MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aktivizující přístupy v rozvoji kompetencí v informačním vzdělávání. In Odborný vzdělávací cyklus Pedagogika pro učící knihovníky. 2020.
MAZÁČOVÁ, Pavlína. Knihovnická pedagogika pro praxi informačního vzdělávání. In 7. ročník Královéhradecké knihovnické konference, 19.11.2019, Hradec Králové. 2019.
MAZÁČOVÁ, Pavlína. Výzkumné perspektivy spolupráce učitelů a učících knihovníků v rozvoji gramotností a kompetencí žáků. In Přednáškový cyklus na Univerzitě Komenského Bratislava. 2019.
LUKAS, Josef a Jan ŠEREK. Předběžné výsledky standardizace dotazníku QTI (Questionnaire on Teacher Interaction) pro II. stupeň českých základních škol. In Sociálne procesy a osobnosť 2008. Zborník z konferencie. Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie SAV, 2009, s. 786-797. ISBN 978-80-88910-26-8.
NOVOTNÝ, Petr. Inovace v práci učitele: k teoretickému rámci problematiky. Studia paedagogica. Brno: Masarykova universita v Brně, 2004, roč. 9, č. 1, s. 101-110. ISSN 1211-6971.