Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2021

    1. ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ and Jiří POLÁČEK. E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi (E-learning : Teaching/Learnig Using Digital Technologies). 2nd ed. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2021, 330 pp. ISBN 978-80-7676-175-9.

    2016

    1. PULIŠOVÁ, Kristýna. Problémový vztah rodiče a učitele (Parents-school problematic relationship). In Rodina, tolerancia inakosti a kvalita života detí a mládeže, Bratislava, 18.3.2016. 2016.

    2015

    1. PULIŠOVÁ, Kristýna. Problematický vztah rodiče a učitele (Problematic relationship between parents and teachers). In Konference ČAPV 2015, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, 16.-18. 9. 2015, Plzeň. 2015.

    2012

    1. ZOUNEK, Jiří. Ten Years After... or ICT in Czech basic schools, 2001 - 2011. In The European Conference on Educational Research 2012, Cádiz, 18 -21. September, 2012. 2012.

    2009

    1. ŠEĎOVÁ, Klára and Jiří ZOUNEK. ICT v rukou českých učitelů (ICT in the Hands of Czech Teachers). Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2009, vol. 2009, No 1, p. 54 - 70. ISSN 0031-3815.

    2008

    1. FROSTOVÁ, Jana. A study on teachers´ voice development in the context of their profession. In ŘEHULKA, E. Et Al. School And Health 21(3/2008): Social And Health Aspects of Health Education. 1st ed. Brno: MSD, s.r.o., 2008, p. 65-78. School And Health 21(3/2008). ISBN 978-80-7392-043-2.
    2. ČECH, Tomáš. Conditions for drug primary prevention in Czech schools. In Řehulka E. aj. Contemporary School Practise and Health Education. Brno: MSD, s. r. o., 2008, p. 131-139, 8 pp. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-042-5.
    3. KOHOUTEK, Rudolf. Dějiny psychologie pro pedagogy (History of Psychology for Teachers). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 120 pp. MU Pedagogická fakulta, katedra psychologie. ISBN 978-80-210-4540-8.
    4. NOVÁK, Svatopluk. Integrace vědního základu v přípravě učitelů 1. stupně na PdF MU (Integration of the Science Foundations in the preparation of the teachers on the Faculty of education). Učitelské listy. Praha, 2008, 15/2008, No 5, p. 14-15. ISSN 1210-6313.
    5. JANÍKOVÁ, Marcela. Interakční vzorce ve výuce tělesné výchovy: Představení výzkumného projektu. (Interaction Patterns in the Physical Education: Presentation of the Research Project). In FRANIOK, Petr and Dana KNOTOVÁ. Učitel a žák v současné škole. Brno: MU, 2008, p. 105-111. ISBN 978-80-210-4752-5.
    6. LAZAROVÁ, Bohumíra. Netradiční role učitele. O situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. (Non-traditional role of teachers. The situations of help, crisis and counseling in school practice.). 2nd ed. Brno: Paido, 2008, 69 pp. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-169-0.
    7. FROSTOVÁ, Jana. Perception of difficulties caused by voice in primary school teachers. In 4. Mižnarodnaja naukovo-praktična konferencia (2). 1st ed. Charkov: Charkovskij nacionalnij universitet imeni V. N. Karazina, 2008, p. 186-191. ISBN 978-966-8603-20-4.
    8. ČECH, Tomáš. Podmínky pro primární drogovou prevenci v základních školách (Conditions for drug primary prevention in basic schools). In Řehulka, E. aj. Praxe současné školy a výchova ke zdraví [CD-ROM]. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, p. 131-138, 7 pp. Škola a zdraví pro 21. století 3. ISBN 978-80-7392-042-5.
    9. NAGY, Tibor, Milan KUBIATKO and Soňa NAGYOVÁ. Postoje žiakov v spojitosti s prípravou učiteľov v problematike implementácie IKT do vyučovacieho procesu (Pupils attitudes in the connection with preparation of teachers toward problematic of ICT implementation into learning process). Informatika v škole. 2008, vol. 17, 33/34, p. 20-24. ISSN 1335-616X.
    10. KOHOUTEK, Rudolf and Eva FILÍPKOVÁ. Psychotraumatizing of pupils, students and teachers at czech schools. In Quality of Life in the Contexts of Health and Illness. první. Brno: MSD, s.r.o., 2008, p. 90-96, 6 pp. School and Halth in 21 Century. ISBN 978-80-7392-073-9.
    11. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Petr KACHLÍK and Ilka VAĎUROVÁ. Questions about Education of Pupils Suffering from Chronic Disease or Another Grave Illness from The Parents Point of View-International Project TIMSIS. In Řehulka, Evžen et al. Social and Health Aspects of Health Education. 1st ed. Brno: MSD, s.r.o., 2008, p. 221-239. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-043-2.
    12. KUBIATKO, Milan, Zlatica ORSZÁGHOVÁ and Zuzana HALÁKOVÁ. Taxonómia vtákov Slovenska - Edukačný disk pre učiteľov a študentov (Taxonomy birds of Slovakia - educational disc for teachers and students). Informatika v škole. 2008, vol. 17, 33/34, p. 10-13. ISSN 1335-616X.
    13. LAZAROVÁ, Bohumíra. Teachers in the late stage of their career: on the methodology of the research and its first results. In International conference on educational sciences. 2008.

    2007

    1. FROSTOVÁ, Jana. A Rehabilitation System and Recommended Exercises for Teachers with Voice Disorders. In ŘEHULKA, Evžen. Škola s zdraví 21 (2). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 417-426. ISBN 978-80-7315-138-6.
    2. LAZAROVÁ, Bohumíra and Miroslava ČAPKOVÁ. Climate in the school: ways of co-operation of teachers and school psychologists. In School and Health 21 (2). 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 409-416. ISBN 978-80-7135-138-2.
    3. LAZAROVÁ, Bohumíra. Další vzdělávání učitelů: k problematice rezistence (In-service teacher training: towards resistance issue). Pedagogické rozhĺady. Banská Bystrica, 2007, vol. 16, No 3, p. 14-17. ISSN 1335-0404.
    4. NOVÁK, Svatopluk. Integrace vědního základu v přípravě učitelů 1. stupně na PdF MU (Integration of the Science Foundations in the preparation of the teachers on the Faculty of education). In Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta,, 2007, p. 106 - 109, 128 pp. ISBN 978-80-86633-95-4.
    5. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Petr KACHLÍK and Ilka VAĎUROVÁ. Issues of Education of Pupils with Chronic or Other Serious Disorders in Terms of a Teacher-International Project TIMSIS. In ŘEHULKA, Evžen. 2nd Conference School and Health 21. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 463-480. ISBN 978-80-7315-138-6.
    6. KRÁLÍK, Oldřich. K problematice výuky ekonomie a společenských věd na pedagogických fakultách (To problems education economic and social science in Faculty of Education). In Absolvent základní školy. první. Brno: Centrum pedagogického výzkumu PdF MU, 2007, p. 245-264, 10 pp. ISBN 978-80-210-4402-9.
    7. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Petr KACHLÍK and Ilka VAĎUROVÁ. Otázky edukace žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním z pohledu rodičů-mezinárnodní projekt TIMSIS (Questions about Education of Pupils Suffering from Chronic Disease or Another Grave Illness from the Parents Point of View: International Project TIMSIS). In Přehled anotací 3. konference Škola a zdraví 21 a 35. konference pro podporu zdraví dětí a mládeže. 1st ed. Brno: MSD a PdF MU, 2007, p. 46-47, 48 pp. ISBN 978-80-86633-98-5.
    8. ČECH, Tomáš. Profilaktyka narkotykowa i jej realizacja w szkołach czeskich (Drug-abuse prevention and their realisation in the czech schools). In Piwowarczyk, M. (red.) Edukacja. Konteksty historyczno-pedagogiczne. Kraków: Impuls, 2007, p. 43-53. ISBN 978-83-7308-987-7.
    9. KUBIATKO, Milan. Úroveň využívania IKT v prírodovedných predmetoch a biológii z pohľadu žiakov a učiteľov (The level of ICT using in the scince subjects and biology from the pupils and teachers point of view). Naša škola. 2007, vol. 11, 3-4, p. 50-53. ISSN 1335-2733.
    10. PROKOP, Pavol, Alžbeta HORNÁČKOVÁ and Milan KUBIATKO. Vplýva učiteľ na postoje žiakov k paleontológii? (Does teacher influence students attitudes toward paleontology?). In Speciální otázky oborových didaktik a příprava učitelů přírodovědných, zemědělských a příbuzných oborů. Praha: Univerzita Karlova, 2007, p. 117-121. ISBN 978-80-87139-03-5.

    2006

    1. PROKOPOVÁ, Alice. Čtvrtý rozměr zdraví (The fourth dimension of health). In Výchova ke zdraví II. 1st ed. ČR Brno MU: Masarykova univerzita Pedagogická fakulta, 2006, p. 62-73. ISBN 80-210-4215-X.
    2. KUBIATKO, Milan. How do teachers use information and communication technology in biology teaching. Online. In Information & Communication Technology in natural science education. Lithuania: Siauliai University Press, 2006, p. 46-50. ISBN 9986-38-711-6.
    3. HAVELKOVÁ, Marie and JItka REISSMANNOVÁ. Výchova ke zdraví - II. (Health Education - II.). In Výchova ke zdraví II. 1st ed. ČR Brno MU: Masarykova univerzita Pedagogická fakulta, 2006, 100 pp. ISBN 80-210-4215-X.
    4. JEŽEK, Stanislav. Vztahy s dospělými mimo rodinu (Relationships with unrelated adults). In Macek, P., Lacinová, L. (Eds.). Vztahy v dospívání. Brno: Barrister & Principal, 2006, p. 81 - 98. Psychologie. ISBN 80-7364-034-1.
    5. VACEK, Patrik and Jana KRÁTKÁ. Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů (Malevolent Pictures: Film and Audio-Visual Culture From Colllege Students Point of View). In Sborník z konference ČAPV Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, 5.-7. 9. 2006 (CD-ROM) Plzeň. 1. vyd. Plzeň: ČAPV, Kped FPE ZČU, 2006, p. 34-34, 2 pp. ISBN 80-7043-483-X.

    2005

    1. MUŽÍK, Vladislav, Marie HAVELKOVÁ, Petr KACHLÍK, Leona MUŽÍKOVÁ, Alice PROKOPOVÁ and Jitka REISSMANNOVÁ. Aktuální stav výchovy ke zdraví v přípravě učitelů (Current situation of health education in teachers training.). In KALOKAGATHIE Fórum výchovy ke zdraví VIII. 1st ed. Česká republika, Brno: Pedagogická fakulta MU Brno, 2005, p. 1 - 10.
    2. KUBIATKO, Milan and Soňa NAGYOVÁ. Edukačný disk Rady vtákov Európy (The educational disc Taxonomy of European birds). Informatika v škole. 2005, vol. 14, No 30, p. 38-40. ISSN 1336-7323.
    3. HAVELKOVÁ, Marie. Historie a současnost katedry a oboru Rodinná výchova a výchova ke zdraví na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. (Department of Family and Health Education - History and Present.). In Výchova ke zdraví I. 1st ed. ČR Brno: Masarykova univerzita Pedagogická fakulta, 2005, p. 7 - 18. ISBN 80-210-3918-3.
    4. ČECH, Tomáš. Podstawowa profilaktyka przeciwnarkotykowa i jej realizacja w szkołach czeskich (Primary drug prevention and its realisation in the Czech schools). In Edukacja dla przyszłości. Wrocław: Uniwersytet Wrocławski, 2005, p. 14-19. ISBN 83-227-2320-2.
    5. MAŇÁK, Josef. Pohled učitelské a neučitelské veřejnosti na ZŠ (Teachers and non-teachers view on the basic school). In MAŇÁK, Josef and Tomáš JANÍK. Orientace české základní školy. Brno: MU, 2005, p. 190-193. ISBN 80-210-3870-5.
    6. ŠAFÁŘOVÁ, Michaela and Miroslava ŠTĚPÁNKOVÁ. Práce školního psychologa s učiteli (Psychological Services for Teachers in Schools). 2005.
    7. LAZAROVÁ, Bohumíra. Psychologické aspekty profesionálního rozvoje učitelů: rezistence vůči změně (Psychological aspects of the professional development of teachers: resistance to change). Pedagogika. Praha: PedF UK, 2005, LV, No 2, p. 102 - 118. ISSN 0031-3815.
    8. ČECH, Tomáš. Realizacja wcesnej profilaktyki narkotykowej w szkołach czeskich (Realisation of the primary drug prevention in Czech schools). Pedagogika społeczna. Warszawa: Pedagogium, 2005, vol. 2005, No 3, p. 67-75. ISSN 1642-672X.
    9. FROSTOVÁ, Jana. Rehabilitation of Selected Voice Disorders inTeachers (Rehabilitation of Selected Voice Disorders in Teachers). In Teachers and Health 6. 1st ed. Brno: Masarykova Universita, 2005, p. 263-272, 9 pp. ISBN 978-80-7315-093-8.
    10. KUBIATKO, Milan. Úroveň používania informačných a komunikačných technológií vo vyučovaní biológie (The level of information and communication technologies using in the biology teaching). Technológia vzdelávania, príloha Slovenský učiteľ. 2005, vol. 13, No 10, p. 14-15. ISSN 1335-003X.
    11. KUBIATKO, Milan and Katarína UŠÁKOVÁ. Vplyv IKT na záujem žiakov o biológiu z pohľadu učiteľov (The influence of ICT on the pupils interest about biology from the teachers view). Informatika v škole. 2005, vol. 14, No 30, p. 33-37. ISSN 1336-7323.
    12. HAVELKOVÁ, Marie and Romana FERBAROVÁ. Výchova ke zdraví I. (Health Education.). 1st ed. ČR Brno: Masarykova univerzita Pedagogická fakulta, 2005, 125 pp. ISBN 80-210-3918-3.
    13. KUBIATKO, Milan. Využívanie IKT na slovenských stredných školách učiteľmi biológie (The using of ICT by biology teachers on slovak high schools). Biologie-Chemie-Zeměpis. 2005, vol. 14, No 5, p. 225-229. ISSN 1210-3349.
    14. KUBIATKO, Milan, Soňa NAGYOVÁ and Tibor NAGY. Využívanie IKT vo vyučovacom predmete biológia (The use of ICT in biology as a school subject). In 4. Biologické dni. Nitra: FPV UKF, 2005, p. 271-273. ISBN 80-8050-864-X.
    15. KUBIATKO, Milan. Vzťah učiteľov biológie k IKT (The attitudes of biology teachers to the ICT). Technológia vzdelávania, príloha Slovenský učiteľ. 2005, vol. 13, No 8, p. 10-12. ISSN 1335-003X.

    2004

    1. HRUBÁ, Drahoslava. Children Education programmes of smoking prevention and the specific role of the teachers. In ŘEHULKA EVŽEN ET AL. Teachers and Health. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, p. 299-306. ISBN 80-210-3634-6.
    2. KRÁLÍK, Oldřich. Ovlivnily ekonomické a politické změny v ČR zdraví učitelů? (Did the Economic and political changes in the Czech republic influence the Health of teachers?). In ŘEHULKA, Evžen. UCITELE A ZDRAVI 6 - 6TH CONFERENCE TEACHERS AND HEALTH. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2004, p. 385-406. ISBN 978-80-7315-093-8.
    3. LAZAROVÁ, Bohumíra. Professional development of a teacher and mental health: towards the topic of the resistance to change. In Teachers and health. Brno: Paido, 2004, p. 127-136. ISBN 80-210-3634-6.

    2003

    1. POUČOVÁ, Marcela. Are French Students and Teachers stressed? In Teachers and Health 5. Brno: Pavel Křepela, 2003, p. 259-263. ISBN 80-86669-02-5.
    2. MEČIAR, Marcel and Jelena PETRUCIJOVÁ. Cultural Citizenship in the Context of the EU. Attitudes and Views of the Teachers of the Civic Education in the Region of the Northern Moravia and Silesia of the Czech Republic. CiCe, 2003, 5 pp.
    3. HAVELKOVÁ, Marie. Informace o IV. Studentské odborné konferenci Katedry biologie Pedagogické fakulty MU. (Information about the fourth Students` Conference - the Department of Biology, Faculty of Education, Masaryk University.). Univerzitní noviny. Česká republika, Brno: Masarykova universita, Brno., 2003, vol. 10, 7-8, p. 21-21. ISSN 1211-6866.
    4. NOVOTNÝ, Petr. Innovative Teachers at Today's Czech Schools. In Education-line. Leeds: University of Leeds, 2003, p. 1-6.
    5. NOVOTNÝ, Petr. Letní školy pro učitele (Summer schools for teachers). Česká škola. neuvedeno: Computer Press, a.s., 2003, vol. 2003, srpen, p. neuvedeno, 1 pp. ISSN 1213-6018.

    2002

    1. NĚMEC, Jiří. Edukativní význam hry a zážitku v postmoderní společnosti (Educational Meaning of the Game and Experience in the Post-modern Society). In Studie z teorie a metodiky výchovy. 1. vyd. Brno: Katedra peadgogiky PdF MU v Brně; MSD, spol. s.r.o., 2002, p. 92-101. Katedra pedagogiky ve spolupráci s MSD, spol.s.r.o. ISBN 80-86633-00-4.
    2. STŘELEC, Stanislav. Kooperace v edukačních vztazích mezi učitelem a rodiči žáků (The cooperation in educational relations between teachers and students). In Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: MSD,s.r.o., 2002, p. 136-146, 150 pp. ISBN 80-86633-00-4.
    3. NOVOTNÝ, Petr. Teachers and Innovation; Opening Stage of an Exploration of Today's Practice. In Education-Line. Leeds: University of Leeds, 2002, p. 1.

    2001

    1. ŘEHULKA, Evžen. Konference Učitelé a zdraví 3 (The conference Teachers and Health 3). 2001.
    2. STOJAN, Mojmír. Příprava učitelů k vedení dopravní výchovy II (Training of teachers to the traffic upbringing II). In Prevence dopravní nehodovosti dětí. 1st ed. Brno: Magistrát města Brna, 2001, p. 14-18.
    3. ŘEHULKA, Evžen and Oliva ŘEHULKOVÁ. Typologie pracovních stresů a jejich prevence u učitelů základních škol. (Typology working stress and prevention of primary school teachers). In Sborník příspěvků III. část, XIX. vědecké kolokvium o řízení osvojovacího procesu. 1st ed. Vyškov: Vysoká vojenská škola pozemního vojska Vyškov, 2001, p. 325-328. ISBN 80-7231-071-2.

    1999

    1. KOHOUTEK, Rudolf. Psychologie zdraví pro učitele a vychovatele (Health Psychology for Teachers and Educators). Brno: Psychologický ústav AV ČR, 1999, 23 pp. Učitelé a zdraví, č.2. ISBN 80-902653-2-4.

    1997

    1. ČAPKA, František and Bohuslav KLÍMA. Former and Current Specificities of Teaching History to Youth in the Czech Republic. In Youth and History. Hamburg: Kőrber-Stiftung, 1997, p. 284-286. ISBN 3-89684-005-3.
    2. HRUBÁ, Drahoslava and Petr KACHLÍK. Prevalence rizikových faktorů a poruch reprodukce v různých lokalitách České republiky (Prevalence of risk factors and reproductive disorders in women from different localities in the Czech Republic). Hygiena. 1997, vol. 42, No 4, p. 197-208. ISSN 1210-7840.
    3. HRUBÁ, Drahoslava and Petr KACHLÍK. Souvislost kuřáctví žen v reprodukčním věku s poruchami reprodukce (Relation between smoking in reproductive - age women and disorders in reproduction). Česká gynekologie. 1997, vol. 62, No 4, p. 191-196. ISSN 1210-7832.
    4. POL, Milan and Milada RABUŠICOVÁ. Učitelé a rozhodovací procesy ve škole (Teachers and decision making processes in the school). Pedagogická orientace. Brno, 1997, vol. 1997, No 4, p. 95-99. ISSN 1211-4669.

    1996

    1. HRUBÁ, Drahoslava and Petr KACHLÍK. Kuřáctví a poruchy reprodukce u žen - učitelek (Smoking and reproduction disorders in women teachers). Hygiena. 1996, vol. 41, No 3, p. 110-117. ISSN 1210-7840.
    2. HRUBÁ, Drahoslava and Petr KACHLÍK. Kuřáctví pedagogů na základních školách (Smoking among teachers at the primary schools). Hygiena. 1996, vol. 41, No 4, p. 202-208. ISSN 1210-7840.

    1995

    1. POL, Milan. Príprava učitelov waldorfských škol (Waldorf teacher training). Pedagogická revue : časopis pre otázky pedagogickej teórie, praxe a psychologie. Bratislava: Pedagogická revue, 1995, XLVii, 3-4, p. 11-21, 10 pp. ISSN 1335-1982.

    1993

    1. ŘEHULKA, Evžen and Oliva ŘEHULKOVÁ. Psychohygiena u učitelů základních škol. (Psychohygiene with teachers of basic schools). Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v, 1993, vol. 1993, No 7, p. 44-48. ISSN 0862-1632.

    1992

    1. POL, Milan. Ke kompetencím učitelů waldorfských škol a jejich reflexi v učitelské přípravě. (On competencies of Waldorf school teachers and on their reflection in the teacher training). In Sborník z 2. konference o současných celosvětových otázkách alternativního školství. Olomouc: Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, 1992, p. 168-171, 3 pp.
Display details
Displayed: 14/11/2024 11:07