Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2020

    1. TRNOVÁ, Eva. Development of Interdisplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education. In Mafalda Carmo. Education Applications Developments V : Advances in Education and Educational Trends Series. 1. vyd. Lisboa: Science Press, 2020, s. 192-202. Education Applications Developments V. ISBN 978-989-54815-0-7.
      Název česky: Rozvoj interdisciplinární výuky pomocí badatelsky orientované výuky
      RIV/00216224:14410/20:00118231 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Portugalsko.
      Trnová, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Interdisciplinary instruction; inquiry based science education; teacher education;
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 12. 3. 2021 09:04.

    2009

    1. SLÁDEK, Petr. Didactex - textilní materiály ve výuce přírodních věd na ZŚ. In Možnosti motivace mládeže ke studiu přírodních věd. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, s. 126-141. ISBN 978-80-244-2206-0.
      Název anglicky: Didactex - textile materials in science education on elementary school
      RIV/00216224:14410/09:00035728 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Sládek, Petr (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: research in science education; technics and science; textile materials
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Petr Sládek, CSc., učo 1617. Změněno: 30. 1. 2010 19:45.

    2008

    1. TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Cognitive motivation of the talented pupils in natural sciences. In Education and Talent 1. Brno: MSD, 2008, s. 15-37. Výzkumné zprávy 2. ISBN 978-80-7392-033-3.
      Název česky: Poznávací motivace nadaných žáků v přírodovědné výuce.
      Název anglicky: Cognitive motivation of the talented pupils in natural sciences
      RIV/00216224:14410/08:00026186 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Trnová, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Trna, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: cognitive motivation; science education
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 27. 2. 2017 09:10.
    2. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Diagnostics of the Analytical Observation and Preconceptions in Science Education Particulary Focused to Gifted Students. In Proceedings of XIII. IOSTE Symposium the Use of Science and Technology for Peace and Sustainable Development. Izmir, Turkey: Buca Fafulty of Education, Dokuz Eylul University, 2008, s. 1240-1246. ISBN 978-605-5829-16-2.
      Název česky: Diagnostika analytického pozorování a prekoncepcí v přírodovědném vzdělávání speciálně orientované na nadané žáky
      Název anglicky: Observation and Preconceptions in Science Education Particulary Focused to Gifted Students
      RIV/00216224:14410/08:00026438 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Turecko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Trnová, Eva (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: diagnostics; analytical observation; preconception; science education; gifted students
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 30. 10. 2008 13:24.
    3. SLÁDEK, Petr. Didactex - textilní materiály ve výuce přírodních věd na ZŚ. In Nové metody propagace přírodních věd mezi mládeží aneb věda je zábava. SCIENCE IS FUN. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého Olomonouc, 2008, s. 82-83. ISBN 978-80-244-2127-8.
      Název anglicky: Didactex - textile materials in science education in school
      RIV/00216224:14410/08:00027280 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Sládek, Petr (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: textile materials;science education
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: doc. RNDr. Petr Sládek, CSc., učo 1617. Změněno: 9. 1. 2009 10:01.
    4. TRNA, Josef. Hands-on Activity as a Source of Learning Tasks in Science Education. In HSci2008. Formal and Informal Science Education. Braga (Portugal): University of Braga, Portugal, 2008, s. 78-82. ISBN 978-989-95095-3-5.
      Název česky: Hands-on aktivita jako zdroj učebních úloh v přírodovědném vzdělávání
      Název anglicky: Hands-on Activity as a Source of Learning Tasks in Science Education
      RIV/00216224:14410/08:00026511 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Brazílie.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: hands-on experiments;learning task; science education
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 10. 2008 22:54.
    5. TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Eva PAVLOVSKÁ. Motivational learning tasks in science education. In 4th International scientific meeting: The impact of recent scientific researches on child's early learning. 2008. ISBN 978-961-6528-83-2.
      Název česky: Moivační učební úlohy v přírodovědné výuce
      Název anglicky: Motivational learning tasks in science education
      Pedagogika a školství. angličtina. Slovinsko.
      Klíčová slova anglicky: motivation; learning task; science education
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 4. 2013 18:43.
    6. TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Poznávací motivace nadaných žáků v přírodovědné výuce. In Výchova a nadání 1. Brno: MSD, 2008, s. 15-34. Výzkumné zprávy číslo 1. ISBN 978-80-7392-024-1.
      Název anglicky: Cognitive motivation of the talented pupils in natural sciences.
      RIV/00216224:14410/08:00026184 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trnová, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Trna, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: cognitive motivation; science education
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 27. 2. 2017 09:11.
    7. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Přírodovědný experiment v učebních úlohách jako zdroj motivace nadaných žáků. In Učitel a nadaný žák. Brno: MSD, Brno, 2008, s. 206-214. ISBN 978-80-7392-054-8.
      Název česky: Přírodovědný experiment v učebních úlohách jako zdroj motivace nadaných žáků
      Název anglicky: Science Experiment in Learning Tasks as a Source of Motivation of Gifted Students
      RIV/00216224:14410/08:00027239 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) -- Trnová, Eva (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: experiment; learning task; motivation; science education; gifted students
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 27. 2. 2017 09:12.
    8. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Přírodovědný experiment v učebních úlohách jako zdroj motivace nadaných žáků. In Učitel a nadaný žák. 2008. ISBN 978-80-7392-053-1.
      Název česky: Přírodovědný experiment v učebních úlohách jako zdroj motivace nadaných žáků
      Název anglicky: Science Experiment in Learning Tasks as a Source of Motivation of Gifted Students
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: experiment; learning task; motivation; science education; gifted students

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 4. 2013 22:34.
    9. TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Ivana VACULOVÁ. Role of Hands-on Activity in Development of Students´ Skills in Science Education. In HSci2008. Formal and Informal Science Education. 2008. ISBN 978-989-95095-3-5.
      Název česky: Role hand-on aktivity v rozvoji studentských dovedností v přírodovědném vzdělávání
      Název anglicky: Role of Hands-on Activity in Development of Students´ Skills in Science Education
      Pedagogika a školství. angličtina. Brazílie.
      Klíčová slova anglicky: hands-on experiments;skills; science education
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 4. 2013 22:37.
    10. TRNA, Josef. Ruce ve fyzice. In Veletrh nápadů učitelů fyziky. Plzeň: ZČU, 2008, s. 210-216. ISBN 978-80-7043-728-5.
      Název česky: Ruce ve fyzice
      Název anglicky: Hands in Physics
      RIV/00216224:14410/08:00027748 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: simple school experiments; science education; hands
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 10. 2. 2009 07:34.
    11. VACULOVÁ, Ivana a Josef TRNA. Video-study of teaching physics: The role of teaching task in the process of acquirement of students`skills. In DYDCHEM 2008. Research in Didactics of the Sciences. 2008.
      Název česky: Videostudie výuky fyziky: Role učebních úloh v procesu osvojování žákovských dovedností
      Název anglicky: Video-study of teaching physics: The role of teaching task in the process of acquirement of students`skills
      Pedagogika a školství. angličtina. Polsko.
      Klíčová slova anglicky: science education; videostudy; skills
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 4. 2013 23:06.
    12. VACULOVÁ, Ivana a Josef TRNA. Video-study of Physics Education: the Role of Teaching Tasks in the Process of Skills Acquirement. In Research in Didactics of the Sciences. 1. vyd. Krakow: Uniwersytet pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowe, 2008, s. 182-185. Science Education. ISBN 978-83-7271-519-7.
      Název česky: Videostudie výuky fyziky: Role učebních úloh v procesu osvojování žákovských dovedností
      Název anglicky: Video-study of Physics Education: the Role of Teaching Tasks in the Process of Skills Acquirement.
      RIV/00216224:14410/08:00051072 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. angličtina. Polsko.
      Vaculová, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Trna, Josef (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: videostudy; skills; science education; task
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 7. 9. 2016 18:30.
    13. DVOŘÁK, Ladislav, Tomáš MILÉŘ, Petr NOVÁK, Petr SLÁDEK a Ivana VACULOVÁ. Využití textilních materiálů ve výuce fyzice. In XXVI. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu zaměřené k aktuálním problémům vědy, výchovy, vzdělávání a rozvoje tvůrčího myšlení. Brno: Univerzita obrany, 2008, s. 55-60. ISBN 978-80-7231-511-6.
      Název anglicky: Textile materials in physics education
      RIV/00216224:14410/08:00026513 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Dvořák, Ladislav (203 Česká republika) -- Miléř, Tomáš (203 Česká republika) -- Novák, Petr (203 Česká republika) -- Sládek, Petr (203 Česká republika, garant) -- Vaculová, Ivana (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: textile materials;science education
      Druh sborníku: předkonferenční sborník

      Změnil: doc. RNDr. Petr Sládek, CSc., učo 1617. Změněno: 9. 1. 2009 09:26.

    2007

    1. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Cognitive Motivation in Science Teacher Training. In Science and Technology Literacy in the 21st Century. Volume II. Cyprus: University of Cyprus, 2007, s. 277-284. ISBN 978-9963-8519-8-0.
      Název česky: Poznávací motivace v přípravě přírodovědných učitelů
      Název anglicky: Cognitive Motivation in Science Teacher Training
      RIV/00216224:14410/07:00020987 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Kypr.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Trnová, Eva (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: cognitive motivation; teacher training; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 8. 5. 2008 16:02.
    2. NĚMEC, Jiří a Josef TRNA. Edutainment or Entertainment. Education Possibilities of Didactic Games in Science Education. In Němec, J. (ed.) THE EVOLUTION OF CHILDREN PLAY - 24. ICCP Word Play Conference. Brno: Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno, 2007, s. 55-64. ISBN 978-80-210-4666-5.
      Název česky: Vzdělávání nebo zábava. Vzdělávací možnosti didaktických her v přírodovědném vzdělávání
      Název anglicky: Edutainment or Entertainment. Education Possibilities of Didactic Games in Science Education
      RIV/00216224:14410/07:00026414 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Němec, Jiří (203 Česká republika, garant) -- Trna, Josef (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: science education; edutainment; Game Based Learning; didactic game
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Změněno: 24. 6. 2009 16:25.
    3. NOVÁK, Petr a Josef TRNA. Metoda videostudie jako diagnostický nástroj při realizaci RVP. In Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 3. Rámcové vzdělávací programy. Plzeň: Západočeská univerzita, 2007, s. 195-198. ISBN 978-80-7043-603-5.
      Název česky: Metoda videostudie jako diagnostický nástroj při realizaci RVP
      Název anglicky: The Method of Videostudy as a Diagnostics Tool in the Framework Educational Programme Realisation
      RIV/00216224:14410/07:00020826 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Novák, Petr (203 Česká republika, garant) -- Trna, Josef (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: science education; videostudy; framework educational programme
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 13:16.
    4. TRNA, Josef. PCK a didaktika fyziky. Acta Didactica. Nitra (Slovensko): Fakulta prírodných vied, UKF Nitra, 2007, roč. 2007, č. 2, s. 53-60. ISSN 1337-0073.
      Název česky: PCK a didaktika fyziky
      Název anglicky: PCK and Didactics of Physics
      RIV/00216224:14410/07:00025274 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: pedagogical content knowledge; science education
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 20. 2. 2009 06:59.
    5. TRNA, Josef. PCK a didaktika fyziky. In 50let didaktiky fyziky v ČR. Olomouc: JČMF, Pedagogická fakulta MU, Přírodovědecká fakulta UP, 2007, s. 27-34. ISBN 978-80-244-1786-8.
      Název anglicky: PCK and Didactics of Physics
      RIV/00216224:14410/07:00020622 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: pedagogical content knowledge; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 5. 1. 2013 11:29.
    6. VACULOVÁ, Ivana a Josef TRNA. Role fyzikálních dovedností v RVP ZV. In Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 3. Rámcové vzdělávací programy. Plzeň: Západočeská univerzita, 2007, s. 228-232. ISBN 978-80-7043-603-5.
      Název česky: Role fyzikálních dovedností v RVP ZV
      Název anglicky: The Role of Physical Skills in the Framework Educational Programme
      RIV/00216224:14410/07:00020827 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vaculová, Ivana (203 Česká republika, garant) -- Trna, Josef (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: science education; physics skills; framework educational programme
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 13:16.
    7. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Safety of the Human Body in Hands-on Science Experiments. In HSci2007. Development, Diversity and Inclusion in Science Education. Ponta Delgada (Portugalsko): University of Azores, Portugal, 2007, s. 62-67. ISBN 978-989-95336-1-5.
      Název česky: Bezpečnost lidského těla v jednoduchých přírodovědných experimentech
      Název anglicky: Safety of the Human Body in Hands-on Science Experiments
      RIV/00216224:14410/07:00022375 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Portugalsko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Trnová, Eva (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: safety; hands-on experiments;human body; science education
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 5. 1. 2008 15:22.
    8. TRNA, Josef. Teacher Training in Elementary School Experiments. In Science and Technology Literacy in the 21st Century. Volume I. Cyprus: University of Cyprus, 2007, s. 256-261. ISBN 978-9963-8519-7-3.
      Název česky: Příprava učitelů v jednoduchém školním experimentování
      Název anglicky: Teacher Training in Elementary School Experiments
      RIV/00216224:14410/07:00020985 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Kypr.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: teacher training; simple experiments; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 8. 5. 2008 15:36.

    2006

    1. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Cognitive Motivation in Science Teacher Training. In Science and Technology Education for a Diverse Word. Lublin (Poland): M. Curie-Sklodovska university press, 2006, s. 491-498. ISBN 83-227-2497-7.
      Název česky: Poznávací motivace v přípravě přírodovědných učitelů
      Název anglicky: Cognitive Motivation in Science Teacher Training
      RIV/00216224:14410/06:00015793 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. angličtina. Polsko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Trnová, Eva (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: cognitive motivation; science education; teacher training; motivation techniques
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 11. 5. 2009 19:03.
    2. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Everyday Living and Safe Living in Simple Science Experiments. In Science and Technology Education in the Service of Humankind. 12th IOSTE Symposium. Penang (Malaysia): School of Educational Studies, University Science Malaysia, Penang, 2006, s. 556-561. ISBN 983-2700-39-6.
      Název česky: Každodenní a bezpečný život v jednoduchých přírodovědných experimentech
      Název anglicky: Everyday Living and Safe Living in Simple Science Experiments
      RIV/00216224:14410/06:00015780 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Malajsie.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Trnová, Eva (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: simple school experiments; science education; everyday living; safe living
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 13:19.
    3. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Fyzika a přírodověda v přetlakové láhvi. In Veletrh nápadů učitelů fyziky 11. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006, s. 23-32, 6 s. ISBN 80-244-1491-0.
      Název česky: Fyzika a přírodověda v přetlakové láhvi
      Název anglicky: Physics in compressed-air chamber
      RIV/00216224:14410/06:00016162 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Trnová, Eva (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: overpressure; plastic bottle; science education
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 13:16.
    4. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Science Experimental Skills under Development. In Europe Needs More Scientists. The Role of Eastern and Central European Science Educators. Tartu, Estonia: University of Tartu, 2006, s. 77-84. ISBN 978-9949-11-567-9.
      Název česky: Přírodovědné experimentální dovednosti ve vývoji
      Název anglicky: Science Experimental Skills under Development
      RIV/00216224:14410/06:00016439 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Estonsko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Trnová, Eva (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: science experimental skill; development of skills; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 10. 7. 2007 17:47.

    2005

    1. TRNA, Josef. Didaktika přírodovědy a rámcové vzdělávací programy. In Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 2. Rámcové vzdělávací programy. Plzeň: Západočeská univerzita, 2005, s. 160-166. ISBN 80-7043-418-X.
      Název anglicky: Science Education and Framework Educational Programme
      RIV/00216224:14410/05:00013088 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: science education; interdisciplinary; teacher training; framework educational programme
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 5. 1. 2013 11:42.
    2. TRNA, Josef. Fyzika v jednoduchých pokusech. In DIDFYZ 2004. Information and Communication Technologies in Physics Education. Nitra (Slovensko): FPV UKF a pob. JSMF v Nitre, 2005, s. 167-171. ISBN 80-8050-810-0.
      Název česky: Fyzika v jednoduchých pokusech
      Název anglicky: Physics in Simple Experiments
      RIV/00216224:14410/05:00012496 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Slovensko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: simple experiment; science education; ICT
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 5. 1. 2013 11:40.
    3. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Měříme lidské tělo. In Veletrh nápadů učitelů fyziky 10. Praha: Prometheus, 2005, s. 23-32. ISBN 80-7196-331-3.
      Název anglicky: Human body measuring.
      RIV/00216224:14410/05:00013521 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) -- Trnová, Eva (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: human body; measuring; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 29. 7. 2017 19:40.
    4. TRNA, Josef. Motivation and Hands-on Experiments. In HSci2005. Hands-on Science in a Changing Education. Rethymno (Řecko): University of Crete, 2005, s. 169-174. ISBN 960-88712-1-2.
      URL
      Název česky: Motivace a jednoduché experimenty
      RIV/00216224:14410/05:00012707 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Řecko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: motivation; hands-on experiments;science education
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 5. 3. 2015 16:09.
    5. TRNA, Josef. Nastává éra mezioborových didaktik? Pedagogická orientace. Brno: Konvoj, 2005, roč. 2005, č. 1, s. 89-97. ISSN 1211-4669.
      Název anglicky: The Time of Interdisciplinary Didactics is Coming?
      RIV/00216224:14410/05:00012721 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: interdisciplinary didactics; science education
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 13:16.
    6. TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ, Krystyna SUJAK-LESZ, Jan LESZ a Andrzej KRAJNA. Projekt SYSTEM jako příklad mezinárodního využití ICT v přípravě učitelů přírodovědy. In DIDFYZ 2004. Information and Communication Technologies in Physics Education. Nitra (Slovensko): FPV UKF a pob. JSMF v Nitre, 2005, s. 232-236. ISBN 80-8050-810-0.
      Název česky: Projekt SYSTEM jako příklad mezinárodního využití ICT v přípravě učitelů přírodovědy
      Název anglicky: SYSTEM Project as an Example of International Use of ICT in Science Teacher Training.
      RIV/00216224:14410/05:00012497 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Slovensko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) -- Trnová, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Sujak-Lesz, Krystyna (616 Polsko) -- Lesz, Jan (616 Polsko) -- Krajna, Andrzej (616 Polsko)
      Klíčová slova anglicky: project; science education; ICT; teacher training
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 5. 1. 2013 11:38.

    2004

    1. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Cognitive Motivation in Science Teacher Training. In Science and Technology Education for a Diverse Word dilemmas, needs and partnership. 11th IOSTE Symposium for Central and East European Countries. Lublin (Poland): M. Curie-Sklodovska university press, 2004, s. 223-224. ISBN 83-227-2285-0.
      Název česky: Poznávací motivace v přípravě přírodovědných učitelů
      Název anglicky: Cognitive Motivation in Science Teacher Training
      RIV/00216224:14410/04:00019807 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Polsko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Trnová, Eva (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: cognitive motivation; science education; teacher training; motivation techniques
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 3. 2010 13:14.

    2002

    1. TRNA, Josef. Fyzika na toaletě. Physics on a toilet. In Veletrh nápadů učitelů fyziky. Praha: Prometheus, 2002, s. 23-26. ISBN 80-7196-254-6.
      Název česky: Fyzika na toaletě
      Název anglicky: Physics on a toilet.
      RIV: Stať ve sborníku. Morfologické obory a cytologie. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: simple school experiments; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 26. 7. 2010 14:34.

    2001

    1. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Kompetence a dovednosti žáků jako vzdělávací cíle přírodovědné výuky. In Ciele vyučovania fyziky v novom miléniu. Zbornik referatov z 12. mezdinárodnej konferencie. DIDFYZ 2000. Nitra: Fakulta prírodných vied Univerzity K. Filozófa v Nitre a pobočka JSMF v Nitre., 2001, s. 73-78. ISBN 80-8050-387-7.
      Název anglicky: Pupils Competentions and Skills as Goals of Science Education.
      RIV/00216224:14410/01:00003583 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Slovensko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: competency; skills; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 15:29.

    2000

    1. TRNA, Josef, Andrzej KRAJNA, Leszek RYK, Krystyna SUJAK-LESZ a Agniszka LESZ. Predyspozycje fizykalne dzieci przed nauczaniem fizyki w szkole. Biuletin Informacyjny. Krakow, Poland: COMN, 2000, roč. 1, 18/19, s. 48-52. ISSN 1428-5010.
      Název česky: Žákovské předpoklady před výukou fyziky ve škole.
      Název anglicky: Pupils Physics Gifts before School Physics Teaching.
      RIV/00216224:14410/00:00019668 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. polština. Polsko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) -- Krajna, Andrzej (616 Polsko) -- Ryk, Leszek (616 Polsko) -- Sujak-Lesz, Krystyna (616 Polsko) -- Lesz, Agniszka (616 Polsko)
      Klíčová slova anglicky: gifts; science education
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 4. 4. 2015 15:18.

    1999

    1. TRNA, Josef a Leszek RYK. Innovated Role of Diagnostics in Teaching Science. In Proceedings of the Conference Science Teacher Training 2000. Banská Bystrica, Slovakia: Matej Bel University, Banská Bystrica, 1999, s. 59-64. ISBN 80-8055-149-9.
      Název česky: Inovovaná role diagnostiky v přírodovědné výuce
      Název anglicky: Innovated Role of Diagnostics in Teaching Science.
      RIV: Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Slovensko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Ryk, Leszek (616 Polsko)
      Klíčová slova anglicky: diagnostics; inovation; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 15:03.
    2. TRNA, Josef, Andrzej KRAJNA, Leszek RYK, Krystyna SUJAK-LESZ a Agnieszka LESZ. Predyspozycje fizykalne dzieci przed nauczaniem fizyki w szkole. Problemy studiow nauczycielskich. Krakow, Poland: Wyd. Naukowe WSP, 1999, roč. 1999, č. 20, s. 1-8. ISSN 0239-6769.
      Název česky: Předpoklady žáků před výukou fyziky ve škole.
      Název anglicky: Pupils Physics Gifts before School Physics Teaching.
      RIV: Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. polština. Polsko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Krajna, Andrzej (616 Polsko) -- Ryk, Leszek (616 Polsko) -- Sujak-Lesz, Krystyna (616 Polsko) -- Lesz, Agnieszka (616 Polsko)
      Klíčová slova anglicky: gifts; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 15:21.
    3. TRNA, Josef. Žáci se ptají. Jak je možné jednoduše ukázat princip létání? Matematika, Fyzika, Informatika. Praha: Prometheus JČMF, 1999, roč. 9, č. 4, s. 246. ISSN 1210-1761.
      Název česky: Žáci se ptají. Jak je možné jednoduše ukázat princip létání?
      Název anglicky: Pupils Ask. How is Possible to Simple Demonstrate the Core of Flying?
      RIV: Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: fly; aeromechanics; science education
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 15:26.

    1998

    1. TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Leszek RYK. Alternativní postupy výuky v přípravě učitelů přírodovědných předmětů. In Přínos alternativních škol k optimálnímu rozvoji školské soustavy (sborník ze 7. konference o současných světových otázkách alternativního školství). Olomouc: Pedagogická fakulta UP v Olomouci, 1998, s. 282-285. ISBN 80-7067-832-1.
      Název anglicky: Alternative Teaching Methods in Science Teacher Preparing.
      RIV/00216224:14410/98:00019645 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Trnová, Eva (203 Česká republika) -- Ryk, Leszek (616 Polsko)
      Klíčová slova anglicky: science education; diagnostics; teacher training

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 18. 12. 2006 19:51.
      Přír. čísla: 3201006637
    2. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Didaktický test: Útěk z pevnosti. Brno: CDVU při MU v Brně, 1998, 19 s. Obecná škola po čtvrtém roce ověřování.
      Název anglicky: Diagnostics test: Escape from Fortress.
      RIV/00216224:14410/98:00019644 Výzkumná zpráva. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Trnová, Eva (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: science education; diagnostics test

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 18. 12. 2006 19:51.
    3. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Inovace role přírodovědné úlohy jako vzdělávacího prostředku. In Cesty k tvořivé škole. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1998, s. 387-390. ISBN 80-210-1938-7.
      Název anglicky: Innovated Role of Science Problem as a Educational Means.
      RIV: Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Trnová, Eva (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: innovation; science problem; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 22:42.
    4. TRNA, Josef. Tvořivost v praxi. In Tvořivá škola. Brno: PAIDO, 1998, s. 177-179. ISBN 80-85931-63-X.
      Název anglicky: Creativity in Practice.
      RIV: Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: creativity; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 18:29.

    1997

    1. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Aktuální problémy diagnostiky a evaluace v přírodovědě. In Sborník z 6. konference o současných celosvětových otázkách alternativního školství. Olomouc: UP v Olomouci, 1997, s. 271-274. ISBN 80-7067-679-5.
      Název anglicky: Present Problems in Diagnostics and Evaluation in Natural Science.
      RIV: Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Trnová, Eva (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: diagnostics; evaluation; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 18:25.
    2. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Koordinace přírodovědných vzdělávacích cílů. In Education in the Changing World. Nitra, Slovakia: Univerzita K. Filozofa v Nitre, 1997, s. 424-427. ISBN 80-967339-9-0.
      Název anglicky: Co-ordination of Natural Science Educational Aims.
      RIV: Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Slovensko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Trnová, Eva (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: co-ordination; objectives; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 18:24.
    3. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Zdravý způsob života a jeho motivační role v přírodovědné výuce. In Výchova dětí a mládeže ke zdravému způsobu života na konci XX. století. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně, 1997, s. 259-262. ISBN 80-210-1654-X.
      Název anglicky: A Healthy Way of Life and Its Motivation Role in Teaching Natural Science.
      RIV: Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Trnová, Eva (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: healthy way; motivation; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 18:12.

    1996

    1. TRNA, Josef. Alternativní přírodovědné výukové postupy založené na aktuálních psychologických poznatcích. Brno: PAIDO, 1996, 14 s. Příprava učitelů.1. ISBN 80-85931-21-4.
      Název anglicky: Alternative Teaching Procedures in Natural Science Based on New Psychological Knowledge.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: alternative teaching methods; science education; motivation
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 4. 10. 2013 20:19.
    2. TRNA, Josef, Krystyna SUJAK-LESZ, Andrzej KRAJNA a Leszek RYK. Educational Plans of a Secondary School Students Report 1: Science-Oriented Classes. In 3rd European Conference of Research in Chemical Education. Lublin, Poland: University of M. Curie-Sklod., 1996, s. 296-299.
      Název česky: Vzdělávací plány středoškolských studentů: Přírodovědně zaměřené třídy
      Název anglicky: Educational Plans of a Secondary School Students Report 1: Science-Oriented Classes.
      RIV: Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Polsko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Sujak-Lesz, Krystyna (616 Polsko) -- Krajna, Andrzej (616 Polsko) -- Ryk, Leszek (616 Polsko)
      Klíčová slova anglicky: science education; science classes
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 17:58.
    3. TRNA, Josef. Explanační modely ve výuce fyziky. In Fyzika a didaktika fyziky 2. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně, 1996, s. 68-74. ISBN 80-210-1405-9.
      Název anglicky: Explanation Models in Teaching Physics.
      RIV: Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: explanation models; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 17:55.
    4. TRNA, Josef, Krystina SUJAK-LESZ a Leszek RYK. Klasy autorskie typu science. Wiesci zamkowe. Legnica, Poland, 1996, roč.3, č. 2, s. 7-11. ISSN 1426-0913.
      Název anglicky: Author Classes type Science.
      RIV: Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. polština. Polsko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Sujak-Lesz, Krystina (616 Polsko) -- Ryk, Leszek (616 Polsko)
      Klíčová slova anglicky: author class; science education
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 17:52.
    5. TRNA, Josef. Motivační složka zájmu žáka o fyziku. In Didfyz´94. Samostatné fyzikálne poznávanie žiakov. Nitra, Slovakia: PROTON a JSMF, 1996, s. 93-99.
      Název anglicky: Motivation Component of Pupil Interest of Physics.
      RIV: Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Slovensko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: motivation; interest; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 17:48.
    6. TRNA, Josef a Leszek RYK. Motywacja ucznia w nauczaniu przedmietow przyrodniczich. Wiesci zamkowe. Legnica, Poland, 1996, roč.3, č. 3, s. 40-41. ISSN 1426-0913.
      Název anglicky: Motivation of Pupil in Science Education.
      RIV: Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. polština. Polsko.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Ryk, Leszek (616 Polsko)
      Klíčová slova anglicky: motivation; science education
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 17:45.
    7. TRNA, Josef. Několik pokusů. In Veletrh nápadů učitelů fyziky. Praha: UK v Praze a ZČU v Plzni, 1996, s. 33-37.
      Název anglicky: Several Experiments.
      RIV: Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: experiment; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 17:44.
    8. TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Vzdělávací evaluační standardy v přírodovědě. In Pedagogická diagnostika ´95. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 1996, s. 88-93. ISBN 80-7042-106-1.
      Název anglicky: Educational Evaluative Standards in Natural Science.
      RIV: Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Trna, Josef (203 Česká republika, garant) -- Trnová, Eva (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: standards; science education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 6. 1. 2009 17:31.

    1993

    1. TRNA, Josef. Motivacionni těchnologii v obučenieto po fizika. Fizika. Sofia, Bulgaria, 1993, roč. 29, č. 3, s. 6-8. ISSN 0204-6946.
      Název česky: Motivační techniky ve výuce fyziky.
      Název anglicky: Motivation Teaching Techniques in Physics.
      Pedagogika a školství. ruština. Bulharsko.
      Klíčová slova anglicky: motivation; science education
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Změněno: 4. 10. 2013 21:04.
Zobrazeno: 8. 11. 2024 09:54