BREBERA, Pavel, Michaela PÍŠOVÁ a Karel RÝDL. Teacher as a key agent in creating an effective learning environment. In Continuing Learning Journeys. 4th International Conference on Learning processes, Inclusion and Learning Environments. Eastbourne. 2007.
PÍŠOVÁ, Michaela a Šárka ČÁŇOVÁ. Development Through Self-Evaluation. In What next? Trends, Traditionen und Entwicklungen in der LehrerInnen-Ausbildung. Trends, Traditions and Developments in Teacher Education. Wien: Verband Wiener Volksbildung, Edition Volkshochschule, 2006, s. 177-200. ISBN 978-3-900799-73-1.
PÍŠOVÁ, Michaela a Pavel BREBERA. Chapter 7:Addressing Professional Competence. In A Vision of European Teaching and Learning. Perspectives on the role of the teacher. první. Karlstadt: City Tryck i Karlstadt, 2006, s. 67-92. ISBN 91-975204-3-8.
PÍŠOVÁ, Michaela. PRO MENTORY projektu KLINICKÝ ROK. Vedení pedagogické praxe. druhé přepracované vydání. Pardubice: Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice, 2006, 77 s. Monografica. ISBN 80-7194-854-3.
PÍŠOVÁ, Michaela, Monika ČERNÁ a Pavel BREBERA. Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů. In 14. konference ČAPV. Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. 2006.
PÍŠOVÁ, Michaela. Teacher Education for the Schools of Tomorrow. In Teaching Citizenship. Citizenship Education: Europe and the World. London: CiCe Thematic Network project, London Metropolitan University, 2006, s. 113-126. ISBN 1-899764-66-6.
PÍŠOVÁ, Michaela. Case-studies: connecting the connectors (chair of the session). In English Connections: Showcasing British Council EL Network, Berlin. 2005.
BREBERA, Pavel, Monika ČERNÁ a Michaela PÍŠOVÁ. Chapter 12: Practice in Teacher Training. In Learning for the Future. Dimensions of the New Role of the Teacher. první. Karlstadt: City Tryck i Karlstadt, 2005, s. 135- 143. ISBN 91-975204-2-X.
PÍŠOVÁ, Michaela. K objektivním determinantám profesního učení studentů učitelství. In Sci. Pap. University of Pardubice. první. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, s. 171-182. ISBN 80-7194-734-2.
PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. první. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta humanitních studií, 2005, 231 s. Monografica. ISBN 80-7194-744-X.
PÍŠOVÁ, Michaela. Teacher Professional Development. The New Educational Review. Polsko: Wydawnictwo Adam Marszalek, 2005, Vol. 7, s. 189- 203. ISSN 1732-6729.
PÍŠOVÁ, Michaela. Vzdělávání učitelů pro dnešní školu (Reflektivní projekty v přípravě učitelů). In Škola očami dnešného světa. Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie. Prešov: Metodicko-pedagogické centrum, 2005, s. 336-350. ISBN 80-8045-398-5.
FRIEDMANNOVÁ, Lucie, Karel STANĚK a Milan KONEČNÝ. Experiences with www courses design and usage for education of cartographers at LGC MU. In Eugises 2002. Girona (Španělsko): neuveden, 2002, s. 1-3.
PAZDZIORA, Jan. Converting Web Applications to Data Components: Design Methodology. In The Twenty-Fifth Annual International Computer Software & Applications Conference. Chicago, Illinois: IEEE Computer Society, 2001, s. 31-36. ISBN 0-7695-1372-7.
KACHLÍK, Petr. Prevence, učitelé a Internet. In Učitelé a zdraví 3 - sborník ze 3. konference s mezinárodní účastí Učitelé a zdraví. 1. vyd. Brno: Psychologický ústav AV ČR, 2001, s. 233-243, 322 s. ISBN 80-902653-7-5.
FRIEDMANNOVÁ, Lucie a Karel STANĚK. Publikace kartografických výstupů na WWW. In GIS Ostrava 99 - sborník referátů. 1. vyd. Ostrava (Czech Republic): Institut ekeonomiky a systémů řízení, HGF VŠB-TU Ostrava, 1999, s. 212-215. ISBN 1211-4855.
PLCH, Roman. Internet a střední školy (3). Učitel matematiky. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 1997, roč. 5, 3 (23), s. 129-136. ISSN 1210-9037.