KNECHT, Petr. Could We Designate Some Concepts in Czech Geography Textbooks as Problematic? In Changing Geographies: Innovative Curricula. 1. vyd. Oxford: Oxford Brookes University, 2007, s. 138-144. ISBN 0-9539850-7-5.
KNECHT, Petr. Pupils' Criteria for the Verbal Didactical Transformation of Geographical Concepts in Geography textbooks. In Peace, democratization and reconciliation in textbooks and educational media. (Abstracts). 2007.
KNECHT, Petr. Několik poznámek k věkové přiměřenosti geografických pojmů uváděných v učebnicích zeměpisu. In Česká geografie v evropském prostoru. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2006, s. 169-174. ISBN 80-7040-879-0.
NIEDERLE, Rostislav. Logické a filozofické problémy vývoja pojmov. Filosofický časopis. Praha: AV ČR, 1994, roč. 5/1994, č. 5, s. 875-877, 2 s. ISSN 0015-1831.