BLAŽKOVÁ, Růžena a Irena SYTAŘOVÁ. Děti s nadáním pro matematiku potřebují podnětné prostředí. Komenský. Brno: PdF MU, 2008, roč. 132, č. 3, s. 16-20. ISSN 0323-0449.
BLAŽKOVÁ, Růžena, Irena SYTAŘOVÁ a Milena VAŇUROVÁ. Gift for Mathematics and care of the talents. In Education and talent 1. první. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 48 - 60. Výzkumné zprávy, číslo 2. ISBN 978-80-7392-033-3.
HAVELKOVÁ, Marie, Lenka PROCHÁZKOVÁ a Petr KACHLÍK. Specifika komunikačních schopností nadaných žáků na ZŠ v JMK. In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008, s. 49-50. ISBN 978-80-7315-167-6.
BĚLOHOUBKOVÁ, Irena. Dokonalá čísla jako jeden z možných námětů pro práci s nadanými žáky. In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. Brno: Katedra pedagogiky Pedagogické fakulty MU, 2007, s. 21 - 23. ISBN 978-80-7392-006-7.
ŠIMONÍK, Oldřich. Edukace nadaných žáků; teorie, výzkum, dokumenty a realita. In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. první. Brno.: MSD s.r.o., 2007, s. 211-220., 10 s. ISBN 978-80-7392-006-7.
ŠIMONÍK, Oldřich a Jana ŠKRABÁNKOVÁ. Nadaní žáci z pohledu evaluace jejich výsledků v přírodovědných soutěžích. In Zborník vedeckovýskumných prác Katedry pedagogiky č. 3. první. Banská Bystrica.: UMB, 2007, s. 270-278., 9 s. ISBN 978-80-8083-457-9.