Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2016

    1. ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Radim ŠÍP, Blanka PRAVDOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jan SLAVÍK, Barbora ŠIMŮNKOVÁ a James LAWLEY. Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 223 s. Pedagogika v teorii a praxi, svazek 4. ISBN 978-80-210-8428-5.

    2010

    1. KAZELLEOVÁ, Jitka a Tamara VÁŇOVÁ. CLIL do škol. In Cudzie jazyky a kultúry v škole 7. 1. vyd. Nitra: PF UKF v Nitre, 2010, s. 28 - 31. ISBN 978-80-8094-775-0.

    2009

    1. JANÍK, Tomáš. K možnostem rozvíjení učitelových didaktických znalostí obsahu. In JANÍK, Tomáš a kol. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido, 2009, s. 9-16. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-247-2429-4.
    2. JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ a Kateřina VLČKOVÁ. Kurikulum - výuka - školní klima - učitelské vzdělávání: Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 72 s. 1/09. ISBN 978-80-210-4771-6.
    3. JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Michaela DVOŘÁKOVÁ, Alena HOŠPESOVÁ, Marcela JANÍKOVÁ, Ulrich KATTMANN, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Nataša MAZÁČOVÁ, Hana LUKÁŠOVÁ, Jan SLAVÍK, Naďa STEHLÍKOVÁ, Vlastimil ŠVEC a Marie TICHÁ. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 148 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-176-8.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana. Učitelé cizího jazyka - zrušení bariér? Pedagogická orientace. Brno: ČSPd - Konvoj, 2009, roč. 19, č. 1, s. 88-92. ISSN 1211-4669.
    5. JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Petr KNECHT a Petr NAJVAR. Video jako prostředek rozvíjení učitelových didaktických znalostí obsahu. In JANÍK, Tomáš. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido, 2009, s. 83-96. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-247-2429-4.
    6. JANÍK, Tomáš a Petr KNECHT. Zur Entwicklung des fachdidaktischen Wissens in der LehrerInnenbildung: Möglichkeiten und Grenzen nach dem Bologna-Prozess. In PÄDAGOGISCHE HOCHSCHULE WIEN (ED.). Neue Architekturen im europäischen Hochschulraum - New Architectures In The European Higher Education Area. 1. vyd. Wien: LIT Verlag, 2009, s. 169-173. ISBN 978-3-643-50024-3.

    2008

    1. JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ a Petr KNECHT. CPV Videoweb - wie eine videobasierte Lernumgebung für LehrerInnen entwickelt wird. In Lehrerinnen und Lehrer lernen. 1. vyd. Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität, 2008, s. 81-81, 130 s.
    2. JANÍKOVÁ, Marcela, Tomáš JANÍK, Petr KNECHT, Milan KUBIATKO a Martin SEBERA. CPV videoweb: tvorba elektronického učebního prostředí pro didaktickou přípravu budoucích učitelů. In HAVEL, Jiří, Oldřich ŠIMONÍK a Jan ŠŤÁVA. Pedagogické praxe a oborové didaktiky. Brno: MSD, 2008, s. 151-156. ISBN 978-80-7392-052-4.
    3. HORKÁ, Hana. Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání. In Učitel a žák v současné škole. 2008. ISBN neuvedeno.
    4. JANÍK, Tomáš. K problému integrace oborové a didaktické přípravy učitelů: model učitelského vzdělávání založený na konceptu didaktické znalosti obsahu. In HAVEL, Jiří, Oldřich ŠIMONÍK a Jan (eds). ŠŤÁVA. Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno: MSD, 2008, s. 26-32. ISBN 978-80-7392-052-4.
    5. JANÍK, Tomáš. K vybraným aspektům didaktických znalostí obsahu u učitelů fyziky. In FRANIOK, Petr a Dana (eds). KNOTOVÁ. Učitel a žák v současné škole. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 199-204, 5 s. ISBN 978-80-210-4752-5.
    6. JANÍKOVÁ, Marcela, Tomáš JANÍK a Vladislav MUŽÍK. Nutzen von Videobeispielen in der LehrerInnenbildung. In Lehrer/-innenbildung in Europa. Wien: LIT Verlag, 2008, s. 188-193. ISBN 978-3-7000-0826-2.
    7. LAZAROVÁ, Bohumíra a Dana KNOTOVÁ. O čem, jak a s kým v osobnostním rozvoji. In K sobě, k druhým, k profesi. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 38-44. ISBN 978-80-210-4595-8.
    8. HAVEL, Jiří. Pedagogické praxe a oborové didaktiky. 2008.
    9. JŮVA, Vladimír. Strukturované studium učitelů tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU. In Redukce bariér při získávání učitelské kvalifikace. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2008, s. 56–60. ISBN 978-80-7043-697-4.
    10. JANÍK, Tomáš. Zkoumání didaktických znalostí obsahu: vybrané přístupy, metody a techniky. In JANÍK, Tomáš a kol. Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu. Brno: Paido, 2008, s. 25-35. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 10. ISBN 978-80-7315-165-2.

    2007

    1. JANÍK, Tomáš. Pedagogické znalosti jako součást profesní výbavy učitele. Pedagogická orientace. 2007, roč. 17, č. 4, s. 35-42. ISSN 1211-4669.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana. Projektování cizojazyčné výuky v pregraduálním vzdělávání učitelů. In Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula. 1. vyd. Brno: Paido, 2007, s. 35-40. ISBN 978-80-7315-153-9.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. 2007.
    4. HORKÁ, Hana a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. 2007.

    2006

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jak koncipovat profesní přípravu učitelů v souladu s požadavky nového kurikulárního dokumentu RVP ZV. 2006.
    2. HORKÁ, Hana. Jak koncipovat přípravu učitelů v souladu s požadavky nového kurikulárního dokumentu RVP ZV a s požadavky na tvorbu ŠVP. 2006.
    3. HAVEL, Jiří a Hana FILOVÁ. Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. 2006.

    2005

    1. JANÍK, Tomáš a Marcela MIKOVÁ. K současným způsobům využívání videozáznamů výuky v učitelském vzdělávání. In JANÍK, Tomáš a Jiří HAVEL. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno: MU, 2005, s. 122-129. ISBN 80-210-3884-5.
    2. ŠIMONÍK, Oldřich. Příprava budoucích učitelů. Brno: MSD s.r.o., 2005, 95 s. Empirické studie, svazek 2. ISBN 80-86633-32-2.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana. Reflexe v pedagogické praxi v rámci pregraduální přípravy učitelů anglického jazyka. In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 1. vyd. Brno: MSD, 2005, s. 96 - 100. ISBN 80-210-3884-5.
    4. NOVOTNÝ, Petr. Teacher education and training in the Czech Republic. In Reforma systema obrazovania v Uzbekistane. 2005.
    5. JANÍK, Tomáš. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido, 2005, 171 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 80-7315-080-8.

    2004

    1. JANÍK, Tomáš, Vladislav MUŽÍK a Oldřich ŠIMONÍK. Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. 2004.
    2. HAVEL, Jiří a Tomáš JANÍK. Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů. 2004.
    3. MAŇÁK, Josef. Teorie a praxe v přípravě učitelů. In HAVEL, Jiří a Tomáš JANÍK. Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů. Brno: MU, 2004, s. 10-15. ISBN 80-210-3378-9.

    2003

    1. HANUŠOVÁ, Světlana, Naděžda VOJTKOVÁ, Irena ADÁMKOVÁ, Lucie PODROUŽKOVÁ, Jitka HÁSKOVÁ, Stanislava ČAPKOVÁ a Tamara VÁŇOVÁ. Signposts 2003 - 6. národní a mezinárodní konference učitelů anglického jazyka. 2003.

    2000

    1. ŠVEC, Vlastimil. Pokus o změnu pedagogické přípravy budoucích učitelů. In Psychosomatický základ veřejného vystupování, jeho studium a výzkum. 1. vyd. Brno: Akademie múzických umění, 2000, s. 62-73. Sborník z konference. ISBN 80-85883-50-3.

    1999

    1. ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. 1. vyd. Brno: Paido, 1999, 163 s. ISBN 80-85931-70-2.
    2. ŠVEC, Vlastimil. Trendy výzkumu učitelského vzdělávání. In Poslední desetiletí v českém a zahraničním pedagogickém výzkumku. 1. vyd. Hradec Králové: Česká asociace pedagogického výzkumu a PdF VŠP, 1999, s. 18-26. ISBN 80-7041-531-2.

    1998

    1. JŮVA, Vladimír. Aplikovaná muzeopedagogika v učitelském studiu. In Applied Social Sciences in Teacher Education. 1. vyd. Brno: Paido, 1998, s. s. 82-89, 8 s. ISBN 80-85931-59-1.

    1994

    1. JŮVA, Vladimír. Muzeopedagogika v přípravě učitelů. In Učitel v demokratické škole. Brno: Paido, 1994, s. 140-141. ISBN 80-901737-1-3.

    1991

    1. POL, Milan. K některým prvkům přípravy waldorfských učitelů. In Sborník z konference "O současných celosvětových otázkách alternativního školství". Olomouc: PedF UP, 1991, s. 167-170.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 7. 11. 2024 05:14