Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2017

    1. MOCCIARO, Egle, Adriana ARCURI and Luisa AMENTA. Sperimentazioni di riflessione linguistica in classi multilingui (Experiments in language reflection in multilingual classes). In L. Corrà (a cura di). Educazione linguistica in classi multietniche. Roma: Aracne, 2017, p. 189-207. Not specified. ISBN 978-88-255-0349-4.
    2. MOCCIARO, Egle, Adriana ARCURI and D'Agostino MARI. “Teacher of Italian as a non-native language for low educated users”. A new professional profile. In Marcin Sosinski (ed.). Language and literacy teaching Leslla students. Granada: Universidad de Granada, 2017, p. 33-42. Not specified. ISBN 978-84-338-6144-3.

    2016

    1. MOCCIARO, Egle, Adriana ARCURI and Maria Rosa TURRISI. Una marcia in più. Ricerca, didattica e documentazione per la formazione degli insegnanti di italiano L2 (An extra gear. Research, didactics and documentation for the training of teachers of Italian L2). In Gruppo di ricerca dell’Atlante Linguistico della Sicilia. La linguistica in campo. Scritti per Mari D’Agostino. Alessandria: Edizioni Dell'Orso, 2016, p. 41-49. Not specified. ISBN 978-88-6274-662-5.

    2014

    1. MOCCIARO, Egle. Un’idea di lingua: modelli, teorie e prospettive acquisizionali (An idea of language: Models, theories and acquisition perspectives). In A. Arcuri, E. Mocciaro (a cura di). Verso una didattica linguistica riflessiva. Percorsi di formazione iniziale per insegnanti di italiano lingua non materna. Palermo: Scuola di Lingua italiana per Stranieri, 2014, p. 89-108. Quaderni e ricerche 4. ISBN 978-88-908671-4-9.

    2009

    1. JŮVA, Vladimír. Kulturní pedagogika pro studenty tělesné výchovy a sportu (Cultural pedagogy for student physical education and sports). In Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu II. 1st ed. Brno: Paido, 2009, p. 51-54. ISBN 978-80-7315-181-2.
    2. JANÍKOVÁ, Věra. Lehrwerke und Fremdsprachenlernen bei Kindern mit Lernschwierigkeiten. (Language Textbooks and Teaching Foreign Languages to Children with Learning Disabilities.). In Linguistik-Tage in Jena. 2009.

    2008

    1. JANÍKOVÁ, Věra. Lernschwache Schüler im Fremdsprachenunterricht und die Lehrvoraussetzungen. (Slow Learners in Foreign Language Teaching and Conditions of Teaching). In Germanistische Studien zur Sprache, Literatur und Didaktik I. 1st ed. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2008, p. 54-67. ISBN 978-80-8068-815-8.

    2007

    1. FRIEDMANN, Zdeněk. Career Education: An important Factor of the healthy Development of a Young Person. In ŘEHULKA, Evžen. School and health 21. 1st ed. Brno: PAIDO Brno, Srbská 35, Czech Republic, 2007, p. 519-524. ISBN 978-80-7315-138-6.
    2. TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Cognitive Motivation in Science Teacher Training. In Science and Technology Literacy in the 21st Century. Volume II. Cyprus: University of Cyprus, 2007, p. 277-284. ISBN 978-9963-8519-8-0.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana and Rita Chalmers COLLINS. Integrating Courses in a Teacher Training Programme. In New Trends in Educating Future Teachers of English III. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007, p. 29-38, 9 pp. ISBN 978-80-244-1851-3.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana and Rita Chalmers COLLINS. Integrating Courses in a Teacher Training Programme. In TEA Linz Connexion. 2007.
    5. PELOUŠKOVÁ, Hana. Proměny přípravy učitelů německého jazyka na 1. stupni základní školy (German Teacher Trainig for the Primary School). In Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. první. Brno: MSD spol. s.r.o., 2007, p. 100-101. ISBN 978-80-86633-95-4.
    6. TRNA, Josef. Teacher Training in Elementary School Experiments. In Science and Technology Literacy in the 21st Century. Volume I. Cyprus: University of Cyprus, 2007, p. 256-261. ISBN 978-9963-8519-7-3.
    7. ŠIMONÍK, Oldřich. Undergraduate Teacher Training; Study Modules. In Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen. Kongressband. první. Erlangen.: Schneider Verlag Hohengehren., 2007, p. 246-252., 7 pp. ISBN 978-3-8340-0285-3.

    2006

    1. LAZAROVÁ, Bohumíra. Cesty dalšího vzdělávání učitelů (Paths of the in-service teacher training). 1st ed. Brno: Paido, 2006, 230 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-114-6.
    2. TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Cognitive Motivation in Science Teacher Training. In Science and Technology Education for a Diverse Word. Lublin (Poland): M. Curie-Sklodovska university press, 2006, p. 491-498. ISBN 83-227-2497-7.

    2005

    1. TRNA, Josef. Didaktika přírodovědy a rámcové vzdělávací programy (Science Education and Framework Educational Programme). In Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 2. Rámcové vzdělávací programy. Plzeň: Západočeská univerzita, 2005, p. 160-166. ISBN 80-7043-418-X.
    2. TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ, Krystyna SUJAK-LESZ, Jan LESZ and Andrzej KRAJNA. Projekt SYSTEM jako příklad mezinárodního využití ICT v přípravě učitelů přírodovědy (SYSTEM Project as an Example of International Use of ICT in Science Teacher Training.). In DIDFYZ 2004. Information and Communication Technologies in Physics Education. Nitra (Slovensko): FPV UKF a pob. JSMF v Nitre, 2005, p. 232-236. ISBN 80-8050-810-0.
    3. HAVEL, Jiří. Spolupráce kooperujícího učitele se studentem učitelství v procesu utváření jeho profesionálních kompetencí (Facilitate the development of future teachers professional competencies by cooperative teachers). In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno: Katedra pedagogiky a Centrum pedagogického výzkumu PdF MU, 2005, p. 101-108. ISBN 80-210-3884-5.
    4. NOVOTNÝ, Petr. Teacher education and training in the Czech Republic. In Reforma systema obrazovania v Uzbekistane. 2005.

    2004

    1. TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Cognitive Motivation in Science Teacher Training. In Science and Technology Education for a Diverse Word dilemmas, needs and partnership. 11th IOSTE Symposium for Central and East European Countries. Lublin (Poland): M. Curie-Sklodovska university press, 2004, p. 223-224. ISBN 83-227-2285-0.
    2. ZOUNEK, Jiří. E-learningová podpora výuky jako možná cesta rozvoje pregraduálního učitelského studia (E-learning and Teacher Training). In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, p. 1-6. ISBN 80-210-3474-2.
    3. TRNA, Josef. Evaluační standardy ve fyzikálním vzdělávání. (Evaluation standards of physics education.). In Kompetence a standardy ve fyzikálním vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004, p. 52-63. ISBN 80-244-0922-4.
    4. JANÍK, Tomáš. Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzdělávání učitelů (The Importance of Shulmans Theory of Pedagogical Knowledge for Subject Didacticans and for the education of Teacher). Pedagogika. 2004, vol. 54, No 3, p. 243-250. ISSN 0031-3815.

    2003

    1. MUŽÍK, Vladislav and Leona MUŽÍKOVÁ. Teachers and health education. In ŘEHULKA, Evžen. Teachers and Health. Brno: Nakladatelství - Pavel Křepela, 2003, p. 23-29. ISBN 80-86669-02-5.

    2002

    1. NOVOTNÝ, Petr. Mnoho podob reflexe - ke klíčovému prvku profesní přípravy učitelů. (Many Forms of Reflection. On the Key Element of Teacher Training). In Vzdělávat učitele. Příspěvky o inovativní praxi. Brno: Paido, 2002, p. 16-23. ISBN 80-7315-015-1.
    2. JANÍK, Tomáš. Příprava učitelů na pedagogických akademiích v Rakousku (Teacher Training in a colleges of education in Austria). In Úloha fakultní cvičné školy a fakultního cvičného učitele v přípravě budoucího učitele. Brno: MSD, 2002, p. 118-123. ISBN 80-86633-01-2.

    2000

    1. TRNA, Josef. Science Experiment in Science Teacher Training. In Science and Technology Education in New Millenium. 3-rd IOSTE Symposium for Central and East European Countries. Prague: PERES Publishers, 2000, p. 201-206. ISBN 80-86360-14-8.

    1998

    1. TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ and Leszek RYK. Alternativní postupy výuky v přípravě učitelů přírodovědných předmětů. (Alternative Teaching Methods in Science Teacher Preparing.). In Přínos alternativních škol k optimálnímu rozvoji školské soustavy (sborník ze 7. konference o současných světových otázkách alternativního školství). Olomouc: Pedagogická fakulta UP v Olomouci, 1998, p. 282-285. ISBN 80-7067-832-1.
    2. ŘEHULKA, Evžen. Místo pedagogické a školní psychologie v přípravě učitelů (The role of education and school psychology in teacher training courses.). In Aplikované sociální vědy v přípravě učitelů. 1st ed. Brno: Paido, 1998, p. 111-116. ISBN 80-85931-59-1.

    1992

    1. TRNA, Josef. Příprava učitelů fyziky. (Preparation for Teaching Physics.). Pedagogická orientace. 1992, roč.2, No 5, p. 107-111. ISSN 1211-4669.
Display details
Displayed: 13/11/2024 14:55