POL, Milan, Martin SEDLÁČEK, Petr NOVOTNÝ and Lenka HLOUŠKOVÁ. Úvodní fáze profesní dráhy ředitelů základních škol (Introductory stages of basic school headteachers profesional careers). Studia paedagogica. Brno: MU, 2009, vol. 14, No 1, p. 109-127. ISSN 1803-7437.
FRIEDMANN, Zdeněk and Bohumíra LAZAROVÁ. Volba studijního zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: pohledy vedení základních škol (Academic Choice of Pupils with Special Educational Needs: the Views of Basic School Managements). 2008.
FRIEDMANN, Zdeněk and Bohumíra LAZAROVÁ. Volba studijního zaměření žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: pohledy vedení základních škol (Academic Choice of Pupils with Special Educational Needs. The Views of Basic School Management). Vítková,M., Bartoňová, M. In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Brno: Paido, 2008, p. 341-350. edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-170-6.
POL, Milan. Škola vedená, řízená a spravovaná. (Leadership, management and governance of school.). Pedagogika. Praha: UK, 2007, LVII, No 3, p. 213-226, 240 pp. ISSN 0031-3815.
ŠŤÁVA, Jan. Školský management (School management). In Nové přístupy ve výuce společenských věd. první. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2006, 11 pp. ISBN 80-7204-457-5.
REDLICHOVÁ, Jitka. Demokracie v prostředí české školy (Democracy in Czech schools). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III. Olomouc: VOTOBIA Olomouc, 2005, p. 310-313. ISBN 80-7220-246-4.
SEDLÁČEK, Martin. ENIRDEM. Nosná platforma pro mnohostranný rozvoj školského managementu (ENIRDEM. A platform for a development of school management). Pedagogika. Praha: PedF UK, 2005, roc. 55, No 2, p. 176-180. ISSN 0031-3815.
ZOUNEK, Jiří. ICT and the Czech School Culture: on the Preliminary Stage of a Research Project. In Education-line. Velká Británie: Brotherton Library, University of Leeds, 2005, p. 1-7.
ZOUNEK, Jiří. ICT in management of Czech primary schools from point of view of heads. In Dealing with Diversity: a Key Issue for Educational Management. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, p. 62-63. ISBN 80-210-3821-7.
POL, Milan and Bohumíra LAZAROVÁ. Poznatky výzkumů pro praxi vedení škol. Zkušenosti z projektu Profile. (The research findings for the school management practice). In Kvalita života v škole v centre pozornosti výskumných projektov. Bratislava: Pedagogická fakulta UK Bratislava, 2005, p. 97-102. ISBN 80-969-146-2-6.
VLČKOVÁ, Kateřina. Pracovní motivace z hlediska řízení v podmínkách školy (Work motivation from the point of view of school management). 1st ed. Brno: FF MU, 2005, 56 pp. Školní management.
POL, Milan. Ke konceptům rozvoje školy a jejich implikacím pro řízení a správu škol (Towards concepts of the school development and its implications in school management). In Mezinárodní konference Všeobecné vzdělávání pro všechny. Praha: MŠMT ČR a Pedagogické muzeum J. A. Komenského v Praze, 2004, p. 200-207, 9 pp. ISBN 80-901461-7-1.
ZOUNEK, Jiří. K roli ICT v klíčových oblastech fungování školy a její kultury (On the role of ICT in the key areas of school operation and its culture). In 11. konference ČAPV: Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání: Sborník referátů. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2003, p. 1-7, 8 pp.
POL, Milan and Milada RABUŠICOVÁ. Changes in Czech education - an improvisation or managed process? The case of launching school governing bodies into the practice. Edinburgh, Skotsko: European Conference of Educational Research, 2000. 1.