Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2008

    1. NAJVAROVÁ, Veronika. Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně základní školy (Reading literacy of primary school pupils). Pedagogická orientace. Brno: Konvoj, 2008, vol. 18, No 1, p. 7-21. ISSN 1211-4669.
      Name (in English): Reading literacy of primary school pupils
      RIV/00216224:14410/08:00025936 Article in a journal. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Najvarová, Veronika (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: reading literacy; functional literacy; developmental factors of reading literacy; PIRLS
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 12/5/2008 09:46.
    2. DOLEŽALOVÁ, Jana, Veronika NAJVAROVÁ and Petr NAJVAR. Čtenářské strategie studentů pedagogických fakult (Reading Strategies of Students of Faculties of Education). In In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, p. 333-344. ISBN 978-80-7041-287-9.
      Name (in English): Reading Strategies of Students of Faculties of Education
      RIV/00216224:14410/08:00026837 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Doležalová, Jana (203 Czech Republic) -- Najvarová, Veronika (203 Czech Republic, guarantor) -- Najvar, Petr (203 Czech Republic)
      Keywords in English: reading literacy; reading strategies; learning from text

      Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 27/11/2008 14:02.
    3. NAJVAROVÁ, Veronika. Výzkum čtenářských strategií žáků 1. stupně základní školy (Research on Reading Strategies of Primary School Pupils). In In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, p. 461-468. ISBN 978-80-7041-287-9.
      URL
      Name (in English): Research on Reading Strategies of Primary School Pupils
      RIV/00216224:14410/08:00026836 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Najvarová, Veronika (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: reading literacy; reading strategies; research; qualitative approach

      Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 19/12/2008 10:59.

    2007

    1. NAJVAROVÁ, Veronika. Model funkční gramotnosti a RVP ZV (Model of Functional Literacy and the Framework Educational Programme). In In JANÍK, T.; KNECHT, P.; NAJVAROVÁ, V. (eds.) Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula. Brno: Paido, 2007, p. 77-84. ISBN 978-80-7315-153-9.
      Name (in English): Model of Functional Literacy and the Framework Educational Programme
      RIV/00216224:14410/07:00023042 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Najvarová, Veronika (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: functional literacy; reading literacy; model of functional literacy
      Type of proceedings: post-proceedings
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 2/6/2009 15:22.
    2. NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ and Jana DOLEŽALOVÁ. Reading Skills of Students of Faculties of Education. In Checkpoint Literacy. Berlín. Berlín: DGLS, 2007, p. 1-8. ISBN 978-3-9809663-6-8.
      URL URL
      Name in Czech: Čtenářské dovednosti studentů pedagogických fakult
      RIV/00216224:14410/07:00023819 Proceedings paper. Pedagogy and education. English. Germany.
      Najvar, Petr (203 Czech Republic, guarantor) -- Najvarová, Veronika (203 Czech Republic) -- Doležalová, Jana (203 Czech Republic)
      Keywords in English: reading literacy; reading strategies; learning styles
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232. Changed: 23/5/2008 16:25.
    3. NAJVAROVÁ, Veronika and Petr NAJVAR. Reading Strategies of Primary School Pupils in the Czech Republic. In Checkpoint literacy. Berlín. Berlín: DGLS, 2007, p. 1-7. ISBN 978-3-9809663-6-8.
      URL
      Name in Czech: Čtenářské strategie žáků 1. stupně základní školy v České republice
      RIV/00216224:14410/07:00023820 Proceedings paper. Pedagogy and education. English. Germany.
      Najvarová, Veronika (203 Czech Republic, guarantor) -- Najvar, Petr (203 Czech Republic)
      Keywords in English: reading literacy; reading strategies; developmental factors of reading literacy;
      Type of proceedings: post-proceedings
      International impact: yes
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 5/2/2008 10:37.

    2006

    1. NAJVAROVÁ, Veronika and Petr NAJVAR. Uplatnění smíšené metodologie při zkoumání strategií práce s textem žáků 1. stupně ZŠ a při zkoumání fenoménu rané výuky cizích jazyků (Mixed methodology approach used to study primary school childrens' reading strategies and the phenomenon of early foreign language instruction). In Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 77-82, 5 pp. ISBN 80-210-4163-3.
      Name (in English): Mixed methodology approach used to study primary school childrens' reading strategies and the phenomenon of early foreign language instruction
      RIV/00216224:14410/06:00017762 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Najvarová, Veronika (203 Czech Republic, guarantor) -- Najvar, Petr (203 Czech Republic)
      Keywords in English: mixed methodology approach; research design; reading strategies; reading literacy; early foreign language instruction
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 11/12/2006 12:11.

    2005

    1. NAJVAROVÁ, Veronika. Čtenářské strategie studentů PdF MU (Reading strategies of the students of the PdF MU). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III. 1st ed. Olomouc: Votobia, PdF UP, 2005, p. 242-246. ISBN 80-7220-246-4.
      Name in Czech: Čtenářské strategie studentů PdF MU
      Name (in English): Reading strategies of the students of the PdF MU
      RIV/00216224:14410/05:00031472 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Najvarová, Veronika (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: strategies; reading; literacy; reading literacy; functional literacy
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 18/6/2009 13:08.
    2. HAVEL, Jiří. Jak dnes učíme didaktiku prvopočátečního čtení a psaní (How today teaching didactics nuclear reading and writing). In Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání. první. České Budějovice: Katedra pedagogiky a psychologie PdF JU, 2005, p. 176-178. ISBN 80-7040-789-1.
      Name in Czech: Jak dnes učíme didaktiku prvopočátečního čtení a psaní
      Name (in English): How today teaching didactics nuclear reading and writing
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: teaching prime school; didactics nuclear reading and writing; reading literacy

      Changed by: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Changed: 18/10/2005 13:37.

    2004

    1. KRÁTKÁ, Veronika. Používání čtenářských strategií jako faktor optimalizace rozvoje čtenářské gramotnosti (Using reading strategies as a factor of reading literacy development). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, 2004, p. 66-71, 4 pp. ISBN 80-7220-201-4.
      Name in Czech: Používání čtenářských strategií jako faktor optimalizace rozvoje čtenářské gramotnosti
      Name (in English): Using reading strategies as a factor of reading literacy development
      RIV/00216224:14410/04:00031471 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Krátká, Veronika (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: literacy; functional literacy; reading literacy; reading strategies
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 18/6/2009 13:04.
Displayed: 25/6/2024 00:53