Your selection contains 47 outcomes. Edit selection.
Filter publications

    2024

    1. PROCHÁZKA, Jakub, Pavol KACMAR, Tereza LEBEDOVÁ, Ludmila DUDÁŠOVÁ and Martin VACULÍK. The Revised Compound Psychological Capital Scale (CPC-12R): Validity and cross-cultural invariance in an organizational context. International Journal of Mental Health and Addiction. New York: Springer, 2024, 22 pp. ISSN 1557-1874. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/s11469-023-01135-6.

    2023

    1. KOŠATKA, David. Analýza pedagogické reflexe vzdělávání v imerzivní virtuální realitě (Analysis of pedagogical reflection of education in immersive virtual reality). 2023.
    2. KOŠATKA, David, Markéta KOŠATKOVÁ, Nicola Catherine FOŘTOVÁ, Alžběta ŠAŠINKOVÁ and Michal ČERNÝ. Implementing Didactic Principles in VR for Language Education. Online. MUNI Press, 2023, p. 57-85, 28 pp. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023-3.
    3. WILLIAMS, Christopher. It’s complicated: The relationship between lexis, syntax and proficiency. Discourse and Interaction. Brno: Masarykova Universita, 2023, vol. 16, No 2, p. 124-144. ISSN 1802-9930. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/DI2023-2-124.
    4. ŠAŠINKA, Čeněk, Michal ČERNÝ, Nicola Catherine FOŘTOVÁ, Jiří RAMBOUSEK, Zdeněk STACHOŇ, Alžběta ŠAŠINKOVÁ, David KOŠATKA, Markéta KOŠATKOVÁ, Kateřina JOCHECOVÁ, Hana ŠVEDOVÁ and Anna DOHNÁLKOVÁ. Learning and Teaching in Virtual Reality. Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments. Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 121 pp. ISBN 978-80-280-0500-9. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023.
    5. WILLIAMS, Christopher. Lexical complexity measures as indicators of essay quality. Online. Hradec Králové: Department of English Language and Literature Faculty of Education University of Hradec Králové, 2023, p. 91 - 99.
    6. KOŠATKA, David. Managing Stressful Situations and Promoting Teachers' Well-being Through Somatic-Cognitive Experience in a Responsive Computer Simulation. In Managing Stressful Situations and Promoting Teachers' Well-being Through Somatic-Cognitive Experience in a Responsive Computer Simulation. 2023.
    7. KOŠATKA, David. Preparing novice teachers for stressful classroom situations through somatic-cognitive experience in a responsive virtual reality simulation. In ISATT 2023 - International Study Association on Teachers and Teaching. 2023.
    8. OVERCHUK, Victoria, Oksana KONONENKO, Sofiia BEREZKA, Nina LIESNICHENKO, Iryna OSTOPOLETS and Natalia LAPSHOVA. PSYCHOSOCIAL REHABILITATION UNDER LONG-TERM STRESS: A RELEVANT APPROACH FOR EFFECTIVELY ACHIEVING RESULTS. AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH. HRADEC KRALOVE: Magnanimitas, 2023, vol. 13, No 1, p. 99-104. ISSN 1804-7890.
    9. WILLIAMS, Christopher. The interplay between syntactic and lexical complexity. In V. Janíková,& S. Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků. VI. Brno: Masarykova univerzita, 2023, p. XX-XX, 10 pp.

    2022

    1. KOŠATKA, David. Fragmentation of the Information Space as a Chance to Transforming the Preparation of Future Teacher. In ECER 2022 - European Educational Research Association. 2022.
    2. VANDER, Jiří and Sofiia BEREZKA. Jak se vyrovnat se ztrátou? (How to cope with a loss?). In Masarykova univerzita. Psychologické konzultace pro studenty. Brno: Masarykova univerzita, 2022.
    3. FILIP, Miroslav, Dominik KOVÁŘ, Michaela JALŮVKOVÁ, Laura JAKALOVÁ, Nikola KEBRLOVÁ, Jakub KOCYAN, Kamila LÁTALOVÁ, Angelika POULOVÁ, Ivana SOCHOVÁ, Kamila UVÍROVÁ and Patrik BRTINSKÝ. Jak souvisí stres, nedůvěra a nedodržování protiepidemických opatření? – Konstruktivistický pohled na negativní jevy pandemické doby. (What is the connection between stress, distrust, and non-compliance with public health measures? - A constructivist view of negative phenomena during the pandemic times). E-psychologie. Olomouc: Českomoravská psychologická společnost, 2022, vol. 16, No 1, p. 1-30. ISSN 1802-8853. Available from: https://dx.doi.org/10.29364/epsy.433.
    4. BURIÁNKOVÁ, Iva, Anna MOLÍKOVÁ, Monika VÍTĚZOVÁ, Vladimír ONDERKA, Tomáš VÍTĚZ, Iva URBANOVÁ, Nikola HANIŠÁKOVÁ, Martin ČERNÝ, David NOVÁK, Jan LOCHMAN, Josef ZEMAN, Jakub JAVŮREK, Markéta MACHÁLKOVÁ, Linda DENGLER and Harald HUBER. Microbial Communities in Underground Gas Reservoirs Offer Promising Biotechnological Potential. Fermentation. MDPI, 2022, vol. 8, No 6, p. 1-16. ISSN 2311-5637. Available from: https://dx.doi.org/10.3390/fermentation8060251.
    5. KOŠATKA, David. Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů (THE POSSIBILITIES OF USING VIRTUAL REALITY AND DIGITAL TECHNOLOGIES FOR EDUCATION AND TEACHER TRAINING). In 30. konference ČAPV, 2022. 2022.
    6. HEREC, Jonáš, Jaroslav SÝKORA, Kamil BRAHMI, David VONDRÁČEK, Oldřiška DOBEŠOVÁ, Martin SMĚLÍK, Martin VACULÍK and Jakub PROCHÁZKA. Reflection and Reasoning in Moral Judgment : Two Preregistered Replications of Paxton, Ungar, and Greene (2012). Cognitive Science. Hoboken: Wiley, 2022, vol. 46, No 7, p. 1-11. ISSN 0364-0213. Available from: https://dx.doi.org/10.1111/cogs.13168.

    2021

    1. SVĚTLÁK, Miroslav, Pavla LINHARTOVÁ, Terézia KNEJZLÍKOVÁ, Jakub KNEJZLÍK, Barbora KÓŠA, Veronika HORNÍČKOVÁ, Kristýna DVOŘÁČKOVÁ, Klaudia LUČANSKÁ, Alena SLEZÁČKOVÁ and Rastislav ŠUMEC. Being Mindful at University: A Pilot Evaluation of the Feasibility of an Online Mindfulness-Based Mental Health Support Program for Students. Online. In Rachel Kowert , Christopher J. Ferguson , Paul C. Fletcher, Doris Rusch. Digital Games and Mental Health. Lausanne: Frontiers, 2021, p. 130-142. Neveden. ISBN 978-2-88971-461-2. Available from: https://dx.doi.org/10.3389/978-2-88971-461-2.
    2. SVĚTLÁK, Miroslav, Pavla LINHARTOVÁ, Terézia KNEJZLÍKOVÁ, Jakub KNEJZLÍK, Barbora KÓŠA, Veronika HORNÍČKOVÁ, Kristýna JAROLÍNOVÁ, Klaudia LUČANSKÁ, Alena SLEZÁČKOVÁ and Rastislav ŠUMEC. Being Mindful at University: A Pilot Evaluation of the Feasibility of an Online Mindfulness-Based Mental Health Support Program for Students. Frontiers in Psychology. Lausanne: Frontiers, 2021, vol. 11, JAN 2021, p. 1-16. ISSN 1664-1078. Available from: https://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2020.581086.
    3. ŠVIHÁLKOVÁ, Šárka. Čím víc je přivírám, tím víc mé oči vidí… (When Most I Wink Then Do Mine Eyes Best See…). Online. In doc. PhDr. Alice Jedličková, CSc.; Mgr. et Mgr. Stanislava Fedrová, Ph.D. Já z hvězd svou moudrost nevyčet… Studenstký sborník intermediálních analýz. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2021, p. 24-29, 89 pp. ISBN 978-80-210-8469-8. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8469-2021.
    4. SEDLÁKOVÁ, Markéta and David KOŠATKA. Identities in the Era of Globalisation. Reflection on International Experience as a Tool for Culturally Responsive and Inclusive Education. Pedagogika. Charles University in Prague, 2021, vol. 4, No 71, p. 553-570. ISSN 0031-3815.
    5. JEDLIČKOVÁ, Alice, Stanislava FEDROVÁ, Martina JANÁKOVÁ, Matěj KOS, Michaela KOUTSKÁ, Veronika KUBECOVÁ, Tereza NAHODILOVÁ, Lucie PETREKOVÁ, Anastasiia SYROTA, Veronika ŠAŠALOVÁ, Šárka ŠVIHÁLKOVÁ, Ondřej TROJAN and Adam VRCHLABSKÝ. Já z hvězd svou moudrost nevyčet… Studentský sborník intermediálních analýz (Not from the stars do I my judgment pluck…. Students’ analytical papers on intermediality). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 89 pp. ISBN 978-80-210-8469-8. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8469-2021.
    6. SEDLÁKOVÁ, Markéta, David KOŠATKA and Michal ČERNÝ. Kritická reflexe rekonfigurace epistemického filtru jako předpoklad pro sociální práci (Critical Reflection on the Reconfiguration of an Epistemic Filter as a Prerequisite for Social Work). Sociální práce / Sociálna práca / Czech and Slovak Social Work. Asociace vzdělavatelů v sociální práci (ASVSP), 2021, vol. 21, No 6, p. 125-145. ISSN 1213-6204.
    7. SVĚTLÁK, Miroslav, Šárka DAŇHELOVÁ, Barbora KÓŠA, Alena SLEZÁČKOVÁ and Rastislav ŠUMEC. Self-compassion in medical students: a pilot study of its association with professionalism pressure. BMC Medical Education. London: BMC, 2021, vol. 21, No 1, p. 1-7. ISSN 1472-6920. Available from: https://dx.doi.org/10.1186/s12909-021-02930-2.
    8. MIKULOVÁ, Monika, Markéta VENYŠOVÁ and Šárka ŠVIHÁLKOVÁ. Úloha Kariérního centra MU při spolupráci se zaměstnavateli (Career Centre MU and Cooperating with Employers). In Role of Universities in the Regional Development (RURD) 2021. 2021.
    9. OČENÁŠEK, Vojtěch, Kateřina WOLFOVÁ and Zuzana SLOVÁČKOVÁ. Work engagement of primary school teachers in the context of self-determination theory. Online. In Gómez Chova, L.; López Martínez, A.; Candel Torres I. ICERI2021 Proceedings. Seville: IATED Academy, 2021, p. 3591-3599. ISBN 978-84-09-34549-6. Available from: https://dx.doi.org/10.21125/iceri.2021.0866.

    2020

    1. OČENÁŠEK, Vojtěch and Libor KOMÁREK. Congroo FAIR - aplikace sebedeterminační teorie v kariérním poradenství (Congroo FAIR - aplication of the self-determination theory in the field of career counselling). In Evropská online konference “Kariérové poradenství a vzdělávání ve světě vzhůru nohama”. 2020.
    2. KRMÍČEK, Lukáš, Jaromír ULRYCH, Petra ŠIŠKOVÁ, Simona KRMÍČKOVÁ, Petr ŠPAČEK and Šárka KŘÍŽOVÁ. Geochemistry and Sr-Nd-Pb isotope characteristics of Miocene basalt-trachyte rock association in transitional zone between the Outer Western Carpathians and Bohemian Massif. Geologica Carpathica. Bratislava: Veda, Publishing House of the Slovak Academy of Sciences, 2020, vol. 71, No 5, p. 462-482. ISSN 1335-0552. Available from: https://dx.doi.org/10.31577/GeolCarp.71.5.6.
    3. LINHARTOVÁ, Pavla, Adéla LÁTALOVÁ, Richard BARTEČEK, Jan ŠIRŮČEK, Pavel THEINER, Anastasia EJOVA, Pavlína HLAVATÁ, Barbora KÓŠA, Barbora JEŘÁBKOVÁ, Martin BAREŠ and Tomáš KAŠPÁREK. Impulsivity in patients with borderline personality disorder : a comprehensive profile compared with healthy people and patients with ADHD. Psychological Medicine. New York: Cambridge University Press, 2020, vol. 50, No 11, p. 1829-1838. ISSN 0033-2917. Available from: https://dx.doi.org/10.1017/S0033291719001892.

    2019

    1. KOMÁREK, Libor. Career Management Skills – důležitost jejich aplikace a možnosti měření (Career Management Skills - the importance of their application and possibilities of measurement). Kariérové poradenstvo v teórii a praxi. 2019, vol. 2019, No 15, p. 6-17. ISSN 1338-8231.
    2. KOMÁREK, Libor. Career Management Skills – The Importance of Their Application and Possibilities of Measurement /poster/. In IAEVG Conference 2019 - Career Guidance for Inclusive Society. 2019.
    3. KELEMEN, Peter, Jan ŠEVČÍK, Jiří HASALÍK, Radim KOCHAŇ, Ondřej STRAŠIL and Eva BORN. Connection between national culture and individual mindfulness. Online. In Giovanni Schiuma, Paola Demartini, Min-Ren Yan. Knowledge Ecosystems and Growth. Matera (Italy): Institute of Knowledge Asset Management, Arts for Business Institute, University of Basilicata, 2019, p. 2250-2261. ISBN 978-88-96687-12-3.
    4. MICHELE, Lukáš, Simona LIPTÁKOVÁ, Alexandra OCÁSKOVÁ, Hana HLOBILOVÁ, Tereza KAŠKOVÁ, Agáta PŘIKRYLOVÁ, Martin VACULÍK and Jakub PROCHÁZKA. Imaginace jídla a jeho konzumace : čím více na to myslíme, tím méně toho sníme (How imagination influences consummation: The more you think about it, the less you eat). E-psychologie. Praha: Českomoravská psychologická společnost, 2019, vol. 13, No 2, p. 1-12. ISSN 1802-8853. Available from: https://dx.doi.org/10.29364/epsy.340.
    5. KOMÁREK, Libor. Jak na práci pod tlakem (How to work under pressure). In Konference Young Dentist - Snažší cesta k lepší praxi 2019. 2019.
    6. MIKULOVÁ, Monika. Noc vědců - prezentace inovativních přístupů Masarykovy univerzity. 2019.
    7. MIKULOVÁ, Monika. Vědeckopopularizační aktivity Masarykovy univerzity pro žáky a studenty ZŠ a SŠ. In Konference Středisek služeb školám. 2019.

    2018

    1. TVRDOŇOVÁ, Michaela, Lena ASCHER, Norbert JAKUBOWSKI, Marcela VLČNOVSKÁ, Markéta VACULOVIČOVÁ, Viktor KANICKÝ and Tomáš VACULOVIČ. A new approach of antibodies labeling (NPs) by immunoassay with LA-ICP-MS detection. In European Symposium on Atomic Spectrometry. 2018.
    2. KOMÁREK, Libor. Jak vystavět kariéru (How to build your career). In Snažší cesta k lepší praxi. 2018.
    3. TULINSKÁ, Hana. Kariérní poradenství a online vzdělávání (Career counseling and Online education). In Konference kariérové poradenství v lokální a globální síti. 2018.
    4. TULINSKÁ, Hana. Otevřený webový Kurz práce s informacemi (Open web-based Information literacy course). In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2018. 2018. ISBN 978-80-7435-718-3.
    5. POLANSKÁ, Hana, Marcela VLČNOVSKÁ, Monika KRATOCHVÍLOVÁ, Michaela TVRDOŇOVÁ, Martina RAUDENSKÁ, Tomáš VIČAR, Veronika DILLINGEROVÁ, Viktor KANICKÝ, Tomáš VACULOVIČ and Michal MASAŘÍK. Renální distribuce mědi a platiny – myší model. In XLII. Brněnské onkologické dny. 2018. ISSN 0862-495X.
    6. TVRDOŇOVÁ, Michaela, Lena ASCHER, Norbert JAKUBOWSKI, Marcela VLČNOVSKÁ, Viktor KANICKÝ and Tomáš VACULOVIČ. Simultaneous imaging of proteins and elements in tissues by LA-ICP-MS. In 16th Czech - Slovak Spectroscopic Conference 2018. 2018. ISBN 978-80-88195-06-1.
    7. VLČNOVSKÁ, Marcela, Michaela TVRDOŇOVÁ, Markéta VACULOVIČOVÁ and Tomáš VACULOVIČ. Utilization of antibody-nanoparticle conjugates as a tool for immunochemistry with ICP-MS detection. In Cerkal, R.; Belcredi, N.B.; Prokesova, L. PROCEEDINGS OF 25TH INTERNATIONAL PHD STUDENTS CONFERENCE (MENDELNET 2018). BRNO: MENDEL UNIV BRNO, FAC AGRONOMY, 2018, p. 548-552. ISBN 978-80-7509-597-8.
    8. HIDEGOVÁ, Simona, Juraj JAKUBÍK, Jana SVAČINOVÁ, Dominik NEDOMA, Zuzana KAŠČÁKOVÁ, Martin FABŠÍK, Jana HRUŠKOVÁ, Manlio VINCIGUERRA, Jan NOVÁK and Zuzana NOVÁKOVÁ. Význam bioimpedančnej pulzovej krivky u diabetikov (Pulse wave determined by bioimpedance method in diabetic patients). In 46. pracovní konference Komise experimentální kardiologie. 2018. ISSN 1801-6103.

    2015

    1. HLOUŠKOVÁ, Lenka, Jitka FERDANOVÁ, Šárka KARMAZÍNOVÁ and Jana VESELÁ. Inovace poradenských služeb Kariérního a poradenského centra MU. In konference Asociace vysokoškolských poradců "Reflexe poradenské praxe na vysokých školách v ČR a v zahraničí". 2015.

    2011

    1. KARMAZÍNOVÁ, Šárka and Jana ČIHOUNKOVÁ. Skupinový koučink a praxe v Assessment centrech. In URYCHOVÁ, E., ČIHOUNKOVÁ, J., KRUPIČKA, L.: Aktuální trendy Vysokoškolského poradenství – Trendy, metody, aktuální otázky. Brno: Asociace vysokoškolských poradců, o.s.vysokoškolských poradců, o.s., 2011. ISBN 978-80-260-1198-9.

    2009

    1. JENNE, Dalibor, Šárka KARMAZÍNOVÁ and Václav UZEL. Studenti radí studentům: Studentští poradci Masarykovy univerzity (Students Advise to Students: Students Counsellors at the Masaryk's University). In Vysokoškolské poradenství versus vysokoškolská pedagogika: Sborník příspěvků. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, Institut vzdělávání a poradenství, 2009, p. 126-132. ISBN 978-80-213-2007-9.

    2008

    1. BLAHUTKOVÁ, Marie, Eva MATĚJKOVÁ and Šárka KARMAZÍNOVÁ. Podíl psychomotorické terapie na kvalitě života seniorů (The Share of psychomotor Therapy on Quality of Life). In Optimální působení tělesné zátěže. první. Hradec Králové: Pedagogická fakulta UHK, 2008, p. 1-5. ISBN 978-80-7041-994-6.
Display details
Displayed: 17/8/2024 20:13