VÁCLAVÍK, Ladislav. In quest of similarity: Raising cross-linguistic awareness among Erasmus students learning French. In the 5th International Conference Contemporary Challenges in LSP Teaching. 2021.
VÁCLAVÍK, Ladislav. Learning French through English: students’ beliefs and motivations and the role of English as language medium. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2020, roč. 10, č. 2, s. 25-40. ISSN 1804-9435. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CASALC2020-2-3.
TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva. Key Factors in Teacher Behaviour Enhancing the Emotional Intelligence in Language Learners. In International Conference on Language Education and Testing. 2018.
KATRŇÁKOVÁ, Hana. Encouraging students' independence and motivation in a virtual classroom. Casalc Review. Brno: Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2017, č. 2,roč.7, č. 2, s. 163-175. ISSN 1804-9435.
VÁCLAVÍK, Ladislav. Thinking creatively: Introducing new didactic methods into a course of English for Laboratory Technicians. Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS). De Gruyter, 2016, Vol. 6, Issue 1, s. 33-52. ISSN 2191-611X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/cercles-2016-0002.
SLÁDEK, Petr. How to increase student's motivation to choose a technical profession. In The strategy of engineering education in the reflection of the contemporary era. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2009, s. 56-62. ISBN 978-80-7414-126-3.
TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ, Ivana VACULOVÁ a Petr NOVÁK. Problematika motivace přírodovědně nadaných žáků. In DIDFYZ 2008. Vyučovanie fyziky vo svetle nových poznatkov vedy. Nitra, Slovakia: Univerzita K. Filozofa v Nitre. Fakulta prírodných vied., 2009, 5 s. ISBN 978-80-8094-496-4.
PTÁČEK, Petr. Strategie pozitivního hodnocení jako motivační nástroj při výuce chemických výpočtů na ZŠ. In Vémolová,R. (ed.). XXVII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu. Brno: Univerzita obrany, 2009, s. nestránkováno, 3 s. ISBN 978-80-7231-650-2.
STRÁNSKÁ, Zdenka a Ivana POLEDŇOVÁ. Adequate motivation for learning - a prerequisite for the development of a healthy pupils' development. In Řehulka, E. et al. School and Health 21, 3/2008 Contemporary School Practice and Health Education. 1. vyd. Brno: MSD, s.r.o., 2008, s. 25-30. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-042-5.
TRNA, Josef. Motivation and Hands-on Experiments. In Selected Papers on Hands-on Science. Braga, Portugal: Associacio Hands-on Science Network, Vila Verde, Portugal, 2008, s. 221-230. Hands-on Science Network. ISBN 978-989-95336-2-2.
TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Eva PAVLOVSKÁ. Motivational learning tasks in science education. In 4th International scientific meeting: The impact of recent scientific researches on child's early learning. 2008. ISBN 978-961-6528-83-2.
TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Motivování nadaných žáků přírodovědným experimentem v učebních úlohách. In Výchova a nadání 2. Brno: MSD, 2008, s. 46-56. Výzkumné zprávy 3. ISBN 978-80-7392-055-5.
MUDRÁK, Jiří. Odchod z vrcholového sportu ze subjektivního pohledu: dvě případové studie. In Sport a kvalita života 2008. Brno: Fakulta sportovních studií, MU, 2008, 10 s. ISBN 978-80-210-4716-7.
RYCHNOVSKÝ, Boris. Problematika biologie ve virtuální učebnici pro terénní výuku v Jedovnicích. In Možnosti motivace mládeže ke studiu přírodních věd. Olomouc: UP Olomouc, 2008, s. 60-66. ISBN 978-80-244-2206-0.
TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Přírodovědný experiment v učebních úlohách jako zdroj motivace nadaných žáků. In Učitel a nadaný žák. Brno: MSD, Brno, 2008, s. 206-214. ISBN 978-80-7392-054-8.
TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Přírodovědný experiment v učebních úlohách jako zdroj motivace nadaných žáků. In Učitel a nadaný žák. 2008. ISBN 978-80-7392-053-1.
BLAŽEK, Ladislav. Struktura a motivace zaměstnanců podniků v České republice. In Podnikanie konkurencieschopnosť firiem. Bratislava: Ekonomická univerzita, 2008, s. 13. ISBN 978-80-225-2552-7.
TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. The motivation of gifted students through a natural experiment in learning tasks. In Education and Talent 2. Brno: MSD, 2008, s. 32-46. Výzkumné práce 4. ISBN 978-80-7392-056-2.
NOVOTNÝ, Petr. Adult Education as a Part of Professional Life - Motivation and Participation of Czech Adults. In European Conference of Educational Research 2007, VETNET sessions. 2007.
CHMELOVÁ, Věra. Česká a slovenská klavírní literatura 2. poloviny 20. století. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D. Teoretické reflexe hudební výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2007, roč. 3, č. 1, s. nestránkováno, 9 s. ISSN 1803-1331.
GREGOROVÁ, Ivana. Konkurenceschopnost podniku a skupina zaměstnanci - první fáze vyhodnocování dotazníkového šetření. In Vývojové tendence podniků III. první. Brno: Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita Brno, 2007, s. 181-246, 65 s. ISBN 978-80-210-4466-1.
MATYÁŠ, Václav a Marek KUMPOŠT. Location Privacy Pricing and Motivation. In Proceedings of Privacy-Aware Location-based Mobile Services Workshop (PALMS 07). Los Alamitos, CA, USA: IEEE Computer Society, 2007, s. 11-15. ISBN 1-4244-1241-2.
JANYŠKOVÁ, Anna a Štěpán KONEČNÝ. Motivace obézních pacientů k redukci hmotnosti - Aneb proč chtějí obézní ženy a muži hubnout? Sociální procesy a osobnost, Telč, 2007.
TRNA, Josef. Motivational Problem Exercises Based on Simple Experiments. In Science and Technology Literacy in the 21st Century. Volume II. Cyprus: University of Cyprus, 2007, s. 15-24. ISBN 978-9963-8519-8-0.
STRÁNSKÁ, Zdenka a Ivana POLEDŇOVÁ. Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV s mezinárodní účastí pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU, České Budějovice, 12. 9.-14. 9. 2007 (CD-ROM). 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2007, s. 50-56. ISBN 978-80-7040-991-6.
STRÁNSKÁ, Zdenka a Ivana POLEDŇOVÁ. Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy. In Jandová, R. (Ed.): Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník anotací XV. konference ČAPV s mezinárodní účastí pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU. České Budějovice: JU, 2007 (s. 81). 2007. ISBN 978-80-7040-987-9.
SOUKOPOVÁ, Jana a Ladislav KAVŘÍK. Pozitivní motivace zadavatelů veřejných zakázek. In Teoretické a praktické aspekty veřejných financí. Praha: VŠE v Praze, 2007, s. 111-118. ISBN 978-80-903654-2-1.
CÍDLOVÁ, Hana a Pavel GALLE. Společenské karetní hry s chemickou problematikou. Bedrník - časopis pro ekogramotnost. 2007, roč. 5, č. 6, s. 25-27. ISSN 1801-1381.
SLOVÁČKOVÁ, Zuzana, Jaroslava DOSEDLOVÁ a Helena KLIMUSOVÁ. Tělesná hmotnost, míra podkožního tuku a motivace vysokoškolských studentů k fyzické aktivitě. In Sborník z konference Sociální procesy a osobnost v Telči 2007. Brno: PsÚ FF MU, 2007, s. 51-60. ISBN 978-80-969628-4-6.
MUDRÁK, Jiří. Vývoj nadání z pohledu nadaných dětí a jejich rodičů: Vícepřípadová studie. In Sociální procesy a osobnost 2007. Brno: Psychologický ústav FF MU, 2007, s. 312-320. ISBN 978-80-7392-016-6.
VRBAS, Jaroslav, Marek TRÁVNÍČEK, Jiří NYKODÝM a Petr KOLÁŘ. BRÄNNBALL nejvhodnější pálkovací hra pro děti na základní škole. In Sport a kvalita života 2006. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 138-143, 5 s. ISBN 80-7043-443-0.
MUDRÁK, Jiří. Čtyři cesty k vrcholu: Kvalitativní studie vývoje sportovního výkonu. In Sport a kvalita života. Brno: Masarykova Universita, 2006, 10 s. ISBN 80-210-4145-5.
DVOŘÁK, Ladislav. Google Earth ve výuce. In XXIV International Colloquium on the Acquisition Process Management. Brno: University of Defence, Faculty of Economics and Management, 2006, 9 s. ISBN 80-7231-139-5.
CÍDLOVÁ, Hana a Jaromír TOUŠEK. III. Fyzikální chemie. In Chemická olympiáda : 43. ročník : 2006-2007 : školní kolo : kategorie A a E : soutěžní úlohy studijní a praktické části. 1. vyd. Praha: Národní institut dětí a mládeže MŠMT, 2006, s. 16-18. Petr Holzhauser. ISBN 80-86784-32-0.
CÍDLOVÁ, Hana, Michaela ZEMANOVÁ a Emílie MUSILOVÁ. Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením II. In XXIV International Colloquium on the Acquisition Process Management. Brno: University of Defence, Faculty of Economics and Management, 2006, 7 s. ISBN 80-7231-139-5.
DVOŘÁK, Ladislav. Physicus - Návrat - počítačová hra ve výuce fyziky. In Zborník referátov zo 15. mezinárodnej konferencie DIDFYZ 2006 - Rozvoj schopností žiakov v prírodovednom vzdelávaní. Račkova dolina, SR: JSMF v Nitre, 2006, 4 s. ISBN 978-80-8094-083-6.
MORÁVEK, Antonín. Proč si žáci nedají poradit? Školní sport : časopis pro sportovce ze základních a středních škol a učilišť. Praha: Agentura Sprint, 2006, roč. 2005/2006, č. 5, s. 12.
KOHOUTEK, Rudolf. Psychologie osobnosti a zdraví žáka. První. Brno: Masarykova univerzita, pedagogická fakulta, 2006, 167 s. Výzkumný záměr Škola a zdraví. ISBN 80-210-4077-7.
DIVÍNOVÁ, Radana. Cybersex as the Form of the Internet Communication: Motivation of the Users. In Cyberspace 2004: Normative Framework. Brno: Masarykova univerzita v Brne, 2005, s. 149-154. ISBN 80-210-3690-7.
DIVÍNOVÁ, Radana. Cybersex, jeho přitažlivost a specifika. Uherské Hradiště: Poradenská skupina Extima, Sexuologická společnost České lékařské společnosti, Společnost pro plánování rodiny a sexuální výchovu, Česká systemická společnost, 2005.
BRYCHOVÁ, Alice. Evropské jazykové portfolio a sebehodnocení jako podpora autonomie v procesu učení se cizímu jazyku. In Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. 1. vyd. Brno: Pdf MU, 2005, s. 58-64. ISBN 80-210-3919-1.
FILO, Petr. Konzistence hodnotového systému podniku ve vztahu k jeho konkurenceschopnosti. In Vývojové tendence podniků. Brno: ESF MU Brno, 2005, s. 75-83. ISBN 80-210-3847-0.
CÍDLOVÁ, Hana, Ivana BRŇOVJÁKOVÁ, Helena HLAVIČKOVÁ, Hana NOVÁČKOVÁ a Emilie MUSILOVÁ. Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením. In XXIII. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Brno: Univerzita obrany, Fakulta ekonomiky a managementu, 2005, 9 s. ISBN 80-85960-92-3.
TRNA, Josef. Motivation and Hands-on Experiments. In HSci2005. Hands-on Science in a Changing Education. Rethymno (Řecko): University of Crete, 2005, s. 169-174. ISBN 960-88712-1-2.
DVOŘÁK, Ladislav. Physicus - PC hra při výuce fyziky. In ... ABY FYZIKA ŽÁKY BAVILA 2. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, s. 67 - 71. ISBN 80-244-1181-4.
DIVÍNOVÁ, Radana. Psychological Background of Cybersexual Activities : Qualitative Survey of Specific Computer Mediated Communication (among Czech Users). In Abuse: The Dark Side of Human-Computer Interaction. Řím, Itálie: Antonella De Angeli, Sheryl Braman, Peter Wallis, 2005, s. 38-44, 72 s.
BLAHUTKOVÁ, Marie, Ladislav BEDŘICH a Martin SEBERA. Psychologická charakteristika osobnosti vysokoškolského studenta v oboru tělesná výchova. In Tělesná výchova, sport a rekreace v procesu současné globalizace. první. Olomouc: UP Olomouc, 2005, s. 221-226. ISBN 80-244-1116-4.
CÍDLOVÁ, Hana, Michal BŘÍZA, Eva LOMOVCIVOVÁ a Libor ŠKARVADA. Společenské hry jako motivační prostředek ve výuce chemie - interaktivní verze. In XXIII. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Brno: Univerzita obrany, Fakulta ekonomiky a managementu, 2005, 5 s. ISBN 80-85960-92-3.
BERGEROVÁ, Martina, Michal BŘÍZA, Hana CÍDLOVÁ, Pavel GALLE, Jana HOLÁSKOVÁ, Eva LOMOVCIVOVÁ, Jiří MATYÁŠEK, Emilie MUSILOVÁ a Libor ŠKARVADA. Společenské karetní hry s chemickou problematikou. 2005.
SLEZÁKOVÁ, Ivana. Teaching ICT in English: CLIL Lessons in Elementary Schools. In Intensive Programme TiFoLa. Paido. Brno, 2005, s. 92-101, 140 s. 219. publikace. ISBN 80-7315-109-X.
GREGOROVÁ, Ivana. Vztahy podniku ke svým zaměstnancům a jejich vliv na konkurenceschopnost podniku. In Vyvojové tendence podniků (Svazek II.). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, s. 85-113, 28 s. ISBN 80-210-3847-0.
DVOŘÁK, Rudolf. Závěr 6. semináře z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Plénum semináře. In MÜNSTEROVÁ, Eva a Emanuel ONDRÁČEK. Hodnocení kvality vysokých škol. První vydání. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2005, s. 239 - 243. ISBN 80-7044-652-8.
BENEŠOVÁ, Pavla. Emotionen sind unsere Energie. In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, s. 10-15. ISBN 80-210-3517-X.
MAREŠ, Petr. Faktory a úroveň motivace k zaměstnávání. In Český trh práce a Evropská strategie zaměstnanosti. Brno: Masarykova univerzita, 2004, s. 100-113. není. ISBN 80-210-3867-5.
CÍDLOVÁ, Hana, Luděk JANČÁŘ, Eva LOMOVCIVOVÁ a Emilie MUSILOVÁ. Pexeso a kvarteto jako motivační prvek v chemii. Biologie, chemie, zeměpis. Praha: SPN a Fortuna, 2004, roč. 13, č. 4, s. 183-185. ISSN 1210-3349.
ČECH, Tomáš a Petr SOJÁK. Sociální pedagogika z pohledu začínajících studentů oboru. In Socialia Olomouc 2003. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 2004, s. 166-169. ISBN 80-244-0878-3.
DVOŘÁK, Ladislav. Využití ping-pongových míčků ve fyzice. In Veletrh nápadů učitelů fyziky IX. Sv.2. Vyd. I. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně, 2004, s. 21 - 26. ISBN 80-7315-087-5.
LOMOVCIVOVÁ, Eva a Hana CÍDLOVÁ. Hrajeme si v chemii. In XXI. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Vyškov: Vysoká vojenská škola pozemního vojska ve Vyškově, 2003, s. 33-33.
NOSEK, Jakub. Impact of internal factors on a team's efficiency. In Business Development and European Community. 2003. vyd. Brno: Vysoké učení technické Brno, 2003, 10 s.
STRÁNSKÁ, Zdenka. Motivace adeptů učitelství k volbě učitelské profese (poster). In Zborník príspevkov "Psychologické dni" Trenčín, 17.- 19.9. 2003: Práca a jej kontexty, Ed.: Ivan Sarmány Schuller. 1. vyd. Bratislava: Stimul, 2003, s. 414-422. ISBN 80-88982-75-8.
ŠMAJSOVÁ BUCHTOVÁ, Božena. Vedení pracovních týmů, komunikace, motivace. In Rektořík, J., Šelešovský, J. a kol.: Obecná část vzdělávání vedoucích úředníků ÚSC. Brno: Vydavatelství MU, 2003, s. 80-89, 9 s. ISBN 80-216-3278-2.
JANČÁŘ, Luděk, Hana CÍDLOVÁ, Radek GALÁŠ a Emilie MUSILOVÁ. Motivační úlohy typu chemický text. Chemické listy. Praha: Česká chemická společnost, 2002, roč. 96, č. 6, s. 455. ISSN 0009-2770.
BLAHUTKOVÁ, Marie. Výkonová motivace učitelů ve vztahu k duševnímu zdraví. In Učitelé a zdraví 4. první. Brno: nakl. Pavel Křepela, 2002, s. 61-65. ISBN 80-902653-9-4.
NAVRÁTIL, Vladislav. Poznámka k motivaci studentů fyziky. In XIX. Vědecké kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Vyškov: VVŠ pozemního vojska ve Vyškově, 2001, s. 232-235. ISBN 80-7231-071-2.
LOKŠOVÁ, Irena a Jozef LOKŠA. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Portál. Praha: Portál, 1999, 199 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-205-X.
LINKESCHOVÁ, Dana a Radek DOHNAL. Teorie řízení, vedení a řízení lidí ve stavebnictví. Brno: FAST VUT v Brně, Ústav stavební ekonomiky a řízení, 1999, 107 s.
DOKULIL, Miloš. Morální hodnoty v současné etice a morálce. In Teoretické otázky etiky. Prešov: PVT Bratislava, 1998, s. 61-84. sv. 1. ISBN 80-88859-15-8.
TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Zdravý způsob života a jeho motivační role v přírodovědné výuce. In Výchova dětí a mládeže ke zdravému způsobu života na konci XX. století. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně, 1997, s. 259-262. ISBN 80-210-1654-X.
TRNA, Josef. Alternativní přírodovědné výukové postupy založené na aktuálních psychologických poznatcích. Brno: PAIDO, 1996, 14 s. Příprava učitelů.1. ISBN 80-85931-21-4.
TRNA, Josef. Motivace žáka jako integrační prvek technologie výuky fyziky. In Didaktické technologie v profesní přípravě učitelů fyziky. České Budějovice: Pedagogická fakulta JČU, 1996, s. 29-32.
TRNA, Josef. Motivační složka zájmu žáka o fyziku. In Didfyz´94. Samostatné fyzikálne poznávanie žiakov. Nitra, Slovakia: PROTON a JSMF, 1996, s. 93-99.
TRNA, Josef a Leszek RYK. Motywacja ucznia w nauczaniu przedmietow przyrodniczich. Wiesci zamkowe. Legnica, Poland, 1996, roč.3, č. 3, s. 40-41. ISSN 1426-0913.
TRNA, Josef. Motivační účinek fyzikálních učebních pomůcek. In Fyzikální učební pomůcky, jejich tvorba a užití. Plzeň: Pedagogická fakulta ZčU, 1995, s. 57-60. ISBN 80-7043-187-3.
TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Diagnostika ve výuce fyziky a motivace žáka. In Pedagogická diagnostika´93. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 1994, s. 115-117. ISBN 80-7042-074-X.
TRNA, Josef. Problémová úloha jako jeden ze zdrojů motivace žáka ve výuce fyziky. In Fyzika a didaktika fyziky 1. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně, 1994, s. 81-91. ISBN 80-210-0860-1.
TRNA, Josef. Utváření dovednosti učitele fyziky motivovat žáka. In Profesionální příprava učitele fyziky. Olomouc: Přírodovědecká fakulta UP a FPS JČMF, 1994, s. 50-51.
BUCHTOVÁ, Božena. Úvod do psychologie osobnosti : studijní text pro distanční studium ESF MU. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1993, 38 s. I. ISBN 80-210-0756-7.