Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2010

    1. KULHAVÝ, Viktor. Psychological Solutions for Environmental Education. In Řehulka, E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Papers on Health Education. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 139-160. ISBN 978-80-210-5260-4.

    2009

    1. RUDA, Aleš and Eduard HOFMANN. Possibilities of environmental education at the Department of Geography. In Proceedings of the HERODOT Conference in Ayvalik,. 2009th ed. Turkey: The Herodot Thematic Network, 2009, p. 119-125, 335 pp. ISBN 978-3-86664-586-8.
    2. KULHAVÝ, Viktor. Zkušenosti významné pro formování vztahu člověka k přírodě – shrnutí dosavadních poznatků (Life experiences significant for developing man-nature relationship - summary of present knowledge). In Člověk + příroda = udržitelnost? : Texty o proměně vztahů lidí k přírodě, environmentální výchově a udržitelnosti. Praha: Zelený kruh, 2009, p. 90-99.

    2008

    1. HORKÁ, Hana and Dáša ZOUHAROVÁ. Pedagogická praxe jako prostředek evaluace ekologické/environmentální přípravy učitelů (Teaching practice as a means of evaluation of ecological/environmental teacher training). In Pedagogické praxe a oborové didaktiky. první. Brno: MSD, spol. s. r. o., 2008, p. 203-206. ISBN 978-80-7392-052-4.
    2. KULHAVÝ, Viktor. Psychologická východiska environmentální výchovy (Psychological aspects in environmental education). In Sborník ze 4. mezinárodní konference Škola a zdraví 21. Brno: Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, 2008, p. 125-145, 20 pp. ISBN 978-80-7392-044-9.
    3. KULHAVÝ, Viktor. Psychologická východiska environmentální výchovy (Psychological aspects in environmental education). Brno: Fakulta sociálních studií, 2008, 86 pp. Bakalářská práce.
    4. MIKULÍK, Oldřich, Vít VOŽENÍLEK, Antonín VAISHAR, Jaroslav BURIAN, Stanislav CETKOVSKÝ, Zdena DOBEŠOVÁ, Eva KALLABOVÁ, Jaromír KAŇOK, Helena KILIANOVÁ, Karel KIRCHNER, Petr KLUSÁČEK, Jaromír KOLEJKA, Barbora KOLIBOVÁ, Magdaléna KOZÁKOVÁ, Stanislav MARTINÁT, Eva NOVÁKOVÁ, Stanislav ONDRÁČEK, Vilém PECHANEC, Evžen QUITT, Pavel SEDLÁK, Zuzana ŠŤÁVOVÁ and Jana ZAPLETALOVÁ. Studium rozvoje regionu založené na vizualizaci geoinformačních databází (Study of region development based on vizualizing geoinformation databases). 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008, 181 pp. Ediční řada Monografie. ISBN 978-80-244-1928-2.
    5. VYBÍRAL, Jan and Jaromír KOLEJKA. Tradiční krajinné profese a krajinotvorné aktivity člověka (Traditional Landscape Professions and Landscape Activities of Man). 1st ed. Břeclav: Biosférická rezervace Dolní Morava, o. p. s., 2008, 70 pp. Krajinné profese.

    2007

    1. HORKÁ, Hana. ENVIRONMENTAL ISSUES IN THE CONTEXT OF HEALTH SUPPORT IN THE THINKING OF STUDENTS TEACHER. COMMUNICATIONS. Žilina: EDIS Vydavatelstvo Žilinskej Univerzity, 2007, vol. 9, No 2, p. 17-20. ISSN 1335-4205.
    2. HORKÁ, Hana. Koncepční polarity a komplementarity v ekologické výchově (Conceptual polarity and complementarity in environmental education). In Environmentální výchova:nové cesty. první. Liberec: Technická univerzita, 2007, p. 10-15. ISBN 978-80-7372-164-0.
    3. HORKÁ, Hana. The way students and teachers reason about environmental issues in the context of health support. In ŘEHULKA, Evžen. School and health 21/2. 1st ed. Brno: PAIDO, 2007, p. 539 - 548. ISBN 978-80-7315-138-6.

    2006

    1. HORKÁ, Hana. Dětská próza jako prostředek utváření vztahu k životnímu prostředí (Children’s prose as a resource in building a relationship to the environment). In Svět průřezových témat pro 1. stupeň ZŠ. první. Praha: Dr. Josef Raabe, s r.o., 2006, p. 1-13. není uvedeno. ISBN 80-86307-30-1.
    2. HORKÁ, Hana. Environmentální výchova jako průřezové téma (Environmental education like cross-curricular theme). Brno: PdF MU, 2006, 16 pp.
    3. JEMELKA, Petr. Environmentální výchova jako průřezové téma RVP (Environmental education). 1st ed. 2006.
    4. LIBROVÁ, Hana. O biofilii (The Biophilia Hypothesis). In Člověk a les. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 8-13, 5 pp. ISBN 80-210-4202-8.
    5. HORKÁ, Hana and Zdeněk HROMÁDKA. Obsah vzdělání – vztahy mezi cíli, požadavky a realitou z pohledu ekologické/environmentální výchovy (The content of education – relations among the aims, requirements and reality from the point of view of environmental education). In Problémy kurikula základní školy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 148 -160. ISBN 80-210-4125-0.
    6. JOHANISOVÁ, Naďa. Simulační hra "Litva" ("Latvia" simulation game). Sisyfos-zpravodaj ekologické výchovy. 2006, vol. 19, 8-9, p. I-VIII, 8 pp. ISSN 1210-5686.
    7. HORKÁ, Hana. Umíme žít globálně? (Can we live globally?). In Svět průřezových témat pro 1. stupeň ZŠ. první. Praha: Dr. Josef Raabe, s r.o., 2006, p. 1- 6. není uvedeno. ISBN 80-86307-30-1.

    2005

    1. PITNER, Tomáš and Jaroslav RÁČEK. Blended Learning: Concepts and Frameworks and Tools for Environmental Education. In EnviroInfo 2005 - Networking Environmental Information. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, p. 809-812. ISBN 80-210-3780-6.
    2. HORKÁ, Hana. "Dobrá" škola pro ekologickou výchovu ("Good-quality" school for Environmental education). In Kvalita života v škole v centre pozornosti výskumných projektov. první. Bratislava: Pedagogická fakulta UK Bratislava, 2005, p. 52-57, 7 pp. ISBN 80-969146-2-6.
    3. HORKÁ, Hana. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století (Ecological dimension of education in the school of 21th century). Brno: PdF MU, 2005, 158 pp. ISBN 80-210-3750-4.
    4. HORKÁ, Hana. Ekologická výchova jako součást školního kurikula pro všechny žáky (Environmental education in Frame educational program for all pupils). In BARTOŇOVÁ, Miroslava. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.Zaměření na edukaci žáků se specifickými poruchami učení. Brno: MSD spol. s r.o., 2005, p. 192-200. svazek 1. ISBN 80-86633-38-1.
    5. HORKÁ, Hana. Ekologická/environmentální výchova napříč kurikulem přípravného vzdělávání učitelů (Environmental education crosscuricular teachers training for primary school). In Příprava učitelů primárního vzdělávání. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2005, p. 128-138. ISBN 80-7041-199-6.
    6. HORKÁ, Hana. K pojetí ekologické/environmentální výchovy (On the conception of ecological/environmental education). In Studie z teorie a metodiky výchovy II. Brno: PdF MU, 2005, p. 45-58. není uvedeno. ISBN 80-210-3687-7.
    7. KUČERA, Pavel. Terénní ekologický kurz na Gymnáziu Brno-Řečkovice (Ecological field course for gymnasium Brno-Reckovice). Jihomoravské ekolisty. Brno: Jihomoravský kraj, 2005, vol. 1, No 2, p. 19.

    2004

    1. HORKÁ, Hana and Michaela BUBELÍNIOVÁ. Environmentální problematika v řeči učitelů a studentů učitelství. (ENVIRONMENTAL TOPICS DISCUSSED BY THE TEACHERS). In Příprava učitelů pro primární vzdělávání v ČR a budoucí scénáře v Evropě. prvni. Ostrava: PdF OU, 2004, p. 66-76, 12 pp. ISBN 80-7042-376-5.
    2. HORKÁ, Hana. HODNOTOVÁ DIMENZE EKOLOGICKÉ/ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY (Value dimension of environmental education). In Retrospektíva a perspektivy v edukácii. Nitra: Pedagogická fakulta Konstantina Filosofa v Nitře, 2004, p. 24-30. ISBN 80-8050-761-9.
    3. JŮVOVÁ, Alena. Pojem zdraví v kontextu environmentální edukace. In WIEGEROVÁ, Adriana. Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní VIII. Bratislava: PdF UK Bratislava, OZ V4, 2004, p. 115-117, 274 pp. ISBN 80-969146-0-X.
    4. JŮVOVÁ, Alena. Reflexe vztahu výchovy ke zdraví a environmentální edukace v kurikulárních dokumentech ČR (Education to health relationship reflection and environmental education in curricular documents of the Czech republic). In ŘEHULKA, Evžen. Teachers and Health 6. 1st ed. Brno: Paido; MU, 2004, p. 331-334, 704 pp. ISBN 80-7315-093-X.

    2003

    1. HORKÁ, Hana. Didaktické aspekty v environmentálnej a ekologickej výchove (Didaktic aspects in the Environmental and Ecological Education). první. Bratislava: PřF UK, 2003, 8 pp. není uvedeno. ISBN 80-88982-70-7.
    2. DANIHELKA, Jiří. Pálava na prahu třetího tisíciletí (Pálava in the beginning of the third millenium). Mikulov: Správa chráněných krajinných oblastí České republiky - Správa chráněné krajinné oblasti Pálava, 2003, 138 pp. MaB. ISBN 80-239-1975-X.
    3. JŮVOVÁ, Alena. Projekty environmentální výchovy a vzdělávání v Dolním Sasku a v České republice. In Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní, VII. ročník. Bratislava: Občanské združenie V4, Pedagogická fakulta UK, 2003, p. 57-59. ISBN 80-88868-85-8.
    4. JŮVOVÁ, Alena. Projekty environmentální výchovy a vzdělávání v Dolním Sasku a v České republice. Pedagogické spektrum. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2003, XII, 3/4, p. 81-85. ISSN 1335-5589.
    5. HORKÁ, Hana. Standard pregraduální ekologické/environmentální přípravy učitelů (Standards in teacher training for environmental education). první. Praha: Univerzita Karlova, 2003, 7 pp. svazek č. 8. ISBN 80-7290-123-0.

    2002

    1. JŮVOVÁ, Alena. Ekologická výchova a environmentální vzdělávání ve volném čase. In Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. první. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2002, p. 65-80. ISBN 80-7315-012-3.
    2. HORKÁ, Hana. Ekologická výchova jako určující dimenze výchovy pro udržitelný rozvoj (Environmental Education - the dimension of Education towards the permanent and sustainable development). In Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní. Bratislava: UK Bratislava, 2002, p. 5-17. ISBN 80-88868-77-7.
    3. PITNER, Tomáš and Jiří HŘEBÍČEK. Environmental Education at the Faculty of Informatics, Masaryk University in Brno. In Environmental Communication in the Information Society. 1st ed. Vienna: International Society for Environmental Protection, 2002, p. 367-370. ISBN 3-9500036-7-3.
    4. TICHÝ, Lubomír. Přírodní památka Kavky. Průvodce výukovou trasou. (Kavky Nature Reserve. The guide by hiking trail.). Brno: ZO ČSOP Pozemkový spolek Hády, 2002, 28 pp. ISBN 80-903121-0-1.

    2001

    1. PITNER, Tomáš. Environmentální vzdělávání na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity v Brně (Environmental Education at the Faculty of Informatics, Masaryk University in Brno). In Informační společnost a životní prostředí. 1st ed. Brno: ECON publishing, s.r.o., 2001, p. 51. ISBN 80-86433-07-2.
    2. HORKÁ, Hana. Utváení vztahu dtí k životnímu prostedí. (Create relation of pupils to environment). In Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní. V.roník. prvé. Bratislava: IUVENTA Bratislava, 2001, p. 67-71. ISBN 80-88893-63-1.

    2000

    1. ČERNÁ, Břetislava, Jaromír DEMEK, Eduard HOFMANN, Jaromír KOLEJKA, Boris RYCHNOVSKÝ and Josef TRNA. Ekologicko-environmentální výchova a praktická cvičení v terénu (Environmental education and fielworks). 2000, 22 pp. Projekt TULIPÁN.
    2. JEMELKA, Petr. Několik poznámek ke vztahu občanské a environmnetální výchovy (Notices to the interdependance between civic and environmental education). In OBORNÝ, J. Výchova k občianstvu 2000. 1st ed. Bratislava: UK Bratislava, 2000, p. 133-134. ISBN 80-968252-2-4.

    1994

    1. JEMELKA, Petr. Etika a ekologická výchova (Ethics and environmental Education). In Etika pro učitele. 1st ed. Olomouc: PdF UP Olomouc, 1994, p. 81-84.
Display details
Displayed: 16/11/2024 04:32