzkum se zaměřením na český jazyk a jazykovou komunikaci (Research Concerning Czech Language and Literature in Procces of Communication). 2008.
    4. OPATŘILOVÁ, Dagmar. Komunikační bariéry žáků s tělesným postižením (Communications Barriers of Pupils with Physical Disabilities). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 159-172, 13 pp. speciální pedagogika. ISBN 978-80-7315-170-6.
    5. KLVAŇOVÁ, Radka. So close, yet so distant. Inclusion and exclusion of migrants from the post-Soviet Union in the Czech Republic. In Labour migration and Europeanization processes after 1989/91, Catholic University of Leuven. 2008.
    6. KULHAVÝ, Václav. Social Policy Reform. A Conceptual Overview. IVRIS Papers. Brno: IVRIS, 2008, vol. 2008, No 03, p. 1-29. ISSN 1803-0343.
    7. PAVLOVSKÁ, Marie, Petra HAMADOVÁ, Jan ŠIRŮČEK and Pavla CVEČKOVÁ. Využití dramatické výchovy a efektivních metod práce v prostředí školní integrace (Use of drama and effective methods in school integration). In Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. první. Brno: Paido, 2008, p. 133-144. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-170-6.

    2007

    1. PANČOCHA, Karel and Helena VAĎUROVÁ. Aktuální směry výzkumu ve speciální pedagogice. Výzkum v dizertačních pracích postgraduálních studentů na Katedře speciální pedagogiky PdF MU (Research in the Field of Special Education. Research of Doctorial Students of the Department of Special Education. Masaryk Univerzity). první. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 160 pp. ISBN 978-80-86633-92-3.
    2. PYŠŇÁKOVÁ, Michaela. Consuming Post-revolutionary Generation? In Collection of Papers from the 1st PhD Students´ International Conference “my-PhD”. 2007th ed. Bratislava: Friedrich Ebert Stiftung: Friedrich Ebert Stiftung, Editor: Martin Muránky, 2007, p. 195- 205. ISBN 978-80-89149-12-4.
    3. COUFAL, M. Dramatická výchova v inkluzním vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním a téma tolerance (Drama Education in Inclusion of Disadvantaged Pupils and Subject Tolerance). In Hodnoty a výchova. Brno: Katedra pedagogiky Pedagogické fakulty MU, 2007, p. 152-161. ISBN 978-80-86633-78-7.
    4. KLVAŇOVÁ, Radka. Inclusion and exclusion in the biographies of migrants from the post-Soviet Union in the Czech Republic in a transnational perspective. In Ethnicity, Belonging, Biography and Ethnography; Georg-August-University, Goettingen. 2007.
    5. BAZALOVÁ, B. Role sociálních služeb v procesu inkluzivního vzdělávání (Role of Social Services in Process of Inclusive Education). In VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Brno: Paido, 2007, p. 93 - 98. První, 273. publikace. ISBN 978-80-7315-163-8.

    2006

    1. VAŠEČKA, Michal, Tove MALLOY and Michele GAZZOLA. Evaluation of the Impact of Inclusion Policies under the Open Method of Co-ordination in the European Union: Assessing the Cultural Policies of Six Member States. ECMI Working Paper. Flensburg: European Centre for Minority Issues, 2006, neuveden, No 32, 136 pp. ISSN 1435-9812.
    2. HANZLOVÁ, Patricie. Praktiky vzpomínání a inkluze: formování solidarity skrze reprezentaci minulosti (Practices of Remembering and Inclusion: Solidarity and Representations of the Past). In Marada, R. (ed.) Etnická různost a občanská jednota. 2006th ed. Brno: CDK, 2006, p. 166-190. Sociologická řada, sv.č.3. ISBN 80-7325-111-6.
    3. SZALÓ, Csaba. Představa svébytnosti lokálních kultur a její dopad na zdůvodnění odlišných kulturních práv příslušníků etnokulturních menšin a přistěhovalců (The idea of authentic local cultures and its impact on the legitimacy of different cultural rights for ethnocultural minorities and immigrants.). In CHYTILEK, Roman and Miroslav MAREŠ. Reprezentace zájmů menšin v EU. Brno: CDK, 2006, p. 68-82, 14 pp. ISBN 807325087X.

    2005

    1. KREGCJK, Konrad (Hg) and Věra VOJTOVÁ. Evaluation as a tool for improving positive classroom atmosphere. In Philosphieren mit Kindern mit und ohne Behinderungen. 1st ed. Wien: LIT Verlag, 2005, p. 31-38. ISBN 3-8258-8409-0.
    2. MARADA, Radim. Občanská společnost: mezi inkluzí a exkluzí (Civil Society: between inclusion and exclusion). Sociální studia. Brno: Masarykova univerzita, 2005, vol. 2005, No 1, p. 7-11. ISSN 1214-813X.
    3. BARTÁKOVÁ, Helena. Potenciál inkluzivních politik ve vztahu k romským komunitám (Potential of Inclusive Policies in Relation to Roma Communities). In Tokárová, A., Kredátus, J., Frk, V. (eds.) Kvalita života a rovnosť príležitostí - z aspektu vzdelávania dospelých a sociálnej práce. Prešov: Grafotlač Prešov, 2005, p. 256-264. ISBN 80-8068-425-1.

    2004

    1. JANÍK, Tomáš. Inklusiven Unterricht gestalten (Inclusion and teaching). In SASSE, Andrea, Marie VÍTKOVÁ and Norbert STÖRMER. Integrations- und Sonderpädagogik in Europa. 2004th ed. Bad Heilbrunn: Klinhardt, 2004, p. 203-208. ISBN 3-7815-1342-4.

    2003

    1. MAREŠ, Petr. Romové: Sociální exkluze a inkluze. (Roma: Social inclusion and exclusion). Sociální práce/Sociálna práca. Brno: Asociace vzdělavatelů v sociální práci, 2003, vol. 3, No 4, p. 65-75. ISSN 1213-6204.

    2002

    1. VAŠEČKA, Michal. Roma and the 2002 parliamentary elections. In In: Bukalska, Patrycja (ed): Sytuacja spolecznosci romskiej w Europie Srodkowej i na Balkanach w przededniu rozszerzenia Unii Europejskiej. 1. vydání. Warszawa: Centre for Eastern Studies, Warszawa, 2002, p. 30-44.
    2. VAŠEČKA, Michal. Rómovia. (Roma.). In In: Mesežnikov, Grigorij - Kollár, Miroslav (eds): Slovensko 2002. Súhrnná správa o stave spolocnosti. 1. vydání. Bratislava: Inštitút pre verejné otázky, 2002, p. 213 - 248, 35 pp. Slovensko v pohybe. ISBN 80-88935-407.
    3. VAŠEČKA, Michal. Rómovia a politická participácia - "Votate Ergo Sum" (Roma and political participation - "Votate Ergo Sum"). In In: Vašečka, Michal - Jurásková, Martina - Puliš, Peter - Kriglerová, Elena - Rybová, Jana (eds): Rómske hlasy. Rómovia a ich politická participácia v transformačnom období. 1. vydání. Bratislava: Inštitút pre verejné otázky, 2002, p. 14 - 41, 27 pp. Štúdie a názory. ISBN 80-88935-36-9.
    4. VASEČKA, Michal, Martina JURÁSKOVÁ, Elena KRIGLEROVÁ, Peter PULIŠ and Jana RYBOVÁ. Rómske hlasy. Rómovia a ich politická participácia v transformačnom období. (Roma Voices. The Roma and their Political Participation during the Tranformation Period.). 1. vydání. Bratislava: Inštitút pre verejné otázky, 2002, 168 pp. Štúdie a názory. ISBN 80-88935-36-9.
Display details
Displayed: 25/5/2024 03:04