PORTEŠOVÁ, Šárka a Jana ČIHOUNKOVÁ. Diagnostics of Czech intellectually gifted children with dyslexia via WISC-III method. In From giftedness in childhood to successfull intelligence in adulthood. Praha: The center of giftedness, 2008, s. 108-119. ISBN 978-80-7387-172-7.
ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ a Jan ŠŤÁVA. Přírodovědně nadaní žáci a evaluace jejich výsledků v rámci chemických olympiád. In Výchova a nadání 1. Brno: PdF MU, 2008, s. 35-44. Výzkumné zprávy, číslo 1. ISBN 978-80-7392-024-1.
NAVRÁTIL, Vladislav, Jiřina NOVOTNÁ, Jan ŠŤÁVA a Josef TRNA. Fyzikální a matematická olympiáda jako příklad motivace nadaných studentů. In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. Brno: MSD, 2007, s. 167-172. ISBN 978-80-7392-006-7.
NAVRÁTIL, Vladislav, Jiřina NOVOTNÁ, Jan ŠŤÁVA a Josef TRNA. Fyzikální a matematická olympiáda jako příklad motivace nadaných studentů. In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. 2007. ISBN 978-80-7392-004-3.
RYCHNOVSKÝ, Boris a Josef TRNA. Integrovaná terénní výuka jako metoda rozvoje přírodovědného myšlení talentovaných žáků. In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. Brno: MSD, 2007, s. 211-216. ISBN 978-80-7392-006-7.
RYCHNOVSKÝ, Boris a Josef TRNA. Integrovaná terénní výuka jako metoda rozvoje přírodovědného myšlení talentovaných žáků. In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. 2007. ISBN 978-80-7392-004-3.
RYCHNOVSKÝ, Boris, Josef TRNA a Eduard HOFMANN. Stacionár Jedovnice jako zařízení pro rozvoj přírodovědně talentovaných žáků. In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. Brno: MSD, 2007, s. 217-220. ISBN 978-80-7392-006-7.
RYCHNOVSKÝ, Boris, Josef TRNA a Eduard HOFMANN. Stacionár Jedovnice jako zařízení pro rozvoj přírodovědně talentovaných žáků. In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. 2007. ISBN 978-80-7392-004-3.
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Formy práce s talentovanými studenty gymnázia ve výuce chemie. Vyškov: Vysoká vojenská škola pozemního vojska, 2002, 17 s. ISBN 80-72310-90-9.