OKÁČOVÁ, Marie. Distant mores a carmine nostri: The Apologetic Use of a Catalogue of Literary Predecessors in Ovid and Ausonius. In Roma aeterna MMXVIII: The Afterlife of Ovid in the Culture of Central Europe. 2018.
ZÍTKOVÁ, Jitka. Uplatňování komunikačního zřetele v čítankách pro primární školu. In Komunikace a výuka českého jazyka a literatury. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2008, s. 109-115. ISBN 978-80-210-4533-0.
ZÍTKOVÁ, Jitka. Tvořivá interpretace jako způsob poznávání literatury na základní škole. In Aktuální otázky literatury pro děti a mládež a její reflexe. 1. vyd. Slavkov: BM Typo, 2007, s. 63-69. ISBN 80-903339-9-0.
ZÍTKOVÁ, Jitka. Obraz dítěte a dětství v současných čítankách. In Slovo a obraz v komunikaci s dětmi. Komunikace s dětmi v zrcadle času./CD/. 1. vyd. Ostrava: PdF OU, 2006, s. 130-136. ISBN 80-7368-271-0.
ZÍTKOVÁ, Jitka. Z evaluačního výzkumu čítanek pro primární školu. In Cesty současné literatury pro děti a mládež: dotyky, kontexty, literatura pro mládež a didaktika. Slavkov: BM Typo, 2006, s. 81-88. ISBN 80-903339-9-0.
ZÍTKOVÁ, Jitka. Nejnovější česká literatura v čítankách pro primární školu. In Cesty současné literatury pro děti a mládež. Slavkov: BM Typo, 2005, s. 103-109. ISBN 80-903339-6-6.
IZAVČUK, Jaroslav a Michaela ČAŇKOVÁ. Reader-Centered Activites: Transforming. ATE Newsletter. Praha: ATE, 2005, roč. 16, č. 1, s. 13-15. ISSN 1210-0196.