Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2023

    1. RYCHLÍČKOVÁ, Jitka and Lenka SOUČKOVÁ. Clinical Pharmacology. Multimedia electronic educational material (Klinická farmakologie. Multimediální elektronický výukový materiál). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023. ISBN 978-80-280-0277-0.
    2. RYCHLÍČKOVÁ, Jitka and Lenka SOUČKOVÁ. Clinical Pharmacology. Multimedia electronic educational material. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023. ISBN 978-80-280-0277-0.
    3. ŠMUCLER, Roman and Vojtěch PEŘINA. Fokusy.cz – online algoritmus řešení problematiky fokální infekce (Fokusy.cz - online algorithm to solve the issue of focal infection). Časopis České stomatologické komory LKS. Praha: Česká stomatologická komora, 2023, vol. 33, No 5, p. 84-85. ISSN 1210-3381.
    4. RYCHLÍČKOVÁ, Jitka and Lenka SOUČKOVÁ. Klinická farmakologie. Multimediální elektronický výukový materiál (Clinical Pharmacology. Multimedia electronic educational material). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023. ISBN 978-80-280-0278-7.
    5. PLCH, Lukáš, Daniel BARVÍK and Jiří ZOUNEK. Perception, beliefs and attitudes towards simulation-based learning in health care students : Scoping review protocol. INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH. Oxford: ELSEVIER SCI LTD, 2023, vol. 117, No 1, p. 1-6. ISSN 0883-0355. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.ijer.2022.102113.
    6. RICHTROVÁ, Michaela, Olga KOŠKOVÁ, Petr MARCIAN, Marek JOUKAL, Tereza MUSILOVÁ, Martin JANKŮ, Dominik FABIÁN, Dominika MATYSKOVÁ and Petr ŠTOURAČ. Use of computer-aided design and 3D printing for airway management in paediatric patients with a cleft facial defect: a pilot study. British journal of anaesthesia. OXFORD: Elsevier Ltd., 2023, vol. 130, No 6, p. "e469"-"e471", 3 pp. ISSN 0007-0912. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.bja.2023.02.015.

    2022

    1. MAJERNIK, J., A. KACMARIKOVA, Martin KOMENDA, A. A. KONONOWICZ, A. KOCUREK, A. STALMACH-PRZYGODA, L. BALCERZAK, I. HEGE and A. CIUREANU. Development and implementation of an online platform for curriculum mapping in medical education. BIO-ALGORITHMS AND MED-SYSTEMS. BERLIN: WALTER DE GRUYTER GMBH, 2022, vol. 18, No 1, p. 1-11. ISSN 1895-9091. Available from: https://dx.doi.org/10.1515/bams-2021-0143.
    2. KOSINOVÁ, Martina, Petr ŠTOURAČ, Tereza PROKOPOVÁ, Tereza VAFKOVÁ, Václav VAFEK, Daniel BARVÍK, Tamara SKŘÍŠOVSKÁ, Jan DVOŘÁČEK, Jana DJAKOW, Jozef KLUČKA, Jiří JARKOVSKÝ and Pavel PLEVKA. Feasibility of Mouth-to-Mouth Ventilation through FFP2 Respirator in BLS Training during COVID-19 Pandemic (MOVERESP Study): Simulation-Based Study. Children-Basel. BASEL, SWITZERLAND: MDPI, 2022, vol. 9, No 11, p. 1-7. ISSN 2227-9067. Available from: https://dx.doi.org/10.3390/children9111751.
    3. PROKOPOVÁ, Tereza, Tereza VAFKOVÁ, Václav VAFEK, Daniel BARVÍK, Martina KOSINOVÁ and Petr ŠTOURAČ. První pomoc (First Aid). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0135-3.
    4. PROKOPOVÁ, Tereza, Tereza VAFKOVÁ, Václav VAFEK, Daniel BARVÍK, Martina KOSINOVÁ and Petr ŠTOURAČ. První pomoc (First Aid). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0135-3.
    5. FRIŠHONS, Jan, Marek JOUKAL, Tomáš VOJTÍŠEK, Petr HÁJEK, Mária MIKLOŠOVÁ, Jiří FERDA, Ondřej NAŇKA, Jana MRZÍLKOVÁ and David KACHLÍK. Současná problematika dárcovství těl pro výukové a výzkumné účely a jejich využití v Česku (The current issue of donation bodies for teaching and research purposes and their use in the Czech Republic). Časopis lékařů českých. Praha: Česká lékařská společnost J. E. Purkyně, 2022, vol. 161, 3-4, p. 153-158. ISSN 0008-7335.

    2021

    1. PROKOPOVÁ, Tereza, Tereza VAFKOVÁ, Václav VAFEK, Daniel BARVÍK and Petr ŠTOURAČ. First Aid Simulation Course. Anesthesia and Analgesia. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 2021, vol. 133, 3S_SUPPL, p. 560. ISSN 0003-2999.
    2. PROKOPOVÁ, Tereza. Simulation course. In Anesthesia & Analgesia. 2021. ISSN 0003-2999.
    3. KOSINOVÁ, Martina, Petr ŠTOURAČ and Jan MALÁSKA. The premiere of the accredited course Simulation of Critical Conditions took place in Brno. Anesteziologie a intenzivní medicína. Praha: Česká lékařská společnost J.E. Purkyně, 2021, vol. 32, No 2, p. 71. ISSN 1214-2158.
    4. PROKOPOVÁ, Tereza, Kamil VRBICA, Jan HUDEC, Jan DVOŘÁČEK, Roman GÁL and Jan MALÁSKA. Zhodnocení implementace simulační výuky do specializačního vzdělávání lékařů před absolvováním základního kmene (Evaluation of the implementation of medical simulations into postgraduate training before completing anesthesiology and intensive care residency program). Anesteziologie a intenzivní medicína. Olomouc: Solen, s.r.o., 2021, vol. 32, No 2, p. 74-81. ISSN 1214-2158. Available from: https://dx.doi.org/10.36290/aim.2021.009.

    2020

    1. SKŘÍŠOVSKÁ, Tamara, Jitka CHLUPOVÁ, Hana HARAZIM, Martina KOSINOVÁ, Martina KLINCOVÁ and Petr ŠTOURAČ. Interactive algorithms AKUTNĚ.CZ: Open access database of more than 100 virtual patients focused on acute medicine. In Euroanaesthesia 2020. 2020.
    2. PROKOPOVÁ, Tereza, Tamara SKŘÍŠOVSKÁ and Petr ŠTOURAČ. Simulačné centrum a pohyb. In Zdravé dieťa. Praha: Evropská asociace pro fototerapii, 2020, p. s. 65-72. ISBN 978-80-87861-15-8.
    3. KAROLYI, Matěj, Petra RŮŽIČKOVÁ, Tereza VAFKOVÁ, Jiří LIBRA, Martin KOMENDA, Petr ŠTOURAČ, Lenka ŠNAJDROVÁ and Tereza PROKOPOVÁ. Technology Enhanced Assessment: Objective Structured Clinical Examination Supported by SIMUportfolio. In Springer Book of CSEDU 2020. 2020.
    4. KOMENDA, Martin, Matěj KAROLYI, Luke WOODHAM and Christos VAITSIS. The role of technical standards in healthcare education. In Stathis Th. Konstantinidis, Panagiotis D. Bamidis, Nabil Zary. Digital innovations in Healthcare Education and Training. London: Academic Press, 2020, p. 47-59. ISBN 978-0-12-813144-2.
    5. MALÁSKA, Jan. Úvod do intenzivní péče, organizace a struktura ICU, vzdělávání, komunikace a týmová práce (Introduction to intensive care, organization and structure of the ICU, education, communication and teamwork). In Jan Maláska; Milan Kratochvíl; Jan Stašek; Václav Zvoníček. Intenzivní medicína v praxi. Praha: Maxdorf, 2020, p. 21-41. Medica. ISBN 978-80-7345-675-7.

    2019

    1. ŠTOURAČ, Petr. Simulačný tréning nielen v anestéziológii a itenzívnej medicíne s ukážkou klinických stavov s nedostatkom kyslíka. In Zdravé dieťa Kyslík - iskra života. Praha: Evropská asociace pro fototerapiii, 2019, p. 67-74, 198 pp. ISBN 978-80-87861-13-4.
    2. KOMENDA, Martin, Matěj KAROLYI, Vojtěch BULHART, Rudolf NOVÁK, Petra RŮŽIČKOVÁ, Miloš HEJNÝ, Kateřina BLATNÁ and Petr ŠTOURAČ. SIMUportfolio: integrační platforma pro podporu výuky medicíny. 2019.
    3. KLINCOVÁ, Martina, Hana HARAZIM, Daniel SCHWARZ, Martina KOSINOVÁ, Olga SMÉKALOVÁ and Petr ŠTOURAČ. What Can Be Achieved With Motivation-Based Teaching of Medical Students? A Monocentric Retrospective Audit of Retention Among Highly Motivated Graduates Who Underwent the Learning-by-Doing Concept in Anesthesiology and Intensive Care Medicine. JMIR SERIOUS GAMES. TORONTO: JMIR PUBLICATIONS, INC, 2019, vol. 7, No 2, p. 1-8, 9 pp. ISSN 2291-9279. Available from: https://dx.doi.org/10.2196/10155.

    2018

    1. ŠČAVNICKÝ, Jakub, Matěj KAROLYI, Petra RŮŽIČKOVÁ, Andrea POKORNÁ, Hana HARAZIM, Petr ŠTOURAČ and Martin KOMENDA. Pitfalls in users' evaluation of algorithms for text-based similarity detection in medical education. Online. In Maria Ganzha, Leszek Maciaszek, Marcin Paprzycki. PROCEEDINGS OF THE 2018 FEDERATED CONFERENCE ON COMPUTER SCIENCE AND INFORMATION SYSTEMS (FEDCSIS). New York: IEEE, 2018, p. 109-116. ISBN 978-83-949419-5-6.
    2. KOMENDA, Martin, Jakub ŠČAVNICKÝ, Petra RŮŽIČKOVÁ, Matěj KAROLYI, Petr ŠTOURAČ and Daniel SCHWARZ. Similarity detection between virtual patients and medical curriculum using R. In John Mantas, Zdenko Sonicki, Mihaela Crişan-Vida, Kristina Fišter, Maria Hägglund, Aikaterini Kolokathi, Mira Hercigonja-Szekeres. Studies in Health Technology and Informatics 255. Amsterdam: IOS Press, 2018, p. 222-226. ISBN 978-1-61499-920-1. Available from: https://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-921-8-222.
Display details
Displayed: 17/7/2024 08:21