NAVRÁTIL, Vladislav. Fyzikální základy vědy o materiálu. In CoPhys - International Physics Workshop 2008. Nitra: Constantine the Philosopher University in Nitra, Faculty of Natural Sciences, 2008, s. 209-216. ISBN 978-80-8094-355-4.
HAVLÍČKOVÁ, Helena. Pedagogická fakulta je tak kvalitní, jak kvalitní produkuje učitele. In Pedagogické praxe a oborové didaktiky. 1. vyd. Brno: , MSD spol. s r.o., 2008, s. 198-203, 5 s. ISBN 978-80-7392-052-4.
NAVRÁTIL, Vladislav. Fyzika a didaktika fyziky ve věku nanotechnologií. In 50 let didaktiky fyziky v ČR. I. Olomouc: Jednota Českých matematiků a fyziků, 2007, s. 96-101. ISBN 978-80-244-1786-8.
ŠIMONÍK, Oldřich. Podpora nadání - významný společenský úkol. In Hodnoty a výchova. první. Brno: MSD, spol. s.r.o., 2007, s. 450-456. ISBN 978-80-86633-78-7.
SLÁDEK, Petr a Jindřiška SVOBODOVÁ. Posuny v didaktice 3. tisíciletí. In 50 let didaktiky fyziky v ČR. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007, s. 102-108. ISBN 978-80-244-1786-8.
NAVRÁTIL, Vladislav a Jiřina NOVOTNÁ. Přednáška "Fyzikální základy vědy o materiálu" a její problematika. In XIX. DIDMATTECH 2006. Komárno: Univerzita J. Selyeho v Komárne, 2007, s. 43-46. ISBN 978-80-89234-23-3.
NAVRÁTIL, Vladislav. Přednáška "Mechanické vlastnosti pevných látek" pro nefyzikální obory. In DIDFYZ 2006. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2007, s. 190-195. ISBN 978-80-8094-083-6.
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Teacher´s Competencies Development within the Process of their Pre-Graduation Training. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2007, 15 s. ISBN 978-3-8340-0285-3.
ŠIMONÍK, Oldřich. Výuka didaktiky a výchova k hodnotám. In Hodnoty a výchova. první. Brno: MSD, spol. s.r.o., 2007, s. 442-449. ISBN 978-80-86633-78-7.
ŠIMONÍK, Oldřich a Jana ŠKRABÁNKOVÁ. A Model of the Logical Structure of the Educational Process. In Brochure of Conference. Part I. Bratislava: The Educational Publisher Didaktis Ltd., 2006, s. 61-79, 18 s. ISBN 80-85456-12-5.
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Aktuální otázky pregraduální přípravy studentů učitelství chemie na vysokých školách v České republice. Brno: UO, 2006, 14 s. ISBN 80-7231-139-5.
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Pojetí a cíle vzdělávání podle RVP ZV, klíčové kompetence. Žilina: Katedra pedagogiky, psychologie a sociálnych vied FPV ŽU, Žilinská univerzita, 2006, 11 s. ISBN 1336-5126.
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Didactic Projection of Theory of Homopolar Bond into Level of Grammar School. In Didactic communication and educational sciences. Brochure of Conference „Analytical – synthetic modelling of cognitive structures.“. Bratislava: The Educational Publisher Didaktis Ltd., 2005, s. 47-64, 17 s. ISBN 80-85456-77-X.
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Podpora profesního rozvoje studentů přírodovědných předmětů v průběhu jejich pregraduální přípravy. Brno: Katedra pedagogiky PdF MU a Centrum pedagogického výzkumu PdF MU, 2005, 14 s. ISBN 80-210-3884-5.
HAVLÍČKOVÁ, Helena. Specifika přístupu studentů angličtiny PdF k profesi učitele. In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 1.vyd. Brno: MSD, 2005, s. 109-113. ISBN 80-210-3884-5.
ŠIMONÍK, Oldřich. Obecná didaktika a oborové didaktiky. In Didaktika - opora proměn výuky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004, s. 53-55. ISBN 80-7041-498-7.
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Zkušenosti fakultního cvičného učitele při vedení praxí vysokoškolských studentů. Brno: Katedra pedagogiky PdF MU a Centrum pedagogického výzkumu PdF MU, 2004, 14 s. ISBN 80-210-3378-9.
SLÁDEK, Petr. 10 let kateder plně poskytujících také odbornou výuku: Slepá větev vývoje na PdF? In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. 2004. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, s. 40. ISBN 80-210-3474-2.
NAVRÁTIL, Vladislav. Didaktická hodnota nového kurzu fyziky. In 13. mezinárodní konference DIDFYZ 2002. I. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2003, s. 305-309. ISBN 80-8050-581-0.
NOVÁK, Michal. Analytic Geometry During the Bilingual Period of the Czech Technical University in Prague (Historical Remark). In Proceedings of 8th Conference STUDENT EEICT 2002, Volume 2. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií, 2002, s. 182-186. ISBN 80-214-2115-0.
NOVÁK, Michal. Analytická geometrie na pražské univerzitě v letech 1871 - 1903. In XX. Mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu (sborník příspěvků). II. část. Vyškov: Vysoká vojenská škola pozemního vojska ve Vyškově, 2002, s. 274-277. ISBN 80-7231-090-9.
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Formy práce s talentovanými studenty gymnázia ve výuce chemie. Vyškov: Vysoká vojenská škola pozemního vojska, 2002, 17 s. ISBN 80-72310-90-9.
KNESELOVÁ, Helena. Vztah obecné a speciální didaktiky v přípravě učitelů. In Učitel a jeho univerzitní vzdělávání na přelomu tisíciletí. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2000, s. 266-268. ISBN 80-7290-036-6.