MÁCHA, Jakub. Metaphor in Analytic Philosophy and Cognitive Science. Revista Portuguesa de Filosofia. 2019, roč. 75, č. 4, s. 2247-2286. ISSN 0870-5283. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.17990/RPF/2019_75_4_2247.
MÁCHA, Jakub. On the Alleged Pervasiveness of Metaphor. Dókos. Revista Filosófica. Madrid-Mexico: Editorial Plaza y Valdés, 2013, roč. 11-12, č. 1, s. 49-65. ISSN 1889-0202.
MÁCHA, Jakub. Analytische Theorien der Metapher. Untersuchungen zum Konzept der metaphorischen Bedeutung. Berlin: LIT Verlag, 2010, 184 s. Sprache - Kommunikation - Wirklichkeit, Bd. 5. ISBN 978-3-643-10587-5.
MÁCHA, Jakub. Analytische Theorien der Metapher. Untersuchungen zum Konzept der metaphorischen Bedeutung. Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2009, 186 s. Hannover, Univ., Diss., 2009.
MÁCHA, Jakub. Metaphor: Perceiving an Internal Relation. Contributions of the Austrian Ludwig Wittgenstein Society. Kirchberg am Wechsel: Austrian Ludwig Wittgenstein Society, 2009, roč. 17, č. 1, s. 235-242. ISSN 1022-3398.
ZÍTKOVÁ, Jitka. Recepce lyrické poezie žáky primární školy. In Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole /CD/. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2009, s. 392-400. ISBN 978-80-244-2240-4.
MÁCHA, Jakub. Zwiefacher Begriff der Metapher in Kants Ästhetik. SATS - Northern European Journal of Philosophy. Berlin: Walter de Gruyter, 2009, roč. 10, č. 2, s. 69-84, 15 s. ISSN 1600-1974.
MÁCHA, Jakub. Dvojí pojem metafory v Kantově estetice. In Ľ. Belás & E. Andreanský (eds.): Človek – dejiny – kultúra II. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2008, s. 208-219. ISBN 978-80-8068-869-1.
ZÍTKOVÁ, Jitka. Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem. In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008, s. 89-102. ISBN 978-80-7315-167-6.
ZÍTKOVÁ, Jitka. Lyrický text v komunikaci s prepubescentním čtenářem (výsledky výzkumu recepce uměleckého textu žáky se speciálními vzdělávacími potřebami). In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 279-291. Speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV. ISBN 978-80-7315-168-3.
MÁCHA, Jakub. Metapher als "Sehen als". Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: MU, 2008, B 55, č. 1, s. 59-72, 13 s. ISSN 0231-7664.
ZÍTKOVÁ, Jitka. Recepce lyrické poezie žáky primární školy. In mezinárodní konference na téma Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole. 2008.
MIKULOVÁ, Anna. Expressivität in Sachtexten. Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik - Sborník prací filosofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2003, R 8, 2003, č. 27, s. 95-115. ISSN 1211-4979.
LIBROVA, Bohdana. Lâne dans les expressions métaphoriques de lancien français. Etudes Romanes de Brno. Brno: Masarykova Univerzita, 1998, L 19, s. 17-38, 15 s. ISSN 0231-7532.
PAVELKA, Jiří. The Human "World" as a Fairy tale Good and Bad Children. S-European Journal for Semiotic Studies. 1993, roč. 1992, č. 1, s. 735-744. ISSN 1015-0102.
PAVELKA, Jiří. Symbol a metafora jako výrazové prostředky textu. In Symbol v lidském vnímání, myšlení a vyjadřování. Praha: Filozofický ústav ČSAV, 1992, 302 s. Filozofický ústav ČSAV. ISBN 80-7007-033-1.